#گزارش_تصویری
🔹بیست و پنجمین جلسهی دورهی آموزشی سطح۲ مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
با موضوع: فرهنگ در اندیشهی آیتالله خامنهای
با تدریس دکتر مهدی جمشیدی برگزار شد.
۱۴۰۱/۲/۱۱
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#اطلاعیه_مهم
#جلسات_جمعبندی
♦️سلسله جلسات جمعبندی و پاسخ به سوالات کتاب غرب و جهان متجدد ویژه فراگیران چهارمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری
🔹جلسه دوم
🔸مدرس: استاد مهران کریمی
🔹زمان: یکشنبه ۱۱ اردیبهشت، ساعت ۱۸
🔸لینک ورود به جلسه در گروههای مطالعاتی ارسال شده است
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تفسیر ۲۰ | مرگ تاجرانه
🔘 «إِنَّ اللّهَ اشْتَرَي مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقّاً فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَي بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ»
(آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه)
۱۳۹۶/۱۱/۱۶
#سوره_توبه
#سی_روز_سی_تفسیر
#رهبر_معظم_انقلاب
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
#گزارش_تصویری
اولین جلسه تدریس کتاب همرزمان حسین"علیهالسلام" ویژه فراگیران ششمین دورهی آموزشی منظومه فکری رهبری توسط حجةالاسلاموالمسلمین فخریان برگزار شد.
۱۴۰۱/۰۲/۱۱
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ
(مهارتهای جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی)
▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید.
موضوعات🔻
[1]. زمینههای صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورتشناسی)
[2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویتشناسی)
[3]. چالشهای تبیینیِ انقلابیها چه هستند؟ (آسیبشناسی)
[4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابیها چگونه است؟ (دشمنشناسی)
[5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعدهشناسی)
[6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری میانجامد؟ (اثرشناسی)
[7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصتشناسی)
[8]. استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟ (منطقشناسی)
▫️اساتید دوره، آقایان🔻
سعید صلح میرزایی
محمد علی رنجبر
اسماعیل فخریان
مهدی جمشیدی
کمیل خجسته
مهران کریمی
🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار میگردد.
▫️ثبتنام از طریق پیوند زیر🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light
💢مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
12-Narimani-Shab 03 Ramazan1398-001.mp3
8.29M
🔊 سخته به والله به خدا، روی تو رو نبینیم/سی شب بره یه افطاری، کنار تو نشینیم
▪️ #مناجات_سحرگاهی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از ویدیوهای رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو ویژگی مهم شهید مطهری، تولید فکر و نشر فکر بود.
۱۴۰۰/۰۲/۱۲
#جهاد_نرم_افزاری
#شهادت_استاد_مرتضی_مطهری
@video_khamenei
@t_manzome_f_r
دوازدهم اردیبهشت هر سال یادآور شهادت مردی است که توانست سعادت دماءالشهداء و فضیلت مداد العلماء را از آن خویش سازد.
▫️ شهید مرتضی مطهری بی شک از نوادر روزگار ما بود که اندیشه و قلمش، گفتار و نجوایش همه برای اسلام و انقلاب بود.
امام خمینی:
نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست. انبیا هم معلم بشر هستند.نقش بسیار حساس و مهمی است؛ و مسئولیت بسیار زیاد دارد.
صحیفه امام، جلد۹، صفحه۲۹۱
رهبر انقلاب اسلامی:
کار انبیا نجات بشریّت است، کار انبیا ایجاد یک جامعهی انسانیِ برتر و والاتر است؛ این است کار انبیاء؛ میگوییم «معلّم، شاغلِ شغل انبیاء است»، «معلّمی شغل انبیاء است»، عمق این حرف و مغز این حرف، این است. ۹۴/۰۲/۲۶
دوازدهم اردیبهشت ماه که مزین به بزرگداشت مقام معلم و استاد است را خدمت تمامی اساتید محترم، دبیران و فرهنگیان بزرگوار مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری تبریک و تهنیت عرض مینماییم.
انشاءالله در ظلّ عنایات حضرت حجت "ارواحنا له الفداء" در همه عرصههای زندگی بویژه در جهاد عظیم تبیین بدرخشید و موفق و موید باشید.
@t_manzome_f_r
[مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
▫️در پیغمبری دو تحول و دگرگونی هست، اول در وجود خود پیغمبر، بعثت، رستاخیز، انقلاب و تحول به وجود میآید، اول او عوض میشود، اول او از حالت رکود خارج میشود و بعد از آن، رستاخیزی عظیمتر در متن جامعه برپا میشود.
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
4_6003552213161479504.mp3
5.47M
لحظاتِ دعا خداحافظ
🎙حاج مهدی رسولی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#مقام_معظم_رهبری:
💐 #عید_فطر در واقع رجوع به #فطرت است.
#فطرت انسان گرایش به خدای متعال و به توحید و به مرکز واحدِ متعالیای است که همهی انگیزههای انسانها، همهی احساسات انسانها در آنجا میتوانند مجتمع شوند و کنار هم قرار گیرند.
۱۳۸۶/۰۷/۲۱
💐 #عید_سعید_فطر
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ
(مهارتهای جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی)
▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید.
موضوعات🔻
[1]. زمینههای صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورتشناسی)
[2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویتشناسی)
[3]. چالشهای تبیینیِ انقلابیها چه هستند؟ (آسیبشناسی)
[4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابیها چگونه است؟ (دشمنشناسی)
[5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعدهشناسی)
[6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری میانجامد؟ (اثرشناسی)
[7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصتشناسی)
[8]. استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟ (منطقشناسی)
▫️اساتید دوره، آقایان🔻
سعید صلح میرزایی
محمد علی رنجبر
اسماعیل فخریان
مهدی جمشیدی
کمیل خجسته
مهران کریمی
🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار میگردد.
▫️ثبتنام از طریق پیوند زیر🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light
💢مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#رهبر_معظم_انقلاب
💐 ارتباط ویژهی این روز با وجود مقدس نبیّاکرم صلّیاللَّهعلیهوآله، امری معلوم و آشکار است. من عرض میکنم اگر در هر روز عید فطر، امّت این بزرگوار، حرکت شایستهای نسبت به پیشوای عظیمالشّأن و رهبر معظّمِ الهیِ خود انجام دهد، آن وقت، عید فطر آنچنان که خدا خواسته و مقرّر شده است، یک عید نبوی و عید مصطفوی واقعی خواهد شد.
۱۳۷۳/۱۲/۱۱
💐 #عید_سعید_فطر
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
باسلام
مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری درصدد انجام پژوهشی با عنوان «فلسفۀ تراز انقلاب اسلامی» است، پیرامون این پژوهش نیازمند همفکری و همکاری با افرادی هستیم که تحصیلات حوزوی و یا دانشگاهی در رشته فلسفه دارند. در صورت تمایل به شناسه زیر اطلاع دهید🔻
@im_enqelabi
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ
(مهارتهای جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی)
▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید.
موضوعات🔻
[1]. زمینههای صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورتشناسی)
[2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویتشناسی)
[3]. چالشهای تبیینیِ انقلابیها چه هستند؟ (آسیبشناسی)
[4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابیها چگونه است؟ (دشمنشناسی)
[5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعدهشناسی)
[6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری میانجامد؟ (اثرشناسی)
[7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصتشناسی)
[8]. استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟ (منطقشناسی)
▫️اساتید دوره، آقایان🔻
سعید صلح میرزایی
محمد علی رنجبر
اسماعیل فخریان
مهدی جمشیدی
کمیل خجسته
مهران کریمی
🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار میگردد.
▫️ثبتنام از طریق پیوند زیر🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light
💢مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
هدایت شده از صوتهای رهبر انقلاب
بیاناترهبرانقلابدردیدارمسئولاننظاموسفرایکشورهایاسلامیموسیقی.mp3
3.86M
عید فطر آنطورى که از مجموع آثار و بیانات صادرهى از بزرگان دین استفاده میشود، یکى از مهمترین خصوصیاتش این است که عید امت واحده است: اَلَّذى جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عیدا؛ عید همهى مسلمانان است. معناى این، نگاه امتسازِ دین مقدس اسلام و تعالیم پیامبر بزرگوار است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى
۱۳۹۳/۰۵/۰۷
#عید_سعید_فطر
#عید_امت_واحده
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
با مردم حرف بزنید
حرف زدن با مردم و مشکلات را و راهحلها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوههای مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راهحلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بیتوجّهی میکنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم میشود؛ نه، هر مشکلی راهحلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی. در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق میافتد - خب همهی ماها اشتباه میکنیم دیگر؛ خطا در کار ماها کم نیست - از مردم عذرخواهی کنید؛ صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید. مردمی بودن این جهات مختلف را دارد. گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگنمایی؛ صادقانه [بگویید] این کارها را انجام دادهاید.مردمی بودن اینها است؛ اینها جهات مختلف مردمی بودن است.
بیانات در نخستین دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
پ.ن: آقایان مسئول، ما شما را به صداقت و اخلاص میشناسیم. اما صحبت کردن با مردم و اقناع افکار عمومی و اقدام بهنگام را جدّی بگیرید و الا به تصریح رهبر انقلاب، اعتماد عمومی مردم را از دست خواهید داد.
@fakhrian_ir
@t_manzome_f_r
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم
سرکار خانم امیری
مسئول محترم آموزش استان فارس
سلام علیکم
• با احترام، بدینوسیله رحلت جانسوز پدرگرامیتان را خدمت شما و خانواده محترمتان تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای ایشان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و جزای جزیل خواستاریم.
ان شاءالله خداوند روح آن مرحوم را با ائمه اطهار "علیهمالسلام" محشور فرماید.
[واحد آموزش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
#گزارش_تصویری
دورهمی اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #کاشان همراه با صرف افطاری
سخنران: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
زمان: چهارشنبه ۷ اردیبهشت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️مهمترین مسائل مطرح شده در سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان
۱. در هیچ یک از مسائل کشور بنبست وجود ندارد.
۲. از مهمترین مشکلات کشور این است که جوانان با مسئولین ارتباط مستقیم ندارند.
۳. در نمره دادن به مجموعهها و نهادها، علاوه بر مصادیق، باید کليت مجموعه را نیز دید.
۴. میبایست قلب را با شنیدن موعظه حیات بخشید.
۵. بعضی از مهمترین اهداف انقلاب:
الف. تبدیل حکمرانی فردی و استبدادی به حکمرانی مردمی
ب. تبدیل تبعیّت در سیاستهای کشور و خارج از کشور به استقلال
۶. دانشگاه جزو مهمترین مسائل کشور است.
۷. دوجور نگاه به دانشگاه وجود داشته و دارد:
الف. نگاه انقلاب که دانشگاه را جایگاهی برای نخبهپروری، برای پیشرفت کشور، برای حلّ مسائل کشور، برای تولید علم به منظور تأمین اقتدار ملّی، برای دیندار شدن دانشجوها میداند.
ب. نگاه جریان واپسگرای ضدّ انقلاب که دانشگاه را محلی برای مهرهسازی در راستای اهداف خودشان میداند.
۸. به مسأله استعمار و استعمارنو بپردازید.
۹. انقلاب به تبعِ هویّتبخشی به ملت ایران، به دانشگاه هویّت بخشید.
۱۰. جمهوری اسلامی هم به دانشگاههایش افتخار میکند و هم دغدغهی دانشگاه را دارد.
افتخار میکند به جهت:
الف. تعداد دانشجو
ب. تعداد استاد
ج. پشرفت علمی چشمگیر
د. تربیت نخبگان برجسته
ه. حضور دانشآموختگان دانشگاهها در مدیریتهای دولتی
و. وجود نمودارهای اسلامی و دینی ممتاز
دغدغه دارد به جهت وجود جریان وابستۀ واپسگرای ضدّ انقلاب.
دغدغۀ اصلی انقلاب، در درجۀ اول هویتزدایی و آرمانزدایی از دانشگاه است که گاهی با عنوان ضرورت ایدئولوژیزدایی مطرح میشود.
۱۱. هویّتزدایی یعنی مبانی اندیشهای و رویکردهای تاریخی و ملّی یک کشور تحقیر بشود، گذشتۀ یک کشور تحقیر بشود، گذشتۀ انقلاب تحقیر بشود، کارهای بزرگی که انجام گرفته کوچکنمایی بشود؛ و البتّه عیوبی وجود دارد و این عیوب هم ده برابر بزرگنمایی بشود؛ هویّتزدایی یعنی این. آن وقت به جای این هویّت، منظومۀ فکری غرب جایگزین بشود؛ که یک نمونهاش همین سند ۲۰۳۰ آمریکاییها است که این، مظهر سلطهی نواستعماری غربی در زمان ما است؛ یعنی یکی از نمونههایش این است.
۱۲. باید در مقابل هویّتزدایی دشمن ایستاد.
۱۳. آرمانزدایی یعنی بیتفاوت کردن افراد نسبت به فقر و فساد و تبعیض؛ نسبت به این سه شیطان بزرگ و سه عنصر پلید در جامعۀ منحرف ــ فقر و فساد و تبعیض ــ که باید از بین برود، باید با این مبارزه بشود، اینها را بیتفاوت کنند؛ بیتفاوت شدن نسبت به سلطۀ فرهنگ غربی، کمانگیزه شدن دربارۀ شاخصهای انقلاب اسلامی.
۱۴. امروز جهان در آستانۀ یک نظم جدید است؛ یک نظم بینالمللی جدید در پیش است برای دنیا،
همۀ کشورها از جمله کشور ایران اسلامیِ ما وظیفه دارد جوری در این نظم جدید حضور پیدا کند ــ حضور سختافزاری و حضور نرمافزاری ــ که بتواند امنیّت کشور را، و منافع کشور را و ملّت را تأمین کند، در حاشیه نماند، عقب نماند. خب اگر قرار شد که کشور بخواهد یک چنین کار بزرگی را انجام بدهد یعنی حضور سختافزاری و نرمافزاری داشته باشد در تشکیل نظم جدید جهانی، بیشترین مسئولیّت به عهدۀ کیست؟ صفوف مقدّم چه کسانی هستند؟ دانشجوها، دانشگاهیان؛ یعنی شماها باید جلوتر از همه باشید؛ شماها بایستی تأثیرگذارترین قشرها باشید.
۱۵. چند توصیه به دانشجوها دارم:
الف. پرهیز از انفعال و ناامیدی
ب. باید کانون تزریق امید به بخشهای دیگر باشید
ج. پرداختن به اندیشهورزی. در دانشگاه دوچیز لازم است: فکر و علم. علم بدون فکر مشکلساز میشود.
د. با مسائل کشور مماس بشوید، مسائل را از نزدیک ببینید و درک کنید.
ه. از لحاظ فکری جریانسازی و گفتمانسازی کنید.
و. مطالبهگری کنید و از مسئولین بخواهید که کار جدّی بکنند.
ز. برخورد تند و تیز نکنید، با منطق حرکت کنید.
ح. مبانی اعتقادی خودتان را محکم کنید.
ط. در مطالبهگری، با نه در صورتبندی و نه در ارائۀ راهحل با دشمن هم مخرج نشوید.
ی. فعالیتهای بینالمللی داشته باشید.
ک. جوانان، مسئولیت فعلی خود را پلّهای برای مسئولیتهای بالاتر قرار ندهند.
۱۴۰۱/۰۲/۰۶
✍️مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️مهمترین مسائل مطرح شده در سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان ۱. در هیچ یک از مسائ
میتوان و بلکه باید برای هر کدام از این مسائل، متنها و یادداشتهای متعدد نوشت و در مجامع علمی مورد بحث و گفتگو قرار داد.