مسئله غدیر یک حقیقت انکار ناپذیر است اما عدهای نصِّ قرآن را نیز انکار کردند اما اگر کسی مسئله امامت و ولایت راشناخت به طبع ولایت و امامت ِ سایر معصومین نیز برای او محرز می شود و انگاه خودش را ملزم به تبعیت از آن بزرگواران میکند.
لطفا ادامهاش را اینجا بخوانید...
https://sahebnews.ir/1057177/
✍سلالهاخلاقی
#عید_غدیر
#عیدولایت
#یادداشت
#خبرگزاریصاحبنیوز
@solalehakhlaghi
1_1116819680.mp3
2.24M
#روزی_یک_آیه
♦️موضوع: حرمت شراب و قمار
💠يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ [مائده/آیه۹۰]
◀️ ترجمه:
ای اهل ایمان، شراب و قمار و بتپرستی و تیرهای گروبندی همه اینها پلید و از عمل شیطان است، از آن البته دوری کنید تا رستگار شوید.
👌نکته ها:
🔹خمر: خمر در اصل به معنى پوشاندن است. مست كننده را خمر گويند كه عقل و احساس را مى پوشاند.
🔹ميسر: قمار. آن از يسر به معنى آسانى است. به قولى قمار را از آن ميسر گويند كه به وسيله آن مال ديگران به آسانى و بى زحمت به دست مى آيد.
🔹انصاب: نصب (بر وزن عقل، شتر، قفل) چيز نصب شده و بر پا داشته شده براى عبادت. جمع آن انصاب و نصب (بر وزن شتر) است. علّت اين نامگذارى آن است كه بتها را براى عبادت نصب مى كردند.
🔹ازلام: زلم (بر وزن شرف- صرد) تير. جمع آن ازلام. مراد تيرهاى قرعه و قمار است.
🔹ايمان، با شرابخوارى و قماربازى سازگارى ندارد. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَيْسِرُ ... فَاجْتَنِبُوهُ ...
🔹شراب و قمار، در رديف بتپرستى است. «الْخَمْرُ وَ الْمَيْسِرُ وَ الْأَنْصابُ» (بنابر اينكه مراد از انصاب، بتها باشد)
🔹 خوردن لقمهى حلال و پرهيز از حرامخوارى، در سعادت و رستگارى انسان مؤثّر است. «فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»
#حفظ_موضوعی
🔹🔸🔹🔶🔹
✦ #ندبه_های_دلتنگی ✦
[ بنَفْسِی أَنْتَ أُمْنِیَّةُ شَائِقٍ یَتَمَنَّی / ندبه
جانم فدایت، تو آرزوی هر مشتاقی که آرزو کند! ]
▪️ تو را بوییدن، تو را بوسیدن، تو را به جان خریدن...
آرزوی هر دل هرجایی و هرزهگردی نیست!
دل باید کَند از شیرینی محبت هر که غیر تو ...
تا این آرزو ، سلول به سلول جانت را به آتش بکشد...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 💫
@Ostad_Shojae
فایدهی امام غائب.m4a
5.08M
⁉️ فایدهی امام غائب؟
🔊پاسخکارشناسبرنامه:استادجوادحیدری
🔘 هرهفته جمعهها⏰12:00
🔰برنامهی چشم به راه
📻رادیو اصفهان
#شبهات_مهدویت
#برنامهی_رادیوئی_چشمبراه
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💎روزی ابلیس بافرزندانش ازمسیری میگذشتند
به طایفه ای رسیدند که درکنار راه چادر زده بودند، زنی رامشغول دوشیدن گاو دیدند، ابلیس به فرزندانش گفت :
تماشاکنیدکه من چطور بلا بر سر این طایفه می آورم
بعد بسوی آن زن رفت وطنابی را که به پای گاو بسته بود تکان داد.
باتکان خوردن طناب، گاو ترسید و سطل شیر را به زمین ریخت و کودک آن زن را که در کنارش نشسته بود لگد کرد و کشت.
زن با دیدن این صحنه عصبانی شد و گاو را با ضربات چاقو از پای درآورد.
وقتی شوهرش آمد و اوضاع را دید، زن رابه شدت کتک زد و او را طلاق داد.
فامیلِ زن آمدند و آن مرد رادبه باد کتک گرفتند و آنقدر او را زدند که کشته شد.
بعد از آن اقوامِ مرد از راه رسیدند و همه باهم درگیر شدند و جنگ سختی درگرفت . هنوز در گوشه و کنار دنیا بستگان آن زن و شوهر همچنان در جنگ هستند.
فرزندان ابلیس بادیدن این ماجرا گفتند: این چه کاری بود که کردی؟
ابلیس گفت : من که کاری نکردم، فقط طناب را تکان دادم!
ماهم در اینطور مواقع فکر میکنیم :
کاری نکرده ایم درحالیکه نمیدانیم، حرفی که میزنیم، چیزی که می نویسیم، نگاهی که میکنیم ممکن است حالی را دگرگون کند، دلی رابشکند، مشکلی ایجادکند
آتش اختلافی برافروزد، و...
بعدازاین وقایع فکرمیکنیم که کاری نکرده ایم،فقط طناب راتکان داده داده ایم
✍️امیرالمؤمنین عليه السلام:
🔹شكرُ العالِمِ عَلى عِلمِهِ عَمَلُهُ بِهِ وبَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ
🔸شكرگزارى عالم بر علمش عبارت است از:
عمل کردنش به آن علم،
و گذاشتن آن در اختیار سزامندانش
📚غررالحكم حدیث 5667
🗞 #حدیث_روز
⭕️ سوال
⁉️ اثبات اینکه معنای «مولا» در حدیث غدیر به معنای «سرپرست» می باشد و نه دوست چگونه ممکن است؟؟
🔰 جریان غدیر خم، جریانی است که از حیث تاریخی متواتر بوده و هیچکس نمیتواند آنرا رد کند، لذا علمای اهل سنت نیز آنرا نقل کرده و بر صحت آن تاکید دارند.
👈 تنها توجیه علمای اهل سنت این است که میگویند معنای «مولی» در این روایت به معنای امامت و ولایت نیست، و به معنای دوست داشتن و مهربانی است.
💢 اما با نگاهی گذرا به تاریخ خواهیم دید که این مطلب تنها یک توجیه ساده برای گمراه کردن و دور کردن ذهن مخاطبین و فرار از حق و حقیقت است، همه مردم در آن زمان از سخن پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) ولایت و امامت را متوجه شدند.
✳️ به طور مثال در کتب تاریخی و روایی نقل شده: امیرالمومنین(ع) بعد از خلیفه شدن، یک روز از دارالاماره كوفه خارج شد و جماعتى از سواران با شمشيرهای برهنه به او نزدیک شدند و گفتند: «السّلام عليك يا اميرالمومنين، السّلام عليك يا مولانا و رحمة الله و بركاته».
💠 اميرالمومنين(ع) فرمود: در اينجا از اصحاب رسول خدا چه كسانى هستند؟
👈 دوازده نفر برخاستند و گواهى دادند كه پيغمبر را دیده و از او شنيدهاند كه فرمود: «من كنت مولاه فعلىّ مولاه».
🔹 اینکه آنان با لفظ «مولانا» به امیرالمومنین(ع) سلام کردند، نشان میدهد که از جمله معروف پیامبر(ص) امامت و ولایت را فهمیدهاند، نه نصرت و یاری و محبت را.
✍️ همچنین در روایتی مشابه این روایت نقل شده از جمله افرادی که در آن جمع بلند شدند و گواهی دادند «خالد بن زيد» ، «ابو ايوب» ، «خزيمة بن ثابت ذوالشّهادتين» ، «قيس بن سعد بن عباده» و «عبد الله بن بديل بن ورقآء» بودند.
🔸در آن جمع «انس بن مالک» و «براء بن عازب» از صحابه پیامبر هم وجود داشتند ولی شهادت ندادند؛ امیرالمومنین(ع) فرمود: «بار پروردگارا اگر كتمان آنها از روى دشمنی است، آنها را به بیماری مبتلا كن».
📌 بعد از آن جریان «براء بن عازب» كور شد، و دو پاى «انس بن مالك» نیز به پيسى مبتلا شد؛ انس، پس از اين جریان سوگند ياد كرد كه ديگر هیچگاه منقبتى از مناقب على بن ابیطالب(ع) را كتمان نكند.
👈 براء بن عازب نیز به علت نابينایى از منزل خودش مىپرسيد و به او مىگفتند: در فلان جاست، او مىگفت: چگونه راه را پيدا كند، كسیكه نفرين على بن ابیطالب(ع) به او رسيده است؟».
___
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/57427
@javadheidari110