eitaa logo
سلوک انقلابی
251 دنبال‌کننده
23 عکس
8 ویدیو
1 فایل
دوره سلوک انقلابی بر مبنای کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» اثر گرانبهای مقام معظم رهبری و با تدریس استاد «علی فرحانی» - کاری از پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر ارتباط با ادمین @AlirezaTaghavi12
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 مرکز تربیت اسلامی برگزار می کند: 🏷 |سلسله نشست‌های تمدن نوین اسلامی از منظر امام خامنه ای مدظله العالی 1️⃣ نشست اول: مفهوم شناسی تمدن نوین اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب 🔹با ارائه: حجه الاسلام و المسلمین استاد فرحانی زیدعزه مدیرِ کلان پروژه تمدن و حکمرانی استادِ درس خارج حوزه علمیه قم استادِ دانشگاه جامع امام حسین(ع) 🔹دبیر علمی نشست: حجه الاسلام حسن ابراهیم پور پژوهشگر پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) 🕰 | زمان : دوشنبه 12 آذر ۱۴۰۳ ساعت 14 الی 15 🔹بستر ارائه: قرار ▫️ https://gharar.ir/r/3dd4e161 ❇️ کانال تَأمُّلاتــــــــ : ▫️ @TamadonVaHokmrani ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
Khamenei.ir14011005_42942_192k.mp3
زمان: حجم: 3.14M
💠قیام فاطمی، فریادی علیه حاکمیت نااهلان ♦️رهبر معظم انقلاب، فاطمۀ زهرا سلام الله علیها را پرچمدار نهضتی عظیم در برابر حاکمیت نااهلان می‌داند که شرایط سخت روزهای پس از رحلت نبی مکرم اسلام هم او را از انجام تکلیفش بازنداشت ❇️ تَأمُّلاتــــــــ | درنگی در تمدن و حکمرانی اسلامی: ▫️ @TamadonVaHokmrani
01-Neshast-Tamadon-14030912.mp3
زمان: حجم: 34.71M
📣 اولین نشست از سلسله نشست های تمدن نوین اسلامی از منظر مقام معظم رهبری 📚 موضوع نشست اول: «مفهوم شناسی تمدن نوین اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» - 1 🎙 با ارائه: «حجةالاسلام و المسلمین استاد علی فرحانی زیدعزه» 🔸دبیر علمی: حجة الاسلام حسن ابراهیم پور 📝 در اولین نشست، استاد فرحانی به تشریح نکات کلیدی در مفهوم‌شناسی نظریه تمدن نوین اسلامی مقام معظم رهبری پرداختند. ایشان با تاکید بر اهمیت این نظریه در فهم تحولات کنونی، به بررسی برخی از ویژگی‌های متمایز این نظریه و چگونگی شکل‌گیری آن پرداختند. 👈 بیشتر بخوانید ❇️ تأمُّلاتــــــــ | درنگی در باب تمدن و حکمرانی اسلامی: ▫️ @TamadonVaHokmrani ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
هدایت شده از المرسلات
📌 | امتِ امام در هنگامه نبرد 🔹 در واکنش به جنگ تحمیلی 12 روزه و لبّیک به مطالبه‌ی تبیینی مقام معظم رهبری، در چندین جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ، به تحلیل ابعاد مختلف حادثه پرداختند و ضمن ترسیم خط تحلیلی دقیق، به تبیین تکالیف نیروهای انقلابی پاسخ گفتند. ❇️ در میانه‌ی میدان جنگ ترکیبی، روایت‌گری صحیح و تحلیل عمیق بیش از هر زمان دیگر ضروری است. این پرونده با نگاهی به ایده‌ی بنیادین «امام و امت»، تلاش می‌کند تا لایه‌های پنهان و پیدای این نبرد را در چهار سطح الهیاتی، اجتماعی، حکمرانی و تربیتی واکاوی کند. 🔸 هم‌زمان، با الهام از تأکید رهبر انقلاب بر تبیین، مجموعه‌ای از یادداشت‌های تحلیلی را منتشر کرد. 🗂 اکنون این مجموعه با عنوان «اُمّتِ اِمام در هنگامه نبرد» در قالب یک پرونده‌ی منسجم پیش روی شماست. ان‌شاءالله گامی در مسیر روشنگری و جهاد تبیین باشد. 🎧📽 🖋در این پرونده می‌خوانید، می‌شنوید و می‌بینید: ▪️گفتگوی تحلیلی با استاد فرحانی ▪️یادداشت های تحلیلی ▪️رهنمودهای امام و رهبری ▪️و برشی از آن‌چه در میدان رقم خورد... 📲 همراه ما باشید... 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
🎧 اُمّتِ امام در هنگامه نبرد 📌 گفت‌وگوی ویژه با استاد علی فرحانی درباره ابعاد الهیاتی و اجتماعی جنگ ایران و اسرائیل 📅 تیرماه ۱۴۰۴ 🔎 چگونه می‌توان وقایع این جنگ را با مدل «امام و امت» تحلیل کرد؟ 🔻 در این گفت‌وگوی تحلیلی، استاد فرحانی تأکید می‌کند که ما در میانه‌ی یک جنگ ترکیبی هستیم؛ جنگی که در مقطعی به برخورد سخت نظامی منجر شد و پس از دوازده روز متوقف گردید، اما خود این جنگ در عرصه‌های مختلف همچنان ادامه دارد. در چنین شرایطی، برخورداری از یک دیدگاه صحیح و واقع‌بینانه، بیش از هر زمان ضروری است. 🧭 روایت درست، پایه‌ی تحلیل است؛ تحلیلی که باید سه سطح را با دقت طی کند: ۱. توصیف واقع‌بینانه ۲. فهم چندبُعدی ۳. وفاداری به معیارهای حجیت فکری و شرعی ✅ در ادامه، چهار بُعد اصلی تحلیل این نبرد از منظر استاد فرحانی بازخوانی می‌شود: 📌 الهیاتی: تحلیل وقایع در چارچوب سنت‌های الهی 📌 اجتماعی: انسجام و سرمایه اجتماعی در بزنگاه‌ها 📌 حکمرانی: لزوم بازخوانی اسناد بالادستی و اولویت‌های سیاست‌گذاری 📌 تربیتی: نگرش های تربیتی مختلف به بحران جنگ 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
استاد علی فرحانیجلسه اول-امت امام در هنگامه نبرد.MP3
زمان: حجم: 25.44M
📍 امتِ امام در هنگامه نبرد 🎙 📅 جلسه اول 👈 1:20 مقدمه و سوال اصلی 👈 3:22 شروع صحبت و مقدمه ورودی استاد 👈 5:55 معنای دقیق از هنگامه نبرد 👈 10:55 لزوم روایت صحیح و متقن از حادثه 👈 11:50 مورخ ثقه 👈 14:55 تحلیل، استنباط است و ملزَم به مدار حجیّت 👈 15:50 خود تحلیل واقعه، یک پدیده اجتماعی است 👈 19:30 معرفی ابعاد تحلیلی استاد در مورد جنگ تحلیلی 👈 19:47 الهیات جنگ 👈 20:08 بعد اجتماعی جنگ 👈 20:27 بعد حکمرانانه جنگ 👈 22:17 بعد تربیتی 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
📁 پرونده ویژه: امّتِ امام در هنگامه نبرد ❇️ در جلسه از این گفت‌وگو، استاد فرحانی به بازخوانی نقش اُمّت در مواجهه با وقایع بحرانی پرداختند و تأکید کردند که تحلیل، بدون روایت صحیح، فاقد حجیت معرفتی و دینی است. 📌 محورهای مطرح‌شده در این جلسه: 1️⃣ روایت، مقدمه تحلیل حجت‌دار؛ تحلیل بی‌پایه در غیاب روایت مستند، بازی در زمین دشمن است. 2️⃣ زیستن در زمان امام خویش؛ یکی از آفات شیعه، حسرت گذشته و تطبیق نادرست الگوهای تاریخی بر اکنون است. 3️⃣ امتداد اجتماعی روایت «من مات و لم یعرف امام زمانه...»؛ شناخت امام یعنی تشخیص تکلیف اجتماعی در لحظه، نه صرفاً اعتقاد ذهنی. 4️⃣ امت در تراز ذائقه‌ی وَلیّ؛ تحلیل، احساس و رفتار امت باید با ذوق و دستگاه محاسباتی ولیّ تنظیم شود. 5️⃣ سه پیام رهبری، راهنمای حرکت امّت؛ در اوج جنگ، سه پیام رهبری کافی بود برای شناخت مسیر؛ نه سکوت، نه تحلیل شتاب‌زده. 6️⃣ حکمرانی در میدان جنگ ترکیبی؛ ساختار حکمرانی در امتداد رهبری و با انسجام عمل کرده است؛ شایعه آشفتگی بی‌پایه است. 7️⃣ چالش نخبگان با روایت وَلیّ؛ برخی نخبگان دچار دوگانگی شدند؛ همراهی با شعار، اما تحلیل‌های مستقل و گاه معارض. ✅ دقیق: امتِ امام باید روایت‌پذیر، منضبط، و وفادار باشد؛ نه صرفاً در بیان، بلکه در تحلیل، کنش، روایت‌گری و تنظیم نگاه خود با ذائقه‌ی وَلیّ‌جامعه. 🎙صوت جلسه اول 🎙 صوت جلسه دوم 🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
استاد علی فرحانیجلسه دوم-امت امام در هنگامه نبرد.MP3
زمان: حجم: 37.75M
📍 امتِ امام در هنگامه نبرد 🎙 استاد علی فرحانی 📅 جلسه دوم 👈 3:00 آسیب شیعه از عدم همراهی با امام زمانه 👈 6:33 انسان 250 ساله، جامعه 250 ساله 👈 7:00 امتداد اجتماعی روایت من مات میته... 👈 8:00 امتداد امت در قِبال امام حیّ 👈 11:00 تعیین محدوده تحلیل ایده امام و امت 👈 12:56 روش شناسی تحلیل فرآیند اجتماعی 👈 14:00 ذائقه‌ی ولیّ و راه وصول به آن 👈 20:05 نتیجه عینی التزام به ذائقه‌ی ولیّ در هنگامه کنونی 👈 25:10 تحلیل سه پیام تصویری رهبر انقلاب در هنگامه نبرد 👈 30:40 تفاوت ذائقه با اطاعت 👈 32:50 نتیجه عینی-تحلیلی از سه پیام رهبر انقلاب در هنگامه 👈 34:00 ستاد فرماندهی جنگ تحت زعامت، فرماندهی و ولایت حضرت آقا انجام گرفته است 👈 34:45 عدم اختلال حکمرانانه در هنگامه جنگ 📝 گزارش جلسه اول 📝 گزارش جلسه دوم 🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
استاد علی فرحانیجلسه سوم-امت امام در هنگامه نبرد.MP3
زمان: حجم: 27.22M
📍 امتِ امام در هنگامه نبرد 🎙 استاد علی فرحانی 📅 جلسه سوم 👈 1:40 فقط روایت رهبری، تراز این اتفاق است 👈 4:10 رمز عملیات در قاب تلویزیون 👈 7:15 قرائت و فهم ذائقه ولیّ و مثال تطبیقی 👈 8:50 تحلیلی از اقدام رهبری در شب اول نبرد 👈 10:05 ما منفعل نیستیم 👈 12:45 فهم اشتباه از روایت اول 👈 14:00 لزوم داشتن اطلاعات اولیه نظامی در روایت نبرد 👈 18:22 جنگ روایت، جزء مهم جنگ ترکیبی است 👈 18:40 معجزه نبیِّ خاتم، روایت است 👈 20:00 نبیّ خاتم باید دائما روایت شود 👈 21:20 روایت معجزه گونه هم در استمرار و هم در عصمت 👈 24:45 علم به قلم و تفسیر علامه طباطبایی 👈 26:10 روایت رئال و واقعی 🔗 بخوانید 👇 📝 گزارش جلسه اول 📝 گزارش جلسه دوم 📝 گزارش جلسه سوم 🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
استاد علی فرحانیجلسه چهارم-امت امام در هنگامه نبرد.MP3
زمان: حجم: 34.62M
📍 امتِ امام در هنگامه نبرد 🎙 استاد علی فرحانی 📅 جلسه چهارم 👈 1:30 روایت آقا، روایت فتح است 👈 2:20 لزوم دارایی اطلاعات 👈 3:15 نظر رهبر انقلاب مصیب است؛ هم از منظر حکمرانانه و هم از این منظر که آقا، آقاست 👈 4:13 افراط و تفریط در خوشبینی و بدبینی 👈 4:40 امام جامعه را سانسور نکنیم 👈 7:05 ما در زنگ تفریح عالم نیستیم 👈 9:00 نظام حکمرانانه را به رسمیت بشناسیم 👈 12:00 حیطه بندی اطلاعات 👈 13:45 ساحت حکمرانی ما، بسیط نیست 👈 15:00 تحلیل واقعی، مبتنی بر اطلاعات وافی 👈 15:40 سطوح تحلیل جنگ 12 روزه 👈 18:45 آشفتگی در روایت رئال از اتفاق بر اساس مستندات 👈 31:50 لزوم کسب حداقلی از اطلاعات موضوعِ تبیین برای تکلیف جهاد تبیین 🔗 بخوانید 👇 📝 گزارش جلسه اول 📝 گزارش جلسه دوم 📝 گزارش جلسه سوم 📝 گزارش جلسه چهارم 🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
استاد علی فرحانیجلسه پنجم-امت امام در هنگامه نبرد.MP3
زمان: حجم: 29.55M
📍 امتِ امام در هنگامه نبرد 🎙 استاد علی فرحانی 📅 جلسه پنجم 👈 1:30 لزوم روایت رئال از جنگ 👈 2:40 نظام حجیت در روایت 👈 5:50 در قلب و رفتار تابع ولیّ هستیم، تابع ساحات حکمرانی هستیم در رفتار 👈 7:45 سطوح اطلاعات 👈 9:50 تفکیک روایت حین جنگ و بعد جنگ 👈 11:40 روایت بیرون از جنگ 👈 20:15 افراط و تفریط در روایت 👈 24:00 مزایای دو طرف جنگ ولزوم دقت به این موضوع در روایت جنگ 👈 29:45 روایت فتح 🔗 ارجاعات: 📝 گزارش جلسه اول 📝 گزارش جلسه دوم 📝 گزارش جلسه سوم 📝 گزارش جلسه چهارم 📝 گزارش جلسه پنجم 🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b