هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
1402.11.16 مهدی زاده - فصل مردم.mp3
9.82M
📍روایت شفاهی؛ فصل مردم
🔹#صوت
🎙️روایت حجت الاسلام حسین مهدیزاده از نظریات فرهنگستان علوم اسلامی پیرامون جایگاه مردم در حاکمیت دینی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@fekrat_sch
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
⚫️⚫️⚫️ انا لله و انا الیه راجعون خبر از دست دادن آقا محمد خادمی دوست عزیز و مجاهد فرهیخته داغ بسیار
پیام تسلیت استاد محمد تقی سبحانی که بیش و پیش از همه، درگذشت اقا محمد خادمی را باید با ایشان تسلیت گفت:
بسم الله الرحمن الرحیم
و لنبلونکم بشیئ من الخوف و الجوع و نقص من الأموال و الأنفس و الثمرات و بشر الصابرین الذین إذا أصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت ناگهانی برادر عزیزمان جناب آقای محمد خادمی جانمان را سخت گداخت و در بهت و حیرت فروبرد.
فاضلی شریف و فروتن که شیفتگیاش نسبت به مکتب، شیفتگیها و دلدادگیهای دیگر را از روح او برده بود و جهاد در راه راستین اندیشه الهی، او را از هر دلمشغولی دیگر بازداشته بود.
بیگمان جبهه پاسداری از خط اهلبیت (علیهم السلام) یاوری راهشناس و مدیری اندیشمند وآیندهنگر را از دست داد که جای او را به سادگی نمی توان پر کرد.
به خانواده مکرمش که داغ سنگین فراق او را همیشه بر دل و جان خواهند کشید و به دوستانش که یاد مهربانیها و مجاهدتهایش را در ذهن و ضمیر آبیاری خواهند کرد، تسلیت و تعزیت می گویم.
باران رحمت و رضوان خداوند بر روح پاک او باد و عنایت خاصه صاحب الزمان(عج) که سخت شیفته و دلداده مولایش بود، بدرقه راهش.
سال گذشته هم پایان سال سید مصطفی مدرس را از دست دادیم. هر دو عزیز فقید خصلت مشترکی داشتند و آن هم اینکه با تواضع، به رشد اندیشه حوزه علمیه و مکتب اهلبیت کمک میکردند، بدون اینکه بخواهند
انا لله و انا الیه راجعون
با احترام و تمکین بر مشیت الهی
مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک
#دکتر_محمد_خادمی
یکشنبه 22 بهمن ساعت 14 از درب 24 حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها (صحن جواد الائمه) آغاز و پس از تشییع بر دستان پر مهر دوستان و فرهیختگان در امامزاده شاه احمد بن قاسم (ع) |واقع در میدان معلم| به آغوش خداوند سپرده خواهد شد.
حضور علماء، فضلا، دانشگاهیان و رفقا موجب تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.
ضمنا مراسم ترحیم بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمه الزهرا (س) واقع در بنیاد، بلوار شهید کریمی، کوچه 15 منعقد می باشد.
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
. #ایتا یکجوریه که تولید محتوا باید از جنس «تو نیکی میکن و در دجله انداز باشد» و هیچ بازخوردی را نب
⭕️ بعد از دو هفته پر از بیم و امید و شادی و حسرت، زندگی عادی را کم کم و دوباره از سر بگیریم...!
✅گفته بودم که گمان من این است که ایام انتخابات فصل حاصلخیزی برای فکر کردن به آن چیزی است که امروزه مسائل سیاسی خوانده می شود.
اما برویم بر سر حرفهایی که دوست دارم در این فصل حاصلخیز سیاست 1402 بکارم، چنانچه در سالهای قبل هم گفتگوهایی را باز کردم و هنوز هم در حال برداشت محصول از آنها هستم.
💯🔆 امسال می خواهم از بستر #ژئوپولتیک یا همان #جغرافیای_سیاسی، #روایت های #ایران_آینده را مرور کنم و #گزارشی بدهم.
ژئوپولتیک یا جغرافیای سیاسی دانشی که به بررسی تأثیر عوامل جغرافیایی بر رفتار ملتها و کشورها میپردازد. این که موقعیت مکانی، اقلیم، منابع طبیعی، جمعیت و خلاصه تکه زمینی که یک دولت روی آن قرار گرفتهاست، چه تاثراتی و تا چه عمقی بر سیاست داخلی و خارجی کشورها می گذارد و جایگاه آنها را در جهان مشخص می کند
از قدیم الایام، تمدنهای بزرگ، بر محور مرکز قرار دادن تمدن خود و روایتی که از خود در جهان داشتند، سعی می کردند نقشه جغرافیایی جهان را به نحوی و از زاویه و منظری تهیه کنند و نامهای جغرافیایی را رایج کنند که مرکزیت آنها را به نمایش بگذارند. به نحوی که این تمدن و شهرهای مهم و سرزمینهای آن، #ام_القرای همه جغرافیایی بشود که قرار است در تعامل با آن باشند.
برویم و یک سری گفتمان های ژئوپولتیک و روایت آنها از جهان و ایران گذشته تا آینده خدمتتون گزارش کنم.
لذا مدتی بعضی از این گزارش ها را در اینجا بارگزاری خواهم کرد و دست آخر ببینیم می توانیم به یک روایت سیاسی-جغرافیایی جدید که روایت مشترکی برای ایران و اسلامِ شیعی و آینده جهان بشود، بدست پیدا کنیم؟
👇👇
#رویای_ژئوپولتیک_ایران_آینده
#روزهای_حاصلخیز_انتخابات_1402
#راه_های_ابریشم
#جنگ_کریدور_ها
🆔@social_theory
تفاهم 25 ساله.mp3
46.66M
⭕️
🔻🔺
گفتگو از جغرافیای سیاسی را از روایت دقیق و خوش ساخت #دکتر_ایمان_فانی شروع کنیم.
فانی یک گزارش از #روایت_ژئوپولتیک جدید که رقابت عظیم بین راه های ابریشم و راه های دریایی است تولید کرده و با بیانی بسیار شیوا و ایرانی، سعی کرده است روایتی از جایگاه ایران در این جنگ عظیم و بزرگ جدید ارائه بدهد که برخلاف جریان روشنفکری مرسوم ایران، به روایتی امیدبخش و آینده دار رسیده است و ایده ای متمایز از ایده ای است که خوانندگان کتابهای فرانکوپن و تیم مارشال و... ارائه می دهند.
⚠️ اگر می خواهید پست های بعدی که می گذارم و پادکست های گفتگویی که دست آخر خواهم گذاشت را بفهمید، این روایت خوش ساخت آغازین را حتما گوش بدهید.
⚠️ فایلها را به همین ترتیبی که در این پست دسته بندی کردم از بالا به پایین گوش بدهید.
#رویای_ژئوپولتیک_ایران_آینده
#روزهای_حاصلخیز_انتخابات_1402
#راه_های_ابریشم
#جنگ_کریدور_ها
🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
اگر گوش کردید، بازخورد بدید تا در ادامه مسیر، اون را لحاظ کنم
به این ای دی:
👇
@ho_mah
651.6K
نظر دوست عزیز، دکتر موسی شیرالی درباره #روایت_ژئوپولتیک و نسبت اون با حوزه سلامت.
186.1K
#مساله_اول
اولین سوال مهم را هم از دکتر شیرالی بزارم. سوالی که دیر یا زود از من پرسیده میشد☺️
روایت دکتر فانی از ژئوپولتیک جهان، ذیل کدام نظریه اجتماعی قابل دسته بندیه؟ جامعه بازار؟ استیلاء؟ آنارشیسم؟
آیا با نظریه اجتماعی امت آهنگ مشترکی داره؟!
این سوال مهم را باید بعدا جواب بدهم
#روایت_آینده
#جنگ_توسعه_برّی_با_توسعه_بحری
🆔 @social_theory
ظاهرا منظور این دوستمون این کانال است.
👇
https://eitaa.com/tahlilgar_siasi
حالا خیلی دنبال کثرت مطالعه نباشیم. به قول شعار تبلیغاتی این #کنکور_فروشی ها، صد تا کتاب نخونید، یک کتاب را صد بار بخونید☺️
🆔 @social_theory
@tahlilgar_siasi __.mp3
19.25M
یک نگاهی به کانال اقای ندیمی انداختم. حداقل در بیان، شسته و رفته نبود اما خوبه که این فایل را هم گوش بدید و ببینید که حتی حرفها و روایتهای سردستی سیاست از دریچه ژئوپولتیک، هم صدها پله موترتر و جون دار تر از نگاه های معروف و رقیبش است و قدرت تحلیلی شما در فضای سبک امروزی ایران را رشد میدهد.
این فایل صوتی، یکی از خلاصه های کلان نگرانه و جمع بندی های اقای ندیمی بود با نام:👇
بزرگترین تصمیم جمهوری اسلامی ایران
🆔 @social_theory
در معرفی پادکست های دکتر فانی، غرض فقط معرفی این نمومه خوش ساخت از یک رویکرد شناخته شده و معروف بود. رویکردهای دیگری هم هستند که اونها را هم معرفی میکنم. خصوصیت همه این رویکردها هم اینه که الان طرفدارهای پرقدرتی دارند و بخشی از بازیگران سیاسی جهان، بوسیله این رویکردها و درون این کلان روایتها کنش سیاسی انجام میدهند
درباره نقدها و ایده نصفه و نیمه خودم هم بعد از پایان کار خواهم نوشت. اول بگذارید یک نقشه ای از ایده ها درست بشه، بعد حرف بزنیم...
🆔 @social_theory
یک توقف در میان #روایت_ژئوپولتیک بدیم و یادداشتهای دوستم اقای دکتر حمید ابدی که باز هم لطف کردند و انها را برای انتشار به کانال بنده سپردند را بخوانیم.
👇👇👇👇👇
❇️ پایان نوستالژیها
«این سَردی» فرصت ما برای احیای سیاست است
📝حمید ابدی
بخش 1️⃣ از 3️⃣
⏪در این نوشته در صدد هستم تبیینی از سردیِ فضای سیاسی کشور ارایه نمایم و از «این سَردی» استقبال کنم. این سَردی که امیدوارم ریشههای آن را بیابیم و از آن عبور کنیم، حادثهای مهم در تجربهی تاریخی انقلاب اسلامی و لحظهای مهم برای بازیابی سیاست در جمهوری اسلامی ایران است.
⏪طی یک دهه اخیر، روایت غلطی از سالهای پس از فتنهی 88 در محافل فکری کشور مطرح شده و بخشی از نیروهای انقلابی از آن استقبال کردهاند. در این روایت ـ که منشا آن اصحاب علوم اجتماعی انتقادی بودهاند ـ تحوّلات کشور در دههی نود شمسی را «روند سیاستزدایی» دانستهاند. باورمندان به این روایت، معتقدند که فعال شدن گسلهای سیاسی و اجتماعی بعد از سال 88، نظام و به ویژه نیروهای امنیتی را به این تصمیم رسانده که برای کاستن از تنش سیاسی و مهار آن، باید با کند کردن تیغ نزاعهای سیاسی، محلّ نزاع را به نقطههای دیگری منتقل کرد؛ از این رو، برجسته شدن شعارهای اقتصادی، شکلگیری گفتمان «حل مسئله» و حکمرانی و تاسیس اندیشکدههای متعدّد، ظهور پدیدهی استارتاپ و سایر مظاهر فرهنگی و اقتصادی نئولیبرال، همگی دعوتهایی هستند برای تهی کردن فضای کشور از نزاع سیاسی جدّی. در این میان، تطبیق ناشیانهی دوگانه «سیاست ـ اداره» بر فضای کشور ـ برگرفته از مباحث ویلسون، بنیانگذار رشته مدیریت دولتی ـ هم چاشنی این روایت نارسا شد؛ با این توضیح که گفتار حاکم بر جمهوری اسلامی از «سیاست» به سوی «اداره» سوق یافته و تاکید بر امر اداره و تنظیمگری، «امر سیاسی» را به حجاب برده است. علیالقاعده بر مبنای چنین روایتی، میبایست «احیای امر سیاسی» را از طریق «تضادّ سیاسی حادّ» و «گفتار انتقادی تند و تیز» در تقابل با اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی ایران دنبال کرد.
⏪گفتوگو درباره مفروضات غلط چنین روایتی مجال دیگری میطلبد؛ اینکه «تفکیک سیاست از اداره» در جمهوری اسلامی، تا چه اندازه بهرهای از واقعیت دارد، اینکه گفتمان اقتصاد مقاومتی و طرح مسئلهی «تولید» نه یک گفتار غیرسیاسی که اتّفاقاً معطوف به تغییر اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی است، اینکه مناسبات فرهنگ و اقتصاد و سیاست در جمهوری اسلامی چقدر با مناسبات صنعت فرهنگ و اقتصاد سرمایهداری همخوان است، اینکه مشی جمهوری اسلامی در مواجهه با مظاهر سرمایهداری جهانی(مانند استارتاپ و ...)، برخلاف مبارزات چپ متعارف، از مجرای تقابل سیاسی دنبال نمیشود، اینکه «نظام» دقیقاً کجای ساختار سیاسی کشور است که اینقدر هوشمندانه و سازوار فرآیند زدودن سیاست را پیش میبرد، و از همه مهمتر، اینکه «امر سیاسی» را نمیتوان با گفتار انتقادی به امور الصاق کرد و در جهان مصرفزدهی کنونی، راه دشوار بنای سیاست به این سادگیها نیست. سخنی که در این نوشته در صدد طرح آن هستم، روایتی دیگر از ماجرای سیاست در جمهوری اسلامی است که طی دههی نود پیش آمد.
📌لینک قسمت دوم:
https://eitaa.com/social_theory/2177
📌لینک قسمت سوم:
https://eitaa.com/social_theory/2178
🆔 @social_theory
❇️پایان نوستالژیها
«این سَردی» فرصت ما برای احیای سیاست است
حمید ابدی
بخش 2️⃣ از 3️⃣
⏪بر این باورم که با وقوع فتنهی 88، یک دورهای از سیاست در جمهوری اسلامی به پایان رسید؛ دورهای که با محوریت شخصیت اکبر هاشمی رفسنجانی و بعد از سالهای دفاع مقدّس تکوین یافته بود. سیاست امر غریزی و طبیعی نیست که همهجا و همیشه حاضر باشد؛ سیاست همچون «زمین» است، زمینی که در آن ایدهها و الگوهای اداره و کنشگریهای سیاسی میرویند. زمینِ سیاست رسمیِ جمهوری اسلامی بعد از سالهای دفاع مقدّس(و بهتر است بگوییم، در سالهای پایانی جنگ، در مجلس دوّم شورای اسلامی)، با محوریت اکبر هاشمی رفسنجانی شکل گرفته بود. سال 1388، پایان راهِ آن سیاست بود و از آن روز تا امروز، زمان کِش آمده و انگار ما در برزخ بیسیاستی به سر میبریم. نه به این خاطر که گروهی در جمهوری اسلامی تصمیمی مبنی بر سیاستزدایی اتّخاذ کرده باشند؛ مگر سیاست امری دادنی و زدودنی است؟ سیاست، «بیزمین» شده و نیروهای سیاسی اصرار دارند همان رفتار و منش سیاسی سابق و همان قواعد کنشگری سیاسی را پی بگیرند، در حالی که آن راه، دیگر زمینی ندارد و مسدود شده است.
⏪سردیِ فضای سیاسی کشور، برخلافِ درک متعارف، به علّتِ فقدان رقابت نیست. کسانی که فکر میکنند انتخابات اگر طرفینِ جدّیتری داشت، عرصهی بانشاطتری بود، سخت در اشتباهاند. تندترین و رادیکالترین ادّعاها طی دههی نود از سوی تمامی جریانها ابراز شده و هیچ جریانی نمیتواند ادّعا کند که حرف نزدهای دارد. همه، ناگفتهها را به زبان آوردند و پس از هیجان مقطعی، به حاشیه رانده شدند. در زمینِ سیاستی که به آن اشاره شد، به ویژه این اواخر، ما با درک مبتذلی از «مشارکت» رو به رو بودهایم که بر گونهای از «رقابت» تاکید داشته که «تهی از مسئولیت» بوده است و این مسئولیتناپذیری امری دوسویه در کارگزاران سیاسی جمهوری اسلامی و مردم بود. نه مردم پای رای خود میایستند و «اراده ملّی» به معنای حقیقی آن واقع میشود، نه کارگزار سیاسی خود را متعهّد به عهدی میداند که با آرای عمومی بر سر آن میثاقی شکل گرفته باشد.
⏪من سردیِ فضای سیاسی کشور را که پایانِ یافتن راه آن سیاست نشان میدهد، نشانهی خوبی میدانم و به فال نیک میگیرم. الان «لحظهی تولّد سیاست» با معنا و زمینِ جدید آن است. بر این باورم که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، از ابتدای دوران رهبری، در قالب طرح پیچیدهای، در متن ساختار رسمی و به موازات آن، در صدد درانداختن طرح دیگری از سیاست بوده است. جلوههایی از این سیاست جدید در نیمه دههی هشتاد ظهور یافت، اما احمدینژاد و ما نیروهای انقلابی کوچکتر از آن بودهایم که در چنین وزانی خود را بیابیم. این طرح نو از سیاست، زیرِ پوست تحوّلات ساختار رسمی، پیش آمده و اعلام «گام دوّم» نشان از ظرفیت ظهور آن بوده است، امّا هنوز در سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران مستقر نشده است.
🆔 @social_theory
❇️ پایان نوستالژیها
«این سَردی» فرصت ما برای احیای سیاست است
حمید ابدی
بخش 3️⃣ از 3️⃣
⏪بعد از وفات آقای هاشمی رفسنجانی و به ویژه بعد از صدور بیانیه گام دوم، موجی از تغییرات سیاسی با شتاب بسیار زیاد ـ در مقایسه با سه دهه قبل ـ در کشور شکل یافته است. از نقدهای جزیی اگر صرف نظر کنیم و نگاه روندی به سیاست رسمی جمهوری اسلامی داشته باشیم، به این نتیجه خواهیم رسید که سیاست در حال پوستاندازی است. آن مانع ذهنی که اجازه نمیدهد نخبگان و نیروهای انقلابی در لحظه پوستاندازی سیاست، وارد میدان شوند و زبان باز کنند و راه خود را پیدا کنند، نوستالژیهای سیاسی دهه هشتاد است. انگار همه به آن نوستالژیها دلخوش کردهاند و آینده خود را در آن گذشته مییابند؛ در حالی که منطق سیاست در کشور در حال دگرگونی است. کاش ندای بیصدای این تغییر آرام گوش بسپاریم و به استقبال آن برویم.
⏪درجازدن حزبالله و نیروهای انقلابی به این خاطر است که اصرار دارند در همان زمین سابق سیاستورزی کنند و قصد دلکندن از مفروضات آن سیاست را ندارند. راه آن سیاست برای همیشه به سر آمده و تمنّای «احیایِ امر سیاسی» در آن زمین، مسیر بیهوده و عبثی بوده که در دهه نود و تا امروز پی گرفتهایم. ما نیروهای انقلابی از دهه هفتاد شمسی عادت کردهایم جمهوری اسلامی را دیگری خودمان بدانیم و مرز و فاصله خود با سیاست رسمی را حفظ کنیم؛ حتّی آنهایمان که در مسئولیتهای ساختار رسمی جمهوری اسلامی قرار میگیرند، سعی میکنند در همراهی با مُد روز، روایتی منتقدانه از صحنه سیاست رسمی ارایه نمایند که انقلابی بودن خود را احراز نمایند. این روحیه، این فاصلهگذاری و این شکاف در زیستن با وجه رسمی جمهوری اسلامی، ادراک روند سیاست رسمی را از منسد کرده است.
⏪تذکّر و هشدار رهبر بزرگوار انقلاب درباره کوتاهی خواص و نخبگان انقلابی در «شتابدهندگی» را جدّی بگیریم. به خاطر بیاوریم که این تذکّر و هشدار یکبار در نیمه دههی هفتاد شمسی مطرح شده بود و از خود بپرسیم که چه تفاوتی میان آن تذکّر دهه هفتاد و تذکّر امروز وجود دارد. بر این باورم که تذکّر دههی هفتاد «نگرانی از ندیدن تهدید» بود و تذکّر این روزها «نگرانی از ندیدن فرصت و ظرفیت» است. امروز فرصت استثنایی برای بازخوانی، بازیابی و بنا کردن مجدّد سیاست در کشور پدید آمده و اگر از نوستالژیهای سیاسی دههی هشتادی عبور کنیم، راه باز است.
🆔 @social_theory
برگردیم به موضوع گفتگوی خودمون درباره #روایت_ژئوپولتیک_جهان_آینده و قصه ما در این روایت.
برای شروع از روایت مسجم دکتر ایمان فانی شروع کردیم و توضیح دادم که این روایت که به رویارویی مجدد تمدنهای برّی و بحری یا احیاء جاده ابریشم در مقابل تجارت دریایی اروپاییان در دوران جدید معروف شده است، فعلا شایع ترین و پرطرفدارترین روایت زئوپولتیک سالهای پیش رو است.
در ادامه و با معرفی یک از مخاطبین، با فردی به اسم آقای محمد ندیمی آشنا شدیم که سعی می کند به یک روایت ژئوپولتیک از سیاست داخلی و بین المللی جمهوری اسلامی و کنش رهبر معظم انقلاب برسد و در 👈 اینجا یکی از فایلهای مهم و جمع بندی های اصلی ایشان را گذاشتم.
اما قسمت سوم:
اگر مخاطب سابق این صفحه باشید، به یاد دارید که سابقا در این صفحه چندباری به تحلیل های اقتصاد سیاسی آقای #دکتر_مجید_شاکری ارجاع داده بودم. آن زمان من هم با ادبیات ژئوپولتیک آشنا نبودم اما وقتی با این ادبیات آشنا شدم متوجه شدم که آقای شاکری هم در اصل #ژئواکانومی یا همان جغرافیای اقتصادی، مبنای دستگاه تحلیلی شان است.
قبلا در این صفحه فیلم مصاحبه مفصل ایشان با روزنامه فرهیختگان را معرفی کرده بودم که در آپارات بارگزاری شده است:
https://www.aparat.com/v/QdNfo
طرح اقای شاکری این است که ایران یک قرن است که در فقدان راه ابریشم، تنها در ژئوپولتیک انرژی جهانی زنده است و حالا که آمریکا تکنولوژی استخراج #نفت_شیل در خود آمریکا را کاملا بدست آورده و به اندازه یک عربستان، نفت شیل به بازار خودش اضافه کرده است، ایران دیگر نمی تواند به جایگاه سابق خودش برگردد و باید دنبال جایگاه جدیدی باشد.
در این مصاحبه او از مزیت کوریدوری ایران صحبت می کند و در آخر مصاحبه تاکید می کند که ایران باید بر اساس این مزیت، صنایع جدیدی را برای تولید انتخاب کند. مثلا صنایع لوازم خانگی یا...
👈 این کلیپ ایشون که میراث حاج قاسم را نیز از همین منظر بازخوانی می کند هم دیدنی است: کریدوری که حاج قاسم از افغانستان تا مدیترانه ایجاد نمود اما همچنان برای ما در محور امنیتی باقی مانده....
.
این سومین پروژه ژئوپولتیکی که یک قرائت اقتصادی است را هم گوش بدهید و منتظر مرحله چهارم هم باشید.
ادامه دارد....
🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #یک_تمرین برای اینکه ببنید می توانید آنچه درباره ژئوپولتیک ایران خوانید را بکار ببنید؟
با توجه به نکاتی که درباره کیفیت مواجهه جهان غرب، با ملتهایی که میتوانند ژئوپولتیک دریایی را زیرسوال ببرند شنیدیم...
و با توجه به ایده اقای شاکری درباره برجام ها، که ایران با خصوصیاتی که دارد نمیتواند معامله های فرضی و صدقه ای را موضوع معامله با غرب قرار دهد، و...
... به نظر شما، برای راضی کردن غرب به رفع تحریمها، باید به اسرائیل بیشتر فشار آورد و ابزارهای موازنه منفی با غرب را بیشتر کرد، یا اینکه این ابزارها را موضوع مذاکره قرار داد؟
اساسا ملتهایی که به قول دکتر فانی باید با شعله کم بسوزند تا خطر ژئوپولتیک آنها کنترل بشود، چطور باید با جهان مدرن که طرف های همیشه سوداگر و بداخلاق در معاملات هستند، معامله کنند تا ملت آنها در درون جامعه با رفاه بیشتری زندگی کنند؟
رفاهی که اگر درست برای رسیدن به ان نجنگیم، قطره قطره اش را کشورهای غربی از شما دریغ خواهند کرد چرا که این منطق بازار مدرن است...
🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️همسر شهید مدافع حرم میگوید:
من هنوز هم با آقا سجاد زندگی میکنم، دلتنگی سخت است و طاقتفرسا، این معاملهای باشد با حضرت زینب و حضرت زهرا(س) تا در روز قیامت با نگاهی ویژه به خود و فرزندانمان جبران شود.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
انا لله و انا الیه راجعون
◾️بانهایت تاسف و تالم
همسر شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا بعد طی بیماری طولانی دعوت حق را لبیک گفتند ودر جوار قرب الهی ماوا گرفتند.
---------------------------
خدای رحمت کند این خواهر فداکار ما را. من اسم دخترم را از روی اسم دختر این شهید برداشتم!
چند روز پیش از خانواده شنیدم که همسر این شهید خیلی زود بعد از همسرش بیمار شده و روزهای سخت پایانی را میگذراند و دوستانش برای وداع های اخر به دیدنش میروند.
داستان این کلیپ را قبلا از همسرم شنیده بودم. زندگی مدافعان حرم و خانواده های انها از معدود زندگی هایی است که این بیت برای آنها گفته شده است که:
هر که غمت را خرید، عشرت عالم فروخت
با خبران غمت، بی خبر از عالم اند
این روزهایی که ما درگیر و دار قیل و قالهای دنیا هستیم، خدا برای بعضی، سفره دیگری پهن کرده است. سفره ای آرام و خلوت و تماشایی که ما اهل دنیا، مبهوت تماشای آن میشویم، اما جرات آرزو کردنش را هم نداریم...
@social_theory