eitaa logo
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
814 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
73 فایل
🔴کانال رسمی دانشجوی شهید مدافع حریم اسلام #مصطفی_صدرزاده با نام جهادی #سید_ابراهیم #خادمین_کانال مدیرت کانال @Hazrat213 انتقاد و پیشنهاد @b_i_g_h_a_r_a_r
مشاهده در ایتا
دانلود
1_145835317.mp3
12.97M
‍ ⭕️ افشاگری پشت پرده نقش مستقیم وزیر ارتباطات در ساماندهی به فضای مجازی ( تلگرام و اینستگرام و ...) در اغتشاشات اخیر اخراج آذری جهرمی وزیر ارتباطات از جلسه شورای عالی امنیت ملی توسط آیت الله رئیسی و سردار سلامی 🔔✴️مرز مجازی مانند مرز حقیقی‌ست @syed213
#شهیدان‌زنده‌اندونزدپروردگارشان‌روزی‌می‌گیرند... #سلام‌برشهدا #صبــح می‌جویم تــو را، در هستی و آفاق و شعر .. تا که #جان گیرد زِ تــو این #صبــح بی آغاز مـن سلام! صبحت بخیر علمدار...🌹 @syed213
✌🔸🚩🌺🚩 ... یه جوانی بهم می‌گفت: حاج آقا یه روز نماز صبح می‌خوندیم خیلی ؛ اونقدر رفتیم تو حس که کردیم رکعت اول بودیم یا دوم! 😣 بهش گفتم: برادر عزیز توی نماز شک کنی رکعت اولی یا دوم ، نماز دیگه... گفت : حاج آقا# نماز_باحال خوندم!😣 گفتم: بکوب به دیوار! چه زودم با خدا پسر خاله میشه! بغلشو باز کرده خدایا بپرم تو بغلت!!! 😍 👈" نماز رو رعایت کن" 💠♦✔ صبر کن ببینم! چند دقیقه وقت گذاشتی برای اینکه قرائت نمازت رو عربی کنی و به معنای دقیق کلمه‌ی عربی بخونی؟؟؟ ↙ میگه: من چرا باید نماز رو عربی بخونم ؟! گفتم ببخشید شما چرا باید تو نماز یه رکوع بری و دوتا سجده؟؟؟ خب دو تا رکوع برو یه سجده!!! 😳 گفت اینا رو خدا تعیین می‌کنه... گفتم: "خب اون رو هم خدا تعیین می‌کنه " ✅👌🔸🔸🔸🔹 فدای امام رضا بشم الهی💖💞💕 از ایشون پرسیدن: آقا وضو برای چیه؟ ما اگه رفتیم حمام و دستامون تمیز بود دیگه برای چی آب بریزیم؟! اگه منظور، تمیزیه ماخودمونو تمیز می‌کنیم دیگه! وضو دیگه برای چیه؟! 💖❤ آقا فرمود خداوند وضو را امر کرده "ببینه چه کسی به حرفش گوش میده..." 💢💠💢💠💢💠 @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا آغازی که تو صاحبش نباشی چه امیدیست به پایانش؟ پس به نام تو آغاز می‌کنم روزم را صبح تون بخیر✨🌹❤️✨ @syed213
⭕️عدالت طلبی واقامه حق ✨قال علی علیه السلام: ما حُصِّنَ الدُّوَلُ بمِثلِ العَدلِ.  امام علی علیه السلام: هیچ عاملی چون عدالت، دولتها را استوار نمی کند.[7] قال علی علیه السلام: لکنْ مِن واجِبِ حُقوقِ اللّه  علی عِبادِهِ النَّصیحَةُ بمَبْلَغِ جُهْدِهِم، و التَّعاوُنُ علی إقامَةِ الحقِّ بَینَهُم. @syed213
حجت الاسلام طائب-انتخابات آینده و نقش جبهه فرهنگی انقلاب-چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی(0).mp3
21.56M
🔴یک سخنرانی انرژی زا برای بچه های انقلاب سخنران : استاد حتمن گوش بدید...عاااالیه✅ همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب/قم ۲۲ آذر @syed213
در بخشی از کتاب «سید ابراهیم» از زبان همسر شهید «صدرزاده» می خوانیم: « از سوریه که آمد با هم به مشهد رفتیم. آنجا مرا با رزمندگان فاطمیون آشنا کرد و مقدمات سفر سوم خود را مهیا کرد. چون قرار بود با بچه های افغانستان اعزام شود، می بایست خودش را تبعه افغان جا بزند. هرچند که آن ها می دانستند او ایرانی است، اما به هر حال قوانین خاص خود را داشتند. لهجه ی افغانستانی را هم خیلی زود یاد گرفت. سومین بار با تیپ فاطمیون اعزام شد. در این مدت انواع دوره ها و آموزش ها را می دید.  مصطفی نام جهادی «سید ابراهیم» را برای خود برگزید که نام پدر بزرگ من بود. همه او را به همین نام می شناختند. بعد از مدت کوتاهی که در کنار بچه های فاطمیون جنگید به خاطر قابلیت های بالایی که داشت از او خواستند تا فرماندهی یکی از گردان های فاطمیون را به عهده بگیرد. او به شرط نامگذاری گردان توسط خودش، فرمانده گردان شد و به خاطر علاقه زیادش به گردان عمار و شهدای آن، نام زیبای عمار را برای گردان انتخاب کرد.  در همایشی هم که با جاماندگان گردان عمار در تهران داشت به آن ها قول داده بود که ما انتقام شهدای گردان عمار را می گیریم.  چرا که گردان عمار ادامه دهنده راه همان گردان و جنگ سوریه در امتدا جنگ ایران و ادامه انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است. او معتقد بود افکار انقلاب اسلامی روز به روز در دل مردم سوریه رشد و نمو پیدا می کند و عشق به امام (ره) و آرمانهای او در بین مردم آنجا رواج پیدا می کند.» ✅ @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج دلم گرفته ز دوران چرا نمی‌آیی امان ز غصه هجران چرا نمی‌آیی دلم ز غیبت آقا کویر خشکی شد کجایی ابر بهاران چرا نمی‌آیی... #سه‌شنبه‌های_مهدوی @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مدافعان فرهنگی حرم را چه نهادهایی اعزام می کنند 💢 حجت الاسلام "حسن مسلمی" در سلسله جلسات مدافعان فرهنگی حرم با هدف بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های فعالیت فرهنگی در سوریه @syed213
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
هر دو عکس (سیدابراهیم) مجروحه و اونی که بغلش کرده برادر شهید هستن.... 🔸 عکس بالا از زبان محمدحسین برادر شهید: سال 76 بابام جیره سپاه و گرفته بود پوتیناش کوچیک بود ساقشون رو کوتاه کرد و دادشون به مصطفی... مصطفی شروع کرد غر زدن که من کفش اینجوری نمیخوام که بابام به حرفش گوش نداد. فردا صبحش مصطفی با همون پوتینا میره مدرسه توی راه میخوره زمین و نیسان حمل شیر از روی پاشنه پای چپش رد میشه، پاش میشکنه. دکتر گفت خدا رو شکر کنید پوتین پاش بود وگرنه استخوان پاش خرد میشد. 🔹 عکس پایین به نقل از همرزم شهید (ابوعلی): عکس پایینی هم مربوط به پارساله که تو عملیات دیرالعدس تیر تیربار دشمن به پاش (سید مصطفی) خورد و برای بار ششم جانباز شد... ابوعلی در ادامه میگه: شهدا هم بودند و هم ... هم و بودند... پر از اخلاق های متضاد درست... خوف و رجایی که مومن باید داشته باشه... کاش درک کنیم و عمل کنیم اخلاقشون رو... @syed213
🌺آخرین و مفید ترین اخبار مربوط به انتخابات رو در کانال تنهامسیر در انتخابات ۹۸ بخونید: http://eitaa.com/joinchat/3636330527Cd9abcc38a7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شهیدان‌زنده‌اندونزدپروردگارشان‌روزی‌می‌گیرند... #سلام‌برشهدا بخیر مے شود این روزهاے دلتنگے ببین کہ روشنم از یاد خوب #لبخندت سلام! صبحت بخیر علمدار...🌹 @syed213
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 نخستین نتیجه‌اى که شخص بردبار از بردبارى خود مى‌برد این است که مردم در برابر جاهل و نادان از وى حمایت خواهند کرد. 📒 @syed213 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 نخستین نتیجه‌اى که شخص بردبار از بردبارى خود مى‌برد این است که مردم در برابر جاهل و ن
✅ شرح و تفسیر حکمت ۲۰۶ نهج‌البلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻 🍃أَوَّلُ عِوَضِ الْحَلِیمِ مِنْ حِلْمِهِ أَنَّ النَّاسَ أَنْصَارُهُ عَلَى الْجَاهِلِ.🍃 💠 بعضى از ارباب لغت «حلم» را به معناى به هنگام دانسته‌اند و از آنجا که این حالت از عقل و خرد نشأت مى‌گیرد، گاه واژه «حلیم» به معناى به کار رفته است. 🔸 بسیارى از افراد جاهل و نادان، ، و ، ازاین رو هنگامى که در برابر دانشمند وارسته‌اى قرار گیرند براى اظهار خودنمایى ممکن است انواع اهانت‌ها را روا دارند. 🔺 حال اگر شخص عالم و دانشمند و انسان باایمان و متقى بخواهد در برابر آنها عکس‌العمل نشان دهد، مقام خود را پایین آورده است؛ اما اگر حلم و بردبارى در برابر این افراد نادان و بى‌ادب به خرج دهد و عکس العملى از خود ظاهر نکند، مردم به بودن او اعتراف مى‌کنند و به حکم غریزه حمایت از مظلوم که در بسیارى از انسان‌ها نهفته است به حمایت از او برمى‌خیزند و جاهل جسور و بى‌ادب را بر سر جایش مى‌نشانند. ❇️ این نخستین نتیجه‌اى است که افراد حلیم از حلمشان مى‌برند و در واقع دفاع از خود را بر عهده دیگران مى‌نهند. 1⃣ قرآن مجید درباره (بندگان خاص خدا) مى‌فرماید: «و هنگامى که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام مى‌گویند (و با بى‌اعتنایى و بزرگوارى مى‌گذرند)». 2⃣ در جایى دیگر خداوند به پیامبرش دستور مى‌دهد که: «(به هر حال) با و رفتار کن، و به کارهاى شایسته دعوت نما، و از جاهلان روى بگردان (و با آنان ستیزه مکن)!». 3⃣ نیز در مقام مدح انبیاى پیشین از صفت حلم نام برده شده است؛ از جمله درباره ابراهیم (علیه السلام) در آیه ۱۱۴ سوره «توبه» در مدح ابراهیم به سبب حلم و بردبارى‌اش در برابر عموى بت‌پرست مى‌فرماید: «به یقین ابراهیم مهربان و بردبار بود». 🔹 حلم علاوه بر این، آثار فراوان دیگرى نیز دارد و آن این که به انسان مى‌بخشد و وى را از آلوده شدن به گناه به هنگام ستیزه‌جویى حفظ مى‌کند و از تشدید عداوت دشمن که به جسارت و بى‌ادبى پرداخته جلوگیرى مى‌نماید. 🔺 بر پایه همین نکات است که امیرمؤمنان على (علیه السلام)در نهج‌البلاغه بارها بر اهمیت حلم تأکید ورزیده است؛ 1⃣ از جمله در خطبه ۱۹۳ (خطبه همام) که اوصاف پرهیزگاران را شرح مى‌دهد مى‌فرماید: «یکى از صفات آنها این است که علم را با حلم مى آمیزند» 2⃣ و در حکمت ۳۱ یکى از شاخه‌هاى عدالت، استوارى در حلم شمرده شده است. ❇️ در روایات دیگر اسلامى نیز بر اهمیت حلم و آثار مثبت آن تکیه شده: 1⃣ از جمله در حدیثى از رسول اکرم (صلى الله علیه وآله) مى‌خوانیم که فرمود: «آیا به شما خبر دهم کدام یک از شما از نظر اخلاق به من ؟». یاران عرض کردند: آرى اى رسول خدا! فرمود: «آن کس که از همه و و به خویشاوندان خود و باانصاف‌تر در حال غضب و خشنودى است». 2⃣ در حدیثى که در غررالحکم از امام امیرمؤمنان (علیه السلام) نقل شده مى‌خوانیم: « مردم کسى است که با نیروى حلم، بر جهل (جاهلان) غالب آید». 3⃣ در حدیث دیگرى از همان حضرت و در همان منبع آمده است: « مردان باشخصیت حلم و بردبارى است». 4⃣ در حدیثى از امام صادق (علیه السلام) مى‌خوانیم که فرمود: «حلم براى انسان کافى است». @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️«ستم پذیری هم ، اندازه ستمگری گناه است ای انسان تو آزادی...» #انتخاب_برتر #مطالبه_گری @syed213
آه دلتنگ توام باز مرا دعوت کن چند روزیست دلم میل زیارت دارد... @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
... بی گمان خبر می‌دهد از سرِّ درون ورنه چشم شهدا این همه آرام نبود... ‌ سلام! صبحت بخیر علمدار...🌹 @syed213
انتخاب افراد شایسه برای کارها قال الصادق علیه السلام: لَیسَ یُحَبُّ لِلمُلوکِ أن یُفَرِّطوا فی ثَلاثٍ: فی حِفظِ الثُّغورِ، و تَفَقُّدِ المَظالِمِ، و اختِیارِ الصّالِحینَ لأعمالِهِم. امام صادق علیه السلام: برای حکمرانان پسندیده نیست که در سه کار کوتاهی ورزند: حفظ مرزها، رسیدگی به مظالم و حقوق پایمال شده مردم و انتخاب افراد شایسته برای کارهای خود @syed213
اگه میخوای یه عبادت درست و حسابی داشته باشی اول باید از خداوند متعال حساب ببری.... ✅🔹🔸🌍🔸 ... قدم اول برای اینکه خوب نماز بخونیم اینه که باید رو به نماز درست کنیم.. 👀 ببین خدا میخواد با نماز حالتو بگیره. "تو هم حالتو بده به خدا" 💠 بگو خدایا حالمو بگیر قبولت دارم 💠 میخواد بزنه بذار بزنه 🚩تازه مگه چقدر سختی داره نماز ..؟ ❗چقدر سختی داره به موقع بلند شدن و نماز خوندن؟! مگه چقدر سختی داره از نماز دزدی نکردن... "به اندازه کافی وقت بذار..." آقا عجله دارم! وایسا ! کجا میخوای بری..؟ 🔹 بترس از خدا 🔸یکی به من گفت: حاج آقا شما قبلا از عشق به خدا و اینجور چیزا حرف میزدید حالا دیگه افتادید رو اینکه بترس از خدا و پا بکوب و... گفت روال رو عوض کردید...!!! 💢گفتم : آخه هرچی از عشق خدا صحبت کردیم مردم فقط لذت بردن اما تغییر پیدا نکرد. ❗💠❗ 😯 بابا "خدایی که ازش حساب نبری رو نمیتونی عبادتش کنی...." .... متاسفانه بعضیا هستن که خدا پیششون بزرگ نیست... 💢💠💢💠💢💠 @syed213
🍇اسلام و آیین ها و سنت ها با محوریت 🍉شب یلدا ✍️ ✅نڪته‌ے اول: مراسم «شب یلدا» یا «شب چله» یڪے از آیین‌هاے ڪهن ایرانے است ڪه به واسطه ے وطن دوستے ایرانیان و توجه به آیین ها و سنت هاے ملّے، از جایگاه ویژه اے برخوردار است. لازم به ذڪر است: در آموزه هاے اسلام عزیز نیز بر وطن دوستے و حفظ سنت هاے اصیل و عارے از خرافات تاڪید شده است. ✅نڪته‌ی دوم: نگاه اسلام در مواجهه با آداب و رسوم و سنت ها، بر محور محتواے این مراسم مورد ارزیابے قرار مے گیرد. اگر سنت و آیینے مخالف ڪرامت انسانے و آموزه‌هاے فرهنگ اسلامے باشد، بدیهے است ڪه اسلام با آن مقابله ڪرده و آن را نمی‌پذیرد؛ مانند زنده‌به‌گور ڪردن دختران ڪه فرهنگ رایج زمان جاهلیت اعراب بوده و یا پرستش و احترام به آتش به‌عنوان خدایگان ڪه در ایران ڪهن رواج داشت؛ اما اگر آن سنت و آیین، موافق و مطابق با آموزه‌هاے دین اسلام بوده و یا دست‌ڪم در تضاد با آن نباشد، اسلام در مورد آن‌ها مانعے ایجاد نخواهد ڪرد؛ مانند سنت دیدوبازدید، هدیه دادن و صله‌رحم در عید نوروز ایرانیان. ✅نڪته‌ی سوم: وقتے آیین شب چله را در بین اقوام ایرانے مورد ارزیابے و تحلیل قرا مے دهیم، نه اینڪه این سنت با آموزه هاے اسلام عزیز در تقابل نیست؛ بلڪه ازآن‌جهت ڪه برنامه‌هایی؛ مانند صله‌رحم و رفتن به منزل بزرگان فامیل، نشستن پاے صحبت‌هاے آنان و بیان خاطرات تلخ و شیرین بزرگ‌ترها، خواندن اشعار حڪمت‌آمیز، ردوبدل ڪردن هدیه‌ها و ... در آن وجود دارد، در جاے خود می‌تواند ارزشمند و مفید باشد. امام صادق (ع) مے فرمایند: «الشِّتَاءُ رَبِيعُ الْمُؤْمِنِ يَطُولُ فِيهِ لَيْلُهُ فَيَسْتَعِينُ بِهِ عَلَى قِيَامِهِ وَ يَقْصُرُ فِيهِ نَهَارُهُ فَيَسْتَعِينُ بِهِ عَلَى صِيَامِهِ»؛ «زمستان بهار مؤمن است، شبش بلند و ڪمڪے براے عبادت و شب‌زنده‌دارے است، روزش ڪوتاه و ڪمڪے براے روزه گرفتن است». (1) رواےت شریفه بیانگر این مطلب است ڪه: اگر از طولانے بودن شب هاے زمستان و مخصوصا شب چله، موقعیتے خلق ڪنیم براے عبادت الهے و انجام امورے ڪه مورد پسند خالق هستے باشد، این برنامه ها زمستان ظاهرے را به بهار معنوے ڪه شڪوفایے قلب و جان و عقلانیت بشرے را رقم مے زند، تبدیل مے ڪند. ✅✅نڪته‌ی چهارم: امام علے (ع) هنگام فرستادن مالک اشتر به‌سوے مردم مصر به وے سفارش می‌ڪند: «وَ لَا تَنْقُضْ سُنَّةً صَالِحَةً عَمِلَ بِهَا صُدُورُ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ اجْتَمَعَتْ بِهَا الْأُلْفَةُ وَ صَلَحَتْ عَلَیْهَا الرَّعِیَّةُ»؛ «سنت‌ها و آیین‌هاے نیڪے را ڪه بخش وسیعے از مردم آن سرزمین انجامش داده (در دل مردم آن سرزمین جا گرفته) و موجب برقرارے الفت و دوستے میان آنان بوده؛ و موجب اصلاح رفتارے جامعه می‌شود را از بین مبر». (2) با توجه به موقعیت تمدنے مصر و وجود آئین ها و سنت هاے مختلف در آن، امیرالمومنین علیه السلام؛ در این عبارت نورانے، صالح بودن سنت را براے حفظ و استمرار ڪافے دانسته و از مصادیق صلاح امور به «برقرارے دوستی» و «اصلاح جامعه» اشاره مے فرمایند. پس مے طلبد «شب چله» و سنت زیباے «یلدا» را با صحبت هاے تفرقه آمیز و مباحثے ڪه امنیت روانے جامعه و خانواده ها را مخدوش مے ڪند، از مسیر صلاح و سداد خارج نڪنیم و این شب را سڪویے براے فراموشے غم و رنج ها و قهر ها و تلخے ها قرا دهیم. 🔴نتیجه اینڪه: ازآنجاڪه «شب یلدا» آغاز ورود به شب‌هاے زمستان و نمادے از طولانے ‌بودن شب‌ها در این دوره است و فرصت بیشترے براے شب‌زنده‌دارے، تفڪر و توجه به تفاوت‌هاے طبیعت و تقدیر شبانه‌روز، گرد هم آمدن اعضاے خانواده و دوستان و آشنایان در آن وجود دارد؛ لذا می‌توان از این جهات آن‌ را مورد تأیید اسلام دانست و بر حفظ و نگهدارے آن تأڪید ڪرد. بدیهے است اگر این شب بهانه اے براے مانور تجملات و ترویج خرافات و تمسخر افراد به بهانه ے شادے باشد، مورد تایید دین مبین اسلام نبوده و باید از این امور به شدت پرهیز ڪرد. 📙پانوشت‌ها: 1. شیخ صدوق، امالے، ص 237 2. سید رضے، محمد بن حسین، نهج‌البلاغه، محقق، صبحے صالح، ص 431 @syed213