حسین سوزنچی
970212. احیای نیمه شعبان. مسجد آقا ضیاء اراک.mp3
14.22M
مراسم احیای شب نیمه شعبان 1439
اراک. مسجد آقا ضیاءالدین
@souzanchi
حسین سوزنچی
آزادی انسان، قسمت دوم، گفتارهای هجرت و جهاد، جهاد @souzanchi
آزادی انسان.pptx
75K
پاورپوینت مباحث کتاب «آزادی انسان» که فایل صوتی آن در دو هفته قبل گذاشته شد.
@souzanchi
حسین سوزنچی
آزادی انسان، قسمت دوم، گفتارهای هجرت و جهاد، جهاد @souzanchi
3. آزادی بندگی (هدف زندگی-عبادت و دعا).mp3
28.27M
ادامه بحث در دوره مطالعاتی شهید مطهری:
جلسه سوم: کتاب آزادی بندگی، گفتارهای هدف زندگی، عبادت و دعا.
عمده جلسه به بحثهای روششناسی مراجعه به متون دینی گذشت.
@souzanchi
حسین سوزنچی
ادامه بحث در دوره مطالعاتی شهید مطهری: جلسه سوم: کتاب آزادی بندگی، گفتارهای هدف زندگی، عبادت و دعا.
آزادی بندگی.pptx
215.8K
پاورپوینت مباحث کتاب «آزادی بندگی» که قسمتی از آن دیروز، و بقیه آن در هفته آینده بحث خواهد شد، ان شاءالله.
@souzanchi
حسین سوزنچی
. 1⃣ «لِلرِّجالِ نَصيبٌ مِمَّا تَرَكَ الْوالِدانِ وَ الْأَقْرَبُونَ وَ لِلنِّساءِ نَصيبٌ مِمَّا تَر
هدایت شده از یک آیه در روز
.
4⃣ «وَ هُمْ يَصْطَرِخُونَ فيها رَبَّنا أَخْرِجْنا نَعْمَلْ صالِحاً غَيْرَ الَّذي كُنَّا نَعْمَلُ ...»
آنچه راه نجات انسانها میباشد جدی گرفتن عمل صالح است؛
وقتی حقیقت نقش عمل صالح در سعادت انسان برملا شود، این کافران کفرانپیشه تنها آرزویشان این است که برگردند و عمل صالحی انجام دهند.
✳️ نکته تخصصی #انسانشناسی
عمل مطلوب انسان، عملی نیست که فعلا دلخواه اوست❗️
بلکه
عملی است که واقعا عمل صالح باشد.
🔹مطلوبهای فعلی ما، اگر عمل صالح نباشند، موقعی فراخواهد رسید که بشدت از انجام آن پشیمان خواهیم شد؛
🔹و پشیمانی از یک عمل نشان میدهد که در تشخیص خوب بودن آن در اشتباه بودهایم.
همین مطلب،
یکی از عرصههای جدی نیاز ما به دین و شریعت الهی است،
چرا که عقل ما بتنهایی نمیتواند هرآنچه نهایتا مطلوب ما خواهد بود را تشخیص دهد؛
تشخیصی که اگر نباشد پشیمانیاش هم عظیم است و هم غیرقابل جبران.
@yekaye
هدایت شده از اندیشکده سدید
🔍 کاوشی در زیست جنسی جامعه
بخش #پایانی برنامه اندیشکده #سدید :
مناظره ای داغ در مورد وضعیت رفتارهای #جنسی در جامعه
🕑 یکشنبه ۱۶ اردیبهشت، ساعت ۱۴
ورود برای عموم آزاد است🗣
🆔 @sadid_BTUMS
حسین سوزنچی
💐💐💐 میلاد باسعادت امام علی النقی سلام الله علیه بر تمامی شیعیان و محبان حضرت هادی علیهالسلام مبارک
هدایت شده از یک آیه در روز
.
3⃣ «فَمَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ»
کسی که کفر بورزد این تنها و تنها علیه خودش خواهد بود و ضربهاى به خدا نمىزند.
📚(تفسير نور، ج7، ص507)
💠نکته تخصصی #انسانشناسی
خداوند ربوبیت انسان را برعهده دارد؛
پس هر کمالی که انسان بدان دست مییابد، به عنایت و افاضه خداوند است.
🔺کسی که این ربوبیت را به رسمیت میشناسد و بدان ایمان میآورد خود را در مسیری که خداوند معین کرده قرار میدهد؛
و از این رو
اگر احیانا عمل خلافی هم از او سر بزند، چون در مجموع در مسیر حق است، این خلاف، حداکثر درنگی در کار او پیش میآورد؛ اما ضربه کاری به او نمیزند.
🔻اما کسی که به ربوبیت خداوند کفر بورزد، واقعیت را – که او تحت ربوبیت خدا عمل میکند - تغییر نداده است، بلکه فقط دچار توهم شده،
و به خاطر این توهم، خود را از امدادهای غیبی بیبهره میبیند و بدانها در زندگی روی نمیآورد؛
و عملا خود را از مزایای ایمان آوردن برای طی مسیر رشد و کمال محروم میکند.
✳️بحثی درباره #علم_دینی
این نکته در ساحت علوم انسانی هم رخ مینماید. دانشمندی که انسان را تحت ربوبیت خداوند نبیند، عملا قسمت عظیمی از واقعیت را سانسور کرده و در حقیقت فقط خودش را از برخی از اطلاعات صحیح و مهم که بدون آنها هیچ تحلیلی به ثمر نمیرسد محروم کرده است.
@yekaye
روز چهارشنبه (19 اردیبهشت 1397) همایش ملی استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها در شیراز در شیراز برگزار شد. در پانل اول سوزنچی، خندان و مرزوقی به ترتیب مطالبی را مطرح کردند و هرکدام دوبار درباره مطالب قبلی خود و دیگران نظر دادند.👇
@souzanchi
حسین سوزنچی
روز چهارشنبه (19 اردیبهشت 1397) همایش ملی استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها در شیراز در شیراز برگزار شد. د
970219 کاربست فطرت برای تحول علوم انسانی.mp3
9.31M
قسمت اول سخنرانی سوزنچی با عنوان «کاربست نظریه فطرت برای تحول در علوم انسانی» (حدود 26 دقیقه)
@souzanchi
حسین سوزنچی
روز چهارشنبه (19 اردیبهشت 1397) همایش ملی استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها در شیراز در شیراز برگزار شد. د
970219 همایش مطهری. پانل تحول در علوم انسانی.mp3
24.77M
فایل صوتی کامل پانل اول همایش ملی استاد مطهری (تحول در علوم انسانی از دیدگاه شهید مطهری)
مدت: 2 ساعت و 17 دقیقه
(متاسفانه کیفیت صوت در برخی از فرازها پایین است)
@souzanchi
حسین سوزنچی
ادامه بحث در دوره مطالعاتی شهید مطهری: جلسه سوم: کتاب آزادی بندگی، گفتارهای هدف زندگی، عبادت و دعا.
4. آزادی بندگی (توبه- تقوی) 970220.mp3
29.66M
ادامه بحث در دوره مطالعاتی شهید مطهری:
جلسه چهارم: ادامه کتاب آزادی بندگی، گفتارهای توبه، تقوی، بزرگی و بزرگواری روح.
فایل پاورپوینت آن قبلا در لینک زیر بارگذاری شد
https://eitaa.com/souzanchi/57
@souzanchi
حسین سوزنچی
. 🌹 مبعث رسول خاتم صلی الله علیه و آله و سلم مبارک باد🥀 و 🌹انشاءالله مبارک است سالی که شروعش در رو
هدایت شده از یک آیه در روز
.
3⃣ «ما زادَهُمْ إِلاَّ نُفُوراً؛ اسْتِكْباراً فِی الْأَرْضِ وَ مَكْرَ السَّیئِ»
عبارت «استکباراً ...» میتواند بدل از [یا عطف به] «نفوراً» باشد
📚(مجمع البیان، ج8، ص644؛ المیزان، ج17، ص57)؛ یعنی:
🔹افراد پرمدعا وقتی با حقیقت روبرو میشوند، نهتنها نفرتشان از حقیقت فزونی میگیرد، بلکه سرکشیشان در زمین نیز بیشتر میشود و نیرنگبازی بیشتری در پیش میگیرند.
📝نکته تخصصی #سیاسی_اجتماعی📝
بنیامیه تا پیش از ظهور اسلام، تنها در محدوده مکه نفوذ داشتند؛
اما با آمدن اسلام و ورود منافقانه در آن، حکومت آنان محدوده عظیمی (از حوالی اسپانیای کنونی تا آن سوی ایران) را شامل شد❗️ یعنی هم استکبار بیشتری در زمین پیدا کردند و هم نیرنگبازیشان شدت بسیار بیشتری گرفت❗️
اینکه با آمدن دعوت اصیل دینی، منافقانی پیدا میشوند که چنین بر استکبار و نیرنگشان افزوده میشود، حقیقتی است که خود قرآن کریم بدان توجه داده است‼️
و این گونه نیست که برخی جاهلان گمان کنند که با حکومت بنیامیه نعوذبالله کار از دست خدا خارج شد❗️
💠تاملی درباره پیچیدگیهای #جامعه_دینی💠
🔻مقدمه1. منافق در جامعه دینی پیدا میشود، نه در جامعه کفر.
🔻مقدمه2. منافقان از کفار بدترند (إِنَّ الْمُنافِقینَ فِی الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ؛ نساء/145)
🔸نتیجه: دین وقتی در جامعهای مستقر شود، کسانی پیدا میشوند که از کافران [جامعه قبل از آمدن دین) بدترند.
🚫اما واضح است که این دلیل نمیشود که خداوند پیامبران را نفرستد و جامعه دینی تشکیل ندهند❗️
بلکه این هشداری است که خود خداوند تذکر داده که با آمدن انذاردهندگان الهی، عدهای استکبار و مکرشان فزونی میگیرد؛
و شما مومنان حواستان به این مطلب باشد و برای آن در جامعهتان چارهای بیندیشید؛
⛔️این چاره، هر چه باشد، این نیست که دین در جامعه مستقر نشود⛔️
@yekaye
حسین سوزنچی
ادامه بحث در دوره مطالعاتی شهید مطهری: جلسه چهارم: ادامه کتاب آزادی بندگی، گفتارهای توبه، تقوی، بزرگ
5. خدا در زندگی انسان + مساله بردگی.mp3
26.78M
آخرین جلسه بحث در این دوره مطالعاتی شهید مطهری (24 اردیبهشت 1397):
جلسه پنجم: کتاب خدا در زندگی انسان با ضمیمه «مساله بردگی در اسلام»
عمده جلسه به بحث «مساله بردگی» گذشت؛ و تنها دقایق پایانی مرور سریعی بر «خدا در زندگی انسان» شد زیرا نکته بحثکردنی زیادی نداشت و عمده دستهبندی مباحث آن است که در پاورپوینت زیر 👇میتوانید ملاحظه کنید
@souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹
✳️ با عنایات خداوند متعال، بحث و تامل درباره آیات سوره فاطر به اتمام رسید و انشاءالله از فردا وارد سوره یس خواهیم شد.
📝 روال این کانال ان شاء الله چنین خواهد بود که در پایان هر سوره، فایل word و PDF آن سوره در اختیار اعضای محترم قرار گیرد که در ادامه تقدیم میشود👇.
🌀 تمامی پاورقیهای این فایلها مطالبی است که به دلایل مختلف (مهمترین دلیل: تخصصی بودن آن مطلب) در کانال گذاشته نمیشد.
✅ چنانکه قبلا هم بیان شد کانال دیگری با نام «یک آیه در روز-گزیده» راهاندازی کردهام که روزانه گزیدهای از مطالب اینجا، برای کسانی که فرصت مطالعه تمام مطالب را ندارند، قرار داده میشود؛ به آدرس
🆔 https://eitaa.com/yekAaye
✅ همچنین در پایان هر روز تمامی مطالب در فضای وب نیز بارگذاری میشود که کسانی که مایلند در مطالب گذشته جستجو کنند یا مطلبی درباره آیه خاصی را مد نظر دارند میتوانند براحتی در سایت آن را بیابند؛ به آدرس
http://yekaye.ir/
🗂 ضمنا فایل کل جلسات و سورههای گذشته را هم در آدرس زیر میتوانید بیابید.
www.souzanchi.ir/site-yekaaye/
💠استفاده از مطالب این کانال در راستای ترویج معارف دین، حتی بدون ذکر منبع هم بلامانع است.💠
💐 کار این کانال بدون وابستگی به هیچ نهاد و ارگانی و تنها با عنایات خداوند متعال پیش میرود؛
از این رو،
📢در صورتی که مطالب این کانال را مفید یافتید، آن را به دوستان خود ویا در گروهها و کانالهای خود معرفی کنید. 📣
🔖آدرس کانال
https://eitaa.com/yekaye
💐🌹🌺از خداوند متعال توفیق برخورداری از قول سدید و حرکت در صراط مستقیم و ادامه دادن مسیر تدبر در کلام خویش را خواستارم
و از همگان، بویژه درماه مبارک رمضان التماس دعا دارم💐🌺🌹
@yekaye
@souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
معرفی کانال «یک آیه در روز» 📖
@yekaye
🌹
🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹
🌹
🚫مهجوریت قرآن و اهل بیت در میان مسلمانان مطلبی نیست که نیاز به توضیح داشته باشد. حداکثر این است که به آنها ابراز دوستی میکنیم؛ اما ...‼️
💻 یکبار حساب کردم اگر هر روز فقط در یک آیه قرآن تدبر کنیم، بعد از حدود 17 سال در کل آیات قرآن تدبر کردهایم. ⌚️
☀️از ابتدای سال 1395 این کار را شروع کردم و با توکل بر خداوند، تاکنون حدود 750 روز بحث انجام شده است.☀️
♻️ سیر کار این است که
🔹در ابتدای روز ابتدا با مراجعه به کتب لغت و بررسی ترجمههای معتبر قرآن، ترجمه مناسبی ارائه، نکات ادبی متن، که در فهم دقیق متن کمک میکند استخراج میشود؛
🔹و اگر اختلاف قرائت مهمی وجود دارد بدان اشاره میشود؛
🔹سپس با جستجویی در احادیث، چند حدیث مرتبط با آیه که در فهم جوانب آیه کمک کند، تقدیم میشود؛
🔹نهایتا پس از مراجعه به برخی تفاسیر (دست کم، تفاسیر روایی [قمی، عیاشی، صافی، برهان، نورالثقلین] و نیز دو تفسیر المیزان و مجمعالبیان) و نیز تاملاتی در خود آیه و سایر آیات قرآنی مرتبط، در پایان روز نکاتی به عنوان تدبر ارائه میگردد؛
🔹و حتیالامکان اگر محتوای آیه با برخی از حوزههای تخصصی علم (در حدی که اطلاعات نویسنده اجازه میدهد) ارتباطی دارد، آن ارتباط نیز معرفی میشود. و نهایتا کل مباحث آن روز در سایتی نیز قرار داده میشود تا در فضای مجازی بسهولت قابل دستیابی باشد.
🔷توضیح بیشتر درباره سیر کارهای انجام شده و فراز و فرودهای آن:
🔖http://yekaye.ir/about-us/
📖 در کارهای قرآنی،
🔻گاه به بهانه جذابیت، استناد و اتقان بحث نادیده گرفته میشود؛ و
🔺گاه به خاطر اصرار بر بحث تخصصی، سطح فهم مخاطب نادیده گرفته میشود.
از این رو،
🔸از سویی کوشیدهام مطلبی نگذارم مگر اینکه استدلال معتبری داشته باشد؛
🔸و از سوی دیگر، با اصلاح چندباره عبارات و بهرهگیری از اشعار و حکایات، تا حد امکان در مسیر ساده شدن مطلب گام بردارم.
به علاوه،
🔸بحثها در بندهای کوچک قرار گرفته تا هرکس بتواند بر اساس سلیقه و توان علمی خود، هم برای مطالعه شخصی، و هم برای ارسال مطلب به دیگران، دست به انتخاب بزند؛
مثلا
▫️«نکات ادبی» مخاطب نسبتا تخصصی دارد،
▫️«احادیث» برای عموم قابل استفاده است اما سند و متن عربی آن مخاطبین خاص دارد، و
▫️«تدبر»ها اغلب برای عموم است مگر اینکه با گذاشتن تیتر «بحث تخصصی» نشان داده شود که مخاطب خاص مد نظر است.
🌱در عین حال کانال دیگری با عنوان «یک آیه در روز - گزیده» راه انداختهام که فقط گزیدهای از مطالب سادهتر و کاربردیتر در آنجا قرار میگیرد تا مراجعه روزانه برای کسانی که حوصله ویا فرصت کمتری دارند، نیز امکانپذیر شود.
🆔 https://eitaa.com/yekAaye
🔲 مسئولیت این نوشتهها صرفا برعهده اینجانب (حسین سوزنچی، طلبه درس خارج در قم، دکترای فلسفه، و دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم ع) است؛
🔳اما استفاده از محتویات آن، با ذکر منبع ویا بدون آن، برای علاقمندان به قرآن بلامانع است؛
📢و اگر احساس میکنید، در راستای کاستن از مهجوریت قرآن و اهلبیت میتواند مفید باشد، با ارسال این پیام در گروهها و کانالهایی که دارید، آن را به دیگران معرفی کنید.📣
🔖لینک عضویت مستقیم در کانال یک آیه در روز
🆔 http://eitaa.com/joinchat/603193344C313f67a507
📖 انشاءالله امروز مقدماتی درباره سوره «یس» بیان میشود و از فردا، اول رمضان 1439، بحث این سوره آغاز خواهد شد.
🌹
🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹
🌹
https://eitaa.com/yekaye
@souzanchi
هدایت شده از قرار ماه
#قرار_ماه
قرائت دعای عصر غیبت همراه با شرح آن
توسط حجت الاسلام دکتر سوزنچی
🌑قرار: اولین جمعه هر ماه قمری
🔴قرار نهم: جمعه دوم رمضان المبارک، بیست و هشتم اردیبهشت ماه نود و هفت، از ساعت ۱۸:۳۰
🔵مقر: پردیسان، بلوار سلمان، خیابان هویزه، هویزه13، انتهای کوچه دست راست، مجتمع فقه و معارف، بلوک6،واحد16(ویژه برادران)
به ما بپیوندید
@gharare_mah
.
🇮🇷 بسم الله الرحمن الرحیم 🇮🇷
در همان اوایل غیبت صغری، امام زمان ع در توقیعی دعایی را در اختیار شیعیان قرار دادند که به «دعای در زمان غیبت» معروف شده است.
🌧 عدهای از دوستان از چندی قبل بنا گذاشتهاند که هر جمعه اول ماه قمری در منزل یکی از دوستان گرد هم آیند و این دعا را زمزمه کنند. پیشنهاد دادند که مناسب است شرحی بر این دعا گفته شود.
⛅️ از اولین جمعه ماه ربیعالاول (جمعه 1396/9/3 برابر با 5 ربیعالاول 1439) اولین جلسه شرح این دعا برگزار شد که عمدتا به معرفی اصل دعا و نگاهی کلی به آن گذشت و اندکی درباره عبارت اول آن توضیح داده شد. جلسات بعدی نیز قبل از سال جدید تشکیل شد که هنوز این کانال در ایتا راهاندازی نشده بود و از این رو فایل آن جلسات هم تقدیم میشود.
در دو ماه رجب و شعبان، به علت اشتغالاتی که پیش آمد بنده از حضور در این جلسه محروم بودم و دیروز جلسه ماه رمضان تشکیل شد که ابتدا متن اصل دعا و در ادامه فایل صوتی آنها تقدیم میشود.🚩
@souzanchi
سند دعا:
كمال الدين و تمام النعمة، (شیخ صدوق، م381) ج2، ص512-515
حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحُسَيْنُ بْنُ أَحْمَدَ الْمُكَتِّبُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو عَلِيِّ بْنُ هَمَّامٍ بِهَذَا الدُّعَاءِ و ...
مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، (شیخ طوسی، م460) ج1، ص411-416
أَخْبَرَنَا جَمَاعَةٌ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى التَّلَّعُكْبَرِيِّ أَنَّ أَبَا عَلِيٍّ مُحَمَّدَ بْنَ هَمَّامٍ أَخْبَرَهُ بِهَذَا الدُّعَاءِ و ...
ذَكَرَ أَنَّ الشَّيْخَ الْعَمْرِيَّ (ْ أَبِي عَمْرِو بْنِ سَعِيدٍ الْعَمْرِيِّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْه) قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ أَمْلَاهُ عَلَيْهِ وَ أَمَرَهُ أَنْ يَدْعُوَ بِهِ وَ هُوَ الدُّعَاءُ فِي غَيْبَةِ الْقَائِمِ ع
@souzanchi
متن دعا 👇
الدُّعَاءُ فِي غَيْبَةِ الْقَائِمِ ع
اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّكَ
اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَبِيَّكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَبِيَّكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ
اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي
اللَّهُمَّ لَا تُمِتْنِي مِيتَةً جَاهِلِيَّةً وَ لَا تُزِغْ قَلْبِي بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنِي
اللَّهُمَّ فَكَمَا هَدَيْتَنِي بِوَلَايَةِ مَنَ فَرَضْتَ طَاعَتَهُ عَلَيَّ مِنْ وُلَاةِ أَمْرِكَ بَعْدَ رَسُولِكَ ص حَتَّى وَالَيْتَ وُلَاةَ أَمْرِكَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ وَ عَلِيّاً وَ مُحَمَّداً وَ جَعْفَراً وَ مُوسَى وَ عَلِيّاً وَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ الْحَسَنَ وَ الْحُجَّةَ الْقَائِمَ الْمَهْدِيَّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ
اللَّهُمَّ فَثَبِّتْنِي عَلَى دِينِكَ وَ اسْتَعْمِلْنِي بِطَاعَتِكَ وَ لَيِّنْ قَلْبِي لِوَلِيِّ أَمْرِكَ وَ عَافِنِي مِمَّا امْتَحَنْتَ بِهِ خَلْقَكَ وَ ثَبِّتْنِي عَلَى طَاعَةِ وَلِيِّ أَمْرِكَ الَّذِي سَتَرْتَهُ عَنْ خَلْقِكَ فَبِإِذْنِكَ غَابَ عَنْ بَرِيَّتِكَ وَ أَمْرَكَ يَنْتَظِرُ وَ أَنْتَ الْعَالِمُ غَيْرُ مُعَلَّمٍ بِالْوَقْتِ الَّذِي فِيهِ صَلَاحُ أَمْرِ وَلِيِّكَ فِي الْإِذْنِ لَهُ بِإِظْهَارِ أَمْرِهِ وَ كَشْفِ سِتْرِهِ فَصَبِّرْنِي عَلَى ذَلِكَ حَتَّى لَا أُحِبَّ تَعْجِيلَ مَا أَخَّرْتَ وَ لَا تَأْخِيرَ مَا عَجَّلْتَ وَ لَا أَكْشِفَ عَمَّا سَتَرْتَهُ وَ لَا أَبْحَثَ عَمَّا كَتَمْتَهُ وَ لَا أُنَازِعَكَ فِي تَدْبِيرِكَ وَ لَا أَقُولَ لِمَ وَ كَيْفَ وَ مَا بَالُ وَلِيِّ الْأَمْرِ لَا يَظْهَرُ وَ قَدِ امْتَلَأَتِ الْأَرْضُ مِنَ الْجَوْرِ وَ أُفَوِّضُ أُمُورِي كُلَّهَا إِلَيْكَ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تُرِيَنِي وَلِيَّ أَمْرِكَ ظَاهِراً نَافِذاً لِأَمْرِكَ مَعَ عِلْمِي بِأَنَّ لَكَ السُّلْطَانَ وَ الْقُدْرَةَ وَ الْبُرْهَانَ وَ الْحُجَّةَ وَ الْمَشِيئَةَ وَ الْإِرَادَةَ وَ الْحَوْلَ وَ الْقُوَّةَ فَافْعَلْ ذَلِكَ بِي وَ بِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ حَتَّى نَنْظُرَ إِلَى وَلِيِّكَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ ظَاهِرَ الْمَقَالَةِ وَاضِحَ الدَّلَالَةِ هَادِياً مِنَ الضَّلَالَةِ شَافِياً مِنَ الْجَهَالَةِ أَبْرِزْ يَا رَبِّ مَشَاهِدَهُ وَ ثَبِّتْ قَوَاعِدَهُ وَ اجْعَلْنَا مِمَّنْ تَقَرُّ عَيْنُهُ بِرُؤْيَتِهِ وَ أَقِمْنَا بِخِدْمَتِهِ وَ تَوَفَّنَا عَلَى مِلَّتِهِ وَ احْشُرْنَا فِي زُمْرَتِهِ
اللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ جَمِيعِ مَا خَلَقْتَ وَ بَرَأْتَ وَ ذَرَأْتَ وَ أَنْشَأْتَ وَ صَوَّرْتَ وَ احْفَظْهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ يَمِينِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ وَ مِنْ فَوْقِهِ وَ مِنْ تَحْتِهِ بِحِفْظِكَ الَّذِي لَا يَضِيعُ مَنْ حَفِظْتَهُ بِهِ وَ احْفَظْ فِيهِ رَسُولَكَ وَ وَصِيَّ رَسُولِكَ
اللَّهُمَّ وَ مُدَّ فِي عُمُرِهِ وَ زِدْ فِي أَجَلِهِ وَ أَعِنْهُ عَلَى مَا أَوْلَيْتَهُ وَ اسْتَرْعَيْتَهُ وَ زِدْ فِي كَرَامَتِكَ لَهُ فَإِنَّهُ الْهَادِي وَ الْمُهْتَدِي وَ الْقَائِمُ الْمَهْدِيُّ الطَّاهِرُ التَّقِيُّ النَّقِيُّ الزَّكِيُّ الرَّضِيُّ الْمَرْضِيُّ الصَّابِرُ الْمُجْتَهِدُ الشَّكُورُ
@souzanchi
👇ادامه👇
اللَّهُمَّ اكْفِ وَلِيَّكَ وَ حُجَّتَكَ فِي أَرْضِكَ هَوْلَ عَدُوِّهِ وَ كِدْ مَنْ كَادَهُ وَ امْكُرْ بِمَنْ مَكَرَ بِهِ وَ اجْعَلْ دَائِرَةَ السَّوْءِ عَلَى مَنْ أَرَادَ بِهِ سُوءاً وَ اقْطَعْ عَنْهُ مَادَّتَهُمْ وَ أَرْعِبْ لَهُ قُلُوبَهُمْ وَ زَلْزِلْ لَهُ أَقْدَامَهُمْ وَ خُذْهُمْ جَهْرَةً وَ بَغْتَةً وَ شَدِّدْ عَلَيْهِمْ عَذَابَكَ عِقَابَكَ وَ أَخْزِهِمْ فِي عِبَادِكَ وَ الْعَنْهُمْ فِي بِلَادِكَ وَ أَسْكِنْهُمْ أَسْفَلَ نَارِكَ وَ أَحِطْ بِهِمْ أَشَدَّ عَذَابِكَ وَ أَصْلِهِمْ نَاراً وَ احْشُ قُبُورَ مَوْتَاهُمْ نَاراً وَ أَصْلِهِمْ حَرَّ نَارِكَ فَإِنَّهُمْ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ وَ أَضَلُّوا أَذَلُّوا عِبَادَكَ
اللَّهُمَّ فَأَحْيِ وَ أَحْيِ بِوَلِيِّكَ الْقُرْآنَ وَ أَرِنَا نُورَهُ سَرْمَداً لَا لَيْلَ ظُلْمَةَ فِيهِ وَ أَحْيِ بِهِ الْقُلُوبَ الْمَيْتَةَ وَ اشْفِ بِهِ الصُّدُورَ الْوَغِرَةَ وَ اجْمَعْ بِهِ الْأَهْوَاءَ الْمُخْتَلِفَةَ عَلَى الْحَقِّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحُدُودَ الْمُعَطَّلَةَ وَ الْأَحْكَامَ الْمُهْمَلَةَ حَتَّى لَا يَبْقَى حَقٌّ إِلَّا ظَهَرَ وَ لَا عَدْلٌ إِلَّا زَهَرَ وَ اجْعَلْنَا يَا رَبِّ مِنْ أَعْوَانِهِ وَ مُقَوِّيَةِ مُقَوِّي سُلْطَانِهِ وَ الْمُؤْتَمِرِينَ لِأَمْرِهِ وَ الرَّاضِينَ بِفِعْلِهِ وَ الْمُسَلِّمِينَ لِأَحْكَامِهِ وَ مِمَّنْ لَا حَاجَةَ لَهُ بِهِ إِلَى التَّقِيَّةِ مِنْ خَلْقِكَ أَنْتَ يَا رَبِّ الَّذِي تَكْشِفُ الضُّرَّ السُّوءَ وَ تُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاكَ وَ تُنَجِّي مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ فَاكْشِف يَا رَبِّ الضُّرَّ عَنْ وَلِيِّكَ وَ اجْعَلْهُ خَلِيفَةً فِي أَرْضِكَ كَمَا ضَمِنْتَ لَهُ
اللَّهُمَّ وَ لَا تَجْعَلْنِي مِنْ خُصَمَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ لَا تَجْعَلْنِي مِنْ أَعْدَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ لَا تَجْعَلْنِي مِنْ أَهْلِ الْحَنَقِ وَ الْغَيْظِ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ فَإِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ ذَلِكَ فَأَعِذْنِي وَ أَسْتَجِيرُ بِكَ فَأَجِرْنِي اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنِي بِهِمْ فَائِزاً عِنْدَكَ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ .
@souzanchi
اللَّهُمَّ وَ لَا تَسْلُبْنَا الْيَقِينَ لِطُولِ الْأَمَدِ فِي غَيْبَتِهِ وَ انْقِطَاعِ خَبَرِهِ عَنَّا وَ لَا تُنْسِنَا ذِكْرَهُ وَ انْتِظَارَهُ وَ الْإِيمَانَ بِهِ وَ قُوَّةَ الْيَقِينِ فِي ظُهُورِهِ وَ الدُّعَاءَ لَهُ وَ الصَّلَاةَ عَلَيْهِ حَتَّى لَا يُقَنِّطَنَا طُولُ غَيْبَتِهِ مِنْ ظُهُورِهِ وَ قِيَامِهِ وَ يَكُونَ يَقِينُنَا فِي ذَلِكَ كَيَقِينِنَا فِي قِيَامِ رَسُولِكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ص وَ مَا جَاءَ بِهِ مِنْ وَحْيِكَ وَ تَنْزِيلِكَ
اللَّهُمَّ وَ قَوِّ قُلُوبَنَا عَلَى الْإِيمَانِ بِهِ حَتَّى تَسْلُكَ بِنَا عَلَى يَدِهِ مِنْهَاجَ الْهُدَى وَ الْمَحَجَّةَ الْحُجَّةَ الْعُظْمَى وَ الطَّرِيقَةَ الْوُسْطَى وَ قَوِّنَا عَلَى طَاعَتِهِ وَ ثَبِّتْنَا عَلَى مُشَايَعَتِهِ مُتَابَعَتِهِ وَ اجْعَلْنَا فِي حِزْبِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ أَنْصَارِهِ وَ الرَّاضِينَ بِفِعْلِهِ وَ لَا تَسْلُبْنَا ذَلِكَ فِي حَيَاتِنَا وَ لَا عِنْدَ وَفَاتِنَا حَتَّى تَتَوَفَّانَا وَ نَحْنُ عَلَى ذَلِكَ لَا غَيْرَ شَاكِّينَ وَ لَا نَاكِثِينَ وَ لَا مُرْتَابِينَ وَ لَا مُكَذِّبِينَ
اللَّهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ أَيِّدْهُ بِالنَّصْرِ وَ انْصُرْ نَاصِرِيهِ وَ اخْذُلْ خَاذِلِيهِ وَ دَمْدِمْ دَمِّرْ عَلَى مَنْ نَصَبَ لَهُ وَ كَذَّبَ بِهِ وَ أَظْهِرْ بِهِ الْحَقَّ وَ أَمِتْ بِهِ الْجَوْرَ الْبَاطِلَ وَ اسْتَنْقِذْ بِهِ عِبَادَكَ الْمُؤْمِنِينَ مِنَ الذُّلِّ وَ انْعَشْ بِهِ الْبِلَادَ وَ اقْتُلْ بِهِ جَبَابِرَةَ الْكُفْرِ وَ اقْصِمْ بِهِ رُءُوسَ الضَّلَالَةِ وَ ذَلِّلْ بِهِ الْجَبَّارِينَ وَ الْكَافِرِينَ وَ أَبِرْ بِهِ الْمُنَافِقِينَ وَ النَّاكِثِينَ وَ جَمِيعَ الْمُخَالِفِينَ وَ الْمُلْحِدِينَ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا حَتَّى لَا تَدَعَ مِنْهُمْ دَيَّاراً وَ لَا تُبْقِيَ لَهُمْ آثَاراً طَهِّرْ وَ تُطَهِّرَ مِنْهُمْ بِلَادَكَ وَ اشْفِ مِنْهُمْ صُدُورَ عِبَادِكَ وَ جَدِّدْ بِهِ مَا امْتَحَى مِنْ دِينِكَ وَ أَصْلِحْ بِهِ مَا بُدِّلَ مِنْ حُكْمِكَ وَ غُيِّرَ مِنْ سُنَّتِكَ حَتَّى يَعُودَ دِينُكَ بِهِ وَ عَلَى يَدَيْهِ غَضّاً جَدِيداً صَحِيحاً لَا عِوَجَ فِيهِ وَ لَا بِدْعَةَ مَعَهُ حَتَّى تُطْفِئَ بِعَدْلِهِ نِيرَانَ الْكَافِرِينَ فَإِنَّهُ عَبْدُكَ الَّذِي اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِكَ وَ ارْتَضَيْتَهُ لِنُصْرَةِ دِينِكَ نَبِيِّكَ وَ اصْطَفَيْتَهُ بِعِلْمِكَ وَ عَصَمْتَهُ مِنَ الذُّنُوبِ وَ بَرَّأْتَهُ مِنَ الْعُيُوبِ وَ أَطْلَعْتَهُ عَلَى الْغُيُوبِ وَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِ وَ طَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَ نَقَّيْتَهُ مِنَ الدَّنَسِ
اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ وَ عَلَى شِيعَتِهِ شِيعَتِهِمُ الْمُنْتَجَبِينَ وَ بَلِّغْهُمْ مِنْ آمَالِهِمْ أَفْضَلَ مَا يَأْمُلُونَ وَ اجْعَلْ ذَلِكَ مِنَّا خَالِصاً مِنْ كُلِّ شَكٍّ وَ شُبْهَةٍ وَ رِيَاءٍ وَ سُمْعَةٍ حَتَّى لَا نُرِيدَ بِهِ غَيْرَكَ وَ لَا نَطْلُبَ بِهِ إِلَّا وَجْهَكَ
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَيْنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا
اللَّهُمَّ فَافْرُجْ ذَلِكَ عَنَّا بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْكَ تُعِزُّهُ وَ إِمَامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ
اللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ أَنْ تَأْذَنَ لِوَلِيِّكَ فِي إِظْهَارِ عَدْلِكَ فِي بِلَادِكَ عِبَادِكَ وَ قَتْلِ أَعْدَائِكَ فِي بِلَادِكَ حَتَّى لَا تَدَعَ لِلْجَوْرِ يَا رَبِّ دِعَامَةً إِلَّا قَصَمْتَهَا وَ لَا بَقِيَّةً بِنْيَةً إِلَّا أَفْنَيْتَهَا وَ لَا قُوَّةً إِلَّا أَوْهَنْتَهَا وَ لَا رُكْناً إِلَّا هَدَمْتَهُ هَدَدْتَهُ وَ لَا حَدّاً إِلَّا فَلَلْتَهُ وَ لَا سِلَاحاً إِلَّا أَكْلَلْتَهُ وَ لَا رَايَةً إِلَّا نَكَّسْتَهَا وَ لَا شُجَاعاً إِلَّا قَتَلْتَهُ وَ لَا جَيْشاً إِلَّا خَذَلْتَهُ وَ ارْمِهِمْ يَا رَبِّ بِحَجَرِكَ الدَّامِغِ وَ اضْرِبْهُمْ بِسَيْفِكَ الْقَاطِعِ وَ بَأْسِكَ بِبَأْسِكَ الَّذِي لَا تَرُدُّهُ عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ وَ عَذِّبْ أَعْدَاءَكَ وَ أَعْدَاءَ وَلِيِّكَ دِينِكَ وَ أَعْدَاءَ رَسُولِكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِيَدِ وَلِيِّكَ وَ أَيْدِي عِبَادِكَ الْمُؤْمِنِينَ
@souzanchi
👇ادامه👇
شرح دعای غیبت 1.mp3
10.07M
شرح دعای غیبت. جلسه اول. 5 ربیعالاول 1439
@souzanchi
شرح دعای غیبت 2.mp3
20.49M
شرح دعای غیبت. جلسه دوم. 3 ربیعالثانی 1439
@souzanchi
شرح دعای غیبت 3.mp3
14.81M
شرح دعای غیبت. جلسه سوم.1 جمادی الاولی 1439
@souzanchi