🌺🌾 بسم الله الرحمن الرحیم 🌾🌸
♦️ آیا حق انتخاب شدنمان از سوی خدا رو ادا کردیم؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
بین ده نفر شما نگاه میکنید، میبینید که این یکی قیافه اش مصمم تر، بدنش آماده تر، رنگ رخساره اش شادابتر، پنجه اش قویتر...میگوید آقا، این بار سنگین را تو باید برداری، من تو را برای این کار انتخاب کردم؛ این هم پیش قدم میشود، اگر برداشت، اگر توانست این کار را بکنند؛ یعنی اراده کرد، _توان که در او بود مسلما_ تصمیم گرفت و این بار را برداشت، آن وقت از سطح اقران ( کفو و همتا، نزدیکان ) بالاتر میرود، میشود یک فرد زبده برجسته، اگر بر نداشت چه؟؟ اگر بر نداشت، از دیگران توسری خورتر و بدبختر میشود، به او میگویند بیچاره! دیگران نمیتوانستند، به آنها هم نگفتیم، اما به تو گفتیم و تو نکردی، گزینش امت اسلام مثل گزینش امت بنی اسرائیل، از این قبیل است، بنی اسرائیل در زمان خودشان و مسلمانان در زمان خودشان، شایسته ترین امت ها و افراد بودند، برای تحمل بار امانت اسلام، رهبری و هدایت بشر؛ لذا بود که به این ها این بار امانت داده شد، آیا برداشتند یا نه، اگر برداشتند، این بار امانت را به سر منزل رساندند، البته بهترین و گزیده ترین و شایسته ترین مسلمانانند، اما اگر نه، چطور؟؟؟ اگر برنداشتند، همان وضعی را دارند که یهود دارا شدند بر اثر حمل نکردن بار امانت؛ *و ضربت علیهم الذله و المسکنه و باوءو بغضب من الله* این برای دنیایشان، ماواهم جهنم، آن هم برای آخرت شان....
🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۲۵.
#مقام_معظم_رهبری
@sokhanshia
🌺🌾 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌾
♦️ دین بار صعبی بر ما نگذاشته...*
*هو اجتباکم* او برگزیده است شما را، انتخاب کرده برای برداشتن این بار، *و ما جعل علیکم فی الدین من حرج* در دین، بر شما سختی و فشار هم قرار نداده، فشاری نیست، این قدرها سنگین نیست این بار، این قدرها ها برداشتنش عذاب و شکنجه ندارد، قابل تحمل است.
*و ما جعل علیکم فی الدین من حرج* بر شما در برداشتن کار دین سختی و فشاری قرار نداده، *ملت ابیکم ابراهیم* این همان آیین پدرتان ابراهیم است، *هو سمّاون المسلمین من قبل و فی هذا* او شما را در گذشته و در این نوبت، مسلمان و مسلم و تسلیم خدا نامیده است،_ *و من ذریتنا امت مسلمه لک* این در دعای ابراهیم است در سوره ی بقره، اشاره به آنجاست_ این بار را به شما دادیم، برای چه ؟؟؟ تا چه بشود؟؟؟ تا شما چه کنید و به کجا برسید؟؟؟ *لیکون الرسول شهید علیکم و تکونوا شهیداً علیکم و تکون شهداءً علی الناس* مسئول مستقیم شما پیغمبر است و مسئول همه بشریت شمایید، تا پیامبر بر شما گواه و مراقب و دیدبان باشد و شما بر بشریت گواه و مراقب و دیدبان باشید. شما زمامداران بشرید، شما اداره کنندگان بشریتید، شما دیدبان این قافله اید، ای قافله سالاران به خواب نمانید....
🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۲۶.
#مقام_معظم_رهبری
@sokhanshia
🌺🌾 بسم الله الرحمن الرحیم 🌾🌸
♦️ دیده بانی...
*لیکون الرسول شهیداً علیکم* تا پیامبر بر شما گواه و مراقب و دیدبان باشد، *و تکونوا شهداءَ علی الناس* و شما بر مردمان و بر بشریت و بر خلقها و توده ها مراقب و نگهبان، حالا که این جور است، حالا که مسئولیت شما سنگین است، حالا که شما از طرف پروردگار به ماموریتی دشوار دارید گسیل میشوید، *فاقیموا الصلاه به پا دارید نماز را، بازهم تکلیف، باز هم تعهد، ایمان خشک و خالی؟؟!! *فاقیموا الصلاه*** پس به پا دارید نماز را، *و اتوا الزکاه* و بدهید زکات را، *و واعتصموا بالله* و متوسل شوید به خدا و آیین خدایی، پناهنده باشید به خدا، متکی باشید به خدا، از هیچکس دیگر، از هیچ قدرت دیگر نهراسید، آن وقتی که راهها بر شما فرو بسته ماند، از لطف و مدد و یاوری خدا مایوس نگردید، *هو مولاکم* خدا سرپرست و نگهبان و هم جبهه ی شماست. (این کلمه ی مولی خیلی پر معناست، ان شالله یک روزی توضیح خواهم داد).
*فنعم المولی و نعم النصیر* چه نیکو مولایی است، چه نیکو یاوری است پروردگار....
🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۲۷.
#مقام_معظم_رهبری
@sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 بیانات امام خمینی در مورد خودسازی و راه افتادن..
#امام_خمینی
@sokhanshia
🌸🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸🌺
♦️ آیا حجرت را یعنی از شهری به شهر دیگر مهاجرت کردن؟؟؟!!!!!!! 👇🏻
تعهدات ایمانی از نوع زکات و نماز و اعتصام به خدا و ...را نام بردیم و اما نوع دیگری از تعهدات نیز در این آیات مطرح شده.
*انّ الذین آمنوا* همانا آن کسانی که ایمان آوردند، *و هاجروا* و هجرت کردند، حجرت کردن یعنی چه؟؟؟ یعنی از مشهد رفتند تهران مثلا ماندند؟؟؟ از شهری به شهری مهاجرت کردند و بس؟؟؟ نه، اولا؛ هجرت کردن به معنای یکباره از همه چیز دست شستن به جای هدف، به خاطر پیوستن به جامعه ی اسلامی، به خاطر قبول تعهد در مجموعه ی تشکیلات جامعه ی اسلامی محسوب میشود، از مکه که بلند میشدی شما بیرون می آمدی، مغازه پر متاع و پر کالای به قول امروزی ها سر قفلی دار حساس مشتری جمع کن آبرو آفرینت، دیگر در مکه برای تو وجود نداشت، به سود چپاول گران خون خوار متجاوز مکه، مغازه دو، سه دربندی شما ضبط میشد و اموالتان به تاراج میرفت، اگر از مکه تنها آمده بودی و خانمت مسلمان نشده بود، دیگر خاطرات زنا شویی گذشته را، باید همه را بر باد حساب میکردی، تمام شد، باید دل میکندی، اگر از مکه می آمدید مدینه، پدرتان یا پسرتان در آنجا مانده بود، عزیزترین عزیزانتان به صورت دشمن خونین شما در آمده بود، هجرت یعنی این، آن کسانی که هجرت میکردند، همه ی این محرومیتها و ناکامی ها را به جان میپذیرند....
🛑 **کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۲۸.
#مقام_معظم_رهبری
#هجرت
@sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا هدف پیامبر از هجرت فقط مساله ی مبارزه با کفار مکه بود و یا اینکه خیر جهانی بود؟؟؟؟؟؟
پاسخ رهبری..
@sokhanshia
این 🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌸
♦️ هجرت..
از سوی دیگری، هجرت یعنی برای بنای کاخ عظیم جامعه ی اسلامی یک خشت بردن، الان ملاحظه کنید، اینجا بناست ساخته بشود، فرض کنید قرار است که صد قطعه چوب دیگر، با هزاران قطعه آجر، اینجا روی همدیگر گذاشته بشود، هر بچه ای هم یک دانه بردارد بیاید اینجا، اینجا ساخته میشود، هر انسانی یک دانه سنگ بگذارد، یک کاخ با عظمت به وجود می آید، جامعه اسلامی که در مدینه به وجود آمده بود، محتاج بود به عناصر مومن، فعال، پر تلاش، پر توان، سابقه دار، اسلام فهم، محب و معتقد به این راه، با دلی سرشار از ایمان، آن کسی که هجرت میکرده از مکه، از انس و محبت و خاطره و راحتی و عیش و نوش میگذشت، می آمد به مدینه، از مکه به مدینه، این آدم در حقیقت یک گام بزرگی برداشته در راه بنای آن چنان جامعه ای، به سهم خودش، به قدر خودش، لذا قیمت داشت، تعیین کننده بود، لذا ببینید این آیات چه میگوید.....
🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ۱۲۹.
#مقام_معظم_رهبری
@sokhanshia
🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌸
♦️ مثل مومنین مانند آجرهایی است که یکدیگررا نگه داشته اند..
*انّ الذین آمنوا* همانا آن کسانی که ایمان آوردند، *و هاجروا* و هجرت هم کردند، *و جاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله* با جان و مال به جان و مال، در راه خدا مجاهدت نمودند، *و الذین آووا* و آن کسانی که پناه دادند به این درماندگان بی وطن و آوارگان از خانه به در مانده، *و نصروا* و آنها را یاری کردند، همه اینها *اولئک بعضهم اولیاء بعض* اینها بعضی به هم پیوستگان و به هم پیوسته گان و هم جبهه یکدیگرند، اینها همه یک عنصرند، اینها خشت و آجر یک دیوار و یک سقفند؛ مثل المومنین کمثل التبیان یشد بعضه بعضا، این آجرها را دیدید چطور در همدیگر رفته، در این ضربی های (نوعی طاق محدب که در آن آجرها از قسمت پهنا به هم متصل هستند) سقف؛ هر آجری یک مومن است، هر مومنی یک آجر است، درهم فرو رفته و دهها آجر دیگر را نگه داشته است، در یک سقف ضربی، یک دانه آجر را با زحمت بکش پایین، ده تا آجر از اطرافش میریزد، این یکی نگه داشته بود آن ده تا را، همچنانی که آن ده تا هم به سهم خود، این یکی را نگه داشته بود، *بعضهماولیاء بعض* بعضی به هم پیوستگان بعض دیگرند.
🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ۱۳۰
#مقام_معظم_رهبری
@sokhanshia
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ امامخمینی؛
مومن ها برادر یکدیگرند...
@sokhanshia
🌾🌺 بسمالله الرحمن الرحیم 🌺🌾
♦️ تا حجرت نکنید خویشاوندی نیست بینتان .
*والذین آمنوا* اینجا را دقت کنید، اما آن کسانیکه ایمان آوردند، باور قلبی هم هست، اما *و لم تهاجروا* از خانه مشجر راحت، دل نکندند و هجرت ننمودند_ حالا مشجری هم که نبود خانه ی اینها_ *ولم یهاجروا* هجرت نکردند، ایمان آوردند، اما به این تعهد ایمانی عمل نکردند، اینها چطور؟؟ اینها را میفرماید که *ما لکم من ولایتهم من شیء حتی تهاجروا* اینها به شما پیوسته نیستند، جزو شما نیستند، میان شما و آنها ولایت و به هم پیوستگی نیست، تاکی؟؟؟ *حتی تهاجروا* تا وقتی که به تعهد ایمانی عمل کنند، ایمان خشک و خالی در دنیا هم اثر نمیدهد برادر، در جامعه ی اسلامی هم منشاء اثر قرار نمیگیرد، در آخرت که به جای خود دارد، *ما لکم من ولایتهم من شیء حتی تهاجروا* .
🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۳۰.
#مقام_معظم_رهبری
#هجرت
#ایمان
@sokhanshia
♦️ دست خط رهبری از جلسه ی چهارم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری...
#مقام_معظم_رهبری
@sokhanshia
⚘🌿 شکر خدا جلسه ی چهارم از کتاب طرح کلی اندیشه ی اسلامی مقام معظم رهبری رو تموم کردیم. ⚘🌿
تایید و تاکید #رهبری بر فعالیت #هوشمندانه و تهاجمی در #شبکههای_اجتماعی_خارجی :
🔹«از من سوال میشود که در شبکههای اجتماعی مجازی کنونی که متعلق به #دشمن است، وارد بشویم یا نه؟ ورود #هوشمندانه به شبکههای اجتماعی بین المللی #خیلی_خوب است؛ اما حواستان باشد آدمهایی ورود کنند که از شرایط آگاه باشند ... ورود تهاجمی یکی از راههای #ورود به این شبکههاست» (۱۳۹۵/۸/۱۹)
@ahlolbasar
@sokhanshia