eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
314 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
‏سهم نفتخام در بهای تمام شده بنزین در پالایشگاههای آمریکا ۵۴% و سهم نفتخام در بهای تمام شده بنزین در پالایشگاههای ایران ۹۲% است. @hemmatgholizadeh
🔍 بعد از ، نوبت در میان جوامع مخالف لیبرال دموکراسی است ؛ تا سرشون گرم باشه و دنیا وارد مرحلهٔ بعدی رؤیای «انسان خداگونه» بشود.👽 👾 سال 2023 سال شروع متاورس است... 💤ما با نسلی از بی‌رؤیاترین و غیرمقاومترین دولتمردانی طرف هستیم که حتی انقلاب عظیم ۵۷ را که در دورهٔ ایدهٔ ضعیف‌ترِ «دولت-ملتها» بود هم نفهمیدند و ۴۰ سال فرصتش را خرج مذاکره‌های سرکاری و پرستیدن دستاوردهای نیم‌بند مدرن کردند.🍭 🤦‍♂ چه کنیم که این سالهای سرنوشت‌ساز تا 2030 را هم به بودن این کوتوله‌ها مبتلا هستیم. نمیدانم فرصت و امیدی باقی می‌ماند؟! ⏳ @social_theory
‼️نکته‌ای بسیار مهم که نباید از آن غافل باشیم: ما با دقت و بسیار فقیهانه‌تر و مؤمنانه‌تر از حرفهای غیر قابل دفاع این ناطقین پر احساس نوشته شده است.🎙 🕰اگر فرصتی دست دهد، درباره این نکته مهم باید مفصلتر بنویسم. @social_theory
سلسله نشستهای ۲۵ 🔶 مدعو: 🔹آقای حمید مولف کتاب و مدیرعامل انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران 🔶 منتقد: 🔹دکتر ربابه عضو هیئت علمی دانشگاه هنر دانشگاه الزهرا (س) 💬 موضوع: نقد و بررسی الگوسازی طرح های مد کودکان و نوجوانان دختر، بر پایه سیستم سایزبندی بومی ⏰ با انتخاب لینک مستقیم زیر پخش زنده نشست دوشنبه ۱۴ آذرماه ساعت ۱۰:۰۰ را تماشا کنید👇👇 https://aparat.com/jsrc.ir/live/?eitaafly 🔴 مشاهده مطلب مشابه این نشست تارنما آپارات بله روبیکا 🆔 @jsrc_ir
جزییات هولناک و تکان دهنده از شهادت فجیع حمید پور نوروز در لاهیجان...🥺 جنایتکاران که دو دختر ۱۷ ساله و یک معلم ۳۵ ساله و یک پسر جوان پس از آنکه درب منزل شهید را با کوکتل مولوتوف آتش زدند به زور در حالی که همسر شهید پشت در مراجعت کرده(یازهرا(س)) وارد منزل شده و ابتدا با سلاح سرد ۴۲ نفری حمله کردند و چون شهید سابقه حضور در سوریه و گردان های رزمی را داشته ۱۵ دقیقه ای با فنون رزمی مقاومت کرده که با کشیدن چادر همسر شهید تمرکز شهید را بهم ریخته و دخترکان و پسران نزدیک به ۱۸۰ ضربه چاقو و قمه و شمشیر به شهید وارد و مظلومانه جلوی چشم همسر و دخترش که داخل خانه توسط خود شهید حبس شده تا مورد آزار قرار نگیرد کشته شده و تنش را به کوچه کشیده و با موتور روی تنش میروند(صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین) و با صرف مشروب باقیمانده را روی تنش ریختند... از گذاشتن عکس و فیلم به دلیل رعایت حال همسر و دختر و احساسات عمومی معذوریم... روضه ی کوچه و قتلگاه یکسر شد... لعنت اولین تا آخرین مخلوق خدا بر این شیاطین که روی داعش را سفید کردند... واقعا این اتفاق افتاده؟!!!!!!!!!!!
هدایت شده از تلک الایام
در طول سال هایی که با قلم انس و خلوت داشته ام و کارگاه هایی که کمابیش در آن شرکت کرده ام، تجربیاتی به دست آورده ام که دوست دارم آن ها را از طریق ایجاد یک کارگاه مجازی؛ با بزرگوارانی که به نوشتن علاقه دارند اما هنوز قدم چندانی بر نداشته اند؛ به اشتراک بگذارم. در این کارگاه، من چیزی برای آموزش و یاد دادن ندارم جز اینکه با ایجاد فضایی برای تمرین و ممارست در نوشتن و به اشتراک گذاشتن متن ها، سعی می کنم قدمی برای تقویت قلم هایمان که موهبتی خدادادی است بردارم. دوستانی که مصمم هستند و این فرصت و تعهد را دارند که به طور منظم در تمرین های هفتگی شرکت کنند، به بنده از این طریق: @telkalayam اطلاع بدهند تا ظرف یکی دو هفته ی آینده؛ لینک کانال خصوصی «مشق زندگی با نویسندگی» برایشان ارسال شود. @telkalayyam
هدایت شده از شعر و کودکی
مامان نیست من و بابا و آبجی باهم تنهاییم... الهام.سه ساله. @sherokoodaki
«مدتی است که تئوریهای کاستلز در محافل بالادستی خصوصا برخی از نهادهای متولی امنیت مورد توجه قرار گرفته، اما متاسفانه به دلیل عدم دقت به سایر زمینه‌های جامعه‌شناختی، به نوعی مورد سوء فهم و حتی مورد سوء استفاده قرار گرفته است، به این معنی که اینترنت به نوعی به عنوان مقصر اول و آخر رویدادهای چندسال اخیر معرفی شده و زمینه برای طرح دیدگاههای تنگ نظرانه در این حوزه - یعنی تحدید شدید اینترنت - که در نهایت به بخش اقتصادی کشور ضربه خواهد زد فراهم شود... با توجه همین نکات بود که در اندیشکده‌ احیای سیاست ناظر به رویدادهای اخیر جلسه ای حول نقد کتاب مهم «قدرت ارتباطات کاستلز» برگزار شد. در این جلسه دکتر بصیریان جهرمی مترجم کتاب یادشده، نتیجه مکاتبات خود با کاستلز در مورد اعتراضات ۱۴۰۱ را ارائه نمودند. بدون آنکه بخواهم وارد جزئیات نظریات کاستلز شوم، برخی از نکات مهم از پاسخهای کاستلز و همچنین تفسیر خود از پاسخهای وی را ناظر به تحلیل اتفاقات ۱۴۰۱ بیان میدارم (جزئیات پرسش و پاسخ دکتر بصیریان با کاستلز در صفحه ایسنتاگرام ایشان منتشر خواهد شد).» https://vrgl.ir/eklP5 @mmojahedi
أَمَرَنى رَبّى بِمُداراةِ النّاسِ كَما أَمَرَنى بِأَداءِ الفَرائِضِ؛ (كافى ۲:۱۱۷) 👥 برای آشنا شدن با خلقیات، فرهنگ، گرایشات و روحیات و در یک کلام برای آشنا شدن با یک جامعه باید به میان مردم آن جامعه رفت. مواجهه گزینشی با اقشار خاصی از جامعه، ما را با هویت اجتماعی آن جامعه بیگانه میکند، حتی اگر خود ما عضوی از آن جامعه باشیم. 🔍 به همین خاطر، از اقشار و گروه های مختلف جامعه، کسانی که با طیف های متنوع تری از مردم معاشرت و تعامل دارند، با هویت اجتماعی آن جامعه آشناترند و این هویت را در خود درک کرده و برای رشد و تکامل هویت اجتماعی شان ارزش بیشتری قائل هستند. مثلا کسبه و اهل بازار، همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای آشنایی با خصوصیات آن جامعه هستند؛ زیرا با اقشار خاص یا گزینش شده ای مواجه نیستند. تقریبا همه افراد شهر را مخاطب خود میدانند و روش صحیح با افراد مختلف را بلدند. 🛂 اما بعضی مشاغل، فرد را فقط با گروه های خاصی از جامعه مواجه می‌کند. پلیس و قاضی بیشتر با مجرمین و خلافکارها مواجهند و روان شناسان با افسردگان. ایشان به اقتضای شغلشان با همه فرهنگ و افراد و خصوصیات جامعه خود آشنا نیستند. صحبت های این افراد، ما را بیشتر با هویت بخشی از جامعه آشنا میکند. 🚪 قدم اول ایجاد و تربیت هویت اجتماعی، زمینه سازی برای مواجهه متربی با اقشار مختلف جامعه است. محدود کردن متربی در و مواجهه با گروه های گزینش شده از افراد جامعه، هویت اجتماعی را تضعیف میکند. برخی رفتارها هم هستند که به اسم رفتار تربیتی، از همین طریق، متربیان را با هویت اجتماعی خود بیگانه میکنند. بسیاری از مدارس غیر انتفاعی اسلامی هستند که متربی را در محیط‌های محدود و تلاشی برای مواجه کردن او با حقایق و سلایق مختلف جامعه خود نمیکنند. با این رفتار، هویت های اجتماعی را تضعیف و متربیان را با هویت اجتماعی خود ناآشنا می‌کنند. 🔀 بعضی رفتارها و بسترهای اجتماعی هم آگاهانه و برای تخریب هویت اجتماعی افراد جامعه، مردم را صنف‌صنف و دسته دسته می‌کند تا هر فرد، فقط در جمع هم فکران و هم سلیقه های خود و با افراد و اقشار مختلف جامعه بیگانه شود و روش صحیح تعامل با دیگران -که هویت اجتماعی خود او هستند- را نیاموزد. 🎳 بارزترین نمونه این کنش، رفتار است که با تکیه بر ، مخاطبین و متربیان خود را به گونه ای در جمع همفکران و هم‌سلیقگان خود غرق می‌کند تا کم‌کم چگونگی معاشرت و مدارای با افکار و سلایق مخالف را فراموش کنند. این سیاست، به سرعت جامعه را بستر شکل‌گیری انواع و مستعد بروز اختلافات سنگین اجتماعی و تضعیف هویت‌های اجتماعی می‌کند. سهم در شکل‌گیری دوقطبی‌ها و اختلافاتی که الآن در جامعه مشاهده می‌کنیم، بهترین شاهد برای اثبات این ادعاست. ↔️ آری! برای مضمحل کردن هویت اجتماعی یک جامعه و پاشیدن آن از درون، راحت‌ترین کار این است که با چنین کارهایی، دوقطبی‌های اجتماعی را تشدید، و با پیدا کردن شدیدترین کلونی‌ها، دو قطب مخالف را به جان هم بیندازی. 🧕 اگرچه مهمترین مسئله و مشکل امروز جامعه ما نیست، اما یکی از قوی‌ترین کانون‌های شکل‌گیری یک دوقطبی فراگیر در جامعه ما بود که طراحان را به این نتیجه رساند، که بهترین محور برای ایجاد اختلافات اجتماعی در جامعه امروز ما، همین مسئله باشد. اگر موضوع حجاب هم نبود، شبکه‌های اجتماعی، می‌توانست بر موضوعات ساده دیگری مثل واکسن، سفر اربعین، برجام و ... متمرکز شده و بعد از شکل‌گیری هسته‌های اولیه دو قطبی‌ها، طرفداران دو قطب (یا دست کم یکی از قطب‌ها) را در نظر خود به جزمیتی برساند که طرف مقابل را عاری از هرگونه عقلانیت و هرگونه پایگاه مردمی و اجتماعی تصور کند و با شوریدن بر آنها، جامعه را به اغتشاش و ناامنی بکشاند. ✅ راهکار اساسی برای مقابله تربیتی با این آسیب، هویت اجتماعی در افراد جامعه و القا و تشدید هویت اجتماعی به متربیان است. «نهاد تربیت» موظف به ایجاد زمینه هایی است که متربیان را از کلونی‌های ساختگی خارج و با اقشار مختلف جامعه و هویت اجتماعی اش مواجه کند. بعد از دریافت و شناخت این هویت است که میتوان راه تلاش برای تکامل این هویت و روش مدارا و مواجهه با افراد مختلف را به متربی آموخت. @s_h_taba
💠دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی به مناسبت هفته پژوهش برگزار می کند: 🔻سلسله نشست های علمی پژوهشی "دین و حکمرانی اسلامی فضای مجازی" با حضور 🎙حجت الاسلام دکتر رضائیان 🔸جایگاه حکمرانی فضای مجازی در فقه نظام 🎙حجت الاسلام دکتر انبیایی 🔸معرفت شناسی فضای سایبر 🎙آیت الله مبلغی 🔸کاربرد هوش مصنوعی در فرآیند اجتهاد 🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه 🔸حکمرانی حکمی فضای مجازی 🎙آیت الله قائم مقامی 🔸نقش ذات انگاری و ابزار انگاری فضای مجازی در حکمرانی 🎙حجت الاسلام دکتر چگینی 🔸فرصت های بین المللی حکمرانی اسلامی فضای مجازی 🎙آیت الله مبلغی 🔸حکمرانی اسلامی فضای مجازی 🎙حجت الاسلام مهدی زاده 🔸اصول و راهبردشناسی حکمرانی سکویی 🎙حجت الاسلام امینی نژاد 🔸فضای مجازی، خیر یا شر 🗓زمان: شنبه ۱۹ آذرماه الی ۲۳ آذرماه۱۴۰۱ 💻پخش زنده با ترافیک رایگان: https://heyatonline.ir/graaph/ 📲پخش از طریق کانال دفتر در ایتا و آپارات https://www.aparat.com/oisc_majazi 🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست حضور : شناسه @oisc_rooydad در پیام‌رسان ایتا و بله 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi