eitaa logo
کانال سخنرانی دلنشین
18.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
84 فایل
😍تبلیغات ارزان😍👇 https://eitaa.com/joinchat/2208759919C9cd79a5ea3 تبلیغات نه تایید و نه رد می شود
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 سلسله بحث آفت زبان 🌸 تهمت قسمت چهارم(بخش دوم) در مورد اول که شخص مى داند این اخبار تهمت است ، بدگمانى در مرتبه اى ضعیف به شنونده منتقل شده است ؛ یعنى شخص مى داند که گوینده از روى حدس و بدگمانى ، بر نشانه ها و قرائنى تکیه کرده که موجب برداشت نادرستى از متهم شده است که با توجه به این آگاهى مى تواند بدبینى را از خود دور سازد و اتهام را ناشى از درک نادرست تهمت زننده بداند. در مورد دوم که گفتار گوینده بین تهمت و بهتان مشکوک است ، اگر تهمت باشد، یک طرف احتمال بر محور حدس است و طرف دیگر آن (بهتان ) بر دروغین بودن آن نسبت درباره متهم دلالت دارد؛ از این رو شنونده به آسانى مى تواند بدگمانى را از خود دور سازد. در مورد سوم که بین حکم تهمت یا غیبت اشتباهى پیش آید، چون یک طرف این اخبار بر محور حدس است مى توان آن را رد کرد و مورد چهارم هم ادغامى از این سه مورد است که در هر چهار مورد، این اخبار با شدت و ضعف خود مى تواند بر فرد تاثیر گذار باشد. امیر مؤ منان على (علیه السلام ) فرمود: اى مردم ! کسى که برادر دینى اش را این گونه شناخت که او در دین محکم و استوار است [= آدم متدینى است ] و کردار و رفتارش در مسیر شرع قرار دارد، دیگر نباید درباره او به حرف این و آن گوش کند. همانا کسى که تیر مى اندازد، گاهى تیرش به خطا مى رود، [= کلامش ریشه ندارد] و آن چه که گفته مى شود و نادرست است ، از بین مى رود و خداوند شنوا و گواه است . هوشیار باشید همانا بین حق و باطل به جز چهار انگشت فاصله نیست . از حضرت پرسیدند: این که فاصله بین حق و باطل چهار انگشت است ، یعنى چه ؟ انگشتان مبارکش را جمع کرد و بین گوش و چشمش گذاشت و فرمود: باطل این است که بگویى شنیدم ، و حق این است که بگویى دیدم . با توجه به این روایت ، اخبارى که بر محور حدس و گمان بوده و ریشه اش ‍ شنیدنى ها و احتمالات است ، از موارد تهمت ، بهتان یا غیبت به شمار مى آید. در غیبت ، احتمال این است که گوینده ، آن چه را مى گوید، دیده است ؛ ولى شنونده فقط یک احتمال را مى شنود؛ پس نباید تحت تاثیر شنیده ها قرار گیرد؛ زیرا به ندرت اتفاق مى افتد که شنیده ها بر مبناى دیده ها و صادقانه باشند. اخلاق الاهی جلد چهارم کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
❣️آموزش مسائل زناشویی اسلامی😍 ❣️هزاران نکته درباره روابط زناشویی سالم و اسلامی🤩😊 ❣️راهکارهای داشتن فرزندانی سالم و صالح👼 ❣️همسرداری موفق💑 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3930914873C4afcf2421c
ღ 📜 ❤️قال امام علی علیه السلام: بهـــترين اين است ڪه ميان دو نفــر در امــر ازدواج وساطت شود تا ســـر و ســــامان بگـــيرند. 📚ميزان الحڪمه ج ۵ ص ۸۷ کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
14-fatemehmasoome.mp3
5.43M
🔖منبر کامل 🔖 سلام الله علیها 🔷حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ‼️موضوع👇 فضائل حضرت معصومه سلام الله علیها سلام الله علیها 🕌 حرم حضرت معصومه سلام الله علیها کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
کانال امام حسین (_۲۰۲۱_۱۱_۱۶_۰۸_۳۳_۵۶_۰۴۶.mp3
1.51M
🎼 ای دختر خورشید ای خواهر دریا زهراترین زینب زینب ترین زهرا 🎙 میثم مطیعی 🏴 وفات حضرت فاطمه معصومه کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
🌸 سلسله بخث آفت زبان 🌸 تهمت قسمت پنجم شیوه پیش گیرى از تهمت با توجه به تعریفى که از تهمت ارائه شد، انسان باید براى پیش گیرى از ابتلاى خود و دیگران به این گناه ، در درجه نخست از بدگمانى به دیگران بپرهیزد، و در صورت شنیدن تهمت از دیگران ، به گونه اى از خویش ‍ مراقبت کند که تحت تاثیر بدگمانى دیگران قرار نگیرد. همچنین نباید از او حرکتى سرزند که منشاء حدس و بدگمانى دیگران قرار گیرد؛ یعنى در نهایت ، کارى را که ممکن است منشاء حدس و بدگمانى دیگران قرار گیرد، انجام ندهد. دلق بیرون کن برهنه شو زدلق تا زتو فارغ شود اوهام خلق براى این منظور باید از معاشرت و همنشینى با افرادى که در جامعه به بدى شناخته شده اند دورى جست تا زمینه اتهام فراهم نشود، گاهى حضور در جمعى که بیش تر افراد آن زشتکارند، منشاء بدگمانى و تهمت مى شود؛ هر چند خود فرد زشت کار نباشد. عدم حضور در چنین مکان ها و مجامعى که براى انجام اهدافى زشت بر پا شده است مى تواند زمینه اتهام را کاهش ‍ دهد. از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده است که پدر بزرگوارش حضرت باقر (علیه السلام ) به او فرمود: اى پسرم ! کسى که با بدکاران همنشینى کند، سالم نمى ماند. [= بر روح او تاءثیر مى گذارد] و اگر کسى به جایگاهى بد گام نهد، متهم مى شود. امام صادق در جایى دیگر از رسول اکرم چنین روایت مى کند: سزاوارترین مردم به متهم شدن کسى است که با افرادى که متهم هستند همنشینى کند. امیر مؤ منان على (علیه السلام ) در وصایاى خویش مى فرماید: از جاهایى که مورد تهمت قرار مى گیرند و مجلسى که به آن گمان بد برده مى شود، بپرهیز. به درستى که همنشین بد، همنشین خود را فریب مى دهد. کسى که خودش را در معرض تهمت قرار داد، سرزنش نکند کسى را که به او بدگمان شده است . من دخل مداخل السوء اتهم . کسى که به جایگاه هاى بد گام نهد، متهم مى شود. اخلاق الاهی جلد چهارم ، آفات زبان کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
📝 به ایشان(آیت‌الله بهجت) گفتم : آقا می‌شود یک ذکری به ما بدید که دائمی باشد، خیلی بزرگ باشد. فرمودند : «در قبال این ذکری که من دارم به شما می‌دهم اگر تمام گنج‌های عالم را جمع کنید بیاورید، بروید داخل کوه‌ها هر چه جواهر وجود دارد جمع کنید، بروید در دریاها هر چه مروارید وجود دارد جمع کنید با این ذکری که به شما می‌دهم برابری نمی‌کند». گفتم: آقا بفرمایید چه ذکری هست که این‌قدر با همه جواهرات دنیا برابری نمی‌کند؟ ایشان فرمودند: ... (در کانال زیر سنجاق شده)🔻 https://eitaa.com/joinchat/1919287426C83aced7e82
💍🕊 ❣ اگر بخت شما باز نشده براے بخت گشایے این بندجوشن کبیر را بخوانید. 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3930914873C4afcf2421c 🌸🌸ختم برطرف شدن مشکلات ازدواج با حدیث کسا🌸🌸 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3930914873C4afcf2421c
🌺پیامبر اکرم (ص): همه مولودها بر فطرت (توحیدی و اسلامی) به دنیا می آیند و این پدر ومادرها هستند که آنها را یهودی،مسیحی یامجوسی بار می آورند 📚«بحار الانوار، ج ۵۸، ص ۱۸۷» کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
dr rafii.mp3
13.72M
حجت‌الاسلام و المسلمین شام رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها (۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰) کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
در كتاب زبدة القصص جلد 2 مسطور بود كه يك روز حضرت موسى (ع ) در كوه طور در مناجات خود عرض كرد: يا اله العالمين (اى خداى جهانيان) جواب آمد لبيك (يعنى نداى تو را پذيرفتم) سپس عرض كرد يا اله المطيعين (اى خداى اطاعت كنندگان ) جواب آمد لبيك سپس عرض كرد يا اله العاصين (اى خداى گنهكاران) اين دفعه سه بار شنيد لبيك، لبيك، لبيك. حضرت موسى (على نبينا و آله و عليه السلام ) عرضكرد خدايا حكمتش چيست كه تو را به بهترين اسامى صدا زدم يك بار جواب دادى ، اما تا گفتم اى خداى گنه كارها سه بار جواب مرا دادى خطاب شد، اى موسى ، عارفان به معرفت خود و نيكوكاران به كار نيك خود و مطيعان به اطاعت خود اعتماد دارند، ولى گنهكاران جز به فضل من پناهى ندارند اگر من آنها را هم از درگاه خود نا اميد گردانم به درگاه چه كسى پناهنده شوند. چه شود گر بنمائى تو بسويم نظرى بزدائى ز وفا درد وغم منتظرى چه شود گر زره لطف پناهى بدهى سركويت زكرم ، در صحن و در بدرى من نه آنم كه كنم ترك تو وكوى ترا نگهى كن بدل سوخته و چشم ترى توطبيبىّ و بدست تو بود نسخه من بهر ديدار تو هر سو بنمايم نظرى درد من را تو دواگر نكنى گو كه كند مى شناسم تو و غير از تو ندارم دگرى آنقدر حلقه درب تو بكوبم شب و روز آه و فرياد كنم تاكه جوابم بدهى من كسى جز تو ندارم نگرد حال مرا ده اجازه كه بكوى تو نمايم سفرى کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
🌸سلسله بحث آفت زبان 🌸 تهمت قسمت ششم موضع ابلیس در برابر تهمت و بهتان تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است که حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید. شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى کند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند که شیطان هم آن ها را تاءیید نمى کند. یکى از این اعمال ، نابود کردن وجهه افراد در جامعه ، و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا نعمت است . امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این زمینه مى فرماید: اگر کسى سخنى را بر ضد مؤ منى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى ) شیطان هم او را نمى پذیرد. (۶): راه هاى درمان تهمت پاک ساختن زبان از آفت تهمت ، با کوششى مداوم میسر خواهد بود. درمان این بیمارى را باید با اندیشه و دقت در پیامدهاى زشت و نازیباى آن آغاز کرد؛ سپس به یادآورى مستمر آن ها پرداخت که : ((فان الذکرى تنفع المومنین )). یادآورى پیامدهاى تهمت ، تنفر و انزجار قلبى انسان از این رفتار زشت و پلید را در پى خواهد داشت و بدیهى است که تمام حرکات درونى و برونى انسان ، بر پایه ((دوست داشتن )) و ((نفرت ورزیدن )) انجام مى گیرد؛ از این رو مى باید در صدد ایجاد و تقویت حالت انزجار از تهمت بر آمد تا بتوان به سوى ترک آن گام برداشت . همچنین باید به ارزش و عظمت آبروى دیگران اندیشید تا به سادگى به سمت تخریب آن گام برداشت . دین مبین اسلام ، آبرو و حرمت مؤ من را بزرگ تر از کعبه و حتى قرآن دانسته است و با آگاهى از چنین ارزشى ، هیچ کس نباید به خود اجازه دهد به حریم آبروى دیگران تجاوز کند. تقویت حسن ظن و حمل رفتار دیگران بر وجه نیکو، راه دیگرى براى درمان این بیمارى نابود کننده است . اخلاق الاهی جلد چهارم ، آفات زبان ✅✅ بحث تهمت. کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ (آرشیوی) 💠خاطره ای عجیب و شنیدنی از آیت الله مرعشی نجفی درباره عنایت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به زائرین حرمشان! 🔹گزیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
امام على عليه السلام: اگر نمازگزار بداند كه چه هاله اى از جلال خدا او را فرو مى پوشاند، هرگز دوست ندارد كه سر خود را از سجده اش بر دارد لَو يَعلَمُ المُصَلِّي ما يَغشاهُ مِن جَلالِ اللّهِ ما سَرَّهُ أن يَرفَعَ رَأسَهُ مِن سُجودِهِ ميزان الحكمه جلد6 صفحه 285 کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
400-08-25 rafiee jaygah H masumeh (S) -maniye arefan be hagheha RE H masumeh (S)~1.mp3
7.28M
🎵 🔸 حجت الاسلام والمسلمین ▫️موضوع: جایگاه حضرت معصومه علیهاالسلام ⏱ 25 آبان 1400 کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
✨﷽✨ 🏴علم حضرت معصومه سلام الله علیها ✍روزى جمعى از شيعيان براى تشرف به محضر امام موسى بن جعفر عليه السلام و ارائه پرسش هاى خود وارد مدينه شدند. وقتى به منزل آن حضرت رسيدند، با خبر شدند كه آن بزرگوار در شهر نيست و تا زمان خروج آنها نيز بازنخواهد گشت. به ناچار پرسش هاى خود را نوشتند و به افراد خانواده امام كاظم‏ عليه السلام سپردند تا در سفر بعد پاسخ آن سؤالات را بگيرند. آنها پس از سپردن آن نامه مدتى در مدينه ماندند. وقتى براى خداحافظى به خانه امام كاظم‏ عليه السلام آمدند، پاسخ پرسش ‏هاى آنها كه در نامه ‏اى نوشته شده بود به آنها داده شد. نكته‏‌اى كه مايه تعجب آنها شد اين بود كه دريافتند پاسخ سؤالات را حضرت معصومه‏ عليها السلام -با اينكه در آن عصر حدود شش سال بيشتر نداشت- نوشته و آماده نموده است. هنگام مراجعت و در بين راه، با امام كاظم‏ عليه السلام كه از سفر باز مى ‏گشت، ملاقات نمودند و ماجرا را به اطلاع آن حضرت رساندند. امام‏ عليه السلام نوشته را از آنها طلبيد و مطالعه كرد و پاسخ‏ هاى حضرت معصومه‏ عليها السلام را درست يافت، آنگاه به نشان تمجيد از حضرت معصومه‏ عليها السلام و تصديق او سه بار فرمود: «فداها ابوها» پدرش به فدايش باد. 📚منبع: كشف اللئالى، صالح بن عرندس حلّى، طبق نقل كتاب كريمه اهل بيت‏ عليهم السلام، ص 63 ‌‌‌‌کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
امام على عليه السلام: حُسنُ الظَّنِّ راحَةُ القَلبِ، وسَلامَةُ الدّينِ خوش‏گمانى موجب راحتی قلب و سلامتی دين است غررالحكم حدیث4816 کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
1400-06-23(rafiei).mp3
12.27M
👤 📚 موضوع: آشنایی با اصحاب حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام 🗓 سه شنبه بیست و سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
🌸 سلسله بحث آفات زبان لعن و نفرین🌸 قسمت اول (بخش اول) پیامبر اکرم می فرماید: شخص با ایمان اهل لعنت کردن نیست . تعریف لعن و نفرین لعن در لغت به معناى خوار کردن ، راندن و دور کردن از روى خشم و غضب ، و در علم اخلاق ، به معناى طلب و درخواست دور شدن شخص از رحمت خداوند است . وقتى انسان ، شخصى را لعن مى کند، مى خواهد که او از درگاه لطف و رحمت خداوند دور شود و ملعون به کسى گفته مى شود که از رحمت خداوند به دور است ؛ البته لعن از سوى خداوند به این معنا است که کسى را از درگاه رحمت خویش دور سازد که در آخرت به صورت عقوبت و کیفر نمایان مى شود؛ اما ((نفرین )) به معناى درخواست هر گونه بدى و شر از خداوند براى دیگران است ؛ حال چه درخواست دورى از رحمت و چه امر ناخوشایند دیگرى باشد؛ بدین سبب مى توان ((نفرین )) را داراى معنایى شامل تر از ((لعن )) دانست ؛ یعنى هر لعنى ، نفرین است ؛ ولى هر نفرینى ، لعن نیست . اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
💢 نهی از تشریفات بیجا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🔸 هنگامى كه به شام مى رفت، دهقانان شهر انبار به ديدارش آمدند. از اسبها پياده شدند و پيشاپيش او دويدند. پرسيد: اين چه كار است كه مى كنيد؟ گفتند كه اين عادت ماست در بزرگداشت فرمانروايانمان. 🍃 امام علیه السلام فرمود: اين كارى است كه اميرانتان از آن سود نبردند و شما خود را در زندگى خود به مشقت مى افكنيد و در آخرت به بدبختى گرفتار مى آييد. چه زيانبار است مشقتى كه در پى آن عذاب باشد و چه سودمند است آسودگى همراه با ايمنى از عذاب خدا. 📚 نهج البلاغه حکمت 37 کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ: وفای عهد با خدا 🎤حجت الاسلام والمسلمین رفیعی کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
🔰حکایت نقل است که فُضَیل بن عیاض که یکی از رجال طریقت است، شاگردی داشت که اَعلَمِ شاگردان او محسوب می‌شده، وقتی ناخوش شد، هنگام اِحتِضار، فُضَیل به بالین او آمد و نزد سر او نشست و شروع کرد به خواندن «یس». آن شاگردِ مُحتَضَر گفت: مخوان این سوره را ای استاد! پس فُضَیل ساکت شد و به او گفت: بگو: لا اله الاّ اللَّه، گفت: نمی گویم آن را به جهت آنکه - اَلْعِیاذُ بِاللَّهِ - من بیزارم از آن، پس به این حال مُرد. فُضَیل از مشاهده این حال بسی دَرهم شد، و به منزل خود رفت و بیرون نیامد. پس او را در خواب دید که او را به سوی جهنم می‌کشند. فُضَیل از او پرسید که تو أعلمِ شاگردان من بودی چه شد که خداوند معرفت را از تو گرفت و به عاقبتِ بد مُردی؟ گفت: برای سه چیز که در من بود: اول: نمّامی و سخن چینی کردن. دوم: حَسَد بردن. سوم: آنکه من مرضی داشتم و به طبیبی عرضه کرده بودم، او به من گفته بود که در هر سال یک قَدَح شراب بخور که اگر نخوری این مرض در تو خواهد ماند. پس من بر حسب قول آن طبیب شراب می‌خوردم، به این سه چیز که در من بود عاقبت من بد شد و به آن حال مُردم. کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
tavafot mard v zan.rafiei_mixdown.mp3
3.72M
🎙 تفاوت های مرد و زن کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313