خدایا!
قلبم را مثل آسمان صاف و پاک کن که کدورتی از اعمال خلاف دیگران بر ساحتش ننشیند.
#شهید_چمران
(نیایشها، ص۱۱۰)
@sooyesama
دنیا «بدون شما» و «با شما»، تفاوت چندانی ندارد...
(ارسالی از اعضای محترم)
@sooyesama
بهترين اذكار كلمه «لا اله الا الله» است كه مركب از سركه نفى و انگبين اثبات است.
به اين سكنجبين دفع صفراى نسيان میشود و به مضمون وعده «اذکرونی أذکرکم» البته شفا حاصل میگردد.
#علامه_حسنزاده
(۱۰۰۱ نکته)
@sooyesama
من أراد فهم المعانی الغامضة فی الشریعة فلیتعمل فی تکثیر النوافل فی الفرایض.
هرکه بخواهد حقایق پیچیده در شریعت را دریابد، لازم است مستحبات را در واجبات بیافزاید.
#محییالدین_عربی
(فتوحات مکیه، باب ۳۸۹)
@sooyesama
روز اول که سر ِزلف تو دیدم، گفتم
که پریشانی این سلسله را آخِر نیست...
#حافظ
@sooyesama
«وجوه یومئذ ناضره الی ربها ناظره»
جمال یار ندارد حجاب و پرده ولی
غبار ره بنشان تا نظر توانی کرد
توجه به بدن بامراتبش، غبار راه است، معراجهای تو در توی انسانی همان عبور از این غبارها تا رسیدن به عمق نفس است تا جمال یار دیده شود بیحجاب و بیغبار.
اگر سیر از ظاهر به اعماق بواطن نفس برای کسی حاصل نشود علتش مزاحمت بدن است. در ابتدا آن غبار بدنِ مادی است، بعد در برزخ بدن مثالی و...
اینها باری سنگین بر پای مرغ روحاند که نمیگذارند انسان به خود مشغول شود و در اعماق روح خود در حقیقت خود پرواز کند.
در نهایت بعد از (تن) نوبت به زدودن غبار (من) میرسد که باید بر باد فنا داده شود تا به مقصد و مقصود عارفان وصل حاصل شود؛
بر بادفنا تا ندهی گرد خودی را هرگز نتوان دید جمال احدی را
قل هو الله احد...
بعد از این نور به آفاق دهیم از دل خویش
که به خورشید رسیدیم و غبار آخر شد
#حجتالاسلام_صبرآمیز
#خودشناسی_شهودی
#خداشناسی_شهودی
@sooyesama
@shabname_hekmat
ﺍﺑﻮﺳﻌﻴﺪ ﺍﺑﻮﺍﻟﺨﻴﺮ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ شبی ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﻭﻳﺎ ﻧﻔﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ، بینهایت ﻓﺮﺑﻪ!
ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﮔﻔﺖ: ﺍی ﻧﻔﺲ ! ﻣﻦ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺭﻳﺎﺿﺖ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ سختی ﭼﺸﺎﻧﺪﻡ ، ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﻮ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﭼﺎﻕ ﻭ ﻓﺮﺑﻪ ﻣﺎﻧﺪﻩﺍی!؟
ﻧﻔﺲ ﮔﻔﺖ: ﺁﺭی ﺗﻮ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺮ ﻣﻦ ﺳﺨﺖ گرفتی، ﺍﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺗﻤﺠﻴﺪ میکرﺩﻧﺪ ﻭ ﺗﻌﺮﻳﻒ، ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺣﻤﻞ ﻧﻤﻮﺩی ﻭ ﺣﻖ دانستی. ﺍﻳﻦ فربگی ﺣﺎﺻﻞ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻜﺒﺮ و ﺧﻮﺩشیفتگی ﻭ ﺑﺎﻭﺭ ﺗﻤﺠﻴﺪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ.
ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﺍﺑﻮﺳﻌﻴﺪ ﺩﻳﮕﺮ هیچگاه ﺩﺭ آنجا ﻛﻪ ﺍﺯ وی ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻭ ﺗﻤﺠﻴﺪ ﻛﻨﻨﺪ ﺣﺎﺿﺮ نشد.
(ارسالی از اعضا)
@sooyesama
امام صادق (ع):
لَو یَعلَمُ المُومِنُ مَا لَهُ مِنَ الاَجرِ فِی المَصَائِبِ لَتَمَنَی اَنَهُ قُرَضَ بِالمَقَارِیضُ.
اگر مومن پاداشی که در گرفتاریها نهفته را میدانست، آرزو میکرد با قیچیها پاره گردد.
(الکافی، ج۲، ص۲۲۵)
@sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
دوش در حلقه ما قصه گیسوی تو بود
تا دل شب سخن از سلسله موی تو بود...
من سرگشته هم از اهل سلامت بودم
دام راهم شکن طره هندوی تو بود
#حافظ
@sooyesama
معرفی کتاب «جهاد و مرگ؛ جذابیت جهانی داعش»
نویسنده: اولیویه روآ
(دینشناس معاصر)
چکیده:
زندگیِ جوانان داعشی شباهتهایی انکارناپذیر با همدیگر داشته: اغلب دورانی از بیبندوباری را گذراندهاند، سپس ناگهان نوزایی دینیِ شدیدی را تجربه کردهاند و به فاصلهای کوتاه به استقبال جنگ و انتحار رفتهاند، اما آنچه هیچوقت اهمیتی برایشان نداشته، خود اسلام بوده است.
داعش ریشه در نیهلیسم معاصر دارد و ناشی از رادیکالیزهشدنِ اسلام نیست، بلکه ناشی از اسلامیزهشدنِ رادیکالیسم و نهیلیسم است.
تفسیر اشتباه از متون اسلامی موجب افراطی شدن جوانان انتحاری نشده بلکه وضعیت روانی و اجتماعی آنان، علت عمدهٔ افراطگراییشان است و آنها هیچ وقت به دنبال شناخت اسلام از منابع اصلی نبودهاند.
منبع: tarjomaan.com/barresi_ketab/8478/
(ارسالی از اعضا)
@sooyesama