🔷♦️🔸استفاده از قاتلان و جنایتکاران زندانی و #آموزشترور به آنها در آمریکا
در سال 1975 ناو سروان توماس ناروت فاش کرد که #قاتلان محکوم شده نیز برای #تروریستشدن از زندانها ی نظامی #آزاد میشدند و مورد آموزش و تربیت قرار می گرفتند تا نسبت به #جنایاتخشونتبار آماده باشند.
کتاب #دولتخودسر، ولیام بلوم
@SyasatMotahar
🔷♦️🔸گزارش #واشنگتنپست از مدرسه های #آموزشخشونتوشکنجه در آمریکا
یک مدرسه ی نظامی در امریکا به دلیل آنکه بسیاری از فارق التحصیلان آن در نقض شدید حقوق بشر در امریکای لاتین که اغلب شامل شکنجه و قتل میشود دخالت داشته اند بسیار #معروف است:
#مدرسهSOA
🔹فارق التحصیلان این مدرسه چند #کودتا را نیز رهبری کرده اند
#واشنگتنپست در 1978 در توصیف تعداد زیاد کودتا های هدایت شده توسط این مدرسه گفت: سراسر آمریکای لاتین این مدرسه را به نام #مدرسهکودتا میشناسند این مدرسه مسئول #قتل هزاران نفر در دهه 1980 میباشد که موارد آن به شرح ذیل است:
🔹قتل عام اورابا در کلمبیا
🔹قتل عام آلموزوته
🔹ترور آرک بیشاب و اسکار رومرو
🔹تجاوز به چهار کشیش زن #امریکایی و قتل آنان
🔹کشتار پیروان مذهب ژزوئیت در السالوادور
🔹قتل عام لاکانتوتا در پرو
🔹شکنجه و قتل یک کارمند سازمان ملل در شیلی
کتاب #دولتخودسر، ولیام بلوم
@SyasatMotahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷🔹 فقدان #آزادیهایاجتماعی در غرب مدرن
@SyasatMotahar
🍀 #اولیندورهتربیتمدرسعلومسیاسی برمبناینظامفکریاستادمطهری
🔸پیوست #کتابآزادیانسان
🔸آزادیاجتماعی بدونآزادیمعنویممکننیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نبود #آزادیاجتماعیحداقلی برای طبقاتمتوسط و #آزادیاجتماعیمطلق برای #خاندانسلطنتیانگلیس
♦️شماآزادیدتاآنجاکهقدرتتانمیرسدآزادیدیگرانرامحدودکنید!
@SyasatMotahar
♻️ کلیپ های دنباله دار #نمی_خواهند_تو_بدانی در آپارات #خارجبدونفیلتر
https://www.aparat.com/v/T9E1v
8.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 #آمریکاییهایآزاده سیاستهای آمریکا را #غیرانسانیوحیوانی میدانند!
🔸 #غربزدگانوابسته تصویر غیرواقعی از آمریکا را #بزک میکنند
🔸 #پذیرشسیاستحیوانی= #بردگیواقعیانسان
🍀 @SyasatMotahar
🌺ادعای دروغین #آزادیغرب (بازنشر)
#علامه_طباطبایی(ره)
#صاحبالمیزان
« ... و به جان خودم #سوگند كه اگر تاريخ #زندگىاجتماعىغربيها را از روزى كه نهضت اخير آنان آغاز شد، مورد مطالعه دقيق قرار مى دادند و رفتارى را كه با ساير امتهاى ضعيف و بينوا كردند مورد بررسى قرار مى دادند،
بدون كمترين درنگى، حكم به #توحش آنان مى كردند و مى فهميدند كه:
تمام #ادعاهايى كه مى كنند و خود را مردمى بشر دوست و خير خواه و فداكار بشر معرفى نموده
و #وانمود مى كنند كه در راه #خدمت به بشريت از جان و مال خود مايه مى گذارند،
تا به بشر #حريت داده،
ستمديدگان را از ظلم و بردگان را از #بردگى و اسيرى نجات بخشند،
همه اش #دروغ و نيرنگ است
و جز #بهبندكشيدن ملل ضعيف هدفى ندارند،
و تمام همشان اين است كه از هر راه كه بتوانند بر آنها #حكومت كنند،
يك روز از راه #قشونكشى و مداخله نظامى،
روز ديگر از راه #استعمار،
روزى با #ادعاىمالكيت نسبت به سرزمين آنان،
روزى با دعوى #قيمومت،
روزى به عنوان #حفظمنافعمشترك،
روزى به عنوان #كمكدرحفظاستقلال آنان،
روزى تحت عنوان #حفظصلح و جلوگيرى از تجاوزات ديگران،
روزى به عنوان #دفاعازحقوق طبقات محروم و بيچاره،
روزى ... و روزى ...
هيچ انسانى كه #سلامتفطرتش را از دست نداده، هرگز به خود #اجازهنمىدهد كه چنين جوامعى را #صالح بخواند و يا آن را #سعادتمند بپندارد، هر چند كه دين نداشته باشد و به حكم وحى و نبوت و بدانچه از نظر دين سعادت شمرده شده، آشنا نباشند.
چگونه ممكن است طبيعت #انسانيت (كه همه افرادش، اعم از اروپايى و آفريقائيش يا آسيايى و امريكائيش و ... به طور #مساوى مجهز به قوا و اعضايى يكسان مى باشند) رضايت دهد كه:
يك طايفه بنام #متمدن و تافته جدا بافته، بر سر ديگران #بتازند،
و مايملك آنان را #تاراج نموده،
خونشان را #مباح و عرض و مالشان را به #يغما ببرند،
و راه #بهبازىگرفتن همه #شؤون وجود و حيات آنان را براى اين طايفه هموار سازند،
تا جايى كه حتى درك و #شعور و #فرهنگ آنان را دست بيندازند،
و بلائى بر سر آنان بياورند كه حتى انسانهاى #قروناوليه نيز آن را نچشيده بودند.
#سند ما در همه اين مطالب، تاريخ زندگى اين امتها و #مقايسه آن با #جناياتى است كه ملتهاى ضعيف امروز از دست اين به اصطلاح #متمدنها مى بينند،
و از همه جناياتشان شرم آورتر اين جنايات است كه با منطق #زورگويى و افسار گسيختگى، #جنايات خود را #اصلاح ناميده، به عنوان #سعادت! به خورد ملل ضعيف مى دهند.»
🌺ترجمه #تفسير_الميزان، ج4، ص۱۶۸،۱۶۹
🍀 #اولیندورهتربیتمدرسعلومسیاسی
#برمبناینظامفکریاستادمطهری
♦️پیوستکتاب #آزادیانسان
🔸 #مقررینخست:
🔸«آزادی اجتماعی بدون #آزادیمعنوی ممکن نیست.»
@SyasatMotahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 اولینانتخاب: #شرافتانسانی یا #رفاهحیوانی؟
🔹ابتدا مبنای سبکزندگیتان را تعیین کنید! #خود_عالی یا #خود_دانی؟
@SyasatMotahar
🔸 #اولیندورهتربیتمدرسعلومسیاسی
🔸 #برمبناینظامفکریاستادمطهری
هدایت شده از مدرسه سیاست بینش مطهر
8.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 #آمریکاییهایآزاده سیاستهای آمریکا را #غیرانسانیوحیوانی میدانند!
🔸 #غربزدگانوابسته تصویر غیرواقعی از آمریکا را #بزک میکنند
🔸 #پذیرشسیاستحیوانی= #بردگیواقعیانسان
🍀 @SyasatMotahar
🔴 شاردیلک ۱۳ (از تئوریسینهای امپریالیسم انگلیس) بیان میکند:
در هرکجا که #منفعتی وجود داشته باشد باید آنجا را به زیر #سلطه خود در آوریم.
پل بروک، کتاب #جهانسومدربنبست
بنابراین:
آنچه دیگران #آزادیاجتماعی در غرب تصور می کنند چیزی جز تأمین #منافع و در نتیجه گسترش #سلطه غرب نیست!
اینها مصداق #آزادی قرار نمی گیرد!
در واقع ما باید #تعریفمان از #آزادی را مبنا قرار دهیم
استاد مطهری آزادی را #نبودمانعدربرابرکمالورشدانسانمیدانند
بنابراین آزادی اعطایی غرب صرفا در مناطقی است که مطابق کسب #منفعت یا درراستای #عقیده یا #نداشتنقدرت است.
حاکمیت غرب خارج از این حیطه ها بردگی و اسارت را #آشکارا اعمال می کند ولی درون جوامع غربی همین #منفعتطلبی را #غیرآشکارومنافقانه اعمال می کند.
مصادیقی مانند: پوشش، اختلاط زن و مرد، هرزگی، توریسم، و ... در جهت کسب #منافع است.
چنانکه اساتید محترم نیز تبیین نمودند:
زمانی که یک فعل در جهت:
1⃣ #اشتراکمنافع: مواردی که فعل یک طرف تأمینکننده منافع دیگری باشد، انجام آن، مصداق آزادی قرار نمی گیرد. به عنوان مثال: جواز مصرف مشروبات از سوی مالک کارخانه شراب که افزایش مصرف آن موجب سود بیشتر اوست
یا: جواز بی بند و باری از سوی مالک مراکز فحشا که سود حاصله به نفع اوست.
2⃣ #اشتراکعقاید: مواردی که بین دو طرف، وحدت عقیده برقرار است، اجازه دادن انجام یک فعل، مصداق #آزادی محسوب نمی شود. چون هر دو به درستی آن اعتقاد دارند و خلاف آن را نادرست می شمارند.
3⃣ #توازنقوا: مواردی که بین دو طرف تساوی و توازن قدرت برقرار است و هیچ یک از طرفین امکان محدود کردن دیگری را ندارد، مجوز دادن به فعل دیگری از مصادیق #آزادیاجتماعی شمرده نمی شود.
مشاهد می کنیم که نظام حاکمیتی غرب و مکتب #لیبرالیسم، که زیربنای آن بنیان #سودگرایی (یوتیلیتاریسم) و منفعتگرایی است، چنانچه #مجوزی نسبت به فعل و رفتاری به افراد جامعه داده است، یکی از موارد #سهگانه فوق است و اینها مصداق #آزادیاجتماعی نیست.
بله، البته ممکن است افرادی با دارا بودن #ارزش هایانسانی و توحیدی (خودعالی) در جامعه لیبرالیستی غرب حضور داشته باشند که در آن صورت به دلیل رهایی از #سودگراییلیبرالیستی آزادی افراد دیگری را محترم بشمارند. در این صورت، باز هم نظریه استاد مطهری اثبات می شود که:
🔶 #آزادیاجتماعی بدون #آزادیمعنوی ممکن نیست!
لکن آنچه روشن است، #نظاملیبرالیستی آزادیاجتماعی به افراد نمیدهد بلکه آنها را به بردگی کامل درونی (منفعتطلبی شخصی) و بیرونی (منافع سرمایه داری) در می آورد در جهت #عقاید و #منافع بی حد و حصر لیبرال دموکراسی!
🍀 @SyasatMotahar
♦️اولیندوره #تربیتمدرسعلومسیاسی
🔸برمبنای نظامفکری #استادمطهری
🔸پیوستمقرریاول/کتاب #آزادیانسان