eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
292 ویدیو
116 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ
هدایت شده از تلک الایام
و کیف تصبر علی ما لم تحط به خُبرا... . اخبار بی خبری... @telkalayyam
سفرت به خیر اما، تو و دوستی خدا را چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی به شکوفه ها، به باران، برسان سلام ما را @social_theory
صندلی ریاست جمهوری اسلامی ایران را برای همه کسانی که بعد او بیایند کرد. چه کسی توان این همه و دلبستگی به ، در عین را دارد که پایانش باشد؟ این شهادت از اینجا به بعدِ قصه بلند و حماسی انقلاب اسلامی را بسیار خواندنی تر کرد. 🆔 @social_theory
🔴برای ایران چهارم؛ برای رویای سه هزارساله ی سرزمین میانه 🖌حسین مهدیزاده 1️⃣ از 2️⃣ 🔻 اسم ملتی است که در تاریخ بشر شکل گرفته است و به این ایران، ایران بزرگ یا بقول اروپایی ها پرشیا یا همان و یا حتی شهر خالی می گفتند. زند (قبیله) ها و ویس (دهکده) های زیادی که بین هزار تا چند هزار سال قبل از این، در سرزمین های ایران بزرگ زندگی میکردند، حدود 2500 سال قبل، نمی دانیم که به چه دلیلی، سرجمع پذیرفتند که به جای اینکه هر کدام یک شهر باشند، یک واحد یکپارچه باشند و هر کدام از این مدنیت ها، شهربانی و درون آن قدرت مرکزی باشند! 🔻من هنوز متوجه نشدم که چرا این مدنیت ها با هم شدند!؟ البته می فهمم که هیچ وقت زور برای یکپارچگی به این طولانی و عمق که برای ایرانیت رخ داده است کافی نیست، چه اینکه وقتی پس از 200 سال مقدونی این نظام را متلاشی کرد، این مردم بین هفتصد تا هزار سال دوباره تلاش کردند تا دوباره در دوره یکپارچه شوند و البته اینبار این طرح از درون شکست خورد چرا که فرهنگ ایرانی دوره میانه برای وحدت بخشی کم مایه بود. 🔻اما برویم سراغ سوالهای اصلی تر؛ ایران از کجا تا کجاست؟ وقتی می گوییم ایران، می دانید ایران کجاست و به کجا اَنیران گفته میشده؟ خیلی خلاصه جواب می دهم، ایران، از جلگه های رود سند شروع میشده و بعد در سرزمین های بین پنج دریای عمان، خزر، سیاه، مدیترانه و سرخ عمق پیدا می کرده و تا شمال آفریقا، یعنی مصر و جلگه رود نیل هم ادامه پیدا می کرده. 🔅ما تا به امروز سه بار ایران ساخته ایم: 1️⃣ایران اول به پایتختی زاگرس تا شوش تا مدائن تاسیس شد. 2️⃣ایران دوم یا همان ایران معروف به دوره میانه، ایرانی است که پس از حمله اسکندر هزار سال تلاش کرد تا مجددا همه این جغرافیای آرزومند را دور هم جمع کند، این تلاش به نخبگی و ممکن شد و بود که پایتخت فرهنگی ما شد. پس از شکست این تلاش، شاهنامه و باقی مانده از این دوره را به نظم درآورد. یادتان هست که شاهنامه فردوسی که دشمن اصلی رستم بود کجا بود؟ بله! . توران همان آسیای میانه است که مشکل ما ایرانیان با آنها این است که هستند. دیو و دئوس و ذئوس از یک ریشه هستند و ما با آن بت پرستی که در شرق و غرب عالم در جریان بود مخالف بودیم. البته توران در دور سومی که مردم این منطقه یک دست شدند به ما پیوست! 🔻اما یک دقتی کنید که این ایران بزرگ اسمش چیست؟ آیا هنوز هم هویت مشترکی دارد؟ اروپایی های استثمارگر، که خود را نقطه پرگار عالم می دانستند، همه ما را خاور یعنی شرق نامیدند و آمریکا را باختر و غرب. اما اگر به جغرافیای انسانی کره زمین نگاه کنید، واقعیت این است که دقیقا این منطقه ای که از آن حرف زدیم، «سرزمین های میانه» جغرافیای انسانی است! 🔻اینجا میانه شرق و غرب است، اینجا میانه شمال و جنوب است! اینجا تنها یک اسم دارد: ، بدون هیچ پسوند و پیشوندی! به یک معنای استعاری، همینها هستند که وسط هستند و زندگی شرق و غرب و شمال و جنوب! و اگر شاهد صادق و باشیم، می توانیم راوی درستی ها و ارزشمندی های همه طرفین برای همدیگر باشیم. می توانیم واسطه شویم تا همه با هم مراوده و تعامل و معامله خیرخواهانه کنند! 🔻اینجا تنها جایی است که اگر قبول کند و و نگاه درستی را انتخاب کند، می تواند رابطه شرق و غرب و شمال و جنوب عالم را تراز کند. اینجا جایی است که می تواند آن تعادلی را که عدل است و منافع کسی را بر دیگری ترجیح نمی دهد، را به جهانیان معرفی کند. بقیه اگر بخواهند هم چنین باشند! بقیه خودشان یک کفه ترازو هستند و کی، کفه می تواند تراز بشود؟ چه شرق و چه غرب، اگر بخواهند نقش تراز را بازی کنند، منافع شان را تحمیل خواهند کرد. 3️⃣ اگر خوب دقت کنید ایران بزرگ، همین سرزمین میانه و وسط، در دور سوم نامش شده است جهان اسلام! اگر از کلیت این سرزمین سوال کنید، باید به کلیت جغرافیای آن نگاه کنید. این کلیت بیش از هزار و چهارصد سال است که اسمش سرزمین اسلام است و شدیدا هم فرهنگ اسلام را پذیرفته! تازه اسلام، توران را هم مسلمان کرده! چقدر ما ایرانیان با تورانیانِ «دیوپرست» جنگیدیم و موفق نشدیم و نشد که نشد! می دانید که ما ایرانیان، تازی ها را جزء خودمان می دانستیم، و پس از اینکه فرّه ایزدی را از دست داد، تازی هایمان به قدرت رسیدند، اما توران، دیگری و دشمن ما بود. مشکل توران بود! اما دور سوم و در دور اسلام توران و حتی شبه جزیره هم راه درست و جای خود را پیدا کردند و به این یکپارچگی بزرگ پیوستند! 📌 لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/social_theory/2454 🆔 @social_theory
🔴برای ایران چهارم؛ برای رویای سه هزارساله ی سرزمین میانه 🖌حسین مهدیزاده 2⃣ از 2⃣ 🔻شوربختانه، اسلام به دست افتاد؛ معنایی از جنس همان چیزی که ما ایرانیان آن را غلط و ظلم یافته بودیم و به خاطر همین نیز از دل کنده بودیم و دروازه شهرهایمان را به سوی تازی هایمان باز کرده بودیم و شاید داستان پناه بردن از جمشیدی که فره ایزدی را از دست داده، به شاه تازی، استعاره همین تجربه تلخ تاریخی باشد. 🔻ما ساکنین سرزمین های شرقی تر که پهلوانان -عناصر فرهنگی دوران دوم- در میان ما بودند، با خلافت سر ناسازگاری گذاشتیم و کم کم راه پیامبر اسلام را برگزیدیم! بقیه سرزمینها اما، کم کم ایران را فراموش کردند، مرکزی ها و غربی ها، حتی عرب شدند! شام و مصر را نگاه کنید! اینها برای خودشان هویت تمدنی در دوران باستان داشتند، اما حالا عرب هستند و استیلای خلافت را پذیرفتند، چنانچه سابقا در مقابل ها هم مقاومت نکرده بودند و تسلیم شده بودند! 4⃣حالا بعد از دو هزار و پانصد سال از شروع ایران و هزار و چهارصد و پنجاه سال از اسلام، یک ، یک اسلام دیگری، یک کورسویی از رفتار مشترک بین ساکنین سرزمین های میانه دوباره در حال رخ نمایان کردن است. این بار، این احیاء، زنده به افکار و ایده سیاسی و اجتماعی و مجاهدت و پهلوانی و ایثار همین طرفداران اهلبیت است که می خواهند به سبک ولایت و فتوت و اخوت -البته با نسخه و نقشه و طرح و شریعتی که از اهلبیت یاد گرفته اند، در یکی از پیچیده ترین دوران های جامعه پردازی تاریخ بشر، دوباره را احیا کنند و روایت مشترکی برای این مردم از هم گسیخته و ناامید و به استثمار رفته توسط غربیان و شرقیان ایجاد کنند! لابد می پرسید با کدام شواهدی دفعتاً چنین ادعای غریب می کنی؟! چون دارم با این دو چشم کوچکم چیزهای بزرگ و باور نکردنی می بینم! می بینم که یک خراسانی و سیستانی و سِندی، به فرمان یک زاگرسی برای نجات کنعانیهای اسیر شده به دست صلیبی ها در بیت مقدِس، در کنار مدیترانه، جهاد می کنند! یک کارمانیایی، برای نجات بین النهرینی ها در بغداد کشته می شود! یک یمنی از باب المندب، برای نجات مسلمانان بیت مقدِس، تجارت غرب و شرق را به گرو میگیرد، بلکه در اقیانوس هند، کشتی رومی های صلیبی را با موشک غرق میکند! 🔻و امروز هم از شبه قاره هند، تا توران تا قفقاز تا کنار مدیترانه، برای شهادت پارت و پارس و ماد عزای عمومی اعلام کرده اند! 🔻 این نشانه های غریب، نشانه های چیست اگر نشانه های احیاء چهارم نیست!؟ اینها نشانه های و احیاء نیست! کسانی که چنین می گویند، آگاهانه دروغ می گویند تا حقیقت مخفی شود! اینها رویاشان ایرانی تر نیست از آنهایی که را می پرستند و انتخاب هزار و چهارصد سال اخیر ایرانیان و ساکنین سرزمین میانه را «انتخابی در پرانتز» معرفی می کنند؟ اینها ایرانی تر نیستند از کسانی که در سرزمین‌های میانه، سودای غربی شدن و شرقی شدن دارند و فرش قرمز زیر پای آنها پهن می کنند و در مقابل، ساتراپی های ایران و ایالت های اسلامی را با نژادپرستانه ترین تعابیر، عقب مانده و دشمن خطاب می کنند و با آنها رفاقت نمیکنند؟! دشمن بودن آنها واضح نیست؟! 🔆ایران چهارم، اینبار با مشارکت همه شهربانی هایش، در حال تولد است! همان «بعثت الاسلام من جدیدٍ»! همان «امت وسط»! همان «سرزمین های افسانه ای میانه»! همانی که هنوز فقط می دانیم که با مقاومت و «نه شرقی، نه غربی» در حال آغاز شدن است! اینها نشانه های غریب یک تولد نیست؟! 📌 لینک قسمت اول https://eitaa.com/social_theory/2453 🆔 @social_theory
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 ما باید در نجات زمین نقش‌آفرین باشیم! 🔴 اولین دوره رایگان آشنایی با اقداماتی برای «نجات زمین» 💎 الگویی برای حل مشکلات: ✔️ محیط زیست ✔️ سیل و خشکسالی ✔️ پوشش گیاهی و درخت ✔️ فاضلاب، پسماند و زباله آخرین تلاش‌ها برای حفظ زمین و تداوم چرخهٔ حیات! 🗓 زمان برگزاری: ۱۲ تا ۳۱ خرداد 📱 به‌صورت مجازی (آفلاین)؛ با امکان شرکت از سراسر کشور ⏱ به‌صورت فشرده در ۳ ساعت 👨‍🎓 همراه با اعطای گواهی پایان دوره برای ثبت‌نام‌ به شناسه زیر در ایتا پیام دهید👇 @shipaa_admin ⏳ مهلت ثبت‌نام: ۱۱ خرداد ماه 🔆 در کانال شیپا عضو شوید👇 https://eitaa.com/shipaa
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
Invitation.pdf
118.8K
📃 نامه ای به محضر حضرات آیات اعرافی، اراکی و میرباقری ▫️مسیری که از امروز تا قله باقی مانده و باید پیمود، نصب نرم افزار اسلامی روی سخت‌افزارهایی است که در این مدت به دست آورده‌ایم. چه، اگر روی سخت‌افزارهای خود، نظامات فکری منبعث از تمدن غرب را نصب کنیم، خروجی‌اش، بلاتردید یک انسان مطلوب غربی خواهد بود، نه یک انسان مطلوب اسلامی. ▫️در افق تمدنی انقلاب اسلامی، ساحات مختلف حیات بشری، صوری دارند که در طول 45 سال گذشته با اهتمام نخبگان حوزوی و دانشگاهی، بخشی طراحی شده‌اند و بخشی فرآیند تکوین خود را طی می‌کنند. لکن آنچه تحصیل شده، آنگونه که باید در دستور کار ساختارهای اجرایی کشور قرار نگرفته است. ▫️برای رقم زدن این تحول اساسی، کشور نیازمند شخصیتی در راس قوه مجریه است که ضمن شناخت دقیق نسخه‌های سرمایه‌داری، به نسخه‌های برآمده از انقلاب اسلامی اشراف و اعتقاد راسخ داشته باشد و با شجاعت و درایت درصدد اجرای آنها برآید. ▫️برخلاف آنچه معمول و رایج شده، مقام ریاست جمهوری مقام اجرا به معنی پیمانکاری نیست؛ چه، اساسا دولت طبق سیاست های کلی اصل 44 از فعالیت‌های پیمانکاری منع شده است! مقام ریاست جمهوری، مقام طراحی و تشخیص و تصمیم است و لذا فردی با این مختصات باید در راس قوه مجریه قرار گیرد. ▫️به همین جهت، به عنوان شاگردی کوچک در مکتب انقلاب اسلامی، از شما بزرگواران که عمری را صرف مبارزه فکری با نظام سرمایه‌داری و طراحی نظامات اسلامی کرده‌اید، تمنا دارم پا به عرصه بگذارید و در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، داوطلب شوید. ما نیازمند بازگشت فضیلت به عرصه رقابت هستیم. @syjebraily
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
📃 نامه ای به محضر حضرات آیات اعرافی، اراکی و میرباقری ▫️مسیری که از امروز تا قله باقی مانده و باید
بسه تعالی هر انتخاباتی سایه هایی از اسامی بزرگ بر سرش دارد که البته کاندیدا هم نمی شوند اما آن سایه ها، در رنگ نهایی انتخابات و منتخب و ماموریتش موثر می شوند. قد بلند شهید جمهور آیت الله رئیسی اولین سایه بلندی است که بر این انتخابات سایه افکنده. از سوی دیگر بلندنظری این شهید بزرگوار، بعد از سالها، فاصله قم و تهران را کم کرده و از همان ساعات اولیه آرام گرفتن بدن رئیس جمهور شهید، از سوی کنشگران سیاسی تهران، پیامهایی مبنی بر دعوت از علمای قم، به گوش رسید. موجهای توئیتری این دعوت ها هم نشان می دهد که بدنه انقلابی با اعتماد و امیدواری به این دعوتها نگاه می کنند و احساس می کنند که ردا و کفش شهید جمهور، بیش از هر کسی بر قامت علمای دین برازنده است. فارغ از اینکه فکر می کنم تاکنون معلوم شده است که علمای قم، قصد حضور در پاستور را ندارند، اما این امید مجدد به حوزه را نباید بی جواب گذاشت و علمای اعلام و طلاب عزیز باید با گامی بلندتر در آنچه رئیس چهاردهم جمهور به سوی آن برود نقش آفرینی کنند. این روزها از حوزه توقع نمی رود که فقط از یک نامزد حمایت کند. به شکرانه این رجوع مجدد، حوزه علمیه باید در کشف ماموریت های دولت جدید برای مردمی شدن واقعی تر نظام، برای انسانی تر شدن اقتصاد کشور، برای صف بندی کردن با سرمایه سالاری داخلی و خارجی، برای مبارزه با سرکوب دانش و صنعت توسط خام فروشهای نوکیسه، برای احیاء کرامت کارگر و معلم و... برای برادرانه تر شدن روابط، بین دلبستگان به آرمان امت اسلامی، مقتدر تر شدن جبهه مقاومت در مقابل با غده سرطانی اسرائیل... برای رسیدن به دولتی مقتدر که حرفش حرف باشد و موشک حامی کودکان فلسطینش با بورس و دلار وطلا تهدید و سرکوب نشود.... باید حرفهای واضح تری بزند. حوزه به پشتوانه خون شهید جمهور و اخلاق بی نهایت او، باید اخلاق فاسدی که از سال 88 بر انتخابات های کشور حاکم شد و جامعه را دو شقه کرد را اصلاح کند. برای این کار خیلی باید دوندگی کرد، و همه طلاب می دانند که به جای اینکه سودای پاستور رفتن بزرگان حوزه را در سر داشته باشند، باید به فکر طرح هایی درست و کارآمد برای همان تحول آفرینی باشد که رهبر معظم انقلاب در 21 اردیبهشت 1400 یعنی یکماه قبل از انتخاب شهید جمهور به آن تاکید کردند. به عنوان یک طلبه کوچک و تماشاچی، بر روح شهید جمهور عزیز درود می فرستم که چنین آبرویی را مجددا به حوزه و طلاب با اخلاص و کم توقع آن بخشید. و صد امید که علما و طلاب ما این فرصت را مغتنم بشمارند و با اخلاص تمام آن را در خدمت اسلام هزینه کنند و از روح این شهید عزیز در این راه مدد بگیرند. حسین مهدیزاده 7 خرداد 1403 🆔 @social_theory
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
🔸سلسله نشست‌های ایران آینده🔸 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 دولت فردا و الگوی سیاست‌ورزی شهید 📍 نشست حضوری 🗓 سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ ⏱ ساعت: ۱۵ الی ۱۹ 📍قـــــم ، بلوار نیایش سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) 📌پخش از طریق: 🌐 www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🔸سلسله نشست‌های ایران آینده🔸 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 دولت فردا و الگوی سیاست‌ورزی شهید 📍 نشست حضوری 🗓
در میان این سخنرانی ها، نکته ای که اقای دکتر ساجدیان در ذهن دارند و ظاهرا قرار است همآن را بیان کنند، بیش از همه حرفهایی که در این مدت درباره شهید رئیسی شنیدم برایم جذاب بود. به همین دلیل از برگزار کندگان این جلسه خواستم که به جای بنده ایشون را دعوت کنند چون حرفی بالاتر از ایده ایشون برای گفتن ندارم. اگر توانستید گوش بدهید، اگرچه من نیز فایل صوتی آن را بازنشر خواهم داد.
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
6- ساجدیان.mp3
4.93M
🔸نشست‌های ایران آینده🔸 دولت فردا و الگوی سیاست ورزی شهید 🎙حمید ساجدیان 📍دولت کارآمد و ضرورت نیروی سوم ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بام برشده‌ام تشنه، با صدای بریده اذان به وقت گلوی بریدۀ تو بگویم هزار مرتبه آتش شدم نشد که غروبی ز خیمه‌های به آتش کشیدۀ تو بگویم 🆔 @social_theory
🔴در ایام انتخابات؛ فصل بهار سیاست ایران چکار کنیم؟ 📝 حسین مهدی زاده 1️⃣ از 2️⃣ واضح است که ایام انتخابات برای باشگاه مشاغل وابسته به رای مردم، فصل کار و کوشش و فصل درو کردن محصول است. اما بارها دیده ایم که بزرگترها می گویند که انتخابات روز مردم است. همین دو سال پیش، وقتی رهبر انقلاب پای صندوق رای آمدند، فرمودند که «روز انتخابات، روز ملّت ایران است. امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردمند.» ❓یادم هست که در آن ایام فکر می کردم که آیا در ایام انتخابات من چه میدان داری جدیدی را تجربه می کنم؟من که شغلم از جنس قدرت سیاسی نیست و در نظام اداری کشور کار نمی کنم، چنین تصوری از بودن در انتخابات دارم؟به عنوان یک انسان تحصیل کرده حوزه و متعلق به دانش های انسانی و فرهنگی، آیا واقعا در این روز و ایام بیشتر احساس میدان داری می کنم؟ ✅ ایام انتخابات، ما یک دستگاه عظیم مشارکت اجتماعی شکل میگیرد برای تعیین تکیف آن بخش از نظام مدیریت و دیوان کشور که باید با تفاهم ملت انتخاب شوند. از این جهت یک انسان روستایی هم مجبور است به پست ریاست جمهوری و نماینده مجلس و خبرگان رهبری و... فکر کند. به این ترتیب، در این ایام مردم آگاهی های اجتماعی و سیاسی و کلان خود را انبارگردانی کنند و از آنها یک گردگیری مختصر می کنند چرا که این ایام هوا برای فکر سیاسی و اجتماعی بهاری و مساعد است! اما با خودم حساب می کردم که واقعا کسی مثل من در طول سال، از طریق حسابهای کاربری فضای مجازی، از طریق جلسات کارشناسی که دعوت می شوم، از طریق نظراتی که از من دیده می شود، بر نهاد حکمرانی بیشتر اثر می گذارد تا این یک ماه فشرده و پر استرس و پر شعار؟ اگر حال شما هم در این یک ماه مثل من است، پس اشتغال شما هم از جنس فرهنگ و دانش های انسانی و اجتماعی است و این یک مشکل طبیعی در میان ماست! فرهنگ و علم، اموری آرام و کند هستند و انتخابات، پدیده ای تند و پرسرعت و دفعی؛ و ما را چکار با این پدیده شلوغ! البته بخشی از علوم انسانی مدرن که تکنیک های برندسازی سیاسی و بازاریابی رای و جنگ های روانی و مدیریت ناخودآگاه مردم را آموخته اند، در این ایام سرشان خیلی هم شلوغ است. اما بقیه ما در ایام انتخابات احساس غریبی می کنیم! جامعه عجله دارد و حوصله شنیدن ندارد و باید با یک توییت و یک شعار و یک هیجان، کار را تمام کرد و ما اینکاره نیستیم! ⁉️ پس در ایام انتخابات هیچ ماهی خاصی نیست که ما برای خودمان آن را بگیریم؟ یعنی کاری باشد که کارآیی و ثمره اصلی اش هم برای خود ما و ماموریت فرهنگی و طلبگی و علمی ما باشد؟ ✅ پاسخ من همان چیزی است که در بالا نوشتم: این فصل، به اندازه ای که مجبور می شوند چند کلمه با هم درباره سیاست صحبت کنند، به همین اندازه مجبور می شوند به آن فکر کنند و این یعنی هوای اندیشه سیاسی صاف و مساعد است و اگر پروازی بخواهد رخ بدهد، در همین روزها باید باشد. من در انتخابات خبرگان 94 که چند نفر از اساتیدم کاندیدای خبرگان بودند، برای اولین بار و به سختی دست از غریبی کردن برداشتم و در صحنه رقابت، همراه یکی از اساتیدم یک ماه حاضر شدم. خیلی سخت بود و روزی دوباره خسته می شدم و تصمیم می گرفتم که برگردم به کتابخانه، اما مقاومت کردم تا آخر این صحنه را ببینم. انتخابات آرام و کم حاشیه خبرگان، صحنه آشتی من با این فناوری اجتماعی بود و ترسم از آن ریخت! اینگونه بود که به مرور سوال بالا در من متولد شد که من هم می خواهم از این یک ماه سودی ببرم و برای کارهای خودم چیزی جمع کنم. من نیاز به رای و شهرت و رابطه بازی که ابزار دست سیاست مدار است ندارم، پس این یک ماه چه فایده ای برای من دارد؟ اولین بار در انتخابات 1400 به این موضوع، با جرات فکر کردم که من چه نقشی می توانم در انتخابات داشته باشم، در حالی که این دفعه دیگر من هیچ کاره هستم؟ 🔆 توجه به در همین ایام برایم جلب توجه کرد، چارچوب مفهومی که در این دو سال و اندی پس از انتخابات 1400 در باره اش بسیار خوانده ام و سر صبر چیزهایی پیدا کردم که هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم! اصلا فکرش را نمی کردم که این کلمه ساده و ظاهرا غیر علمی تا این حد در حکمت عملی و علوم اجتماعی ریشه و عقبه و بنیان داشته باشد! به نحوی که از سپیده دمان شکل گیری حکمت عملی بر سر اهیمت آن، منازعات جدی و بنیادینی در جریان بوده و هنوز هم هست! لینک قسمت دوم یادداشت: https://eitaa.com/social_theory/2138 🆔 @social_theory
هدایت شده از تقریرات درسی حسین مهدیزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ از 3⃣ این ویدئو ساده، اولین ارائه من از مساله رویای اجتماعی ذیل جایگاه آن در بازاریابی سیاسی بود که سال 1400 در حساب اینستاگرام منتشر کردم. 🆔 @social_theory
1- آوردن نام سه اراکی، اعرافی، میرباقری، در حرکت جامعه، برای بازگشت سرمایه انسانی حوزه، به سکان داری کشور چقدر درست و خوب انتخاب شده بود و به واقع علماء قم را بخوبی دسته بندی کرده بود. 2- اما خیلی خلاصه، جمع بندی من این است که نقطه تعادل واقعی بین این سه جریان، است و تعادل قابل دفاع و کارآمدی هم هست! 3- سالهای پیشرو، سالهای ساختن چیزهای جدید، با تکیه بر دارایی های گذشته است. دهه 1400 مثل دهه 1390، برای همه دهه آزمون و خطاست. چون نسخه های قبلی مندرس شده اند. در این شرایط هیچ کس بر دیگری برتری ویژه ای ندارد. پس این جمله که حوزه بی تجربه است و دیگران با تجربه، حرف بی پایه ای است. همه به یک اندازه برای آینده، آماده|ناآماده هستند! 4- حوزه اگر نمیخواهد به سکان داری اداره کشور بازگردد، باید دلیل دیگری داشته باشد. 🆔 @social_theory
آقا و خانم جمهوری اسلامی.pdf
388.7K
🔷 چو کُحلِ بینشِ ما خاکِ آستان شماست کجا رویم؟ بفرما، ازین جناب، کجا؟ 📌 سالها قبل وقتی از استادی پرسیدم، در سخن گفتن باید از چه گفت، بیان داشت از بدیهیّات. این حدود شش هزار و چهارصد کلمه از بدیهیّات گفته است. 📌 برای آخرین بار تقریر خودم را از و بنیانگذار عظیم الشّأن آن به این صورت بیان کردم. به امید حق برای نوبت‌های بعدی سراغ تاریخ، گزارش و نقد خواهم رفت. 📌 برای اوّلین بار سعی کردم در کنار تکرار چندمین بار بدیهیّات، نمایی بسیار اجمالی و شاید مبهم از طرح کلان نیز ارائه کنم. امیدوارم به توفیق یار با بیان این طرحِ کلان، افقی برای حرکت روشن شود. 📌 با این متن تخاطب خودم با آقا و خانم جمهوری اسلامی به صورت رسمی آغاز شد. آقا و خانمی که زنده هستند و بیدار و حیّ، زیرا پدری داشتند که زنده بود و بیدار و حیّ. به امید اینکه این همنشینی و تخاطب، اسباب زنده بودن و بیداری و احیای ما را نیز فراهم آورد. این تخاطب است که مارهای خوش خط و خال از شاخه‌های مختلف را رسوا خواهد ساخت. 📌 نمی‌کند دل من میل زهد و توبه ولی به نام خواجه بکوشیم و فرّ دولت او https://ble.ir/esmaeil851
اگر به من نخندید، من باز هم هوایی این شده ام که بهترین و موفق ترین انتخابات، در جامعه ای است که رویای آینده خود را می شناسند! تنها جامعه ای که منتخبش مجبور است قطب نمای خود را بر روی خواست مردم تنظیم کند و مردم را سودا زده امواج متلاطم درون خودش نکند، جامعه ای است که می داند در چند سال آینده به کجا می خواهد برود! در یک فرصت انتخاباتی، مهم این نیست که نامزدهای انتخاباتی چه برنامه ای دارند! مهم این است که مردم چه برنامه ای دارند! مهم این است که مردم در چند سال آینده می خواهند چه کنند! قبلا زیاد نوشته ام که مردم ایران در شرایط هستند و به همین دلیل هم جامعه دچار پاشیدگی و بی اعتماد به نفسی شده و معلول این پاشیدگی، انتخاباتهای شدیدا قطبی شده و پر از است. وقتی مردم زبان بسته باشند، نامزدهای انتخاباتی اینقدر وراج و هرزه گو می شوند! این ماموریت ما طلبه ها، روشنفکرها، فرهیختگان اجتماعی و... است که ذهن تصویرگر و رویاپردازی اجتماعی مردم مان برای آینده های محتمل پیش رو را فعال کنیم. آن قدر که این گفتگوها و زمزمه های بین مردم، بر نامزدها اثر دارد، حرفهای بی سر و ته نامزدها بر مردم اثر ندارد. 🆔 @social_theory
آقای آینده ساز اقای سید علی خامنه ای2.mp3
4.9M
ادای دینی به لنگر آرامش این روزهای ایران و آقایی که با آرامش -مثل همان شبهای نیمه رمضان که می نشیند و با شاعران همآوایی می کند- آینده ای بسیار متمایز را به روی همه جهان اسلام گشوده است. برای آیت الله خامنه ای ... ⚠️این فایل صوتی، بخش پایانی پادکست صوتی است که در رویداد معلم تمدن ساز، به مناسبت روز معلم از اینجانب منتشر شده بود. 🆔 @social_theory
کانال روایت کفایت 🔰 روایت کفایت؛ حلقه‌ی گمشده‌ی رئیس‌جمهور انقلاب ♻️ کانال روایتِ کفایت، مشتمل بر روایت‌های تولید شده درمورد کارآمدی دولت انقلابی آقای رئیسی است. ما می‌خواهیم تجربه این الگوی موفق و کارآمد در هیاهوی روایت‌های شخصیتی او گم نشود و از دست نرود. 🔖 تاریخ را به حافظ‌هـ بسپارید: 🆔️ @revayate_kefayat
هدایت شده از تلک الایام
پدرم برنگشت و فهمیدم بعد از این، انتظار یعنی تو... دیشب به یاد خنده هایت گریه کردم دلتنگ بودم در هوایت گریه کردم «پاشو حسن! پاشو حسن!» پاشو اذن است... یعنی تو بودی؟... با صدایت گریه کردم سجاده ات را باز کردم؛ بو کشیدم قدری دعا خواندم؛ به جایت گریه کردم بغضم شکست اما خجالت می کشیدم قایم شدم زیر عبایت گریه کردم این جمعه هم رفتم سر قبرت... نبودی... هم ندبه خواندم هم برایت گریه کردم شانزدهم خرداد سی امین سالگرد... فاتحه ای... @telkalayyam
یک دستگاه عظیم مشارکت اجتماعی، برای تعیین تکلیف آن بخش از نظام مدیریت و دیوان کشور است که باید با ملت انتخاب شود. لذا روستایی ها هم مجبور هستند به پست ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری و... فکر کنند. به این ترتیب، در این ایام مردم آگاهی های اجتماعی و سیاسی و کلان خود را می کنند و از آنها یک مختصر می کنند چرا که این ایام و اجتماعی مساعد است! 🆔 @social_theory
هدایت شده از استاد یزدان‌پناه
🔰 انا لله و انا الیه راجعون ▪️درگذشت والده مکرمه حضرت استاد عابدینی را تسلیت عرض می‌کنیم. ▪️این مصیبت را خدمت‌ حضرت استاد عابدینی - که یقینا ثمره دعا و اخلاص و تربیت چنین مادری بوده‌اند - و همچنین سایر بازماندگان و اعضای خانواده محترم تسلیت می‌گوییم و برای آن مرحومه از درگاه الهی رحمت و غفران الهی را مسئلت می‌نمایم. @abedini 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
گفتگوی مجدد با سید جواد نقوی عزیز درباره نسبت حکمرانی و رویای جمعی یک جامعه گزارشی است از اینکه چرا کسی که به دنبال تبیین تمایز نظریه اجتماعی اسلام از جامعه بازار مدرن است، باید به دنبال زبان و هنر و فرهنگ و تصویر برود و اجالتا، از زبان مفهومیِ دانش، آبی برایش گرم نمیشود https://farhikhtegandaily.com/newspaper/4157/14/ https://farhikhtegandaily.com/page/252910/ 🆔 @social_theory
تصویر یکی از 4 اسیر اسرائیلی پس از 8 ماه اسارت و مقایسه با یکی از اسرای فلسطینی که بعد 3 ماه آزاد شد @Thirdintifada