📌 #سداد_اجتماعی | تنگه اُحد را رها نکن!
▫️در دستگاه شیعه هر کسی مسئولیتی گرفت باید خودش مستقیم با امام خودش در ارتباط باشد. و مسئولیت خودش را تنگه اُحد بداند.
🗂پروندهویژه قطعهای از پازل ظهور
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_اجتماعی_هدفقیام
🔹سیدالشهدا ـ سلام الله علیه ـ تمام حیثیت خودش، جان خودش را و بچه هایش را، همه چیز را [فدا کرد] در صورتی که می دانست قضیه اینطور می شود، کسی که فرمایشات ایشان را از وقتی که از مدینه بیرون آمدند و به مکه آمدند و از مکه آمدند بیرون حرفهای ایشان را می شنود همه را، می بیند که ایشان متوجه بوده است که چه دارد می کند، این جور نبود که آمده است ببیند که، بلکه آمده بود حکومت هم می خواست بگیرد.
🔸 اصلاً برای این معنا آمده بود، و این یک فخری است.
🔹و آنهایی که خیال می کنند که حضرت سیدالشهدا برای حکومت نیامده، خیر؛ اینها برای حکومت آمدند، برای اینکه باید حکومت دستِ مثل سیدالشهدا باشد، مثل کسانی که شیعۀ سیدالشهدا هستند باشد.
📚امام خمینی، صحیفه امام، ۶۶/۱۲/۳۰
◼️بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ #اسوههایتشکیلاتی
📌 مدیریت نمازجماعت شهید تورجی زاده
▫️برنامه ریزی، تدبیر و خلاقیت
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_تربیتی | الگوسازی از شهدا
▫️یکی از موثرترین برنامه ها برای انتقال معنویت به کودکان و نوجوانان
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
📌 #سداد_تربیتی | الگوسازی از شهدا ▫️یکی از موثرترین برنامه ها برای انتقال معنویت به کودکان و نوجوان
▪️ #تکمیلی | #تجربیات
▪️یکی از برنامه های خوب وفرهنگی برای مربیانی که با بچه ها کار میکننداین است که حتما لابه لای برنامه های خود برنامه ی زیارت قبور شهدا یا حضور در یادمان های شهدا یا دیدار با خانواده ی شهدا داشته باشند
▪️این برنامه یکی از برنامه هایی است که واقعا شادابی روحی ومعنوی عالی ایی به مربیان عزیز وبچه ها میدهد
📌یک پوستری طراحی شده است بنام طرح دوست شهیدت کیه؟ که دراین طرح مراحل انس ودوستی بایک شهید بیان شده است
📌این برنامه را میتوان اینطور اجرا کرد که در قالب یک هیات هفتگی یا اردوی میثاق باشهدا به گلزار شهدا ی شهر رفته وبرنامه را با قرائت زیارت عاشورا ومداحی شروع کنیم وبعد باحضور یک روای که خاطرات ونکاتی از شهدا مخصوصا شهدای نوجوان بیان میکندبرنامه ادامه پیدا میکند وبعد طرح دوست شهیدت کیه توضیح داده میشود که توضیحات آن در پوستر به طور کامل ارائه شده است
▪️انتخاب شهید میتواند ازشهدای محله،یامدرسه یااقوام بچه ها باشد.
▪️مطمئن باشید یک روز خوب وبه یاد ماندنی برای بچه ها به یادگار می ماند حتما این برنامه را انجام دهید
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
4_180021290764075072.m4a
2.48M
🏴 #سداد_تربیتی | سطحینگری حزب اللهیها و مسجدی ها
▪️استاد پناهیان :
چرادبستان را رها کردهاید!!؟
مسجد در قبال دبستانی ها چه کار کرده است؟
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️ #سداد_پلاس | معرفی کتاب
📔کتاب تربیت کودک
🖌استاد صفایی حائری (عین صاد)
▪️پیشنهاد مطالعه ویژه مربیان و فعالان عرصه تربیت
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
TarbiateKoodak-AliSafaeHaeri (Morabbee.ir).PDF
632.7K
🔸 #کتاب "تربیت کودک" استاد علی صفایی حائری(عین صاد)
✔️معلمان ومربیان کتاب را حتما بخوانید بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ #اسوههایتشکیلاتی
📌نهی از منکر شهید علم الهدی
▫️سیره فرهنگی اجتماعی ، اقدام عملی
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
ریزه کاری ها وتجربیات تبلیغی.pdf
4.23M
🗒 #سداد_تربیتی
✔️بیست نکته ناب از ریزه کاری های امر تبلیغ دینی که دانستن آن برای مربیان ومبلغان مفید ولازم است🌸
#مربیگری #تجربیات
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
4_421572158456594777.pdf
914K
🗒#سداد_تربیتی
💠 #راهکارهای_تقویت_خواندن
💠 #مربیگری
پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنین!
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 #حدیث_تربیتی|دوستدار بچه ها باش🌸
📌 خدا به او فرمود: دوست داشتن كودكان، زيرا سرشت آنان بر يگانگى من استوار است و من هرگاه آنان را مى ميرانم، به مِهر خويش، در بهشت خود مى برم.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_تربیتی
◾️هيچ كارى براى انسان مهمتر از درست ساختن خودش نبوده و نيست
◾️هيچ كارى براى انسان مهمتر از درست ساختن خودش نبوده و نيست و هيچ عمل در قدر و قيمت بدان نمى رسد. و به مبناى رصين و فتواى قويم برهان و قرآن، علم و عمل، انسان سازند. قرآن عين برهان است و عقل و نقل معاضد يكديگرند و هر دو در اين حكم محكم متفق اند. اگر انسان من حيث هو انسان بايد خودش را بسازد چاره اى جز تحصيل علم نافع و عمل صالح ندارد، و چون علم و عمل انسان سازند، هر يك از ما بايد مراقب و مواظب خود بوده باشد كه چگونه دارد در شب و روز خود را مى سازد.
📚علامه حسن زاده آملی، ولایت تکوینیص8
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
elm-hejabe-akbar-ast.mp3
8.42M
♨️ #سداد_تربیتی|علم حجاب اکبر است
وقتى علم در يك قلب غير مهذب وارد بشود، انسان را به عقب مىبرد. هر چه انباشتهتر باشد، مصايبش زيادتر است.
🎙امام خمینی (ره)
🔰تفسیر سوره حمد
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
♨️ #سداد_تربیتی|علم حجاب اکبر است وقتى علم در يك قلب غير مهذب وارد بشود، انسان را به عقب مىبرد. ه
👌 توصیه میشود استماع شود
💠 نگاه جامع و بدیع حضرت امام به تفسیر
🌀 جمع نورانیت و حجاب علم .!
روضه.هیئت.خدام.العباس.ع.اهواز.مراسم.هفتگی.20 خرداد 1400.mp3
36.25M
#سداد_روضهـ
▪️#روضه
🎙حاج امین صوفی
▪️بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_اجتماعی | نقطه ضعف اهل باطل
▫️نقطه های اتصال آن ها ،عامل جدایی شان میتواند باشد.
🗂استاد علی صفایی حائری(عینصاد)
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_قرآنی
از نگاه علامه طباطبایی چرا اگر انسان از یاد_خدا اعراض کند، زندگی او بدون آرامش می شود؟
🌀و قوله: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً» أي ضيقة و ذلك أن من نسي ربه و انقطع عن ذكره لم يبق له إلا أن يتعلق بالدنيا و يجعلها مطلوبه الوحيد الذي يسعى له و يهتم بإصلاح معيشته و التوسع فيها و التمتع منها، و المعيشة التي أوتيها لا تسعه سواء كانت قليلة أو كثيرة لأنه كلما حصل منها و اقتناها لم يرض نفسه بها و انتزعت إلى تحصيل ما هو أزيد و أوسع من غير أن يقف منها على حد فهو دائما في ضيق صدر و حنق مما وجد متعلق القلب بما وراءه مع ما يهجم عليه من الهم و الغم و الحزن و القلق و الاضطراب و الخوف بنزول النوازل و عروض العوارض من موت و مرض و عاهة و حسد حاسد و كيد كائد و خيبة سعي و فراق حبيب.
◾️و لو أنه عرف مقام ربه ذاكرا غير ناس أيقن أن له حياة عند ربه لا يخالطها موت و ملكا لا يعتريه زوال و عزة لا يشوبها ذلة و فرحا و سرورا و رفعة و كرامة لا تقدر بقدر و لا تنتهي إلى أمد و أن الدنيا دار مجاز و ما حياتها في الآخرة إلا متاع فلو عرف ذلك قنعت نفسه بما قدر له من الدنيا و وسعه ما أوتيه من المعيشة من غير ضيق و ضنك.
📚الميزان ج14، ص: 225
🎙توضیح مختصر و ترجمه عبارت را در صوت زیر بشنوید:
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
توضیح معیشه ضنکا.mp3
2.93M
#سداد_قرآنی
از نگاه علامه طباطبایی چرا اگر انسان از #یاد_خدا اعراض کند، زندگی او بدون آرامش می شود؟
◾️توضیح_عبارت پست قبل
🎙سید محمد هاشمی
پیشنهاد میکنم حتما استماع کنید!
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_قرآنی
🌀 یکی از اسباب فراموشی مقصد این است که انسان گمان کند که وقت برای سیر وسیع است.
▪️انسان تا تنبه پیدا نکند که مسافر است و لازم است از برای او سیر و دارای #مقصد است و باید به طرف آن مقصد ناچار حرکت کند و حصول مقصد ممکن است، «عزم» برای او حاصل نشود و دارای اراده نگردد.
▪️و باید دانست که از موانع بزرگ این تیقظ و بیداری، که اسباب نسیان مقصد و نسیان لزوم سیر شود و اراده و عزم را در انسان می میراند، آن است که انسان گمان کند وقت برای سیر وسیع است، اگر امروز حرکت به طرف مقصد نکند، فردا می کند، و اگر در این ماه سفر نکند، ماه دیگر سفر می کند. و این حال طول_امل و درازی رجا و ظن_بقا و امید حیات و رجاء سعه وقت، انسان را از اصل مقصد، که آخرت است، و لزوم سیر به سوی او و لزوم اخذ رفیق و زاد طریق باز می دارد، و انسان بکلی آخرت را فراموش می کند و مقصد از یاد انسان می رود.
▪️و خدا نکند که انسان سفر دور و دراز پر خطری در پیش داشته باشد و وقت او تنگ باشد و عدّه و عدّه برای او خیلی لازم باشد، و هیچ نداشته باشد، و با همه وصف از یاد اصل مقصد بیرون رود.
▪️و معلوم است اگر این نسیان حاصل شد، هیچ در فکر زاد و توشه برنیاید و لوازم سفر را تهیه نکند، و ناچار وقتی سفر پیش آید، بیچاره شود و در آن سفر افتاده و در بین راه هلاک گردد و راه به جایی نبرد.
پس ای عزیز، بدان که یک سفر پر خطر لازمی در پیش است که عدّه و عدّه آن و زاد و راحله آن علم و عمل نافع است، و وقت سفر معلوم نیست چه وقت است، ممکن است وقت خیلی تنگ باشد و فرصت از دست برود.
▪️انسان نمی داند چه وقت کوس رحیل می زنند که باید ناچار کوچ کند. این طول امل که من و تو داریم، که از حبّ نفس و مکاید شیطان و شاهکارهای آن ملعون است، به طوری ما را از توجه به عالم آخرت باز داشته که در فکر هیچ کار نیفتیم.
▪️و اگر مخاطرات سیر و موانع حرکت داشته باشیم، در صدد اصلاح آن به توبه و انابه و رجوع به حق برنیاییم و هیچ در صدد جمع زاد و راحله نباشیم، ناگاه اجل موعود در رسد و ما را بی زاد و راحله و بی تهیه سفر ببرد: نه عمل صالحی داریم و نه علم نافعی، و مؤونه آن عالم روی این دو مطلب چرخ می زند، و ما هیچیک را تهیه نکردیم. اگر عملی هم کرده باشیم، خالص و بی غل و غش نبوده، بلکه با هزاران موانع قبول به جا آوردیم. و اگر علمی تحصیل نمودیم، علم بیحاصل و نتیجه بوده که خود یا لغو و باطل است و یا از موانع بزرگ راه آخرت است.
▪️اگر این علم و عمل ما نافع بود، در ما که سالهای سال است دنبال آن هستیم باید تأثیر واضحی کرده باشد و در اخلاق و اطوار ما تفاوتی حاصل شده باشد، چه شده است که علم و عمل چهل پنجاه ساله ما در قلوب ما اثر ضد بخشیده و دلهای ما را از سنگ خارا سخت تر کرده؟ از نماز که معراج مؤمنان است ما را چه حاصل شده؟ کو آن خوف و خشیتی که لازم علم است؟
▪️اگر خدای نخواسته با این حال که هستیم ما را کوچ دهند، خسارتهای بزرگی و حسرتهای بسیاری در پیش داریم که زایل شدنی نیست.
📚امام خمینی، چهل حدیث، ص۱۷۴
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_اجتماعی
🌀ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی_انقلابی دارد/ فرهنگ واقعاً #زیربنا است.
🔹در مسئلهی فرهنگ و رسانه، به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بیهوا حرکت کردن و بیحساب حرکت کردن نیست. [حرکت] انقلابی باید باشد، بنیانی باید حرکت بشود، در عین حال برخاستهی از اندیشه و حکمت باشد.
🔹فرهنگ واقعاً زیربنا است؛ خیلی از این خطاهایی که ما در بخشهای مختلف انجام میدهیم، ناشی از فرهنگ حاکم بر ذهن ما است. اگر ما اسراف داریم، اگر ما تقلید کورکورانه داریم، اگر ما سبک زندگی غلط داریم، اینها ناشی از مشکلات فرهنگی است؛ فرهنگِ حاکم بر ذهنها است که در عمل، این مشکلات را به وجود میآورد. زندگیهای تقلیدی، زندگیهای تجمّلاتی و اشرافیگری، غالباً منشأ و ریشهی فرهنگی دارد. در واقع نرمافزار این حوادث، فرهنگ کشور و فرهنگ حاکم غلط و انحرافیای است که بر بعضی ذهنها مسلّط است.
🔹ابزارهای_فرهنگی از [قبیل] سینما و هنر و رسانههای صوتی و تصویری و امثال اینها را بایستی شکوفا کنید؛ مطبوعات و کتاب و امثال اینها ابزارهای فرهنگی هستند، باید به معنای واقعی کلمه اینها شکوفا بشوند. خب امروز بحمداللّه یک لشکر عظیمی از جوانهای علاقهمند به مسائل فرهنگی مشغول کارند، وجود دارند و تلاش میکنند و کار میکنند.
🔹اگر دولتها و بخشهای فرهنگی دولت به این مجموعههای #جوان و علاقهمند کمک بکنند، قطعاً کارهای بزرگی انجام خواهد گرفت و قدمهای خلّاقانهای برمیدارند؛ صدها طرح ابتکاری در این زمینه وجود دارد در اختیار این جوانها، که گاهی اوقات که مثلاً انسان یک تماسهایی با جوانها دارد، میبیند کارهای بزرگی اینها میتوانند انجام بدهند و به ذهنشان میآید؛ خب امکانات میخواهند و امکانات در اختیار دولت است؛ بایستی حمایت_هوشمند انجام بگیرد. استعدادها را کشف کنید، از آنها حمایت کنید، آزادیشان را تأمین کنید؛ البتّه آزادی در چارچوب اصول قانون.
🔹و با فساد اخلاقی و فساد در زمینهی فرهنگ هم بیرودربایستی مقابله کنید و مبارزه کنید؛ یعنی واقعاً این جوری باید برخورد بشود.
🔹راه اصلی مواجهه و مقابلهی با جنگ نرم دشمن هم همین است که ما از حرکت صحیح در زمینهی فرهنگ حمایت کنیم و آن را تشویق کنیم، [از آن] تقدیر کنیم و در مقابل حرکتهای غلط بِایستیم.
🔹و عرصهی رسانه و فرهنگ، از یک طرف، یک دانشگاه بزرگی میتواند باشد و هست، و از طرفِ دیگر یک آوردگاه صلاح و فساد است، آوردگاه حق و باطل است و عرصهی جنگ فرهنگی با کسانی است که فرهنگشان ایجاد فساد در دنیا است؛ از این دو جهت باید نگاه کرد به آن.
🎙رهبر معظم انقلاب 00/6/6
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_اجتماعی
👌🏻پیشنهاد ویژه دارم برا مخاطبین کانال تا دقایقی دیگر ...
#سداد_اجتماعی
🌀 کتاب جهان بینی توحیدی
🎙استاد سید محمد هاشمی
🔺 این جلسات در سال ۹۹ برای جمعی از طلاب و فعالان عرصه فرهنگی حوزه علمیه ارائه شده و اکثر محتوای کتاب به بحث گذاشته شده است.
🔺تعداد جلسه: ۵
🔶 لینک دریافت جلسات👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/shagerdan/smhashemi/Tadris-shahid-motahhari/Jahan%20Bini%20Towhidi/
#شهید_مطهری
▪️پیشنهاد میکنم حتما این دوره مختصر و مفید رو استماع کنید، در برداشت و تحلیل مسائل دینی و فرهنگی خیلی تاثیر دارد
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2