eitaa logo
مسجد امام هادی علیه السلام
263 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
6هزار ویدیو
306 فایل
مشهد ؛ واقع در بولوار امیرالمؤمنین علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 و نهج البلاغه 📍 🔺 : 📍قسمت اول : 🛑 نسخهٔ شفابخش الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ صدقه (کمک به نیازمندان) داروى شفابخشى است ♻️ شرح حکمت 👈 در قرآن مجید و در روایات اسلامى اهمّیّت و تأثیر انفاق در راه خدا و صدقه بر نیازمندان به طور گسترده وارد شده است و یکى از مهم ترین و مؤثرترین حسنات شمرده شده است. 🔺تعبیر به «دواء» (دارو) و «منجح» (مؤثر و شفابخش) به طور مطلق نشان مى دهد که این کار هم درمان کننده بیمارى هاى فردى و هم بیمارى هاى اجتماعى است. 🔺صدقه به هرگونه بخشش گفته نمى شود، بلکه بخشش هایى است که قصد قربت در آن باشد; خواه واجب باشند مانند زکات یا مستحب مانند انفاق فى سبیل الله و خواه جنبه شخصى داشته باشد مانند کمک به یتیم یا محروم یا بیمارى یا جنبه عام داشته باشد مانند بناى بیمارستان و دارالایتام که از آن تعبیر به صدقات جاریه نیز مى شود. 👌اما چگونه این صدقات داروى شفابخشى است، بخشى از آن جنبه حسى دارد که با چشم خود مى بینیم; بیماران محروم از این طریق درمان مى شوند، ایتام سرپرستى مى گردند و بر آلام مستمندان مرهم نهاده مى شود و بخشى از آن جنبه معنوى دارد همان گونه که در حدیث معروف نبوى(صلى الله علیه وآله) آمده است: «دَاوُوا مَرْضَاکُمْ بِالصَّدَقَةِ وَرُدُّوا أَبْوَابَ الْبَلاَءِ بِالدُّعَاءِ; بیماران خود را با صدقه درمان کنید و درهاى بلا را با دعا ببندید».(۱) تجربه نیز نشان داده است که پرداختن صدقه براى درمان بیماران بسیار مؤثر است. 🌹این سخن را با حدیثى از امام کاظم(علیه السلام) پایان مى دهیم: شخصى خدمت آن حضرت آمد و عرض کرد: فرزندان و همسر من ده نفرند که همه بیمارند. فرمود: «داوِهِمْ بِالصَّدَقَةِ فَلَیْسَ شَیْءٌ أَسْرَعَ إِجَابَةً مِنَ الصَّدَقَةِ وَلاَ أَجْدَى مَنْفَعَةً عَلَى الْمَرِیضِ مِنَ الصَّدَقَة; آنها را با صدقه درمان کن، زیرا چیزى سریع الاجابه تر و چیزى مفیدتر براى درمان بیماران از صدقه نیست». 🕌 @masjedemamhadialaihesalam
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌹سورهٔ حمد آیهٔ هفتم : صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 📍 قسمت آخر : 🔺 انسان در تربيت، نيازمند الگو مى باشد. انبيا، شهدا، صدّيقين وصالحان، نمونه هاى زيباى انسانيّت اند. «صراط الّذين انعمت عليهم» 🔺 آنچه از خداوند به انسان مى رسد، نعمت است. قهر و غضب را خود به وجود مى آوريم.(١) «انعمت، المغضوب عليهم» 🔺 ابراز تنفّر از مغضوبان و گمراهان، جامعه اسلامى را در برابر پذيرش حكومت آنان، مقاوم و پايدار مى كند. «غير المغضوب عليهم ولا الضّالّين»(٢) ----------------------- (١) درباره نعمت «أنعَمتَ» بكار رفته، ولى در مورد عذاب، نفرمود: «غَضبتَ» تو غضب كردى. (٢) قرآن سفارش كرده است: «لا تَتولّوا قوماً غَضِب اللّه عليهم» هرگز سرپرستى گروه غضب شدگان الهى را نپذيريد. 📜ممتحنه ١٣ 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
هدایت شده از کیهان بچه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 🔹 شاعر: 🔹اجرا: شش ساله 🔸 به مناسبت 5 اردیبهشت روز شکست امریکا در صحرای طبس با چند خفاش آمد به میهن خاک طبس رفت در چشم دشمن او کور خوانده ایران نباشد او کور خوانده خاکش بپاشد ما پیش خفاش مثل عقابیم کی مثل خفاش هر روز خوابیم؟ . 🆔 @keyhanbacheha
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🔺أیّامُ البیض (به معنای روزهای سفید)، به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می‌شود. 👈 ایام البیض در اصل «اَیامُ لَیالِی البیض» به معنای روزهای شب‌های سفید است که «لیالی» حذف شده است و این روزها به ایام البیض معروف شده است.[۱] بیض جمع بَیضاء است که در عربی به معنای سفید است. اعراب قدیم رسم داشتند که ایام ماه‌ها را بر اساس میزان روشنایی ماه نام‌گذاری کنند و از آنجا که نور ماه در این سه شب از شب‌های دیگر بیشتر است، به این نام نامیده شده‌اند.[۲] از دیگر نام‌های این ایام، اَواضح و غُرّ است. 👈 دلیل دیگری هم برای این نامگذاری در روایات ذکر شده است. در علل الشرایع آمده است: «جبرئیل آدم(ع) را در حالی که سر تا پا سیاه شده بود به زمین فرود آورد. فرشتگان وقتی آدم را با این هیئت دیدند به ضجه در آمده و گریستند و به درگاه حق تعالی عرضه داشتند: پروردگارا مخلوقی را آفریدی و از روح خود در او دمیدی و فرشتگانت را به سجده کردنش وادار نمودی حال با یک گناه رنگ سفیدش را به سیاهی مبدل فرمودی!؟ منادی از آسمان ندا می‌دهد: امروز را برای پروردگارت روزه بگیر، آدم آن روز را که مطابق با روز سیزدهم ماه بود روزه گرفت، پس ثلث سیاهی از او زائل گشت. سپس منادی در روز چهاردهم نداء کرد: امروز را برای پروردگارت روزه بگیر. آدم آن روز را هم روزه گرفت و ثلث دیگر از سیاهی زائل گردید. روز پانزدهم باز منادی او را به گرفتن روزه دعوت نمود، وی آن روز را هم روزه گرفت و تمام سیاهی او زائل گردید و به همین خاطر این ایام به ایام البیض موسوم شد.»[۳] ---------------- (١)شیهد ثانی، مسالک الأفهام، ۱۴۱۹ق، ج‌۲، ص۷۶.. (٢)فراء، الایام و اللیالی و الشهور، ۱۴۰۰ق، ص۵۸؛ ابن کثیر، تفسیر القرآن العظیم، ۱۴۰۱ق، ج۳، ص۵۷۳. (٣) علل الشرائع ج‌۲، ص۲۳۵ 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام 🦋
اطلاعات دعای مجیر : 🌹صادر از 👈 جبرئيل امین 🌹مکان صدور 👈 پشت مقام ابراهیم 🌹زمان صدور 👈 درحال نماز پیامبرص 🌹زمان خواندن 👈 ایام البیض 🌹فواید این دعا👇 🌷آمرزش گناهان 🌷رفع غم و اندوه 🌷ادای دین 🌷وسعت رزق
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌹سورهٔ بقرة آیهٔ ١ : الم 🔺 درباره ى حروف مقطّعه، اقوال مختلفى بيان شده است، از جمله : 🧐 قرآن، معجزه ى الهى از همين حروف الفبا تأليف يافته كه در اختيار همه است، اگر مى توانيد شما نيز از اين حروف، كلام معجزه آميز بياوريد. 🧐اين حروف، نام همان سوره اى است كه در ابتدايش آمده است. 🧐 اين حروف، اشاره به اسم اعظم الهى دارد.(١) 🧐 اين حروف، نوعى سوگند و قسم خداوند است.(٢) 🧐 اين حروف، از اسرار بين خداوند و پيامبر است.(٣) 🧐 مطابق بعضى روايات رموزى است كه كسى جز خداوند نمى داند.(۴) 👌امّا شايد بهترين نظر همان وجه اوّل باشد. زيرا در ميان يكصد و چهارده سوره قرآن، كه 29 سوره آن با حروف مقطّعه شروع مى شود، در بيست و چهار مورد بعد از اين حروف، سخن از قرآن و معجزه بودن آن است. چنانكه در اين سوره به دنبال «الم»، «ذلك الكتاب» آمده و به عظمت قرآن اشاره شده است. در آغاز سوره شورى نيز حروف مقطّعه ى «حم عسق» آمده است كه بعد از آن مى فرمايد: «كذلك يُوحى اليك والى الّذين مِن قبلك اللّه العزيزُ الحكيم» خداوندِ عزيز و حكيم، اين چنين بر تو و پيامبران پيش از تو وحى مى كند. يعنى وحى خداوند نيز با استفاده از همين حروف است. حروفى كه در دسترس همه افراد بشرى است. البتّه خداوند با اين حروف، كتابى نازل كرده كه معجزه است. آيا انسان نيز مى تواند چنين كتابى فراهم كند؟! 🔺آرى، خداوند از حروف الفبا، كتاب معجزه نازل مى كند، همچنان كه از دل خاك صدها نوع ميوه و گل و گياه مى آفريند و انسان مى سازد. ولى نهايتِ هنر مردم اين است كه از خاك و گل، خشت و آجر بسازند! ----------------- (١) تفسیر نور الثقلین (٢) بحارالانوار، ج 88، ص 7. (٣) بحارالانوار، ج 89، ص 384. (۴) تفسير مجمع البيان. 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام 🦋
بررسی و تحلیل زندگی امام مجتبی (ع) Copy.pdf
245.7K
🌹🌹🌹🌹 فضائل امام مجتبی علیه السلام و تحلیل تاریخ زندگی ایشان ❤️❤️❤️
🌸 امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: ✅هلاك مردم در سه چيز است و و . كبر موجب نابودى دين است و بواسطه كبر شيطان ملعون شد. حرص دشمن جان است و بواسطه حرص آدم از بهشت خارج گرديد. حسد رهنماى بديها است بواسطه رشك بود كه قابيل هابيل را كشت. ❇️قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: هَلاَكُ اَلنَّاسِ فِي ثَلاَثٍ اَلْكِبْرِ وَ اَلْحِرْصِ وَ اَلْحَسَدِ فَالْكِبْرُ هَلاَكُ اَلدِّينِ وَ بِهِ لُعِنَ إِبْلِيسُ وَ اَلْحِرْصُ عَدُوُّ اَلنَّفْسِ وَ بِهِ أُخْرِجَ آدَمُ مِنَ اَلْجَنَّةِ وَ اَلْحَسَدُ رَائِدُ اَلسُّوءِ وَ مِنْهُ قَتَلَ قَابِيلُ هَابِيلَ . [بحار الأنوار : 78/111/6.] 🦋 مسجد امام هادی علیه‌السلام 🦋
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌹سورهٔ بقرة : آیهٔ {٢} ؛ ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًي لِّلْمُتَّقِينَ آن كتاب (با عظمت كه) در (حقّانيت) آن هيچ ترديدى راه ندارد، راهنماى پرهيزگاران است. 🔺«لاريب فيه» يعنى در اينكه قرآن از سوى خداست، شكّى نيست. زيرا مطالب آن به گونه اى است كه جايى براى اين شكّ وترديد باقى نمى گذارد واگر شكّى در كار باشد، بخاطر سوءظن وروحيّه لجاجت افراد است. چنانكه قرآن مى فرمايد: «فهم فى رَيبهم يَتردّدون»(١) آنان در شكّى كه خود ايجاد مى كنند، سردرگم هستند. 👌 هدف قرآن، هدايت مردم است و اگر به مسائلى از قبيل خلقتِ آسمان ها و زمين و گياهان و حيوانات و... اشاره كرده به خاطر آن است كه توجّه مردم به آنها، موجب توجّه به علم و قدرت و حكمت خداوند گردد.(٢) 🔺قرآن وسيله هدايت همه مردم است؛ «هدىً للنّاس»(٣) همانند خورشيد بر همه مى تابد، ولى تنها كسانى از آن بهره مى برند كه فطرتِ پاك داشته و در برابر حقّ خاضع باشند؛ «هدىً للمتّقين» همچنان كه نور خورشيد، تنها از شيشه ى تميز عبور مى كند، نه از خشت وگِل. لذا فاسقان (۴) ظالمان(۵)، كافران(۶)، دل مردگان(٧)، مسرفان و تكذيب كنندگان(٨) از هدايت قرآن بهره مند نمى شوند. ----------------- (١) توبه، 45. (٢) در قرآن به موضوعات طبيعى، كيهانى، تاريخى، فلسفى، سياسى و صنعتى اشاراتى شده، ولى هدف اصلى هدايت است. (٣) بقره، 185. (۴) لايهدى القوم الفاسقين» توبه،80. (۵) لايهدى القوم الظالمين» مائده، 51. (۶) لايهدى القوم الكافرين» مائده، 67. (٧) لايهدى من هو كاذب كفار» زمر، 3. (٨) لايهدى مَن هو مسرف كذّاب» غافر، 28. 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒درس زندگی 🔄 کلمات وارونه ↪️ 💦 آرامش وارونه میخواهم یا 🌺🌹 صاحب الزمان علیه السلام 🌸 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
🖤🌴🖤🌴🖤🌴 مرحوم شیخ علی اکبر نهاوندی در خود به نام عَبْقَرِیُّ الحِسان ارتباط با امام زمان عج را به هفت شاخه تقسیم کرده : 1⃣ : کسانی که خدمت آقا رسیدند و هنگام رسیدن آقا را شناختند؛  2⃣ : کسانی که خدمت آقا رسیدند و آقا را نشناختند؛  3⃣ : کسانی که در رویا آقا را دیدند و پیامی از ایشان دریافت کردند؛ 4⃣ : کسانی که آقا به آنها توقیع نوشت نامه نوشت مثل شیخ مفید؛ 5⃣ : کسانی که در مکاشفاتشان و در حالات ویژه شان امام را درک کردند و مشکلشان حل شد؛ 6⃣ : کسانی که توسل به امام پیدا کردند و با توسل به امام مشکل و در واقع گرفتاریشان حل شد؛ 7⃣ : کسانی که مدتی ملازم رکاب امام بودند و متوجه این مسئله نشدند. ✅ می توانید این کتاب را از اینجا 👇دانلود کنید : https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=1000809006&lang=fa @masjedemamhadialaihesalam 🕌
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 و نهج البلاغه 📍 🔺 : 📍قسمت آخر : 🛑 تجسم اعمال وَأَعْمَالُ الْعِبَادِ فِی عَاجِلِهِمْ، نُصْبُ أَعْیُنِهِمْ فِی آجَالِهِمْ. اعمال بندگان در این جهانِ زودگذر در برابر چشمان آنها در آن جهان (پایدار) است ♻️ شرح حکمت ✍ همان گونه که بعضى از شارحان نهج البلاغه تصریح کرده اند، این کلام امام اشاره روشنى به تجسم اعمال در قیامت دارد. 🔺منظور از تجسم اعمال این است که اعمال نیک و بد هر یک در روز قیامت به صورت مناسب حسى درمى آید. مثلا نماز در قیافه یک انسان زیبا و صالح و ظلم و ستم به صورت دودى سیاه و خفقان آور مجسم مى شود و انسان ها در کنار اعمال مجسم خود خواهند بود و بخشى از پاداش و کیفر آنها از این طریق صورت مى گیرد. 🔺در قرآن مجید نیز آیات فراوانى وجود دارد که ظاهر آن تجسم اعمال است مانند آنچه در آخر سوره «زلزال» آمده است : فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّة خَیْراً یَرَهُ وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّة شَرًّا یَرَهُ هرکس به اندازه سنگینى ذره اى کار نیک کند آن را مى بیند و هرکس به قدر ذره اى کار بد کند نیز آن را خواهد دید». 👌 نکته قابل توجه این که تعبیر به (آجالهم) که در نسخه صبحى صالح آمده ظاهرا تعبیر نادرستى است و صحیح آن (آجلهم) است و تقریبا تمام نسخ نهج البلاغه به همین صورت (آجلهم) نوشته شده و قرینه مقابله با (عاجلهم) دلیل روشنى بر این معناست، زیرا (عاجل) به معناى شىء موجود (دنیا) است و (آجل) به معناى شىء مدت دار (در اینجا مراد آخرت) است و (آجال) که جمع اجل به معناى سررسید عمر است در اینجا مفهومى ندارد. 🕌 @masjedemamhadialaihesalam
🌷 اعمـال شب قـدر 🌷 شب نوزدهم مـاه رمضـان اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمـام سال شبۍ به خوبۍ و فضیلت آن نمۍ‌رسد در آن شب تقـدیـر امور سـال مۍ شود و ملائڪہ و روح به اذن پروردگـار بہ زمین نازل مۍ شوند و خدمـت امـام زمـان(عج) مشـرف مۍ شوند و هـر آنچہ بـراے هر ڪہ مقدر شده است بر امام زمــان(عج) عرضہ مۍ ڪنند و عمـل در آن بہتـر است از عمـل در هـزار مـاه. اعمـال شب قـدر بر دو نوع است: ❶اول در هـر سه شب انجـام مۍ‌شود ❷ و دیگـری مخصـوص هـر شبۍ است. 🔵 اول: مشتـرڪ شبهاے قــدر ❶ غسل: بهتر است غسل شب قدر در هنگام غروب آفتاب انجام گيرد،كه نماز شام را با غسل بخواند. ❷ دو رکعت نماز وارد شده است: كه در هر ركعت پس از سوره«حمد»، هفت مرتبه«توحيد»خوانده، و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد، 〖استغفر اللّه و اتوب اليه〗 در روايت نبوى است: كه از جاى برنخيزد تا خدا او و پدر و مادرش را بيامرزد. ❸ قرار دادن قرآن بر سر. ❹ ده مرتبه ۱۴ معصوم راصدازدن ❺ زیارت امام حسین علیه السلام است؛ در روايت آمده هنگامى كه شب قدر مےشود، منادى از آسمان هفتم از پشت عرش ندا سر می دهد كه خدا هركه را به زيارت مزار امام حسين عليه السّلام آمده آمرزيد. ❻ احیا داشتن این شب‌ها: روايت شده هركه شب قدر را احيا بدارد، گناهانش آمرزيده مےشود، هرچند به شماره ستارگان آسمان و سنگينى كوهها و پيمانه درياها باشد. ❼ صد رکعت نماز ❽ خواندن جوشن کبیر 🌻 مخصوص شب ۱۹ رمضـان🌻 ۱- صد مرتبه "اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه". ۲- صد مرتبه " اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ". ۳- دعای "یا ذَالَّذی کانَ..." خوانده شود . ۴- دعای " اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی وَ..." خوانده شود. 💕❤️💕 اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
🖤بسم الله الرحمن الرحیم ❤️ 🔴 به این میگن مذاکره کننده! ✅ براى امير المومنين عليه السلام نامه اى از معاويه رسيد. ✍ حضرت مهر نامه را شكست و قرائت كرد : 🔥 " از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين ، معاويه بن ابى سفيان براى على! ☘ اى على ! در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنين عايشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبير كردى، اكنون مهياى جنگ باش! 🌹 حضرت جواب نامه را اينگونه نوشت : از طرف عبدالله، تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند، من آماده جنگ هستم. به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك : من همان قاتل پدربزرگ و عمو و دايى تو هستم " 🔶 سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند ، پرسيد : كيست كه اين نامه را به شام ببرد ؟  كسى جواب نداد. ✅ دوباره حضرت سوالش را تكرار فرمود و اين بار طرماح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد : على جان ! من حاضرم . ☘ حضرت ضمن اينكه او را از متن تند نامه آگاه كرد ، فرمود : طرماح ! به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش... 🌹طرماح گفت : سمعاً و طاعةً ... آنگاه نامه را گرفت و بسوى شام حركت كرد 🍂 معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن يكى از شاگردان على را به او رساند. 🔥 معاويه فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد . 🌿 طرماح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد ، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت! 🌱 سپس خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود ، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد! 🌑 اطرافيان معاويه به طرماح اعتراض كردند كه پاهايت را جمع كن! اما او گفت : تا آن مردك ( معاويه ) پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد! ⚡عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت : اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند. 🔥 معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طرماح بگذارند ، از او پرسيد : از نزد كه به خدمت كه آمده اى ؟ 🍀 طرماح گفت : از طرف خليفه برحق ، اسدالله ، عين الله ، اذن الله ، وجه الله ، امير المومنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن ، معاوية بن ابى سفيان! ⛔ معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على عليه السلام را ساكت كند ، گفت : نامه را بده ببينم! 🍀 طرماح گفت : روى پاهايت مى ايستى ، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه السلام را ببوسم و به تو بدهم. 🔥 معاويه گفت : نامه را به عمرو عاص بده 🍀 طرماح گفت : اميرى كه ظالم است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نميدهم. 🔥 معاويه گفت : نامه را به يزيد بده 🍀طرماح گفت : ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش! بالاخره معاويه طبق خواسته طرماح عمل کرد و نامه را گرفت و خواند. ⚡ بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد : على ! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است، مهياى نبرد باش " 🍀 طرماح برخاست و گفت : من خودم جواب نامه ات را مى دهم: على عليه السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت. 🌼 سپس خواست برود كه معاويه گفت " طرماح ! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو " 🌹 اما طرماح بى اعتناء به حرف معاويه و بدون خداحافظى راه كوفه را در پيش گرفت. 🔥 معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت : حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يكساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد ، از من طرفدارى كند! 🔥 عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به شام بيايد ، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم!! 🦋 مسجد امام هادی علیه‌السلام 🦋
26.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔔 زنگ اول : 🌴 🌴 🎥 فضیلت امیر المومنین علیه السلام در بیان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🎙 مقام معظم 📖 عن عمّار بن یاسر: قال رسول الله صلی الله علیه وآله: یا عَلِی، إنَّ اللهَ تَعالی قَدْ زَینَک بِزِینَةٍ لَمْ تُزَینُ العِبادُ بِزینَةٍ أحَبُّ إلَی اللهِ تَعالی مِنْها، هِی زینَةُ الأبْرارِ عِنْدَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ: الزُّهْدُ فِی الدُّنْیا، فَجَعَلَک لا تَزْرَا مِنَ الدُّنْیا شَیئاً وَ لاتَزْرَا الدُّنْیا مِنْک شَیئاً وَ وَهَبَ لَک حُبَّ المَساکینَ، فَجَعَلَک تَرْضی بِهِمْ أتباعاً، وَ یرْضُونَ بِک إماماً. 📚 مناقب آل ابی طالب ج٢ ص٩۴ از عمّار بن یاسر روایت شده که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود: ای علی! خدای متعال تو را به زینتی آراسته است که هیچ بنده ای به زیوری چنین مزین نگشته و خدا آن را بیش از هر زینت دیگری دوست دارد و آن زهد در دنیاست که زینت نیکوکاران در نزد خدای با عزت و جلال است. پس تو را طوری قرار داده که نه ازدنیا دست تو را می گیرد و نه دنیا چیزی از تو به دست می آورد. خدا در وجود تو علاقه به مساکین را عطا کرد، پس تو را طوری قرار داده که راضی شدی که رهبر آنها باشی و آنان نیز به پیشوایی چون تو خشنودند 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم🌱 📍چیست که خدا ندارد و نمی داند و نزد او نیست ؟! انس بن مالك گوید : پس از درگذشت پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ یك نفر یهودی ، برای تحقیق درباره اسلام به مدینه آمد ، و از مردم خواست كه او را به كسی‌كه بتواند از عهده پاسخ سؤال‌های او برآید راهنمائی كنند. مردم ، ابوبكر را به او معرفی كردند . آن مرد پیش ابوبكر آمد و گفت : پرسش‌هائی دارم كه جز پیامبرص و یا وصی او نمی‌داند؟ ابوبكر : هر چه می‌خواهی بپرس . مرد یهودی گفت : آن چیست كه خدا ندارد ؟ آن چیست كه نزد خدا نیست ؟ آن چیست كه خدا نمی‌داند ؟ ابوبكر عصبانی شد و به وی گفت : این سؤال‌های مردم بی دین است ، و تصمیم كشتن او را گرفت ، سایر مسلمانان حاضر هم كیفر آن مرد را كشتن می‌دانستند . ابن عباس كه آنجا حاضر بود ، گفت : درباره این مرد ، بی انصافی كردید . ابوبكر : نشنیدی كه الآن چه گفت ؟ ابن عباس : اگر می‌توانید جوابش را بدهید ، و گر نه او را ببرید پیش امام علی كه تا به او پاسخ ‌دهد ، چون من از پیامبرص شنیده‌ام كه به علی بن ابیطالب می‌فرمود : « خدایا دلش را هدایت كن ، و زبانش را استوار بدار » ابوبكر گفت : یا ابا الحسن این یهودی از من مانند زنادقه و بی‌دین‌ها سؤال می‌كند . امیرالمومنین علی ـ علیه‌السّلام ـ رو به یهودی كرد و فرمود : چه می‌گویی ؟ گفت: من سؤالاتی دارم كه جز پیامبر یا وصی او ، پاسخش را نمی‌داند . امام علی(ع) : مسائل خود را مطرح كن . یهودی همان مسائل را تكرار كرد . امیرالمومنین علی(علیه السلام) : 👈 اما آنچه خدا نمی‌داند ، همان چیزی است كه شما یهودی‌ها می‌گوئید عزیز پسرخدا است ، خدا نمی‌داند كه فرزند دارد. 👈 و اما آنچه نزد خدا نیست ، ستم به بندگان است كه نزد او نیست 👈 و اما آنچه خدا ندارد ، همتا است ، كه او بی‌همتا است. یهودی با شنیدن این سخن، شهادتین را بر زبان جاری كرد ومسلمان شد و ابوبكر و حاضرین امیرالمؤمنین علی ـ علیه‌السّلام ـ را كاشف الكرب (بر طرف كننده اندوه) لقب دادند. 📚الغدیر ج۷ ص۱۷۹ 🦋 مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦋🔥🦋🔥🦋🔥 🌴 🌴 📽 ماجرای عجیب جوانی که در مقابل القاعده حاضر به اهانت به امیرالمومنین نشد! 😡 😡 🕌 @masjedemamhadialaihesalam
🖤بسم الله الرحمن الرحیم❤️ اللّهُمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين . در روایتى که «سیّد بن طاووس» از حمّاد بن عثمان نقل کرده مى خوانیم: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به محضر امام صادق (علیه السلام) شرفیاب شدم، امام (علیه السلام) از من پرسید که آیا غسل کرده اى؟ گفتم: آرى،امام (علیه السلام) حصیرى طلبید و مرا نیز به کنارش فراخواند. آن حضرت (علیه السلام) مشغول نماز شد و من نیز نزدیک آن حضرت (علیه السلام) نماز مى خواندم. وقتى که از نمازها فارغ شدیم، آن حضرت دعا کرد و من آمین گفتم، و این کار ادامه داشت تا صبح طلوع کرد. امام (علیه السلام) اذان و اقامه گفتند و برخى از خدمتکاران را فراخواند و نماز صبح را به امامت آن حضرت (علیه السلام) بجا آوردیم. امام صادق (علیه السلام) بعد از نماز، به تسبیح و تقدیس پروردگار پرداخت و بر پیامبر (صلى الله علیه وآله) درود فرستاد و براى مؤمنان دعا کرد؛ آنگاه به سجده رفت و ساعتى در سجده بود، و در آن مدّت جز صداى نَفَس حضرت چیزى را نمى شنیدم، سپس دعایى خواند از جمله در دعایش عرض کرد: وَأسْألُکَ بِجَمیعِ مٰا سَأَلْتُکَ وَمٰا لَمْ أَسْأَلْکَ مِنْ عَظیمِ جَلاٰلِکَ، مٰا لَوْ عَلِمْتُهُ لَسَأَلْتُکَ بِهِ، أَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَیْتِهِ، وَأَنْ تَأْذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِهِ فَرَجُ أَوْلِیٰائِکَ وَأَصْفِیٰائِکَ مِنْ خَلْقِکَ،وَبِهِ تُبیدُ الظّٰالِمینَ وَتُهْلِکُهُمْ، عَجِّلْ ذٰلِکَ یٰا رَبَّ الْعٰالَمینَ. پس از آن که امام (علیه السلام) سر از سجده برداشت، عرض کردم: جانم به فدایت! شما براى فرج کسى دعا کردید که با فرج او گشایشى در کار دوستان و اولیاى الهى حاصل خواهد شد; مگر آن کس شما نیستید؟امام (علیه السلام) فرمود: نه! او قائم آل محمّد است!آنگاه امام صادق (علیه السلام) نشانه هاى ظهورش را بیان کرد و در ادامه فرمود: «شب و روز، منتظر ظهور مولایت باش! زیرا خداوند هر روز در شأن و کارى است، و انجام کارى او را از کار دیگر باز نمى دارد».(وَ تَوَقَّعْ اَمْرَ صَاحِبِکَ لَیْلَکَ وَنَهارَکَ، فاِنَّ اللهَ کُلُّ یَوْم هُوَ فی شَأن، لا یَشْغَلُهُ شأنٌ عَنْ شَأن). 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋