eitaa logo
سخن شیعه
113 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢امام خمینی (ره):💢 ای ملت عزیز ! که پشتیبان تو خداست ،با اراده مصمم به پیش برو که نگهدار تو خداست تو برای خدا، برای قیام کردی قویدل باش که پیروز خواهی شد. 💠صحیفه نور، ج ۱۰ ، ص ۱۲۹ @basirat_dehi @basirat_dehi
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️بردگی کردن انسان... بردگی بندگان چیست؟؟؟ بردگی بندگان این که وقتی در یکی از لشکرهای ایران و روم، یکی از سلاطین گذشته ایران قبل از ساسانیها، از هخامنشیها، وقتی دستور میده همه بیایند، آن پیرمرد می آید میگوید، که آقا من سه تا پسر دارم دارند میایند، در میدان با شما می آید میگوید که آقا، من سه تا پسر را بگذارید پهلوی من بماند، چون من پیرم، از کار افتاده ام، اجازه بدهید این یکی بماند و با شما نیاید، در مجلس به او چیزی نمیگویند، او را از مجلس بیرون میرانند، بعد فردا وقتی که سپاهیان دارند حرکت میکنند با ستون چهار، اسبها و سربازها پشت سر هم دم دروازه که می رسند، آن سه تا برادر یکهو میبینند برادر چهارمشان دو شقه شده، یک شقه این طرف دروازه، یک شقه آن طرف دروازه نصب شده تا دیگر پیرمرد ها نگویند جوانهای ما نیایند و برای قدرت داریوش نجنگند، خود را به آب و آتیش نزنند؛ این بردگی انسان است، وقتی انسان در یک جامعه ای حق نداشتند که آنچه را میخواهند، بخواهند، حتی‌نمیگویم بگویند؛ انسانها در یک اجتماع حق نداشته باشند که طرفدار و طالب عدالت باشند، دشمن تبعیض باشند؛ انسانها حق نداشته باشند برای خودشان آزادی را دوست بدارند و بخواهند، خفقان و اختناق را مثل وضع طبیعی بپذیرند و رویش ضجه بگذارند و بخواهند، خفقان و اختناق را مثل وضع طبیعی بپذیرند و رویش ضجه بگذارند؛ وقتی در یک چنین جامعه ای انسانها زندگی کردند، این بالاترین و زشت ترین و تلخترین نوع بردگی ست، این بدترین انواع بردگی ست، چرا؟؟ چون مزورانه است، آنهایی که میرفتند یک مشت انسان بی گناه را در فلان نقطه می گرفتند، سر ها را میتراشیدند، در بلاد دیگر میفروختند؛ آنها یک کار علنی و واضحی انجام میدادند، اما این جور با انسانها بازی کردن، این‌جور فکر و خواست و اراده و تصمیم را در انسان ندیده گرفتن، او را پامال کردن، این بود دیگر. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۱. ❌ 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ بندگی خدا یعنی... گفت (فرستاده ی پیامبر) آمده ایم تا شما را از عبادت بندگان خلاص کنیم؛ یعنی مردم را از عبادت تو، ای یزگرد!! دیگران را از عبادت استاندارت، دهبانیان، سردارانت، در گوشه و کناجهت لاص کنیم، من عبادت العباده بعد کجا ببریمشان؟؟ بنده تو که نبودند، چه جوری باشند؟؟ بی بند و بار باشند، نه؛ بنده خدا باشند، بنده خدا بودن یعنی آزاد بودن، یعنی آقا بودن، یعنی به سوی کمال رفتن، یعنی از وسایل کمال، هر اندازه بخواهی استفاده کردن و بهره مند شدن؛ همینجور که در جامعه اسلامی این جوری بود. در جامعه اسلامی مردم بندگان خدا بودند، نه بندگان قدرتها... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۲. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🔰 اگر بخواهید گره‌های کور خود را با پناه بردن به کانون سرمایه داری غرب حل کنید، نه تنها دردی از جامعه خویش را دوا نکرده‌اید، که دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند. 📆 امام خمینی (ره) | ۱۱ دی ۱۳۶۷ @sahifeh_noor @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️توحید با وجود اختلافات طبقاتی معنی ندارد... اگر چنانچه قائل به توحید باشی در جامعه اختلاف طبقاتی و تبعیض معنی ندارد دیگر، اصلا معنی ندارد دیگر، آن جامعه ای که سَری و تَهی دارد، آن جامعه، جامعه توحیدی نیست، توحید میگوید؛ *‌‌کلکم من آدم و آم من تراب* همه فرزندان آدمند و آدم از خاک است، نزدیکی شما به خدا و رجحان شما به تقواست، و الّا در یک جامعه ای که که هزاران موجب برای تبعیض وجود دارد _میگویی آقا، فلانی این جوری است؛ میگوید خب فلانی جزو اشراف است، او حساب دیگری دارد_ در جامعه ای که اشراف و غیر اشراف دارد، در جامعه ای که برخوردهای مردم به شدت با یکدیگر متفاوت است و آن ‌برخوردار، حق‌خود میداند، در جامعه ای که بندگان خدا همه در یک تراز نیستند و بعضی باز بنده بعضی دیگر‌ هستند؛ در این جامعه توحید نیست، وقتی توحید به یک جامعه آمد، همه بندگان در یک تراز قرار میگیرند؛ یعنی چه؟؟ یعنی همه میشوند بنده خدا، که دیروز گفتم، موجودات جهان، انسان و دیگرها، بندگان مقهور اویند و در عبودیت او همگان شریک و همترازند، این را دیروز مشروحا بیان کردیم که هیچ کس و هیچ چیز زیر عنوان فرزندی، همسری و همشانی از دایره عبودیت خدا بیرون نیست، در حوزه عبودیت دیگر معنی ندارد یک عده بنده، باز یک زنجیر به گردن یک عده دیگر ببندند، اصلا معنی ندارد، بندگی خدا به معنی آزادی از بندگی غیر خداست، اصلا با هم همدیگر نمی سازد این دو تا، معنی ندارد که کسی بنده خدا هم باشد، بنده غیر خدا هم باشد، بندگی خدا یعنی آزادی از عبودیت و بندگی هر چه غیر خدا و هر کس غیر خداست. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۲. ❌ 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
منافقین، از کفار بدترند... 🌸امام روح الله: منافق‌ها هستند که برتر از کفارند. آنی که مسلمان می‌گوید هستم و بر ضد اسلام عمل می‌کنند و می‌خواهد به ضد اسلام عمل بکند، آن است که در قرآن بیشتر از آنها تکذیب شده تا دیگران. ما سوره منافقین داریم اما سوره کفار نداریم. سوره منافقین داریم که برای منافقین از اول شروع می‌کند اوصافشان را می‌گوید. اسلام همیشه گرفتار یک همچو جمعیت‌هایی بوده است. در صدر اسلام زیاد جمله هست در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) اینها زیاد بودند. در زمان خود پیغمبر اکرم (ص) زیاد بودند و همینطور در طول تاریخ. اسلام گرفتار یک همچون مسائل بوده است و گرفتار این که اشخاص هم از خود مسلمان ها، مردم خوب، مردم اسلامی گول می‌خورند. از اینها، از این اشخاص که با صورت اسلامی می‌آمدند وحی می‌کردند، گول می‌خوردند. 📚صحیفه نور جلد ۱۲ص۱۹۲ @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ جمله دوم فرستاده پیامبر به یزگرد... *لیخرج الناس من عبادت العباد الی عبادت الله و من ضیق الدنیا الی سعه الدنیا و الاخره* جمله ی دوم؛ گفت آمدیم تا مردمان را، بندگان خدا را، از حصار محدود و تنگ دنیا ببریم در فراخنای دنیا و آخرت، حصار محدود و تنگ دنیا، در یک جامعه ای که مردم با بینش درست زندگی نمیکنند، از هر طرف نگاه میکنند، نزد نگاهشان چیزی جز دنیا و بهره های دنیوی نیست، از هر طرف نگاه میکنند مردم، نزد نگاهشان چیزی جزء دنیا و بهره های دنیوی نیست، از هر طرفی نگاه میکنند مردم، جزء لذایذ دنیوی و منیتهای باب دنیا چیزی برایشان مطرح نیست، هر چه نگاه میکند، تلاشهای کوچک و نا چیز حیوانی خودش میبیند و منافع کوچک و پست و حقیر و دفعی و آنی اش را، در جامعه ای که یزگرد بر مردم حکومت میکرد، مردم چنین نبود که همه از یزگرد راضی باشند، ناراضی هم زیاد بود؛ اما این ناراضی ها چون چشمشان نزدیک بین بود، چون افق دیدشان تنگ و کوچک بود، می دیدند که اگر اندک نارضایتی و ناراحتی از یزگرد نشان بدهند، همین زندگی مختصر پست هم از آنها گرفته خواهد شد، همین دو لقمه بیشتر خوردن، دو روز بیشتر غنودن، دوتا جفتک بیشتر توی کوچه و خیابان زدن، همین از او گرفته میشود؛ و چون برای این خیلی ارزش قائل بود، چون خیلی همین مختصر را دوست میداشت، حاضر نبود که برای آزادی، برای شرافت و اصالت و فضیلت انسانی اقدامی به عمل بیاورد، علتش چه بود؟؟!! افق دیدش کوچک و تنگ و محدود بود، ضیق دنیا. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۳. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ بندگی خدا و وسعت پیدا کردن؛ فکر و بینش و خرد انسانی... اما وقتی که انسان مسلمان شد، همه چیز برای او مقدمه است، وسیله است، برای چه؟؟ وسیله چه؟؟ وسیله رسیدن به جهانی پهناور _نمیگویم جهان بعد از مرگ _ جهان فکر و بینش و دید خود انسان که به وسعت خدا وسیع و گسترده است، همه چیز برای انسان وسیله هستند، برای اینکه انسان بتواند رضای خدا را به دست بیاورد، زندگی دنیا، پول دنیا، آسایش دنیا، محبتهای دنیا، برایش ارزش و اصالت ندارد، آن وقتی ارزش پیدا میکند که در راه خدا باشد، فی سبیل الله ، اما اگر چنانچه این محبت، این مال، این‌مقام، این زندگی، این فرزند، این آبرو، این حیثیت، در راه خدا و در راه وظیفه نبود و قرار نگرفت، برایش هیچ قیمتی و ارزشی ندارد، دنیا و آخرت به هم دوخته است در طرز فکر اسلامی؛ و برای یک مسلمان، دنیا آخری ندارد، در نظر آن شخصی که بنده بندگان و برده موجودات ناقص است، دنیا محدود است؛ اما برای این؛ دنیا وسیع است، مرگ یک دریچه ست که از این دریچه ی وقتی نگاه میکنی، آن طرف باغها و بوستانها و دنیاها و گیتی ها و جهان هاست؛ لذا میبینید که فوقش این است که به این دریچه برسد، از این دریچه بگذرد، مهم نیست، مرگ برایش مسئاله ای نیست... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۴. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
💠همه به سوی دار جزا خواهیم رفت، چه بهتر که عمر کوتاه را در راه به اسلام و مسلمین صرف کنیم تا در پیشگاه مقدس حق تبارک و تعالی سرافراز و در سلک خدمتگزاران درآییم. 📚صحیفه نور، جلد ٢٢،صفحه ۶١ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️مطالبی که در مورد توحید بیان شد؛ بینش نو و مخصوصا قرآنی بود ... اینها جلوه ها و گوشه هایی از توحید است، البته درباره ی توحید منظم تر و تحت عنوان معین تری بایستی صحبت کرد و صحبت خواهیم کرد ان شاءالله در روزهای آینده، امروز بنده فقط خواستم یک کلیاتی را در این باب گفته باشم......این در حقیقت یک بینش نویی در زمینه توحید میدهد...یک بعدی از توحید است که درست آنچه در زمینه توحید مورد نظر است، مورد نظر ادیان و قرآن مخصوصا، منعکس میکند بیان میکند. و اما آیاتی که در نظر گرفتیم؛ تکرار آیت الکرسی به عنوان یک شعار توحید خیلی جالب است، که احتمال میدهم علت اینکه این همه تاکید شده که آیت الکرسی تکرار خوانده بشود در مواردی، برای این است که این شعار توحید دائما در ذهن انسان زنده و پایدار باشد، حیّ و قیّوم باشد. این خاطره در ذهن انسان، این آیاتی که امروز اینجا نوشته شده، از سوره بقره است، شرح یک منظره ای ست در قیامت، که البته به مساله ی توحید ارتباط تام و تمامی پیدا میکند، در ضمن تلاوت آیه کاملا روشن میشود. سوره ی بقره آیه ۱۶۵، ۱۶۶. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۵. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️محبوبیت خدا برای مومنان... *و من الناس من یتخذ من دون الله اندادا* از جمله مردم کسانی هستند که به غیر خدا هماوردان و رقیبانی را انتخاب میکنند؛ یعنی برای خدا شریک از جنس بشر یا از غیر جنس بشر انتخاب میکنند، *یحبونهم کحب الله* آن ها را مانند مهر و محبت که باید به خدا داشت، دوست میدارند، همینجا یک پارانتزی باز میکند آیه، چون درباره ی محبت صحبت نمیکرد، اما چون صحبت محبت اینها نسبت به خدا شد، یک پارانتزی کانّه باز میکند مثل جمله ی معترضه میفرماید؛ *و الذین آمنوا اشدّ حبا ِلِله* آن کسانی که ایمان آوردند، مومنان راستین و واقعی، اینها مهر و محبتشان به خدا بسی شدیدتر است از همه این جلوه های ظاهری، از همه ی قطبهایی که دل انسان را مثل کهربا به سوی خود جذب میکنند، از همه خدایان دروغین، از خدای نفس و شهوت، که خودت بگیر و برو تا آن خداهایی که در صدر و بالای اجتماعات جا گرفته اند و جا میگیرند و جای داده میشوند، از همه اینها خدا برای مومن محبوب تر است‌. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۶. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia