eitaa logo
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
1.8هزار دنبال‌کننده
576 عکس
378 ویدیو
36 فایل
آموزش تخصصی عکاسی، بازیگری، تدوین فیلم، گویندگی و دوبله فیلمنامه نویسی، کارگردانی، فیلمبرداری، فتوشاپ آتلیه استان قم 🔻🔻🔻🔻 ☎️٣۶۶٠٠٩١٠ تلفن‌ آموزشگاه 🔹🔹🔹🔹 ثبت نام هنرجویان ٠٩١٢٣۵١٠٩٠١ لینک 🔻🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
مشاهده در ایتا
دانلود
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
#انواع_بازیگری_سینما 🎭 #قسمت_اول   در سینما دسته های مختلف بازیگر وجود دارند دسته هایی بر اساس گونه
🎭 تیپ دومین گونه بازیگر سینما بر اثر قابلیت فیزیکی فیلم و وزن زیبایی شناسانه افراد به کار گرفته شده در آن ، پدید می آید . همانگونه که یک نقاش از طریق فرم ، ترکیب بندی ، رنگ و بافت واکنش بیننده را بر می انگیزد ، حضور فیزیکی بازیگر به همین نحو عمل می کند . این حالت ویژه ، ترکیبی از هوش ، قیافه ظاهری و آسیب پذیری است دوربین شروع به ضبط این حالات دارد چه بازیگر آگاه باشد چه نباشد. چهره ، رفتارها و حال خاص هر کس در سینما می تواند یک زندگی جدا از زندگی فرد یا بازیگر را پدید آورد . لباس ، گریم ، دکور و شرایط تغییر می کند ولی شخصیت و واکنش های او به لحاظ عمق و پیچیدگی به همان صورت باقی می مانند. برخی از منتقدین می گوینند این ستاره های بزرگ بازیگر نیستند. شاید بازیگر تیپ با ویژگی بازیگر یک تیپ معین یا یک نقش خاص ترقی کند و محدود شود . جان وین ، بوگارت یا پیتر لور ، خصوصیات فردی و فیزیکی آنها از چنان بیان قدرتمندی برخودار است که تقریبا برای تماشاگر غیر ممکن می شود که در یک نقش آها خفه بشوند !! عبور از مرز میان بازیگری شخصیت و بازیگری تیپ نیازمند آن است که بازیگر نقشی را پیدا کند که اجازه این عبور را به او بدهد این عبور زمانی حاصل می شود که بازیگر نقشهای متناسب با رفتارها و مکانیسم های شخص خود پیدا کند . اغلب بازیگران تیپ نمی کوشند آدمهای دیگری غیر از پرسونای سینمایی شان را بازی کنند بسیاری هم نتوانستند این کار را بکنند. این نمایانگر پیوندی است که میان حالات شخص روی پرده و بیننده وجود دارد . آنها هرگز نمی توانند شخصیتی خلق کنند اما قادرند از طریق یک سلسله بروزهای عاطفی واقعی و ارگانیک پیشرفت کنند. ▪️ادامه دارد.... 🎬 @simayemahan1383
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
#انواع_بازیگری_سینما 🎭 #قسمت_دوم #بازیگر تیپ دومین گونه بازیگر سینما بر اثر قابلیت فیزیکی فیلم و
🎭 آخر سومین گونه بازیگر سینما ، بازیگر فیزیکی است . این بازیگر کسی است که یا را تجسم می بخشد که در زمان حال برای عموم ایده آل است یا کسی است که دارای اندامی خاص و خارق العاده و یا غیر معمول است . با تماشای این بازیگران در فیلم گاهی ما به علت عدم توانایی آنها در انجام اعمال یا حتی بیان لغات به نحو قابل باوری بی آنکه بخواهیم بر خود میلرزیم . عمل شخصیت در ترکیبی از به دندان گرفتن انگشت و کمی گشاد کردن چشم بود . ما بازیگران فیزیکی را می پذیریم زیرا نگاه کردن به آنها را دوست داریم . در زندگی خیره شدن به یک زن زیبا یا یک مرد جذاب حاکی از بیشرمی است ولی در یک فیلم بدون ایجاد هیچ گونه محدودیتی به این کار مبادرت می ورزیم . ، ، ، ، و تصاویر بصری از بازیگران فیزیکی هستند . البته مونرو و الیزابت تیلور از بازیگران صرف فیزیکی فرا تر می روند . تیلور در فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد ؟ یکی از بهترین شخصیت پردازی های طول تاریخ سینما را ارائه داد . بنابراین واضح است که نقش مناسب به هر یک از این تیپ ها ی بازیگری اجازه می دهد تصویری از یک شخصیت را تجسم ببخشند . مونرو در ایستگاه اوتوبوس و ناجورها و جورج همیلتون در ایول نیول ، در نقشها ویژگی هایی شخصیتی پیدا کردند که به خوبی با حالت خاص و وزن زیبایی شناسانه شخصیت آنها منطبق بود . یک نمونه از بازیگران فیزیکی هست که ما همیشه از نگاه کردن به او لذت می بریم  البته آرنولد نیز صرفا بازیگر فیزیکی به شمار نمی آید و بیشتر متمایل به بازیگران تیپ هست. پایان 🎬 @simayemahan1383
👇👇 ، ، ، ، ، ، به نفس ✅نیاز اول : بدن بسیاری از افراد و هنرجو ها به محض شنیدن اینجمله به فکر قد دو متری و رعنا و اندام یک گلادیاتور می افتند ، در واقع چنین نیست منظور از بدن این است که چون یک بازیگر ممکن است در شرایط مختلف جسمی و روحی قرار بگیرد باید دارای بنیه ای مناسب باشد برای مثال اگر قرار بود یک دقیقه درسکانسی بدود توانایی انرا داشته باشد .،اما ما منکر ان نیستیم که اندام شکیل و زیبا کاربردی ندارد بلکه هر بازیگر اگر بتواند  بدن خود را همیشه روی فرم نگاه دارد تاثیر بسزایی خواهد داشت و بر امتیازات ان خواهد افزود ✅نیاز دوم : بیان بیان درست یک بازیگر به همراه نیاز بعدی تاثیر بسزایی بر موفقیت ورشد یک بازیگر دارد  یک ارتیست باید بخوبی از پس این دو براید ، شما تجسم کنید که به تماشای یک فیلم سینمایی به سینما رفته اید هنگام تماشا در صحنه های حساس فیلم متوجه سخنان یک بازیگر نشوید اکنون چه فاجعه ای رخ میدهد، مثلما شما دیگر به حرفها و رفتار و کلا به ان بازیگر توجه نمیکنید و او در پیشگاه شما بازیگری ناتوان تلقی میشود و حتی سخنانش ازار دهنده به نظر میرسد. پس شما هنرجویان گرامی باید به شدت بر روی نیاز دوم و سوم اهمیت قائل شوید.،البته راه هایی برای ارتقاء شیوه فن بیان درس نیز وجود دارد که عبارت اند از : خواندن کتاب های بسیار با صدای بلند خواندن شعر و دکلمه و درس چرخاندن کلام در دهان. ✅نیاز سوم  : صدا یکی دیگر از اسرار فوق العاده تاثیر گذار در بازیگری داشتن صدای زیبا و دلنشین است همان رازی که بازیگران  بزرگ دنیا همچون مارلو براندو و الپاچینو به ان دست یافتند که البته شاید یا یغیناّ این یک هدیه خداوندی باشد.،یک صدا به طور وصف ناپذیری میتواند معجزه کند یا فاجعه به بار بیاورد  برای مثال اگر صدای مردی نازک باشد و اگر قرار باشد در سکانسی فریاد بزند بجای ان جیغ بکشد بسیار ازار دهنده است که البته این امر در خانمها بسیار رایج است .البته من در اینجا  اعلام میکنم که راه های متداولی برای تقویت صدا وجود دارد که یکی از انها این است که صدا را از  طریق دیافراگم ایجاد کنید و به وصیله نفس بیرون دهید یعنی ابتدا نفس را از طریق بینی استنشاق کنید طوری که شکم پر از هواشود و سپس با بیرو دادن بازدم سخن بگویید . ویا نرمش هایی خاص برای تغویت حنجره و .. ✅نیاز چهارم : تمرکز تمرکز برای هر کاری وجودش لازم است و در صورت نبود ان کار ناقص میشود  تمرکز یک اصل مهم است مخصوصا در بازیگری و هنر نمایش که باید مورد استفاده قرار گیرد راه های تمرکز بسیار ساده است کافیست بر روی مطلب یا کار مورد نظر در مکان ساکتی  به فکر عمیق فرو روی و ذهن خود را ارام سازی و تمام اندام های خود را بر روی  ✅نیاز پنجم  : اعتماد به نفس انسان اگر تمامی شرایط از جمله فیزیک مناسب بیان صدا و هر چیز را دارا باشد کافیست اعتماد به نفس نداشته باشد که این خود به تنهایی باعث تزلزل در تمامی قوه ادراکی بدن شده و ناکامی وترس را به بار می اورد که شامل سرشکستکی و بسیاری مشکلات دیگر میشود .، پس ما حتما برای چاشنی بازیگری و نشان دادن تمامی قدرت های خود نیاز به اعتماد به نفس داریم . ✅نیاز ششم  :تخیل تخیل بدین معنی است که در مورد تیپی که میخواهیم ارائه دهیم فکر کنیم که چگونه در عالم واقعیت وجود دارد برای مثال اگر قرار باشد که نقش یک معتاد را بازی کنیم باید  به ان خوب فکر کنیم که یک فرد معتاد شامل چه ویژگی هایی هست چگونه لباس میپوشد ، راه میرود ، قدم میزند ، کار میکند ، یا مواد مصرف میکند ✅نیاز هفتم  : خلاقیت نیاز اخرین که  یک بازیگر به ان احتیاج دارد خلاقیت است یعنی شما باید حاصل تمامی نیاز های بالا را در هم امیخته  و از تیپی که میخواهید ارائه دهید به نمایش بگذارید .،شما به هیچ وجه در بازی در یک فیلم نباید نقش عروسک یا بوق را بازی کنید بلکه باید دارای ایده های مختلف باشید تا تیپ داستانی را واقعی و زیبا جلوه دهد و تماشا چی با ان احساس نزدیکی کند. 🎬 @simayemahan1383
خلاقیت در عکاسی
بنابر درخواست عزیزان محددا در کانال بارگزاری شد آرامش هنگام خواب 👆
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
#نیازهای_بازیگر 👇👇 #بدن ، #بیان ، #صدا، #تخیل ، #خلاقیت ، #تمرکز ، #اعتماد به نفس ✅نیاز اول : بدن
هر بازیگری باید قادر به انجام برخی حرکات پایه مانند: راه رفتن، چرخیدن، زانو ‌زدن، خم شدن، ایستادن و دویدن، باشد. اما بازیگر نمایش کودک و نوجوان باید علاوه‌بر حرکات فوق، بتواند کار‌هایی مثل: پریدن، حمل بازیگر دیگر، راه رفتن روی دست و مانند آن‌را نیز انجام دهد. اجرای یک نمایش درحقیقت، تبدیل متن نوشته شده به عمل و رفتار است. پس نمایش یعنی حرکت. بنابراین، حرکت بازیگران، در درجه اوّل اهمیّت قرار دارد؛ تا جایی که می‌توان گفت: حرکات بازیگران، حتّی از گفتارشان تأثیرگذار‌تر است. مشکل اصلی اکثر بازیگران نوجوان این است که اغلب به‌طور مشخّص و هدفمندی، برای آماده‌سازی بدن، آموزش ندیده‌اند. آن‌ها زمان زیادی را به تحلیل متن نمایش، حفظ کردن گفتارها و شخصیت‌پردازی اختصاص می‌دهند و از کار روی حرکات، رفتار و تصویر‌هایی که می‌توانند با بدن خود روی صحنه بسازند، غافل می‌مانند. همین مسئله باعث می‌شود گاهی برخی از عوامل اجرایی مانند لباس و تن‌پوش، علی‌رغم صرف هزینه زیاد، کارایی لازم را نداشته و حق مطلب را ادا نکنند؛ چرا که لباس زیبا و نمایشی، در بدن بدشکل و نامناسب، جلوه‌ی بدی پیدا خواهدکرد؛ و حتّی ممکن است نتیجه عکس بدهد. بازیگر نمایش کودک و نوجوان باید بدن مناسبی داشته و همه حرکات وی، کنترل شده باشد. هرچه بیشتر روی بدن خود تمرکز کرده و آن‌را آماده سازید، ظرفیّت بیشتری برای ایفای نقش‌های متفاوت کسب می‌کنید. با تمرینات مناسب بدن، می‌توانید وسایل صحنه را به‌راحتی جابه‌جا کنید، حرکاتی روان و قابل باور انجام دهید و رفتارهای کوچک و جزیی خود را نیز با ظرافت بیشتری اجرا نمایید. همان‌طور که برای اجرای یک کنسرت موفّق، باید تمام سازها کوک شده باشند، برای اجرای یک نمایش موفّق نیز باید همه بازیگران، بدن کوک و آماده داشته باشند. بدن آماده و مناسب، علاوه‌بر افزایش توان فیزیکی بازیگر، اعتماد به نفس وی را نیز افزایش می‌دهد 🎬 @simayemahan1383
✅معرفی کتاب ⭐️پرورش صدا و بیان هنر پیشه اثر سیسیلس بری 👈این کتاب نوشته‌ی سیسلی بری، معلم پرتجربه‌ی بیان و صدا است. خانم بری هنگام نوشتن این کتاب مربی "گروه سلطنتی شکسپیر" بوده‏است بسیاری از هنر پیشگان مشهور تأتر و سینما بطور خصوصی نزد خانم بری آموزش دیده‏اند پیتربروک، در مورد کتاب گفته(چرا تمرین‌های مفصل و دقیق برای آزاد کردن امکان‌ها و توانایی‏های صدا ضروری‌اند. وی می‏گوید هدف از تربیت صدا، نه یاد گرفتن نحوه‌ی تولید آن، بلکه آزادکردن آن است. بروک می‏افزاید تمرین‌های خسته کننده و ملال آور برای رسیدن به این مقصود کافی نیستند واهمیت روش خانم بری را در این می‏داند که وی تربیت صدا را فقط در رابطه‏ی متقابل با تجربه‏های عاطفی‏بازیگر مؤثر می‏یابد. و هر گز صدای واژه‏ها را ازمعنای زنده آن‌ها جدا نمی‏کند؛ هم از این رو، در تمرین‌های خود بیشتر از شعر استفاده می‏کند. چرا که شعر بهتر می‏تواند عواطف و احساس‏های عمیق بازیگر را بیدار کند و بکاراندازد. 🎬 @simayemahan1383