eitaa logo
سیمای هنر و اندیشه/ سُها
2.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
297 ویدیو
114 فایل
🔹️سرای هنر و اندیشه این یک امید معقول است که در نور چراغ هنر و تفکر راهی برای آینده بیابیم… ارتباط با سها: @sm_oboodatian آدرس: اصفهان، خیابان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام، کوچۀ شماره ۳ (شهید حیرت)، بن‌بست اول سمت راست (شکوفه)
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔹 مدرسه سیاست/ دولت-مردم-آزادی 🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 🔹 با حضور 📆 سه شنبه‌ ساعت ۱۷:۳۰ ✅ پخش زنده از طريق لينك زير https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
. 🔹 گمشده امروز ما... بروکراسی علیل و ناتوان دولت در کشور ما چالشهای بسیار اساسی در حل مسائل کشور ایجاد کرده است. بطوریکه در بسیاری از موارد ما در شرایط بحرانی قرار می‌گیریم. این وضعیت حاصل بی‌فکری در ایجاد سازمانها و ادارات است. معمولا سازمان‌ها و نهادهای ما گرته برداری شده از سازمان‌های اروپایی و بطور کلی کشورهای توسعه یافته است، بطوریکه ما سازمان تاسیس کرده‌ایم چون در کشورهای توسعه یافته آن سازمان وجود دارد. اما کمتر به غایت تاسیس اندیشیده‌ایم. گویا ما فقط دلخوش به تأسیس این سازمان بوده‌ایم و بدنبال آن نیستیم که جایگاه و کارایی لازم را برای گردش امور زندگی بیابیم. اکنون که کارها آشفته و نابسامان است اندک مجالی برای طرح پرسش نسبت به سازمان‌ها پیش آمده، که باید قدر آنرا دانست. معمولا ناکارآمدی سازمان‌ها را به روشهای اشتباه مدیریتی نسبت می‌دهند و لذا تمرکز بر روی پیدا کردن مدیران کارآمد و مسلط به روش‌های مدیریتی قرار می گیرد. و این مدیران هوشمند هستند که باید با یک برنامه دقیق، وظایف افراد در سازمان را مشخص کنند. امروز این مدیریت هوشمند در تکامل خود پلتفرم‌ها را جایگزین سازمان‌ها کرده است. پلتفرم‌ها بسترهای هوشمندی هستند که با توانایی هوش مصنوعی و شناخت افراد، اتصال آنان به یکدیگر در حالت بهینه را رقم می‌زنند. برای کشورهایی نظیر کشور ما که تجربه بن‌بست‌های فراوان بروکراسی علیل و ناتوان را از سرگذرانده است دولت الکترونیک و پلتفرم‌ها توهمی از آزادی و فائق آمدن بر بن‌بست‌ها را به ما می‌دهد. شیفتگی و وابستگی شدیدی که در کشور ما نسبت به فضای مجازی و استفاده از پلتفرم‌ها وجود دارد ناشی از همین مطلب است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم هوشمند امروز توانسته است بسیاری از کسب و کارها را در خود جای دهد و کسب و کارها را بایکدیگر پیوند بزند و در انتها نیز محصول را به مشتری که احساس نیاز به آن دارد برساند. اما در این میان چه چیزی گمشده است؟ بروکراسی علیل و ناتوان که ناشی از عدم درک جایگاه سازمان‌ها در دنیای جدید است شوق و ذوق آزادیِ وهمیِ فضای مجازی را در کشور ما پدید آورده است. این آزادی وهمی چیزی جز نیست‌انگاری و پوچی نیست. لذا گمشده این وضعیت انسان و معنای بودن اوست. امری ناپیدا که از نظر بسیاری از دلسوزان انقلاب نیز رفته است. براستی آن زمان که اصلاحات ارضی یا انقلاب سفید رخ داد حضرت امام(ره) متوجه چه خطری شدند؟ آیا این خطر همان پوچی و نیست انگاری (که علیرغم آنکه انقلاب سفید دعوی آزادی رعیت از دست ارباب داشت و وعده تملک و اختیار به مردم می‌داد) نبود؟ مسلما حضرت امام نظام ارباب و رعیتی را تایید نمی‌کردند. اما آزادی حقیقی از این نظام معیوب را مدنظر داشتند. آزادی که با تفکر در جهان امروز و‌ پیدا کردن خرد عملی در مواجهه با مسائل جهان جدید میسر می‌شود. آنچه می‌توان در جمع بندی گفت این است که اگر در مواجهه با ناکارآمدی سازمانها و ادارات موجود به جای تفکر و خرد عملی به روشهای کارآمدی در مدیریت اتکا کنیم، آنچه که از آن غفلت می‌شود، انسان و معنای بودن اوست. امری که اگر از دست برود انقلاب و سیاست دینی نیز به حاشیه می‌رود. @soha_sima
دولت مردم آزادی- جلسه سوم.mp3
20.2M
‌. 🎙 دولت-مردم-آزادی 🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 🔹 با حضور 🔸 جلسه سوم 📆 سه شنبه‌ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ @soha_sima
جلسه_پنجم_گرافیک_به_مثابه_کارگردانی_2.mp3
46.59M
🎙 گرافیک به مثابه کارگردانی 🔹 کارگاه گرافیک و طراحی و گفتگو با محوریت کتاب "انفطار صورت" 🔸 جلسه پنجم 📆 یک‌شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ @soha_sima
. ندبه پیدا کردن راه آینده است در میان روزمرگی‌ها. بسیاری از ما گمان می‌کنیم که آینده بی هیچ نسبتی از امروز به ناگاه به وقوع می‌پیوندد. لذا روزمرگی‌ها را می‌پذیریم و خود را دست بسته در میان مشهورات رها می‌کنیم و مایوس و ناامید روزگار را طی می کنیم هرچند که از آنچه برسرمان می‌آید خشنود نیستیم. براستی چرا آن آینده موعود تا زمان ظهورش درمیان ماست؟ دعای ندبه شستشوی جان و دل است تا ما آینده را در امروز و درکنار خود بیابیم و راهی برای خود در امروز جستجو نماییم تا تصمیمات و عزم‌هایمان به ثمر برساند و ازپوچی رها شویم. 🔹 محفل با نوای مداحان اهل بیت 🔹 جمعه‌ها ساعت ۷ صبح 🔹 سها أَیْنَ قاصِمُ شَوْکَهِ الْمُعْتَدینَ @soha_sima
ندای بی صدای انقلاب.mp3
24.57M
🎙 متن خوانی و گفتگو با محوریت کتاب؛ 📚 گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی 🔹 جلسه پنجم 📆 سه‌شنبه‌ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
. 💎 جلسه تفسیر قرآن شنبه‌های ▫️تفسیرسوره مبارکه "حاقه" ⏱ ساعت ۱۹:۰۰ 🔻به صورت زنده از طریق https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @soha_sima
. 🔹 اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد اسلامی 🔹 دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (۳و۴و۵ مردادماه) 🔹 ساعت ۹:۰۰ صبح 🔸 خ مسجد سید خ ظهیرالاسلام کوچه شهید حیرت (۳) بن‌بست شکوفه ساختمان @soha_sima
جلسه ششم گرافیک2.mp3
41.22M
🎙 گرافیک به مثابه کارگردانی 🔹 کارگاه گرافیک و طراحی و گفتگو با محوریت کتاب "انفطار صورت" 🔸 جلسه ششم 📆 یک‌شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
. 🔹 اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد اسلامی 🔹 دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (۳و۴و۵ مردادماه) 🔹 ساعت ۱۰:۰۰ صبح 🔸 خ مسجد سید خ ظهیرالاسلام کوچه شهید حیرت (۳) بن‌بست شکوفه ساختمان ✅ پخش زنده از طريق لينك زير https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
. 🔹حجاب و آزادی در فهم همگانی، حجاب در برابر آزادی و آزادی در برابر حجاب است. در این فهم حجاب از رسومات گذشته و آزادی پدیده‌ای امروزی است. معمولا اینگونه فهمیده می‌شود که زن در گذشته حجاب داشته و در امروز آزادی دارد. در این فهم، حجاب تکلیف و آزادی حق است. با این نوع نگاه ما در یک تنگنای تاریخی نسبت به این مسأله هستیم. به عبارت بهتر این فهم همان تنگنای تاریخی ماست که باید منتظر غلبه یکی بر دیگری بود؛ تکلیف بر حق یا حق بر تکلیف. بیشتر اوقاتمان به جنگ و نزاع می‌گذرد و زمانی که از جنگ خسته شدیم از در صلح وارد می‌شویم و می‌گوییم باید عقاید یکدیگر را محترم بشماریم. اما کمی بعد دوباره... تفکر تاریخی درک تنگناهای تاریخی و پیدا کردن چشم اندازی برای فهم و درک مسائل است. تا وحدت خود را بیابیم و بجای نزاع و جدال با مهر و دوستی جهانی برای زندگی بیابیم. شاید بگوییم: تفکر تاریخی نظرش در مورد این مسأله چیست؟ و چه راه حلی ارائه می کند؟ تفکر تاریخی به ما کمک می کند تا مسائل، از نو طرح شوند به تعبیر بهتر اگر امروز خود را در یک نزاع می‌بینیم هنوز نتوانسته‌ایم مسأله را بیابیم. پس بجای آنکه اصرار بر نظر و نگاه خود داشته باشیم، باید دوباره به مسأله حجاب و آزادی بیندیشیم شاید فهم دیگری از مسأله پیش آید. @soha_sima