@soltannasir
عزیزان اگر انتشارات طهوری این کتاب را به تعداد کافی برای فروش و عرضه نداشت می توانید با انتشارات مورخ تماس بگیرید.
آدرس و شماره تلفن انتشارات مورخ برای تهیه کتاب رساله آفتاب و زمین : 👇
استان قم شهر قم خیابان سمیه- بیست متری شهید رجایی - کوچه یازدهم - پلاک 8
تلفن: 7731355
{ ماه خونین یا شب هکاته برای جادوگران و مجامع مخفی 1 }
امشب شاهد طولانی ترین ماه گرفتگی قرن خواهیم بود. ماه گرفتگی ای که در لحظاتی ماه در آن به رنگ خونین دیده خواهد شد. در نزد مجامع مخفی غربی که وارث جادوی پاگانیسم اروپایی هستند شب ماه خونین شب ایزد بانوی خونخوار هکاته یونانی است.
در این شب، ریختن خون قربانی اعم از حیوانی یا انسانی برای این ایزدبانو انجام می شود. و ساحران این ایزدبانوی شیطنی را ستایش می نمایند.
در نزد جادوگران غربی، هکاته از جادوی عشق و محبت می هراسد و فرار می کند. بنابراین وی به نفرت و ترس علاقه دارد و از آن نیرو می گیرد.
از امشب که مقارن با شب شبات یهودیان نیز می باشد مراسم های جادوی سیاه و قربانی مجامع مخفی در کشورهای مختلف جهان از جمله کشور عزیزمان ایران شروع می شود و تا سه شب پس از این تاریخ یعنی تا بامداد روز سه شنبه ادامه پیدا می نماید.
اگر در کلان شهرها زندگی می نمایید ترجیحاً در این شب ها به بیرون نروید.
خواندن سوره مبارکه 👈 قمر در این چهار شب توصیه می شود. و پیشتر نیز دستوراتی برای چنین شب هایی ارائه شده بود که بار دیگر به اشتراک گذاشته می شود.
اعمال و مناسک جادویی مجامع مخفی در چنین شب هایی باعث افزایش نفرت و کدورت دلها و ترغیب به خون ریزی می شود.
نکته 1 : نفرت احساسی است که متاسفانه در بین سطوح مختلف جامعه ما امروزه به وضوح دیده می شود. و بخشی از آن ناشی از مراسم های اینچنینی است که به طور خاص در کشور ما از خرداد 93 با حضور قبالیست هایی از کشور دوست و برادر اتریش افزایش پیدا نمود. و متاسفانه با وجود رد شدن گزارش توسط بعضی افسران گمنام که شاگرد اولیای الله و رجال الغیب گمنام هستند در مراکز امنیتی ای ما بدان گزارش ها توجه نشد و امروزه مجامع مخفی میوه شوم این مراسم هایشان را در کشور عزیزمان برداشت می نمایند.
از یک سو عوامل نفوذیشان در ارکان مختلف نظام با مدیریت ضعیف و بعضاً تعمدی زمینه را برای بالا بردن سطح نارضایتی مردم فراهم می آورند. و از سویی دیگر رسانه های خارجی که بازوی آنان هستند به نفرت پراکنی می پردازند. و از طرف دیگر وجود چنین مراسم هایی نیز به افزایش نفرت در سطح جامعه کمک می نماید. نفرتی که می تواند در سالهای پیش و رو باعث خونریزی در سطح کشور شود.
نکته 1 از 1: مشکلات کشور را نباید تنها به گردن عوامل نفوذی درون نظام انداخت، ساختارهای قانونی فساد انگیز و عدم استفاده از نیروهای متخصص و سوء مدیریت افراد غیر نفوذی و سایر عوامل نیز در ایجاد وضعیت کنونی کشور موثر بوده است.
لینک توصیه هایی برای این ایام (مراسم جادوی سیاه) : 👇
https://t.me/soltannasir/1444
ّ
ادامه...👇
@soltannasir
🌙🌜🌚🌛
{ ماه خونین یا شب هکاته برای جادوگران و مجامع مخفی 2 }
ادامه...👇
اما ایزدبانوی هکاته کیست ?
{ هکات hecate (اساطیر یونان) الهه ماه که ماهیت الهه آفتاب و الهه عالم اسفل نیز دارد. در جنگ ها و مسابقات ورزشی و شکار مردم را یاری می کرد و مددکار کودکان، گله ها و رمه ها بود، بعدها الهه سحر و جادو و راهنمای جاده گردید.
او را با سه سر و شش دست و نیزه مجسم کرده اند، در قرون وسطا به عنوان ساحر و جادوگر نیز شناخته شد. (کتاب فرهنگ سمبل ها، اساطیر و فولکلور صفحه 814)
{ هکاته (HECATE/Hecate)
خدای بانوی مردگان، اما نه چون پرسفونه زن هادس، بلکه چون مسئول ظهور اشباح و سرپرست سحر و جادو: جادوگران به او متوسل می شوند؛ هکاته در حالی که مشعلی به دست دارد و مادیانها و سگان و گرگان همراه او هستند، تصویر می شود.
قدرت او بخصوص در شب دهشتبار است، او در نور تیره و تار ماه، تعیین هویت می شود. هکاته را اغلب به صورت زنی با سه بدن یا به صورت سه زن که از پشت به ستونی تکیه داده اند، تصویر می کنند. ... او بخصوص در چهارراه هایی که تصویر او را بر افراشته اند، تقدیس می شود (DEVD,224)
هکاته، این خدایبانوی قمری و ختونایی، وابسته به کیشهای حاصلخیزی است. هر چند در واقع دو وجه متقابل را عرضه می کند؛ یکی از این دو وجه نیکخواه و نیک کردار است، به باروری و زایمان کمک می کند، از کشتی ها در دریا حمایت می کند، سعادت، فصاحت، پیروزی، و فراوانی خرمن و شکار را عنایت می کند و به سوی راه ارفئوسی تزکیه هدایت می کند؛ اما دروجهی دیگر هکاته ترسناک و جهنمی است: خدایبانوی اجنه و ترسهای شبانه و اشباح و غولهای ترسناک است، او ساحر و ارباب سحر و جادو است. و جز با ورد و جادو یا معجون عشق و یا مرگ نمی توان او را دور راند. (LAVD,497)
افسانه ی او و تصاویرش با سه بدن و سه سر به تعابیر نمادینی در سطوح مختلف ارتباط می یابد. به عنوان خدایبانوی قمری، نشانگر سه مرحله ی اهله ی قمر است (تربیع اول و ثانی، و محاق ) که این سه مرحله در ارتباط با تغییرات زیستی نیز هستند.
به عنوان خدایبانوی ختونیایی، او سه طبقه جهان را به هم ارتباط می دهد : دوزخ، زمین و آسمان، و در این مقام به عنوان خدایبانوی چهار راه تقدیس می شود؛ زیرا در یک چهار راه هر تصمیمی که گرفته شود تصمیم گیرنده را یا به جهتی افقی در سطح زمین، و یا عمیقتر به جهتی عمیقتر و عمودی در این یا آن سطح زندگی راهبری می کند. و سرانجام کاهنه ی ظهور اشباح در شب، نماد ناخودآگاه است، جایی که وحوش و غولها آشوب می کنند و در هم می ریزند: او جهنم مجسم روانیات، و همچنین مخزن نیرویی برای نظم دادن است، همانگونه که در کیهان، خواء (کائوس) تحت تأثیر روح نظم می گیرد. } (فرهنگ نمادها جلد پنجم صفحات 581 الی 583)
در پایان خواندن نماز آیات فراموش نشود.
@soltannasir
🌙🌜🌚🌛
{ پیام بازرگانی 9 }
{ ماه گرفتگی در باورهای عامیانه }
به مناسبت ماه گرفتگی امشب : 👇
{ در زندگی هندیان زمان ماه گرفتگی یا خورشید گرفتگی از جهت اساطیر بسیار مهم است . گویند علت خسوف ، دیو راهو است .
زمانی که خدایان و دیوان ، اقیانوس را برای گرفتن آب حیات به هم زدند ، چون آب حیات به دست آمد ، راهو آن را چشید و هنگامی که ماه و خورشید جریان را به اطلاع « ویشنو » می رساندند ، سر راهو از تن جدا کرد ، اما چون سر ، آب حیات را چشیده بود زنده ماند و در آسمان قرار گرفت و حالا گاه گاه برای انتقام به خورشید و ماه نزدیک می شود و جسم آنها را کثیف می کند و در نتیجه شمس و قمر تاریک یا لاغر می شوند .
از این رو هندوان وقت کسوف و خسوف را هنگام کثافت می پندارند و در آن وقت در رودخانه های مقدس هندوستان شست و شو می نمایند و تن شان را می شویند و در زمان خسوف ، مهره طبل می نوازند و آوازه های مذهبی می خوانند و زنان هنگام استحمام جیغ می کشند و می پندارند به وسیله این شست و شو جیغ زدن و طبل نواختن ، ماه و خورشید را رها می سازند . (جلال نائینی ص 503)
گفتم از خط تو فغان است خلق را
گفت از خسوف ماه بود خلق را فغان
(انوری )
خسوف یعنی این که ماه را خواب فرا می گیرد و اژدهای آسمان او را غافلگیر می کند ( بختیاری ، کتاب هفته ، ش . 12 ، یکشنبه سوم دی ماه 1340)
هنگام خسوف ، ماه به دهان اژدهای فلکی می رود و مردم بر بام خانه ها رفته و با زدن طبل و تشت سعی بر این داشتند که اژدها را بترسانند تا ماه را رها کند .
مه که سیه روی شده در زمین
تشت تو رسواش نکرده چنین
(نظامی. ، مخزن الاسرار )
تو بتم گر رب و سلطان می زنند
مه گرفت و خلق پنگان می زنند
می زنند آن طاس و غوغا می کنند
ماه را زان زخمه رسوا می کنند
(مثنوی مولوی ، ج .1 ، ص .112)
اژدهای بلعنده ماه یعنی کاهش ماه و قی کردن آن یعنی افزایش ماه . از نظر علم اختر شناسی سر و دم اژدها ، عقد قمر است ، یعنی نقاطی که خسوف در آن واقع می شود و از آن جا نمادگرایی چینی در مورد اژدهایی که قمر را هم می درد و همچنین نمادگرایی اعراب از دم اژدها به عنوان منطقه تاریک به دست می آید . ( شوالیه ، ص . 1 ، 129 )
نظامی در ابیاتی گوید : 👇
به تیغ افسر و گاه خواهم گرفت
بدین اژدها ماه خواهم گرفت
(شرف نامه )
دید دودی چو اژدهای سیاه
سر بر آورده در گرفتن ماه
(هفت پیکر )
و خاقانی هم در ابیاتی به این موضوع اشاره می کند : 👇
ای ماه گرفته نور دانش
در عقده اژدهات جویم
(دیوان قصاید )
بر کردن آن عمل رضا داد
مه را به دهان اژدها داد
(تحفه العراقین ، 213)
مه به آواز تشت رسته ز میغ
نه به تشت تهی به تشت و به تیغ
(هفت پیکر )
اگر خسوف یا کسوف شود ، روی تشت می کوبند و با تفنگ رو به آسمان تیر اندازی می کنند که اژدها خورشید یا ماه را نبلعد و رها کند . ( کندلوسی ، 179)
علت کسوف و خسوف را در دهان اژدها بودن ماه و خورشید می دانند و مس را می زنند تا از دهان اژدها در آید ( آباده ای 260)
هنگام وقوع خسوف ، معتقد بودند که اژدهایی ماه را در دهان خود گرفته و به این خاطر با چوب یا سنگ روی اشیای فلزی می زدند تا به علت صدای آن اژدها ماه را رها کند . ( کردی ، کرمانشاهی ، 183)
در هنگام کسوف یا خسوف به پشت بام یا حیاط خانه می رفتند و بر ظروف مسی یا شئ دیگر که کوبیدن بر آن سر و صدا ایجاد می کرد می کوبیدند و باور داشتند که ماه یا خورشید از دست گرفتگی و اسارت نجات خواهند یافت ( آملی ،22)
در ایل مسمنی عقیده دارند هنگام خسوف و کسوف اجنه و پریان ، ماه و خورشید را گرفته اند و برای رهایی آن ها نقاره می زنند و تیر شلیک می کنند . اگر کسوف شود از زیادتی گناه مردان است و اگر خسوف شود از زیادتی گناه زنان . ( شکور زاده ص . 344)
بختیاری ها معتقدند وقتی مردی بزرگ از عالم روحانیت اسلام زندگی را بدرود بگوید ، خورشید یا ماه می گیرد وچند لحظه از نور افشانی باز می ایستد . ( بختیاری ، کتاب هفته ، ش . 12، یکشنبه سوم دی 1340)
در لرستان معتقدند پیرزنی عاشق ماه است و چون ماه خورشید را دوست دارد . پیرزن به خورشید حمله می برد و وقتی روی خورشید می نشیند خورشید می گیرد و باید با سر و صدا پیرزن را از خورشید دور کرد . گاهی پیرزن موفق می شود ماه را در بغل بکشد و این زمانی است که ماه می گیرد و باید برای نجات ماه بر مس و طبل کوبید . ( لرستانی ، 126)
همچنین خسوف و کسوف را نشانه بد یمنی آن سال می دانند ( آملی 22) }
ادامه دارد ...
#ماه_گرفتگی #خسوف #کسوف #راهو
@soltannasir
🌚🌚🌚🌚🌚🌝
{ پیام بازرگانی 10 }
{ ماه گرفتگی در باورهای عامیانه 2}
ادامه ...👇
شاهرودی ها گرفتن ماه را نشانه افزونی گناه مردان می دانند . ( شاهرودی ، 234)
اما بیرجندی ها می گویند اگر ماه بگیرد از بسیاری گناه زنان است . ( بیرجندی ، 629)
اما به طور کلی معتقدند هنگامی که ماه یا خورشید گرفته شود نشانه این است که مردم مرتکب گناه شده اند .
در نتیجه این گناهان به صورت اژدهایی در آمده است و می خواهد ماه یا خورشید را ببلعد . در این هنگام از وحشت و ترس آن قدر تیراندازی می کنند و طاس و تشت مسی را با قاشق می کوبند و به صدا در می آورند تا به گوش اژدها برسد و از بلعیدن ماه یا خورشید صرف نظر کنند . ( تنکابنی ، 68 ، لرستانی ، 126 ،و...... کردی ، کرمانشاهی ، 183)
ساز و دهل می زنند و به آسمان تیراندازی می کنند .( رودباری 150، لرستانی ، اطلاعات 2905)
مردم عقیده داشتند به علت ازدیاد گناهان اژدها ماه را در دهان گرفته است . پس باید مردم آن قدر نماز بخوانند تا اژدها ماه را رها کند . ( گزستانی ، 84)
نصف ماه در دهان اژدهاست . باید اذان گفت و طبل زد تا اژدها ولش کند . ( سروستان فارس ،303)
چون بندگان خدا با التماس و زاری در آیند و از هر سو بانگ تکبیر برخیزد ، خداوند متعال اژدهای دیگری را مامور رهانیدن ماه می کند ( بختیاری ، کتاب هفته ، ش . 12 یکشنبه سوم دی ماه 1340)
ماه گرفتگی ها از نظر دوانی ها یعنی این که از ما بهتران گردن ماه را چسبیده و ول نمی کند ، لذا دوانی ها هنگام ماه گرفتگی همگی با زدن حلب روغن از ما بهتران را از ما دور می کنند و این عمل تا زمانی که ماه گرفتگی پایان پذیرد ، ادامه دارد . ( دوانی ، 93)
تبریزی ها می گویند هنگام ماه گرفتگی ، بشقاب مسی را به طرف آن بگیر ( تبریزی ، 21)
و نیز هنگام ماه گرفتگی پشت بام می روند و به چوب یا چکش به تشت مسی می زنند تا دشمن ماه بترسد و او را رها کند . ( پیر سواران ، 316)
همچنین هنگام گرفتن ماه مس میراثی می زنند و معتقد هستند که گرفتگی ماه زودتر باز می شود . ( دامغانی ، 108)
در ممسنی ، بر این باورند که از ما بهتران ، ماه و خورشید را گرفته اند ، برای رهایی آن ها نقاره می زنند ، تیر شلیک می کنند ، کل و گاله و هو می زنند . ( ممسنی ، 458)
دزفولی ها معتقدند خورشید و ماه هر دو در دست زن پدر گرفتارند . هنگامی که ماه یا خورشید می گیرند ، یعنی زن پدر گلویشان را گرفته است و می خواهد خفه شان کند . برای این که زن پدر ، خورشید و ماه را رها کند ،پشت بام می رفتند و آتش روشن می کردند و طبل می زدند و بالاخره کلی سر و صدا راه می انداختند تا زن پدر بترسد و گلوی هر کدام را گرفته رها کند . ( دزفولی 82)
مردم لرستان ، دیوها را مسبب گرفتگی ماه و خورشید می دانند . دیوها بدخواه مهر و ماه اند و آن گاه که مجال یابند راه را بر مهر و ماه می بندند و گلوی آنان را فشار می دهند تا خفه شوند ، در چنین هنگامی است که چهره ماه یا مهر سیاه می شود . برای رهایی شان باید بر طبل یا تشت مسی کوبید که دیوان از صداها می هراسند و مهر و ماه را رها می کنند . ( لرستانی ،125)
در خسوف و کسوف ، اگر خورشید یا ماه 👈سرخ باشد در آن سال👈 خون خواهد ریخت . ( ماسه ، 315)
تفرشی ها معتقدند اگر ماه یا خورشید بگیرد ، جنگ و خونریزی و پلیدی در پیش خواهد بود . ( تفرشی ، 318)
و مردم آباده می گویند اگر ماه یا خورشید هنگام ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی سیاه باشند درد می آید و اگر قرمز باشد جنگ می شود . میزان شدت یا کمی این دو بستگی به میزان ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی دارد . ( آباده ای ، 260)
در سنندج این باور وجود دارد که اگر ماه سیاهی خسوف کند و گرفته شود قحطی و گرانی می شود 😳و اگر در قرمزی گرفته شود جنگ و خونریزی می شود . ( سنندجی ، 377)
هنگام ماه یا خورشید گرفتگی نباید صلوات فرستاد یا مستقیم به ماه و خورشید نگاه کرد . ( خراسانی ، 135)
و زن باردار نباید به خسوف ماه نگاه کند ، چون لکه سیاهی در بدن بچه ظاهر شود . ( کلاردشتی ، 301, سوسنگردی ، اطلاعات 2526 ، لرستاتی ، ایلامی 305)
و بعد از نگاه کردن به ماه هنگام ماه گرفتگی ، باید به سرعت به زمین نگاه کنند وگرنه جایی از بدن بچه ای که در شکم اوست لک می افتد . ( سیاهکل گیلان ،اطلاعات 3107 ، دلیجانی 310 و ...بختیاری ، 62)
می گویند چون شب خسوف ماه جو توان کاشت بکارند و نان وی دیوانگان را دهند سود دارد . ( خیام نوروزنامه ، 33) }
«بر گرفته از کتاب باورهای عامیانه مردم ایران ، دکتر حسن ذوالفقاری مدخل ماه گرفتگی صفحات 993 الی 996»
#باورهای_عامیانه #ماه_گرفتگی #لرستان #بختیاری
@soltannasir
🌚🌝🌜🌛
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ مراسم خانگی جادویی و نیایش ایزد بانوی هکاته در ماه کامل (فول مون) 27 می 2010
@soltannasir
14.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپی در باره ماه گرفتگی سال 2016 و ارتباط چنین شب هایی در اساطیر با ایزدبانوان منفی و شیطنی نظیر هکاته و لیلیت و مطالبی دیگر
@soltannasir
{ پیوند اسطوره با دین 185}
{ شباهت های اهل فتوت و خاکساری با آیین مهری 107}
ادامه...👇
ماجرای تشرف و اسم فقر را در مرحله لسان خاکساریه مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به کمبود منابع ما در باب آیین مهری نمی دانیم که آیا مهردینان نیز اسم جدید به هنگام تشرف داشته اند یا خیر ?
بسیار محتمل است که مهردینان نیز به هنگام تشرف به آیین مهری که با نوزایی نمادین همراه بوده است اسم جدید می گرفتند. و به هنگام ورود به مهرابه ها و گذاشتن ماسک بر صورت به اسم جدید خوانده می شدند و در جامعه با اسم عام خویش خوانده می شدند !
اگر مهردینان اسم تشرف داشته اند آن اسم چگونه بوده ?
آیا ممکن است که اسم تشرفشان به جای نام مبارک علی نام مهر داشته ? مانند اشه مهرشاه و ...
نکته : به نظر فقیر وجود اسم باطنی و فقری در نزد مهردینان بسیار محتمل است اما نوع این اسم و ساز و کارش چندان مشخص نیست و پسوند مهرشاه تنها در همسان سازی خاکساریه با آیین مهری به عنوان یک احتمال مطرح شده که شاید چندان درست نباشد.
اما یکی از مسائلی که در نزد خاکساریه وجود داشته است مسئله پرسه زدن است که به نظر فقیر ریشه در آیین مهری دارد و در ادامه خواهم گفت چرا اینگونه می اندیشم. جناب نورالدین مدرسی چهاردهی در کتاب خاکسار و اهل حق صفحه 35 و 36 در باره پرسه زدن می آورد : 👇
{ درویشی که پرسه می زند کشکول را به مچ دست چپ آویخته و با دست راست تبرزین را به طریقی که به شانه راست حمایل کرده در بازار یا به فاصله لااقل دو متر از دکانها اشعاری در مدح خاندان عترت خوانده و در محاذی هر مغازه اندکی مکث کرده به خواندن ادامه می دهد به صاحب دکه نگاه نمی کند و چیزی مطالبه نمی کند نیاز را باید داخل کشکول بریزند و اگر کسی در یکی از میادین معرکه گیری می کند در نقطه حساس از سخن باز می ایستذ و از حضرت علی شروع کرده تا امام دوازدهم ختم می کند و به نام هر یک چراغی (نیاز) می طلبد و پس از ختم دوران بقیه داستان را به پایان می رساند و پرده داران را که بر روی پرده ماوقع کربلا منقوش گردیده به همین روش رفتار می کنند و در ختم سخنان خود یا ضمن وصول نیاز بدین طریق به دعا می پردازد. به درد دندان مبتلا نگردی یا اینکه گوید : زیر دست نامرد قرار نگیری یا گوید : در غربت بیمار نگردی. دراویشی که پرسه می زنند گاهی جملات خاص را تکرار می کنند به شرح زیر:
علی موجود و موجود و موجود مولاعلی آقاعلی دنیا علی عقبی علی اول علی آخر علی ظاهر علی باطن علی طیب علی طاهر علی حق علی علی، علی اول و آخر علی علی.
یا گوید : من درویشم تا نگردم رد نمی شم هر چه دیدی هیچ نگو، منم دیدم هیچ نمی گم به من و تو چه حق می دونه اللّه هو.
یا اینکه گوید : امام اول علی، امام دوم علی، امام سوم علی، امام چهارم علی، امام پنجم علی، امام ششم علی، امام هفتم علی، امام هشتم علی، ظاهر و باطن علی، اول و آخر علی، علی علی. }
همانگونه که ملاحظه می نمایید درویشان در بازار به مدح خاندان نبوت می پرداختند و عمدتا مدح مولی علی (ع) می گفتند و هر کسی نیازی داشت آن را به کشکول درویش می انداخت. این عمل پرسه زدن است و با دریوزه کردن متفاوت است درویشی که پرسه می زند از صاحب مغازه و مردم چیزی نمی طلبد. و تنها مداحی می نماید. مردمان و بازاریان بر اساس نیاز خویش چیزی به درون کشکول وی می ریزند.
حال اولین مرحله فقری خاکساریه نامش چه بود ? لسان که با مرحله کلاغ در سلوک مهری همسان بود !
کوکب منزل لسان و کلاغ چه بود ?
کوکب عطارد
مداحی کردن متعلق به کدام کوکب است ?
عطارد، کوکب عطارد زبان را کنترل می نماید و مداحی با آن مرتبط است.
عمل مداحی و پرسه زدن در کجا انجام می شود ?
در بازار ها
بازار متعلق به کدام کوکب است ?
زهره و عطارد.
در اساطیر یونان و روم ایزدان عطارد یعنی هرمس و مرکوری، ایزد بازار و بازاریان نیز می باشند.
نکته : بازار از آن جهت که با سخن گفتن برای داد و ستد ارتباط دارد و خود عمل داد و ستد با دستان انجام می شود پولی می دهی و کالایی می گیری با عطارد ارتباط دارد. همچنین محاسبه هزینه کالا نیز با کوکب عطارد ارتباط دارد.
اما بازار از جنبه جلوه گری و زیبایی و زرق و برق کالاها با کوکب زهره در ارتباط است. و زهره در تنجیم مونث است زیرا ایزدبانوان مرتبط با آن (آناهیتا، ایسیس، ایشتار، آفریدوت، اینانا و...) مونث می باشند و به عبارت دیگر نفس فلکیش مونث است. بنابراین شما ملاحظه می نمایید که بانوان _ علی الخصوص آنانی که زهره قوی دارند_ عاشق بازارند. بنابراین دوستی بازارها از آن جهت جزو احکام کوکب زهره است که این کوکب علاقه به زرق و برق بازارها دارد.
ادامه...👇
@soltannasir
🌞