✴️ روایت قابل تامل حزبالله از تداوم انقلابها در افریقا
ابراهیم السید رئیس شورای حزبالله:
«دنیا در اطراف ما در حال تغییر است و منتظر انقلاب استقلال از ظالمان در آفریقا باشید و این چهره جهان را تغییر خواهد داد انشاءالله. آمریکا هیچ وقت با اعراب نبوده، همیشه با خودش و منافعش است.»
🔸وی در ادامه گفت: «چه بسیار زمانها و سرزمینهایی که شاهد حضور مجاهدان و نماز و جهاد آنان بودهاند. جوانان مقاومت در مقابل همه چالشها، ثابت قدم بودند. آنها هنوز هم شکوه پشت سر شکوه و پیروزی پشت پیروزی میآفرینند.» این صحبتهای رئیس شورای سیاسی حزبالله بسیار مهم است و اشارهای است به حضور رزمندگان مقاومت در تحولات سالهای اخیر افریقا. با توجه به مداخلههای فرانسه در امور لبنان و حضور موثر پاریس در تحولات سیاسی لبنان، این سخنان ابراهیم السید میتواند پیامی روشن و عینی برای فرانسویها باشد که ما با شما در افریقا هم سرگرم مبارزه هستیم.
🔸تحولات افریقا به شکل عجیبی غربیها را دچار مشکل و بحران کرده و تمام سیستم اطلاعاتی و نظامی آنها در کنار دستگاه پر و پیمان سیاسی این محور نتوانستهاند راهحلی برای معمای غرب افریقا پیدا کنند. این کشورها سردرگم از این تحولات همچنان تلاش میکنند که با گندهگویی و تهدید در کشوری مانند نیجر که به تازگی یک انقلاب نظامی را علیه استعمار فرانسه انجام داده مقابله کنند اما به نظر میرسد که پشت انقلابیون نیجر بسیار گرم است که به سفیر فرانسه، امریکا و آلمان فرصتی 48 ساعته دادهاند که هر چه سریعتر خاک این کشور را ترک کنند.
🔸صحبتهای این مقام مسوول در بخش سیاسی حزبالله مبنی بر «انقلاب استقلال از ظالمان در افریقا» که ناظر بر تداوم این انقلابها و این رویدادها است نشان از برنامهای عمیق و اثرگذار برای تاراندن اشغالگران و استعمارگران از این قاره دارد. گفتنی است که لبنانیها یکی از اقلیتهای موثر در کشورهای غرب افریقا هستند و صدها هزار لبنانی در مناطق مختلف کشورهای این حوزه سرگرم تجارت و کار و زندگی هستند. بخشی از این لبنانیها شیعیانی هستند که مذهب تشیع را نیز با خود به این کشورها برده و امروز میلیونها ساکنان این مناطق امروز پیرو این مذهب هستند.
@syriankhabar
http://eitaa.com/sokhanesadeed
🔳 چرا فرانسه حاضر به ترک نیجر نیست؟
حدود ۴ هفته پس از انقلاب نیجر استعمارگران فرانسوی همچنان دنبال مداخله نظامی و مقابله با خواست مردم این کشور هستند. در حالی که ۷۲ ساعت پیش دولت انقلابی از سفرای فرانسه، آمریکا و آلمان خواست تا خاک این کشور را ترک کنند اما سفیر فرانسه با وقاحت و پررویی هرچه تمامتر حاضر به ترک نیامی نشده و میگوید قصدی هم برای ترک این کشور ندارد، به همین دلیل مردم نیجر با تجمع در برابر سفارت و پایگاه اشغالگران فرانسوی خواستار تخلیه این دو نقطه شدهاند.
آنچه برای فرانسه و آمریکا به عنوان کشورهای استعمارگر در مورد انقلاب مردم نیجر غیر قابل باور است حمایت قاطبه مردم از انقلابیون است که در واقع نظامیان و ژنرالهای ارتش این کشور هستند که در طول سه دهه گذشته روابط بسیار نزدیکی با ارتشهای این دو کشور داشتند. اما با وجود این روابط نزدیک در طول دست کم یک دهه گذشته، اما رفتارهای استعمارگرانه و خارج از عرف فرانسویها با مردم نیجر باعث شد تا این نظامیان راه خود را در پیش گرفته و علیه تداوم حضور خارجیها و غارت منابع این کشور دست به انقلاب بزنند.
@syriankhabar
http://eitaa.com/sokhanesadeed
🔴 وضعیت فرهنگی ارتباطی محرم ۱۴۴۵ ه.ق
(گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور)
🔹حدود ۷۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال شیعه ایرانی برای زیارت اربعین ابراز تمایل کردهاند.
🔹امسال تعداد زنان زیارتاولی که قصد زیارت اربعین دارند، افزایش قابل توجهی داشته است و شاهد توجه بیشتر بانوان ایرانی به زیارت اربعین هستیم.
🔹در دهه اول محرم امسال، بیش از سهچهارم از مردم در عزاداریها و مراسم دهه شرکت داشتهاند.
🔹حدود نیمی از این تعداد، تمام ۱۰ شب را در مراسم شرکت کردهاند.
🔹براساس نظرسنجیهای علمی، امسال حدود ۸۲ درصد از افراد در دهه اول محرم لباس مشکی پوشیدهاند.
🔹حدود ۶۷ درصد از افراد در برپایی مراسم محرم امسال مشارکت داشتهاند که توزیع نذری و پرداخت هزینه نذری با ۴۶ و ۳۲ درصد، بیشترین فراوانی را داشته است.
🔹سه اولویت اصلی مردم در انتخاب مراسم عزاداری امسال، مداح، سخنران و قدمت و نام هیات بوده است.
🔹دادههای نظرسنجیهای ملی نشان میدهد که اکثریت جامعه بر این اعتقاد هستند که بیحجابی در مجالس امام حسین (ع) رفتار نادرستی است، با اینحال بخش قابل اعتنایی نیز بهرغم تقبیح حضور بیحجاب در مراسم مذهبی، معتقدند نباید افراد را از مجالس سیدالشهدا راند.
🔹براساس دادههای ملی، اکثریت مطلق یعنی حدود ۹۴درصد از پاسخدهندگان، در انتخاب میان مداحی سنتی یا استودیویی، مداحی سنتی را ترجیح میدهند.
@culturalresearch
http://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️براندازان و سیاست یک بام و دو هوا
🔻 برای ما، برای اونها
🔹 ازدواج دختر ۱۷ ساله ما، کودک همسری
رابطه جنسی آزاد دختر ۱۷ ساله غربی، آزادی کامل انسان
🔸 بازی نکردن ما با اسرائیل، سیاسی کردن ورزش
بازی نکردن آنها با روسیه، اتحاد علیه دیکتاتوری
🔹 موشکهای ما تهدید برای بشریت
موشکهای اونها، توازن قدرت
🔸 همخوانی سرود «سلام فرمانده» ما، تربیت ایدئولوژیک
آهنگ ساسی مانکن یا سند ۲۰۳۰ اونها، تربیت مدرن
🔹 فروش پهپاد به روسیه و چین و...، اَه اَه
خرید جنگنده آمریکایی در زمان پهلوی، به به
🔸 حضور ما در خلیج فارس، تحریک همسایگان
حضور اونها در خلیج فارس، ائتلاف صلح
🔹 قاتل ۱۷ ساله ایرانی، کودک مجرم
قاتل ۱۷ ساله آنها، مردی ۱۷ ساله
🔸 محور مقاومت همسو با ما، محور شرارت
گروهکهای تکفیری-وهابی دست پرورده آنها، پیکارجویان مخالف اسد
🔹 آموزش نظامی بسیج ما، ترویج خشونت
آموزش نظامی آنها، دفاع شخصی
🔸 برخورد ما با اغتشاشگران مسلح، سرکوب دموکراسی
برخورد آنها با معترضین غیرمسلح، نشانه اقتدار پلیس
🔹 انرژی صلحآميز هستهای ما، تلاش برای ساخت بمب اتمی
داشتن کلاهک هستهای توسط اسرائيل، نماد صلح جهانی
🔸 حضور ما به دعوت كشورهایی كه روزی بخشی از ايران بوده دخالت و ماجراجویی
حضور و كودتای و اشغال و غارت منابع آنها، ترويج دموكراسی
🔹 توقیف و دزدیدن نفتكش های ايران و خالی كردن نفت به سمت آمريكا حقوق بین الملل
پاسخ دادن به این تجاوزها، دزدی دريايی
🔸 هشت سال جنگيدن ما برای ندادن خاک، تفكر اشتباه آيت الله خمینی
دادن بحرین و آرارات و دشت ناامید م اشغال ايران توسط متفقین بدون هیچ مقاومتی و تبعید رضاخان و... آينده نگری پهلوی
🔹 ما ماهواره پرتاپ كنيم، میگویند: ملت گرسنه است.
اونها ماهواره پرتاپ كنند، میگن: اونها فضا را تسخير كردند، ما مونديم با پای چپ وارد مستراح بشيم يا پای راست
🔸 سرمایه گذاری چین در ایران: فروش ایران
سرمایه گذاری چین در عربستان: دوراندیشی بن سلمان
🔹 علت آتش سوزی در کانادا و آمریکا: تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین
علت آتش سوزی در ایران: ناکارآمدی و بیکفایتی جمهوری اسلامی
🔸 داعش در شاهچراغ عملیات انجام بده: حمله مسلحانه
داعش در فرانسه عملیات انجام بده: حمله تروریستی
http://eitaa.com/sokhanesadeed
تو المپیادی بودی چطور دشمن وطن شدی!
روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود در ایام شیوع شایعه مسموم سازی دانش آموزان، مواضع یک استاد جنجالی در دانشگاه شریف را مورد بررسی قرار داده بود.
در زیر به مناسبت انتشار خبر قطع همکاری دانشگاه شریف با این عضو هیات علمی قراردادی، و دروغ پراکنی مظلوم نمایانه وی درباره سبب قطع همکاری، مطلب یاد شده را مرور می کنیم:
علی شریفی زارچی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در توئیتی در واکنش به اظهار نظر چند روز پیش وزیر کشور که دستگیری عوامل مسمومیت دانش آموزان را کذب عنوان کرده و گفته بود فعلاً سرنخی از این حوادث پیدا نکردهایم، نوشته است: «بیش از ۹۰ روز از اولین حمله جنایتکارانه به مدارس دخترانه میگذرد، فقط امروز چندین مدرسه در چند شهر مورد حمله با گازهای سمی قرار گرفتهاند و شما میگویید حتی سرنخ هم ندارید؟ کلمهای برای شدت خشمم پیدا نمیکنم.»
علی علیزاده، فعال سیاسی، اما زارچی را به دلیل طرح ادعاهای بدون سند و غیر علمی مورد خطاب و نقد قرار داده و گفته: «تو المپیادی بودی، تو ریاضی خواندهای، تو در دانشگاه شریف تدریس میکنی، بگذارید مؤدبانه بگویم، خاک بر سر شما که ذهنت اینقدر غیر علمی است! که حتی از یک جستوجوی ساده انگلیسی عاجز بودی که بفهمی این پدیده، پدیده حمله با گازهای سمی نبوده است؛ و شرم بر تو که با قدرت اصلاحطلبان به یک شخصیت توئیتری برجسته شدی. چرا که شخصیتهای قبلی آنها در دفاع از روحانی سوخته شده بودند.
جوان در ادامه این روایت آورده است:
تو را بزرگ کردند و از تو یک چهره رسانهای ساختند؛ و اکنون تو این قدرت کوچک تأثیرگذاری اجتماعی را اینقدر ناصالحانه و با بی تقوایی و بی اخلاقی اینگونه هزینه میکنی! آدم چقدر باید بی وطن، ضد ملی، ضد اخلاق و تبهکار باشد که اینقدر ساده بگوید که دانش آموزان مورد حمله با گازهای سمی قرار گرفتهاند، در حالی که با یک جستوجوی ساده میتوانستید بفهمید که قضیه چیست.»
http://eitaa.com/sokhanesadeed
توضیح درباره اخراج یا عدم تمدید قرارداد برخی اساتید
فارس: درباره اخراج اساتید از دانشگاه هم توضیحاتی بفرمایید، به تازگی عنوان شده که ۶۰ نفر از اساتید اخراج شدهاند.
خلجامیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم: ما متعجبیم این اعداد را از کجا منتشر میکنند، ما که در مرکز جذب هستیم این اعداد را نداریم، این اعداد از کجا میآید و با چه منبعی اعلام میشود، شاید آنها که اعلام میکنند اطلاعات بیشتری از ما دارند.
نکته بعدی اینکه تمام فرایندها تابع قانون است، ما خارج از قانون چیزی نداریم، در بحث اعضای هیأت علمی هم که با فرهیختگان کشور ارتباط داریم اینگونه نیست که به راحتی به کسی بگوییم که شما باش یا شما نباش.
کلمه«اخراج» بسیار کلمه سنگینی است، این کلمه جایی به کار میرود که اگر کسی اعم از هیأت علمی تخلف محرزی انجام بدهد یا مورد امنیتی داشته باشد که از سوی مراجع ذیصلاح تائید شود یا مورد اخلاقی داشته باشد.
ما تقریبا از این موارد اصلا نداریم، بسیار انگشت شمار است که کسی وسط قرارداد از فعالیت کنار گذاشته شده باشد، اما ما مسألهای به نام عدم تمدید قرارداد داریم که این هم قانونی است که از دهه هشتاد یا نود بوده است، هر عضو هیأت علمی که جذب دانشگاه میشود مثل بقیه ادارهها مورد رصد قرار میگیرد، پس از دو سال هر عضو باید وارد عرصه تبدیل وضعیت بشود و رسمی آزمایشی شود، برای این کار باید مستنداتی ارائه دهد، حتی دانشجویان آن دانشکده نیز باید نمره علمی فرد را خوب بدهند.
اگر نظم آموزشی نداشته باشند یا کیفیت تدریس نداشته باشند ممکن است تمدید قرارداد نشود.
فرد تا پنج سال میتواند برای تبدیل وضعیت تلاش کند اگر تا سال پنجم نتواند شرایط اولیه تبدیل وضعیت را به لحاظ علمی، آموزشی، اخلاقی و نظمی نداشته باشد آیا صلاح است که این فرد در دانشگاه بماند؟ قانون میگوید: خیر.
فارس: تشخیص این مسأله با کجاست؟
خلجامیرحسینی: تشخیص با هیأت اجرایی دانشگاه که افراد امین و موثق دانشگاه است، اعضای این هیأت تعدادی از افراد حقیقی و حقوقی دانشگاه هستند.
اینکه میبینید اینگونه اخبار اواخر شهریور زیاد میشود به این دلیل است که پایان قراردادها آن زمان است.
حتی اگر هیأت اجرایی دانشگاه تشخیص داد که این شخص نمیتواند تمدید قرارداد داشته باشد، آن فرد میتواند به هیأت مرکزی جذب اعتراض کند.
اگر مجددا هیأت مرکزی که افراد با صلاحیتی هستند اعتراض را مردود کرد باز فرد میتواند به هیأت عالی جذب اعتراض کند بنابراین به این راحتی نیست که شخصی از دانشگاه خارج شود.
اگر واقعا اثبات شود که فرد رکود علمی دارد، قانون این فرصت را از او میگیرد زیرا دیگر صلاح دانشگاه نیست که آن فرد در دانشگاه حضور داشته باشد.
برخی مسائل را به یکدیگر ربط میدهند و این مسأله را هم سیاسی نشان میدهند، اگر کسی به دنبال حاشیهسازی است بحث آن جداست اما اگر کسی به دنبال حقیقت است توضیحات را ارائه دادم، ما از رسانههای خارج کشور انتظاری نداریم زیرا آنها آنچه خودشان میخواهند ارائه میدهند اما از رسانههای داخل میخواهیم که حقایق را ببینند
http://eitaa.com/sokhanesadeed
«قله» کجاست؟
فرمایشات اخیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در باره وضعیت کنونی ما، تأملات و گاه تحلیلهایی را برانگیخته که هر یک در خور توجه است. سئوال اصلی این است که قله کجاست و وضعیت کنونی ایران با آن قله چگونه است؟ به نظرم قلههای تمدنی در انقلاب اسلامی و در تجربه جمهوری اسلامی را باید در نگاهی متفاوت و در موارد ذیل عمیقتر جستجو کرد.
1) قله در تربیت انسان در اوج و نسل جدیدی از مسلمان تحولگرا و جهانیاندیش ایرانی. انسانهای در اوج را نه فقط در میان شهید ـ امتها (مثل قاسم سلیمانیهای فراوان) و نه فقط درمیان پدیدۀ فراگیر بسیج و بسیجیان در تجربه ایرانی میتوان پی گرفت، بلکه در میان شخصیتهای علمی برجسته، در میان دختران، زنان و مادران ممتاز، و بلکه در میان تودۀ مردمی متفاوت (یا همان عوام ممتاز) باید مشاهده کرد.
2) قلههای علمی، نظامی و سیاسی را بیش از آنی که باید در نظام دانشی و سیاستگذاریهای موجود در آن جستجو کرد، باید این قله را در «حس استقلال»، «حس توانستن»، و «حس خودکفایی و عدموابستگی»ای که امام ره و بعد رهبر فرزانه انقلاب به نسل جدید القا کردند و آن در عمیقترین لایههای مختلف جامعه ایرانی بوجود آورده اند. حس استقلالی که امام به نسل امروز القاء کرد، نه فقط حس استقلال برآمده از یک عزم سیاسی، بلکه حس استقلال برآمده از حس ایمان، حس معنویت و باور به توحید بوده است. لذا قله در حس استقلال را باید در کنار قله در ایمان و معنویت ترسیم و تبیین کرد.
3) قله دیگر، قله در اندیشه، سطح تفکر، اعتدال و نوآوری فکری، و در کل رویکردهای متفاوت و جدید در ساحتهای علوم انسانی و نیز در علوم اسلامی است. این نکته به مرات و کرات در تجربه حضورم در برخی از کشورهای اسلامی، از ناحیه بسیاری از اساتید در دانشگاه های مختلف در منطقه اظهار شده است. رُشدی که عرصه های پژوهشی ما در نگاه به علوم انسانی و نیز علوم اسلامی و دغدغهها و مسئلههای جدید فکریای که در دوره بعد از انقلاب در ایران بوجود آمده، به هیچ وجه قابل مقایسه با آنچه که در دورههای پیشین بوده است، نیست.
4) قله داشتن هرگز به معنای نداشتن نقطه نشیب و حضیض (مثل موضوع عدالت) در تجربۀ جمهوری اسلامی نیست. اما قله در موضوع عدالت را نباید فقط در وضعیت داخلی جامعه ایران و در عرصههای داخلی عدالت فرهنگی، عدالت اقتصادی، عدالت جنسیتی، و عدالت سیاسی و عدالت آموزشی جستجو کرد، بلکه باید ارزش عدالت و فضیلت انصاف و برابری را در سطحی کلانتر و در عرصههای انسانی در بین الملل و مناسبات جهان اسلام نیز پی گرفت. پس از انقلاب اسلامی، امروزه دیگر ظلم فراگیر و نظام ناعادلانه و نظم ستمبار وستفالیایی در دنیا و در نسبت بین کشورهای غربی و غیرغربی فروریخته، و نوعی از توازن و تعادل در میان دولتها و ملتها از یک سو، و دولتهای قوی و دول ضعیف از سوی دیگر بوجود آمده است (نمونهاش را در انقلاب اخیر نیجر و اخراج نیروهای فرانسوی از آن ببینید).
5) به رغم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، و به رغم بیانصافیهایی که برخی در روایت از ما دارند، ایران بلاشک در میان کشورهای اسلامی دست کم یکی از الگوهای مطرح در عرصههای سیاسی، علمی، نظامی، فرهنگی و تمدنی است. در قله بودن و یا به قله رسیدن را باید در این مرجعیت تمدنی جمهوری اسلامی در کنار دیگر مدل های تمدنیِ مطرح در دنیای اسلام در نظر گرفت و وضعیت کنونی ایران را در این رقابت داخلی جهان اسلام و نیز در تنش تمدنی بین تمدن اسلامی و تمدن غرب دنبال کرد.
6) آخرین نکته، قله در برخورد با خصم تمدنی است. چه بپسندیم و چه نپسندیم ما روز به روز به سمت برخورد و تنش تمدنی پیش می رویم. واقعیات جهان غرب و دنیای اسلام در قرن بیست و یکم نشان داد که ما بیش از گفتگو، به سمت برخورد و تضاد می رویم (شاید مع الاسف). اکنون برخوردهای در اوج هرگز با تسلیم و تمکین در برابر غرب فروکش نخواهد کرد. ما در برابر یک دو راهی هستیم یا تسلیم شویم که در این صورت نابودی ما قطعی خواهد بود و یا مقاومت کنیم که در آن امکانی برای بقا و بلکه تعالی پیدا خواهیم کرد. بقای ما در پس برخوردهای تمدنی، بقای در قله و اوج خواهد بود.
@Habibollah_Babai
http://eitaa.com/sokhanesadeed
💥الگوی امام علی علیه السلام، راهگشای برون رفت از مشکلات فعلی
دکتر ابوالقاسم فاتحی
امیرالمؤمنین علی علیه السلام اگر چه به خاطر مخالفت های سه گروه که اتفاقا هر سه گروه از درون جامعه اسلامی بودند ،مدت کوتاهی حاکم بود و حکمرانی کرد، اما در همبن مدت کوتاه تقریبا ۵ ساله الگوهایی را در بخش های مختلف حکمرانی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراروی بشریت قرار داد ، که تمسک به آن امروز می تواند راهگشایی حل بسیاری از معضلات کشور باشد. در اینجا بنده به دو الگوی آن حضرت اشاره می کنم که اتفاقا گمشده امروز ، مسئولین است.
اولی، الگوی سخت گیری و شدت عمل در برابر تخلف و فساد و رانت و شل کاری و گرایش به روحیه اشرافیگری و دوری از فقرا، بی عدالتی و تبعیض کارگزاران، عمال،فرمانداران و کسانی که از سوی آن حضرت در منصبی مسئولیت داشتند، در برابر اینان با سرعت عمل توام با دقت و عدالت ، اما سریع و قاطع برخورد می کرد به گونه ای که چشم بقیه به حساب بیفتد، کارگزاران دولت اسلامی، پست را طعمه ندانند، حالا ابن را مقایسه کنید با تخلفات و فساد برخی کارگزاران که آن قدر مسامحه، تساهل ، وقت کشی ، و افتادن در دام سیاسی کاری ها می شود، که فرد متخلف با یک محاسبه سرانگشتی متوجه می شود هزینه فساد در برابر سود آن بسیار کم و ناچیز است و چه عاملی مشوق آمیز نر از این
دومین الگوی امام علی علیه السلام، نسیت به امر تربیت ،تبلیغ و نشر معارف اسلامی در میان توده های مردم از عامی و بی سواد بادیه نشین تا باسواد و شهری ، در اینجا برعکس مورد اولی ،سیاست امیرالمؤمنین، مدارا، صبر ، تحمل ، تبیین گری ، گشاده رویی، گذشت ، اقناع ، استدلال و مانند آن بود، یعنی در اینجا جدب حداکثری بود، اما در آنجا دفع حداکثری
اما گویا ما در بازخوانی روش امام علی علیه السلام، دچار اشتباه فاحش و راهبردی شده ایم ، برای مدیران فاسد، متخلف، چهره ها و سلبریتی ها و مانند آن، صحبت از جذب حداکثری می کنیم ، اما برای آن نوجوان و جوان غافلی که در بند جوانی بوده و تخلفی را انجام داده است، بدون ابن که بخواهدآن را سیاسی کند یا اشاعه فحشا کند ، صحبت از اشد مجازات می کنیم . وقتی موقع کار فرهنگی و تربیتی می شود، کم حوصله و بد اخلاق می شویم ، سیاست جذب حداکثری اساسا برای عامه مردم و در دعوت آنان به گفتمان انقلاب اسلامی است و برای مدیران و کارگزاران متخلف نیست.
http://eitaa.com/sokhanesadeed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ببینید نظر امام خمینی را در مورد اخراج اساتید
http://eitaa.com/sokhanesadeed
صحنهی تقریباً یک دقیقهای رقص خانم #نگار_جواهریان در فیلم کوتاه شیهه -که سه روز قبل در سکّوی #نماوا منتشر شده- حامل چند نکته است:
۱- نماوا، در پیشانی و خطّ مقدّم تجاوز فرهنگی و تهاجم فرهنگی قرار گرفته و گویا مافیای سینما، تصمیمشان این است که نماوا، بخشی از نقش فیلیمو را بر دوش گیرد تا سکّوهای متخلّف، تکثیر شوند و در فیلیمو خلاصه نشوند.
۲- قبحزدایی از رقص و رقّاصگی در #شبکه_نمایش_خانگی و روی پردههای سینما، گام بعدی پردهدری فرهنگی-اجتماعی حامیان شورش 《زن، زندگی، آزادی》 به کانون خانواده و تمدّن اسلامی-ایرانی است.
۳- مأموریّت #رامبد_جوان و همسرش، هنوز به پایان نرسیده و اگر شده، حتّی با فیلم کوتاه، پیامهای مدّ نظرشان را به جامعه، سفارتخانهها و سینمای اروپا مخابره میکنند.
۴- آیا #فیلم_شیهه، با مجوّز منتشر شده؟
اگر هم کلّیّت فیلم مجوّز داشته باشد، ولی چنین صحنهای، نمیتواند علی القاعده، از #ساترا مجوّزی دریافت کرده باشد.
۵- آیا سینمای جمهوری اسلامی ایران، به کارگردانی مثل #پویا_سعیدی و بازیگری مثل جواهریان -که چنین صحنهای را جهت قبحزدایی از حرامهای شرعی و قوانین رخسمی در همان چارچوب وحشی و تهاجمی شورشگران #اغتشاشات۱۴۰۱، کارگردانی میکنند- اینقدر نیاز دارد که نهادهای ناظر و تصمیمگیر، حاضرند با #مدیریت_باجدهی، عوض #مدیریت_فرهنگی، با آنها تعامل کند؟!
احسان رستگار
http://eitaa.com/sokhanesadeed
⬅️خنده دارترین بخش ماجرای اخراج استادان مساله دار از دانشگاه
http://eitaa.com/sokhanesadeed
چه جریانی از مرگ یا قتل زندانی محکوم به سه بار اعدام سود می کند؟
http://eitaa.com/sokhanesadeed
انسان آزاده و انسان دربند
یکی از ویژگی های منحصر بفرد انسان که در هیچ یک از مخلوقات خداوند،یافت نمی شود ، آزادی است. آزادی ، برای انسان قدرت انتخاب می آورد و به همین دلیل انسان ها در برابر انتخاب هایشان مسئول و پاسخگو هستند. اما پرسش اصلی این است که آزادی چیست؟ برخی مبنای آزادی انسان را تمايلات و درخواست هایی می دانند که به وجه مادی و حیوانی انسان برمی گردد، رفع نیازهای اولیه که عمدتا به جنبه نیازهای فیزیولوژی و زیستی انسان برمی گردد، البته یک امر ضروری است، اما مبنا قرار دادن این جنبه و تسری آن به دیگروجوه انسانی مانند جنبه های عقلانی ، جنبه های عرفانی زیباشناختی ،کمال خواهی و غایت خواهی انسان، و تحت الشعاع قرار گرفتن وجه انسانی انسان دقیقا اسارت است، نه آزادی ، زیرا در این صورت یک وجه بنیانی و ماندگار انسان اسیر وجه صوری و موقت و محدود به زیست زمینی انسان شده است. جامعه ای که در آن سیاست های اقتصادی، فرهنگی ،اجتماعی حاکمان آن فربه کردن وجه مادی و نادیده گرفتن وجه متعالی و هویت ساز انسان باشد، در واقع یک جامعه حیوانی است که در آن چریدن و تولید مثل تفاوتی با چریدن و تولید مثل حیوانات ندارد. این چنین جوامعی ، جامعه مصرفی و مصرف تظاهری هستند، بزرگترین اشکالی که به مدرنیته وارد است ، همین نکته است، شهرهای مصرفی ، جامعه مصرفی، خانواده مصرفی ، فردمصرفی ، اقتصاد مصرفی، فرهنگ مصرفی و....
و می دانیم فرد و جامعه مصرفی شاه بیت غزل نظام سرمایه داری است، زیرا اگر فرد، خانواده ، شهر ،جامعه و ملت و کشوری مصرفی شد و در بند و اسیر شعار زن ، زندگی و آزادی به روایت مدرنیته و غرب و آمریکا شد ، در واقع نه خانواده ای دارد ، زیرا محور آن را که زن است، مصرفی کرده است ، نه زندگی دارد ، زیرا که زندگی حیوانی را جایگزین زندگی انسانی کرده است و نه آزادی حقیقی دارد، زیرا آرادی حیوانی را جایگزین آن ساخته است.
ابوالقاسم فاتحی دهاقانی
عضو هیئت علمی دانشگاه علامهطباطبایی
پنجشنبه ،۹ شهریور ۱۴۰۲
http://eitaa.com/sokhanesadeed
♦️ خرابکاری شرافتمندانه در ایستگاه میرحسین
🔸 سرپل منافقین چه خوابی برای موسوی دیده؟
🔸 حال موسوی وخیم است یا برایش برنامه دارند؟
.
🔺 در روزهای گذشته یک توئیت از اردشیر امیرارجمند (سرپل منافقین در پاریس) درباره میرحسین موسوی منتشر شده است. ارجمند در طول این سالها درباره اش این مطرح میشده که بیانیه های میرحسین موسوی را می نوشته است.
او حالا گفته که جمهوری اسلامی میخواهد میرحسین از حصر خارج نشود و از همین رو میخواهند او را از طریق آلودگی محیطی حذف کنند.
🔺 پس از این توئیت برخی مدعی شده اند که یا حال میرحسین وخیم است و اطرافیانش این را فهمیده و حالا میخواهند به گردن جمهوری اسلامی بیندازند یا اینکه واقعا در راستای پروژه ی خرابکاری شرافتمندانه قصد دارند اقدامی را علیه وی محقق کنند.
خرابکاری شرافتمندانه ایده ای است که سال گذشته وطن فروشها به طور صریح روی میز گذاشته و از آن دفاع کرده و بر اساس آن مدعی شدند که هرکسی باید هر خرابکاری میتواند انجام داده و گردن جمهوری اسلامی بیندازد...
🔺 حال سوال اینجاست که درباره میرحسین چه چیزی در حال رخ دادن است.
ذکر چند نکته درباره او ضروری است.
سوال اول- آیا وی در حال حاضر، با توجه به اینکه آخرین پیام ها و بیانیه ها تحت هیچ عنوان توان موج سازی نداشته ، برای حکومت خطری محسوب میشود؟
سوال دوم – در حال حاضر جمهوری اسلامی بیشتر از مرگ وی سود میبرد یا دشمنان وی ؟
سوال سوم – حذف وی اگر ضروری است چرا حکومت آن را نگه داشته دقیقا آستانه سالگرد مهسا ژینا امینی عملیاتی کند و آیا حکومت دنبال هیجان دادن به سالگرد مهسا است؟!
🔺 صدها سوال مشابه این قابلیت طرح شدن را دارد اما فارغ از تمام سوالات ذکر یک نکته ضروری است: جریان غربگرایی لازم است و باید پرچمدارِ یک موجِ اعتراضی بی سر شود.
این مهم ضروری است تا یا این جریان را به صندوق رای برساند یا اینکه در فضای وطن فروشی هم معتبر کند.
گزینه ی دوم شاید عجیب به نظر برسد اما دلایلی برای اثبات آن وجود دارد.
🔺 از طرفی میتوان حدس زد که این جریان میخواهد روی موجِ بی سرِ اعتراضات به بهانه ژینا سوار شود تا به صندوق رای برسد. چرا که عمده اظهارات چهره های سیاسی اصلاح طلب در ماه های اخیر (به ویژه پس از انتخاب خانم آذرمنصوری به عنوان رئیس جدید جریان) به نوعی میکوشد تا القا کند صدای پیروان مکتب زاعش (زن زندگی آزادی) را شنیده است.
🔺 پر واضح است که این جنس از پیام ها خروجیی جز این که از ظرفیت این جمعیت برای فتح صندوق رای استفاده شود ندارد. (این البته در صورتی است که غربگرایان به این نتیجه برسند که شانس استفاده از آرا تحریمی در انتخابات را دارند)
از طرف دیگر غربگرایان دوست دارند جای پایی هم در فضای وطن فروشی داشته باشند و میتوان حدس زد که یک پیراهن عثمان برای این مرحله ضروری است که شاید از مسیر میرحسین موسوی یافت شود.
🔺 برای اثبات این مهم میتوان به مصاحبه ی اخیر چریک پیر اشاره کرد.
بهزاد نبوی اخیرا در اظهاراتی گفته بود : برخی دوستان ما فکر میکردند سال گذشته کار نظام تمام میشود و در تلاش بودند تا یک جای پایی هم در فردای جمهوری اسلامی داشته باشند.
هر کدام از موارد فوق را که بخواهیم در نظر بگیریم واقعیت این است که دشمنان ایران پس از تحریک سه گسل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، نیاز ضروری دارند که هر سه را همزمان متحد کرده و ذیل یک پرچم در داخل جمع کنند.
🔺 پرچم خارجی با تجمعات خود را پرچمدار دفاع از معترضین نشان داده، زبان آنها شده و مطالبه ی حمله به ایران شود.
پرچم داخلی هم در دست یک جریان داخل حکومت باشد. جریانی که حالا خود را صدای مردم برابر حکومت نشان داده و غرب هم به عنوان ناظرِ تحولات ایران به حکومت در خصوص شنیدن صدای آن جریان فشار بیاورد....
بازی از سوی لاشخورهایی که بارها اثبات کرده اند که "خرابکاری شرافتمندانه" برای انها صرفا یک هشتگ نیست به مرحله ی قابل تاملی رسیده است.
باید منتظر ماند و دید که اتاق فکر #جنگ_احزاب دقیقا چه در سر دارد...
http://eitaa.com/sokhanesadeed
در اظهار نظر درباره نحوه مواجهه حکومت با مجرمانی مثل سیما ثابت نه افراط کنیم و از مارقان باشیم و نه تفریط کنیم و از زاهقان باشیم؛ قرآن و سنت تکلیف را روشن کرده است.
http://eitaa.com/sokhanesadeed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️درباره صف سوم صحنه کربلا چه می دانید؟
◀️تپه ندبه چه ربطی به کربلا دارد؟
◀️ اهل قعود چه کسانی بودند؟
✅️استاد قنبریان توضیح می دهند:
http://eitaa.com/sokhanesadeed
راز انگاره سازی فصلی
درباره چین و روسیه
🔹انسان از حجم تناقضات در میان برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات در می ماند. آقای حسن علایی به خبر آنلاین گفته است:
♦️"ارتباطات بین المللی الزاماتی دارد که ما اجرا نمیکنیم. تا زمانی که FATF را نپذیریم و تحریمهای آمریکا را از سر راه بر نداریم هیچ کشوری نمیتواند با ما تبادلات مالی و پولی انجام دهد. حتی توصیهی روسها و چینیها هم به ایران این بوده که مسائل خود را با آمریکا حل کنید. چون با این دستفرمان آنها هم نمیتوانند با ما کار کنند".
🔹فعلا کاری نداریم که ۳۹ بند از ۴۱ بند توافق پنهان دولت روحانی با FATF به اجرا درآمد، اما شمارگان تحریم به جای کاهش، از رقم ۸۰۰ تحریم به بیش از ۱۷۰۰ تحریم رسید.
♦️به این هم کاری نداریم که اعضای مجمع تشخیص و نمایندگان مجلس از آقای ظریف پرسیدند "چه تضمینی هست پس از همکاری کامل با FATF و واگذاری همه اسرار اقتصادی، تحریم ها برداشته شود" و آقای ظریف صادقانه پاسخ داد: هیچ تضمینی نیست!
🔹حتی به این هم کاری نداریم که ایران بدون برجام و FATF، توانست فروش نفت خود را از چند صد هزار بشکه به حدود ۲ میلیون بشکه برساند، عضو بریکس و شانگهای شود (در حالی که ادعا می شد چین و روسیه، عضویت ایران را منوط به برجام و FATF کرده اند)، ۱/۵ میلیون دُز واکس کرونا وارد کردیم، و...
♦️این نکته هم بماند که دولت های گروکش غربی، عضویت روسیه در FATF را هم تعلیق کرده اند و چین را هم در معرض تهدید به تحریم گذاشته اند و بنابراین روسیه و چین و بسیاری دیگر، معاملات غیر دلاری را آغاز کرده اند؛
🔹اینجا فقط یک سوال از مدعیان اعتدال و اصلاحات می پرسیم:
♦️شما هنگامی که دولت بایدن حاضر به دادن تضمین معتبر برای لغو تحریم ها نبود، توپ را زمین روسیه و چین می انداختید و ادعا می کردید "آنها چون رقیب آمریکا هستند و از تحریم ایران هم سود می برند، علیه عادی شدن روابط ایران و آمریکا در قالب برجام سنگ اندازی می کنند".
🔹بسیار خب! چین و روسیه، همزمان چگونه می توانند هم علیه احیای برجام و عادی شدن روابط ایران و آمریکا کارشکنی کنند، و هم اصرار داشته باشند که ایران حتما (به هر قیمت) برجام را احیا کند، تن به فشار های FATF بدهد و از آمریکا تمکین کند؟!
♦️بالاخره چین و روسیه، دیو و هیولا هستند؟ فرشته هستند؟ و یا انگاره هایی که باید به واسطه بازی با آنها، هر طور که شده، راه تسلیم در مقابل آمریکا را هموار کرد؟!
@IMANI_mohammad
http://eitaa.com/sokhanesadeed
🔴 وضعیت گرایش به دین در ایران با مقایسه دو آمار
✍گزیده ای از یادداشت دکتر شهاب اسفندیاری
📍گزارش اخیر آفکام از کاهش تماشای سنتی تلویزیون در بریتانیا خبر میدهد.
🔹نکته قابل توجه در گزارش آفکام آمار بینندگان مهمترین مناسک تلویزیونی و پربینندهترین برنامههای تلویزیونی در بریتانیا است.
🔸پر بینندهترین برنامهی تولیدی BBC در انگلستان یک مسابقهی رقص سلبریتیها است که ۱۹ سال سابقهی پخش دارد. این برنامه در موفقترین فصل خود ۱۱ میلیون بیننده داشته است. اگر جمعیت بالای ۱۲ سال آن کشور (حدود ۵۷ میلیون نفر) را در نظر بگیریم، این برنامه حدود ۲۰٪ بیننده داشته است.
🔹 پر بینندهترین برنامهی دههی اول محرم در ایران حسینیهی معلی بود. بر اساس نتایج نظرسنجی ۳۰/۶ ٪ از مردم (بالای ۱۲ سال) تماشاگر این برنامه بودند؛ یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر.
🔸این که یک برنامهی مذهبی مانند «حسینیه معلی» سهم مخاطبش از جامعهی ایران بزرگتر از سهم مخاطب یک مسابقهی رقص سلبریتیها از جامعهی بریتانیا است، قاعدتاً برای هر جامعهشناس حقیقتجو و تحلیلگر منصفی باید محل تأمل باشد.
🔹بیگمان جایگاه نهاد دین و گستره و عمق نفوذ آن در این دو جامعه بسیار بسیار متفاوت است. این که افرادی مثل نقل و نبات از «زوال مرجعیت دین»، «دینگریزی»، «افول باورهای مذهبی»، و حتی «فروپاشی اجتماعی» در ایران سخن میگویند بیشتر از جنس «آرزو اندیشی» است.
🔸این که برخی بدون توجه به این تفاوتهای بنیادین در جایگاه و قدرت نهادهای اجتماعی و سازمانهای مدنی و ساختارهای حقیقی قدرت، مطالبهی دگرگونی ناگهانی ساختارهای حقوقی و تحقق یک جامعهی سکولار و بیاعتنا به نهاد دین و ارزشها و هنجارهای آن را طرح میکنند، آرزو اندیشی است.
🔹ظاهراً برخی ترجیح میدهند که «جامعهنشناس» باشند و به ترویج و نشر پیشفرضهای ایدئولوژیک و گزارههای سیاسی خود اکتفا کنند. این رویکرد اگر صرفاً یک تفنن نظری بود اشکالی نداشت. فاجعه آنگاه رخ میدهد که برخی تصویر برساختهی این روشنفکران و جامعهشناسان از جامعه را باور کنند.
🔸آن جوانی که فکر و ذهنش از این تصورات آکنده شده که «دین در حال زوال است»، و «جامعه در حال فروپاشی است»، و «نظام به زودی سقوط میکند»، طبعأ با محاسبات غلط ممکن است خطر کند و وارد میدان مبارزهای خیالی شود که پیروزی در آن خیلی نزدیک و در دسترس به نظر میرسد.
🔹بر این اساس، آنها که چنین تصاویر جعلی از جامعه را برمیسازنند و ترویج میکنند در همهی مصائب و هزینههایی که بر نسل جوان تحمیل شده، شریک و مسئولاند. در مرور وقایع تلخ پائیز سال گذشته، این حقیقت را بیپرده باید گفت که برخی روشنفکران و جامعهشناسان خون بر دستان خود داشتند.
http://eitaa.com/sokhanesadeed
29.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️نوجوانان ترک ایرانی چه هشداری به علیف خام دست آموز صهیونیستها می دهند:
http://eitaa.com/sokhanesadeed
آیا بین دعوت به کار رشیدپور و شریفی زارچی فرقی هست؟!
http://eitaa.com/sokhanesadeed