eitaa logo
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
1.1هزار دنبال‌کننده
304 عکس
73 ویدیو
65 فایل
◽️مرکز اندیشه‌محور مبانی نخبگان فعالان فرهنگی , هیئات مذهبی , مجموعه های فرهنگی و مساجد ▫️تولید و نشر محتوای تشکیلاتی ▫️ترویج گفتمان مبانی تربیتی ▫️ایده پردازی و هم‌افزایی ▫️انعکاس‌ فعالیت‌های‌‌فرهنگی از سراسرکشور و ... ◾️ارتباط با ادمین : فعلا مقد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یکی از اسرار تربیت صحیح فرزند و دانش اموز و شاگرد، دادن اعتماد نفس و روحیه و تشویق است. امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «بزرگ‌ترین نادانی، ناآگاهی انسان از شأن و منزلت خویش است.  🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
#سداد_تربیتی #حاکمان_متعهد 🔴 یکی از اسرار تربیت صحیح فرزند و دانش اموز و شاگرد، دادن اعتماد نفس و
🛑 اعتماد به نفس فرزند، چه فوایدى براى او و دیگران دارد؟ ✅ زندگى فرزند خودباور، با نشاط تر، متنوع‏‌ تر، هیجان انگیزتر و لذت بخش‏‌تر است. فرزند داراى اعتماد به نفس، خود را دوست دارد و به پیشرفت‏‌هایش افتخار مى‏‌كند؛ ♻️ در نتیجه در فضاهاى گوناگون، از ارزش‏‌ها، اعتقادات و آداب خود دست بر نمى‏‌دارد. 🔰او از توانمندى‏‌هایش به خوبى استفاده مى‏‌كند و چون از قابلیت‏‌هاى وجودى خود بهره مى‏‌برد، احساس رضاى خاطر مى‏‌كند. ✳️ فرزندى كه به خودباورى مى‏‌رسد، صادق و بى‏‌ریا است و سعى نمى‏‌كند با نشان دادن ویژگى‏‌هاى خود و خانواده‏‌اش (ثروت، مقام پدر یا مادر، امكانات مادى زندگى و...) همسالانش را تحت تأثیر قرار دهد؛ بلكه با شخصیت خود بر آنان اثر مى‏‌گذارد. ❇️ فرزند خودباور، دنبال ریاست‏‌طلبى نیست؛ اما مسؤولیت مى‏‌پذیرد. او مى‏‌كوشد با دیگران روابط خوبى داشته باشد. خود را كامل نمى‏‌پندارد و مایل است ضعف‏‌ها و اشتباهاتش را بشناسد و ناكامى‏‌ها را به خوبى تحمل مى‏‌كند. 🔰فرزندى كه اعتماد به نفس دارد، در صورت داشتن نقصى در جسم یا عدم زیبایى در چهره و یا بلندى و كوتاهى قد و قامت یا ضعف‏‌هاى اقتصادى در خانواده و یا موقعیت شغلى پایین پدر یا بى‏‌سوادى مادر و... احساس شكست نمى‏‌كند و تمسخر دیگران، او را به انزوا نمى‏‌كشاند. ✳️ او در نوجوانى، سراغ مواد مخدر و دیگر فعالیت‏‌هاى مجرمانه و غیر قانونى و غیر اخلاقى نمى‏‌رود. ♻️فرزند خودباور، همسالان را تحقیر و سركوب نمى‏‌كند و خودخواه و منفى‏‌باف نیست و از دیگران سوء استفاده نمى‏‌كند. ⚜او مى‏‌داند كه در هر موقعیتى چگونه رفتار كند و چه برخوردى مناسب‏‌تر است. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ مهمترین عوامل شکست در برنامه ریزی ▪️‌ (۲) اشتباه در برنامه ریزی 🔖از سری مجموعه مباحث مهارت های تشکیلاتی 📄پرونده ویژه فنون مدیریت 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
✔️ مهمترین عوامل شکست در برنامه ریزی ▪️‌ (۲) اشتباه در برنامه ریزی 🔖از سری مجموعه مباحث مهارت های
| اشتباه در برنامه ریزی 📍یکی از اشکلات بزرگ ما که باعث می شود در برنامه ریزی های خود اشتباه کنیم، این است که هدفی برای خود مشخص نمی کنید. ✔️شما باید مشخص کنید که این برنامه را تا چه زمانی می خواهی انجام دهی، برای مثال تا یک ما است یا بیشتر؟ در این یک ماه می خواهی به کجا برسی؟ ابتدا هدف خود را مشخص کنید بعد بشیند برنامه ریزی کند. لازم است ذکر شود که، ما چند نوع برنامه ریزی داریم، یک نوع برنامه ریزی با عنوان برنامۀ سِیری است، یعنی شما از صبح تا شب برای خود برنامه ریزی کنید. ▪️برنامۀ نوع بعدی، برنامه ریزی موضوعی است، یعنی برای مثال یک مدت تنها بر روی برنامۀ علمی خود کار کنید، در فاز تدوین برنامۀ علمی خود قرار بگیرید، سپس برنامۀ عبادی، و بعد برنامۀ شخصی، برنامۀ کاری و همین طور برای سایر موضوعات، سپس این موضوعات برنامه ریزی شده را کنار هم دیگر بچینیم و آن ها را با هم تطبیق دهیم. 📍عقیدۀ من این است که بهترین نوع برنامه ریزی برنامه ریزی موضوعی است. یعنی انسان ابتدا برای مثال برنامه ریزی علمی خود را بکند. این موضوع با این هدف با این شکل، وقتی تمام شد، آن وقت برنامه ریزی عبادی خود را انجام می دهی. این گونه نباشد که بگوی: من صبح بیدار می شوم این کار را می کنم، بعد این کار را و...، اگر به این صورت باشد طریق برنامه ریزی از دستت می رود. ▪️در برنامه ریزی اولین کاری که باید صورت بگیرد، این است که بگوی، صبر کن ببینم، تو چه هدفی مد نظر داری؛ نه این که طبق هدف کمال برای خود برنامه ریزی کنی، چه خبرت هست. آن یک هدف عالی است، اهداف کوتاه مدت و میان مدت را برنامه ریزی کن. این گونه بگو: این برنامۀ علمی را من تا یک ماه می خواهم بنویسم. در این یک ماه من دنبال این هستم که روحیۀ وقت تلفی خود را درست کنم. یعنی من می خواهم در این یک ماه طوری برنامه ریزی کنم که وقت تلفی در زندگی ام نباشد. من در این یک ماه می خواهم طوری برنامه ریزی کنم که فقط اهل مطالعه شوم، یا می خواهم طوری برنامه ریزی کنم که اهل تحقیق و پژوهش شوم. برای خود این مطلب را اول برنامه ریزی کنید، هدف خود را مشخص کنید، بعد بروید راه کار های آن را برنامه ریزی کنید. 📄پرونده ویژه فنون مدیریت 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
📖 نام کتاب: " جریان‌شناسی ضد فرهنگ‌ها " 🖋تهیه و تنظیم: استاد عبدالحسین خسروپناه 📑انتشارات: معارف 📘توضیحات کتاب: جریان شناسی ضد فرهنگ‌ها به یکی از مهم‌ترین و پر جنجال‌ترین مباحث علمی معاصر پرداخته و جریان‌های فرهنگی معارض با فرهنگ ناب محمدی همچون: تصوف فرقه‌ای، معنویت‌های نوظهور، شیطان پرستی، وهابیت، فمینیسم، بهائیت، ابتذال فرهنگی، فراماسونری، ناسیونالیسم، موسیقی گرایی و انجمن حجتیه را تبیین و تحلیل کرده است. نقدها و بیان آسیب‌های جریان‌های پیش گفته، برای کشف جریان اصیل اسلامی و آگاه سازی عموم مردم به ویژه نخبگان فرهنگی نسبت به ضد فرهنگ‌های رایج در کشور بوده است. کتاب از سیزده گفتارِ زیر تشکیل شده است: گفتار اول: کلیات؛ شامل چیستی جریان، چیستی جریان شناسی، چیستی فرهنگ، پلورالیزم فرهنگی، تهاجم فرهنگی، چیستی خرده فرهنگ و ضد فرهنگ، روش شناسی گفتار دوم: فراماسونری، ریشه ضد فرهنگ‌ها گفتار سوم: ابتذال فرهنگی، رویکردی هویت ستیزانه گفتار چهارم: موسیقی گرایی، رویکردی معنویت ستیزانه گفتار پنجم: شیطان‌پرستی، رویکردی دین‌ستیزانه گفتار ششم: معنویت‌های سکولار، رویکردی عقل ستیزانه گفتار هفتم: فمینیسم، رویکردی اخلاق ستیزانه گفتار هشتم: کثرت گرایی دینی، رویکردی ایمان گریزانه گفتار نهم: بهائیت، رویکردی اسلام ستیزانه گفتار دهم: ناسیونالیسم، رویکردی ملت ستیزانه گفتار یازدهم: وهابیت، رویکردی شیعه ستیزانه گفتار دوازدهم: تصوف فرقه‌ای، رویکردی شریعت یا مرجعیت ستیزانه گفتار سیزدهم: پیوست‌ها 💠به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ مهمترین عوامل شکست در برنامه ریزی ▪️‌ (۳) عوامل بیرونی 🔖از سری مجموعه مباحث مهارت های تشکیلاتی 📄پرونده ویژه فنون مدیریت 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفهوم جریان سازی.pdf
111K
✔️ | تبیین مفهموم جریان سازی و گفتمان سازی 🔺حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 | کار فرهنگی تربیتی یعنی چه؟! ▫️فرهنگی یعنی جریان سازی , تربیتی یعنی انسان سازی , و همیشه در نظام تشکیلات مهدوی , تربیتی بر فرهنگی مقدم است. 🗂پرونده‌ویژه قطعه‌ای از پازل ظهور 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️عاقبت نتیجه بین بودن عقل 🔖از سری مجموعه مباحث مهارت های تشکیلاتی 📄پرونده ویژه فنون مدیریت / شماره آخر 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 ✔️اتحاد در کار 📌امام حسن مجتبی علیه السلام : هرگز گروهی در کاری یک دست و متحد نشدند , مگر آن که کارشان استحکام یافت و پیوندشان استوار گشت. 📚 میزان‌الحکمه ج۳ صفحه ۳۸۹ 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ 📌برخورد بی تکلف در تشکیلات 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️تشکیلات در قرآن 🔻وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِيعاً وَ لَا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَاناً وَ كُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ🔺 📌و همگى به ریسمان خدا [= قرآن، و هرگونه وسیله وحدت الهى]، چنگ زنید، وپراکنده نشوید؛ ونعمتِ (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهاى شما، الفت برقرار ساخت، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره اى از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را براى شما آشکار مى سازد؛ شاید هدایت شوید. 📝 «ما آنچه که میگوئیم، برای دیگران نیست؛ در درجه‌ی اول برای خودمان است. خود ما هم باید وحدت را حفظ بکنیم. ببینید همین آیاتی که الان خواندند: «وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا - برادر شدید با هم - وَ كُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا»؛ اسلام شما را از آتش تفرقه نجات داد. فراموش کردید؟ هی این به آن ایراد بگیرد، آن به این ایراد بگیرد؛ فروع را اصل بکنیم، اصول را فراموش کنیم، هی اختلاف بین ما بیفتد. اینکه قرآن میگوید: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِيعًا»، یعنی همه با هم اعتصام به حبل اللَّه بکنید، خوب، این «همه» در سطح واحدی که نیستند؛ بعضی ایمانشان قویتر است، بعضی ایمانشان ضعیفتر است، بعضی عملشان بهتر است، بعضی عملشان متوسطتر است؛ در عین حال خدای متعال به همه خطاب می کند. می گوید اعتصام به حبل اللَّه را جمیعاً بکنید، با هم بکنید. تو بگوئی من جداگانه اعتصام به حبل اللَّه کردم و دیگری نه؛ او - دیگری - باز بگوید من جداگانه اعتصام به حبل اللَّه کردم، این طرف را نه؛ اینکه نمی شود. همدیگر را تحمل کنید. اصولی هست، محورهائی هست؛ اصل این است که در این اصول همدل باشیم. ممکن است در صد تا از فروع، افراد با همدیگر اختلاف داشته باشند، باشد؛ این منافات ندارد با اجتماع، با جمیع شدن، مجتمع شدن؛ اینها باید ملاک باشد. در گفتارمان مراقب باشیم. رد دیگران، طرد دیگران، به طور مطلق در سر مسائل درجه‌ی دو، مصلحت نیست. امروز ملت ایران، یک ملت یکپارچه است؛ یک ملت متحد است؛ این اتحاد را باید قدر دانست. ایجاد اختلاف نباید کرد. 🎙مقام معظم رهبری 📚 سوره مبارکه آل عمران، آیه 103 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا