eitaa logo
سلاله اخلاقی
197 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
681 ویدیو
95 فایل
•❁﷽❁• ✅مهارت‌هایی برای شاد زیستن و تقویت باورهای دینی ✅پاسخگویی به سوالات اعتقادی زن و خانواده با رویکرد تربیتی رزومه‌الکترونیکی https://zil.ink/arezooye_parvaz آیدی @arezooye_parvaz
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️امام علی علیه السلام: 🔹لَأَن تَكونَ تابِعا فِي الخَيرِ، خَيرٌ لَكَ مِن أن تَكونَ مَتبوعا فِي الشَّرِّ 👈در خوبى، پيرو باشى، بهتر از آن است كه در بدى، پيشوا باشى 📚غررالحكم حدیث7361 🗞 @solalehakhlaghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زندگی موسیقی گنجشک‌هاست، زندگی باغ تماشای خداست زندگی یعنی همین ،صبح‌‌ها،لبخندها، پروازها
🌻پرسش و پاسخ🌻
پرسش: یک دلیل عقلی برای اثبات معاد بیان کنید. ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: نکته ی اول: توجه داشته باشیم، بحث در مورد حیات پس از مرگ، مبتنی بر پذیرش مسئله توحید هست لذا کسی که اعتقاد به خدا و صفات خداوند ندارد، صحبت در مورد معاد، منطقی به نظر نمی‌رسد. نکته ی دوم: یکی از براهین اثبات معاد، برهان عدالت هست که تبیین این برهان نیازمند بیان مقدماتی هست: الف: در یک تقسیم‌بندی، انسان‌ها به مطیع ( عمل‌کننده به دستورات خداوند) و عاصی (گناهکار) تقسیم می‌شوند . ب: عقل حکم می‌کند، این دو گروه باید در بهره‌مندی از ثواب و عقاب و تشویق و سرزنش، متفاوت باشند . ج : آنچه مشهود هست، عدم فرق بین این دو در دنیا هست و بلکه خیلی از اوقات، افراد عاصی در بهره‌مندی از تمتعات و نعمت‌های دنیوی نسبت به افراد مطیع، جلوتر هستند. و اساساً دنیا ظرفیت برخورد با مطیع و عاصی را ندارد. از باب نمونه: اگر فردی صدها نفر را بدون دلیل کشته باشد، چگونه در دنیا امکان قصاص کامل وجود دارد؟ د : مقتضای عدل الهی چنین است که باید عالم دیگری باشد تا هم بین این دو گروه فرق گذاشته شود و هم افراد هر گروه به ثواب و عقابی که مستحق آن است برسد. و این عالم همان عالم آخرت هست. نکته سوم : قرآن کریم نیز به این دلیل عقلی چنین اشاره می‌کند : أَمْ نَجْعَلُ‏ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ كَالْمُفْسِدينَ فِي الْأَرْضِ أَمْ نَجْعَلُ‏ الْمُتَّقينَ كَالْفُجَّار**آيا ما آنان را كه ايمان آورده و به اعمال نيكو پرداختند مانند مردم (بى ايمان) مفسد در زمين قرار مى‏دهيم؟ يا مردمان باتقوا و خداترس را مانند فاسقان بدكار قرار مى‏دهيم (و مانند آنان جزا خواهيم داد)؟ (1) پی‌نوشت: 1. ص/28 ✨✨✨✨✨✨ ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌹الحمدلله رب العالمین🌹
امام خمینی رحمة الله علیه فرمودند : شغل تربیت فرزند، از همه شغلها بالاتر است/تأثیر «مادر» بیشتر از پدر، معلم و استاد شما خانمها به طوری که حالا خودتان می‌گویید معلم هستید؛ دو شغل شریف دارید. شما خانمها دو تا شغل بسیار شریف دارید. یکی شغل تربیت فرزند، که این از همه شغلها بالاتر است. یک فرزند خوب شما اگر به جامعه تحویل بدهید، برای شما بهتر است از همه عالَم. اگر یک انسان شما تربیت کنید، برای شما به قدری شرافت دارد که من نمی توانم بیان کنم. پس شما یک شغلتان این است که بچه‌های خوب تربیت کنید. دامن مادرها دامنی است که «انسان» از آن باید درست بشود. یعنی اول مرتبه تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر؛ و برای اینکه علاقه بچه به مادر بیشتر از همه علایق هست و هیچ علاقه‌ای بالاتر از علاقه مادری و فرزندی نیست. بچه‌ها از مادر بهتر [مسائل‌] را اخذ می‌کنند. آنقدری که تحت تأثیر مادر هستند، تحت تأثیر پدر نیستند، تحت تأثیر معلم نیستند، تحت تأثیر استاد نیستند. از این جهت بچه هایتان [را] در دامنتان تربیت اسلامی، تربیت انسانی بکنید تا وقتی تحویل می‌دهید شما این بچه را به دبستان، یک بچه صحیح، اخلاق خوب، آداب خوب؛ آنطور تحویل بدهید. 📚صحیفه امام، ج‌8، ص: 90 |در جمع بانوان فرهنگی و معلم| 21 خرداد 1358 @solalehakhlaghi
هدایت شده از سلاله اخلاقی
کروکودیل‌های زندگی۲ جوانان در مسیر زندگی‌شان با کروکدیل دیگری به نام انتخاب شغل روبرو هستند. رسیدن به استقلال مالی و انتخاب شغل برای آنها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. زیرا می‌خواهند نسبت به خانواده‌ی خود وابستگیِ مالی نداشته باشند. جوان‌هایی که از روی اجبار، شغلی را برای خود انتخاب می‌کنند، شاید تا به حال به این فکر نکرده‌اند که گزینه‌های زیادی روی میز داشته‌اند ولی زمان و انرژی مصرف نکرده‌اند تا ببینند چه شغلی موردِ دلخواه آنها است. در انتخاب شغل عامل‌های بسیاری تاثیر گذار است. ولی‌مهم‌ترین گزینه‌ی موثر در انتخاب شغل عبارت است از : ۱-استعداد آگاهی از میزان و نوع استعداد منجر می‌گردد، که فرد دست به انتخاب موفق‌تری بزند. ۲_علاقه زمانی که علاقه به کاری در فرد بیشتر باشد، احساس رضایت در آن فرد‌ افزایش می‌یابد. کنفسیوس فیلسوف سرشناس چینی، قرن‌ها پیش گفته بود: شغلی را انتخاب کنید که عاشق آن هستید. ۳-فرصت شغلی جوانانی که در زمینه‌ی شغلی، مهارت و آموزش‌های لازم را در نظر می‌گیرند، از اتلاف وقت و نیروی خود جلوگیری می‌کنند. ۴- جایگاه اجتماعی همه‌ی انسان‌ها، تمایل زیادی دارند که شغل‌شان از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار باشد. ولی جوان‌ها در همه‌ی امور زندگی، نباید انجام وظیفه را برنتیجه ترجیح دهند تا اینگونه مورد رضای حق قرار گیرند. خداوند نیز در سوره‌‌ی آل عمران آیه‌ی ۱۸۸ می‌فرماید: لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوا وَّيُحِبُّونَ أَن يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا فَلَا تَحْسَبَنَّهُم بِمَفَازَةٍ مِّنَ الْعَذَابِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ "گمان مبر آنها که از اعمال زشت خود خوشحال مى شوند، و دوست دارند در برابر کار نیکى که انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند، از عذاب الهی برکنارند! بلکه براى آنها، عذاب دردناکى است" و بهترین راهکار برای انتخاب شغل، این است که فرد خود را بشناسد و ببیند که در چه زمینه‌هایی استعداد دارد. درمرحله‌ی بعد نیاز‌ها و استعداد‌های خود را درنظر گیرد. و با یک خودشناسی و برنامه‌ریزی دقیق، براساس نیازهای خود و نیازهای بازار، شغلی را انتخاب کند که احساس رضایتمندی بیشتری درآن داشته باشد. @solalehakhlaghi ایتا اینستاگرام https://instagram.com/arezooye_parvaz ویسگون https://wisgoon.com/arezooye_parvaz
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
📋⏳📋⌛️📋⏳📋⌛️📋⏳ ⏳ 📋 ⌛️ پرســـ❓ــش براهین اثبات معاد چیست؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ⭕️ مقدمه چند نکته پیرامون بحث معاد 1⃣ توجه داشته باشیم، بحث در مورد حیات پس از مرگ، مبتنی بر پذیرش مسئله توحید هست، لذا کسی که اعتقاد به خدا و صفات خداوند ندارد، صحبت در مورد معاد، منطقی به نظر نمی‌رسد. اگر مساله‌ی توحید را کسی قبول نداشته باشه ما مساله معاد را نمی‌توانیم برایش اثبات کنیم، پس اگر کسی که خدا را قبول ندارد از ما خواست تا معاد را برایش اثبات کنیم باید به اول برای او توحید را اثبات کنیم. 2⃣ یکی از ملزومات مهم مساله‌ی معاد، انسان شناسی است یعنی توجه به این نکته که انسان تک بعدی نیست. پس اگر خواستیم پیرامون معاد صحبت کنیم اول باید ثابت کنیم انسان دو بعد دارد بُعد جسمانی و روحانی. 3⃣ در آیه ۱۱۵ سوره مومنون فرموده است، آیا گمان کرده‌اید که ما شما را بیهوده آفریده‌ایم و بسوی ما بازگشت نخواهید کرد. این آیه دلالت دارد که اگر قیامت و معادی در کار نباشد زندگی دنیا عبث و بیهوده خواهد بود چرا که اگر زندگی در دنیا صرفا همین چند روز باشد بسیار پوچ و بی معناست در آیه بعد که خداوند را پروردگار عرش کریم می‌خواند یعنی خداوند برتر از آن است که جهان را بیهوده و بی‌هدف آفریده باشد، یعنی در واقع کسی که کار بیهوده و بی‌هدف انجام می‌دهد جاهل و عاجز است اما خداوندی که جامع تمام صفات کمالیه است فرمانروا و مالک همه ی عالم هستی و حق است، جز حق از او صادر نمی شود. 4⃣ قرآن کریم در سوره‌ی قلم آیه‌ی۳۵ دلیل عقلی برای معاد می‌آورد و می‌فرماید: أَمْ نَجْعَلُ‏ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ كَالْمُفْسِدينَ فِي الْأَرْضِ أَمْ نَجْعَلُ‏ الْمُتَّقينَ كَالْفُجَّار**آيا ما آنان را كه ايمان آورده و به اعمال نيكو پرداختند مانند مردم (بى ايمان) مفسد در زمين قرار مى‏دهيم؟ يا مردمان باتقوا و خداترس را مانند فاسقان بدكار قرار مى‏دهيم (و مانند آنان جزا خواهيم داد) با توجه به این آیه و آیات نظیر آن، اگر معاد نباشد، تکلیف هم به عنوان عملی که خداوند برای آن پاداش در نظر گرفته، بیهوده و لغو خواهد بود و همین هم مقتضای عدل الهی است که پاداش آنانکه به تکلیف او عمل کردند را در روز قیامت بدهد. ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🔻براهین اثبات معاد عبارتند از: ✅ برهان عدالت: یکی از براهین اثبات معاد، برهان عدالت هست که تبیین این برهان نیاز به مقدماتی دارد: الف) در یک تقسیم‌بندی، انسان‌ها به: ✔️ مطیع (عمل‌کننده به دستورات خداوند) و ❌ عاصی (گناهکار) تقسیم می‌شوند. ب) عقل حکم می‌کند، این دو گروه باید در بهره‌مندی از ثواب و عقاب و تشویق و سرزنش، متفاوت باشند. ج) آنچه مشهود هست، عدم فرق بین این دو در دنیا هست و بلکه خیلی از اوقات، افراد عاصی در بهره‌مندی از تمتعات و نعمت‌های دنیوی نسبت به افراد مطیع، جلوتر هستند. و اساساً دنیا ظرفیت برخورد با مطیع و عاصی را ندارد. از باب نمونه: اگر فردی صدها نفر را بدون دلیل کشته باشد، چگونه در دنیا امکان قصاص کامل وجود دارد؟ د) مقتضای عدل الهی چنین است که باید عالم دیگری باشد تا هم بین این دو گروه فرق گذاشته شود و هم افراد هر گروه به ثواب و عقابی که مستحق آن است برسد. و این عالم همان عالم آخرت هست. خلاصه اینکه: * اگر معاد نباشه خداوند عادل نیست * لکن خداوند عادل است = پس باید معاد باشد‌. ✅ برهان وعد: * اگر معاد نباشد وعده‌های الهی محقق نمی‌شود و خلف وعده می‌شود. * لکن وعده‌های خدا محقق می‌شود چون خلف وعده از حکیم قبیح است. = پس معاد وجود دارد. ✅ برهان حکمت: * اگر معاد نباشد خلقت عبث است. * لکن خلقت عبث نیست. = پس معاد باید باشد. ♻️نتیجه اینکه: 🌱 توجه به عبث نبودن خلقت خدایی که حق است و جز حق از او صادر نمیشه محال است کار عبث انجام دهد. 🌱توجه به دو بعدی بودن انسان(روح و جسم) 🌱 مساله ی معاد فرعِ بر اثبات توحید است. 🌱توجه به عدم تساوی مسلمین و مجرمین. 🆔 @javadheidari110 📋⏳📋⌛️📋⏳📋⌛️📋⏳ @ramezan_ghasem110
لحظاتی توقف در کنار موکب (حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها) در خیابان خواجه نظام الملک اصفهان؛ به یاد موکب‌های مسافت هشتاد کیلومتری نجف تا کربلا ... امسال هم از قافله‌ی عشق جاماندیم آقاجان به حق زینب‌الصبور برای یکبار دیگه این لذت را به ما بچشان ... عاشقان وصـٰال میطَلَبَند از رَهِ دُعـٰا ... یارَب دعاے صاحب دلان را، مُستجابـ ڪن.. اللّٰھُ عَلَی۟ڪ۟ یٰااَبٰاعَب۟دِاللّٰھ۟♥️ ۹۸ ۱۴۰۰ @solalehakhlaghi
هدایت شده از روز‌نوشت
بررسی رویکردی المان‌های شهری/فرهنگ دینی باید جایگزین مد غربی شود. ادامه‌اش اینجاست:👇👇👇 mehrnews.com/xW8hS https://eitaa.com/roznevesht
🔻شیخی بود که به شاگردانش عقیده می آموخت ، لااله الاالله یادشان میداد ، آنرا برایشان شرح میداد و بر اساس آن تربیتشان میکرد. 💠روزی یکی از شاگردانش طوطی ای برای او هدیه آورد، زیرا شیخ پرورش پرندگان را بسیار دوست میداشت. شیخ همواره طوطی را محبت میکرد و او را در درسهایش حاضر میکرد تا آنکه طوطی توانست بگوید لااله الا الله. 💠طوطی شب و روز لااله الا الله میگفت اما یک روز شاگردان دیدند که شیخ به شدت گریه و نوحه میکند. وقتی از او علت را پرسیدند گفت طوطی به دست گربه کشته شد. گفتند برای این گریه میکنی؟ اگر بخواهی یکی بهتر از آن را برایت تهیه می کنیم. 💠شیخ پاسخ داد من برای این گریه نمیکنم. ناراحتی من از اینست که وقتی گربه به طوطی حمله کرد طوطی آنقدر فریاد زد تا مرد . با آن همه لااله الاالله که میگفت وقتی گربه به او حمله کرد آنرا فراموش کرد و تنها فریاد می زد. 💠زیرا او تنها با زبانش میگفت و قلبش آنرا یاد نگرفته و نفهمیده بود. سپس شیخ گفت: میترسم من هم مثل این طوطی باشم تمام عمر با زبانمان لااله الاالله بگوییم و وقتی که مرگ فرارسد فراموشش کنیم و آنرا ذکر نکنیم. 💠زیرا قلوب ما هنور آنرا نشناخته است. آیا ما لااله الاالله را با دلهایمان آموختیم؟ چیزی بزرگتر از اخلاص به آسمان نمیرود و چیزی بزرگتر از توفیق از آسمان نازل نمیشود. توفیق به اندازه اخلاص است. 🔺اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام على عليه السلام هر کسی كه فردا را از عمر خود بشمارد را در جايگاه شايسته اش قرار نداده. 📚بحار الأنوار: 73/166/28 @solalehakhlaghi
محضِ تسلايِ قلبِ خواهرتان، وظيفه بود بيایيم... ببخش که جاماندیم... ‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌ ‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌ ‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌
🌹یاحی یا قیوم 🌹
گاهی از خانمتان بخواهید نحوه درست کردن فلان غذا را به شما یاد دهد. درخواست شما از همسرتان برای یادگیری کارهایی که در خانه مختص خانم هاست برای همسرتان شیرین است. 🔸او حس می‌کند که به او اعتماد دارید. لذا به خود می‌بالد و گویا به او روحیه و انرژی تازه بخشیده‌اید و البته در حین یادگیری رعایت تواضع و عدم تکبّر، لازم و ضروری می‌باشد. ‌ @solalehakhlaghi
🔆 🔸عارفی به شاگردانش گفت: بر سر دنیا کلاه بگذارید (دنیا را فریب دهید) 🔹پرسیدند: چگونه؟ 🔸فرمود: نان دنیا را بخورید ولی برای آخرت کار کنید. @solalehakhlaghi
قمر در عقرب آری یا نه/مذهب و علم هر کدام چه می گویند؟ mehrnews.com/xW8hT @javadheidari110
🌺آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم. ♦️امام علی (ع): آن که برای تحصیل علم بیرون رود ، همانند مجاهد در راه خداست 📚میزان الحکمه ، ج 6 @solalehakhlaghi
🇮🇷✨🇮🇷✨🇮🇷 💢 پرسش: چرا به هشت سال جنگ در مقابل رژیم بعثی ، دفاع مقدس می گویند در حالی که کلمه مقدس برای ارزش های مقدس می باشد مانند کتاب قرآن و غیره؟ ✍️پاسخ: از نظر دین، هر فعل یا امری که جنبه الهی و صبغه ربوبی داشته باشد، مقدس است. «صبغه الله و من احسن من الله صبغه؛ هر چیزی که به هر نوع و ترتیبی دارای چنین رنگی باشد، امری مقدس است» 🔸از منظر اسلام، جهاد و دفاع از جایگاه ارزشی بسیار بالایی برخوردار بوده و در زمره مهمترین امور مقدس دینی به شمار می آیند؛ شهید مطهری در این زمینه می گوید: «اسلام دینی نیست که بگوید اگر کسی به طرف راست چهره ات سیلی زد طرف چپ را جلو ببر، و دینی نیست که بگوید کار خدا را به خدا و کار قیصر را به قیصر وابگذار، و همچنین دینی نیست که ایده مقدس اجتماعی نداشته باشد و یا کوشش در راه دفاع یا بسط آن ایده را لازم نشمارد. قرآن کریم سه مفهوم مقدس را در بسیاری از آیات خود توأم آورده است: «ایمان»، «هجرت» و «جهاد». از منظر قرآن ،‌انسان موجودی است وابسته به ایمان و وارسته از هر چیز دیگر، این موجود وابسته به ایمان برای نجات ایمان خود هجرت می کند و برای نجات ایمان جامعه و در حقیقت برای نجات جامعه از چنگال اهریمن بی ایمانی جهاد می نماید» 🔹امام علی(ع) در نهج البلاغه در اهمیت جهاد می فرماید: «ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه؛ همانا جهاد دری از درهای بهشت است که فقط به روی دوستان خاص خویش گشوده است» و در ادامه می فرمایند: «و هو لباس التقوی؛ جهاد جامه تقوا است». تقوا یعنی پاکی راستین و پاکی از آلودگی های روحی و اخلاقی که در خودخواهی ها و خودپسندی ها و خودگرایی ها ریشه دارند. به همین دلیل، مجاهد واقعی با تقواترین باتقواهاست؛ زیرا هر کسی از جنبه ای پاک و متقی است. یکی از نظر حسادت، دیگری از نظر بخل و... اما مجاهد پاکترین پاک هاست؛ زیرا از هستی خود گذشته و آن را فدای دین و مردم خود کرده است؛ بنابراین دری که به روی مجاهدین باز می شود با سایر پاکان متفاوت است. سپس می فرمایند: «و درع الله الحصینه و جنته الوثیقه؛ جهاد زره نفوذ ناپذیر خدا و سپر مطمئن خداست». 🔸 با نگاهی به واقعیات جامعه ی ایران بعد از انقلاب اسلامی مشخص مى شود که جامعه ما از دو معیار اصلی جامعه ی اسلامی برخوردار بوده است. زیرا اولاً اکثر افراد جامعه به دین مبین اسلام عقیده و باور داشته و دارند. و ثانیاً نظام حقوقی و ساختار سیاسی جامعه نیز بر اساس آموزه های دین مبین اسلام شکل گرفته است. چنانکه اصول قانون اساسی ایران نظیر اصل دوم که بیانگر توحیدی بودن نظام اسلامی، اهداف و آرمان های آن و اصل دوازدهم که اسلام را دین رسمی اعلام می کند و اصل پنجم که در رأس نظام، ولی فقیه جامع الشرایط و نایب عام امام زمان(عج) حکومت را در دست داشته و سایر بخش های نظام از ایشان کسب مشروعیت می نمایند. 🔹 عملکرد حزب بعث در راه اندازی جنگ تحمیلی و تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی قطعا از مصادیق بغی بوده که به منظور ساقط نمودن حکومت اسلامی که توسط ولی فقیه جامع الشرایط و نایب امام زمان(عج) تشکیل شده بود، راه اندازی شده بود و قطعا از نظر اسلام نه تنها دفاع در مقابل چنین گروه کافر و متجاوزی مشروع و واجب بوده، بلکه از ارزش و قداست ویژه ای نیز برخوردار است. چنانکه حضرت امام (ره) می فرماید: «شما برای حفظ اسلام دارید جنگ می کنید و او برای نابودی اسلام، الان اسلام به تمامه در مقابل کفر واقع شده است» •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می دانید اسم زامبی نام یک جنگجوی مسلمان برزیلی بوده که با برده داری غرب مبارزه می کرده؟ اما هالیوود از طریق کلیشه‌سازی اسم زامبی را نماد هیولاهای آدم خوار کرد. این است قدرت سینما و رسانه ... 🔸🔹 @solalehakhlaghi
1_1171834716.mp3
4.33M
(مداحی نوستالژی) ای ساربان آهسته ران ... 🎙کربلایی حمید علیمی @solalehakhlaghi
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
⁉️آیا امام‌حسین نژادپرست بودند؟ چون در روایتی آمده که امام حسین فرموده‌اند:ما از تبار قریش هستیم هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانیان هستند روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از بدترین دشمنان ما بدتر است ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد زنانشان را به کنیزی اعراب به فروش رسانید و مردانشان را به غلامی و بردگی اعراب گماشت«سفینه‌البحار و مدینه‌الاحکام و الاثار ترجمه شیخ عباس قمی،ص۱۶۴» پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زید عزه 1⃣منظور از اباعبدالله در سندِ روایت امام‌صادق است نه امام‌حسین 2⃣روایت از جهت سندی ضعیف و فاقد اعتبارست زيرا در سند آن عثمان بن جبلة قرار گرفته كه مجهول است و همچنين سلمة بن‌الخطاب در سند آن است،نجاشي متخصص فن رجال،او را در حديث ضعيف می‌داند 3⃣عجم به معنای غیر عرب است،نه ایرانی 4⃣درذیل روایت نقل مرحوم مجلسی از صاحب کتاب مناقب که گزارشی از برخورد خلیفه‌ دوم با ایرانیان را بیان می‌کند و حمایتی که امام علی از آنان داشته‌اند و هیچ ارتباطی با خود روایت ندارد 5⃣خداوند در آیه ۱۳حجرات می‌فرماید 《ان اکرمکم عندالله اتقاکم》این آیه دلالت بر نامعتبربودن این روایت دارد 6⃣درسیره‌ اهل‌بیت احترام به تمام اقوام و گروه‌ها مشهوداست و تعداد زیادی از یاران خاص معصومین از غیر اعراب بوده‌اند ♻️نتیجه‌اینکه ✳️روایت غیرقابل اعتماد است ✳️شبهه‌افکن به مباحث دینی بی‌اطلاع بوده ✳️شبهه‌افکن قصد ایجاد سوءظن نسبت به اسلام داشته در حالیکه《يريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَالله...》صف/۸ @javadheidari110 🚩🏴🚩🏴🚩 @ramezan_ghasem110