شکنجه و آزار جسمی؛ راه وصول به حق ؟!4️⃣
❌در حالات شیخ «ابوسعید ابوالخیر» نیز آمده که: «در جوانی شبها پسازآنکه اهل خانه به خواب میرفتند آهسته برخاسته به مسجد میآمد. در گوشه مسجد چاه آبی بود، طنابی را به وسط چوبی بسته و سر دیگر طناب را به پای خود میبست و سپس چوب را روی دهانه چاه گذارده، و خود را در وسط چاه تا نزدیک طلوع صبح معلق میساخت و قرآن میخواند. و یا اینکه هفت سال در بیابانی در نزدیکی سرخس به مجاهدت و ریاضت مشغول بود و معروف است که در این هفت سال خار بیابان و سرگز و امثال آن میخورد.»[1]
⬅️این اعمال و ریاضات بیرویه صوفیه، در حالی است که نه در قرآن و سنت از آن سخن به میان آمده و نه به آن اجازه داده شده است و حتی خداوند متعال در آیهای از قرآن نهی فرموده از اینکه انسان، خویش را با دست خود به هلاکت بیندازد. «وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَةِ [بقره/195] خود را با دست خود به هلاکت میفکنید.» آیه شریفه مطلق است و نهی در آن، نهی از تمامی رفتارهای افراطی و تفریطی است.
🖊پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب
#انحرافات_عملی
#ریاضت_غیر_شرعی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
💢شکنجه و آزار جسمی؛ راه وصول به حق ؟!5️⃣
❇️بنابراین دین اسلام، عبادات و وظایف دینی را، درصورتیکه زیانبخش باشد، ممنوع کرده و خداوند متعال هرکسی را بهقدر وُسع و توانایی او مکلف کرده است تا بتواند بهراحتی به وظایف خود عمل کند. یعنی حتی نماز و روزهای که بر همه واجب است، در صورت عدم توانایی و ضرر داشتن برای شخص، از او ساقط میشود. چنانچه خداوند متعال فرموده: «لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وسعها [بقره/286] خداوند هیچ کس را جز بهقدر تواناییاش تکلیف نمیکند.»
مطلب دیگر برای رفع شبهه اینکه عدهای، آیات و قانون جهاد و دفاع را، باکمال جسمی منافات میدانند، که در پاسخ باید گفت این قانون مانند همه قوانین دیگر اسلام، خود موجب کمال است، هرچند منجر به کشته شدن و شهادت او شود که این شهادت، باعث کمال جامعه شده و خود شهید نیز بهنوعی به بالاترین کمال جسمی در سرای دیگر نائل میشود.
⬅️پس بنا بر آنچه ذکر شد، واردکردن شکنجه و زیان رساندن انسان بر جسم خود، بهیقین مورد نهی شرع مقدس اسلام بوده، و در این مورد هیچ استثنایی هم وجود ندارد، تا اینکه برای رسیدن به کمالات معنوی و قرب به حقتعالی، آزار جسمی را استثنا کنیم.
🖊پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب
#انحرافات_عملی
#ریاضت_غیر_شرعی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨🎙#پادکست: «الان در دنیا معنویت، دین و اخلاق شرعیه، مشتری ندارد»
حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🍀 در ادعیه هم، شیعه ملازمتشان عجیب و غریب بوده است. ولو اینکه الان دیگر در دنیا معنویت، دین و اخلاق شرعیه مشتری ندارد، مشتریش کم شده!
🔸 وإلا بنده دیده بودم، آن آقایی را که خودش گفته بود که رفتم [در] ماه رمضان، شنیده بودم هفتاد نفر، خواستم خودم حساب بکنم؛ رفتم شمردم در حرم حضرت امیر علیهالسلام و رواقهایش و نمیدانم ایوان را، همه این حدود را شماره کردم، دیدم پنجاه نفر مشغول نماز وترند(رکعت آخر نماز شب)، و در قنوتش مشغول دعای ابوحمزه ثمالی (از ادعیه سفارش شده در ماه رمضان و با مضامین عالی معرفتی) هستند.
🔸بالاخره، الآن چقدر ضعیف شده است معنویت و دین ...!
آنها میگفتند؛ آن آقا هم گفته بود من هفتاد نفر شنیده بودم میخواستم بروم امتحان بکنم؛ من دیدم پنجاه نفر را توانستم [بشمارم]، پنجاه نفر...!
#عرفان_اسلامی
#ماه_رمضان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
آیت الله العظمی جوادی آملی:
اين ماه عظيم رمضان در پيش است شهر الله هم است و با اين جلال و شكوه هم دارد میآید. همه حقد و كينه ها را از دل رها كنيم، حقوقی كه بر گردن ديگران داريم حلال بكنيم... با يك جان پاك و قلب پاك و جامه پاك به استقبال اين ماه برويم.آخر ماه شعبان را هم انشاءالله فراموش نكنيم و روزه بگيريم كه استقبال اين ماه به روزه گرفتن است چه اينكه بدرقه اين ماه بعد از گذشت عيد «فطر»، چند روز از ماه شوال را روزه گرفتن است. روزه گرفتن در آن شش روز ماه شوال بعد از عيد «فطر»، بدرقه اين شهر الله است.
۷۱/١١/٣۰
#عرفان_اسلامی
#ماه_رمضان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
36.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی(رحمت الله علیه):
«اگر کسی روی مناجات شعبانیه کار کند، معارف آن را دنبال کند و در آن تفکر کند، با همین مناجات به مقامات معنوی خواهد رسید»
🎙مناجات شعبانیه
نگارش _آسان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
📌 دوشنبه
☀️ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی
🌙 ۳۰ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 11 مارس 2024 میلادی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
🔰عباسعلی کیوان قزوینی (متوفای 1317 شمسی) از روحانیون تهران بود که به صوفیه گنابادیه نعمت اللهیه پیوست و تا مراحل نهایی و شیخیت این گروه از تصوف دست پیدا کرد.
👌بنابر عمل های ناروا و افکار غلطی که از رهبران صوفیه دید از آن ها روی گرداند و ناقد این جریان شد.
⬅️کتابی دارد به نام «کیوان نامه »که وقتی آن را مطالعه می کردم
◀️نکاتی درباره عید نوروز و چهارشنبه آخر سال مطرح کرده است لذا جهت مناسبت با این ایام در کانال قرار می دهم.
⏮نکات جالبش این است که سخن از آتش بازی مفصل نیست و بحث در پختن شله زرد و دادن شیرینی به ویژه به معلم مکتب خانه است که دانش آموزان مجاز باشند تا پایان روز سیزدهم عید به مدرسه نیایند😄
🖊محمد شهبازیان(متخصص مباحث مهدویت)
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
💢نقد دیدگاه «ابنعربی» در مورد ایمان حضرت ابوطالب علیهالسلام
🔶دشمنان امیرالمؤمنین علیهالسلام، به خاطر بغضی که از ایشان در دل داشتند، اندیشه کفر حضرت ابوطالب علیهالسلام را ترویج کردند.
🔸«ابنعربی»، یکی از این افرادی است که تحت تأثیر تبلیغات اهلسنت، این اندیشه نادرست را در مورد حضرت ابوطالب علیهالسلام پذیرفته است.
🔷این کلام، با تفکر شیعی در مورد حضرت ابوطالب علیهالسلام، معارض است؛ به گونهای که حتی آیتالله حسنزاده آملی رحمهاللهعلیه، در شرح خویش بر فصوص، بر این اعتقاد «ابنعربی» اعتراض کرده و در نقد این اندیشه «ابنعربی» مینویسد: «شیخ در این مطلب، از عقیده رایج در اهلسنت تبعیت نموده که ناشی از جعلیات و تبلیغات بنیامیه است.
https://www.adyannet.com/fa/news/44067
#ابن_عربی
#ایمان_حضرت_ابو_طالب_علیه_السلام
🔵صوفی پژوهی
@sufi110