eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
515 دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
10.6هزار ویدیو
522 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 نظام ارزشی اسلام 🖌 حجت‌الاسلام میرسپاه: 🔸 در نظام ارزشی اسلام بین تمام بایدها و هست‌ها ارتباط است و این یک ادعای صرف نیست بلکه می‌توان برای آن‌ها اقامه برهان کرد و جامعه را برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) آماده کرد. 🆔 @farhang_puya
📌 جریانات سینمایی شاخص در جهان نشأت گرفته از موارد ذیل می‌باشد: ⭕️ همان‌گونه که جریان یهودیت ارتدوکس، مسیحیت کاتولیک و ارتدوکس نیز در ماده‌گرایی سینمای صهیونیستی هالیوود و اروپا غرق شده و فقط سایه‌ای کمرنگ از آن باقی نمانده است. یاد دارم که در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۳۹۷، با برخی از کارشناسان متدین مسیحی پرتغالی، فرانسوی و ایرلندی با هم درباره سینمایی آخرالزمانی جهان بحثی داشتیم. ❌ آن‌ها ها تاکید داشتند که جریانات قدرتمندی در کشورهای ما فیلم‌ها و انیمیشن‌های دینی و معنوی با صفا و صداقت را به تمسخر می‌گیرند و تحریم می‌کنند. 💥 آن‌ها به صراحت بیان می‌داشتند که نظامی مرکب از هالیوود و مافیای مجتمع‌های عظیم نظامی-صنعتی-رسانه‌ای وابسته به مافیای یهودی‌سازی جهانی در کشورهای اروپایی نیز سایه شوم خود را بر تفکر، افراد و مراکز اکران توزیع و تبلیغ هنر و رسانه انداخته است. ✍ مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 @farhang_puya
❓چه زمان اخلاق و معنویت در جامعه تقویت می‌شود؟ 🖌 حجت‌الاسلام دکتر علی مصباح: 👤 نگاه یک انسان موحد نسبت به دین یک نگاه حداکثری است. او خدا را مبدا هستی و سرچشمه تمام هستی انسان می‌داند و هرجا انسان احتیاج دارد، باید دست نیاز به سوی او دراز کند و تمامی رفتار و عمل او در مسیر تکاملی باید بر اساس دین تعریف شود. این تاثیر مبانی اعتقادی دینی بر اخلاق است. 💢 ما باید در پی این باشیم که این مبانی و اخلاقی را که به وسیله علمای بزرگ تبیین شده و با کمال انسان مرتبط است، برای مردم تبیین کنیم. آن وقت است که اخلاق و معنویت در جامعه تقویت می‌شود. 🆔 @farhang_puya
❓مبنای ما برای تحلیل و نقد اخلاق و معنویت چه باید باشد؟ 🖌 الهام عباسی: ✅ اگر میخواهی وضع موجود، انحرافات و کج‌روی‌ها را در تحقق اخلاق و معنویت تحلیل و نقد کنیم، «گام دوم» به ما یک مبنای اساسی می‌دهد. جمع میان جمهوریت و اسلامیت؛ یعنی نباید تصویری که به دست می‌دهیم اصول را در تضاد با آزادی، عاملیت، تکثر و حق انتخاب مردم تعریف کند. ❇️ جامعه‌ی اخلاقی باید نیت اخلاقی داشته باشد. نیت با پافشاری متحجرانه بر اصول و قدرت قاهره به دست نمی‌آید. از این طریق هر چه به دست آید تظاهر است. اما این جمع و رواداری، این سعه و گشایش اصول به روی کثرات عالم متوقف بر احیای «حکمت عملی» است. ❗️متوقف بر به صحنه کشانیدن فقه و علوم انسانی و فلسفه است. باید به جامعه و عرف نگاه کرد و با آن‌ها و برای آن‌ها سخن گفت. ما هنوز نظریه فرهنگی نداریم! 🆔 @farhang_puya
⭕️ نقطه آغاز هندوئیسم مدرن 🗿 نقطه آغاز هندوئیسم مدرن به تاسیس فرقه برهموساماج بر می‌گردد. فعلاً کاری به تفصیل این فرقه و حمایت‌های وسیع استعمارگران از آن ندارم. کمی بعد، از دل این فرقه فردی به نام «کشاب چاندرا سن» ظاهر می‌شود و مدعی تاسیس نظام دینی نوین می‌شود که اسم آن را «ناواویدهان» می‌گذارد و مدعی بود که این همان دین جهانی است. ↙️ کمی پیش از اعلام این ایده و در سال ۱۸۷۰ با حمایت استعمارگران به انگلیس سفر کرده و با ماکس مولر، پدر دین‌شناسی تطبیقی که همکاری نزدیکی با کمپانی هند شرقی نیز داشته است، ملاقات می‌کند. 🔰 در همین سفر است که کشاب سن دکترین خود با عنوان «عشق برای پادشاه» را مطرح نمود. ✍ حجت‌الاسلام حسین عرب 🆔 @farhang_puya
📌 ایده دین جهانی کشاب سن 🔘 کشاب سن برای اینکه ایده دین جهانی‌اش کمی ملموس‌تر جلوه کند و در میان طبقات عمومی نیز مرید پیدا کند، با طراحی از پیش تعیین شده، فردی به نام «راما کریشنا» را انتخاب کرد. 🔻 راما کریشنا خادم یکی از معابد خدای کالی بود که رفتارهای دیوانه‌وار و حتی غیر اخلاقی خود را حاصل شهودات عاشقانه‌اش با کالی که خدایی مونث بود، معرفی می‌کرد. 🖇 کشاب سن، فردی به نام «ویوِ کاناندا»، یکی دیگر از اعضای برهموساماج را که در کالج‌های وابسته به استعمارگران انگلیسی درس خوانده بود، در کنار راما کریشنا قرار داد و بدین ترتیب و به تعبیر برخی پژوهشگران غربی، دیوانه‌ای مذهبی را در قالب حکیمی باوقار به دنیا معرفی کرد. 🖌 حجت‌الاسلام حسین عرب 🆔 @farhang_puya
💠 عرفان حقیقی 🖌 سید عبدالمجید اشکوری: 💡 عرفان حقیقی، عرفانی است که همه ابعاد و ساحت‌های وجودی انسان را در نظر بگیرد. هیچ کدام را فراموش نکنند و یا هیچ یک را فدای دیگری نسازد. بر این اساس و با حکم این قاعده که «هر چیز را با کمک ضدش بشناس». 🔰 می‌توان گفت عرفانی که نگرش مثبتی به مناسبات اجتماعی، سیاسی، حکومتی و اقتصادی انسانن داشته باشد، به همان میزان از حقیقت عرفان و عرفان حقیقی دور است. 🔺 یا هر عرفانی که نگرش مثبت و هدفمند به بعد مادی انسان و غرائز و امیال این جهانی اول نداشته باشد و این بعد وجودی انسان را به کلی نادیده بگیرد به همان میزان از عرفان حقیقی فاصله دارد. 🆔 @farhang_puya
🔆 راه سعادت، اطاعت از خدا و پیامبر (ص) و اولی‌الامر آن‌هاست 🔶 امام حسن عسکری (ع): «کسی که مقدم دارد طاعت و پیروی پیغمبر اسلام، حضرت محمد (ص)، و امیرالمومنین، امام علی (ع) را بر پیروی از پدر و مادر جسمانی خود. 🔷 خداوند متعال به او خطاب می‌نماید: همانطوری که دستورات مرا بر هر چیزی مقدم داشتی، تو را در خیرات و برکات مقدم می‌دارم و تو را همنشین پدر و مادر دینی. 💠 یعنی حضرت رسول (ص) و امام علی (ع) می‌گردانم، همانطوری که علاقه و محبت عملی و اعتقادی خود را نسبت به آن‌ها بر هر چیزی مقدّم داشتی.¹» 🔰 امیرالمومنین (ع): «سعادتمند کسی است که از عقاب الهی می‌ترسد، پسی ایمن می‌ماند؛ و امید ثواب دارد، پس نیکو عمل میکند.²» 📜 تفسیر الامام العسکری (ع)، ص۳۳۳ و غررالحکم، ج۲، ص۱۵۹ 🆔 @farhang_puya
🔹 معنویت سکولار و مدرن! ✍ محمد جعفری: ⚡️ معنویت سکولار و مدرن پیش و بیش از آن‌که یک نوع جهان‌بینی و برنامه زندگی باشد، یک برگ برنده برای رونق بیشتر بازار مدرنیته و جذابیت بصری و تنوع ویترین آن است. این معنویت‌ها هم از نظر معرفتی دچار مشکل و ضعف جدی‌اند و هم از بعد اجتماعی و فرهنگی آسیب‌های جدی را وارد می نمایند. 🆔 @farhang_puya
⭕️ شریعت و طریقت مدرن 🖌 دکتر محمد محمدی‌نیا: 🔹 ادیان الهی هر دوی شریعت و طریقت را به دین‌داران عرضه می‌دارند. اگرچه دین حقیقی نزد خدا یک دین و آن اسلام است، اما ادیان الهی هر یک با بهره‌ای که از تعالیم انبیا و اولیای الهی برده‌اند، به قدر و مرتبه خود شریعت زندگی و طریقت معنوی شدن را به بشر می‌آموزند. 🔸 انسان و جامعه ناگزیر از شریعت و طریقت است. در اوایل دوره مدرن این صدا شنیده می‌شد که تاریخ انسان از دوره‌ی دین عبور کرده و در مسیر ترقی به مرحله‌ی بی نیازی از دین رسیده است. گذشت زمان نادرستی این داعیا را نشان داد. دئیسم در پیدایش داعیه‌ی بی نیازی از شریعت و طریقت وحیانی در غرب نقش اساسی را به عهده دارد. 🆔 @farhang_puya
🔍 بررسی ابعاد «نسبت‌داری» در انقلاب (بخش دوم) 🔷 ایده‌ی «نسبت‌داری»؛ یعنی انقلاب اسلامی قرار است ما را با خوانش و طور جدیدی از اسلام مواجه کند؛ طور و یا وجهی که نماینده و پرچمدار اسلام در میانه، اسلام در میدان نظر و عمل است. اسلام خرقه‌پوش گوشه‌نشین که هم می‌تواند محصول تجدد افراطی غرب‌گرایان و هم محصول تحجر حوزوی باشد، نیست! 🔶 تحفظ مسئولانه و فعالانه نسبت به این ایده، فهم ما را از کیفیت مواجهه با تمام مظاهر حیات معاصر و البته حیات معنوی‌مان شکل می‌دهد. انقلاب اسلامی در واقع ایجاد یک امکان است تا به واسطه آن بتوانیم مواجهه و نسبت خود را به عالم تفهیم کنیم. 📝 الهام عباسی 🆔 @farhang_puya
گروسی: تکلیف تصاویر یکسال گذشته ما معلوم نیست مدیر کل آژانس در نشست خبری: 🔹ایران در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که ۲۰ دوربین نظارتی آژانس و دیگر تجهیزات نظارتی را قطع می‌کند. 🔹هنوز روشن نیست که اطلاعات و تصاویری که در طول یک سال در اختیار ایران قرار داشته چه خواهد شد. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official