eitaa logo
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
1.1هزار دنبال‌کننده
304 عکس
73 ویدیو
65 فایل
◽️مرکز اندیشه‌محور مبانی نخبگان فعالان فرهنگی , هیئات مذهبی , مجموعه های فرهنگی و مساجد ▫️تولید و نشر محتوای تشکیلاتی ▫️ترویج گفتمان مبانی تربیتی ▫️ایده پردازی و هم‌افزایی ▫️انعکاس‌ فعالیت‌های‌‌فرهنگی از سراسرکشور و ... ◾️ارتباط با ادمین : فعلا مقد
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 ✔️ تدبیر و برنامه ریزی 📌حضرت امام رضاعلیه السلام : تدبیر و برنامه ریزی قبل عمل , انسان را از پشیمانی نجات می دهد. 📚 شیخ صدوق , عیون الاخبارالرضا(ع)ص135 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
| مبانی تربیت ▫️بخش اول ▫️تربيت اسلامى فراهم كردن زمينه هاى رشد و شكوفايى دائمىِ همه استعدادهاى انسان در جهت كمالات الهى ـ انسانى است. ⭕از اين رو، با توجه به اين تعريف، خواهيم دانست: ۱ ـ تربيت امرى تحميلى نيست، بلكه زمينه سازى است. ۲ ـ تربيت امرى موقت نيست، بلكه دائمى است. ۳ ـ تربيت امرى يك بُعدى نيست، بلكه چند بُعدى است. ۴ ـ تربيت امرى بى هدف نيست، بلكه هدفدار است. ▫️ شناسی واژه تربیت 📌واژه «تربیت» از ریشه «ربو» و از باب تفعیل است و به معنی زیادت و فزونی می باشد ؛ ▫️ از دیدگاه اندیشمندان دینی: 🔴هدف از تربیت در نگاه دین عبارت است از : رشد [الهی]، طهارت، حیات طیبه، عبادت، تقوی، قرب، رضوان، تزکیه و تهذیب، اصلاح رابطه انسان با خودش. ▫️استاد مطهری، در تعریف تربیت اینگونه بیان می دارد : تربیت عبارت است از پرورش دادن، یعنى استعدادهاى درونى‏اى را که بالقوّه در یک شى‏ء موجود است به فعلیّت درآوردن و پروردن. ▫️آیت الله مصباح یزدی نیز در گفتگویی که در عنوان تربیت دینی با ایشان انجام شده بود ، تربیت را اینگونه تعریف کرده اند : تربیت ، فراهم کردن زمینه هایی است برای اینکه استعدادها و نیروهای یک موجود رشد کند تا بتواند از این نیروها برای رسیدن به کمال خودش بهره مند شود ▫️برخی از همین اندیشمندان تربیت اسلامی را اینگونه تعریف کرده اند: تربیت اسلامی یعنی پرورش همه جنبه های فکری و عاطفی و جسمی و اجتماعی شخصیت اسلامی و ساماندهی رفتارهای او بر اساس مبانی و دستورهای اسلامی برای تحقق هدف های اسلام در زمینه های گوناگون زندگی. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
▫️ 🗂 پرونده ویژه | مرد تشکیلات 📌 عبور از بحران‌ها بوسیله ایجاد تشکیلات قوی ▫️ راه‌اندازی یک نهضت آموزشی برای تربیت نیرو 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Ssadad.pdf
797.7K
▫️ 📖 | سیره سیاسی امام باقر(ع) 📌 دوران سازندگی فکری و تشکیلاتی ▫️ کتاب انسان ۲۵۰ ساله 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 ✔️تعلیم و تربیت نوجوانان 📌حضرت صادق علیه السلام : نوجوانانتان را دریابید و به آنان دین بیاموزید , پیش از آنکه گروهی منحرف نوجوانانتان را بربایند. 📚 محاسن برقی صفحه 605 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 | روش الگوبرداری در تربیت‌اسلامی ▫️ روش تربیت‌الگویی، یکی از روش‌های فراگیر تربیت در کلیه امور زندگی است. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
📌 #سداد_تربیتی | روش الگوبرداری در تربیت‌اسلامی ▫️ روش تربیت‌الگویی، یکی از روش‌های فراگیر تربیت در
▫️تکمیلی | 📌کارکرد و فواید روش الگویی آثار و فوایدی که این روش به دنبال دارد عبارتند از: ▫️۱. از آن جا که در این روش، یادگیری عمدتا از طریق مشاهده مستقیم صورت می گیرد، می تواند از مؤثرترین و پایدارترین نوع یادگیری باشد. ▫️۲. روند یادگیری، تفهیم و انتقال پیام به متربّی (دانش آموز) سریع تر و با سهولت انجام می پذیرد. ▫️۳. اشتباه و خطا در یادگیری کم تر خواهد بود. ▫️۴. زمانی که متربّی الگوهای انسانی را مشاهده می کند، به قابلیت ها و توانایی های انسانی خود پی می برد و در جهت شکوفایی آن ها تلاش می نماید. به بیانی دیگر، مشاهده الگوها، اعتماد به نفس را در الگوپذیر تقویت کرده، او را در رسیدن به کمالات مطمئن تر می سازد و انگیزه وی را برای رسیدن به کمالات مورد مشاهده بیش تر می کند. ▫️۵. چه بسا ممکن است در مقام نظر، متربّی بسیاری از مسائل را بداند ولی در مقام عمل مشکل داشته باشد؛ 🔗مثلاً کودک، توصیفی از نماز را شنیده و حمد و سوره و دیگر اذکار و ارکان نماز را یاد گرفته است، اما در عمل نمی تواند نماز بخواند. مشاهده این الگو می تواند راهکارهای عملی را به متربّی نشان دهد 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 | نظام قرآنی ▫️مرحوم علامه طباطبائی در تفسیر المیزان یک بیانی دارد که قرآن کل اش یک هدف و غرض دارد و هر سوره‌ای غرض خاصی در ذیل این غرض کلی را دارد که یک غرض و ماموریتی دارد منتها ماموریتش تعریف شده ذیل آن غرض کاملی است که کل قرآن دارد و هر دسته و فرازی از آیات یا هر آیه‌ای در ذیل سوره هم ناظر به ماموریت سوره است هم ناظر به ماموریت کل قرآن است که همه‌ی آیات هم ناظر به کل قرآن معنا پیدا می‌کند و هم ناظر به سوره که هدف خاص است و همه‌ی این‌ها با هم تناسب دارند یک پیوستگی کامل وجود دارد. ✍ استاد عابدینی 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 | نیرومندتر از تمام غریزه‌ها ▫️آن‏‌ها كه به سوى حق گرويده‏‌اند و به سوى الله آمده‌‏اند، از عشق، از محبت شديدترى، نسبت به حق برخوردارند. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 ✔️اتحاد در کار 📌امام حسن مجتبی علیه السلام : هرگز گروهی در کاری یک دست و متحد نشدند , مگر آن که کارشان استحکام یافت و پیوندشان استوار گشت. 📚 میزان‌الحکمه ج۳ صفحه ۳۸۹ 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ | فلسفه ذبح 📌 استاد عابدینی در کتاب علل الشرایع نقل هست، در عیون اخبار الرضا هم شاید آمده باشد که می‌فرماید: ▫️وقتی ابراهیم خلیل تقاضای احیای پرندگان را کرد که به من نشان بده احیاء چگونه صورت می‌گیرد، در آنجا در قبال آن به او گفتند که اماته حی هم برایت قرار می‌گیرد. ▫️ احیای موتی برای پرنده‌ها هست، اما به او می‌گویند: یک مردنِ زنده هم برای تو قرار داده می‌شود. بعد معلوم می‌شود که این مردنِ زنده ذبح اسماعیل است. یعنی آن مقامی که ابراهیم خلیل در رابطه با جریان احیای پرندگان پیدا کرد و مظهر اسم محیی شد، ▫️در آنجا می‌فرماید: در قبال این باید یک تکلیف دیگری را انجام بدهی. اینطور نیست که هر مقامی که به انسان می‌دهند بدون ابتلاء و امتحان باشد و این امتحان و ابتلاء هم باید با مقام تناسب داشته باشد. ▫️لذا اگر اینجا برای تو مظهر محیی می‌شوی و پرندگان ذبح شده را ذبح کردی و بعد احیایشان کردی، یک ابتلاء ذبحی هم برای تو محقق می‌شود که فرزندت را ذبح کنی. ▫️اینها خیلی جالب است. در نظام وجودی عالم این سنت‌های الهی است. ▫️عید سعید قربان بر شما فعالان فرهنگی تربیتی مبارک باد 🌹 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 | عامل انسجام تشکیلات ▫️وقتی انسان تشکیلاتی کار می‌کند که عامل انسجام آن تشکیلات را هم رسیدگی بکند. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
🌻شادی عید برای کیست؟ 🌻شادی عید برای کسانی است که از بند خودخواهی‌‌‌‌‌‌ رها شده و توانسته باشند دوست بدارند، ببخشند و فداکاری کنند. کسی که خواهان موفقیت است باید از نفس و خواسته ‏های نفسانی به‌‌‌سوی خداوند و خدمت به خلق خداوند مهاجرت کند. 🌻معراج و برتری و پیشرفت مختص کسانی است که احساسی بزرگ داشته باشند و درد و رنج امت خود را درک کنند و با آنان مانند یک پیکر باشند که اگر عضوی از آن به درد آید دیگر اعضا نیز به خاطر او به بی‏ خوابی و درد و تب مبتلا می‌‌‌‏شوند. 📝بخشی از یادداشت امام موسی صدر به مناسبت عید سعید قربان سال ۱۹۷۳ 🔴کتاب عبادت و عبودیت، امام موسی صدر 🆔 @shahidsadr
☑️ | 📌 راه‌اندازی تشکیلات مبارزاتی معلمان در سیره شهید باهنر 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 ✔️غرور در کار 📌امام علی علیه السلام : کسی که به خوبی های خود مغرور شود , در برنامه‌ریزی کوتاهی خواهد کرد. 📚 میزان‌الحکمه ج۶ صفحه ۴۶ 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 | مهم‌ترین دلیل برای کار تشکیلاتی ▫️زمینه‌سازی برای ظهور امام‌زمان و اقامه دولت‌حق مهدوی 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ | 📌 توصیه‌هایی برای کلاسداری بهتر و مدیریت جلسه 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
☑️ #سداد_پلاس | 📌 توصیه‌هایی برای کلاسداری بهتر و مدیریت جلسه 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید:
📌 | و توصیه هایی برای کلاسداری بهتر 💟 ▫️یکی از رمزهای موفقیت در هر کاری، استفاده از تجربه کسانی است که قبلا در آن کار زحماتی کشیده و نتایج خوبی گرفته اند . برای موفقیت بیشتر در کلاسداری برای کودکان و نوجوانان و جوانان نیز می توان از تجربه های دیگران استفاده کرد . آنچه در ذیل می آید حاصل تجربه کلاسداری مربیان موفق است که به صورت توصیه هایی به مربیان محترم تقدیم می گردد . ✅معنویت ▫️مؤثرترین مربی در روح و جان کودکان و نوجوانان با معنویت ترین آنها است; پس: ۱ - توکل بر خداوند و توسل به معصومین علیهم السلام بویژه حضرت فاطمه زهراعلیها السلام و حضرت مهدی علیه السلام را فراموش نکنیم . ۲ - با کودکان و نوجوانان رابطه معنوی و روحی داشته باشیم; لازمه این رابطه معنوی، نگرش به آنان به عنوان بندگان خداست . ۳ - حتی الامکان با وضو و طهارت وارد کلاس شویم. ۴ - کار تربیتی با کودکان و نوجوانان را وظیفه شرعی بدانیم نه یک شغل معمولی و به کار خویش بعنوان یک کار معنوی ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشیم . ۵ - از احادیث صحیح و معتبری - که مباحث اخلاقی و معنوی را بیان می کنند - در تدریس خود استفاده کنیم . ۶ - در صورتی که کلاس ما غیر از آموزش قرآن بود، پیش از تدریس، آیه ای از قرآن و یا حدیثی از معصومین علیهم السلام را بخوانیم . ۷ - با دعا درس را به پایان برسانیم . ۸ - از طریق انس با قرآن و عترت، نور معنویت را از قرآن و احادیث ائمه علیهم السلام گرفته و در قلب شاگردان بتابانیم . ▫️ ادامہ دارد... | با سداد همراه باشید.. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️ | بصیرت در تربیت 📌مربیانی که از باب تکلیف وارد صحنه کار تربیتی می‌شوند باید داشته باشند. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
✔️ #سداد_تربیتی | بصیرت در تربیت 📌مربیانی که از باب تکلیف وارد صحنه کار تربیتی می‌شوند باید #بصیرت_
✔️ | بصیرت در تربیت ▫️در روایتی است امام صادق علیه السلام می فرمایند: 🔸الْعَامِلُ‏ عَلَى‏ غَيْرِ بَصِيرَةٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ لَا يَزِيدُهُ سُرْعَةُ السَّيْرِ إِلَّا بُعْداً عَنِ الطَّرِيقِ. 🔹 راه رونده ای که بصیرت و قدرت تشخیص ندارد مثل این است که در یک مسیر بی راهه ای دارد حرکت می کند. و هر چقدر سرعت به خرج می دهد، از راه اصلی و هدفش دورتر می شود. ▫️مربیانی که از باب تکلیف وارد صحنه کار تربیتی شده اند، اگر نسبت به این کار بصیرت نداشه باشند، قطعاٌ مصداق این روایت می شوند. همان جوری که خیلی ها اینطور شدند و کار تربیتی آنها ثمره نداشت و بلکه حاصل منفی گذاشت. ▫️ اما سؤالی که مطرح است این است که: بصیرت چطور به دست می آید؟ 📌 بصیرت از طریق دو عمل به دست می آید: ▫️۱) تزکیه ۲) تعلیم ▫️به عبارتی دیگر انجام کار علمی و کار تهذیبی. جمع این دو بصیرت را ایجاد می کند و هر کدامشان نباشد یک پایه بصیرت ناقص می شود. ▫️در هر زمینه ای برای موفقیت و رشد نیاز به بصیرت است. مثلا در عالم سیاست اگر اهل تذهیب نفس نباشید و در این زمینه کار علمی انجام ندهید نمی توانید بصیرت کسب کنید و به تبع آن موفق شوید. کار تربیتی هم همینطور است. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ | 📌 ارتباط تنگاتنگ شهید عباس‌بابایی با زیرمجموعه خود در تشکیلات 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2