با انواع نور در سینما آشنا شوید
نورپردازی یکی از مهمترین عناصر مربوط به فیلمسازی است، به همین علت آشنایی با مفاهیم اولیه مربوط به آن کاملا ضروری محسوب میشود. اگر تازه سینماتوگرافی یا کارگردانی را شروع کردهاید، خیلی زود متوجه خواهید شد که نور خوب نه تنها برای ظاهر حرفهای و زیبای ویدیوها لازم است، بلکه به بیان داستان هم کمک زیادی میکند.
اجازه دهید ابتدا با اصطلاح «کیفیت نور» آشنا شویم که ممکن است برخلاف اسمش که ساده است، کمی گیجکننده باشد. کیفیت نور در واقع هیچ ربطی به خوب یا بد بودن آن ندارد، بلکه به نحوه رفتار نور اشاره دارد؛ تاثیر آن روی سوژه اصلی و اجسام اطراف. یکی از مقاهیم اصلی، «نور سخت» و «نور نرم» است.
در ادامه بیشتر درباره این دو موضوع توضیح میدهیم.
نور سخت
تاثیر سختی روی سوژه بر جای میگذارد؛ دارای سایههایی با کنتراست بالا و مرز مشخص.
از منبعی متمرکز و جهتدار، سرچمشه میگیرد.
نور سخت استفادههای زیادی دارد؛ احتمالا بارها آن را در فیلمهای ترسناک و درام مشاهده کردهاید. در حقیقت، یک نورپردازی خاص به نام کیاروسکورو که مربوط به همین نوع است، در فیلمهای ژانر Film Noir به طور اختصاصی مورد استفاده میگیرد.
کیاروسکورو عبارتیست که از آن زمان و به واسطه نقاشهای رنسانس بر زبانها افتاده است و کم کم راه خود را به عکاسی و سینما باز کرده است.
سایه روشن یا کیاروسکورو، به طور کلی از نگاه هنر به عنوان کنتراست بین تاریکی و نور تعریف میشود. این روزها به کنتراست زیادی که بین قسمت تاریک و روشن تصویر وجود دارد اطلاق میشود و هدف اصلی آن ایجاد بُعد سوم در یک تصویر هنری دو بعدی است.
کیاروسکورو در عکاسی در اصل به واسطه عکاسی پرتره شهرت پیدا کرد و بیش از هرچیزی با نورپردازی رامبراند به شهرت رسید.
منبع نور اصلی و بازتابنده با زاویهای ۴۰ نسبت به سوژه تابانده میشود. سایههای تاریک و مشخص تولید شده توسط این روش، تاثیرات روانشناسی مختلفی دارند؛ از جمله القای حس ترس، شک و تردید، استرس و ناامیدی.
نور نرم
تاثیر نرمی روی سوژه بر جای میگذارد؛ دارای سایههای خاکستری روشن با کنتراست پایین.
از منبعی وسیع سرچشمه گرفته که سوژه را احاطه میکند.
اگر نور سخت را عصبانی در نظر بگیریم، نور نرم، عادی یا خوشحال است. این تکنیک نورپردازی بیشتر برای جذاب نشان دادن سوژهها به کار میرود؛ در عصر طلایی هالیوود -حدود سالهای ۱۹۳۰- استفاده از این روش برای جوانتر و زیباتر نشان دادن بازیگران زن بسیار رایج بود. امروز نیز این تکنیک در فیلمهای کمدی، رمانتیک و مواردی از این دست کاربرد دارد و به نوعی، نمایش دهنده نور طبیعی است.
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬
@simayemahan1383
#خط_فرضی (انگلیسی: Imaginary Line) یا قانون ۱۸۰ درجه خطی راهنما و فرضی در مباحث فیلمبرداری و ادیت فیلم است که بر اساس آن باید یکسانی روابط چپ و راست دو کاراکتر در یک سکانس حفظ شود.(تا بیننده از نظر بصری و فهم درست موقعیتها یا حرکتها دچار اشتباه نشود.)
خطی که دو بازیگر یا سوژه را به هم وصل میکند. Axis of Action نامیده میشود. عبور دوربین از این خط crossing the line و نمایی که از آن سوی خط گرفته شود reverse angle نام دارد.
اهمیت خط فرضی
رعایت نکردن خط فرضی و شکستن آن، موجب میشود که، وقتی چند نما از چند فاصله یا زاویه مختلف به هم پیوند می خورند، در دید بیننده اخلال ایجاد شود، برای مثال وقتی از دو نفری که روبه روی هم هستند و به هم نگاه می کنند و یا در حال گفتگو با یکدیگر هستند، دو نما گرفته شود و در گرفتن این دو نما خط فرضی توسط دوربین شکسته شود، به نظر می رسد هر یک از آنها به یک سوی دیگر نگاه می کنند و با یکدیگر گفتگو نمیکنند، همچنین شکستن خط فرضی در حالتی که سوژه در حال حرکت است، موجب میشود در دو نمای پی در پی از آن سوژه، حرکت در نمای دوم معکوس و یا در جهتی دیگر از نمای اول به نظر برسد.
رعایت خط فرضی در صحنه هایی که تعداد شخصیتها در آن زیاد است، برای مثال چند نفر در حال تعامل و گفتگو با هم هستند دشوار است. در این حالت کارگردان جزئیات هر نما و محل قرار گرفتن دوربین را به منشی صحنه می گوید، که دقیقاً بنویسد، تا در هنگام فیلم برداری از نمای بعدی، ناخواسته خط فرضی را نشکند.
چند نکته
در حالتی که تنها یک شخصیت در صحنه وجود دارد، خط فرضی جهت نگاه او است. حتی اگر سرش به سمت دیگری بچرخد و جهت نگاهش عوض شود، خط فرضی همان جهت نگاه اوست.
در صورتی که سوژه ای غیر از شخصیت در صحنه باشد، برای مثال یک ماشین که حرکت میکند، خط فرضی جهت حرکت آن سوژه است.
در حالتی که دو سوژه در صحنه وجود دارد که یا روبه روی هم هستند و یا پهلوی هم، برای مثال دو شخصیت که با هم گفتگو می کنند، یا دو شخصیت که در کنار هم در صندلی جلوی یک ماشین نشستهاند، خط فرضی خط واصل بین آنهاست.
در حالتی که بیش از دو شخصیت در صحنه داریم، برای گرفتن هر نما از دو به دوی آنها، یک خط فرضی بین آن دو که همان خط واصل بین آنهاست رسم می شود.
در حالتی که یک نفر یا دو نفر، یا بیشتر ( در یک قاب ) طرف گفتگوی یک نفر یا دو نفر، یا بیشتر ( در یک قاب دیگر ) قرار می گیرد، باز خط فرضی خط واصل بین آن یک نفر یا دو نفر یا … با آن یک نفر یا دو نفر یا … است.
در همه این موارد، برای گرفتن چند نما از یک صحنه، باید دوربین همواره در یک جهت خط فرضی، یعنی همان جهتی که در نمای اول دوربین قرار داشته قرار بگیرد، زیرا در غیر این صورت خط فرضی شکسته شده و در تصویر اخلال ایجاد می شود.
نکته: در صورت نیاز می توان از روی خط فرضی عبور کرد، به شرط آنکه بین پلان اول و دوم پیوستگی و تداوم وجود داشته باشد، به این معنی که در حین فیلم برداری بدون قطع دوربین و قطع نما از روی خط فرضی عبور کرده و به طرف دیگر آن برویم. در این حالت چون تماشاگر در حین شکسته شدن خط فرضی با فیلم بردار همراه بوده اخلالی در تصویر حس نمیکند.
#خط_فرضی
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬
@simayemahan1383
#قوانین_حرکتی_دوربین
🔹برای حرکت دوربین علتی باید وجود داشته باشد وگرنه حرکت دوربین بی معنی جلوه می کند.
🔹بهتر است اول سوژه حرکت کند سپس دوربین حرکت کند و در انتهای حرکت اول دوربین متوقف شود سپس سوژه متوقف شود.
🔹قبل از آغاز حرکت دوربین یک یا چند بار حرکت را تمرین کنید سپس اقدام به فیلمبرداری وحرکت کنید.
🔹قبل از حرکت دوربین ابتدا ، وسط و انتهای حرکت را مشخص کنید و فاصله ها را تنظیم و علامت گذاری کنید سپس فیلمبرداری را شروع کنید و به دستیارتان بسپارید که فوکوس را به موقع تنظیم کند.
🔹حرکت دوربین درلنز تله سریعتر از لنز واید دیده می شود بنابراین باید در انجام حرکت به این موضوع توجه کنید و در هنگام فیلمبرداری با لنز تله آرام و نرم حرکت کنید.
🔹درهنگام انجام حرکت تراولینگ یا دالی برای کاهش تکانهای دوربین از لنز واید استفاده کنید.
🔹برای دوربین همیشه تکیه گاه مطمئنی ایجاد کنید. اگر روی سه پایه است آنرا محکم ببندید و اگر روی دست فیلمبرداری می کنید آنرا به طرز صحیح ومحکم بگیرید.
#تصویربرداری #آموزشی
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬
@simayemahan1383
سلام محضر عزیزان همراه...
فرض کنید قرار هست در یک مجلس رسمی صحبت کنید.
برای یک بیان موفق چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
پاسخ سوال مطرح شده در کانال آموزشگاه سیمای مهان
ترس را از بین ببرید
میدانید، اگر کاری را یکسره و پی در پی انجام دهید، شدت استرس آن کار برایتان کاسته خواهد شد. دیل کارنگی میگوید که در هر جلسهای که حضور دارید، پیش دیگران صحبت کنید ولو اینکه خرابکاری کنید. شما در عرض چند ماه بعد بیشک اضطراب و ترس خود را نسبت به صحبت کردن کردن در جمع را از دست خواهید داد.
اشکالی ندارد که شما یک نظری دارید و خان دایی یک نظر دیگر، این تقابل نظرها را در قالب یک گفتگو روی میز بگذارید و با هم حرف بزنید، حتما بهتر از من میدانید که بحث و گفتگو با جنس مخالف کارسازتر است و خجالت را زودتر از بین میبرد؛ البته مراقب باشید که زیاد هم غرق این گفتگوها نشوید و وارد فاز دیگری نشوید!
واضح و شمرده صحبت کردن
برای یک بیان درست باید ادای حروف و کلمات ما صحیح باشند. باید تمامی کلمات را به نحوی بیان کرد که تمامی حروف آن شنیده شوند. تمامی حروف نیز باید به درستی شنیده شوند. این طبیعی است بعضی حروف به درستی ادا نمی شوند. به عنوان مثال بعضی ها “ر” را درست نمیتوانند ادا کنند و بعضی “و” و بعضی ها حروفی دیگر را. منظور از درست ادا کردن یعنی اینکه تمامی حروف شمرده و با حجم درست بیان شوند.
برای اینکه خوب صحبت کنید به جملات خود ساختار بدهید. سعی کنید از اصطلاحات کمتر استفاده کنید. برای شنونده هضم یک جمله مطابق با دستور زبان راحتتر است.
3..خیلی تُند صحبت نکنید
برای اینکه بدانید که چگونه خوب صحبت کنیم، باید اول اشتباهات رایج در صحبت کردن را برطرف کنیم. یکی از اشتباهات رایجی که ما مرتکب میشویم، این است که خیلی تُند صحبت میکنیم. چه به دلیل هیجانزدگی باشد، چه از روی عادت، تُند صحبت کردن نهتنها فهم حرفهای شما را برای شنونده دشوار میکند، بلکه باعث میشود دیگران مسخرهتان کنند. تُند حرف زدن میتواند یکی از نشانههای اضطراب باشد. پس یکی از اولین چیزهایی که در روند بهبود مهارتهای گفتاری خوب باید بدانید این است که آرام و با سرعتی که فهم آن آسان باشد و بتوانید هر واژه را به وضوح بیان کنید، حرف بزنید.
پیش از حرف زدن فکر کنید، در صورت لزوم از قبل آماده شوید
میخواهید بدانید که چگونه خوب صحبت کنیم؟ اولین پاسخ این سوال این است که «قبل از اینکه حرف بزنید، فکر کنید»؛ جملهای که آن را همیشه در کتابهای حوزهی توسعهی فردی پیدا میکنید. اما باز هم بسیاری از ما آن را رعایت نمیکنیم.
تا به حال دقت کردهاید که رئیس یا مدیرتان به ندرت چیزی میگوید که بعدا از گفتنش پشیمان شود؟ این به این دلیل است که ذهن چنین افرادی یک گام جلوتر از زبانشان است، نه برعکس! افرادی که این مهارت مهم را دارند، اغلب به عنوان «افراد روشن» نامیده میشوند، زیرا کاملا میدانند که چه میگویند و روی زبانشان کنترل کامل دارند. این ایده که بتوانید پیش از حرف زدن فعالانه فکر کنید، کمکتان میکند حرفتان دوتا نشود. چون قبل از هر صحبتی عواقب مثبت و منفی آن را سنجیدهاید.
تنفس عمیق
اگر در هنگام حرف زدن، تنفس شما از ناحیه ی قفسه ی سینه باشد، با تأثیر منفی در لحن حرف زدنتان مواجه خواهید شد، زیرا صدای شما، عصبی و غیرعادی به گوش شنونده، خواهد رسید.
خانم” کیت دووره” موسس شرکت بیان، در شیکاگو می گویند: اینکه هنگام سخنرانی در حالت عصبی، بتوانید درست تنفس کنید، کار بسیار دشواری است، پس فقط یه نفس عمیق آرامبخش، به شما کمک خواهد کرد که عمق صدای خود را بهبود دهید و اعتماد به نفس بیشتری از خود، در لحن صدایتان نشان دهید
طرز صحبت كردن با ديگران
واژههای دشوار را تمرین کنید
اگر واژههای خاصی هستند که در صحبت کردنتان وقفههای ناجور ایجاد میکنند، تنها راه حل این است که به تلفظ درست آنها گوش دهید و بارها و بارها تمرین کنید تا بالاخره بتوانید صحیح تلفظشان کنید. این کار ممکن است مثل برگشتن به دوران مهد کودک به نظر برسد، اما اگر راه بینقص صحبت کردن همین باشد، باید آن را انجام دهید.
صحبت کردن با تن صدای مناسب
برای بدست آوردن تن صدای مناسب نباید ادا در بیاوریم و صدایمان را شبیه به کسی کنیم. بلکه صدا باید صدای پخته شده خودمان باشد ولی درست تربیت شده باشد. همواره باید حواسمان به تن صدایمان باشد. در تمامی صحنه های زندگی مثلا وقتی:
در حال گفتگوی دوستانه هستید
وقتی که درخواستی دارید،
به خرید میروید،
به مصاحبه میروید
با نامزد خود به صحبت مینشینید
در همه این موارد تن صدای مناسب خود را به کار ببرید.
با اطمینان صحبت کنید.
با اعتماد و اطمینان صحبت کنید نه با خشونت. ترجیحات، منافع و نیازهای خود را واضح و محکم بیان کنید. مراقب باشید که در بیان خواستههای خود خواستههای دیگران را نیز در نظر داشته باشید. به طوری که خودخواه به نظر نرسید.
@simayemahan1383
تماس چشمی برقرار کنید.
تماس چشمی قبل از هر
چیز نشان از ادب ما و احترام به دیگران است. همچنین تماس چشمی باعث میشود که دیگران با دقت بیشتری به حرفهای شما گوش دهند. اگر در یک جمع صحبت میکنید از میان جمعیت چند چهره دوستانه پیدا کرده و روی آنها تمرکز کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس شما افزایش یافته و حرفهای خود را واضحتر بیان میکنید. اگر به پایین نگاه کنید با اعتماد به نفس به نظر نمیرسید. و اگر موقع صحبت کردن به اطراف نگاه کنید، ممکن است بقیه به این فکر کنند که حواستان پرت شده و دنبال انجام یک کار بهتر هستید. پس:
– تا میتوانید به چشم افرادی نگاه کنید که برای آنها صحبت میکنید.
– اگر از میان جمع کسی را دیدید که حواسش پرت شده یا گیج به نظر میرسد، ممکن است فکر کنید که حرفهای خود را به روشنی بیان نمیکنید. با این حال نباید بگذارید گیجی یک نفر حواس شما را از بقیه پرت کند.
– وقتی برای جمعیت خیلی زیادی صحبت میکنید، برقرار کردن ارتباط چشمی مشکل است. در این مواقع روی تعداد کمی از افراد تمرکز کنید.
به زبان بدن خود توجه کنید.
برای داشتن فن بیان فقط از صدای خود استفاده نکنید. اهمیت زبان بدن شما درست به اندازه کلماتی است که از دهان شما بیرون میآید. وقتی حرکات و ژستهای شما متفاوت باشد صمیمیتر به نظر میرسید. وقتی صحبت میکنید با موی یا لباس خود بازی نکنید. این حرکات بیانگر اعتماد به نفس پایین می باشد.
موفق باشید
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
آموزش تخصصی عکاسی، بازیگری، تدوین فیلم، گویندگی و دوبله فیلمنامه نویسی، کارگردانی، فیلمبرداری در استان قم
🔻🔻🔻🔻
☎️٣۶۶٠٠٩١٠ تلفن آموزشگاه
🔹🔹🔹🔹
ثبت نام هنرجویان ٠٩١٢٣۵١٠٩٠١
لینک
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
واژه های دشوار برای تمرین گویندگی
لطفا سه بار پشت سرهم👇
تیر و تبر ببر به بره پیره تیزگر
گو تیر تیز کن تبر از تیر تیز تر
سلام
ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن را محضر بانوان گرامی تبریک عرض می کنیم.
سلامت و پیروز باشید
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
🌺🌹🌺🌹
این آهنگ با صدای دلنشین مرحوم استاد خسرو شکیبایی برای فیلم خواهران غریب به کارگردانی کیومرث پوراحمد اجرا شده است 👆
4_5949717894777536555.pdf
518.1K
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان
#pdf
#کتاب : اصول و مبانی بازیگری
نویسنده : ایرج محرمی
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬
@simayemahan1383
4_5974119283318327913.pdf
7.76M
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان
#pdf
#کتاب : بازنگری در بازیگری
نویسنده : فلیپ ب. زاریلی
مترجم :یدالله آقاعباسی
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬
@simayemahan1383
" ویژگی های ارتباطی شخصیت ها "
افراد درونگرا
۱) از تنهایی انرژی میگیرند
۲) نمیخواهند کانون توجه باشند
۳) شنونده های خوبی هستند
افراد برونگرا
۱)از تعامل با دیگران لذت میبرند
۲)بیش از انکه گوش بدهند حرف میزنند
۳)دوست دارند کانون توجه باشند
افراد حسی
۱)تمرکز بر دریافت اطلاعاتشان با حواس پنجگانه است
۲)به زمان حال توجه دارند
۳)از تکرار یک مهارت خسته نمی شوند
ویژگی شهودی
۱)به الهام و دریافت قلبی معتقدند
۲)از تکرار یک مهارت خسته می شوند
۳)برای نوآوری و تخیل ارزش زیادی قائلند
ویژگی افراد احساسی
۱)به همدلی و درک دیگران اهمیت میدهند
۲)به راحتی از دیگران تشکر می کنند
۳)از طرف دیگران بیش از اندازه عاطفی ارزیابی میشوند
ویژگی افراد منطقی
۱)بیش از حد برای منطق و عدالت بها قائل اند
۲)از طرف دیگران خشک و بی انعطاف ارزیابی می شوند.
۳)بزرگترین انگیزه ی آنها در کار موفق شدن است
ویژگی افراد قضاوت کننده
۱)معتقدند اول کار بعد تفریح
۲)زمان را منبع تمام شدنی می دانند
۳)نتیجه گرا هستند
ویژگی افراد دریافت کننده
۱)اول تفریح بعد کار
۲)زمان را منبع تجدید شدنی می دانند
۳)نتیجه گرا نیستند
شما در کدام دسته قرار دارید؟
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬
@simayemahan1383
#فن_بیان
👈 اگه موقع صحبت درجمع عصبی میشی و از صحنه #سخنرانی ترس داری، قطعا در اون لحظه مُردد و نامطمئن به نظر خواهی رسید!
☹️ صدات ممکنه بلرزه یا خیلی آهسته و مبهم یا ممکنه خیلی تند و سریع صحبت کنی!
✅ برای این که هنگام صحبت درجمع با اعتماد به نفس ظاهر بشی به نکات زیر توجه کن 👇
با رعایت نکات زیر ، مخاطبان تو هم از صحبت های تو یادداشت برداری میکنن و تورو جانانه تشويق خواهند کرد👏
1⃣ شیوه ی سخن ( طرزبیان ) واضحی داشته باش!
طرزبیان دقیق وواضح موجب قاطعیت واعتماد به نفس در تو خواهد شد . بنابراین تمام تلاش خود را برای بهتر کردن طرز بیان خود به کار بگیر . کلمات را محکم و واضح بیان کن . تلفظ نکردن برخی حروف به خصوص درآخرکلمات نشان دهنده ی عصبی بودن واضطراب تو هست . افراد با اعتماد به نفس کلمات را واضح بیان می کنند.
2⃣ صدای خود را تنظیم کنید .
افراد با اعتماد به نفس به راحتی شنیده میشن . اگر خیلی آرام صحبت کنی ، مخاطبان فکر می کنند تو مضطربی حتی اگر واقعا اینطور نباشه و یا فکر می کنند مطلب تو چندان مهم نیست . اندازه صداتو بالا ببر تا به راحتی شنیده بشی . از صدای خودت نترس و بلند صحبت کن . اگر این کار برات سخته، درخواست میکروفون کن و یا با دیدن یک سخنران ازش الگو بگیر که چطور بلند صحبت کنی!؟ صدای تو نباید طوری باشه که مخاطبان مجبور بشن گوش های خودشونو تیز کنند تا بتونن صدای تو رو بشنوند . بلند صحبت کن تا مطمئن به نظر برسی!
3⃣ ایجاد وقفه
درصحبت کردن عجله نکن . گاهی اوقات وقفه ای ایجاد کن . البته ممکنه به نظر تو چندان خوشایند نباشه ولی با ایجاد وقفه ، مخاطبان فرصت لازم برای دریافت آنچه را که تو بیان کردی ، پیدا خواهند کرد. هرچه مخاطبان بیشتر باشند مدت زمان وقفه ی تو هم باید طولانی تر باشه . افراد با اعتماد به نفس در طی صحبت هایشان وقفه دارند و برای آنها این کار امری عادی است .
4⃣ جمله ی خود را با توقفی کوتاه که نشان دهنده ی نقطه است به پایان برید
به جای اینکه با عجله وبدون وقفه صحبت کنی، هرجمله را ازجمله ی بعدی به طورواضح جدا کن. گاهی اوقات وقتی افراد عصبی و نگران هستند به جای اینکه با توقفی کوتاه درپایان جمله ، نشان دهند که جمله آنها به پایان رسیده است . کلماتی چون اِ ......هوم ......را بین عبارات خود وارد می نمایند و با اینکار همه ی جملات آنها پیوسته به نظر می رسد. اینکار باعث کاهش تاثیر صحبت های تو برروی مخاطبان می گردد. به خودت اطمینان بده که آنچه که گفتی آنقدر خوب بوده که بتونی پس از آن توقف و مکث داشته باشی . قبل از شروع جمله ی بعدی ، کمی صبر کن . فضای بین جملاتتو با هیچ چیز به جز سکوت پر نکن . این سکوت زمانیه برای فکر کردن شما .
با رسیدن به پایان جمله ، توقف کن!!
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬
@simayemahan1383
چرا از خطوط راهنما استفاده میکنیم؟
یکی از دلایل اصلی ما، هدایت نگاه بیننده در تمامی قاب است. درمورد این عکس، من میخواستم چشم بیننده را به کوهستان ها در دوردست هدایت کنم. با کمی ابر هنگام غروب، کوهها تقریبا نیمهشفاف و به رنگ بنفش درمیآیند، و استفاده از این سنگها به عنوان خطوط راهنما، برای هدایت چشم به سمت قسمت نیمهشفاف، بهترین ابزار بود.
خطوط ایجاد شده از سایه ها نگاه بیننده را به سمت افراد و جهت نگاه آنها سوق می دهد.
در عکس بالا سوژه اصلی مورد نظر عکاس آن ساختمان است که در کادر طلایی یک سوم قرار گرفته است.
خطوط سبزه زارها به ديده شدن بیشتر سوژه کمک میکنند
بیننده با امتداد ناخود آگاه خطوط به سوژه اصلی راهنمایی می شود. 👆
ترم زمستانه آموزش عکاسی سیمای مهان از هفته اول بهمن شروع می شود.
این دوره آخرین دوره عکاسی در سال 1401 هست که با شهریه پایین امسال برگزار میشود.
ظرفیت پذیرش باقیمانده سه نفر.
🎉 چگونه صدایمان را قوی و قدرتمند کنیم؟
برای این سوال احتمالا تا حالا پاسخ های زیادی شنیده اید مثل : “ داد بزن تا صدات باز بشه , باید با صدای بلند بخونی تا صدات قوی بشه ” و یا پیشنهاداتی که باعث می شود به شما فشار بیاید و حتی آسیب ببینید.
صدا چیزی نیست که با اجبار باز شود و یا قوی شود. صدا را می توان به یک غنچه گل تشبیه کرد که وقتی خوب به آن رسیدگی کرده و از آن مراقبت کنید خواهید دید که می شکفد و باز می شود. اما اگر بخواهید به آن فشار وارد کنید و یا به زور مجبورش کنید , پژمرده شده و از بین خواهد رفت.
پس کاری که باید انجام دهیم این است که صدا را به صورت طبیعی باز کنیم و به آن قدرت ببخشیم. که این کار نیازمند تمرین , صبر و پشتکار است. صدای ما وقتی قوی و قدرتمند می شود که تارهای صوتی ما بتوانند به درستی و به طور مستقل و آزادانه به ارتعاش درآیند , بدون اینکه عضلات بیرونی حنجره را دخالت دهیم.