eitaa logo
صبح وصال
63 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
138 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم گوهرهایی از جنس قرآن و عترت و ولایت و شهداء گردآوری و نوشته حامدی نسب @sobhe_vesal
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 چهارم خرداد روز دزفول، روز مقاومت و پایداری گرامی باد 🌷 بلد الصواریخ یا شهر موشک ها عنوانی بود که بعثی ها در طول جنگ تحمیلی به شهر دزفول داده بودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔻 موشک باران دزفول .... 🗓 چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥 سپهبد قاسم سلیمانی: چون آدمها و مدیرها عوض شدند، فتح خرمشهر انجام شد.
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔴 اگر جاافتاده بود که مبنای مشارکت «تکلیف» است نه «حق»، امروز نمی‌گفتند «مشارکت کم است، چون دعوای جناحی نیست!» 🔴 ما فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمی‌آید! 🔴 حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چه‌کسی می‌بَرد؟ هرکسی محکم‌تر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. آیا چنین کسی، بهتر کار می‌کند؟! 🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵ ➖در جامعۀ ما رسماً توسط برخی فرقه‌های سیاسی تلاش شده که سیاست از دیانت جدا بشود و سال‌ها کار کرده‌اند که در این کشور گفته نشود «شرکت در انتخابات یک تکلیف است». ➖شهید سید محمد باقر صدر، که تنها کسی است که امام برای او سه روز عزای عمومی اعلام کرد، می‌فرماید تفاوت آزادی در اسلام با آزادی در غرب این است: در غرب آزادی را یک «حق» می‌دانند، اما آزادی در اسلام یک «تکلیف» است! تو وظیفه‌ات است که خودت را آزاد بکنی. دوزخ الهی منتظر تو خواهد بود اگر اجازه بدهی آزادیت را مستکبران و زورگویان عالم ببرند و بدزدند. این در اسلام «تکلیف» است ولی در غرب «حق» است، و بعد ایشان می‌فرماید: وقتی گفتند حق است، یعنی آدم می‌تواند از حق خودش صرف‌نظر کند. ➖در کشور ما برای بسیاری از مردم جا انداختند که انتخابات حق است و نه تکلیف، تا در موقع خودش بگویند ما از این حق صرف‌نظر می‌کنیم، یا ما دل‌مان نمی‌خواهد از حق‌مان استفاده کنیم، یا ما دل‌مان می‌خواهد از این حق‌مان این‌جوری استفاده کنیم. حوزۀ علمیه و ما طلبه‌ها هم موفق نبودیم جلوی این تحریف بزرگ را بگیریم. ➖این‌قدر موضوع حق را در مقابل تکلیف قرار دادند تا تکلیف به محاق برود و اصلاً دِمُده بشود، و بی‌کلاسی تلقی بشود که کسی بگوید «انتخابات تکلیف الهی است». حتی انتخابات را یک تکلیف اجتماعی و عقلانی هم نمی‌خواهند معرفی کنند تا در فرهنگ سیاسی جامعه دل‌بخواهی‌ها در انتخابات تعیین‌کننده باشد. ➖ضرورت انسانی و الهی شرکت در انتخابات را انکار و پنهان می‌کنند و انتخاب‌کردن را امری عقلانی معرفی نمی‌کنند، تا بتوانند به موقع، با عوام‌فریبی در انتخاب مردم تأثیر بگذارند و منافع ملت را چپاول کنند. اینها پایه‌هایی است که باید درست بشود. ➖انتخابات را در ذهن مردم طوری جا انداختند که انگار طرف می‌خواهد رنگ لباسش را انتخاب کند! مگر شما در انتخاب مرجع تقلید می‌توانید دل‌بخواهی از روی قیافه یا هنر سخن‌وریِ او انتخاب کنید؟ ➖الان طوری شده که می‌گویند «اگر تنوع در نامزدها نباشد، مشارکت پایین می‌آید» بله تنوع اثر دارد ولی به چه قیمتی؟ آیا واقعاً باید افراد بدون صلاحیت با انواع ترفندهای دروغ و دغل وارد بشوند تا مشارکت افزایش پیدا کند؟! ما فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمی‌آید! ➖حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چه‌کسی می‌بَرد؟ هرکسی محکم‌تر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. اما مگر کسی که محکم‌تر فحش بدهد و بدتر تیکه بیندازد، بهتر کار می‌کند؟! دیدید که مملکت را این جماعتِ تیکه‌بینداز و عوام‌فریب به چه روزی رساندند. ➖اگر در مناظره‌ها، تیکه انداختن و فحش‌دادن، بیشتر از «داشتنِ برنامه» نقش دارد و مناظره‌گری مهمتر از داشتن برنامه است، پس ما هنوز به انتخابات حقیقی نرسیده‌ایم. اگر حتماً و حتی با زیر پا گذاشتن قانون، باید همۀ فرقه‌های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند، پس هنوز به انتخابات مطلوب و صحیح نرسیده‌ایم. ➖در یک جامعه سالم، برای یک انتخابات حقیقی، اصلاً تبلیغات زیادی مضر است، اغواگری هم ممنوع است، چه‌رسد به دوقطبی‌سازی‌های کاذب که بدتر از همه است. انتخابات حقیقی، انتخاباتی است که بستر انتخاب صحیح برای مردم پدید بیاید. ➖اگر در جامۀ ما جابیفتد که اصل شرکت در انتخابات یک تکلیف است، آن‌وقت دچار خیلی از این چالش‌ها نمی‌شویم، مثلاً اینکه الان برخی می‌گویند «از همۀ فرقه‌های سیاسی حضور ندارند!» ➖خب همۀ فرقه‌های سیاسی آدم‌های دارای صلاحیت می‌فرستادند! آیا نمی‌توانستند کسانی را بفرستند که عزیزترین کسان‌شان مقیم کشورهای استکباری نباشند؟ این دیگر تقصیر نظام که نیست! مردم که نباید تاوانش را پرداخت کنند! ➖اصل مشارکت و مسئلۀ انتخابات نباید تحت تاثیر جنگ و دعوای فرقه‌های سیاسی مخرب قرار بگیرد. انگیزۀ مشارکت باید یک انگیزۀ سالم انسانی و الهی باشد تا جامعه به سعادت و به منافع خودش برسد. @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔴 این انتخابات، فصلی ایجاد کرده برای انتخاب حقیقی‌تر؛ یعنی انتخابی که دوقطبی‌سازی دروغین در آن نباشد 🔴 انتخاباتی که رقابت تندِ جناحی و دوقطبی در آن باشد، نوعاً منجر به انتخاب صحیح نمی‌شود 🔴 دشمنان جمهوریت نظام، همان‌ها هستند که می‌گویند «اگر ما یک‌بار در انتخابات نباشیم، دیگر دموکراسی نیست!» 🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵ - قسمت دوم ➖اتفاق خوبی که در این انتخابات افتاده این است که رقابت بین نامزدها، رقابت تند دوقطبی نیست. اگرچه رقابت بین برخی جریان‌های مختلف سیاسی هست. چرا این خوب است؟ برای اینکه انتخاباتی که رقابت تند جناحی و دوقطبی در آن باشد، نوعاً منجر به انتخاب صحیح نمی‌شود؛ به دلائل مختلف. ➖جناح‌کشی‌ سیاسی، دو قطبی‌سازی کاذب و دروغین، مثل دوقطبی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا-که کاملاً دروغین است- موجب می‌شود هیچ‌وقت از مردم جامعه، رأی خوب بیرون نیاید. چون طرفداران هر دو جناح مجبورند به «مقبول‌ترین» فرد رأی بدهند نه لزوماً «شایسته‌ترین» فرد. ➖در صورتی که انتخابات، شدیداً دو قطبی شود، مردم برای پیروزی بر رقیب رأی می‌دهند نه بر اساس شایسته‌سالاری. خُب این چه طرز رأی‌دادن است؟ بگذارید مردم واقعاً تشخیص بدهند کدام فرد برای مدیریت کشور شایسته‌تر است؟ ➖این انتخابات یک فصلی را ایجاد کرده برای انتخاب حقیقی‌تر؛ یعنی انتخابی که دعواهای جناحی و دوقطبی‌سازی‌های کاذب و دروغین در آن نباشد. ➖هرچند اگر دعواهای انتخاباتی شدید باشد، نامزدها جنجال‌آفرینی می‌کنند و هیجان انتخابات بیشتر می‌شود، اما نوعاً انتخاب‌های خوبی را به‌دنبال نخواهد داشت. در هیجانات برآمده از منازعات تند انتخاباتی، هم رشد سیاسی اتفاق نمی‌افتد و هم معمولاً هر کسی بیشتر دیگران و یا نظام را تخریب کند، رأی می‌آورد، نه کسی که توان بیشتری برای حل مشکلات دارد. ➖متاسفانه برخی افراد دلسوز هم می‌گویند که الان انتخابات رقابتی نیست! درحالی‌که واقعاً رقابت بین افراد دارای سلایق مختلف هست. بله، برخی جریان‌ها نماینده در بین کاندیداها ندارند که باید به فکر می‌بودند و اشخاص واجد صلاحیت‌های اولیه را وارد انتخابات می‌کردند. ➖بله؛ این‌بار رقابت بین جناح‌های کاذب، و بین کسانی که می‌خواهند با اغواگری و تخریب در مناظرات شرکت کنند، وجود ندارد، اما باز هم اختلاف نظر بین نامزدها و اختلاف بین مشیِ مدیریتی آنها به‌طور جدی وجود دارد. ➖اگر ما بدون این دوقطبی‌های کاذب و هیجان‌های تند جناحی، و علی‌رغم عملیات روانی دشمن، یک انتخابات پرشور داشته باشیم برای ایجاد تحول در جامعه، واقعاً بُرد کرده‌ایم و مردم پیروز شده‌اند. ➖این‌بار رقیب اصلی همه نامزدها، دشمنان انتخابات هستند که می‌خواهند به بهانۀ نبود رقابت شدید و تندِ دوقطبی، مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند. دشمنان جمهوریت نظام همان‌ها هستند که می‌گویند اگر ما یک‌بار در انتخابات نباشیم دیگر دمکراسی نیست. ➖همه می‌دانند اینهایی که فریادشان درآمده است که «وای جمهوریت نظام از بین رفت!»، نامزدهای مورد نظرشان که تایید صلاحیت نشدند، در نظرسنجی‌ها مجموعاً ده درصد آراء را هم ندارند. @Panahian_ir
بی بند و باری از علل انکار معاد بِسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحيمِ لا اُقسِمُ بِيَومِ القِيامَةِ ﴿۱﴾ وَ لا اُقسِمُ بِالنَّفسِ اللَّوّامَةِ ﴿۲﴾ اَيَحسَبُ الاِنسانُ اَلَّن نَجمَعَ عِظامَهُ ﴿۳﴾ بَلَى قادِرينَ عَلَى اَن نُسَوِّيَ بَنانَهُ ﴿۴﴾ بَل يُريدُ الاِنسانُ لِيَفجُرَ اَمامَهُ ﴿۵﴾ به نام خداوند رحمتگر مهربان سوگند به روز قيامت (۱) و سوگند به نفس لوامه و وجدان بيدار و ملامتگر كه رستاخيز حق است (۲) آيا انسان مى ‏پندارد كه هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهيم كرد (۳) آرى قادريم كه حتى خطوط سر انگشتان او را موزون و مرتب كنيم (۴) انسان شك در معاد ندارد بلكه او مى‏ خواهد آزاد باشد و بدون ترس از دادگاه قيامت در تمام عمر گناه كند (۵)
هدایت شده از باغ رهگذران
برخی پدر و مادرهای امروز 🔹آموزش : 🚩 موسیقی از ۵ سالگی 🚩 زبان انگلیسی از ۶ سالگی 🚩نقاشی ۵ سالگی 🚩 رانندگی ۱۳ سالگی 🚩 خلبانی پهباد ۷ سالگی 🚩 ریاضی ۶ سالگی آموزش همه چیز قبل از موعد 🔵 حالا همین پدر و مادر ها:👇 🚩 حجاب: هنوز بچه است زوده 🚩 روزه: هوا گرمه اذیت میشه 🚩 نماز: حالا چند سال دیرتر چیزی نمیشه 🚩 حیا و عفت: هنوز بچه است چیزی نیست که! 🚩 کلا پای دین که وسط میاد یعنی همون چیزی که انسان رو تبدیل به یک آدم قوی و قدرتمند و با اراده می کنه هنوز بچه است😒 📖 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به برخی از کودکان نگاه کردند و فرمودند: وای بر اولاد آخر الزمان از دست پدران و مادرانشان! 🤔 سؤال شد یا رسول الله: آیا از پدران (و مادران) مشرکِ آنان؟ 🔻 فرمودند: خیر، از دست والدین مؤمن آنها، چون واجبات دین را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر اولاد آنها بخواهند بیاموزند، آنان را منع می کنند. و تنها به این قانع هستند که فرزندانشان از ( علم دنیایی و ) مال دنیا چیزی را به دست آورند. پس بدانید من از آنها بیزارم و آنها هم از من بیزارند. 📚 مستدرک الوسائل، ج ۱۵، ص ۱۶۴ @baghe_rahgozaran
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
دعای عهد.mp3
21.59M
صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه
📚 عمل به تکلیف در انتخابات
فدایی استاد محمدجواد: 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بچه را آزاد بگذارید؛ روحیه و ارادۀ او را خرد نکنید!🔸 ▫️انبیاء، فرزندانشان را بیشتر از ما آزاد می‌گذاشتند! روزی خلیفۀ اول بالای منبر بود. امام مجتبی (ع) نیز طفلی چهار‌پنج‌ساله بود. از منبر بالا رفت تا دست او را بکشد و پایین بیاورد. به او گفته بود: «از منبر جدم بیا پایین». این را به حضرت گفتند. حضرت فرمود: والله من یادش ندادم، این خودش این‌گونه است! سپس شاهد آوردند و فرمودند: شما می‌دانید وقتی پیغمبر در حال نماز بود، حسن از وسط صف‌ها رد می‌شد و خودش را به پیغمبر می‌رساند. سوار گردنِ پیغمبر می‌شد، درحالی‌که ایشان در سجده بود. پیامبر سر از سجده برنمی‌داشت تا او پایین بیاید. همچنین وقتی حضرت می‌خواست بایستد، یک دستش روی زانویش بود و یک دستش بر شانۀ حسن. پیامبر نمی‌گفت این بچه مشغولم می‌کند. نمی‌گفت این است. ▫️چرا حضرت، اینطور می کرد؟ زیرا دورۀ طبیعت فرزندش است. می‌خواهد او کند، نمی‌خواهد بچه . می‌خواهد واهمۀ بچه از مردم، از بین برود. می‌خواهد این بچه در بزرگسالی مشرک نشود، عابد و مقلد مردم نباشد. بر اثر همین رفتارها است که وقتی امام حسن (ع) می‌بیند مصلحت اسلام در صلح با معاویه است، دریغ نمی‌کند؛ درحالیکه مخالف‌ها که هیچ، دوستانش هم به او معترض بودند. چه‌کسی می‌تواند جلوی این موج بایستد؟ آن‌که در بچگی اینچنین رشدش داده باشند. ▫️ما بچه‌های خود را می‌کنیم. او چگونه جلوی استعمار بایستند؟! ما فکر می‌کنیم او بی‌ادب و بی‌تربیت است؛ لذا با خشونت‌هایمان، تمام و عصارۀ را در بچه می‌شکنیم.
📌 اطلاع نگاشت | انتخاب اصلح از منظر نهج‌البلاغه 1️⃣ مبحث اول - ضرورت حکومت اسلامی ✅ همانا حکومت الهی حافظ امور شماست، بنابراین زمام امور خود را بی آن که نفاق ورزید یا کراهتی داشته باشید به دست امام خود سپارید. (خطبه ۱۶۹ بند ۱)
صبح وصال
📌 اطلاع نگاشت | انتخاب اصلح از منظر نهج‌البلاغه 1️⃣ مبحث اول - ضرورت حکومت اسلامی ✅ همانا حکومت
✅ توضیحات تکمیلی ۱. حکومت الهی حافظ امور شماست 💥 همانا حکومت الهی حافظ امور شماست. همانا خداوند پیامبرى راهنما را با کتابى گویا، و دستورى استوار بر انگیخت. هلاک نشود جز کسى که تبهکار است و بدانید که بدعت ها به رنگ حق در آمده و هلاک کننده اند، مگر خداوند ما را از آنها حفظ فرماید. و همانا حکومت الهى حافظ امور شماست، بنابر این زمام امور خود را بى آن که نفاق ورزید یا کراهتى داشته باشید به دست امام خود سپارید. به خدا سوگند اگر در پیروى از حکومت و امام، اخلاص نداشته باشید، خدا دولت اسلام را از شما خواهد گرفت که هرگز به شما باز نخواهد گردانید و در دست دیگران قرار خواهد داد. (خطبه ۱۶۹ بند ۱) - این سخنرانى را در سال ۳۶ هجرى به هنگام حرکت اصحاب به سوى بصره ایراد فرمودند. ۲. اهداف استقرار حکومت اسلامی 💥 بازگرداندن نشانه‌های حق و دین به جایگاه خود. 💥 اصلاح جامعه 💥 ایجاد امنیت 💥 اجرای قوانین و مقررات فراموش شده‌ی خدا 💥 احقاق حقوق مظلومان 💥 ایستادگی در برابر شکمبارگی ستمگران خطبه ۱۳۱؛ خدایا تو مى‌دانى که جنگ و درگیرى ما براى به دست آوردن قدرت و حکومت و دنیا و ثروت نبود، بلکه مى‌خواستیم نشانه‌هاى حق و دین تو را به جایگاه خویش باز گردانیم، و در سرزمین‌هاى تو اصلاح را ظاهر کنیم، تا بندگان ستمدیده‌ات در أمن و أمان زندگى کنند، و قوانین و مقررّات فراموش شده تو بار دیگر اجراء گردد. خدایا من نخستین کسى هستم که به تو روى آورد، و دعوت تو را شنید و اجابت کرد، در نماز، کسى از من جز رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم پیشى نگرفت. (خطبه ۱۳۱ بند ۲) خطبه ۳ (خطبه شقشقیه)؛ ۱. شِکوه از ابابکر و غصب خلافت آگاه باشید به خدا سوگند ابابکر، جامه خلافت را بر تن کرد، در حالى که مى‌دانست جایگاه من نسبت به حکومت اسلامى، چون محور آسیاب است به آسیاب که دور آن حرکت مى‌کند. او مى‌دانست که سیل علوم از دامن کوهسار من جارى است، و مرغان دور پرواز اندیشه‌ها به بلنداى ارزش من نتوانند پرواز کرد. پس من رداى خلافت رها کرده و دامن جمع نموده از آن کناره‌گیرى کردم و در این اندیشه بودم که آیا با دست تنها براى گرفتن حق خود به پاخیزم یا در این محیط خفقان‌زا و تاریکى که به وجود آوردند، صبر پیشه سازم که پیران را فرسوده، جوانان را پیر، و مردان با ایمان را تا قیامت و ملاقات پروردگار اندوهگین نگه مى‌دارد. پس از ارزیابى درست، صبر و بردبارى را خردمندانه‌تر دیدم. پس صبر کردم در حالى که گویا خار در چشم و استخوان در گلوى من مانده بود. و با دیدگان خود مى‌نگریستم که میراث مرا به غارت مى‌برند. ۲. بازى ابابکر با خلافت تا اینکه خلیفه اوّل، به راه خود رفت و خلافت را به پسر خطّاب سپرد. سپس امام مثلى را با شعرى از أعشى عنوان کرد: «مرا با برادر جابر، «حیّان» چه شباهتى است (من همه روز را در گرماى سوزان کار کردم و او راحت و آسوده در خانه بود.) شگفتا ابابکر که در حیات خود از مردم مى‌خواست عذرش را بپذیرند، چگونه در هنگام مرگ، خلافت را به عقد دیگرى درآورد. هر دو از شتر خلافت سخت دوشیدند و از حاصل آن بهره‌مند گردیدند. ۳. شِکوه از عمر و ماجراى خلافت سرانجام اوّلى حکومت را به راهى درآورد، و به دست کسى (عمر) سپرد که مجموعه‌اى از خشونت، سختگیرى، اشتباه و پوزش طلبى بود. زمامدار مانند کسى که بر شترى سرکش سوار است، اگر عنان محکم کشد، پرده‌هاى بینى حیوان پاره مى‌شود، و اگر آزادش گذارد، در پرتگاه سقوط مى‌کند. سوگند به خدا مردم در حکومت دومى، در ناراحتى و رنج مهمّى گرفتار آمده بودند، و دچار دورویى‌ها و اعتراض‌ها شدند، و من در این مدت طولانى محنت زا، و عذاب آور، چاره‌اى جز شکیبایى نداشتم. ۴. شِکوه از شوراى عمر تا آن که روزگار عمَر هم سپرى شد. سپس عمر خلافت را در گروهى قرار داد که پنداشت من همسنگ آنان مى‌باشم. پناه بر خدا از این شورا، در کدام زمان در برابر شخص اوّلشان در خلافت مورد تردید بودم، تا امروز با اعضاى شورا برابر شوم که هم‌اکنون مرا همانند آنها پندارند و در صف آنها قرارم دهند ناچار باز هم کوتاه آمدم، و با آنان هماهنگ گردیدم. یکى از آنها با کینه اى که از من داشت روى برتافت، و دیگرى دامادش را بر حقیقت برترى داد و آن دو نفر دیگر که زشت است آوردن نامشان. ۵. شِکوِه از خلافت عثمان تا آن که سومى به خلافت رسید، دو پهلویش از پرخورى باد کرده، همواره بین آشپزخانه و دستشویى سرگردان بود، و خویشاوندان پدرى او از بنى‌امیّه به پاخاستند و همراه او بیت المال را خوردند و بر باد دادند، چون شتر گرسنه‌اى که بجان گیاه بهارى بیافتد، عثمان آنقدر اسراف کرد که ریسمان بافته او باز شد و أعمال او مردم را برانگیخت، و شکم‌بارگى او نابودش ساخت. ادامه دارد ... علیه السلام
صبح وصال
✅ توضیحات تکمیلی ۱. حکومت الهی حافظ امور شماست 💥 همانا حکومت الهی حافظ امور شماست. همانا خداوند پ
۶. بیعت عمومی مردم با امیرالمؤمنین (علیه السلام) روز بیعت، فراوانى مردم چون یال‌هاى پُر پُشت کفتار بود، از هر طرف مرا احاطه کردند، تا آن که نزدیک بود حسن و حسین (علیهم السّلام) لگد مال گردند، و رداى من از دو طرف پاره شد. مردم چون گلّه‌هاى انبوه گوسفند مرا در میان گرفتند. امّا آنگاه که به پاخاستم و حکومت را به دست گرفتم، جمعى پیمان شکستند و گروهى از اطاعت من سرباز زده و از دین خارج شدند، و برخى از اطاعات حق سر بر تافتند، گویا نشنیده بودند سخن خداى سبحان را که مى‌فرماید: «سراى آخرت را براى کسانى برگزیدیم که خواهان سرکشى و فساد در زمین نباشند و آینده از آن پرهیزکاران است». آرى به خدا آن را خوب شنیده و حفظ کرده بودند، امّا دنیا در دیده آنها زیبا نمود، و زیور آن چشم هایشان را خیره کرد. ۷. مسئولیت‌هاى اجتماعى سوگند به خدایى که دانه را شکافت و جان را آفرید، اگر حضور فراوان بیعت‌کنندگان نبود، و یاران، حجّت را بر من تمام نمى‌کردند، و اگر خداوند از علماء عهد و پیمان نگرفته بود که برابر شکم‌بارگى ستمگران، و گرسنگى مظلومان، سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان آن انداخته، رهایش مى‌ساختم، و آخر خلافت را به کاسه اوّل آن سیراب مى‌کردم، آنگاه مى‌دیدید که دنیاى شما نزد من از آب بینى بزغاله‌اى بى‌ارزش‌تر است. گفته‌اند: در اینجا مردى از أهالى عراق بلند شد و نامه‌اى به دست امام علیه السّلام داد و امام علیه السّلام آن را مطالعه مى‌فرمود، گفته شد، مسایلى در آن بود که مى‌بایست جواب مى‌داد. وقتى خواندن نامه به پایان رسید، ابن عباس گفت یا امیرالمؤمنین چه خوب بود سخن را از همان جا که قطع شد آغاز مى‌کردید. امام علیه السّلام فرمود: هرگز اى پسر عباس، شعله‌اى از آتش دل بود، زبانه کشید و فرو نشست، ابن عباس مى‌گوید، به خدا سوگند بر هیچ گفتارى مانند قطع شدن سخن امام علیه السّلام این گونه اندوهناک نشدم، که امام نتوانست تا آنجا که دوست دارد به سخن ادامه دهد. (خطبه ۳) ضرورت حکومت اسلامی از منظر حضرت امام خمینی (ره) عهده‌دار شدن حکومت فی حد ذاته شأن و مقامی نیست؛ بلکه وسیله انجام وظیفه اجرای احکام و برقراری نظام عادلانه اسلام است. امام خمینی (ره) - حکومت اسلامی، صفحه ۵۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| پویش جهانی علیه السلام ما در خانه ی سلطان سر و سامان داریم هرچه داریم ز آقای خراسان داریم
1_916746311.mp3
21.59M
صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه