eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
290 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
عجالتا مردم ایران دیشب باور کردند که واقعی است و نیست. میدان در حال جبران رسانه ای ماست. 🆔 @social_theory
اعلام رسمی شهداء پدافند دیشب و واقعی بودن حمله به اصفهان در دور قبل، یعنی ایران در حال پایان دادن تدریجی شرایط روانی است که رسانه رسمی، ایران را بیرون از میدان جنگ روایت می کرد. این یعنی آرایش حکمرانی داخلی ایران در حال تغییر است. 🆔 @social_theory
در این دنیا، سهم آدمهای 🆔 @social_theory
باید به اینجور دقت ها توجه کرد و از کنارش ساده نگذشت. برای کشتن گوسفند فداء که سابق بر این هم قربانی کردیم، الان کسی که جای مرحوم حاج آقا مسلم اسماعیلی انجام میده 13 میلیون میشه. یعنی گوسفند بزرگی که به این اندازه که بین 70 فقیر بتونن تقسیمش کنن و آداب فداء را بجا بیارن. حسین بیاتانی (روی شماره کارت بزنید کپی میشه) لطفا در گروه ها اشتراک نزارید که وقتی به عدد 13 میلیون رسیدیم، دیگه واریزس نداشته باشم. واریزی های اضافه مسئولیتش زیاده @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
باید به اینجور دقت ها توجه کرد و از کنارش ساده نگذشت. برای کشتن گوسفند فداء که سابق بر این هم قربانی
ظرف 50 دقیقه ای که از گذاشتن پیام می گذرد، دو میلیون و نیم واریز شده است. تا شب به هر مبلغی که برسیم، قربانی را بر همان اساس انجام می دهم. اگر کمتر از 13 میلیون شد، برای انواع دیگر قربانی اقدام می کنم.
یه چیز خنده دار بگم؟ راس راسکی، خیلی جدی جدی! 85 میلیون نفر توی ایران! بدون اینکه خندشون بگیره! یکساله دارن با هم میکنن که با اسرائیل وارد جنگ بشن یا نه! 😅 حالا نمره دینی و تاریخشون رو چند گرفتن به کنار! شون حتما تک ماده پاس کردن! 🆔 @social_theory
ما هم داریم، هم ، هم بعد، 6 مهر را ترور کردند و ما تا امروز 6 آبان هنوز برای او سوگواری هم نکردیم! باورتان میشود؟!! اجتماعی یک سخت افزار نیست، یک نرم افزار است که این کوفتی ها، ادای آن را هم بلد نیستن در بیارن! 🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
باید به اینجور دقت ها توجه کرد و از کنارش ساده نگذشت. برای کشتن گوسفند فداء که سابق بر این هم قربانی
من دیروز خواهش کردم شماره حساب را به گروه ها ندهید. ساعت 15 هم درخواست کردم که دیگر پول به حساب بنده نریزید و شماره کارت را هم برداشتم. امروز همچنان پولهای ریز و درشت در حال واریر به حساب است. من واقعا با شما قرار برای قربانی های دیگه که نگذاشتم. حالا الان باید این مبلغ درشت جدید را چکار کنم؟!!!
فناوری اجتماعی ما شیعیان ایرانی برای ابراز آمادگی مان در صحنه هایی است که نیاز به دارد. عدم اقامه عزای ، ما را در نشان دادن میزان آمادگی مردم برای استقامت ناتوان کرده. هنوز دیر نشده، به هوای چهلم سید، شروع کنیم. توقع ندارید که برادران مجاهدتان در میدان جنگ شروع کنند؟ آنها که با سید عهد بسته بودند بیشتر از یک روز برای غمش گریه نکنند و به میدان برگردند... 😭 🆔 @social_theory
سلسله جلسات (علوم انسانی) در محفل دوم خود سراغ کتاب اسلام‌شناسی اثر دکتر شریعتی رفته؛ کتابی که نموداری است از بنیادی‌ترین اندیشه‌ها و ابتکارات شریعتی. در جلسه هشتم از کتاب، ما با ادبیات جذابی از شریعتی در توصیف انسانِ سودانگار مواجه هستیم که در برابر آن انسان ایثارگر تصویر می‌شود. موضوعی که استاد راهبر جلسه یعنی حجه‌الاسلام در موقعیت‌های مختلف پیرامون آن به طرح بحث پرداخته است. خوانش انتقادی این قطعه از کتاب توسط حسین مهدیزاده که پیش‌تر قرائت نویی را از او درباره روزهای پس از رحلت پیامبر و استراتژی صبر ضمن پادکست‌های «آن سه ماه» دیده‌ایم، افق‌های جدیدی برای تکمیل و تصحیح میراث معاصران باز می‌کند. شیوه اجرا: حضورے‌‌ و مجازے‌‌ (قم)| ، ۱۴ آبان‌ماه، ساعت ۱۶ الی ۱۸ علاقه‌منــدان برای حضور در این محفل ادبی، با شماره تلفن یا آیدی زیر در ایتا یا بله هماهنگ نمایند. (شرکت در این حلقه رایگان می‌باشد) 09907629882 @sch_negah_admin ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان و عملکرد موفق پدافند هوایی گرچه خیلی دیر، اما مطمئن باشید انتشار این کار رسانه ای بسیار بهتر از عدم انتشارش هست 🆔 @social_theory
هدایت شده از کاوه Kaveh Farhadi فرهادی
✔️گروه جامعه‌شناسی ایران برگزار می‌کند: هفتمین مرحله از همایش جامعه‌شناسان ایرانی و جامعه ایرانی بررسی و نقد آثار و کنشگری دکتر مرتضی فرهادی 💠https://yek.link/kavehfarhadi 🔰سخنرانان: داریوش رحمانیان (سردبیر مجله مردم‌نامه) رحیم محمدی (پژوهشگر و جامعه‌شناس) جبار رحمانی (هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی) چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ تا ۱۸ مکان: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دفتر انجمن جامعه‌شناسی ایران Https://telegram.me/kaveh_farhadi
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 به بهانه بیانیه کم سابقه اول آبان فرهنگستان علوم ایران 📝 حسین مهدیزاده 📆 4 آبان 1403 1️⃣ از 4️⃣ مورخه یک آبان 1403 بیانیه ای از سوی گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران صادر شد که در نقد یک پاراگراف 30 کلمه ای از مجموع 2 گفتگو آیت الله میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با برنامه تلویزیونی جریان در شبکه یک صادر شد. در طلیعه این بیانیه آمده است که این بیانیه در نقد این جمله گوینده صادر شده: «برای رسیدن به مقصد قرب الهی حتی اگر نصف مردم جهان کشته شوند، می‌ارزد؛ لذا کشته شدن ۴۲ هزار نفر از مردم غزه در قبال آن مقصد بزرگ اهمیت ندارد.» در ادامه نکاتی چند در اینباره تقدیم می شود. 1- در ابتدای سخن، ابزار تاسف خودم را از اینکه بیانیه در نقد پاراگراف مشخصی صادر شده که این پاراگراف تفاوت های چشم گیری با سیاق و حتی عین جمله بیان شده توسط گوینده دارد، ابراز میدارم. متاسفانه بخشی وسیعی از تاریخ گذشته علوم اسلامی به مجادلات بر سر بریده ها و نقل قولهای کم دقت از افراد و صاحبان اندیشه گذشته و بعدها با خجالت از میراث علمی ما پالایش شده. 📌لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/social_theory/3031 📌لینک قسمت سوم: https://eitaa.com/social_theory/3032 📌 لینک قسمت چهارم: https://eitaa.com/social_theory/3033 🆔 @social_theory
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 به بهانه بیانیه کم سابقه اول آبان فرهنگستان علوم ایران 📝 حسین مهدیزاده 📆 4 آبان 1403 2️⃣ از 4️⃣ فرهنگستان علوم ایران، در جایگاه نهادی است که ماموریت آموزش و پژوهش ندارد، بلکه نهادی است با ماموریتی از جنس حکمرانی دانش. می دانیم که نهاد علم ایران در وضعیت عادی نیست و از دو نهاد حوزه و دانشگاه که با هم در صلح ناپایدار هستند ترکیب شده است. گسل بین این دو نهاد در دهه های اخیر، فراتر از شعارهای فرهنگی مدام در حال تشدید است. در بحرانهای اجتماعی، مواضع این دو به ندرت به هم شبیه می شود. در تنازعات اجتماعی سالهای 88، 96، 98، 401 حوزه به ندرت با معترضین همراه بود و دانشگاه به ندرت با حکومت! نهاد دانشگاه با اینکه از مکان تا دستمزد به بودجه عمومی متکی است، حوزه علمیه را که غالب هزینه خود را بدون وابستگی به بودجه عمومی و از طریق نهاد اقتصادِ مردمی دین تامین می کند به وابستگی به حکومت متهم می کند. همه یکصدسال اخیر ایران، معیشت مردم با معادلات و نیروی انسانی دانشگاه مدرن ایرانی و اداره می شود و تلاش حوزه برای مداخله در برنامه ریزی اقتصادی کشور -حتی پس از انقلاب اسلامی- با مخالفت و کارشکنی جدی مواجه می شود، اما دانشگاهیان، حوزه را مسئول بی عدالتی موجود در کشور معرفی می کنند! در بحران پرخطر کرونا که حوزه منتقد فناوری های مراقبت بیمارستانی و استفاده بیش از حد از فناوری های ترس روانی بود، از سوی نهاد دانش کاربردی پزشکی دانشگاهی مدام تحقیر می شد. در سالهای اخیر، حوزه که از عدم حمایت دانشگاه از ضرورت «حکمرانی دیجیتال» به حیرت آمده، با دانشگاهی مواجه است که از اقتصاد و سیاست دیجیتال آمریکاپایه، مثل ناموس خودش حمایت می کند و بعد بر علیه حوزه فریاد بلند می کند که تحول خواه نیست! و... به همین دلیل است که شواهد حاکی از این است که حوزه علمیه در حوزه علوم انسانی، نرم نرمک در حال تاسیس و آزمودن دستگاه آموزش و پژوهش خود است، حتی در موضوعات و دانش های مشترک! در همه این موارد نهاد فرهنگستان علوم ایران، یا سکوت کرده و یا به نفع دانشگاه موضع گرفته، سخنرانی احساسی کرده و گل واژه توییت کرده! امروز هم بطور واضح قرائت حوزه و دانشگاه از طوفان الاقصی و طبعات منطقه ای آن اختلاف شدیدی در جریان است! در ماه های آغازین طوفان الاقصی، بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان درگیر اعتراض به سیاست کشتار فلسطینیان بودند و دانشگاه ایرانی ساکت و در بسیاری از موارد متمایل به مواضع منفی! میدانیم که این وقایع تا چه حد مهم است! در این یکسال، برای اولین بار در تاریخ بشریت، ما در حال تماشای پخش زنده قتل و مظلومیت و بی پناهی و آوارگی کودکان تنها و مرگ تدریجی آنها زیر رگبار موشکهای قدرت و فرهنگ مستقر مدرن و به قول خوذشان تنها دموکراسی منطقه هستیم! مردم جهان برای اولین بار دارند پخش زنده مرگ تدریجی تماشا می کنند! مرگ تدریجی کسانی که 20 سال اخیر را در بزرگترین زندان رو باز جهان گذرانده اند! جای نهاد علم دانشگاهی ما -نه آنجایی که در دست نظامی هاست، بلکه این نهاد عمومی علم- کجای دفاع از مظلوم است؟ اینجا نزاع حوزه و دانشگاه به اوج می رسد و البته فرهنگستان علوم ایران در مقام یک نهاد حکمرانی علم چه نقشی ایفا می کند؟ در ماجرای انفجار پیجرها و کامپیوترها در لبنان، این نزاع به حوزه فناوری نیز سرایت کرد اما خبری از نهاد فرهنگستان علوم ایران نشد! آیا پا در میانی کرد تا این مساله فرهنگی، علمی شود و راه گفتگو و بعد حلی پیدا کند؟ در میانه این سکوت نهادی، البته یک نقطه درخشان در این کارنامه می درخشد؛ در سالگرد یک سالگی طوفان الاقصی، برای حل مشکل اسلام هراسی مطوی در یک ویدئو تقطیع شده، که درباره جانفشانی و در راه و است، بیانیه صادر می کند که پیام این ویدئو درباره کشتار و جنگ طلبی است! این را از کجا فهمیده؟ از روی دست رسانه هایی که ذی نفعان اقتصادی سازش و تطبیع هزینه آن را می دهند! نویسنده کیست؟ گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم! حبذا! رسانه بیگانه وارونه می فهمید، روزنامه مذکور نفع سیاسی داشت، فرهنگستان علوم ذی نفع چه بود که بر این وارونه نمایی مهر علمی زد؟! این دست وقایع برای هزارمین بار به مسئولان کشور یادآور می شود که یک محقق خوشفکر، لزوما یک مدیر کاردان برای راهبری نهاد فکر و فرهنگ و اندیشه نیست و مناصب بزرگ حکمرانی علم را باید به درستی تقسیم کرد و بالاتر از آن، بزرگترها را به فهم حکمرانی دعوت کرد. 🆔 @social_theory
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 به بهانه بیانیه کم سابقه اول آبان فرهنگستان علوم ایران 📝 حسین مهدیزاده 📆 4 آبان 1403 3️⃣ از 4️⃣ اما تفاومت جمله استنادی بیانیه بالاترین نهاد علمی ایران به عین جمله ایت الله میرباقری در گفتگوی تلویزیونی را چه کنیم؟ در این ویدئو آیت الله میرباقری در حال تفسیر آیه «ان مع العسر یسری فان مع العسر یسری» است، که مجری برنامه سعی می کند با استفهام انکاری گوینده را به توضیح بیشتر درباره آن بخش از گشایش های بزرگ و تاریخی که در تفسیر آیه وجود دارد ترغیب کند، لذا از ایشان می پرسد که «آیا توجیه نمی کنید؟ مارکس می گفت دین با همین حرفها به جامعه افیون می زند! آلان 42 هزار نفر در فلسطین کشته شده اند!» آیت الله میرباقری در جواب می گوید که «بیشتر هم بشود! نصف عالم هم کشته بشود! مرحوم امام(ره) یک زمانی می فرمودند که گیرم که ابرقدرت ها همه ما بسیجی ها را به دار بکشند و زنان ما را هم به اسارت ببرد، برای رسیدن به مقصد می ارزد!» این سخن درباره در مقام دفاع نیست؟! کجای آن در مقام جنگ و است؟ کجای این بحث درباره مقامات سلوکی و «قرب الهی» است که نویسنده بی دقت بیانیه فرهنگستان علوم آن را به سخن گوینده اضافه کرده؟ برنامه در مقام بیان در میدان های سخت و لحظه های جانفشانی است! و در چنین لحظه ای ما را چه کار به ایده های سلوکی و عرفان صوفیانه؟! این ویدئو تقطیع شده از سخنان یک فقیه شیعه، پس از کشته شدن بهترین رهبران و محصولات حوزه علمیه در قتلگاه ضاحیه بود نه یک خاخام اسرائیلی پس از کشتار سادات شیعه! حقیقتا این بیانیه خجالت آور نیست؟ اساسا مگر در جنگ حاضر، ما نیستیم که در حال کشته شدن توسط صهیونیسم هار و افسار پاره کرده هستیم؟ و در خط مقدم هم بزرگان حوزه و مجاهدین بسیجی نیستند؟ مگر جمهوری اسلامی از رهبر انقلاب تا شهید امیرعبدالهیان تا امروز در حال تلاش برای آتش بس در غزه نیست؟ مگر سید مقاومت همه چیز را به گرو نگرفته بود تا آتش بس در غزه مظلوم شکل بگیرد؟ مگر تنها مخالف آتش بس، اسرائیل و آمریکا نیستند؟ پس چرا باید سخنران از ضرورت کشتار بگوید؟ در حالی که ما طرف مظلوم این میدان هستیم و نمی خواهیم انسانها را قربانی ددمنشی رهبران صهیونیسم جهانخوار کنیم؟ مگر ما نیاز به روح حماسه در عمق روزهای مظلومیت نداریم؟هر کس این سخنرانی را ببنید به راحتی این نکات را درک می کند اما وقت آقایان ارزشمندتر از آن است که بیش از 90 ثانیه تماشا کنند و البته 90 ثانیه هم برای به میدان آمدن بالاترین نهاد علمی ایران کافی است!! مرحبا به چنین آکادمی علومی! در طول تاریخ کسی را معرفی کنید که بیانه ای بر علیه دفاع از شجاعت به معنای آمادگی برای جانفشانی داده باشد! البته حالا داریم: «گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران»! 🆔 @social_theory
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 به بهانه بیانیه کم سابقه اول آبان فرهنگستان علوم ایران 📝 حسین مهدیزاده 📆 4 آبان 1403 4️⃣ از 4️⃣ نتانیاهو ساعتی قبل از صدور فرمان حمله به شهید سیدحسن نصرالله، در حال سخنرانی در مجمع عمومی ملل بود و دو نقشه را در آن سخنرانی در دست گرفته بود و غایت و هدف جنگ را توضیح می داد. بر اساس آن نقشه جنگ، می خواهد کشورهای دارای عمق خاکی در غرب آسیا را باز هم به معادله تحریم تجاری و مراودات بازرگانی که در طلیعه تاسیس شکل گرفت بود برگرداند و مردم ایران را از گرسنگی و انزوا نابود کند و آن را نقشه نعمت و برکت نامید. بر روی نقشه دوم فعال شدن راه های زمینی تجاری در سرزمین ایران و همسایگانش را نشان می داد و نخست وزیر اسرائیل بالای نقشه دوم نوشته بود ! او در این سخنرانی تلاش کرد جهان را قانع کند که حذف کشورهای محور برای جهان برکت دارد و عدم حذف آنها زندگی بشر را به نفرین مبتلا می کند! او بازگشت استعمار محر را فریاد زد و پس از پایین آمدن از پشت تریبون، به اتاق خود در سازمان ملل رفت و فرمان به شهادت رساندن سید مقاومت را داد. 10 دقیقه از سخنان آیت الله میرباقری در این گفتگوی رسانه ای، این بود که برنامه اقدام در مقابل این جنگ وجودی چه خواهد بود؟ سوال دوم ایشان مشخصا از اقتصاددانان بود که برنامه آنها برای اقتصاد این جنگ چیست؟ بعد به آنها طعنه زد که برنامه های شما را در این روزها می خوانم اما برای مقابله خُرد است و نمی تواند در مقیاس این تنش باشد! حالا به نظر شما گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، با شخصیت هایی مثل آیت الله سید مصطفی محقق داماد و حجه الاسلام و المسلمین رسول جعفریان – و بقیه ای که یا کهولت دارند و یا پای این دست بیانیه اما امضا نمی کنند- تاکنون چه طرحی برای مشارکت در حل این ابرمساله ایران معاصر ابراز کرده اند؟ من به شما می گویم که هیچ! اساسا دانش رسمی و یا جنبی ایشان در این حوزه نیست و معنای این نقشه و نقد آن را اساسا ندارند که بخواهند درباره آن نظر بدهند! به غیر از اینکه بگویند جنگ نکنیم، برای ایران امروز راه حل تکمیلی دیگری ندارند! لذا به نظر میرسد جنجال بر سر این سخنرانی، بیشتر برای این بود که توجه ها از این بخش از سخنان گوینده منحرف شود و مردم اصلا وارد این فکرهای بزرگ نشوند! و ظاهرا با کمک روزنامه و ماهواره و لشکرهای سایبری و فرهنگستان رسمی علوم ایران، سر جمع هم موفق شدند و صدای یک پرسش جدی را خفه کردند! البته شاید هم نفهمیدند که چه گفتند و چه نوشتند اما به هر باید به آنها بگوییم که «ما کجاییم اندر بحر این تفکر تو کجا!!» در پایان خاطره ای می گویم از تنها دیدار دکتر رضا داوری رئیس فرهنگستان علوم ایران و آیت الله میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم. در آن زمان یک جوان 26 ساله بودم و برای ضبط و فیلم برداری در آن جلسه حاضر بود. آنچه از این جلسه خصوصی قابل انتشار بود یک سال بعد در شماره 46 مجلسه سوره چاپ شد. اما حجه الاسلام پیروزمند که همراه آیت الله میرباقری به دیدن رئیس فرهنگستان علوم ایران رفته بود تلاشی کرد تا دکتر داوری را سرذوق بیاورد تا ایشان فرهنگستان علوم را از این رخوت بیرون بیاورد. دکتر داوری از نشدنی بودن تلاش برای خروج از این رخوت گفتند که آنچه بی حاشیه بود در همان مجله سوره چاپ شده. اما جملاتی هم گفت که به احترام همین آقایان، آن روز منتشر نشد، اما بگذارید من آن را بازگو گویم که صوت آن نزد من هست. دکتر داوری از ساختار فرهنگستان علوم ایران گفت که با آن مخالف است و نباید مثل پژوهشکده ها گروه داشته باشد، اما آقایان نقش فرهنگستان را نفهمیدند و برای آن گروه تاسیس کردند. بعد با تاسف و شاید کمی غیظ پیرانه، گفتند که فکر می کنید که در فرهنگستان علوم چه خبر است؟ چیزی بیش از دورهم نشستن و چایی خوردن نیست! حالا چشم دکتر داوری عزیز روشن که بالاخره فرهنگستان علوم ایران از رخوت درآمده و در حل بزرگترین مساله ای که برای نسل من قابل تصور است بیانیه صادر می کند! حبذا سقراط بزرگ حکمت و علوم انسانی ایران امروز! حسین مهدیزاده – طلبه حوزه علمیه قم قم جمعه 4 آبان 1403 📌 لینک قسمت اول 🆔 @social_theory
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
آره انگلیس با تکیه بر علم و فن آوری توسعه پیدا کرد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
شیخ نعیم قاسم: ✅ می‌توانیم ماه‌ها به جنگ ادامه دهیم و موفق شدیم به اتاق خواب نتانیاهو برسیم این جنگ آمریکا، اروپا و اسرائیل با هدف از بین بردن مقاومت است. ✳️ استواری افسانه ای مقاومت در غزه و لبنان آینده نسل های ما را رقم خواهد زد. @Thirdintifada
| 🔴 یا GreatGame عبارت است از معماران امنیتی غرب آسیا (به‌ویژه و ) برای مهار در این منطقه، از طریق «ایجاد چالش‌های مرزی»، «تحمیل ناترازی اقتصادی و کاپتالاسیون تجاری». در نتیجه‌ی بازی بزرگ، سود تجاری بازرگانی به‌‎جای جیب تاجران مسلمان، به کیسه‌ی مرچنت‌های سرازیر شد. 🔸 اگرچه آرایش امروزین مرزها در ، محصول تصمیمات ژئوپلیتیکی متفقین در است، اما تحمیل مرزبندی‌های جدید به ، در ادامه‌ی بازی بزرگ شکل گرفته است. این اقدام ذیل پروژه‌های ، این منطقه را به تبدیل نمود و ملت‌های مسلمان را ذیل افق تعریف کرد. 🌐 https://eitaa.com/doranejadid 🌐 https://t.me/doranejadid
هدایت شده از جمع‌اندیشی هم‌گرا
💢فهرست دسترسی به محتوای نشست‌های ویژه برنامه ▫️" آغاز نصرالله" ▫️ 👇👇👇👇👇👇👇 🎙 مهدی طائب | آیا جمهوری اسلامی از گرفتن انتقام می‌ترسد؟ 🎙مهدی افراز | آیا رژیم صهیونیستی در مسیر تکامل حرکت می کند؟ 🎙محمد مهدی ماندگاری | تکلیف امامان محله و مسجدی ها در این نبرد چیست؟ 🎙مهدی افراز| حالا که در مواجهه مستقیم با صهیونیست هستیم، باید چه کنیم؟ 🎙علیرضا کمیلی | کار پاسخ چرا به تاخیر افتاد؟ 🎙مسعود عالی | جبهه مقاومت باید گسترش پیدا کند/ همه مومنین باید بیایند! 🎙مهدی افراز | تجمع در نماز جمعه؛ تجمع حمایتی مردم ایران از حزب الله است 🎙حسین مهدی زاده | نقش ما در میدان نبردحزب الله با صهیونیست چیست؟ 🎙مهدی افراز | چرا حمایت ما از حزب الله لبنان حائز اهمیت است؟ 🎙محمد حاج ابوالقاسم |راهبرد رژیم صهیونیستی چیست؟ 🎙حاج حسین یکتا | نقش بانوان در جبهه مقاومت چیست؟ 🎙محمد علی مفیدی | تبیین وظیفه بانوان در مواجهه با حکم جهاد امام خامنه ای 🎙مهدی افراز | از چه منظری به عملیات طوفان الاقصی نگاه می کنیم؟ 🎙مجتبی عرب | آماده نبرد باشیم؟! 🎙مهدی افراز | اکنون برای نبرد با اسرائیل چه کنیم؟ 🎙سید علی موسوی | پیامی از نماز جمعه نصر که شنیده نشد! 🎙رضا عزت زمانی | در لبنان چه می گذرد؟ چطور به حزب الله کمک کنیم؟ 🎙احمد صابری تولایی | چطور تحولات اخیر را تحلیل کنیم تا به خطا نیفتیم؟ 🎙علی محمدی | محور مقاومت پیروز شده یا شکست خورده است؟ 🎙مهدی افراز | تحلیل مهم از آینده نبرد حزب الله و اسرائیل 🎙علی مهدیان |دلیل جنگ ایران و اسرائیل چیست و از چه زمانی آغاز شد؟ 🎙محمدرضا جوان آراسته | روایت مرگ اسرائیل 🎙مهدی افراز | نعیم قاسم چه تعبیر چهارچوب سازی برای فهم تحولات اخیر دارد؟ 🎙علی تقی زاده | سرنوشت نبرد محورمقاومت با اسرائیل از نگاه قرآن ویژه برنامه را در حسینیه هدایت دنبال کنید. | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat ➖➖➖ عضویت در کانال جمع‌اندیشی ╭─┅─▪️▫️▪️─┅─╮ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1042350487C0a89c7f4f2  🆔 ╰─┅─▪️▫️▪️─┅─╯
🔰 قصه‌ی جزیره‌های تمب | به مناسبت ادعای گزاف امارات 🔸جزیره‌های تمب بزرگ و کوچک را در لهجه‌های جنوب ایران «تمب گپ» و «تمب مار» می‌نامند. تمب با «تاء» مضموم و «م» و «ب» ساکن به معنی «تپه» و «تل» و «زمین برآمده» به کار رفته است. در زبان دریانوردان بومی این دو جزیره را «تمب گپ» به معنی «تمب بزرگ» و «تمب مار» می‌نامند. تمب مار را «تمب کوچک»، «تل مار»، «تنب مار»، «طنب کوچک»، «نابیو تنب»، «نبی تنب» نیز خوانده‌اند. 🔹در سال ۱۸۳۵ میلادی یا ۱۲۵۵ هجری قمری که دامنۀ فعالیت دزدان دریایی در کرانه‌های خلیج فارس به اوج رسیده بود و طرد دزدان دریایی و جلوگیری از اعمال آن‌ها، بهانۀ مداخلات انگلستان در خلیج فارس گردید تا امپراتوری انگلستان بتواند این شاهراه دریایی را در دست خود گیرد، بنابه پیشنهاد حکومت هندوستان کاپیتان هنل انگلیسی، افسر بحریۀ انگلیس که از طرف دریاداری انگلیس عهده‌دار امور خلیج فارس بود، یک خط فرضی به موازات ساحل رسم نمود که امتداد آن از جزیره‌های بوموسی و سیری می‌گذشت. بعدها جانشین هنل، به نام ماژور موریسن، با شیوخ و رهبران امارات خلیج فارس مذاکراتی به عمل آورد و خط دیگری برای نشان دادن حدود آب‌های ایران و سواحل جنوبی خلیج فارس روی نقشۀ خلیج فارس فرض و وضع نمود که از جزیرۀ سیر ابونعیر و شمال رأس رکن در شمال جزیرۀ قطر تا نزدیکی رأس الزور در کویت می‌گذشت. این خط نسبت به خط قبلی که آن هم در جنوب جزیره‌های تمب قرار داشت، جنوبی‌تر بود. این خطوط را خطوط محدودیت نامیده‌اند و جزایر تمب و بوموسی در شمال هر دو خط قرار گرفته‌اند و بر اساس خطوط فرضی وضعی هر دو مأمور دریاداری انگلستان، این جزایر در آب‌های ایران واقع شده‌اند و بنابراین حکومت انگلستان که سالیان دراز مدعی مالکیت جزایر تمب بزرگ و تمب کوچک و بوموسی بوده است، با تأیید حکومت هندوستان، این جزایر را در محدودۀ آب‌های ایران می‌شناخته و در روی نقشه، تأیید کرده است و مالکیت ایران بر این جزایر را بر اساس اصول علمی و سیاسی و تاریخی پذیرفته‌اند و مالکیت ایران را تأیید نموده‌اند. 🔸در نقشۀ خلیج فارس که از طرف وزارت جنگ انگلیس به سال ۱۸۸۸ میلادی چاپ شده است، جزیره‌های تمب بزرگ و تمب مار یا تمب کوچک همراه با جزیره‌های «بوموسی» و «سیری» و «فرورو» به رنگ اصلی خاک ایران روی نقشه رنگ شده‌اند، اما همین دولت انگلستان در اوائل قرن بیستم و در اولین سال‌های بعد از جنگ جهانی اول با کمک نیروی دریایی گشتی خود در آب‌های خلیج فارس و اقیانوس هند، مانع از فعالیت مأموران گمرکی و مالیاتی ایران در این جزیره‌ها گردید و در کتب و مآخذ و اسناد جدید خود آن‌ها را به حکام رأس الخیمه و شارجه متعلق دانست. 🔹در کتاب خطی مفاص اللئالی و منار اللیالی، تألیف محمدعلی سدیدالسلطنۀ کبابی بندرعباسی که به کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران اهدا شده و هم‌اکنون در آن کتابخانه نگهداری می‌شود، رونوشت سندی به خط و زبان عربی ثبت شده است که پدران و بنی‌اعمام حکام حالیۀ رأس الخیمه و شارجه، به اتفاق عدۀ دیگری از مردمان جزایر تمب و بوموسی و سیری حقانیت ایران را در مالکیت جزایر مذکور تأیید کرده و صریحاً اعلام کرده‌اند که بعضی از سنوات برای تعلیف احشام خود این جزایر یا بعضی از آن‌ها را برای علفچر مواشی خود از حاکم ایرانی بندر لنگه اجاره می‌نموده‌اند.» 📚 «سرگذشت تاریخی چهار جزیره در خلیج فارس»، احمد اقتداری، یغما، آبان ۱۳۵۶، ش ۳۵۰، ص ۵۰۳-۵۰۴ و فروردین ۱۳۵۷، ش ۳۵۵، ص ۴۶-۴۷. 🆔 @Qasas_school