سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
🗂 #پرونده_ویژه | آفتهایکارتشکیلاتی 📌 کار فرهنگی تک بعدی ▫️روشهایتکراری و کلیشهای و نبود اقد
📌 #تکمیلی | آفتهایتشکیلاتی
▪️تک بعدی بودن کار فرهنگی
▫️آشکار بودن پیام و #عرضه_ناشیانه به اضافه روشهای شناخته شده در خیلی از زمینهها جواب لازم را نمیدهد اما متاسفانه ما در عرصه فرهنگی تربیتی خیلی اوقات #مستقیم ، #بیاستدلال و #بیزمینه پیامی را عرضه میکنیم و انتظار داریم مخاطب بی هیچ مشکل بپذیرد و باور کند.
▫️بدون عرضه مبانی، فلسفه، اصول و #منطقبحث و حتی بدون دادن وقت و فرصت برای تامل و تدبر، توقع داریم در مخاطب اثر بگذاریم.
▫️به این اشکال باید نبود تقسیم کار و بهره نگرفتن از ظرفیتهای مختلف پیام رسانی و عدم کنترل بر فعالیتها را نیز اضافه کرد که در آن صورت، هم با کارها و فعالیتهای تکراری روبرو میشویم و هم خلاءهای جدی و اساسی در روند #اقناعسازی بوجود میآوریم.
▫️یعنی چون بر کارهای فرهنگی و تربیتی مدیریت #واحد و #راهبردی صورت نمیگیرد و حتی نظارتی بر فعالیتها و عملکرد ها دیده نمیشود، در طول سال و یا در سالیان متمادی به اموری مشغول هستیم که گاه در چند جا و چند مجموعه در حال تکرار است و هیچ یک به این فکر نیفتادهاند که در این مدت چه اثراتی بوجود آمده و چه خلاء های فکری، اعتقادی ای ایجاد شده؟
▫️#سداد در تلاش است در آینده ای نزدیک اصلاحات لازم و زیرساخت های مورد نیاز در این باب را برای شما فراهم کند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ #اسوههایتشکیلاتی |
📌 برنامه شهید امام موسی صدر در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین زنان لبنانی
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 قبل از محرم برای #غدیر کار کن
🎧 #کلیپ استاد پناهیان
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_تربیتی | هجرت عامل تحول و تربیت
▫️ سیره پیامبر(ص) بیانگر اهمیت و تاثیر بسزای هجرت، در پیشرفت ، ترقی فرهنگ و تفکر دینی اسلامی است.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 #حدیث_تشکیلاتی
✔️ تدبیر و برنامه ریزی
📌حضرت امام رضاعلیه السلام : تدبیر و برنامه ریزی قبل عمل , انسان را از پشیمانی نجات می دهد.
📚 شیخ صدوق , عیون الاخبارالرضا(ع)ص135
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
⭕ #سداد_تربیتی | مبانی تربیت
▫️بخش اول
▫️تربيت اسلامى فراهم كردن زمينه هاى رشد و شكوفايى دائمىِ همه استعدادهاى انسان در جهت كمالات الهى ـ انسانى است.
⭕از اين رو، با توجه به اين تعريف، خواهيم دانست:
۱ ـ تربيت امرى تحميلى نيست، بلكه زمينه سازى است.
۲ ـ تربيت امرى موقت نيست، بلكه دائمى است.
۳ ـ تربيت امرى يك بُعدى نيست، بلكه چند بُعدى است.
۴ ـ تربيت امرى بى هدف نيست، بلكه هدفدار است.
▫️#مفهوم شناسی واژه تربیت
📌واژه «تربیت» از ریشه «ربو» و از باب تفعیل است و به معنی زیادت و فزونی می باشد ؛
▫️#تعاریف_تربیت از دیدگاه اندیشمندان دینی:
🔴هدف از تربیت در نگاه دین عبارت است از : رشد [الهی]، طهارت، حیات طیبه، عبادت، تقوی، قرب، رضوان، تزکیه و تهذیب، اصلاح رابطه انسان با خودش.
▫️استاد مطهری، در تعریف تربیت اینگونه بیان می دارد : تربیت عبارت است از پرورش دادن، یعنى استعدادهاى درونىاى را که بالقوّه در یک شىء موجود است به فعلیّت درآوردن و پروردن.
▫️آیت الله مصباح یزدی نیز در گفتگویی که در عنوان تربیت دینی با ایشان انجام شده بود ، تربیت را اینگونه تعریف کرده اند : تربیت ، فراهم کردن زمینه هایی است برای اینکه استعدادها و نیروهای یک موجود رشد کند تا بتواند از این نیروها برای رسیدن به کمال خودش بهره مند شود
▫️برخی از همین اندیشمندان تربیت اسلامی را اینگونه تعریف کرده اند:
تربیت اسلامی یعنی پرورش همه جنبه های فکری و عاطفی و جسمی و اجتماعی شخصیت اسلامی و ساماندهی رفتارهای او بر اساس مبانی و دستورهای اسلامی برای تحقق هدف های اسلام در زمینه های گوناگون زندگی.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
▫️ #سداد_اجتماعی
🗂 پرونده ویژه | مرد تشکیلات
📌 عبور از بحرانها بوسیله ایجاد تشکیلات قوی
▫️ راهاندازی یک نهضت آموزشی برای تربیت نیرو
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
@Ssadad.pdf
797.7K
▫️ #سداد_معصومین
📖 #مقاله | سیره سیاسی امام باقر(ع)
📌 دوران سازندگی فکری و تشکیلاتی
▫️ کتاب انسان ۲۵۰ ساله
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 #حدیث_تربیتی
✔️تعلیم و تربیت نوجوانان
📌حضرت صادق علیه السلام : نوجوانانتان را دریابید و به آنان دین بیاموزید , پیش از آنکه گروهی منحرف نوجوانانتان را بربایند.
📚 محاسن برقی صفحه 605
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_تربیتی | روش الگوبرداری در تربیتاسلامی
▫️ روش تربیتالگویی، یکی از روشهای فراگیر تربیت در کلیه امور زندگی است.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
📌 #سداد_تربیتی | روش الگوبرداری در تربیتاسلامی ▫️ روش تربیتالگویی، یکی از روشهای فراگیر تربیت در
▫️تکمیلی | #سداد_تربیتی
📌کارکرد و فواید روش الگویی
آثار و فوایدی که این روش به دنبال دارد عبارتند از:
▫️۱. از آن جا که در این روش، یادگیری عمدتا از طریق مشاهده مستقیم صورت می گیرد، می تواند از مؤثرترین و پایدارترین نوع یادگیری باشد.
▫️۲. روند یادگیری، تفهیم و انتقال پیام به متربّی (دانش آموز) سریع تر و با سهولت انجام می پذیرد.
▫️۳. اشتباه و خطا در یادگیری کم تر خواهد بود.
▫️۴. زمانی که متربّی الگوهای انسانی را مشاهده می کند، به قابلیت ها و توانایی های انسانی خود پی می برد و در جهت شکوفایی آن ها تلاش می نماید. به بیانی دیگر، مشاهده الگوها، اعتماد به نفس را در الگوپذیر تقویت کرده، او را در رسیدن به کمالات مطمئن تر می سازد و انگیزه وی را برای رسیدن به کمالات مورد مشاهده بیش تر می کند.
▫️۵. چه بسا ممکن است در مقام نظر، متربّی بسیاری از مسائل را بداند ولی در مقام عمل مشکل داشته باشد؛
🔗مثلاً کودک، توصیفی از نماز را شنیده و حمد و سوره و دیگر اذکار و ارکان نماز را یاد گرفته است، اما در عمل نمی تواند نماز بخواند. مشاهده این الگو می تواند راهکارهای عملی را به متربّی نشان دهد
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_قرآنی | نظام قرآنی
▫️مرحوم علامه طباطبائی در تفسیر المیزان یک بیانی دارد که قرآن کل اش یک هدف و غرض دارد و هر سورهای غرض خاصی در ذیل این غرض کلی را دارد که یک غرض و ماموریتی دارد منتها ماموریتش تعریف شده ذیل آن غرض کاملی است که کل قرآن دارد و هر دسته و فرازی از آیات یا هر آیهای در ذیل سوره هم ناظر به ماموریت سوره است هم ناظر به ماموریت کل قرآن است که همهی آیات هم ناظر به کل قرآن معنا پیدا میکند و هم ناظر به سوره که هدف خاص است و همهی اینها با هم تناسب دارند یک پیوستگی کامل وجود دارد.
✍ استاد عابدینی
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_تربیتی | نیرومندتر از تمام غریزهها
▫️آنها كه به سوى حق گرويدهاند و به سوى الله آمدهاند، از عشق، از محبت شديدترى، نسبت به حق برخوردارند.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 #حدیث_تشکیلاتی
✔️اتحاد در کار
📌امام حسن مجتبی علیه السلام : هرگز گروهی در کاری یک دست و متحد نشدند , مگر آن که کارشان استحکام یافت و پیوندشان استوار گشت.
📚 میزانالحکمه ج۳ صفحه ۳۸۹
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
▫️ #سداد_قرآنی | فلسفه ذبح
📌 استاد عابدینی
در کتاب علل الشرایع نقل هست، در عیون اخبار الرضا هم شاید آمده باشد که میفرماید:
▫️وقتی ابراهیم خلیل تقاضای احیای پرندگان را کرد که به من نشان بده احیاء چگونه صورت میگیرد، در آنجا در قبال آن به او گفتند که اماته حی هم برایت قرار میگیرد.
▫️ احیای موتی برای پرندهها هست، اما به او میگویند: یک مردنِ زنده هم برای تو قرار داده میشود. بعد معلوم میشود که این مردنِ زنده ذبح اسماعیل است. یعنی آن مقامی که ابراهیم خلیل در رابطه با جریان احیای پرندگان پیدا کرد و مظهر اسم محیی شد،
▫️در آنجا میفرماید: در قبال این باید یک تکلیف دیگری را انجام بدهی. اینطور نیست که هر مقامی که به انسان میدهند بدون ابتلاء و امتحان باشد و این امتحان و ابتلاء هم باید با مقام تناسب داشته باشد.
▫️لذا اگر اینجا برای تو مظهر محیی میشوی و پرندگان ذبح شده را ذبح کردی و بعد احیایشان کردی، یک ابتلاء ذبحی هم برای تو محقق میشود که فرزندت را ذبح کنی.
▫️اینها خیلی جالب است. در نظام وجودی عالم این سنتهای الهی است.
▫️عید سعید قربان بر شما فعالان فرهنگی تربیتی مبارک باد 🌹
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_اجتماعی | عامل انسجام تشکیلات
▫️وقتی انسان تشکیلاتی کار میکند که عامل انسجام آن تشکیلات را هم رسیدگی بکند.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
🌻شادی عید برای کیست؟
🌻شادی عید برای کسانی است که از بند خودخواهی رها شده و توانسته باشند دوست بدارند، ببخشند و فداکاری کنند. کسی که خواهان موفقیت است باید از نفس و خواسته های نفسانی بهسوی خداوند و خدمت به خلق خداوند مهاجرت کند.
🌻معراج و برتری و پیشرفت مختص کسانی است که احساسی بزرگ داشته باشند و درد و رنج امت خود را درک کنند و با آنان مانند یک پیکر باشند که اگر عضوی از آن به درد آید دیگر اعضا نیز به خاطر او به بی خوابی و درد و تب مبتلا میشوند.
📝بخشی از یادداشت امام موسی صدر به مناسبت
عید سعید قربان سال ۱۹۷۳
🔴کتاب عبادت و عبودیت، امام موسی صدر
🆔 @shahidsadr
☑️ #اسوههایتشکیلاتی |
📌 راهاندازی تشکیلات مبارزاتی معلمان در سیره شهید باهنر
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 #حدیث_تشکیلاتی
✔️غرور در کار
📌امام علی علیه السلام : کسی که به خوبی های خود مغرور شود , در برنامهریزی کوتاهی خواهد کرد.
📚 میزانالحکمه ج۶ صفحه ۴۶
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_اجتماعی | مهمترین دلیل برای کار تشکیلاتی
▫️زمینهسازی برای ظهور امامزمان و اقامه دولتحق مهدوی
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2