هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#مطالعات_اسلامی
@studiesofshia
❇️ نکاتی درباره ویلفرد مادلونگ و محمدعلی امیرمعزی/ از مطالعات اسلامی روز دنیا عقبیم
🔹سعید طاووسی
جریان شرقشناسی به مثابه بازوی استعمار هنوز هم هست ولی شکل و ظاهرش قدری تغییر کرده و به ظاهر علمیتر میآید در حدی که برخی گفتهاند اگر مستشرقی گفت ماست سفید است شک کنید چون یا ماست اساسا سفید نیست یا اثبات سفیدی ماست مقدمه نفی سیاهی از زغال است. البته در کنار این فضای غالبی که مطرح کردم بنده هم معترفم افرادی در غرب کار میکنند، مثلا شیعهپژوه هستند و در این فضای غالب نیستند یعنی کارشان کار علمی است. برای اینها میشود مثالهایی زد. مثلا خانم آنه ماری شیمل کارهایش در فضای استعماری و رویکرد ضد اسلامی نیست بلکه در آثارش شیفتگی به فرهنگ اسلامی دیده میشود. اگر شما به آثار ایشان مراجعه کنید مثلا کتاب «محمد(ص) رسول خدا» گاهی میبینید ایشان به عنوان یک علاقهمند به پیامبر(ص) یا باورمند به آن حضرت دارد جواب شبهه میدهد، مثلا میگوید تعدد زوجات که درباره پیامبر(ص) میگویند و علتش را مسئله شهوت میدانند اصلا نمیتواند درست باشد. چنین افرادی که دلشیفته فرهنگ اسلامی باشند متعدد بودند.
تاثیر مادلونگ در تثبیت جایگاه قرآن و حدیث در مطالعات غربیان
یک نمونه دیگر از این پژوهشگران مادلونگ است که اخیرا از دنیا رفت. متاسفانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی میخواست مراسمی برای بزرگداشت ایشان برگزار کند همان روز که جلسه بود گروههایی جلسه را تعطیل کردند و گفتند عنوان «بزرگداشت» برای ایشان استفاده نشود. وقتی شما آثار مادلونگ را نگاه میکنید روحیه علمی را در او میبینید، حقطلبی را در او میبینید و اتفاقا ایشان تاثیرات جدی بر مطالعات اسلامی غربیان گذاشت. مثلا تا پیش از مادلونگ هر طور میخواستند با قرآن رفتار میکردند، مثلا بخشهایی از قرآن را قابل استناد میدانستند بخشهایی را غیرقابل استناد. در حالی که مادلونگ این مطلب را مطرح میکند که قرآن سند تاریخی است و حتی چینش آن موضوعیت دارد و نمیشود هر کس به میل خودش در قرآن دست ببرد.
در پژوهشهای غربی اساسا به حدیث استناد نمیکردند و رویکردهای بدبینانه به مجموعه احادیث داشتند در حالیکه مادلونگ نشان میدهد حدیث مانند گزارشهای مورخین گزارش تاریخی است و قابل بررسی است و هم قابل رد است و هم قابل استناد و نباید آن را کنار بگذاریم و این کار درستی نیست.
تا اینجا گفتم فضای فعلی بینسبت با فضای قبلی نیست و هنوز نگاه ضداسلامی و ضدشرقی وجود دارد و شاید غالب باشد اما همانطور که توضیح دادم باید بین کسانی که کار علمی و روشمند میکنند و از سر علاقه راجع به جهان اسلام کار میکنند با آن گروه تفکیک کنیم و همه را به یک چوب نرانیم.
پس ما باید در زمینه مستشرقان یک گونهشناسی و جریانشناسی انجام دهیم. مثلا پژوهشهایی که توسط مراکز رژیم صهیونیستی انجام میشود انگیزههای سوء دارد و بعضا این مسئله کاملا در آن مشهود است. مثلا ویلیام تاکر کتابی به نام «مدعیان مهدویت و هزارهگرایان» دارد که به فارسی هم ترجمه شده است. این کتاب خیلی قابل استفاده است و هر کس ادعای مهدویت کرده است مورد بررسی قرار گرفته است. وقتی کل کتاب را میخوانید در انتهایش فصلی درباره احمدی نژاد و حزب الله لبنان دارد و کل کتاب را برای همین بخش نوشته که بگوید اینها هزارهگرا و مدعیان دروغین هستند.
جریانشناسی و گونهشناسی کار لازمی است چون در پژوهشهای مربوط به رژیم صهیونیستی چنین فضایی را شاهد هستیم ولی بعضا میبینیم پژوهشگرهای مستقلی هم هستند که وابسته به جای خاصی نیستند. یکی از مسائلی که باید رویش کار شود و در گونهشناسی لحاظ شود مسلمانان و شیعیانی هستند که در فضای غرب کار میکنند.
خطر قلم امیرمعزی در مطالعات تشیع
من یکجا گفتم خطری که قلم محمدعلی امیرمعزی دارد دیگران ندارند چون ایشان به عنوان یک شیعه در غرب شناخته میشود و میگویند این تصویری است که یک پژوهشگر شیعی از تشیع میدهد. همین امیرمعزی با ایتان کلبرگ کتاب «التحریف و القرائات» را تصحیح و تحقیق میکنند و انتشارات بریل آن را منتشر میکند. این کتاب در اثبات تحریف قرآن توسط یکی از غلات بصره نوشته شده و تمام روایات که در زمینه تحریف قرآن داریم یکسومش از همین کتاب است. بعد آقای امیرمعزی این کتاب را منتشر میکند به عنوان اینکه ما آثار شیعیان متقدم را منتشر کردیم در حالی که شیخ صدوق در قرن چهارم میگوید از اعتقادات ما عدم تحریف قرآن است. به این صورت انگاره تحریف قرآن به عنوان باور شیعی در فضای آکادمیک غرب غالب میشود. بنابراین جا دارد روی این افراد هم حساس شویم.
@studiesofshia
#ادامه 👇👇
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#ادامه 👆👆
@studiesofshia
متاسفانه رویکرد ما به مطالعات غربیان انفعالی است و تا زمانی که شری برای ما درست نکرده دنبالش نیستیم و بعد که برایمان مسئله ایجاد میکند سعی میکنیم جوابی آماده کنیم. ما در این عرصه خیلی کار داریم. خوب است رسالههای دکتری را در این فضا بیاورند.
آنها ما را به چالش کشیدند و ما خیلی پوستمان کلفت است که عین خیالمان نیست. ضمن اینکه پژوهشهایشان خیلی متنوع و در عرصههای مختلف است. به عنوان مثال، در مطالعات قرآنی طرف یک نسخه قرآن را پیدا کرده دو کلمه آن پاک شده دو کلمه دیگر نوشته شده. بعد به استناد همین یک صفحه مدعی میشود این تحریف است و از همین یک صفحه، صد صفحه مطلب درمیآورد. اصلا این پژوهشها دیده نمیشوند تا پاسخ داده شوند ولی اثرشان را میگذارند.
جالب است خیلی از این شبهات و حرفهایی که در میان ما مطرح است در غرب رد شده ولی ما هنوز سرگرم ادعاهای پنجاه سال پیش آنها هستیم چون خیلی از فضای مطالعات روز دنیا عقبتر هستیم و ترکشهای آن به ما میرسد و تا بخواهیم جواب دهیم مطلب جدیدی به ما عرضه میکنند. آنها دارند در مورد همه چیز ما کار میکنند ولی ما غافلیم در صورتی که اگر ما خودمان را روایت نکنیم آنها ما را با رویکرد خودشان روایت میکنند. در یک کلام از نظر گستره مطالعات اسلامی در غرب با میدان وسیعی روبرو هستیم و باید کار کنیم.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
@studiesofshia_شرق_شناسی_ادوارد.pdf
9.35M
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
✳️ شرق شناسی
🔹ادوارد ویلیام سعید
🔸ترجمۀ عبدالرحیم گواهی
معروفترین اثر ادوارد سعید یعنی شرق شناسی در سال 1978 تألیف شد که در آن با نگاهی انتقادی به بررسی چهارچوب فکری مستشرقان غربی در خصوص جهان اسلام می پردازد.
🔸اگر به مطالعات اسلامی علاقه دارید حتما این کتاب را بخوانید.
دانلود نسخه اصلی
مرجع تخصصی
#مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
Said_Orientalism.pdf
15.73M
#معرفی_کتاب
Orientalism
نسخه اصلی
Edward Said
دانلود ترجمه
Orientalism is a 1978 book by Edward W. Said, in which the author establishes the term "Orientalism" as a critical concept to describe the West's commonly contemptuous depiction and portrayal of The East, i.e. the Orient. Societies and peoples of the Orient are those who inhabit the places of Asia, North Africa, and the Middle East. Said argues that Orientalism, in the sense of the Western scholarship about the Eastern World, is inextricably tied to the imperialist societies who produced it, which makes much Orientalist work inherently political and servile to power.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
@Allah4all_mafatih_al_jinan.pdf
6.99M
#معرفی_کتاب
@Allah4all
✳️ مفاتیح الجنان به زبان انگلیسی
✳️ Mafatih al-Jinan (Keys to Heavens) Arabic-English
🔹Author (s): Shaykh 'Abbas Qummi
🔸Abbas Muhammad Rida al-Qummi
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#خاطرات_بین_المللی
#لندن
✳️ اندر کم کاری های ... ؟!
@Allah4all
🔺نویسنده این یادداشت یک ایرانی مقیم انگلستان می باشد.
🔹از رستوران ایرانی که بیرون آمدیم. مثل همیشه دوستان و کارکنان رستوران لطف بسیار داشتند و در همان گوشه دنجی که محل قرارمان بود منتظر حسن نشستم. هوا پاک و صاف و خنک بود. حسن گفت تا ایستگاه همر اسمیت همراهم می آید. از خیابان کینگ استریت سمت ایستگاه میرفتیم. گفتم حسن! سری به این کتابفروشی بزنیم. کتابفروشی الف.
🔸جوان پشت پیشخوان گفت جلسه است. صدای سخنران می آمد و جمعیتی حدود بیست نفر شنونده بودند. کلمه ایران و فارس به گوشم خورد. گفتم میتوانیم شرکت کنیم؟ ... نشستیم. سخنران دکتر نبیل حیدری بود در باره کتاب التشیع العربی و التشیع الفارسی صحبت میکرد و پاسخ به پرسش ها.
🔹همان بحث های معروف: شیعیان در ایران قائل به تحریف قرآنند. نهج البلاغه را شریف رضی نوشته است. ایرانیان خلفا را سبّ می کنند. مراجع قم در عید الزهرا شرکت می کنند و… سخن دو رشته داشت. ضد ایرانی و ضد شیعه امامیه.
🔸وقت گرفتم، توضیح بدهم. خوشبختانه مدیر جلسه با خوشرویی پذیرفت. گفتم: در سال ۱۹۴۵ آرتور جفری کتاب المصاحف را در قاهره منتشر کرد تا ثابت کند اهل سنت به تحریف قرآن اعتقاد دارند. اخیرا هم انتشارات بریل کتاب: the revelation and falsification نوشته ایتان کلبرگ شیعه شناس صهیونیست و امیر معزی را منتشر کرد تا ثابت کند شیعه به تحریف قرآن باور دارد.
@Allah4all
🔹بسیار خوب شما به ایران سفر کنید تمامی نسخه های قرآن را در کتابخانه ها و گنجینه نسخ خطی قرآن ببینید. آیا می توانید قرآنی پیدا کنید که حتی یک آیه و یا یک کلمه اش متفاوت باشد؟ چرا قرآن را که راز و رمز و تکیه گاه وحدت همه مسلمانان است، با چنین بحث هایی تبدیل به موضوع تفرقه می کنیم؟
🔸در مورد نهج البلاغه، کتاب هایی مثل مصادر نهج البلاغة و اسانيده از عبدالزهره الحسنی منتشر شده است که نشان می دهد بسیاری از خطبه ها پیش از تولد سید رضی در منابع وجود دارد. چگونه سید رضی می تواند نویسنده آن متون باشد؟ مگر آیت الله سیستانی نگفت سب خلفا و عایشه همسر پیامبر حرام است. مگر نگفت اهل سنت خود ما هستند؛ تعبیر انفسنا را به کار برد چرا این موارد را نمی بینید؟
🔹در مسیر که به خانه می آمدم کتاب نبیل حیدری را که برایم امضا کرده بود ورق می زدم با خود می گفتم. کجاست آن کتاب درجه اولی که در باره شیعه امامیه قابل عرضه جهانی باشد. واقعیت این است که پس از اصل الشیعه کاشف الغطاء و الشیعه و التشیع محمدجواد مغنیه و شیعه در اسلام علامه طباطبایی ره نتوانسته ایم کتاب شایسته درجه اولی عرضه کنیم. این همه بودجه های میلیاردی - صدها میلیاردی هم هست!- در موسسات فرهنگی، دینی و تبلیغی در قم و تهران و مشهد صرف می شود، محصول و نتیجه اش کجاست؟
به نقل از علی اکبر بدیعی
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
@allah4all
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
#خاطرات_بین_الملل #روسیه
@Allah4all
کتاب های مختلف در قفسه کتاب های مسجد اهل سنت(بخش3)
جالب اینکه یکی از کتاب ها به زبان ازبکی و البته با پرچم ترکیه بود. دیپلماسی مذهبی ترکیه و با محوریت وزارت دیانت، سال هاست که در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی فعالیت های جدی ای دارد. یکی از بهترین مدل های تبلیغ غیرمستقیم، اهدای قرآن و سایر کتاب و محتواهای کاربردی و آموزشی متناسب با نیاز، مسئله، فرهنگ، زبان و مخاطبِ جامعه هدف است. (عجیب اینکه برخی از اهل سنت فکر می کنند که قرآن شیعه با قرآن آنها متفاوت است و هدیه قرآن چاپ ایران میتواند این شبهه را در بدنه عمومی برطرف کند) قطعا این یکی از مصادیق اصلی تألیف قلوب است. ایجاد ظرفیت های گفتگو و تعامل بین المذاهبی و بین الادیانی در سطوح عالی و میانی بسیار ارزشمند و راهگشا خواهد بود. متأسفانه در لایه های میانی و عمومی شناخت ها، غالبا تحت تأثیر رسانه ها، ژورنالیستی، غیرواقعی و سطحی است. فعالیت های ما در حوزه بین الملل در مقام صدور، اندک موفقیتی داشته است، اما در مقام وصول متأسفانه ضعف های جدی ای داریم و راه طولانی ای در پیش.
(انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است)
پیشنهاد به بین الملل حوزه:
طرحی را برای ایجاد فرصت مطالعاتی کوتاه مدت برای اساتید و طلاب نخبه در مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی سایر مذاهب اسلامی و سایر ادیان طراحی و نسبت به تبادل استاد و طلبه در کشورهای مختلف اقدام نمائید؛ به تحقیق آثار و ثمرات مطلوب آن در حوزه نمودار خواهد شد.
مرجع تخصصی محتواهای#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
❇️ وبینار «پاپ فرانسیس و مسائل مربوط به LGBTQ+»
🔹با ارائه پرفسور ماسینگیل، استاد دانشگاه فوردهام آمریکا که خود یک کشیش کاتولیک است و به طور خاص، دربارۀ اخلاق جنسی از نگاه مسیحیت کار کرده است.
🔸زمان: پنجشنبه 29 شهریور، ساعت 19:30 تا 21:30 به وقت ایران
لینک ورود
#پی_نوشت
ورود صاحبنظران شیعی در این موضوعات و ارائه نظرات علمی اسلام در فضای آکادمیک بسیار ضروری و مهم بوده و جای خالی آن بسیار محسوس است و بسیاری از اندیشمندان و حتی مخاطبین عام علاقه مند به شنیدن نظر اسلام هستند. این سیل شیطانی در غرب خانمان برانداز شده است و مردمانی اخلاق مدار در جستجوی پناهگاهی امن برای خود و خانواده خویش هستند.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
#معرفی_کنفرانس
@studiesofshia
❇️ حال و آینده فلسفه اسلامی
❇️ CFP: Presents and Futures of Islamic Philosophy
🔹دانشگاه برکلی، کالیفرنیا، آمریکا
🔹University of California, Berkeley
🔸 آوریل ۲۰۲۵
🔸Thursday, April 3 and Friday, April 4 2025
🔺Keynote Speaker: Dr. Zahra Ayubi (Dartmouth College)
🔺این کنفرانس فول فاند بوده و در صورت تأیید درخواست، هزینه بلیط و اسکان را پرداخت می نماید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید.
More information
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کنفرانس @studiesofshia ❇️ حال و آینده فلسفه اسلامی ❇️ CFP: Presents and Futures of Islamic
❇️ CFP: Presents and Futures of Islamic Philosophy
General Description: In a world in which the humanities are increasingly marginalized, what is the importance of the study of Islamic philosophy? How might traditional texts speak to present crises and concerns? How do contemporary, new ventures within the field engage in the present moment? How does Islamic philosophy serve not only as an object of study, but also as a living tradition and repertoire of wisdom in our contemporary age? Furthermore, how do we, as scholars of the 21st century, wield the ways in which we have been shaped by our own circumstances to grant us insights into this medieval tradition, and how might we navigate the many prejudices that color our readings?
Recognizing and asserting the dynamism of Islamic philosophy, in both historical and lived forms, this conference seeks to explore its capacity to serve as a resource for thinking through and responding to modern concerns, to shape moral imagination, and to encourage innovative, embodied, or humanitarian scholarly methods. In so doing, we seek to consider and cultivate the future directions of a rapidly diversifying field.
The conference is organized in conjunction with the “Islamic Philosophy in Conversation” working group, led by Dr. Nora Jacobsen Ben Hammed (UC Berkeley) and Dr. Elizabeth Sartell (Lewis University). While all paper submissions will be given equal consideration, the conference aligns itself with the goals of the working group. We therefore encourage submissions from a diverse group of applicants, especially emerging scholars of Islamic philosophy who identify as female, non-binary, or as belonging to a historically-marginalized group.
Conference Structure: The conference will include two traditional panels (15-20 minutes per presenter) as well as longer sessions workshopping the papers of two emerging scholars. Additionally, we will engage in a discussion of a primary text in translation, as well as a keynote lecture, both led by Dr. Zahra Ayubi.
Please note that we plan to publish the proceedings of this conference as a special issue of a peer-reviewed journal. All participants should be open to submitting their papers as part of this issue. Participants should therefore present work that is in-progress rather than already published.
Logistics: The conference will be held at the University of California, Berkeley on Thursday, April 3 and Friday, April 4, 2025.
Funding: The conference will fund round-trip economy travel for all presenters to Berkeley, CA. The conference will also provide lodging for graduate student and non-tenure track faculty presenters. Tenured and tenure-track faculty without access to institutional funding may request lodging as well; requests will be evaluated based on need and availability.
Applying: To apply, email your C.V. as well as a title and abstract of 500-750 words to FalsafaInConversation@gmail.com by October 1, 2024. Additionally, kindly indicate if you prefer to present on a traditional panel (15-20 minute presentation) or to workshop your paper. Participants will be notified of their acceptance in November 2024.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
#فراخوان_جذب
@Allah4all
✅ پذیرش ناظرین شرعی بر ذبح و صید جهت اعزام به خارج از کشور
🔹 اطلاعات بیشتر از شرایط و مراحل ثبت نام
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
53.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خاطرات_بین_الملل #روسیه
@Allah4all
❇️ آشنایی با کلیساهای ارتدوکس (1)
🔹یکی از نکات مهم در تبلیغ بین الملل، آشنایی با ادیان، مراکز دینی، آداب و رسوم، سنت، فرهنگ و برنامه های مذهبی در جامعه مقصد است. آشنایی با کلیساها، اعمال عبادی، تنوع مخاطب، شناخت بهتری از جامعه هدف ایجاد نموده و ظرفیت های مناسبی برای تعامل، گفتگو، تبادل نظر و تفاهم بر مشترکات ایجاد می نماید.
🔸امروزه کلیساهای ارتدوکس با وجود تعدد ساختمان ها در سطح شهر، مخاطب چندانی ندارد و غالب مخاطب نیز از طبقه سنی میانسال هستند، امری که از بی علاقگی نسل جوان به شعائر دینی و تبدیل شدن دین به مقوله ای صرفا فرهنگی و بخشی از سنت های جامعه حکایت دارد. بخش زیادی از جامعه روسیه خود را مسیحی ارتدوکس می داند اما علاقه ای به شرکت در مراسم مذهبی کلیسا یا انجام شعائر دینی ندارد. حتی بخش زیادی از مخاطب اطلاع چندانی نیز از عقاید مسیحی ندارد، یا خود را آتئیست میداند و یا علاقه مند به تجربه دینی سایر ادیان و حتی فرقه های نوظهور است، که متأثر از رسانه ها، تبلیغات گروه های موسیقی و جریان های مختلف فرهنگی بویژه در میان نوجوانان و جوانان است. اما متأسفانه اسلام در میان گزینه های مخاطبان نیست، که حکایتگر ضعف مراکز و دستگاه های فرهنگی بین المللی است. مخاطب عام هیچ شناختی از اسلام ندارد و شناخت مخاطب خاص نیز در حد کلیات است و گاهی مشوب به مجموعه ای از شبهات. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
(انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است)
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
#فراخوان_کنفرانس
@studiesofshia
❇️ فراخوان کنفرانس در زمینه مطالعات اسلامی
❇️ 3rd POSTGRADUATE ISLAMIC STUDIES
INTERNATIONAL CONFERENCE
Understanding Islam and Muslim Societies in a Changing World
🔹دانشگاه سیدنی و چارلز استورت، استرالیا
🔹Conference date: Monday 9th December 2024
چند نهاد دانشگاهی استرالیا از جمله دانشگاه چارلز استورت و دانشگاه سیدنی برای سومین کنفرانس سالانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه مطالعات اسلامی فراخوان داده اند. علاقمندان تا ۱۸ مهر برای ارسال چکیده فرصت دارند.
More information
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
Call for Abstracts
Islamic studies refers to the academic study of Islam and Muslims and as such has become an independent academic discipline. In an academic study of Islam, Islam is understood as a religion connected to the idea of belief system or belief about abstract things that shapes human behaviour known as religious action. In this conceptualisation of Islam as a religion it is acknowledged that Islam contributes significantly to shaping the behaviours of Muslims in society.
People from different religious and ideological backgrounds and Muslims themselves seek to study Islam which is interpreted and practised by its followers in a variety of ways in order to gain a better understanding and even appreciation of this important world religion that shares its tradition in a fundamental way with Christianity and Judaism. Understanding this aspect of Islam takes scholars and students to examining the pattern of Muslim everyday living particularly through higher learning and academic analysis making Islamic studies an investigation of both Islam and its adherents. To this end, this conference seeks to examine Islam and its adherents in detail in an attempt to provide deep and comprehensive explanation of Islam as a lived tradition and Muslims as a diverse and forever growing community.
Those who study Islam and Muslims often do so from different disciplinary or theoretical perspectives making Islamic studies a multidisciplinary academic program. Under Islamic studies scholars and students examine a wide range of topics including pre-Islamic milieu commonly called the period of jahiliyyah, Islamic civilization, Islamic history and historiography, shari’ah (Islamic law) and fiqh (jurisprudence), kalam (Islamic theology), Sufism (mysticism), Arabic, Islamic philosophy, Islamic scriptures (Qur’an and Hadiths), and tafsir (Qur’anic exegesis). Many contemporary scholars and students who work in the area of Islamic studies have adopted analytical tools and methods in their investigative endeavours usually used in humanities such as philosophy and social sciences such as anthropology and sociology.
The 3rd Postgraduate Islamic Studies International Conference seeks to examine the inner complexities of Islam as a complete way of life and its variety of rituals, practices, and teachings embedded in the pattern of Muslim everyday living using modern academic tools, scientific research methods, and theoretical frameworks. It is designed to foster and disseminate ongoing and new research about Islam and Muslims in national and international contexts. The terms “Islam” and “Muslim” are defined broadly. By “Islam” we mean prescription of a way of life however differently interpreted originating from Islamic scriptures – Qur’an and Hadiths. By “Muslim” we mean any Muslim individuals, institutions, communities, and societies who subscribe to Islam. We seek to draw paper proposals by student researchers from across fields and disciplines (e.g., Islamic studies, Middle East studies, Islamic education, history, political science, public affairs, international relations, anthropology, and sociology) in formal and non-formal, governmental and non-governmental, community, and academic sectors.
👇👇👇
مطالعات شیعه در غرب
Call for Abstracts Islamic studies refers to the academic study of Islam and Muslims and as such ha
👆👆👆
Key themes of the conference include:
Jahiliyyah
Muslim Empires
Origins and Development of Islamic Civilisation
Qur’an and Hadith
Shari’ah
Fiqh
Islamic Education
Islamic Psychology
Women in Islam
Sufism
Muslim Migration
Islam in the West
Islam and the Media
A 300-word paper proposal is due no later than Monday 9th October, 2024. A review team will use the following criteria in their proposal review:
relevance of the topic to the Conference;
theory/context clearly articulated;
methodology and methods of inquiry explained;
findings identified, and
contribution to the field or discipline clearly explained.
Accepted paper proposals will be notified by Monday 1st November, 2024.
A panel of reviewers for conference paper presentations will be set up who will choose a set of best papers at the December 2024 Conference. Individuals whose papers will be chosen by the panel will be expected to ready their papers into publishable manuscripts for a Q1 journal which will be announced later. Upon timely submission to a Q1 journal and an initial successful review by the Guest Editor, the manuscripts will be sent for blind peer review. More information on this will be provided closer to the event.
Please submit your 300-word paper proposal along with a 150-word biography.
For questions, please email:
jan.Ali@westernsydney.edu.au
mansari@csu.edu.au
Key Dates
Call for abstracts open: 9th of September 2024
Deadline for abstract submissions: 9th of October 2024
Speakers notified of abstract acceptances: 1st of November 2024
Registration opens 18th of October: 2024
Conference registration closes: 28th of November 2024
Conference: 9th of December 2024
Call for Abstracts Form
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
#غذای_حلال #خارج_کشور
@Allah4all
❇️ فهرست کدهای افزودنی غذایی حلال
🔹دسته بندی، توضیحات و نتیجه بررسی افزودنیهای خوراکی سری E:
👉 https://izhamburg.com/e-nummern
🔴🚫 کدهای زیر به علت اینکه از استخوان یا موی خوک و امثال آن بهدست میآیند، حرام هستند:
⛔️ E 441
⛔️ E 542
⛔️ E 920
⛔️ E 921
🔸حلال بودن برخی کدها مثل E120 و E471 همانند ماده stremsel در پنیر، مشروط به قید غیرحیوانی (میکروبیل یا گیاهی) بودن آنهاست...
#برندحلال #ژلاتین_حیوانی #حرام #احکام_شرعی #سفارت_ایران #هلند
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
#معرفی_کنفرانس
@studiesofshia
❇️ فراخوان مقاله برای ششمین کنفرانس سالانۀ «فلسفۀ اسلامی»
❇️ Sixth Annual Islamic Philosophy Conference
🔹زمان: 16 تا 18 آذر
شیوۀ برگزاری: هایبرید (حضوری و مجازی)- دانشگاه هاروارد، آمریکا
🔹December 6-8, 2024 – Harvard University
🔸این کنفرانس از مقالات مربوط به فلسفۀ اسلامی، کلام اسلامی و اصول فقه استقبال می کند و به طور خاص، به مقالات مرتبط به شیوه های سنّتی مربوط به تدریس این رشته ها در کشورهای مختلف علاقمند است.
🔺مهلت ارسال چکیده: 24 آبان
More information
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کنفرانس @studiesofshia ❇️ فراخوان مقاله برای ششمین کنفرانس سالانۀ «فلسفۀ اسلامی» ❇️ Sixth A
Conference was initiated at Harvard University (April 2019) with participants coming from around the globe to present papers and engage in discussion over two days. The conferences are open to all interested scholars working on Islamic Philosophy and Theology. In addition to a general call for papers, conferences will include specialized panels organized by theme from 2023 to 2025.
We invite submissions of academic studies of scholars, methods, institutions, texts, and topics typically considered within the domain of philosophy, as well as those that treat kalam-theology, Islamic legal philosophy (usul al-fiqh), or other intellectual trends that at times may be seen as distinct from philosophy. Papers may be within specific disciplines (Philosophy, Islamic Theology, Religious Studies, etc.) or may be interdisciplinary. Active engagement with contemporary issues via the methods of various forms of Islamic philosophy is also welcomed and encouraged. It will be a hybrid conference, with some papers presented online via Zoom, and some in person on the Harvard campus.
Paper Proposals for the 6th Annual Islamic Philosophy Conference, December 6-8, 2024
Please submit an abstract of no more than 500 words--excluding bibliography--by October 15, 2024. [Late submissions may be considered if time permits.]
Submit to Abstract
مرجع تخصصی#مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سیاستگذاری_فرهنگی #تبلیغ_بین_الملل
@Allah4all
❇️ اسلام در دنیای دیجیتال؛ موضوعی که ۴ میلیون یورو خرج روی دست اتحادیه اروپا گذاشت!
ما شاهد ظهور چیزی هستیم که از جنبههای بسیار مهم اساساً یک دین جدید است. دیجیتالیشدن و جهانیشدن نه تنها بر عملکردها و سازمانهای اجتماعی و سیاسی، بلکه بر باورها و اعمال مذهبی نیز تأثیر گذاشته است. این رویکرد جدید، یادآور تأثیر دستگاه چاپ بر کلیسای کاتولیک در قرن شانزدهم و نقش آن در جنبش اصلاحات است. تأثیر نوآوریهای تکنولوژیک امروزی بر توسعه اسلام مستلزم ارزیابی فوری است.
💫این توضیح گرنتی است که شبکه آموزش نوآورانه(ITN) اتحادیه اروپا، برای اعطای بورسیه دکتری مکانیسمهای ارتباطات اسلامی در عصر دیجیتال قرار داده بود. اسلام در میانۀ عصر دیجیتال Mediating Islam in the Digital Age(MIDA)، نام این گرنت بینرشتهای است.
ادامه مطلب
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
#فراخوان_مقاله
@studiesofshia
❇️ نوکیشان مسلمان در بریتانیا و فراتر از آن: گذارها و تحولات
❇️ Muslim Converts in Britain and Beyond: Transitions and Transformations
🔹20 دی ماه 1403، دانشگاه کاردیف، بریتانیا
Date: January 09, 2025
Venue: Cardiff University, United Kingdom
🔸مهلت ارسال چکیده: 10 آبان 1403
Abstract Submission Deadline: October 31, 2024
More information
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
مطالعات شیعه در غرب
#فراخوان_مقاله @studiesofshia ❇️ نوکیشان مسلمان در بریتانیا و فراتر از آن: گذارها و تحولات ❇️ Musl
The Islam-UK Centre, Cardiff University & MBRN (Muslims in Britain Research Network) invite submissions for academic papers and professional contributions to a one-day conference about Muslim converts in Europe. This interdisciplinary conference is open to academic scholars, non-academic professionals and practitioners, and members of religious communities.
Conference Themes
We welcome contributions related to the following (non-exhaustive list of) themes:
Leadership and changemaking among Muslim converts
Second or third generation of converts
Intercultural integration
Conversion and Islamophobia
Conversion and social activism
Converts’ politics
Converts and (changing) religious authority
Converts’ long-term spiritual journeys
Evolved convert organisations
Gender
‘Race’, ethnicity and other dimensions of converts’ diversity
(Media) narratives on conversion
Conversion and da‘wah cultures
Other themes relevant to the conference questions
Submission guidelines
Please submit your abstract or description of your 15-minute presentation (300 words) addressing one or more of the conference questions, along with a short bio (50 words) using this online form: https://forms.office.com/e/bwKkwzHqDB
This call for papers will close on 31st October 2024. You will be notified of acceptance by mid-November 2024.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia