eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
495 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
119 ویدیو
7 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
44.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تیزر سریال تنها گریه کن 📚 سریال «تنها گریه کن» بعد از تغییر نام به روی آنتن می‌رود. 🔸این سریال با نام «آخرین دیدار» از امشب ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. 🔸 آخرین دیدار روایتی از زندگی نامه مادر شهید محمد معماریان با اقتباسی از کتاب تنها گریه کن است که از پنج‌شنبه ۶ دی ماه از شبکه افق و پلتفرم های روبیکا و نماوا پخش خواهد شد. ششم دی ماه سالروز شهادت شهید محمد معماریان @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
‌‌ به برگ‌های زیبا و رنگارنگ می‌نگرم؛ با من سخن می‌گویند: زیبایی مرگ ما از زیبایی زندگی ماست... 📙 پ
‌ دست مرا گرفت و هر دو بلند شدیم و کنار ساحل قدم زدیم. از دوستانمان و بچه‌ها که داشتند ماسه‌ها را توی سطل‌های کوچک می‌ریختند دور شدیم. احمد دستم را فشرد و به لبهایش چسباند و بوسید. صدای تپش قلبم را می‌شنیدم. احمد کنارم بود بزرگ بلند بالا و آرام احساس می‌کردم همه آنچه را دارم چنان دوست دارم که درونم را بی‌تاب می‌کند و به درد می‌آورد. «پاییز آمد» به چاپ نود و نهم رسید 📙 کتاب « » نوشته گلستان جعفریان، از انتشارات به چاپ نود و نهم رسید. @skybook
70.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌‌ 💡 نویسنده کتاب‌"پاییز آمد" در نشست جان روایت از می‌گوید. 🔹 هنوز آثار ما و نگاه نویسند‌گان ما دچار خودباختگی هستند... 🔸 نویسندگان ما هنوز زاویه دید و نگاه خودشان را در ادبیات پایداری پیدا نکرده‌اند. به تعبیری نمی‌دانند چه می‌خواهند. 🔹 ادبیات پایداری ادبیات زندگی‌ست... 🔸 ایدئولوژی در خط مقدم نوشته‌های ماست. ادبیات پایداری صرفا ایدئولوژی نیست. @skybook
‌ اِنَّ الظالِمَ الحالِمَ یکادُ اَنْ یعضی علیه بِحِلْمِهِ، و انَّ المُحِقَّ السَّفیه یکادُ ان یطْفِیءَ نُورَ حَقِّهِ بِسَفهِهِ به راستی ستمکار بردبار، بسا که به وسیله حلم و بردباری خود از ستمش گذشت شود و حق‌دار نابخرد، بسا که به سفاهت خود نور حق خویش را خاموش کند. 💠 حضرت امام هادی‌علیه‌السلام سوم رجب سالروز شهادت امام هادی(ع) @skybook
‌ 📄...بدی‌ها یا مظلومیت... کتاب را دو دسته می‌نویسند! یک قشر کسانی هستند که سختی‌ها و بی‌خبری و غربت راه را بجان خریده‌اند و در پیمودن راه، یافت‌ها داشته‌اند و چیزها بچشم دیده‌اند ! کتاب این‌ها تصدیق جان و سخن جان است و از سختی‌ها هم که بگویند سخنشان همه امید و عقلِ پیمودن راه است! و چه بسا که هنوز خود را در حیرت بیابند! قشر دوم خوانندگان این کتاب‌ها هستند که هنوز راه‌یافته نیستند و محروم و مهجور اند! و چه بسا وقوف به حرمان مددشان کند و دست‌گیری‌شان کند! ولی در ابتدا گفتم که کسانی خود را جای صاحب سخن می‌گذارند و بدون اینکه با خود مواجه شوند و عزم پیمودن راه کنند مدام طفره می‌روند و بی‌تجربه و تماشا، دادِ سخن سر می‌دهند و مثل بسیاری از انسان‌های مظلوم کشور‌های توسعه نیافته بی‌داد می‌کنند و دعوی‌شان هم، همه دعوی همه‌چیز توانی و همه‌چیز دانی است! 🔻متن کامل یادداشت را از طریق لینک زیر بخوانید https://soha-sima.ir/4168/ 🔸 متن از کانال نقطه‌ی جیم @skybook
29.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ به بویِ نافه‌ای کآخر صبا زان طُرّه بُگشاید ز تابِ جَعدِ مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها ‌
🔺️می‌پرسند تفاوت دو سفرنامه "کاهن معبد جینجا" و "عربیکا" در چیست؟ 💡وحید یامین‌پور درباره کتاب جدیدش ...سفرنامه لبنان... در سفر ژاپن، من سوژه شناسا بودم و به قصد یک انتقام صادقانه از ابژه‌ای که سالها درباره‌اش چیزهای اشتباه شنیده بودم، قلم به‌دست گرفتم. ولی در لبنان، نه سوژه بودم و نه یک گردشگر سرخوش و نه یک خبرنگار جسور که به دنبال یک هیجان جدید است. در سفر لبنان یک دوست همدل بودم که نمی‌توانست در یک لحظه حساس جایی جز در کنار دوستش باشد. اگر کاهن معبد جینجا چیزی مثل فلم "هفت" دیوید فینچر باشد که در هر گوشه‌ای از شهر ردپای جنایت می‌بیند، عربیکا را مثل "خانه‌ی دوست کجاست" کیارستمی به‌حساب بیاورید. عربیکا حاصل روزهای اشک و لبخند است. مثل یک عکس یادگاری است از یک لحظه خاص. 📗 عربیکا سفر به لبنان در روزهای غم و شادی @skybook
فلسفه هم‌زبانی است نه آراء و نظرات.pdf
181K
| 🔹 فلسفه، هم زبانی است؛ نه آراء و نظرات 📄 متن پیاده شده صحبت‌های حجت‌الاسلام نجات بخش در اولین جلسه "سرآغاز با فلسفه" @soha_sima
هدایت شده از ๛ وارستگی ๛
‌ ‌ ❓سوال: در مورد حضرت اباذر در روایت دارد که «لَو عَلِمَ أَبُوذَر مَا فِي قَلبِ سَلمان لَقَتَله» (اگر اباذر آنچه در قلب سلمان است را می‌دانست، او را می‌کشت) چرا اباذر سلمان را تکفیر می‌کرد؟ بر چه اساسی؟ 🔸 جواب: چون ابوذر در یک پایه‌ای از ایمان است و از یک راه رفته است، ابوذر صدق داشت، گذشت داشت، دنیاگریزی داشت و راه‌های خاص برای رفتن داشت و سلمان‌ معنای دیگری و راه دیگری است. جناب سلمان با علم و با معارف رفته است و روشن شده است. 🔹 سلمان جنب اهل بیت (علیهم السلام) قرار دارد و همه‌ی مسائل را می‌داند اما جناب اباذر با زهد و با دنیاگریزی رفته است، این حالات خود را دارد، آن حالات خود را دارد. جناب اباذر این نوع حرکت را نداشته است. 🔸 هر کدام در پله‌ای از ایمان قرار داشتند و نسبت پله‌ی هشتم ایمان تا دهم نسبت بین هشت تا ده نیست که بگوئیم دو پله فاصله است بلکه نسبت بین هر پله نسبت بین زمین و آسمان است که این بخشی از پله‌ی آن است. در این مقایسه خیلی خلط است. 🔹 با این چینشی که بعضی بین مراتب ایمان می‌کنند ما فکر می‌کنیم بین کسی که در مرتبه هشت است، با آن کسی که مرتبه نُه گفته اند یک عدد فاصله است که فقط کافی است پای خود را از این‌جا بردارد و آن‌جا بگذارد؛ این نیست. آنکه در یک مرحله بالاتر است یک شخصیت دیگری است، ابزار حرکتی او ابزار دیگری است. 🔸 این روایت نمی‌گوید که اگر اباذر سِیر می‌کرد و در حد سلمان می‌رسید او را می کشت؛ نه بلکه می گوید اگر اباذر یک دفعه سر خزینة الجواهر حضرت سلمان می‌رسید آن وقت برای او قابل تحمل نبود. چون که از حد خود دارد به آن‌جا نگاه می‌کند؛ لذا برای او مشکل می‌شود، یعنی از پایه‌ی هشتم یک سِری جواهرات سلمانی را می‌بیند و لذا اذیت می‌شود. همین یک پایه کافی است که عدم تحمل را از دانی به عالی موجب بشود. 🔹 اصلاً رسیدن به خدا «بعدد أنفاس الخلائق» (به تعداد مخلوقات الهی) راه دارد. او راه دیگری داشته است و این راه دیگری دارد. اهل بیت این مطلب را نسبت به مقام سلمانی مدام اشاره می‌کردند. حضرت ابوذر هم بزرگ بوده اما او یک نوع از میوه‌ی این شجره‌ی طیبه است ولی سلمان یک چیز دیگر است، یک سبک دیگر است، داشته‌های او چیزهای دیگر است، راه او راه دیگری بوده است، نصیب او، بلندی روح او خیلی متفاوت بوده است. 🔸 این روایت از روایات پیچیده اهل بیت (علیهم السلام) است که خود آن ترجمه و تفسیر می‌خواهد ولی این را می‌خواهم عرض کنم که مسیر حرکتی این دو (اباذر و سلمان) [که فرض شد یکی در پایه هشتم و دیگری نهم است] از پایه‌ی یکم تا پایه‌ی هشتم کاملا با هم مشترک نیستند بلکه او از پایه‌ی یکم یک مسیر رفته است و این از پایه‌ی یکم یک مسیر دیگر رفته است. 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ✍🏻 حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌ ‌ ‌
"پاتوق کتاب آسمان"
‌ ‌ تقریبا همه‌ٔ قصه‌های گوگول کمدی‌های سرگرم کننده‌ای هستند که با هیچ و پوچ شروع می‌شوند، با هیچ
‌ بعدها بسیار پیش آمد که از این فکر به خود بلرزید که بشر تا چه حد می‌تواند حیوان صفت و سبع باشد و چگونه ظواهر آراسته و رفتارهای به غایت مهذب و از روی آداب‌دانی، اغلب خشن‌ترین و پلیدترین نهادها را پوشیده می‌دارند... وخدایا! حتی در کسانیکه به نیک‌سیرتی و بی‌ریایی شهره هستند!! 📚یادداشت‌های یک دیوانه / داستان شنل @skybook
چرا رجوع به کتاب بشر جدید وحضور در اینده پیشرو.mp31.mp3
20.66M
🎙گفتگویی با 📗
چرا باید کتاب
«ما و بشر جديد و آينده قدسی پيش رو»
را خواند
@matalebevijeh @skybook
محمد به اطراف نگاه کرد اما به هر طرف که نگاه میکرد همان فرشته را می‌دید. همه جا غرق در نور بود. فرشته دوباره گفت: «بخوان محمد!» محمد لرزان و آرام گفت:« چه بخوانم؟ من که خواندن نمیدانم...» همان لحظه کتابی پیش روی محمد باز شد و فرشته گفت: «بخوان به نام پروردگارت که آفرید...» 📚چهارده قصه، چهارده معصوم نشر قدیانی @skybook