📌زائر حسین(ع) به درجاتی میرسد که شهید نمیرسد!
▫️زائر حسین(ع) هنگام بازگشت از زیارت، هیچ گناهی ندارد، و درجاتش چنان بالا رفته که کسى که به خاطر خدا در خون خویش غلتیده نیز به آن نمىرسد (شاید به این دلیل که زائر با زیارتش، به ازدیاد یاد حسین(ع) کمک میکند، و در نتیجه فرهنگ شهادت را در جان خود و جامعه تقویت میکند)
▫️عن أَبی عَبْدِ اللَّه: ... فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْبٌ وَ قَدْ رُفِعَ لَهُ مِنَ الدَّرَجَاتِ مَا لَا یَنَالُهُ الْمُتَشَحِّطُ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اللَّه.
کامل الزیارات، ص۲۷۹
#کربلا
#نجف
#کاظمین
#سامرا
#اربعین
@slamLifeStyles
📌هشدار امام صادق(ع) به کسانی که در رفتن به کربلا کوتاهی میکنند!
▫️امام صادق(ع) به یکی از دوستانشان فرمود: شنیدهام برخی از شیعیان ما هستند که یکی دو سال است زیارت حسین(ع) نرفتهاند. آن شخص پاسخ داد: آقا جان! خیلیها هستند که اینگونه هستند. حضرت با تعجب فرمود: مگر میشود؟! این افراد در روز قیامت چگونه میخواهند جواب پیامبر(ص) را بدهند؟
▫️عن علیّ بن میمون الصائغ عن أبی عبد اللّه ع قال: یا عَلِیُّ! بَلَغَنِی أَنَّ قَوْماً مِنْ شِیعَتِنَا یَمُرُّ بِأَحَدِهِمُ السَّنَةُ وَ السَّنَتَانِ لَا یَزُورُونَ الْحُسَیْنَ؟ قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنِّی أَعْرِفُ أُنَاساً کَثِیرَةً بِهَذِهِ الصِّفَةِ. قَالَ: أَمَا وَ اللَّهِ لِحَظِّهِمْ أَخْطَئُوا وَ عَنْ ثَوَابِ اللَّهِ زَاغُوا وَ عَنْ جِوَارِ مُحَمَّدٍ ص تَبَاعَدُوا...... أَمَا إِنَّهُ مَا لَهُ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ عُذْرٍ وَ لَا عِنْدَ رَسُولِهِ مِنْ عُذْرٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ
تهذیب الاحکام، ج6، ص45
#کربلا
#نجف
#کاظمین
#سامرا
#اربعین
@slamLifeStyles
📌پولی که خرج زیارت حسین(ع) شود، برمیگردد!
▫️امام صادق(ع)در مورد زیارت مزار امام حسین(ع): هر که او را زیارت کند، خداوند نیازهایش را برآورد و آنچه از امور دنیا که برایش اهمیت داشته را کفایت فرماید و همچنین زیارت امام حسین(ع) رزق بنده را زیاد میکند، و آن چه برای زیارت هزینه کند، برمیگردد.
▫️عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فی زیارة قبر الحسین: مَن زارَهُ کانَ اللّهُ لَهُ مِن وَراءِ حَوائِجِهِ، وکَفى ما أهَمَّهُ مِن أمرِ دُنیاهُ، وإنَّهُ یَجلِبُ الرِّزقَ عَلَى العَبدِ، و یُخلِفُ عَلَیهِ ما یُنفِقُ
تهذیب الاحکام، ج۶، ص۴۵
#کربلا
#نجف
#کاظمین
#سامرا
#اربعین
@slamLifeStyles
📌ثواب عجیب «کمک هزینه» به دیگران برای سفر اربعین!
▫️هشام: از امام صادق(ع) پرسیدم:
کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین(ع) برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند(هزینههایش را بدهد)، چه اجری دارد؟
▫️امام صادق(ع) فرمودند:
1. به ازای هر درهمى که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه مینویسد
2. چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمیگرداند!
3. بلاهایى را که فرود آمده تا به او برسد، از او میگردانَد و از وى دور میکند و مالش حفظ میشود
هشَامُ بْنُ سَالِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع: ... قُلْتُ: فَمَا لِمَنْ یُجَهِّزَ إِلَیْهِ وَ لَمْ یَخْرُجْ لَعَلَّهُ تُصِیبُهُ لِقِلَّةِ نَصِیبِهِ قَالَ: یُعْطِیهِ اللَّهُ بِکُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ- مِثْلَ أُحُدٍ مِنَ الْحَسَنَاتِ وَ یُخْلِفُ عَلَیْهِ أَضْعَافَ مَا أَنْفَقَهُ وَ یُصْرَفُ عَنْهُ مِنَ الْبَلَاءِ مِمَّا قَدْ نَزَلَ لِیُصِیبَهُ وَ یُدْفَعُ عَنْهُ وَ یُحْفَظُ فِی مَالِهِ
کامل الزیارت، ص129
#کربلا
#نجف
#کاظمین
#سامرا
#اربعین
@slamLifeStyles
📌آفتابی که به زائر حسین(ع) میتابد، گناهانش را از بین میبرد
▫️امام صادق(ع): زائرِ حسین(ع) وقتى به قصد زیارت از خانهاش خارج میشود، سایهاش بر چیزى نمیافتد، مگر اینکه آن چیز برایش دعا میکند. و هنگامى که آفتاب بر او بتابد، گناهانش را از بین میبرد، همانطور که آتش هیزم را از بین میبرد.
▫️عن ابی عبد الله(ع): أَنَّ زَائِرَهُ لَیَخْرُجُ مِنْ رَحْلِهِ فَمَا یَقَعُ فَیْئُهُ عَلَى شَیْءٍ إِلَّا دَعَا لَهُ، فَإِذَا وَقَعَتِ الشَّمْسُ عَلَیْهِ، أَکَلَتْ ذُنُوبَهُ کَمَا تَأْکُلُ النَّارُ الْحَطَب. وَ مَا تُبْقِی الشَّمْسُ عَلَیْهِ مِنْ ذُنُوبِهِ شَیْئاً، فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْب.
کامل الزیارات، ص۲۷۹
#کربلا
#نجف
#کاظمین
#سامرا
#اربعین
@slamLifeStyles
📌بر فقرا لازم است سالی یکبار به زیارت حسین(ع) بروند، اغنیا دو بار
▫️امام صادق(ع): بر ثروتمند لازم است که سالی دو بار به زیارت حسین(ع) برود و بر فقیر سالی یکبار.
▫️عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: حَقٌّ عَلَى الْغَنِیِّ أَنْ یَأْتِیَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع فِی السَّنَةِ مَرَّتَیْنِ وَ حَقٌّ عَلَى الْفَقِیرِ أَنْ یَأْتِیَهُ فِی السَّنَةِ مَرَّة
تهذیب الاحکام، ج6، ص43
#کربلا
#نجف
#کاظمین
#سامرا
#اربعین
@slamLifeStyles
📌حدیث | امام صادق(ع): پولی که خرج زیارت حسین(ع) شود، برمیگردد!
▫️عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فی زیارة قبر الحسین: مَن زارَهُ کانَ اللّهُ لَهُ مِن وَراءِ حَوائِجِهِ، وکَفى ما أهَمَّهُ مِن أمرِ دُنیاهُ، وإنَّهُ یَجلِبُ الرِّزقَ عَلَى العَبدِ، و یُخلِفُ عَلَیهِ ما یُنفِقُ
ترجمه
امام صادق(ع)در مورد زیارت مزار امام حسین(ع): هر که او را زیارت کند، خداوند نیازهایش را برآورد و آنچه از امور دنیا که برایش اهمیت داشته را کفایت فرماید و همچنین زیارت امام حسین(ع) رزق بنده را زیاد میکند، و آن چه برای زیارت هزینه کند، برمیگردد.
منبع
تهذیب الاحکام، ج6، ص4
#کربلا
#اربعین
@slamLifeStyles
هر حرکتی در زیارت حسین(ع) مأجور است
امام صادق(ع): کسى از شیعیان ما که حسین(ع) را زیارت کند از زیارت برنمیگردد مگر آنکه تمام گناهانش آمرزیده مىشود و براى هر قدمى که برمىدارد و هر دستى که بالا مىرود و اسبش را حرکت داده و مىراند هزار حسنه ثبت شده و هزار گناه محو گشته و هزار درجه مرتبهاش بالا مىرود.
امام صادق ع : «مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ ع مِنْ شِیعَتِنَا لَمْ یَرْجِعْ حَتَّى یُغْفَرَ لَهُ کُلُّ ذَنْبٍ وَ یُکْتَبَ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ خَطَاهَا وَ کُلِّ یَدٍ رَفَعَتْهَا دَابَّتُهُ أَلْفُ حَسَنَةٍ وَ مُحِیَ عَنْهُ أَلْفُ سَیِّئَةٍ وَ تُرْفَعُ لَهُ أَلْفُ دَرَجَةٍ.» (کامل الزیارات، ص134)
📌آیا اربعین و رعایت حرمت امامحسین(ع) در جهان مصداق «امر جامع» نیست؟
▫️خداوند متعال در آیات آخر سوره نور، میفرماید که وقتی پیامبر، شما را به یک امر جامع دعوت میکند شما حق ندارید جای دیگری بروید و به امور دیگر مشغول بشوید. آنهایی که از امر جامع فرار میکنند، باید بترسند از اینکه فتنه یا بلایی ناگهانی بر سر آنها بیاید. (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا حَتَّى یَسْتَأْذِنُوهُ... فَلْیَحْذَرِ الَّذِینَ یُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصِیبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ یُصِیبَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ ؛ نور، 62و63)
▫️امر جامع امری است که لازم است همه مردم برای آن جمع بشوند، باید به خودمان متذکر بشویم که آیا اربعین و رعایت حرمت و آبروی امام حسین(ع) در جهان امر جامع نیست؟
▫️آن سالی که داعش تا نزدیک کربلا رسیده بود، نقل قولی از رهبر انقلاب در روزنامهها منتشر شد مبنی بر اینکه «امسال اربعین باید شلوغتر بشود» از همان روز شکست داعش در عراق و سوریه شروع شد، در آینده ثبت خواهد شد که برگزاری باشکوه اربعین، چگونه این منطقه را نجات داد و این اتحاد را ایجاد کرد، بعد از آن جریان، در سالهای بعد دوباره خواستند اختلاف بیندازند که شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس دوباره اتحاد را ایجاد کرد.
#کربلا
#اربعین
@slamLifeStyles
حضور در اربعین حتی الامکان باید هیئتی باشد نه انفرادی/ اردو بردن برای زیارت، خصوصاً اربعین، جزء اصلیترین کارهای هیئت است
در اربعین هم، افراد تا حد امکان نباید به صورت انفرادی بروند، بلکه باید در قالب هیئتها و به صورت دستهجمعی به اربعین بروند. شما باید در هیئت خودتان مثلاً صدها یا دهها نفر داشته باشید که با هم رفیق باشند و با هم اردو بروند، بزرگترین اردوی آنها هم شرکت در پیاده روی اربعین است.
پیامبر اکرم (ص) زمانی که در مدینه بودند، مرتباً برای جهاد، اردوکشی میکردند، البته الان جهاد نیست اما اردو بردن برای زیارت، خصوصاً زیارت سیدالشهدا(ع) جزء اصلیترین کارهای هیئت است؛ اردوهای زیارتی، به خصوص زیارت کربلا و بهویژه اربعین.
📌اخلاص مرحوم جاپلقى
براى هر دو راه رسيدن به خدا نمونه وجود دارد، داداشجون!
نمونهى راه دوم آقاى جاپلقى (ره) است كه اهل جاپلق بود و به بنده گفت: من درس استاد را درست ملتفت نمىشدم. يك روز دركلاس درس وقتى من حرف زدم، استاد در حضور ديگران گفت: جناب شيخ اهل كجا هستى؟ گفتم: اهل جاپلق. گفت: برو جاپلق! تو چه مىفهمى اين درسها را؟! - البته سرزنش شدن در برابر ديگران خيلى انسان را مىكوبد - گفت: چون استاد بود، من چيزى نگفتم؛ اما در صدد برآمدم كه يك علاجى بكنم.
ديدم زيارت عاشورا كه نمىتوانم بخوانم، روزى حداقل يك ساعت و نيم وقت مىخواهد و من مُحَصّل هستم. بعد فكر كردم تا اينكه اين حديث به نظرم آمد كه:«من اخلص لله اربعين صباحا...».١ يعنى هر كس اعمال خودش را چهل روز خالصاً براى خدا انجام بدهد، چشمههاى حكمت از قلبش بر زبانش جارى مىشود. رفاقتش، حرف زدنش و... همه براى خدا باشد. وقتى حرف مىزند، اظهار فضل و علم نباشد. خودش را در حضور امامزمان (ع) بداند.«لله» و «فى الله» صبحت بكند.
مرحوم جاپلقى گفت: بعد از چهل روز عمل خالصانه هر چه استاد گفت، جوابش را به بهترين صورت بيان كردم! استادگفت: آقا شيخ جاپلقى! تو چه كردهاى؟! امروز غير از روزهاى ديگر هستى! گفتم: حالا شما هر چه مىخواهيد بگوييد. من هستم و شما و خدا و امامزمان (ع).
پروردگار حكمت و علوم حقيقيه را بر قلب سرازير مىكند و درد و دواى شما و علت نپريدن شما را معرفى مىكند، داداشجون!
📌مشكلات طريق اخلاص
خيلى مشكل است كه انسان چهل روز اعمالش را خالص بكند، چون پروردگار طبق همين آيهاى كه خواندم،٢ انسان را در معرض امتحان قرار مىدهد. مثلاً يك كسى مىگفت: من در صدد برآمدم تا اعمالم رااز غير پروردگار خالص كنم، يك دخترعمهاى داشتم كه هيچ وقت با من كارى نداشت، حال كه من اين چند روزه مىخواهم عملم را از غير خدا خالص كنم، اين دخترعمه پيغام فرستادهكه من يك مسائلى دارم و بايد از ايشان بپرسم! خدا در معرض امتحان قرار مىدهد.
📚 آیت الله حق شناس ره
@slamLifeStyles
📌جلسهى شبهاى جمعه براى سلامتى آقا امام زمان (ع)
شبهاى جمعه براى سلامتى آقا امام زمان (ع) جلسهاى براى بيان مسائل شرعى و احاديث اهل بيت (ع) تشكيل داده بودم. قند و شكر و خرما و سوهان مىگرفتم و از حاضران در جلسه پذيرايى مىكردم. مرحوم آقاى مطهرى آنطرف گنبد جلسه داشت و من اينطرف گنبد. يك شب سماور ذغالى را روشن كردم و ديدم كسى نيامد. ظاهراً ايام جشن بود و همه در جشن شركت كرده بودند. خيلى اوقات بنده تلخ شد. انسان بخاطر جشن درس را تعطيل بكند؟! يك شيخ احمدى هم از نجف آمده بود كه رو به من كرد و گفت: وقتت را صرف بچهها مىكنى؟! سماور را خاموش و استكانها را جمع كردم و خوابيدم. در عالم رؤيا ديدم كه آقا تشريف آوردند و فرمودند: بلند شو و سماور را روشن كن! عرض كردم: چشم آقا! اما يك نفر هم نيآمد. اين خواب را كه ديدم، دوباره بلند شدم و سماور را روشن كردم.
در اين جلسه پسران آقاى انصارى هم شركت مىكردند و تقريباً از شركتكنندگان در اين جلسه هفت نفر مجتهد شدند، بعضى در قم و بعضى هم در نجف هستند.
📌يادگيرى زبان فرانسه
در تهران كه بودم براى يادگيرى زبان فرانسه يك معلم ايتاليايى داشتم كه فرانسه خوب بلد بود. بعد هم به يك نفر فرانسوى برخوردم كه گفت من زبان شما را تكميل مىكنم و زبان بنده بطورى كامل شد كه قرآن را به فرانسه تدريس مىكردم.
📌مردمان گذشته طور ديگرى بودند
مردمان گذشته طور ديگرى بودند. يك كسى بساطى پهن كرده بود و كتابفروشى مىكرد. دلم به حال اين كتابفروش سوخت، كتابى به چهار قِران خريدم، اما پنج تومان به او دادم (آن زمان پنج تومان خيلى پول بود) و غرضم اين بود كه باقى پول را از او نگيرم. به او گفتم: من باقى پول را فردا مىآيم و از شما مىگيرم. گفت: من پول خودم را مىخواهم، از كجا معلوم من فردا زنده باشم؟!
📚 آیت الله حق شناس ره
@slamLifeStyles
📌عزيمت به قم براى ادامه تحصيل
يك روز در همين اطاق رو به قبله عرض كردم: اى امام زمان! من يك زندگى خاصى داشتم و ليكن دلم مىخواهد آنطور كه رضاى شماست، زندگى كنم. اگر چنانچه رشد من در اين است كه نجف باشم؛ نجف، اگر قم باشم؛ قم و اگر در تهران باشم؛ تهران باشم. در عالم رؤيا ديدم كه در مسجد امام بازار تهران هستم و از سر گلدسته يك نردبان گذاشتهاند و پيرمردهايى به سن آقاى بروجردى پايين مىآيند. به يكى از اين آقايان رو كردم وگفتم: من اينجا ايستادهام كه سرنوشت خودم را از شما سؤال كنم؛ نه اينكه شما را بشمرم. گفت: شما چه مىخواهى؟ گفتم: من مىخواهم ببينم كه رضاى پروردگار در چيست؟ آيا در اين است كه من تحصيل بكنم؟ دستى دراز شد (انگشتان اين دست به اندازه ى مچ دست بنده بود) و كمر بنده را گرفت و در جايى گذاشت. صاحب دست گفت: اينجا نجف است. گفتم: من نمى توانم با هواى اينجا بسازم، پاهاى بنده مى سوزد. بعد بنده را گذاشت روى زمين قم.هر وقت بنده به قم مى رفتم به مدرسه دارالشفاء (كنار مدرسهى فيضيه) مىرفتم و با آن آجرى كه در عالم رؤيا مرا بر روى آن قرار داده بودند، تجديد عهد مىكردم.
در قم هم كه بودم خيلى با كسى معاشرت نمىكردم. براى اينكه مىدانستم كه «المرء لنفسه ما لم يعرف فاذا عرف صار لغيره». اين روايت را براى آقاى بروجردى (ره) خواندم و ايشان فرمودند: بهبه بهبه! يعنى مرد تا زمانى كه شناخته نشده است، مىتواند براى خودش كار بكند، اما وقتى شناخته شد، مال ديگران است. اگر شما نمىآمديد، من هنوز مشغول مطالعه بودم. بنده نوعاً آقايانى كه امروزه تحصيل مىكنند را محصل نمىدانم.
📌مسافرت به نجف و امتحان اجتهاد در خدمت آيت الله العظمى خويى (ره)
آقاى حكيم پيغام فرستاده و فرموده بودند كه شما نجف بياييد. ايشان خيلى مؤدب بودند، مرد مؤدب تاريخ بودند. وقتى به نجف رفتم، خدمت حضرت آيت الله العظمى خويى (ره) رسيدم. ايشان فرمودند: ما از شاگران خودمان امتحان مىگيريم، از شما هم امتحان مىگيريم. بعد از امتحان از بنده مرقوم فرمودند: اجتهاد ايشان غير قابل انكار است. در آن زمان بنده حدوداً سى سال داشتم.
📌اساتيد فلسفه
و اما اساتيد ما در فلسفه مرحوم آقاى ميرزا طاهر تنكابنى بود، آقاى ميرزا مهدى آشتيانى بود كه در فلسفه اول بودند. ايشان در مدرسهى كاظميه در سرچشمهى تهران درس مىداد و كسى نبود كه اينها را امتحان بكند. وزارت فرهنگ مىخواست از اين آقايان امتحان بگيرد، آقاى تنكابنى گفته بود: چه كسى مىخواهد از ما امتحان بگيرد؟! اصلاً بالاتر از اينها كسى نبود. معلمهاى دورهى ما خيلى بنام بودند. يكى از اساتيد ما آقاى شاهآبادى (ره) بودند. حضرت آيت الله العظمى خمينى وقتى به تهران تشريف مىآوردند، فقط به ايشان اقتداء مىكردند و خطاب به ايشان مىگفتند: مولاى من، سرور من.
بعد هم كمكم شروع كردم به درس دادن. وقتى در مدرسهى فيضيه فلسفه مىگفتم، شاگردان زيادى مىآمدند و حضرت آيت الله العظمى خمينى (ره) فرمودند: فلانى! درس فلسفه را عمومى نكن، درس فلسفه را هر كسى نمىفهمد، بعضى لامذهب و بىدين مىشوند، مخفيانه تدريس بكن. ما هم هر چند وقت يكبار محل درس را تغيير مىداديم.
📚 آیت الله حق شناس ره
@slamLifeStyles
📌دوران كودكى
پدر در شش سالگى و مادر هم در شانزده سالگى از دنيا رفتند. و اما يك خاطره از دوران كودكى اين است كه در مدرسهى ابتدايى خط بنده خيلى خوب نبود و خط را كج مىنوشتم، ناظم بىرحم با چوب آلبالو ده تا زد روى كف دست من. كف دستم تاول زد و ورم كرد. وقتى به خانه رفتم به مادرم گفتم: مادر ببين دستم مثل نان تافتون شده! مادرم گفت: بهبه! اگر ناظم محرم من بود، دست او را مىبوسيدم. بايد آنقدر از اين چوبها بخورى، تا آدم بشوى. مادر ما اينطور بود. آدميت ما مرهون زحمات ايشان است. پدر كه در همان دوران كودكى فوت شد، ما در دامن محبت مادر تربيت شديم. در مقابل مادر بنده خيلى مؤدب بودم.
📌دوران نوجوانى
بعد از فوت مادر، دايى مرا به منزل خودش برد. دايى بنده آقاى لولاور بود كه يك مغازه نزديك مسجد امام فعلى در بازار و يكى هم در ميدان مشق داشت. ايشان خيلى تلاش كرد كه مرا مشغول كار بازار بكند و وصلتى بين ما و ايشان برقرار شود، اما بنده گفتم: من اهل كاسبى نيستم، من اهل تحصيل و درسم. خانوادهى دايى روش متجددانه داشتند، اما بنده خيلى سعى كردم كه آنها را با آداب و عرف شرعى آشنا بكنم، ولى ديدم كه اينها مقررات دينى را درست رعايت نمىكنند. اوقات بنده از آنها تلخ شد و آنها هم از بنده ناراحت شدند. (البته آنها با تعاليم اسلامى آشنا بودند، اما نه در حدى كه من انتظار داشتم) و بالاخره از منزل دايى دور و ساكن حجره شدم.
📌دوران طلبگى
براى اينكه معاشرتم محدود باشد، بنايم بر اين شد كه حجرهام در مدرسه نباشد، در مسجد باشد، چون حضرت فرمود كه علم با معاشرت زياد سازش ندارد، فراغت مىخواهد. بر همين اساس در مسجد اطاقى براى خودم اختيار كردم. آن اطاق در مسجد جامع تهران بود.
📌كار در بازار در كنار تحصيل
در خلال تحصيل قبل از رفتن به قم براى اينكه زير بار منت دايى نباشم، بالاخره قرار شد بروم سر كار. آن زمان براى امور حسابرسى دو نوع دفتر بود، دفتر دوبل و دفتر ساده. من مىتوانستم كار هر دو دفتر را انجام دهم، اما به جهت اينكه دفاتر دوبل انسان را مبتلا به ربا مىكرد، دفتر ساده را انتخاب كردم. صاحب مغازه گفت: شما چقدر مزد مىگيرى؟ گفتم: به نظر شما چقدر بايد بگيرم؟ گفت: بيست و پنج تومان، گفتم: من سه تومان مىگيرم! گفت: چرا؟ گفتم: براى اينكه من بايد نمازم را اول وقت بخوانم، درس بخوانم. (چيزى كه من از اول جوانى ملتزم بودم، نمازاول وقت و جماعت بود) صاحب مغازه گفت: مگر شما از حاج آقا يحيى مسلمانترى؟! (حاج آقا يحيى در مسجد آسيد عزيز الله سه ساعت به غروب نماز جماعتش را مىخواند) گفتم: عقايد مختلف است، يكى مىخواهد نمازش را سه به غروب بخواند، يكى هم مىخواهد نمازش را اول وقت تحويل بدهد.
اينها مىخواستند بنده را بازارى كنند، در حالى كه غرض بنده اين بود كه در آنجا كار كنم و از دايى پول نگيرم و مستقل باشم. يك روز نقشه ريختند كه بنده را از نماز جماعت غافل كنند و طورى برنامه ريزى كردند كه وقت نماز هيچكس به غير از من در مغازه نباشد. بنده هم بر حسب وظيفهى شرعى درب مغازه را بستم و رفتم و نمازم را اول وقت خواندم و قدرى هم بر تعقيبات افزودم. (در بازار بسته شدن مغازه در روز به معنى مردن صاحب مغازه بود) من بازارى نبودم، بلكه هدف من از كار اين بودكه مخارجى براى خود تهيه كنم.
طفيل خواره مشو چون كلاغ بى پر و بال
من نمىخواستم به دست كسى نظر داشته باشم كه تكفل امور مرا داشته باشد، مىگفتم: من هستم و خدا و بحمدالله براى ادامهى تحصيلات به قم رفتم و موفق شدم هفت اجازهى اجتهاد دريافت كنم.
در دوران نوجوانى يك روز دايى مرا براى خريدن كباب فرستاد، وقتى نوبت من رسيد، صداى اذان مسجد بلند شد. به كبابى گفتم: من مىروم نمازم را مىخوانم و بعد مىآيم. كبابى گفت: اگر برگردى بايد آخر صف بايستى تا دوباره نوبتت برسد! گفتم: عيبى ندارد. رفتم و نمازم را خواندم و برگشتم و دوباره آخر صف ايستادم تا نوبتم برسد. بالاخره كباب را گرفتم و رفتم منزل. دايى پرسيد: پسر كجا بودى؟ چرا اينقدر دير كردى؟ گفتم: من بايد نمازم را اول وقت مىخواندم و به همين خاطر دير شد. گفت: خيلى خوب بيا جلو! و يك كشيده زد درِ گوش من. گفتم: هر چه مىزنيد بزنيد، اما مشى من اين است كه نمازم را اول وقت بخوانم.
📌مسافرت به نجف و امتحان اجتهاد در خدمت آيت الله العظمى خويى (ره)
آقاى حكيم پيغام فرستاده و فرموده بودند كه شما نجف بياييد. ايشان خيلى مؤدب بودند، مرد مؤدب تاريخ بودند. وقتى به نجف رفتم، خدمت حضرت آيت الله العظمى خويى (ره) رسيدم. ايشان فرمودند: ما از شاگران خودمان امتحان مىگيريم، از شما هم امتحان مىگيريم. بعد از امتحان از بنده مرقوم فرمودند: اجتهاد ايشان غير قابل انكار است. در آن زمان بنده حدوداً سى سال داشتم.
📚 آیت الله حق شناس ره
@slamLifeStyles
🟢 اسلام سرباز اجباری نمیخواهد
🔸 يک تفاوت اصيل در ميان قوانين الهى و قوانين بشرى اين است كه قوانين الهى دوبعدى است و قوانين بشرى يکبعدى. قوانين بشرى به نظام روحى و تكامل معنوى فرد كارى ندارد.
🔹 وقتى كه يک دولت براى مصالح كشور، اقدام به وضع ماليات مىكند، هدفش فقط بدست آوردن پول و تأمين هزينه كشور است. دولت نظرى ندارد كه پرداختكننده ماليات چه نيّتى دارد؟ همچنين وقتى كه براى دفاع از كشور، سربازانى را به زير پرچم احضار مىكند به نيّت سربازان كارى ندارد؛ او مىخواهد سرباز در ميدان جنگ با دشمن نبرد كند.
🔸 ولى در قوانين الهى چنين نيست؛ در اين قوانين، ماليات و سربازى بطور مطلق خواسته نشده است، بلكه توأم با نيّت خالص و قصد قربت خواسته شده است. اسلام عمل با روح مىخواهد نه عمل بىروح. لهذا اگر مسلمانى زكات خود را بدهد ولى شائبه ريا در آن باشد پذيرفته نيست؛ اگر به جهاد برود ولى براى خودنمايى باشد قبول نيست. قانون الهى مىگويد سرباز اجبارى به درد من نمىخورد، من سربازى مىخواهم كه روحاً سرباز باشد.
📝 استاد مطهری، عدل الهی، ص۲۷۵
@slamLifeStyles
📌مقایسه حدیث پیامبر اکرم و سخن سعدی درباره اتحاد انسان ها با یکدیگر
🔗سعدی می گوید:
بنی آدم اعضای یکدیگرند * که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار * دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی * نشاید که نامت نهند آدمی
این شعر سعدی که در سطح بسیار عالی تشخیص داده شده است و به حق هم تشخیص داده شده است، عین ترجمه یک حدیث نبوی است، منتها کمی ناقص است و به کمال اصل حدیث نیست.
▫️حدیث نبوی این است: «مثل المؤمنین فی تواددهم و تراحمهم کمثل الجسد اذا اشتکی بعض تداعی له سائر اعضاء جسده بالحمی و السهر؛ مثل اهل ایمان در توادد (دوستی متقابل) و در تراحم (مهربانی متقابل) مثل اعضای یک پیکر است.»
آیا وقتی عضوی از اعضای یک پیکر به درد آید، سایر اعضاء راحت می خوابند و می گویند آن عضو هرچه می خواهد درد بکشد، بکشد؟ یا عضوهای دیگر با او همدردی می کنند؟ پیغمبر می فرماید سایر اعضاء به دو وسیله با این عضو همدردی می کنند: یکی به وسیله تب و دیگر به وسیله بی خوابی. اعضای دیگر نمی خوابند و دائما در تب و تابند.
◽️مثلا ناراحتی در روده پیدا شده و یا یک کانون چرکی در کبد پیدا شده ولی دست هم نمی خوابد، سر هم نمی خوابد، قلب هم نمی خوابد، اصلا بدن استراحت نمی کند، چون یک عضو به درد آمده است. تب، عکس العمل همه بدن در مقابل ناراحتی است که در یک عضو پیدا شده است ولی پیغمبر توجه به یک نکته دارد. وقتی می فرماید (مثل مؤمنین) مثل یک پیکر است توجه دارد که پیکر، روح می خواهد. یک روح باید وجود داشته باشد تا همه اعضاء را "او" کرده باشد و بعدا "ما" شده باشند.
◽️آیا اگر جسد مرده باشد و شما یک عضو را قطعه قطعه کنید، سایر اعضاء حس می کنند؟ نه، چون روح وجود ندارد. این روح است که همه مؤمنین را یکی کرده است. چون اینها در آن روح یکی هستند، "ما" شده اند و با یکدیگر همدردی دارند. آن روح، ایمان است، همان «کلمة سواء بیننا و بینکم؛ سخنی که میان ما و شما مشترک است.» (آل عمران/ 64) است. چون مؤمنین ایمان دارند و «کلمه سواء بیننا و بینکم» بر آنها حکمفرماست، "من" های آنها "او" شده است و طبعا همدل و همدرد هستند. اما انسانها بدون "کلمه سواء" اینطور نیستند. پیغمبر فرمود مؤمنین، یعنی آنها در یک روح شریکند و آنها که «کلمة سواء بیننا و بینکم» بر آنها حکمفرماست.
◽️سعدی اشتباه کرده که گفته است "بنی آدم اعضای یکدیگرند." بنی آدم تا آن «کلمة سواء بیننا و بینکم» نباشند، هرگز اعضای یک پیکر نمی توانند باشند و نیستند. دروغ است که بنی آدم اعضای یکدیگرند.
◽️آیا آمریکایی ها و ویتنامی ها بنی آدم هستند یا نیستند؟ اگر بگوییم ویتنامی ها بنی آدمند و آمریکائی ها بنی آدم نیستند یا بالعکس، که درست نیست. نه، هر دو بنی آدمند ولی دروغ است که بنی آدم اعضای یک پیکرند. بنی آدم هرگاه یک روح و یک ایمان بر آنها حاکم شد، یعنی وقتی که "من" های ایشان در یک "او" حل شد، در یک ایمان حل شد و "من" برایشان باقی نماند، با یکدیگر همدردی دارند. در آن وقت است که:
چو عضوی به درد آورد روزگار * دگر عضوها را نماند قرار
📚مرتضی مطهری- انسان کامل- صفحه 285-287
@slamLifeStyles
📌رهبری رفتاری سازمانی
◽️رهبری رفتاری سازمانی به طور کامل ، در حد میسور و طبق قواعد اتمام حجت و ارشاد جاهل به عهده مدیریت منابع انسانی است که آموزش و توانمندسازی به عهده اش است و اگر افاقه نکرد باید نیروی فاقد انگیزه را جابجا کرد به جایی برود که انگیزه داشته باشد و به ذنوب هم مبتلا نشود و... حال مساله این است که اگر مشکل از مدیریت رفتار سازمانی است یعنی مدیر در انجام وظیفه رهبری رفتاری خود ضعیف و غیر اثر بخش نتوانسته ایجاد هدایت کند یعنی علم هدایت گر نداشته یا کم داشته یا اعمال نکرده است خلاصه کوتاهی کرده است؛ در این حالت مشکل از فاعل هدایت است نه قابل هدایت . انگیزش ایجاد نمیشود .
◽️در این جا راه حل در تذکار به مدیر رفتار سازمانی است طبق قاعده وحیانی "ان الذکری تنفع المومنین" و " و ذکر ان نفعت الذکری " و " لعله یتذکر او یخشی " ... "او یذکر فتنفعه الذکری یعنی "تذکر نافع" ‘گاهی تذکر نافع نیست. یعنی اثر نمیکند اثر بخش نیست به جای رهبری رفتاری به رهبری دستوری وساختاری روی آورده است قبلا صلاحیت داشته الان خسته شده سلب صلاحیت میشود .
◽️ امیر المومنین علیه السلام خیلی ها را منفصل از خدمت میکرد .یا ممکن است فاقد تخصص لازم بوده است در گزینش او شتاب شده و رعایت شایستگی نشده است باید تجدید نظر شود نیرو ی جایگزین پیدا کرد لعموم قوله تعالی " وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لا يَكُونُوا أَمْثالَكُمْ "و لاطلاق قوله تعالی" من یرتد منکم عن دینه فسوف یات الله بقوم یحبهم و یحبونه" .... که ظاهر در این است که در پی هر ریزش (ارتداد) رویشی (ایتاء) خواهد بود و لعموم " فهو یخلفه " یعنی نباید نگران جایگزین بود .
◽️و البته اگر عذری دارد باید عذرش را بر طرف کرد اگر عذر مادی باشد چه بسا باید به کار دیگری مشغول شود فرد بی انگیزه آنهم با انگیزه مادی نمیتواند انگیزش متعالی ایجاد کند لقوله تعالی " ضره اقرب من نفعه" و لاطلاق " اثمهما اکبر من نفعهما" وبه جهت حکم عقل در "لزوم دفع مضرت محتمله " زیرا بدیهی است فرد بی انگیزه نمیتواند انگیزه بخش و هادی باشد .لقاعدة " فاقد شیء لا یعطیه " زیرا مقام بحث در انگیزش عالی است نه عادی فافهم.
◽️فتحصل : اگر مدیر هادی نتواند یا نخواهد وظیفه رهبری سازمانی را انجام دهد بعد از نافع نبودن تذکرات، مورد جابجایی قرار میگیرد و به کار دیگری سبک تر گماشته میشود .
📚آیت الله سید صمصام الدین قوامی
مسئول بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم
@slamLifeStyles
📌اندروید ایرانی چیست؟
◽️اندروید ایرانی یا اندروید بومی، یک سیستمعامل موبایل است که بر اساس اندروید گوگل ساخته شده است. این سیستمعامل توسط شرکتهای ایرانی طراحی و توسعه یافته است و از زبان فارسی و سایر زبانهای ایرانی پشتیبانی میکند.
◽️اندروید ایرانی یک سیستمعامل موبایل است که دارای ویژگیهای مناسبی است. این سیستمعامل میتواند برای افرادی که به دنبال یک سیستمعامل موبایل با پشتیبانی از زبان فارسی و سایر زبانهای ایرانی هستند، گزینه مناسبی باشد.
◽️ایران در پاسخ به اقدامات Google برای حذف برنامه های ایرانی در سرویس های Google Play ، سیستم عامل Android خود را برای تلفن های همراه که با نام اندروید ایرانی شناخته می شود توسعه داده است.
◽️تاریخچه ساخت اندروید ایرانی:
▫️ایده ساخت اندروید ایرانی در سال ۱۳۹۷ مطرح شد. این ایده در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کاهش وابستگی به محصولات خارجی مطرح شد.در سال ۱۳۹۸، شرکتهای ایرانی شروع به توسعه اندروید ایرانی کردند. این شرکتها از کدهای منبع اندروید گوگل استفاده کردند و ویژگیهای مورد نیاز خود را به آن اضافه کردند.در سال ۱۳۹۹، اولین نسخه از اندروید ایرانی منتشر شد. این نسخه بر روی گوشیهای هوشمند جی پلاس و جی ال ایکس نصب شد.در سال ۱۴۰۰، نسخههای جدیدتری از اندروید ایرانی منتشر شد. این نسخهها از ویژگیهای بیشتری پشتیبانی میکردند.در سال ۱۴۰۱، اندروید ایرانی منتشر شد. این امر باعث شد که کاربران بیشتری بتوانند از اندروید ایرانی استفاده کنند.
◻️چه اپلیکیشن هایی را می توان روی نسخه اندروید ایرانی نصب کرد؟
▫️در سیستم عامل اندروید ایرانی تازه تاسیس شده می توان تمام اپلیکیشن های بینالمللی و اورجینال Android و اپلیکیشن های ایرانی که از فروشگاه Play رسمی Google ممنوع هستند را نصب کرد.
◻️نسخه اندروید ایرانی روی چه گوشی هایی نصب شده است؟
▫️نسخه اندروید ایرانی در حال حاضر بر روی گوشیهای هوشمند تولیدکنندگان ایرانی مانند جی پلاس، جی ال ایکس و صاایران نصب شده است.
قسمت_اول
#اندروید_ایرانی
روش نصب 👇
@slamLifeStyles
📌روشهای نصب اندروید ایرانی
◽️۱- نصب اندروید ایرانی با ریکاوری گوشی
▫️برای نصب اندروید ایرانی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
▫️گوشی هوشمند خود را به حالت ریکاوری ببرید. برای انجام این کار، دکمههای کاهش صدا و پاور را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید.در حالت ریکاوری، گزینه Install را انتخاب کنید.فایل سیستم عامل اندروید ایرانی را از طریق کابل USB به گوشی هوشمند خود منتقل کنید.فایل سیستم عامل اندروید ایرانی را انتخاب کنید و گزینه Install را دوباره فشار دهید.گوشی هوشمند خود را ریستارت کنید.
▫️پس از انجام این مراحل، گوشی هوشمند شما با اندروید ایرانی راهاندازی میشود.
◽️توجه:
قبل از نصب اندروید ایرانی، حتماً از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.اگر گوشی هوشمند شما از اندروید ایرانی پشتیبانی نمیکند، میتوانید با استفاده از روشهای دیگری مانند فلش کردن ROM، اندروید ایرانی را روی آن نصب کنید.
▫️علاوه بر روش ذکر شده در بالا، روشهای دیگری نیز برای نصب اندروید ایرانی وجود دارد. در ادامه، به برخی از این روشها اشاره میکنیم:
◽️۲- نصب اندروید ایرانی با استفاده از ابزارهای مخصوص:
▫️در حال حاضر، ابزارهای مختلفی برای نصب اندروید ایرانی وجود دارد. این ابزارها کار نصب اندروید ایرانی را سادهتر میکنند.
◽️۳- نصب اندروید ایرانی با استفاده از ROM:
ROM یک سیستمعامل کامل است که میتوان آن را روی گوشی هوشمند نصب کرد. در حال حاضر، ROMهای مختلفی با اندروید ایرانی وجود دارد که میتوان از آنها برای نصب اندروید ایرانی استفاده کرد.
◽️۴- نصب اندروید ایرانی با استفاده از روت:
▫️روت کردن گوشی هوشمند به شما امکان میدهد که تغییرات بیشتری در سیستمعامل آن ایجاد کنید. یکی از این تغییرات، نصب اندروید ایرانی است.
◽️درباره طراحی اندروید ایرانی
▫️اندروید ایرانی توسط شرکتهای ایرانی طراحی و توسعه یافته است. این شرکتها از تیمهای متخصص در زمینه طراحی و توسعه سیستمعامل استفاده کردهاند. طراحی اندروید ایرانی بر اساس اصول طراحی کاربر محور انجام شده است. این امر باعث میشود که اندروید ایرانی برای کاربران ایرانی کاربرپسندتر باشد.
◽️شرکت های تولید کننده گوشی های ایرانی:
▫️در ایران، چندین شرکت تولید کننده گوشی موبایل فعال هستند که تلاش میکنند تا گوشیهای محلی را با برندهای ایرانی عرضه کنند. البته، باید توجه داشت که تکنولوژی تولید قطعات اصلی مانند پردازنده و صفحه نمایش در بسیاری از موارد وابسته به شرکتهای خارجی است.
▫️در حال حاضر، دو شرکت ایرانی به تولید گوشی هوشمند میپردازند: جی پلاس و جی ال ایکس
◽️شرکت تولیده کننده گوشی های ایرانی جی پلاس (GPlus)
▫️جی پلاس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران است که در سال ۱۳۹۵ به تولید گوشی هوشمند نیز روی آورد. این شرکت تاکنون مدلهای مختلفی از گوشیهای هوشمند را با قیمتهای متنوع روانه بازار کرده است.
◽️قیمت گوشیهای جی پلاس:
▫️گوشیهای جی پلاس معمولاً با قیمتی در حدود ۲ تا ۱۰ میلیون تومان در بازار عرضه میشوند. این امر باعث شده است که این گوشیها گزینههای مناسبی برای افرادی باشند که به دنبال گوشیهای هوشمند با کیفیت و قیمت مناسب هستند.
قسمت_دوم
#اندروید_ایرانی
@slamLifeStyles
📌بیانات رهبری نسبت به فلسطین
▫️امروز مسألهی فلسطین برای ما ، یک مسألهی اصلی است .۱۳۸۳/۰۳/۱۴
▫️امروز همهی ما وظیفه داریم از مردم فلسطین حمایت معنوی و مادّی کنیم.۱۳۸۱/۰۹/۰۱
▫️مسألهی فلسطین، مهمترین مسألهی دنیای اسلام است. هیچ مسألهی بینالمللیای در دنیای اسلام از این بالاتر نیست.۱۳۸۱/۰۳/۱۴
▫️انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است و جنایتکاران روسیاه را به شدت مجازات خواهد کرد.۱۳۸۱/۰۳/۱۲
▫️امروز همهی دنیای اسلام باید قضیهی فلسطین را قضیهی خود بداند؛ این، کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امّت اسلامی میگشاید.۱۳۸۵/۰۱/۲۵
▫️مهمترین مسالهی امروز، مسالهی فلسطین است كه در نیمقرن اخیر همواره مهمترین مسالهی جهان اسلام و شاید مهمترین مسالهی بشریت بوده است.۱۳۷۰/۰۳/۲۶
▫️نظر ما نسبت به مسائل فلسطین روشن و واضح است. ما راهحل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل میدانیم.۱۳۷۰/۰۵/۲۸
▫️تودههای مسلمان نگذارند كه بعضی از دولتهای خودفروخته، در فضای آرام و سكوت مصنوعییی كه به وجود آوردهاند، فلسطین را ذرهذره و لحظهبهلحظه ذوب كنند و قضیه را به دست فراموشی بسپارند.۱۳۷۰/۰۱/۱۶
▫️امروز در زندگی مسلمین و در آفاق اسلامی، هیچ مسالهیی به اهمیت و خطورت مسالهی فلسطین نیست.۱۳۶۹/۰۹/۱۳
▫️امروز ملت فلسطین بحق از امت اسلامی انتظاراتی دارد؛ از دولتهای اسلامی هم توقّعاتی دارد.۱۳۷۹/۰۷/۱۸
▫️علت اساسی فشارهای همهجانبهای که استکبار جهانی / و در رأس آنها رژیم امریکا / به ایران وارد میکند، حمایت ما از فلسطین است.۱۳۸۰/۰۲/۰۴
▫️مسالهی فلسطین فقط مسالهی یك ملت نیست؛ مسالهی حاكمیت دیكتاتوری بینالمللی و حاكمیت زور است.۱۳۸۱/۰۲/۱۱
▫️فلسطین باید به ملّت فلسطین برگردد و دولت واحد فلسطینی به انتخاب همهی فلسطینیان سراسر کشور خود را اداره کند.۱۳۸۵/۰۱/۲۵
▫️نجات فلسطین با دریوزگی از سازمان ملل یا از قدرتهای مسلّط و به طریق اولی از رژیم غاصب به دست نمی آید، راه نجات فقط ایستادگی و مقاومت است.۱۳۸۷/۱۲/۱۴
▫️مسئلهی غزه مسئلهی یک تکه سرزمین نیست؛ مسئلهی فلسطین فقط مسئلهی جغرافیا نیست؛ مسئلهی بشریت و انسانیت است.۱۳۸۸/۱۲/۰۸
▫️سعى ميكنند دنياى اسلام را مشغول كنند. امروز همين قضاياى فلسطين در سايهى مشغول شدن دنياى اسلام به مسائل فرعى دارد اتفاق مىافتد.۱۳۸۹/۰۱/۱۷
▫️همهى ملّتها باید از دولتهاى خودشان مطالبه کنند مسئلهى فلسطین را؛ علماى اسلامى از دولتهاى خودشان بخواهند و مطالبه کنند پیگیرىِ مسئلهى فلسطین را؛ این یکى از وظایف عمدهى مهم است.۱۳۹۳/۰۹/۰۴
▫️پیگیرىِ مسئلهى فلسطین را؛ این یکى از وظایف عمدهى مهم است.۱۳۹۳/۰۹/۰۴
▫️كمك همه جانبه به مردم فلسطین و حمایت كامل از آنان واجب كفائی بر همه مسلمانان است.۱۳۸۷/۱۲/۱۴
▫️راه حل این است که آوارگان فلسطینی از لبنان و هر نقطه دیگری که هستند، به فلسطین برگردند. این چند میلیون فلسطینیای که در بیرون فلسطین زندگی میکنند، به فلسطین برگردند. مردم اصلی فلسطین - چه مسلمان، چه مسیحی، چه یهودی - رفراندوم کنند و تصمیم بگیرند که چه رژیمی بر کشورشان حاکم باشد. اکثریت قاطع مسلمانند؛ تعدادی هم یهودی و مسیحیاند که اینها ساکنان اصلی سرزمین فلسطیناند و پدرانشان در این جا زندگی کردهاند. نظامی را که مطلوب این جمعیت است، سرِ کار بیاورند؛ بعد آن نظام تصمیم بگیرد با کسانی که در طول این چهل سال، چهل و پنج سال و پنجاه سال به فلسطین آمدهاند، چه کار کند. نگهشان دارد، برشان گرداند، در نقطه خاصی اسکان داده شوند؛ این دیگر با آن نظام حاکم بر فلسطین است؛ این راه حلِّ بحران است. ۱۳۷۹/۰۷/۲۹
@slamLifeStyles
1_14307519118.pdf
12.27M
📌نظر رهبر معظم انقلاب:
▫️کتاب پروتکل های دانشوران صهیون را بخوانید و از خواندن آن غفلت نکنید.
▫️حالا ممکن است کسی در اعتبار و صحت سند آن پروتکل خدشه کند.لیکن وقتی آدم دستگاه صهیونیسم و شبکه ی تبلیغاتی صهیونیسم را ملاحظه می کند.
▫️می بیند عملاً همين كار را می کنند؛ حالا اگر هم برایشان واجب نشده،به نحو مستحب دارند انجام می دهند؛ملتزمند این کار را بکنند و دارند می کنند
@slamLifeStyles
Protocolhaie Yahod_www.dr-abbasi.ir-mc.mp3
29.02M
📌پروتکلهای یهود از مجموعه غربشناسی استراتژیک
▫️دکتر عباسی
▫️دانلود ی دی اف کتاب
@slamLifeStyles
آشنايي+با+انرژي+هسته_اي+و+کاربردهاي+آن+(سطح++متوسطه)+-+جلد+اول(1).pdf
28.17M
📌مقام معظم رهبری که همواره یکی از شروط توسعه، قدرت و پیشرفت کشور را در استفاده از علم و فناوری و دستیابی به اقتصاد دانش بنیان میدانند در سخنان خود با اشاره به این منبع انرژی بار دیگر تأکید کردند: «یا انصراف از پیشرفت علمی! که بعضیها [میگویند] آقا، مسئلهی هستهای را کنار بگذارید؛ مسئلهی هستهای این همه حسّاسیّت درست کرده یا مشکل درست کرده. خب مسئله هستهای یک مسئله علمی است؛ مسئلهی پیشرفت علمی و فنّاوری آینده ما است.»
▫️مواد رادیواکتیو برای کاهش درد و درمان سرطان
▫️کشتیهای هستهای در آبهای جهان
▫️تصویربرداری پزشکی با فناوری هستهای
▫️تحقیقات جنایی با فناوری هستهای!
▫️کاربرد انرژی اتمی در تولید الکتریسیته
▫️تشخیص اصل بودن آثار هنری با تکنولوژی هستهای
▫️انرژی هستهای نیروبخش خودروهای برقی و هیدروژنی
▫️راکتورهای هستهای در مأموریتهای فضایی
▫️کابرد صنعت هستهای در زمینه پزشکی و تولید دارو
▫️کاربری انرژی هستهای در صنایع غذایی و کشاورزی
▫️کاربرد فناوریهای هستهای در مدیریت منابع آب و شیرین کردن آب شور
▫️تاثیر استفاده از صنعت هستهای در محیط زیست
▫️آزادسازی انرژی هستهای
▫️کاربرد انرژی اتمی در تولید الکتریسیته
▫️کاربرد انرژی هستهای در بخش صنعت
@slamLifeStyles