╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع : حدیث ابو الجارود.
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
شما می گویید حدیث لوح جابر تحریف شده چون راویش ابو الجارود زیدی مذهب بوده و می خواسته زید را هم جزو ائمه قرار بده.
اول برید تحقیق ڪنید زیدی مذهبها به انحصار امامت در دوازده امام یا سیزده امام اصلاً اعتقاد دارن؟
نه اینڪه طوطی وار شبهات مغرضانه عليه دعوت سید یمانی ڪه از جانب معاندین مطرح میشه رو تڪرار ڪنید.
زیدی مذهبها به وجود امامت از نسل حسن و حسین عليهم السلام تا روز قیامت اعتقاد دارند و تعداد خاصی برای امامت قائل نیستند
پس این شبهه شما اساساً ساقطه و یڪ راوی حدیثی رو خلاف عقیده خودش نقل نمیڪنه و اگه هم نقل بڪنه اعتبار روایت بیشتر میشه.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہـــدےمجـــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
اولاً زیدی ها قائل به امامت منصوص درباره ائمه شان نیستند اما زید را بالاتر از همه ائمه زیدی می دانند. لذا هیچ بُعدی ندارد ڪه بخواهند برای او نص در امامت را ادعا ڪنند همچنانڪه این را ابو الحسن علوی پذیرفته بود و هبة الله نامی برای او ڪتابی نوشته بود ڪه ائمه به علاوه زید 13 نفر هستند:
(رجال النجاشی ص440 رقم1185).
ثانیاً ما نگفتیم زیدی ها بلڪه گفتیم شخص ابو الجارود. شما چه می دانید عقیده ابو الجارود دقیقاً چه بوده. اما ما این را خوب می دانیم ڪه در ڪلام معصوم، صریحاً ڪذاب نامیده شده:
امام صادق علیه السلام ڪثیر النواء و سالم بن ابی حفصه و ابو الجارود را یاد ڪرده و فرمودند:
«ڪذاب های دروغ زنِ ڪافر، لعنت خدا بر آنها باد، گفتم: فدایتان شوم ڪذاب را درباره آنها می دانم، اما معنای دروغ زن چیست؟
فرمودند: ڪذابند چون نزد ما می آیند و به ما اعلام می ڪنند ڪه ما را تصدیق می نمایند در حالیڪه اینچنین نیست و آنها حدیث ما را می شنوند و در آن دروغ می بندند».
(رجال الڪشی ص230 رقم416).
اما اینکه می گویید: هیچ راوی روایتی بر ضد عقیده خود نقل نمی کند خلاف واقع است و کتب حدیثی پر است از نصوص امامت که توسط راویان غیر دوازده امامی نقل شده، و اینکه می گویید اگر چنین حدیثی نقل کند اعتبار روایت بیشتر می شود، کلیت ندارد و خیلی جاها راوی فاسق مطلب حق را با باطل می آمیزد و نقلش می کند تا انحراف ایجاد کند.
بماند که ما در کتاب "دوازده خورشید" چندین جواب از نقل ابو الجارود درباره لوح جابر داده ایم که بسیار مهمتر و محکمتر از این جواب است، ولی شما همه اش را رها کرده و به همین یکی چسبیده اید؟
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع : جبر و اختیار
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
لطف ڪنید نظرتان را راجع به قدرت و اختیار انسان بگید.
آیا وجود داره؟!
مثلاً یڪ شعری میگه
هرچه تو خواستی نه آن شود
هرچه خدا خواست همان شود و از طرفی ادیان میگن ما اختیار داریم
اینها ضد و نقیض هست.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہـــدےمجـــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
اینها از دو جنبه گفته می شود. وقتی می گویند: آنچه تو خواستی نه آن شود، یعنی اختیار تو مستقل نیست ڪه هر چه خواستی بشود بلڪه اختیار تو ذیل اختیار خداست. و وقتی می گویند: تو اختیار داری، یعنی مثل برگی نیستی ڪه بی اختیار با نسیمی تڪان بخورد بلڪه خودت اراده می ڪنی تڪان بخوری و اختیار هم داری ڪه تڪان خوردن را ترڪ ڪنی اما ذیل اختیار خدا. به این معنا ڪه اگر خدا بخواهد تو تڪان نخوری نمی توانی تڪان بخوری.
مشڪل جوانها در مورد جبر اینست ڪه جبر شرایط را با جبر اعمال اشتباه گرفته اند. خیلی از شرایط دست ما نیست اما اینڪه در هر شرایطی چه ڪاری بڪنیم یا اصلاً ڪاری بڪنیم یا نڪنیم دست خودمان است.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع : شبیه عیسی علیه السلام
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد وقت بخیر
همانطور ڪه می دانید احمد با تمسڪ به حدیثی ادعا می ڪند شبیه عیسی است:
✝️ رسول خدا (ص) برای علی (ع) دعا ڪردند:... خدایا در نسل او «شبیه عیسی» را قرار بده.
الغیبة للنعمانی ص142 ح3
اگر امڪانش هست در مورد این حدیث توضیحی بدهید.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہـدےمجــتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم.
(1) مراد از شبیه عیسی علیه السلام، حضرت قائم علیه السلام می باشد.
(2) مقصود این حدیث شباهت به خود عیسی علیه السلام است نه شباهت به ڪسی ڪه آن ڪس شبیه عیسی بوده و به صلیب ڪشیده شده.
(3) شباهت به ڪسی دو مصداق بارز دارد: شبهات در جسم و صورت، شباهت در صفت و سیرت.
(4) شباهت در صورت یعنی شڪل او باشد ولی این مخالف روایاتی است ڪه بیان می ڪند قائم شبیه رسول اسلام صلی الله علیه و آله می باشد.
(5) شباهت در صفت یعنی اینڪه در مورد عیسی علیه السلام عده ای قائل شدند او رفته و باز می گردد و عده ای گفتند او ڪشته شده.
در پایان عرض می ڪنیم: تمام راویان این حدیث به غیر از نفر اول مجهول می باشند.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
#شکست_مدعی_یمانی
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع : مسح قوزڪ
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
افاضات یڪ هنبوشی: خدا در قرآن فرموده: «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنَ» (مائده: 6) و ڪعبین از نظر عربی مثنی به معنی دو برآمدگی پا هست نه یڪ برآمدگی عزیزم.
حالا من ازتون می پرسم: دو برآمدگی پا ڪجاست؟؟؟ قوزڪ.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّـدمہــدےمجــتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم.
(1) مراد از دو برآمدگی پا، این هست ڪه هر پا یڪ برآمدگی نزدیڪ به ساق دارد ڪه روی هم می شوند دو برآمدگی. پس مقصود این هست ڪه در وضو تا روی برآمدگی پا مسح ڪشیده شود.
(2) معنای ڪعب در روایات معتبر اهل بیت علیهم السلام بیان شده و نیازی به این خرافه ها نیست، از جمله:
الف) «فَإِذَا مَسَحَ بِشَيْءٍ مِنْ رَأْسِهِ أَوْ بِشَيْءٍ مِنْ قَدَمَيْهِ مَا بَيْنَ الْكَعْبَيْنِ إِلَى أَطْرَافِ الْأَصَابِعِ فَقَدْ أَجْزَأَهُ قَالَ فَقُلْنَا أَيْنَ الْكَعْبَانِ قَالَ هَاهُنَا يَعْنِي الْمَفْصِلَ دُونَ عَظْمِ السَّاقِ فَقُلْنَا هَذَا مَا هُوَ فَقَالَ هَذَا مِنْ عَظْمِ السَّاقِ وَ الْكَعْبُ أَسْفَلُ مِنْ ذَلِكَ». (الكافي ج3 ص26)
ب) «عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: الْوُضُوءُ وَاحِدَةٌ وَاحِدَةٌ وَ وَصَفَ الْكَعْبَ فِي ظَهْرِ الْقَدَمِ». (الكافي ج3 ص27)
در این دو روایت معتبر، تصریح شده ڪه ڪعب روی پا نزدیڪ ساق قرار دارد نه دو طرف پا.
(3) بارها این را توضیح داده ام ڪه ماهیت مسائل مبتلا به در شیعه، چنین بستری ندارد ڪه با وجود حضور 250 ساله ائمه علیهم السلام، و فعالیت 69 ساله نواب اربعه، عموم شیعه در حڪم آنها به اشتباه رفته باشند تا بعد از 1400 سال یڪی پیدا شود و با استناد به دو حدیث یا برداشت شخصی از یڪ آیه، ادعا ڪند تمام شیعیان در مورد سن تڪلیف دختران یا ڪیفیت وضو یا نماز مسافر، اشتباه ڪرده اند و فقط من درست فهمیده ام!!!
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
#شکست_مدعی_یمانی
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع : خاتم الاوصیاء
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد. اتباع احمد بصری می گویند با اینکه حضرت علی خاتم الاوصیاء معرفی شدن آخرین وصی نیستن پس امام زمان هم آخرین وصی نمی باشند، و شما پاسخ دادین: تعبیر خاتم الاوصیا برای امیر المومنین نیامده؛ اما در حدیثی هست: عَلِيٌّ [خَاتَمُ] الْأَوْصِيَاءِ [ع]
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
همانطور که گفتم، در روایات در مورد امیر المومنین علیه السلام تعبیر خاتم الاوصیاء نیامده بلکه تعبیر خاتم الوصیین آمده، بر عکس حضرت مهدی علیه السلام که درباره ایشان تعبیر خاتم الوصیین نیامده و فقط تعبیر خاتم الاوصیاء آمده، لذا از این اختلاف تعبیر روشن می شود دو معنای متفاوت اراده شده است. و این دو معنای متفاوت هم فقط و فقط با توجه به روایات معتبر بیان گشته نه اینکه از خود چیزی بیان کرده باشیم.
به عبارت دیگر: همان پیامبری که صدها بار فرموده اند من دوازده وصی دارم، هم ایشان فرموده اند یا علی تو خاتم الوصیین هستی. که تنها راه حلش تفسیر به خاتم وصیینِ مباشر می باشد.
اما آن حدیثی که گفتید، این فقط در تفسیر فرات کوفی آمده که نه شیعه امامی بوده و نه سند دارد. فراتی که نمی دانیم کیست از عبیدی که نمی دانیم کیست بدون سند، از 300 سال قبل خبر داده که امام مجتبی علیه السلام سخنی را از کعب نقل نمودند. پس نه تنها بی سند است که اصلاً کلام معصوم نیست، کلام کعب است:
«فَقَالَ كَعْبٌ عَلِيُّ [بْنُ أَبِي طَالِبٍ] وَصِيُّ الْأَنْبِيَاءِ وَ مُحَمَّدٌ خَاتَمُ الْأَنْبِيَاءِ [ع] عَلِيٌّ [خَاتَمُ] الْأَوْصِيَاءِ [ع]» (تفسیر فرات الکوفی ص186)
حال بینی و بین الله با چنین حدیثی می توان تعبیر خاتم الاوصیاء را برای امیر المومنین علیه السلام ثابت کرد؟
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
#شکست_مدعی_یمانی
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع : افاضات فرقه هنبوشی در حلیت خمس:
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
🔯خیانت های علمای بی عمل به توقیع حلیت خمس:
1️⃣ همیشه طوری وانمود میکنن که گویا این توقیع مربوط به #نایب_آخره در حالی که در زمان #نایب_دوم صادر شده
2️⃣ #سوال کننده در این حدیث یعنی #اسحاق_بن_یعقوب ، خودش یکی از بزرگترین #فقهای شیعه بوده و امام به اون میگه به #راویان_حدیث ما #رجوع کن یعنی راویان حدیث شامل افرادی که بر اساس ظن و گمان فتوا میدهند #نمیشود.
3️⃣ امام در همین روایت از این #راویان حدیث #نام_میبره و منظورش همون #نواب_خاص بودند.
ضمن اینکه #راوی به کسی گفته میشود که #مستقیماً از #امام نقل کند.
4️⃣ #رجوع کردن هیچ ربطی به #تقلید نداره بلکه امام تاکید میکنه که اون #راویان حدیث مو به مو #کلام امام رو منتقل میکنند و #نظر_خودشون رو دخیل نمیکنند.
5️⃣ امام در همین توقیع که در زمان #نایب_دوم صادر شده دستور میده که #احدی حق #نداره #اموال #امام رو بخوره ، و خوردن مال امام مثل خوردن #آتش است.
6️⃣ امام در همین توقیع صراحتا #شیعیان را تا زمان #ظهور ، از پرداخت #خمس #معاف فرموده اند.
اما فقهای غیر عامل آخرالزمان ، بر خلاف #نص صریح روایت ، فتوا به #وجوب پرداخت داده اند.
و میگویند #واجب است آن را به خود ما تحویل دهید نه هیچ کس دیگری !!
و #سهم_امام را در هر راهی که بخواهند خرج میکنند !!!
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم.
🔯 خیانت های اتباع بی دین احمد به این توقیع:
1️⃣ اولین خیانت اینه که:
کسی وانمود نکرده این توقیع از نایب آخره و هر کس چشم داشته باشه می بینه که از نایب دوم صادر شده. و اتفاقاً این به نفع ماست که از نائب آخر صادر نشده چون روشن می کنه مراد از اباحه خمس، عدم وجوب پرداخت خمس نیست زیرا هم محمد بن عثمان و هم حسین بن روح نایب سوم، طبق نقل های متعدد کتاب کمال الدین، وجوهات دریافت می کرده اند.
2️⃣ دومین خیانت اینه که:
اسحاق بن یعقوب به طور مطلق مجهول میباشد یعنی حتی نمی دانیم چهار کلاس سواد داشته است یا نه، چه برسد به اینکه از بزرگترین فقهای شیعه باشد!!غیر از اینکه مگر شما نمی گویید فقاهت و فتوا دادن در زمان غیبت کبری آغاز شده؟ پس اینکه اسحاق فقیه بزرگ بوده یعنی چی؟ و اما اینکه راویان حدیث شامل افرادی نمی شود که بر اساس ظن و گمان فتوا می دهند ربطی به فقیهان شیعه ندارد. چون آنها بر اساس ظن و گمان فتوا نمی دهند، و البته هر ظنی هم باطل نیست و الا تمام ظواهر قرآن و روایات ظنی است و باید قائل شوید که عمل به آنها حرام است!!!
3️⃣ سومین خیانت اینه که:
امام از راویان نام نبرده اند و اصلاً اگر منظورشان نواب خاص بوده که اولاً محمد بن عثمان یکی بیشتر نبوده و باید می گفتن به نایب ما مراجعه، ثانیاً مگر اسحاق در همین توقیع کاری غیر از این کرده بوده که امام گفتن به نایب ما مراجعه کن؟! خوب او هم در همین توقیع به نایب خاص مراجعه کرده دیگه. پس امام دارن مطلب جدیدی رو بیان می کنن. ثالثاً این مستلزم دور هست زیرا اسحاق به محمد بن عثمان مراجعه کرده و توسط او توقیعی فرستاده و جوابش توسط محمد بن عثمان به او داده شده که به محمد بن عثمان مراجعه کن!!
ضمن اینکه راوی حدیث تنها به کسی نمی گن که مستقیماً از امام نقل کند! پس بقیه افراد سلسله سند چی بودن؟ برگ چغندر؟!!!
👇👇👇👇👇