eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
175 دنبال‌کننده
409 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
─┅─═इई ࿇﷽࿇ईइ═─┅─ 📜 از چند حدیث (۳) حدیث اسباطنا: «وجد مكتوبا بخطّه هذا الكتاب: و قال عليه السّلام: قد صَعدنا ذُرى الحقائق بأقدام النّبوّة و الولاية، و نوّرنا سبع طرائق بأعلام الفتوّة، فنحن ليوث الوغى، و غيوث النّدى، و فينا السّيف و القلم في العاجل، و لواء الحمد و العلم في الآجل، و أسباطنا خلفاء الدّين و حلفاء اليقين، و مصابيح الامم، و مفاتيح الكرم، فالكليم اُلبِس حُلّة الاصطفاء لما عهدنا منه الوفاء، و روح القدس في جنان الصّاقورة ذاق من حدائقنا الباكورة، و شيعتنا الفئة النّاجية، و الفرقة الزّاكية، صاروا لنا ردءا و صونا، و على الظّلمة إلبا و عونا، و سيحفر لهم ينابيع الحيوان بعد لظى النّيران». (الدرة الباهرة ص48 ح20) ♦️ترجمه:👇🏿 👇🏿 ▼↓⇩⇩⇩↓⇩⇩⇩↓⇩⇩⇩↓▼
♦️ترجمه: این نوشته به خط امام عسکری پیدا شده: ما با قدم های نبوت و ولایت به قله های حقایق صعود کردیم، و هفت راه آسمان را با نشانه های جوانمردی پر نور نمودیم پس ما شیران میدان جنگ و بارانهای شادبی بخش زمینهای خشکیم. و در میان ماست شمشیر و قلم در دنیا و پرچم حمد و علم در آخرت، و نوه های ما خلفای دین و هم پیمانان یقین و چراغ های امت ها، و کلیدهای بخشندگی اند. کلیم خدا به خاطر وفا به عهد ما مشرف به مقام اصطفا شد، و روح القدس در مرز آخرین بهشت از میوه بوستان ما چشید، و شیعیان ما همان گروه نجات یافته و جماعت پاکیزه اند آنها برای ما یاور و محافظ گشته اند... . 🔴 شبهه: در این حدیث امام عسکری علیه السلام تصریح کرده اند نوه هایی دارند که به خلافت می رسند. ┄┅━✵𖣐﴾پاسخ به شبهه﴿𖣐✵━┅┄ 🔵پاسخ: اولاً این متن برای بار اول در قرن هشتم یعنی حدود پانصد سال پس از شهادت امام علیه السلام بدون هیچ سندی با این عبارت ثبت شده که: «نوشته ای به خط امام پیدا شد». خوب چه کسی آن را پیدا کرد؟ از کجا فهمید خط امام است؟ چگونه بعد از پانصد به دست این نویسنده رسید؟ در این پانصد سال کجا بود که هیچ حدیث شناس دیگری آن را نقل نکرد؟ ثانیاً در تمام فقرات این متن، مراد از «ما» عموم اهل بیت علیهم السلام است نه شخص امام عسکری علیه السلام، خصوصا که در ابتدا خود را دارای قدمهای نبوت و ولایت می شمرند حال آنکه نبوت برای پیامبر بوده نه ائمه. لذا منظور از «اسباط ما» نیز نه نوه های خودشان که نوه هایی از خاندان نبوت هستند که دارای مقام خلافتند و اینها همان یازده امام می باشند که همه شان نوه های پیامبر بودند، همچنانکه امام حسین علیه السلام فرمودند: «از ما دوازده مهدی است که اولینش امیر المومنین و آخرینش نهمین فرزند من است که همو امام قائم به حق می باشد». کمال الدین ج1 ص317 ح3 غیر از اینکه با وجود احادیث متواتر مبنی بر حصر عدد ائمه و اوصیا و خلفا در دوازده نفر، جایی برای تمسک به این منقولات بی سند و شبهه ناک باقی نمی ماند. ✍⊹سیدمهدےمجتهدےسیستانے اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌ ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬ کانال شکست مدعی یمانی
علل_و_فوائد_غیبت_امام_فواید_امام_غائب.pdf
647.5K
❀﷽❀༻⃘⃕🌸❖┅┄• موضوع: (1) علل و فوائد غیبت (2) فوائد امام غائب ┄┄━⊹𑁍༻⃘⃕❀𑁍⊹┅┄┄ ✾͜͡👤ارائـه‌دهنده:: استاد سیّدمهدۍ‌مجتهدسیستانۍ‌ ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╔═✿═𑁍༻⃘⃕🌺══╗ مــــقــالــــــه   ╚══🌼༻⃘⃕❀═✿═╝ ☀️گواهی مهم شیخ نعمانی درباره عدم سفارت در دوره غیبت ڪبری مرحوم شیخ ابراهیم نعمانی متوفی 360 هجری قمری است ڪه مهمترین ڪتاب روایی، در مورد ولادت و غیبت حضرت مهدی علیه السلام را نوشته است. ایشان از شاگردان مبرز مرحوم ڪلینی، صاحب ڪتاب ڪافی است ڪه لا اقل دوره نیابت سه نفر از نواب امام زمان علیه السلام را درڪ نموده است. او ڪتاب خود را ڪمتر از 15 سال از شروع غیبت ڪبری نگاشته است. در نتیجه ڪاملاً بر شرایط غیبت ڪبری واقف بوده است. این نص کلام شیخ ابراهیم نعمانی درباره عدم نیابت در دوره غیبت کبری می باشد: «الغيبة الثانية هي التي إرتفع فيها أشخاص السفراء و الوسائط للأمر الذي يريده الله تعالى و التدبير الذي يمضيه في الخلق و لوقوع التمحيص و الإمتحان و البلبلة و الغربلة و التصفية على من يدعي هذا الأمر، كما قال الله عز و جل: "ما كانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلى‏ ما أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ"‏ ، و هذا زمان ذلك قد حضر، جعلنا الله فيه من الثابتين على الحقّ و ممن لا يخرج في غربال الفتنة. فهذا معنى قولنا: له غيبتان» 📗الغیبة للنعمانی 174 ترجمه: غيبت دوم آن است كه نائبان و واسطه ها برداشته شدند به جهت چیزی كه خداوند آن را اراده فرموده ... پس اين (نبود سفیر) معنى سخن ما است كه: «او داراى دو غيبت است». █◄ این تصریح مرحوم نعمانی مبنی بر اینڪه در زمان غیبت ڪبری «نائبان و واسطه ها برداشته شدند» و «این معنای سخن ماست ڪه: او داراى دو غيبت است» سند محڪمی بر ضد تمام ڪسانی است ڪه خود را در این دوره نائب و سفیر امام زمان علیه السلام معرفی می ڪنند. █◄ زیرا ایشان در زمان غیبت صغری می زیسته و همدوره نواب اربعه بوده و این سخن را در اولین سالهای شروع غیبت ڪبری نگاشته است، لذا ڪاملاً اشراف داشته ڪه از آخرین نائب امام زمان علیه السلام درباره تمام شدن دوره سفارت چه چیزی صادر شده است. 𝐣𝐨𝐢𝐧 ☞︎︎︎ ⍟ @sistanymogtahed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️✖️🔴 شبهه شتر: 🔴✖️ ⚠️ احمد بصری تصریح کرده که من همان شتر صالح هستم. 💠این در حالیست که شتر صالح ماده باردار بوده، و لازمه سخن او اینست که تناسخ نه تنها در نوع رخ می دهد که در جنس هم اتفاق می افتد!!! ‼️ یاران احمد بصری برای فرار از این افتضاح، به روایتی در کتاب تاویل الآیات تمسک می کنند که در آن، شتر صالح بر امام، تاویل برده شده است: 📕(تأویل الآیات الظاهرة ص777). 💢👈اما همانگونه که از اسم کتاب مشخص است، این روایت نمی گوید امام حقیقتاً شتر خداست بلکه شتری که از طرف خدا به صورت فرستاده شده بوده و توسط دشمنان خدا کشته شده را بر امامی که از طرف خدا فرستاده شده و توسط دشمنان به شهادت رسیده، تطبیق داده است. در متن ذیل، نحوه تمسک جریان مدعی یمانی به این روایت و پاسخ ما به آن را مشاهده فرمایید: ⬇️🕷🕸⬇️
✖️🕸️سخن جریان مدعی یمانی 🕸️ ⬇️ ✅امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیات در حدیثی طولانی، فرمودند: .......... «كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوَاهَا» قوم ، گروهي از ­هستند، خداوند سبحانه مي­فرمايد: «وَأَمَّا ثَمُودُ فَهَدَيْنَاهُمْ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمَي عَلَي الْهُدَي فَأَخَذَتْهُمْ صَاعِقَةُ الْعَذَابِ الْهُونِ»(فصلت17) [و اما پس آنان را راهبري كرديم، ولي را بر ترجيح دادند، پس عذاب خفت‏آور آنان را فروگرفت] و آن عذاب، است چون حضرت قائم(ع) كند؛ و كلام خداوند متعال: «فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ» رسول الله در این آیه خود حضرت محمد (ص) است. «نَاقَةَ اللَّهِ وَسُقْيَاهَا» ، 👈امام است كه منظورِ (یعنی وحی و علم) خداوند و منظورِ رسول الله(ص) را دريافت و خوردنش يعني: آبشخور نزد اوست. «فَكَذَّبُوهُ فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُم بِذَنبِهِمْ فَسَوَّاهَا» تكذيبش كردند و را پى كردند. پس پروردگارشان به سبب گناهشان بر سرشان عذاب آورد و با خاك يكسان ساخت................ __________________________ ⭕️ امام صادق ع در تفسیر این آیات به روشنی فرمودند که و پیروان ما در زمان خروج قائم (ع)، مانند و مردم زمان ثمود هستند، همانگونه که مردم در زمان ثمود، پیامبرشان را کردند، شیعیان ما نیز حضرت قائم ع را می‌کنند، خداوند به واسطه این تکذیب و سرکشی، آنها را می‌کند و آن عذاب صاعقه همان و قیام قائم ع است، همانگونه که در برخی روایات آمده قیام قائم ع برای مؤمنین و برای کافرین است ⭕️ امام ع در تفسیر آیه 13 فرمودندکه از کلمه رسول الله = حضرت محمد (ص) ناقة الله = است آبشخور = دریافت علم و وحی از جانب خداست یعنی حضرت محمد ص در آیه 13 دادند به آمدن امامی(ناقة الله ) که خداوند به واسطه تکذیبش، مردم را عذاب می‌کند، از زمان به امامت رسیدن امام علی ع تا امام زمان ع مردم بخاطر تکذیب کدام امام عذاب شدند بغیر از قائم ع ؟؟؟ پس آیه 13 سوره شمس در مورد قائم ع است به عدد 13 دقت کنید ✔️شمس یا یعنی خود حضرت محمد ص، آیا آیه ی 13 سوره شمس شهادتی در حقانیت ع وصی پیامبر در متن حدیث نیست؟؟؟؟ ✔️آیا این دلیلی بر اثبات اینکه پیامبر ص به ع لقب ناقة الله داده نیست؟؟؟؟؟؟ ✔️چرا پیامبر در آیه 13 سوره شمس از ناقة الله یا امام و حجتی که بعد از خودش می آید کرده، آیا این شهادت قرآن و خداوند در حقانیت ع نیست؟؟؟؟؟ ⭕️ اما مردم و به جای پیروی و پذیرش این امام چه کردند؟ او را کردند و او را پی کردند یعنی او را کُشتند و و تحقیر و کردند و این امام را آواره و فراری دادند و خداوند به سبب گناهانشان بر سرشان فرستاد و همچنان در حال عذاب کردنشان هست و به زودی آنها را با یکسان خواهد کرد.
⬆️⬆️ 🔶🔷پاسخ ما: 🔷🔶 💠اولاً این اصلاً تفسیر نیست تطبیق است. یعنی مراد آیه از شتر خدا، واقعاً همان شتر صالح است و مراد از رسول الله نیز حضرت صالح می باشد. 💠ثانیاً این حدیث تصریح کرده که گروهی از شیعیان مثل ثمود هستند نه همه شان: 🌈 (وَ قَوْلُهُ‏ كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْواها قَالَ ثَمُودُ رَهْطٌ مِنَ الشِّيعَةِ)، در حالیکه مخالفان احمد بصری، همه شیعیان جهان هستند نه گروهی از شیعیان. 💢بماند که این روایت اصلاً نگفته آن گروه از شیعه در زمان خروج قائم او را تکذیب می کنند بلکه با توجه به آخر روایت، مرادش برخی شیعیان در زمان امامان قبلی می باشد. 💠ثالثاً این روایت تصریح می کند که آن عذاب در خواهد بود: 🌈(فَكَذَّبُوهُ فَعَقَرُوها فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُمْ بِذَنْبِهِمْ فَسَوَّاها قَالَ فِي الرَّجْعَةِ- وَ لا يَخافُ عُقْباها قَالَ لَا يَخَافُ مِنْ مِثْلِهَا إِذَا رَجَعَ) ✳️ 👈 اما دست خیانت کار جریان یمانی، طبق معمول، روایت را کرده است تا حقیقت آشکار نشود. 💠رابعاً اینکه چون آیه 13 سوره شمس گفته شتر، و احمد هم گفته من شترم، این دلیل تجاوز از حصر عدد دوازده می باشد، مضحک ترین استدلال است. 💠خامساً این روایت بیش از نهصد سال، در هیچ کتابی نبوده است تا نوبت به کتاب تاویل الآیات رسیده و سند هم ندارد. خوب آیا با تک روایتی این چنین می توان امامت حضرت شتر را اثبات کرد؟؟ ❓ ❓ ❓