مهم نيست چه مشکلاتی دارید...
اميد راهش را از لابه لای
كوچكترين روزنهها پيدا میکند...
#انگیزشی
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
❌ #حجاب (3)
⭕️ راهکارهای معرفی حجاب(2)
4⃣ ارائه آثار حجاب و نماز.
⏹در برخورد با او و ديگران به گونه اي عمل كنيد تا آثار حجاب را در شما ببيند. مثلاً اگر با وجود پوشش اسلامي، مرتكب گناه (دروغ،غيبت، تهمت، ضايع كردن حقوق همسر و...) شويد، يا با فرزندتان برخوردي ناشايست (كتك، بي حرمتي، داد و فرياد و...) داشته باشيد، حجابِ شما از ديدِ او مطلوب نخواهد بود.
5⃣ تبعیض بین فرزندان پسر و دختر.
*⃣ تبعیض، از عوامل عمده ی احساس حقارت در بین دختران و در نتیجه توسل آنان به خودنمایی و خودآرایی برای تسکین این احساس رنج آور خواهد بود.
6⃣توجه به کسب حلال؛ خداوند متعال می فرماید: «كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً»؛ يعني غذای طاهر و عمل صالح (مانند حجاب) باهمند.
7⃣امر و نهی و نصیحت و تاکیدات تکراری و تهوع آور موجب دوری فرزندان از والدین و همراهی و همدلی با همسالان و آسیب پذیری آنان خواهد شد. لذا اميرالمومنين علیه السلام مي فرمايند: «الافراط فى الملامة تشب نيران اللجاج ؛ زياده روى و افراط در ملامت و سرزنش، آتشِ عناد و لجاجت را مشتعل مى نمايد.».
8⃣از تشويق و تأييد كلامي و غیر کلامی غفلت نکنید.
9⃣ارائه الگو: الگوهای متخصص و متعهد با حجاب را از طریق مجلات، تلویزیون یا از بین نزدیکان به او ارائه کنید. همچنين اگر در بين معلمان او كسي هست كه به لحاظ حجاب و عفاف، فرد مقيد تري است مي توانيد ارتباطش را با او بيشتر نماييد تا به عنوان بزرگتر، از وي الگو بگیرد.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
❌#حجاب (۴)
⭕️راهکارهای معرفی حجاب (۳)
⬅️ از سرزنش و یا مقایسه کردن او با دیگران استفاده نکنید و مراقب باشید که به بهانه اصلاح مساله ای مانند حجاب، رفتارهای مثبت دیگرش تحت الشعاع قرار نگیرد.
⬅️ از بین نرم افزار های زیر، یکی را انتخاب کنید:
🔰الف. نرم افزار تربیتی، آموزشی و فرهنگی حجاب و عفاف: مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی دینی «آسمان».
🔰ب. نرمافزار محتوايی عفاف و حجاب: موسسه فرهنگی ـ هنری«خيبر». ( مقطع سنی كودكان و نوجوانان)
🔰ج. نرم افزار حجاب، عفاف و لباس در قرآن کريم: موسسه فرهنگي«اقليم نور».(مقطع بلوغ و درک بالا)
🔰د. نرم افزار حجاب و عفاف: موسسه فرهنگی دیجیتال کوثر نور رایانه مهر- «نورالزهرا سلام الله عليها».
📕. در اين موضوع چند كتاب خدمت شما معرفي مي كنيم:
📘الف. روشهاي پرورش احساس مذهبي، غلامعلي افروز، چاپ اول، تهران، انجمن اولياء و مربيان، 1371
📙ب. نامه ای به خواهرم؛ مهدی عدالتیان
📒ج. داستان هایی از پوشش و حجاب؛ علی میرخلف زاده
📕د. برای ریحانه؛ محمود اکبری
📗ه. ❎ ستاره ها چیدنی نیستند❎ از دوست عزیزم، محمد علی حبیب اللهیان😍❤️
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
چقدر زیباست که
من تو دل زمین پچ پچ میکنم؛
ولی تو، توی عرش آسمون میشنوی...
#خدا
خـدایـا
در آخرین چهارشنبه ی
فصل پاییز یاریمان کن
و بـه مـا قلبی متواضع
و دستی مـهربان عطاکن
کـه در سختـی در شـادی
و ناراحتی در فقر و دارایی
شـاد و بخشنده باقی بمانیم
و شکـرگـزار باشیـم آمین 🙏
#نیایش_صبحگاهی
👌 خلاصه مطالب ارائه شده در
نشست تحلیل روانشناختی علل حضور نوجوانان در اعتراضات ۱۴۰۱
🎙سخنران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهکام
رئیس انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
💢 مقدمه :
اتفاقات اخیر دل همه را به درد آورد.
اما یکی از مهم ترین اخبار در این میان حضور نسبتا در خور توجه نوجوانان است.
نکته مهم دیگر اینکه بخش جدی از پرخاشگری ها مربوط به این گروه سنی بوده است.
اظهار نظر بسیاری از نخبگان متاسفانه با واقعیت ها سازگاری نداشته است.
در این جلسه ما به دنبال عوامل حضور نوجوانان هستیم.
پدیده های اجتماعی از عوامل متعددی پیروی می کند، ما بیشتر به عوامل روانشناختی توجه خواهیم داشت و علل را با نگاه روانشناختی تبیین خواهیم کرد.
🎖مطالب ارائه شده، نتیجه پژوهشی میدانی است:
مصاحبه با ۳۰۰ نوجوان دستگیر شده در اغتشاشات در ۴ استان
مصاحبه با ۱۰۰ نوجوانان همراه با خانواده هایشان
✅ نتایج به دست آمده از علل به شرح زیر است:
1⃣ عوامل مرتبط به دین و مذهب
🔸شبهه ذهنی نسبت به خدا و مناسک دینی
🔹شبهات متعدد نسبت به تبعیض دین در جنسیت
🔸شبهات متعدد نسبت به حجاب و حجاب اجباری
🔹شبهات متعدد نسبت به نگاه دین به آزادی
🔸شبهات متعدد نسبت به نظام جمهوری اسلامی
🔹عدم تقید یا تقید پایین به مناسک دینی
🔸عدم تقید به حجاب و داشتن روابط با نامحرم
2⃣ عوامل خانوادگی
🔹 روابط ضعیف درون خانواده
(طلاق، اعتیاد، خیانت و عوامل مختلف ضد استحکام خانواده)
🔸 مشکلات بین فرزندان با والدین (گسست بین نسلی)، اختلافات شناختی، فاصله عاطفی
🔹 بهم ریختگی ساختار خانواده
🔸 سبک نامناسب فرزند پروری
خانواده هایی با سبک: سخت گیر، سهل گیر، بی توجه
سبک بی توجه: فرزندان یاغی و طغیانگر بار می آورند
انتقال خشم از والدین به جامعه
👌 نکته: مسائل معیشتی در خانواده متغیر اثر گذاری نبوده است.
۳۰ درصد در خانواده های مرفه
۳۵ درصد در خانواده های معمولی
۲۵ درصد در خانواده های فقیر
3⃣ عوامل اجتماعی
🔹عوامل انسانی:
🔸 همسالان:
بحث نفوذ اجتماعی و همنوایی
ضعف اعتماد به نفس و عزت نفس پایین باعث همنوایی
🔺 معلمان:
انتقال نگاه منفی در چهار پنج سال گذشته و ایجاد حس کمبود اعتماد به نفس و تشویق مهاجرت و بزرگ نمایی غرب
و آتش بیاری در وقایع اخیر
🔹 سلبریتی ها:
تبدیل شدن شخصیت های مشهور به مراجع علمی و فرهنگی
🔸 حاکمیت :
سیاست های غلط
برخوردهای بد اداری
🔹رسانه ها : القاء مطالب زیر:
ایران بدترین کشور
عدم آزادی بیان
دروغگویی حاکمیت
احساس مظلوم بودن
مطالبه گری پرخاشگرانه
🔸 احساس های عمومی :
وضعیت بد آزادی
وضعیت بد اقتصادی
تمایل به زندگی در خارج از کشور
4⃣ عوامل فردی (روانشناختی)
🔸 عوامل فردی:
- هوش انتزاعی ضعیف (تجزیه و تحلیل پایین)
-مرکز کنترل بیرونی (شخصیت پیرو + همنوایی بالا) و خود کنترلی پایین
-حرمت خود پایین (دریافت احساس ارزشمندی از بیرون)
-نیاز شدید به خود نمایی
-هیجان پذیری شدید
🔹 بیماری های مشاهده شده:
- رگه هایی از اختلال شخصیت
ضد اجتماعی
نمایشی
مرزی
اختلال دو قطبی
🔸 سایر عوامل فردی:
- اعتیاد به بازی های رایانه ای (خشونت آمیز و هجومی علیه ایران)
- حضور مستقیم در فضای مجازی و وابستگی به آن
- ضعف و افت تحصیلی
- اعتیاد دائم و موقت یا مصرف مواد و الکل
🔷 مشکلات هویتی:
جنسیتی
دینی
ملی
خانوادگی
منشی (شخصیت)
اجتماعی
❓اگر داده های این شش بعد مختل شد، چه می شود؟
👈 بزرگ ترین ضعفی که در بین نوجوانان مشاهده شد:
#گمگشتگی_هویت
#هویت_زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکنیکهای جنگ روانی
💥اگه میخوای با پوست و گوشت و استخونت لمس کنی که چه جوری با تکنیکای عملیات روانی و تصویر سازی، میشه جای پادشاه و گدا و دزد و پلیسو توی ذهن مخاطب عوض کرد، فقط تا آخرش ببین! ...
❗️حق می دم که بگی: نه، نه.... غیر ممکنه!... چون اینجور ذهنیتی تابحال نداشتی!
⁉️ تا حالا دیدی که هیچ رسانه ای همچین چهره ای از این کشور به کسی نشون داده باشه؟
حتی صداسیمای خودمون؟!
#یلدا
#فاطمیه
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانههای کوچیک
خوبی که داره
شب یلدا فشرده و مهربون میشینن!
دیگه جایی برای قهر کردن نیست!😍😊
☘
🎬مهدی جان
شب یلدایم اگر با تو سپر شد یلداست👆
#یلدای_فاطمی
#یلدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاش یک #یهودی برای #پوشاندن #تصویر_تبلیغاتی #پشت_کامیون که #عکس #مانکن آن برهنه بود.
جالب است بدانید این ویدئو در سرزمین های #فلسطین_اشغالی گرفته شده
✅هیچ #دینی #برهنگی را قبول نمیکند!❌
#هویتدینی
#برهنگی
#زن
#مسابقه
#چشم_به_راه ۲ دی ۱۴۰۱
⁉️چه چیزی حس حضور امام زمان(عج)را در وجود ما زیاد می کند؟
الف : به یاد امام زمان بودن
ب : معرفت و شناخت امام عصر
ج : تشرفات به محضر ایشان
🔰 از ساعت ۱۲:۱۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه چشم به راه شرکت کنید. برای راهنمایی برنامه چشم به راه را در ساعت۱۲:۱۰ را از رادیو اصفهان بشنوید.
📱 گزینه صحیح را با ذکر نام و نام خانوادگی و نام مسابقه چشم به راه به ۳۰۰۰۰۳۳۴۴ ارسال کنید.
🔺لازم به یادآوری است سوال مسابقه در هنگام پخش برنامه به صورت زیرنویس از رادیونمای اصفهان پخش می شود.
هر هفته، یک برنده به قید قرعه جایزهی نفیسی از ستاد عتبات عالیات دریافت می کند
🔰 لطفا برای دریافت برنامه به آرشیو اپلیکیشن رادیو اصفهان برنامه چشم براه مراجعه کنید .
📲 اپلیکیشن رادیو اصفهان ....👇👇👇👇 «رادیو اصفهان» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=radio.esfahan&ref=share
«رادیو اصفهان» در مایکت:
https://myket.ir/app/radio.esfahan
#گپوگفتمهدوی
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💎 #تلنگر
🖊 قطار انقلابی که با کوخ نشینان، کلید خورده و با حمایت مظلومان شجاع، در حال حرکت است، با قهر چند سلبریتی،
از مسیر خارج نمی شود.
✍جواد حیدری
@javadheidari110
✅ ميانه روى در مخارج
زندگی
چقدر باید برای زن و بچه خرج کرد؟ آیا حد مشخصی دارد؟
از امام كاظم عليه السلام درباره میزان خرج كردن براى خانواده پرسيدند. فرمود:
«بینِ دو ناخوشايند:
ولخرجى و سختگيرى» .
#حدیث_زندگی
الكافي : ج ٤ ص ٥٥ ح ٢
#فاطمیه
#لبیک_یا_خامنه_ای
✅اگر من وزیر آموزشوپرورش بودم!
🌿 در یکی از مدارس تهران از دانشآموزان کلاس نهم خواسته شد که خود را جای وزیر بگذارند که:
اگر وزیر آموزشوپرورش بودید، چه درسهایی را حذف یا اضافه میکردید؟
☝️به پاسخ این دانشآموز خصوصا در مورد قرآن و دینی توجه بفرمایید.
#فاطمیه #امام_زمان #لبیک_یا_خامنه_ای
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دیر آمدم، دیر آمدم... در داشت می سوخت
🔹شعرخوانی بغض آلود شاعر طلبه آقای حسن بیاتانی در محضر مقام معظم رهبری .
@javadheidari110
«انقلابیترین بانوی تاریخ»
اَسرار نهفته در اِصرار فاطمه
پیغمبر صلّیاللهعلیهوآله رحلت کرد، علی علیهالسلام خانهنشین شد، میراث فاطمه سلاماللهعلیها که تنها منبع زندگی او و همسر و فرزندانش بود مصادره شد و سرنوشت اسلام و مردم به دست «سیاست» سپرده شد.
اما فاطمه از پا ننشست. در زیر کوهی از اندوه که بر جان عزادارش حس میکرد، مبارزهی حقطلبانه خود را ادامه داد. هم برای بازپس گرفتن «حق علی» و هم ستاندن «فدک».
فدک برای فاطمه یک مسأله سیاسی شده بود و وسیله مبارزه، ابزاری برای «نمایش چهرهی حکومت در انکار حقایق» و پافشاری فاطمه از این رو بود، نه به خاطر ارزش اقتصادی آن، آنچنان که دشمنان دانا و دوستداران نادان فاطمه تلقی میکنند.
#فاطمیه #انقلابی_ترین_بانوی_تاریخ #یاس_نبوی