هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
💢 در را به روی غرب ببندید
امام خمینی (ره):
🔹باید خودمان را پیدا کنیم. شرق باید در غرب را ببندد، در غرب را به روی خودش ببندد. تا غرب راه به اینجا دارد شما به استقلال خودتان نخواهید رسید و تا این غربزده هایی که در همه جا موجودند از این مملکت نروند یا اصلاح نشوند شما به استقلال نخواهید رسید، اینها نمی گذارند.
#امام_خمینی
صحیفه نور؛ جلد 10؛ صفحه 76 و 75
صحیفه امام؛ جلد 10؛ صفحه 390
مورخ: ۷ آبان ۱۳۵۸
بزرگترین مرجع بیانات امام خمینی (ره) در پیام رسان ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/280887296Cfedaa076f1
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾
🔷️ ماجرای پیک پیامبر به شاه ایران و یکی از سه جمله ی ارزشمند...
فرستاده ی سپاهیان اسلام آمد وارد کاخ پر قدرت ساسانی شد، یک عرب ژنده پوش، یک عربی که سر تا پایش را شما حساب کنید، شاید یک تومان ما نمی ارزد، وارد کاخ آن کسی شد که یک روزی که داشت فرار میکرد و سپاهیان سلحشور مسلمان دنبالش بودند، هزارتا کنیز آوازه خوان فقط همراهش داشت، غیر از چیزهای دیگر، مطربها و آوازه خوان هایش هزار نفر، این در حضر(محل حضور، منزل، شهر) چه جوری ست، وقتی در سفر آن جور باشد، آن هم سفر فرار، سفری که دارد از ترس جان می گریزد، بدبخت!! آوازه خوان کجا میبری؟؟!!! شمشیر با خودت ببر.
آدم می ترسد که آنها هم تحت استعمار یهودی ها بودند!!!(خنده حضار 😁) _این خصوصیات سیاستهای شوم پلید صهیونیستی ست که مردم را سر گرم کنند به همین دِلی دِلی کردنها و آواز خواندنها و آواز کشیدنها و به نام های گوناگون_ این مرد ژنده پوش وارد بارگاه آن چنان قدرت عظیم سیاسی شد، شما فکر میکنید که ترسید؟؟ فکر میکنید مرعوب شد، فکر میکنید در اندیشه مجادله آمد؟ ابداً.. آخر در مقابل یک قدرتمند عظیم الشانی، وقتی یک آدم ناچیزی کوچکی حاضر بشود، همه همتش این است، که بتواند خودش را یک ذره متصل کند به آن قدرت عظیم، یک خرده خودش را به او نزدیک کند؛ اگر چه با زبان چربی، یا تملق..یا اظهار عبودیت و بندگی، فکر میکنید این جوری شد؟ ابداً. وقتی رفت جلو تا در مقابل تخت رسید، گویا پایش را روی تخت یزدگرد هم گذاشت، برای اینکه دید کاغذ را یزد گرد نمی آید بگیرد از او، کاغذ آورده بود...دیگران آمدند بگیرند، گفت به شماها نمیدهم، به خودش باید بدهم، آن هم که از جایش بلند نمی شد بیاید از این عرب کاغذ بگیرد، مجبور شد این برود جلو، رفت تا روی تختش رفت، کاغذ را به او داد مثلا، گفت شما برای چه آمدید؟؟ سه جمله گفت؛ سه جمله که این بایستی با خطوط درخشنده ای در لوحی نوشته بشود و بر سر در کاخ عظیم انسانیت کوبیده بشود تا همه بدانند شعار و ایده اسلام چیست...گفت ما آمده ایم ^^لیخرج الناس^^ البته در طی بیاناتی این سه جمله اش مورد نظر ماست. ^^لیخرج الناس من عبادتِ العباد الی عبادت الله^^ ما آمده ایم تا انسانها را از بردگی بندگان خلاص کنیم و به عبودیت خدا متعال بکشانیم.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۵۹، ۲۶۰.
#توحید
#مقام_معظم_رهبری
#سبک_زندگی
#اسلام_حقیقی✅
#اسلام_آمریکایی ❌
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
@sokhanshia
💢امام خمینی (ره):💢
ای ملت عزیز ! #قوی_باش که پشتیبان تو خداست ،با اراده مصمم به پیش برو که نگهدار تو خداست تو برای خدا،
برای #جمهوری_اسلامی قیام کردی قویدل باش که پیروز خواهی شد.
💠صحیفه نور، ج ۱۰ ، ص ۱۲۹
@basirat_dehi
@basirat_dehi
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾
🔷️بردگی کردن انسان...
بردگی بندگان چیست؟؟؟ بردگی بندگان این که وقتی در یکی از لشکرهای ایران و روم، یکی از سلاطین گذشته ایران قبل از ساسانیها، از هخامنشیها، وقتی دستور میده همه بیایند، آن پیرمرد می آید میگوید، که آقا من سه تا پسر دارم دارند میایند، در میدان با شما می آید میگوید که آقا، من سه تا پسر را بگذارید پهلوی من بماند، چون من پیرم، از کار افتاده ام، اجازه بدهید این یکی بماند و با شما نیاید، در مجلس به او چیزی نمیگویند، او را از مجلس بیرون میرانند، بعد فردا وقتی که سپاهیان دارند حرکت میکنند با ستون چهار، اسبها و سربازها پشت سر هم دم دروازه که می رسند، آن سه تا برادر یکهو میبینند برادر چهارمشان دو شقه شده، یک شقه این طرف دروازه، یک شقه آن طرف دروازه نصب شده تا دیگر پیرمرد ها نگویند جوانهای ما نیایند و برای قدرت داریوش نجنگند، خود را به آب و آتیش نزنند؛ این بردگی انسان است، وقتی انسان در یک جامعه ای حق نداشتند که آنچه را میخواهند، بخواهند، حتینمیگویم بگویند؛ انسانها در یک اجتماع حق نداشته باشند که طرفدار و طالب عدالت باشند، دشمن تبعیض باشند؛ انسانها حق نداشته باشند برای خودشان آزادی را دوست بدارند و بخواهند، خفقان و اختناق را مثل وضع طبیعی بپذیرند و رویش ضجه بگذارند و بخواهند، خفقان و اختناق را مثل وضع طبیعی بپذیرند و رویش ضجه بگذارند؛ وقتی در یک چنین جامعه ای انسانها زندگی کردند، این بالاترین و زشت ترین و تلخترین نوع بردگی ست، این بدترین انواع بردگی ست، چرا؟؟ چون مزورانه است، آنهایی که میرفتند یک مشت انسان بی گناه را در فلان نقطه می گرفتند، سر ها را میتراشیدند، در بلاد دیگر میفروختند؛ آنها یک کار علنی و واضحی انجام میدادند، اما این جور با انسانها بازی کردن، اینجور فکر و خواست و اراده و تصمیم را در انسان ندیده گرفتن، او را پامال کردن، این بود دیگر.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۱.
#توحید
#مقام_معظم_رهبری
#سبک_زندگی
#اسلام_حقیقی✅
#اسلام_آمریکایی ❌
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
@sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾
🔷️ بندگی خدا یعنی...
گفت (فرستاده ی پیامبر) آمده ایم تا شما را از عبادت بندگان خلاص کنیم؛ یعنی مردم را از عبادت تو، ای یزگرد!! دیگران را از عبادت استاندارت، دهبانیان، سردارانت، در گوشه و کناجهت لاص کنیم، من عبادت العباده بعد کجا ببریمشان؟؟ بنده تو که نبودند، چه جوری باشند؟؟ بی بند و بار باشند، نه؛ بنده خدا باشند، بنده خدا بودن یعنی آزاد بودن، یعنی آقا بودن، یعنی به سوی کمال رفتن، یعنی از وسایل کمال، هر اندازه بخواهی استفاده کردن و بهره مند شدن؛ همینجور که در جامعه اسلامی این جوری بود.
در جامعه اسلامی مردم بندگان خدا بودند، نه بندگان قدرتها...
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۲.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
@sokhanshia
🔰 اگر بخواهید گرههای کور #اقتصادی خود را با پناه بردن به کانون سرمایه داری غرب حل کنید، نه تنها دردی از جامعه خویش را دوا نکردهاید، که دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند.
📆 امام خمینی (ره) | ۱۱ دی ۱۳۶۷
@sahifeh_noor
@sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾
🔷️توحید با وجود اختلافات طبقاتی معنی ندارد...
اگر چنانچه قائل به توحید باشی در جامعه اختلاف طبقاتی و تبعیض معنی ندارد دیگر، اصلا معنی ندارد دیگر، آن جامعه ای که سَری و تَهی دارد، آن جامعه، جامعه توحیدی نیست، توحید میگوید؛ *کلکم من آدم و آم من تراب* همه فرزندان آدمند و آدم از خاک است، نزدیکی شما به خدا و رجحان شما به تقواست، و الّا در یک جامعه ای که که هزاران موجب برای تبعیض وجود دارد _میگویی آقا، فلانی این جوری است؛ میگوید خب فلانی جزو اشراف است، او حساب دیگری دارد_ در جامعه ای که اشراف و غیر اشراف دارد، در جامعه ای که برخوردهای مردم به شدت با یکدیگر متفاوت است و آن برخوردار، حقخود میداند، در جامعه ای که بندگان خدا همه در یک تراز نیستند و بعضی باز بنده بعضی دیگر هستند؛ در این جامعه توحید نیست، وقتی توحید به یک جامعه آمد، همه بندگان در یک تراز قرار میگیرند؛ یعنی چه؟؟ یعنی همه میشوند بنده خدا، که دیروز گفتم، موجودات جهان، انسان و دیگرها، بندگان مقهور اویند و در عبودیت او همگان شریک و همترازند، این را دیروز مشروحا بیان کردیم که هیچ کس و هیچ چیز زیر عنوان فرزندی، همسری و همشانی از دایره عبودیت خدا بیرون نیست، در حوزه عبودیت دیگر معنی ندارد یک عده بنده، باز یک زنجیر به گردن یک عده دیگر ببندند، اصلا معنی ندارد، بندگی خدا به معنی آزادی از بندگی غیر خداست، اصلا با هم همدیگر نمی سازد این دو تا، معنی ندارد که کسی بنده خدا هم باشد، بنده غیر خدا هم باشد، بندگی خدا یعنی آزادی از عبودیت و بندگی هر چه غیر خدا و هر کس غیر خداست.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۲.
#توحید
#مقام_معظم_رهبری
#سبک_زندگی
#اسلام_حقیقی✅
#اسلام_آمریکایی❌
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
@sokhanshia
منافقین، از کفار بدترند...
🌸امام روح الله:
منافقها هستند که برتر از کفارند.
آنی که مسلمان میگوید هستم و بر ضد اسلام عمل میکنند و میخواهد به ضد اسلام عمل بکند، آن است که در قرآن بیشتر از آنها تکذیب شده تا دیگران.
ما سوره منافقین داریم اما سوره کفار نداریم.
سوره منافقین داریم که برای منافقین از اول شروع میکند اوصافشان را میگوید.
اسلام همیشه گرفتار یک همچو جمعیتهایی بوده است.
در صدر اسلام زیاد جمله هست در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) اینها زیاد بودند.
در زمان خود پیغمبر اکرم (ص) زیاد بودند و همینطور در طول تاریخ.
اسلام گرفتار یک همچون مسائل بوده است و گرفتار این که اشخاص هم از خود مسلمان ها، مردم خوب، مردم اسلامی گول میخورند.
از اینها، از این اشخاص که با صورت اسلامی میآمدند وحی میکردند، گول میخوردند.
📚صحیفه نور جلد ۱۲ص۱۹۲
@sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾
🔷️ جمله دوم فرستاده پیامبر به یزگرد...
*لیخرج الناس من عبادت العباد الی عبادت الله و من ضیق الدنیا الی سعه الدنیا و الاخره*
جمله ی دوم؛ گفت آمدیم تا مردمان را، بندگان خدا را، از حصار محدود و تنگ دنیا ببریم در فراخنای دنیا و آخرت، حصار محدود و تنگ دنیا، در یک جامعه ای که مردم با بینش درست زندگی نمیکنند، از هر طرف نگاه میکنند، نزد نگاهشان چیزی جز دنیا و بهره های دنیوی نیست، از هر طرف نگاه میکنند مردم، نزد نگاهشان چیزی جزء دنیا و بهره های دنیوی نیست، از هر طرفی نگاه میکنند مردم، جزء لذایذ دنیوی و منیتهای باب دنیا چیزی برایشان مطرح نیست، هر چه نگاه میکند، تلاشهای کوچک و نا چیز حیوانی خودش میبیند و منافع کوچک و پست و حقیر و دفعی و آنی اش را، در جامعه ای که یزگرد بر مردم حکومت میکرد، مردم چنین نبود که همه از یزگرد راضی باشند، ناراضی هم زیاد بود؛ اما این ناراضی ها چون چشمشان نزدیک بین بود، چون افق دیدشان تنگ و کوچک بود، می دیدند که اگر اندک نارضایتی و ناراحتی از یزگرد نشان بدهند، همین زندگی مختصر پست هم از آنها گرفته خواهد شد، همین دو لقمه بیشتر خوردن، دو روز بیشتر غنودن، دوتا جفتک بیشتر توی کوچه و خیابان زدن، همین از او گرفته میشود؛ و چون برای این خیلی ارزش قائل بود، چون خیلی همین مختصر را دوست میداشت، حاضر نبود که برای آزادی، برای شرافت و اصالت و فضیلت انسانی اقدامی به عمل بیاورد، علتش چه بود؟؟!! افق دیدش کوچک و تنگ و محدود بود، ضیق دنیا.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۳.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
@sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾
🔷️ بندگی خدا و وسعت پیدا کردن؛ فکر و بینش و خرد انسانی...
اما وقتی که انسان مسلمان شد، همه چیز برای او مقدمه است، وسیله است، برای چه؟؟ وسیله چه؟؟ وسیله رسیدن به جهانی پهناور _نمیگویم جهان بعد از مرگ _ جهان فکر و بینش و دید خود انسان که به وسعت خدا وسیع و گسترده است، همه چیز برای انسان وسیله هستند، برای اینکه انسان بتواند رضای خدا را به دست بیاورد، زندگی دنیا، پول دنیا، آسایش دنیا، محبتهای دنیا، برایش ارزش و اصالت ندارد، آن وقتی ارزش پیدا میکند که در راه خدا باشد، فی سبیل الله ، اما اگر چنانچه این محبت، این مال، اینمقام، این زندگی، این فرزند، این آبرو، این حیثیت، در راه خدا و در راه وظیفه نبود و قرار نگرفت، برایش هیچ قیمتی و ارزشی ندارد، دنیا و آخرت به هم دوخته است در طرز فکر اسلامی؛ و برای یک مسلمان، دنیا آخری ندارد، در نظر آن شخصی که بنده بندگان و برده موجودات ناقص است، دنیا محدود است؛ اما برای این؛ دنیا وسیع است، مرگ یک دریچه ست که از این دریچه ی وقتی نگاه میکنی، آن طرف باغها و بوستانها و دنیاها و گیتی ها و جهان هاست؛ لذا میبینید که فوقش این است که به این دریچه برسد، از این دریچه بگذرد، مهم نیست، مرگ برایش مسئاله ای نیست...
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۴.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
@sokhanshia
💠همه به سوی دار جزا خواهیم رفت، چه بهتر که عمر کوتاه را در راه #خدمت به اسلام و مسلمین صرف کنیم تا در پیشگاه مقدس حق تبارک و تعالی سرافراز و در سلک خدمتگزاران درآییم.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ٢٢،صفحه ۶١
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
@Sahifeh_noor
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
@sokhanshia