تبیین منظومۀ فکری رهبری
رهبر انقلاب اسلامی: تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضر
28.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدرتِ جمعیت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
📚مختصات ایران در نظم نوین جهانی
🔹[۱]. دهکده جهانی چندی است تغییراتی جدی را به خود میبیند. آن کدخدا دیگر ابهت پیشین را ندارد و این را در معاشرت با موجود خیالی به همه نشان داد. چنان به خفت افتاده است که همپیمانان او، تجربه نافرجام دوستی و همپیالگی با او را مایه عبرت دیگران عنوان میکنند. از آن سو، اسرائیل، همان صهیونیست غاصب، دیگر به جایی رسیده است که احساس سرگشتگی و ناتوانی در «بازدارنگی» خود در سرزمینهای اشغالی را جار میزند. دیگری، اکراین، همان یار غار یهود و دوست دیرین آمریکا، همان که مردمان چشم آبی و پوست سفید را در خود جای داده است، ناکام در جنگی شد که با وعده آمریکا پا به میدان آن نهاد و نارو خورد؛ اینک، به آینهای در پیش روی شیفتگان اخلاق و منش آمریکایی تبدیل شده است تا آینده خود را در آن ببینند. همه اینها به کنار، مردم آزاده جهان همه گوش شدند و همه هوش، و نظاره میکنند آنچه را تاکنون با چشم بسته مینگریستند، حال هر روزنه آزادیبخش را دنبال میکنند و فریاد آزادیخواهی از حلقوم گردگرفتهشان خاموش نمیشود. گویی دهکده جهانی چشم باز کرده و مترصد ترسیم نظم نوینی برای خویش است. اما ایران همان آغازکننده نقطه عطف انقلاب، در این نظم نوین مستحق و بلکه ملزم به تعیین جای نشیمن خود، پیش از اتمام نقشهکشی جهانی است. اما چه ساز و کاری لازم است تا ایران قلمبهدست در این طراحی باشد؟
🔹[۲]. از آنجایی که ما شهروندان مطیعی برای دهکده جهانی نیستیم(شهید آوینی)، حاضر نخواهیم بود دل به اصرار دشمن مبنی بر عادی شدن دولتی دهیم. ما هیچ برنامهای نداریم که خود را با ساز و کار نظام سلطه منطبق کنیم و همچون دیگر کشورهای «سربهزیر» خود را در ساختار جهانی هضم کنیم. با این وجود، در نگاه ما وارد شدن در خانواده جهانی امر بدی نیست، آنچه را ما نمیپسندیم، تحمیل وابستگی است. ما قائل به قطع ارتباط با دنیا نیستیم اما میخواهیم «هویت و شخصیت»مان از بین نرود(بیانات در دانشگاه امام حسین(علیهالسلام)؛ ۳خرداد ۱۳۹۵). بنابراین باید مرزبندی «صریح/بهجا/بهاندازه» با جبهه دشمن برای خود تعریف کنیم و با «منضبط» کردن ارتباطات خود با کشورهای جهان، ضمن حفظ «هویت» ایرانی-اسلامی خود، از ویژگیهای برتر هویتی آن کشورها بهره ببریم. به این ترتیب، باید این امیدواری را در مردم زنده نگهداشت که هم میتوان با جهان همافزایی کرد، در حالیکه مستقل، آزاد و مقتدر در «جایگاه اختصاصی» خود سربلند ایستاد.
🔹[۳]. تجربه چهل ساله انقلاب نشان میدهد که انقلاب ظرفیت مقابله با چالشها را در هر سطحی دارد. از آن سو، ما تحقق وعده الهی را به چشم دیدهایم؛ و باور داریم حتی وعده الهی نیز با تلاش و خواست یک ملت رقم میخورد. بنابراین، ایران باید جایگاه خود را نظم نوین جهانی «خود» طراحی و تعیین کند، پیش از آنکه مختصاتی بر او تحمیل شود. در راستای رسیدن به این مهم، باید قوی شویم؛ اقتصاد خود را به سمت «درونزا» و «اقتصاد مقاومتی» سوق دهیم تا تحریم و تغییرات و برگریزان جهانی نتواند بر آن موثر افتد. در تحصیل اقتدار، باید چنان عمل کنیم که به قله «بازدارنگی» دست یابیم؛ در این صورت است که دشمن ما را به رسمیت میشناسد و مجبور خواهد شد در برابر مردم ما گردن احترام خم کند. در این نقطه است که فکر و هوس اقدام برای براندازی و ضربه از سرش میپَرد. ما از فرهنگ غنی و پرباری برخورداریم، بنابراین باید توانایی و قوامیافتگی فرهنگی را تقویت کنیم تا ضمن وادار کردن دشمن بر کُرنش، قابلیت و جرأت صدور فرهنگ خود به دیگر کشورها را نیز در خود پرورش دهیم. اگر بخواهیم موارد گفته شده را در یک جمله جمعبندی کنیم، نتیجه این خواهد شد که ما «امروز به استحکام ساخت درونی ملّت و نظام اسلامی احتیاج داریم(در دیدار نمایندگان مجلس؛ ۳۰خرداد ۱۳۹۷). بنابراین، ایران اسلامی با گام نهادن به راه سومی که نه منطبق بر نظریههای خاک گرفته گذشته است و نه پایبند بر نظم منحّط جهانی، میتواند در شکلگیری نظم نوین جهانی نقش موثری را بر عهده بگیرد و جوامع بشری را از نفوذ فرهنگ غرب نجات دهد.
✍ راضیه شعبان
از فراگیران سطح۲ مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر به دست الهی رزمندگان اسلام، مبارک باد.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر به دست الهی رزمندگان اسلام، مبارک باد. @t_manzome_f_r مجموعهی
خرمشهرها در پیش است
خرمشهر که در آبان ماه۱۳۵۹ خونینشهر شده بود، پس از ۱۹ ماه، در عملیات «بیتالمقدس»، با رمز «یا علی بن ابیطالب»، پس از ۲۴روز رزم بیامان، در سوم خرداد ۱۳۶۱بطور کامل آزاد شد. فتح خرمشهر مانند یک «معجزه» بود. سالها پس از این معجزه، رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سوم خرداد ۱۳۹۵ در دانشگاه افسری امام حسین(علیهالسلام) دربارۂ خرمشهرهایی که در آینده در پیش داریم گفتند: «جوانهای عزیز! بچههای عزیز من! فردا مال شما است، آینده مال شما است، شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید، شما هستید که بار مسئولیّت را بر دوش دارید، خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی [بلکه] در یک میدانی که از جنگ نظامی سختتر است، البته ویرانیهای جنگ نظامی را ندارد، بلعکس آبادانی به دنبال دارد، اما سختیاش بیشتر است». به راستی چه خرمشهرهایی در پیش است؟ ویژگیهای عملیات آزادسازی خرمشهر و اهمیّت این فتح چه بوده که از آن بعنوان «نماد پیروزی حق بر باطل» و از «روزهای فراموش نشدنی» یاد شده است؟ از فتح خرمشهر چه درسهایی میتوان آموخت؟
[۱]. دشمن کاملاً به منطقۀ عملیاتی ما برای آزاد سازی خرمشهر اِشراف اطلاعاتی داشت و این امر کار را بسیار سخت میکرد، امّا پیشبینی دشمن این بود که ما از سمت اهواز در طول جادۀ اهواز خرمشهر حرکت میکنیم در حالیکه خرمشهر از سمت ایران آزاد نشد و آزادسازی از نقطهای صورت گرفت که عراق به ایران حمله کرده بود و این یکی از ویژگیهای جالب این عملیات بود. رزمندگان با عبور از رودخانۀ کارون به قلب جادۀ اهواز خرمشهر یورش بردند و نیروهای بعثی عراق را در محاصره قرار دادند.
[۲]. عمدهترین عامل پیروزی در عملیات بیتالمقدس «اصل وحدت فرماندهی» بود. شرکت گستردۀ نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی و لزوم فرماندهی مشترک آنان در تاریخ جنگ سبب شد که چندگانگی ظاهری باعث اختلال در امر فرماندهی نشود و همه زیر سایۀ فرماندهی یکسان به این پیروزی شگرف دست یابند. ویژگی دیگر این عملیات این است که بیشترین مساحت از خاک کشور(۵۴۰۰کیلومتر مربع) نسبت به دیگر عملیاتها آزادسازی شده و تعداد ۱۹ هزار اسیر و تلفات بالایی از دشمن گرفته شد. این پیروزی در شرایطی حاصل گردید که دشمن از امکانات نظامی فراوان و حمایت ابرقدرتها برخوردار بود و رزمندگان اسلام در فشارِ تحریم با نیروی ایمان، مقاومت کرده و جنگیدند.
[۳]. فتح خرمشهر از دو جهت حائز اهمیّت بود؛ نخست اینکه با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحلۀ نوینی شد و قوای اسلام با حملۀ کوبندۀ خود، مرحله به مرحله، پیروزیهای تازهای را به ارمغان آورد. دوم اینکه این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرتهای استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع «تهاجم» به موضع «دفاع» بیفتند. فتح خرمشهر آنچنان سترگ بود که دستگاه تبلیغاتی غرب مجبور به «اعتراف به پیروزی» بزرگ ایران و وارد کردنِ ضربۀ استراتژیک و روانی شدید به ارتش بعثی شد. امام خمینی فتح خرمشهر را از «امدادهای غیبی» دانسته و فرمودند که این فتح یک مسالۀ عادی نیست.(صحیفه امام، ج۱۶، ص۲۷۰)
[۴]. حال که اهمیّت و ویژگیهای مختصری از فتح خرمشهرِ سال ۱۳۶۱ بیان شد، جا دارد به بخشی از خرمشهرهایی که اکنون در اشغال دشمن است اشاره نماییم که مهمترین آنها «فضای مجازی» ماست، که در اشغال دشمنِ «خبیث» و «سلطهطلب» قرار دارد. آری یکی از خرمشهرهای اشغالی ما همین فضای مجازی است، که آزادسازی آن به مراتب دشوارتر از خرمشهرِ سال ۱۳۶۱ است. آیا الان زمان رفع این اشغال فرانرسیده است؟ آیا دستوری از فرمانده برای شکستن این حصر صادر نشده است؟ آیا اهمیّت این اشغال و اثرات آن، بر تمام وجوه و اقشارِ جامعه و «سبک زندگی مردم»، بر مسئولین فرهنگی پوشیده است؟ آیا خاکریزهای اندیشه و افکار جوانان ما، در این خرمشهر مورد هجمه قرار نگرفته است؟ آیا دفاع از مرزها و حدود و ثغورِ سرمایههای معنوی ما، کم اهمیّتتر از سرمایهها و مرزهای زمینی ماست؟
[۵]. رهبر انقلاب مدتهاست دربارۀ اشغال این فضا و خطرات آن هشدار میدهند از جمله، در جمع مسؤولان جبهۀ فرهنگی انقلاب فرمودند: «فضای مجازی حقیقتاً «قتلگاه» نوجوانان و جوانان شده است. منطقۀ عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است. باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید.» (۱۹ آبان ۱۳۹۵) ایشان ابزار رسانهای که در دست دشمن باشد را به «سلاح شیمیایی» در جنگ نظامی تشبیه مینمایند. (۱۷ مهر ۱۳۹۷) مسئله مدیریت فضای مجازی جزو مسائل مهم ماست که این مسئلۀ بلندمدت هم نیست، مسئلۀ «کوتاهمدت» و «میانمدت» و جزو مسائل «نزدیک» ماست که باید [ به آن توجه بشود.] (۲۲ تیر ۱۳۹۹) فرمان شکستن حصرِ فضای مجازی مدتهاست که صادر شده است اما گویا «تعارضِ منافع» گوش شنوایی برای شنیدن باقی نگذاشته است.
✍ زهرا حاجیحسنی
از فراگیران سطح۲
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️یک روز در خیابانی نزدیک دانشگاه تهران پیاده میرفتم که ناگهان با آقای هاشمی رفسنجانی روبرو شدم. دیدم آقای هاشمی با تعجب و شگفتی به من نگاه میکند به من گفت شما چطور به این شکل در خیابان راه میروید و خود را مخفی نمیکنید؟! گفتم: برای چه مخفی شوم؟ من امام جماعت هستم و منبر میروم. گفت شما تحت پیگرد هستید. گروه ۱۱ نفره لو رفته است. آقای آذری قمی دستگیر شده و ما هم در تهران تحت تعقیب هستیم...
#کتاب_خون_دلی_که_لعل_شد
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
غفلتِ جریان سوز.mp3
6.8M
غفلتِ جریانسوز
⁉️ما چه باری میتوانیم از دوش انقلاب اسلامی برداریم؟
❌موجسواری جریان مخالف انقلاب اسلامی، برای احیای اقتصاد وابسته.
‼️یک روز هجمه به آقای رحیم پور ازغدی،
یک روز هجمه به آقای پناهیان و یک روز هم حمله به مهدی جمشیدی
👈خطاب به بزرگانِ جریان انقلاب: برای بچههای انقلابی پدری کنید.
👈خطاب به رفقای انقلابی: اگر هوای هم را نداشته باشیم، جریان مخالفِ انقلاب هر روز بچههای خط مقدم انقلاب را یکی یکی قلع و قمع میکند.
👈خطاب به خبرگزاریها و نشریات انقلابی: چرا بهموقع حمایت نکردید؟
این صوت را باید همه بچه انقلابیها بشنوند.
#آیتاللهالعظمیصافی #آیتاللهمصباح #آیتاللهمیرباقری #رحیمپورازغدی #علیرضاپناهیان #مهدیجمشیدی
@fakhrian_ir
ج۱.تبیین مباحث جمعیتی.mp3
13.46M
🔊#صوت_کامل
#سلسه_جلساتِ "تبیین مباحث جمعیتی"
✴️جلسه اول
🎙مدرس: حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین ندیمی
۱۴۰۱/۰۳/۰۲
#جهاد_تبیین
#ایران_جوان
#فرزند_آوری
@t_manzome_f_r
[مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
دوره آموزشی_مهارتی #چراغ
#جلسه_پنجم
🔸موضوع: استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟
🔹مدرّس: دکتر مهدی جمشیدی
🔸چهارشنبه ۴خرداد، ساعت ۱۷:۳۰
🔹مدت زمان جلسات حداکثر یکساعت و سیدقیقه میباشد.
▫️این جلسات بصورت زنده و برخط در اسکایروم، از طریق سامانه آموزش الکترونیکی مجموعهی تبیین برگزار میگردد.
💢توجه: حضور در جلسات لازم است و صوت در اختیار فراگیران محترم قرار نمیگیرد.
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️بعثت به معنای یک انگیزش، یک انقلاب، یک تحول، یک دگرگونی و یک رستاخیز در وجود پیامبرِ برگزیده است، بعد از آنکه این انقلاب در نبی به وجود آمد، آن وقت نوبت آن است که همین انقلاب در محیط خارجی انجام بگیرد.
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید
فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد کنگرهی بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
📝 متن کامل بیانات را بخوانید🔻
https://khl.ink/f/50291
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
sot_01.mp3
23.66M
﷽
📌جلسهی هماندیشی خانوادگی
🎙سخنران: حجةالاسلام و المسلمین فخریان
👈 در جهاد تبیین چه اتفاقی باید بیفتد؟
آرایش ما در جهاد تبیین تدافعی است یا تهاجمی؟
📆 چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
🕌 قم، حسینیه آبشار
این صوت را از دست ندهید.
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
السَّلام عَلیکَ یا جَعفربنمحمدالصادق
▫️دومین جلسه هماندیشی خانوادگی
🔸باحضور: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔹با موضوع: نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین
🔻زمان: جمعه ۶ خردادماه، ساعت ۱۷:۳۰
🔺مکان:
مسیر اول: خیابان ایستگاه راهآهن، کوچه۱۰، فرعی ۱۹، حسینیه شهید آیتالله مویدی قمی
مسیر دوم: روبروی صحن جوادالائمه، انتهای کوچه آبشار، خیابان بوعلی سینا، کوچه ۱۹، حسینیه شهید آیتالله مویدی قمی
#اجتماع_اصحاب_حق
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هیئت اصحابالحسین"علیهالسلام" _ قم
#اطلاعیه
#جلسات_تدریس
#ششمین_دوره_آموزشی_منظومه_فکری_رهبری
🔸چهارمین جلسه تدریس کتاب "همرزمان حسین علیهالسلام"
#گفتار_نهم_دهم
🔸مدرس محترم: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔹زمان: چهارشنبه ۴ خرداد، ساعت ۱۶
پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه لازم است.
پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری برگزار میگردد.
پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند.
پ.ن۴: اتاق جلسه از ساعت ۱۵:۳۰ باز میشود.
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
1264656129_997197372.mp3
8.29M
🎙 #بشنوید
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
50.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #ببینید
فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیینگر
مرور سریع به مهمترین مسائلِ بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
Negar_۲۰۲۲۰۵۲۵_۲۰۱۳۲۲.png
5.17M
#تبیینگر
فایل چاپی
مرور سریع به مهمترین مسائلِ بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️زهد یعنی چه؟ یعنی بیرغبتی، یعنی چشم بستن از این جلوههای فریبندهی مادی و دنیوی.
زهد اسلامی معنایش این است که تو انسانی که هزار جاذبهی مادی که در روح و نفست هست -جاذبهی شهوت هست، جاذبهی مقام هست، جاذبهی راحتی هست، جاذبهی کم کار کردن و بسیار بهره بردن هست، جاذبهی پول هست و خلاصه جاذبهی یک زندگی عافیتمندانهی بیدردسر بیمسئولیت در روحت هست- برای خاطر هدف، خودت را از این همه جاذبه خلاص کنی.
#کتاب_همرزمان_حسین(علیهالسلام)
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه #جلسات_تدریس #ششمین_دوره_آموزشی_منظومه_فکری_رهبری 🔸چهارمین جلسه تدریس کتاب "همرزمان ح
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح
✴️چهارمین جلسه تدریس کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام)
👤مدرس: حجةالاسلام فخریان
📆تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۴
🏷حیات سیاسی اجتماعی انسان ۲۵۰ ساله به چهار بخش تقسیم میشود:
▫️بخش اول: دوره صبر و بصیرت
۲۵ سال طول کشید و اسم این دوره را دوره صبر و بصیرت گذاشتیم.
که حضرت امیرالمومنین بین #اهم: حفظ اصل نظام اسلامی و #مهم: قیام مسلحانه برای گرفتن حق خود بود، اهمّ را انتخاب کرد.
برخلاف بعضی از تعابیر که میگویند امیرالمؤمنین(علیهالسلام) ۲۵سال خانه نشین شد، و به کشاورزی پرداخت، و دنبال آباد کردن نخلستانها بود، حضرت در این ۲۵سال، دومین شخصیت حکومت محسوب بود و هر جا لازم بود تشریف داشته و تأثیرگذار بودند، برای حرکت نظام اسلامی به سمت اهداف.
▫️دوره دوم، دورهی احیاء حکومتِ اسلامی است. یعنی ۴سال و نیم حکومت اميرالمؤمنين و ۶ ماه حکومت امام مجتبی «علیهالسلام»
▫️دوره سوم مشترک با چهارم است، یعنی دوره (هویتیابی و هویتبانی) و (ایجاد و ادراه تشکیلات مذهبی_سیاسی مخفی)، با این تفاوت که در دوره سوم، تشکیلاتسازی سیاسی_مذهبی پررنگتر بود.
رهبر انقلاب⬅️دشمن از چه ابزارهایی برای غلبه استفاده میکند:
1⃣ ارعاب و ترساندن مردم
2⃣ تجهیل و جاهل نگهداشتن مردم
3⃣کار بعدی دشمن، سرگرم کردن مردم به پندارهای دروغین و شایعهپردازی و مهندسی افکار عمومی
▫️دو آفت بزرگی که نمیگذارد، انقلابیها انقلابی بمانند:
1⃣ ترس - ترس از جان، ترس برای حفظ منافع خود و ترس از دست دادن آن - که از انسان، یک آدم محافظهکار میسازد.
2⃣طمع ودنیاخواهی و میل به رفاه و اشرافیت
🛑چرا حکومت نسبت به امام باقر حساس شد؟ چون امام به دنبال تشکیلات سازی و مبارزه سیاسی با طاغوت بود. دشمن با درس وبحث امام مشکلی نداشت!
الان هم دشمن با حوزه و دانشگاه خنثی، با طلبه و دانشجوی بیخبر و بیکنش و بیحال، کاری ندارد.
⚔مبارزه همه جانبه امام سجاد تا امام عسکری با دستگاه خلافت، نه فقط مبارزه فکری بلکه مبارزهی سیاسی، تبلیغاتی و نظامی بود؛ که این مبارزه حالت تهاجمی و حمله داشت نه صرفا دفاعی.
🔴نهضت عاشورا، مادر تمام نهضتها در طول تاریخ شیعه بوده، وهمه نهضتها مدیون آن نصف روز مبارزه بیامان امام حسین «علیهالسلام» هستند. امام حسین، یک تاریخ مبارزه ساخت و تضمین داد برای دوام مبارزه در طول تاریخ بشریت.
❤️هرجا قیامی اتفاق میافتد، مدیون قیام علنی امام حسین «علیهالسلام» است.
🧠ضرورت فعالیتهای فکری قبل از مبارزه و هنگام مبارزه: قبل از مبارزه میدانی باید گفتمانسازی و تبیین صورت بگیرد.
💯پیشرفت و پیروزی در مبارزههای میدانی، مرهون گفتمان سازی است.
🗣گفتمان سازی یعنی: یعنی اقناع و همراهسازی افکار عمومی. هر حرکتی که افکار عمومی همراهش بود، پیروز است.
گفتمانسازی: یعنی ورود آگاهانه مردم به میدان و اقناع افکار مردم.
🏴 تحلیل قیام امام حسین «علیهالسلام»:
❎تحلیل اول: امام برای گرفتن حکومت قیام کرد.
❎تحلیل دوم: امام برای شهادت قیام کرد.
✅تحلیل رهبر انقلاب: امام آمد برای مبارزه بیامان با طاغوتی که خط اسلام را تحریف کرده است.
دو نکتهی مهم:
۱. هزینه مقاومت خیلی کمتر از سازش است.
۲. ما باید برای غرب مسألهسازی کنیم، اولین جایی که باید غرب را به چالش بکشیم، ذهن مردم خودمان است، باید به دنبال برجسته کردن چالشهای غرب باشیم.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#اطلاعیه
#جلسات_تدریس
#ششمین_دوره_آموزشی_منظومه_فکری_رهبری
🔸جلسه فوق العاده تدریس کتاب "همرزمان حسین علیهالسلام"
🔸مدرس محترم: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔹زمان: پنجشنبه ۵ خرداد، ساعت ۱۶
پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه اختیاری است ولی به جهت اهمیت مباحث برنامهریزی بفرمایند حضور داشته باشند.
پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس ذیل برگزار میگردد.
پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند.
پ.ن۴: اتاق جلسه از ساعت ۱۵:۳۰ باز میشود.
[واحد آموزش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
@t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
برشِ اغواگر
چند جمله با داود مدرسییان
_________________
[1]. رهبر انقلاب در دیدار روز گذشۀ خود با نمایندگان مجلس، در فرمودند: «در مسائل کشور، مسائل اصلی وجود دارد مسائل فرعی وجود دارد. تا وقتی مسائل اصلی پیش پای ما است، نوبت به مسائل فرعی نمیرسد. سراغ مسائل فرعی رفتن در حالیکه ما مسائل اصلی جلوی چشم داریم، جایز نیست، دنبال حل مشکلات اساسی باشید. مسائل و موضوعات را اصلی و فرعی کنید.» ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
[2]. آقای مدرسییان با استناد به این بخش از بیانات رهبر انقلاب، برشی از سخنرانی آیتالله خامنهای در دیدار سال گذشتۀ خود با نمایندگان را آورده که این برش، اغواگر و صرفاً مؤید مطلوب مدرسییان است.
او مینویسد:
مسئلۀ اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است اما دوستان پایداری و برخی دلسوزان حزباللهی بدنبال طرح صیانت مجازی هستند!
و این ادعای خود را مستند به این برش از بیانات رهبری میکند:
«مسئلۀ اصلی مردم فضای مجازی و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت نیست؛ مسئلۀ اصلی مردم چیزهای دیگر است؛ مسئلهی اصلی مردم بیکاری جوانهاست، مسئلۀ اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئلهی اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را میشکند، مسئلۀ اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان جوان مبتکر را که میتواند کار انجام بدهد مأیوس میکند.» ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
[3]. در حالی که این بیانات رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس نیست، خطاب به نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری است که بعضاً مسائل و موضوعات غیرمهم و گاه انحرافی را در برنامههای تبلیغاتی خود مطرح میکردند:
«من شنیدم گفته شده که نامزدها در مناظرات و در گفتگوها نظر خودشان را در باب فضای مجازی بگویند یا در باب سیاست خارجی بگویند؛ نه آقا، مسئلۀ اصلی مردم فضای مجازی و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت نیست؛ مسئلۀ اصلی مردم چیزهای دیگر است؛ مسئلۀ اصلی مردم بیکاری جوانهاست، مسئلۀ اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئلهی اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را میشکند، مسئلۀ اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان جوان مبتکر را که میتواند کار انجام بدهد مأیوس میکند.»
بیانات در دیدار با نمایندگان مجلس ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
[4]. و اما خطاب رهبر انقلاب به مجلسیان پیرامون مسئلۀ فضای مجازی:
«مسئلۀ مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ کوتاهمدّت و میانمدّت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید [به آن توجّه بشود] و امثال اینها مسائل کلیدیای وجود دارد. توجّه کنید دچار حاشیهها نشوید، دچار مسائل فرعی و بیاولویّت نشوید.»
بیانات در دیدار با نمایندگان مجلس ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
اسماعیل فخریان
https://eitaa.com/fakhrian_ir
🏴امام صادق «علیهالسلام» مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود. مرد علم و دانش بودنش را همه شنیدهاید. محفل درس امام صادق «علیهالسلام» و میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد، هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بینظیر بود. همهی حرفهای درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول یک قرن و اندی به وسیلهی مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود، همهی آنها را امام صادق «علیهالسلام» به شکل درست #بیان کرد.
رهبر انقلاب اسلامی
#امام_صادق(علیهالسلام)
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
السلام علیک یا اباعبدالله
• جز تو به هر چی فکر میکنم آرامشم رو بهم میزنه...
حسین ای جانم ای جانم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از چهارده معصوم "علیهمالسّلام"
#مهدویت
ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهی، با کمکهای معنوی غیبی و با ادعیهی زاکیه و هدایتهای معنوی ولیاللهالاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامی را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامی را برافراشته نماید. این، آیندهی قطعی شماست. جوانان، خودشان را برای این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهای مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.
✳️بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانوادههای شهدا
۱۳۷۶/۰۵/۲۹
#انتظار
#سخن_ناب
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r