تبیین منظومۀ فکری رهبری
دوره آموزشی_مهارتی #چراغ #جلسه_پنجم 🔸موضوع: استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟ 🔹مدرّس: دکتر مهدی ج
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح | #جهاد_تبیین
💡پنجمین جلسه دوره آموزشی چراغ
📆تاریخ: چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱
👤مدرس: دکتر مهدی جمشیدی
📜موضوع: استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟
_______
🏷سیر مفهومسازی که در ذهن رهبری خلق شده است و ایشان مطرح و تأکید کردند:
🔹اولین مفهوم👈 گفتمانسازی
به این معنا که حرف و فکر انقلابی را در جامعه رواج دهید.
🔹دومین مفهوم👈 تبیین
نقطه اوج آن در دورۀ فتنه بوده است.
🔹سومین مفهوم👈 تحریف
یک مفهوم سلبی است.
«اگر تحریف اثرگذار اثر نگذارد تحریم اثر نخواهد گذاشت»
🔹چهارمین مفهوم👈زنجیره تواصی به حق و صبر
یعنی باید در متن جامعه یک سلسله از گفتنها و تبیینگریها شکل بگیرد، معطوف به حق و صبر و بصیرت.
🔹پنجمین مفهوم👈 روایت
«اگر حضرت زینب (سلاماللهعلیها) نبود عاشورا و قیام امام حسین در این جنگ روایتها گم میشد»
🔹ششمین مفهوم👈جهاد تبیین
🔹هفتمین مفهوم👈 خواص اغواگر
یک مفهوم سلبی
🖋نکته اول🔻
رهبری نزدیک به ۳۰ سال است تلاش میکنند که حلقهای را در جامعه فعال کند که نسبت به جامعه روشنگری کند.
🔅جهاد تبیین مسئله نوظهوری نیست.
درکهای مقطعی/موسمی/ جزئی از جهاد تبیین نارواست❌
🔴اشکال
آیا اصلاً استدلال موثر است؟ اگر همه چیز خوب وبر وفق مراد باشد،جهاد تبیین و روشنگری موضوعیت ندارد؟
(تبیین در جایی موضوعیت پیدا میکند، که واقعیت های منفی وجود دارد)
#پاسخ
بله استدلال مؤثر است زیرا:
۱.همه اشکالات واقعیت ندارند و با استدلال میتوان پاسخ داد.
۲.حتی اگر واقعیت داشته باشند باز با استدلال انکار و تقلیل داده میشود.
⬅️ تبیین به کار میآید چون هیچ زمان جنگ شناختی از موضوعیت ساقط نمیشود.
با وجود این نکات گاهی استدلال ناتوان و غیرمؤثر میشود.
چه زمانی؟
زمانیکه، به هنگام و جبههای عمل نشود و روایت غالبِ منفی شکل بگیرد.
🔍ما اگر کار رسانهای و تبیین نکنیم، حق، باطل و باطل، حق میشود، و جامعه میپذیرد و مجبور به عقبنشینی میشویم.
استدلال از نظر اثرگذاری، تابع فضای اجتماعی و روایت است. قدرت استدلال به تنهایی کفایت نمیکند، روایت برآمده از این است که جبههوار عمل شود.
خاموشی
موضع نگرفتن
سکوت
مصلحت اندیشی
مساویست با نبودن❌
شخصیتهای روایتساز، تمدنساز هم هستند.
📍 انسانِ تمدنساز هم قدرت معرفتی و علمی دارد و هم جرأت اظهار و بیان.
🔆نجات جامعه به تبیین و تبیینگر وابسته است.
راهکارهای استدلالپردازی بر اساس منبع:
1⃣ارجاع به امام جامعه و ولی فقیه که حکیم است و سخنش فصل الخطاب(حکیم یعنی جامع نظر و عمل)
2⃣ارجاع به نقل دینی(کتاب، سنت و نهجالبلاغه)
3⃣ارجاع به تجربه گذشته و تاریخ
📌ما باید تاریخ بدانیم تا به گذشته تاریخی ارجاع بدهیم
4⃣ ارجاع به شرایط
📌محدودیت ها را برشماریم/ مقایسه کنیم. اگر به محدودیتها ارجاع بدهیم پاسخ به دست میآید.
5⃣ارجاع به سخنان مخالفان و معارضان.
📌بیان جدلی (یعنی بر اساس مفروضات طرف مقابل سخن گفتن)
🏷روشهای استدلالپردازی↘️
🔸۱.گاهی رقیب شما، در مقام استدلالپردازی تبدیل به هدف متحرک میشود.
🎯 شما باید هدف متحرک را به هدف ثابت تبدیل کنید و موضوع جلسه و گفتگو را ببندید.
🔸۲.شروع بحث را از مطالب نقضی قرار دهید.(نقض یعنی پاسخهایی که درستی حرف مقابل را ابطال میکند و حالت تعلیق به وجود میآورد)
🗣پاسخ نقضی به پاسخ حلی تقدم دارد. همیشه از نقض شروع کنید و بعد به اثبات و ایجاب برسید.
🔸۳. باید جهات ادبی و زیبا شناختی را مطرح کنیم، استدلال، خشک و بیروح نباشد. مثل قرآن که شامل اعجاز لفظی و محتوایی است.
🔸۴. مفهوم سازی کنید.
استدلال به تنهایی کفایت نمیکند، ما قطعاً نیازمند مفهومسازی هستیم.
مثل: «دولت جوان حزب اللّهی/خواص اغواگر/ خسارت محض»
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#انسان_شناسی
#معاد
#جلسه_اول
سلسله جلسات تدریسِ مباحث «انسانشناسی» و «معاد»
توسط: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔸زمان: سهشنبه ۱۰ خرداد، ساعت ۱۶
▫️ویژۀ فراگیران ششمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری
▫️این جلسات در سامانۀ آموزش الکترونیکی مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری برگزار میگردد.
@t_manzome_f_r
واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه_مهم ♦️سلسله جلسات تدریس و پاسخ به سوالاتِ کتاب «تمدن اسلامی» 🔹جلسه دوم 🔸مدرس: حجةا
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح
✴️ دومین جلسۀ تدریس کتاب «تمدن اسلامی»
👤مدرس: حجةالاسلام فخریان
📆تاریخ: ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
🏷بخشهای تمدن:
✔️ سختافزاری👈 ابزارها
تمدنسازی بدون در اختیار داشتنِ ابزارهای تمدنساز امکانپذیر نیست.
✔️ نرمافزاری👈 در یک کلمه سبک زندگیست.
📌اگر بخواهیم به سمت تمدن حرکت کنیم در دو بخش باید پیشرفت کنیم. (بخش سختافزاری و نرمافزاری)
⚡️ما باید در انقلاب اسلامی به ابزارها به چشم ابزارهای تمدنی نگاه کنیم.
🔸 مسألۀ تمدنسازی گره خورده با مفهوم پیشرفت
ریل و بستر اصلی تمدنسازی👈 الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.
💫الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، متکفل ریلگذاری و تدوین برنامه جامع برای پیشرفت کشور در چهار عرصۀ اساسی است:
چهار عرصۀ اصلی در مسألۀ پیشرفت:
🔹عرصۀ فکر
🔸عرصۀ علم
🔹عرصۀ زندگی
🔸عرصۀ معنویت
💥برای رسیدن به تمدن باید در این چهار عرصه، پیشرفت کنیم و برای پیشرفت در این عرصهها باید برویم سراغ تحول آفرینی.
تحول آفرینی مقدمه پیشرفت است.
🔘برای فهم مسألۀ تحول و مسئله پیشرفت که منجر به تمدنسازی شود، باید برویم سراغِ موضوع «فرهنگ».
🔅فرهنگ متولّی بررسی مسائل تمدنی در دو بخش سختافزار و نرمافزار است.
فرهنگ پشتوانه تمدنسازی است.
📌فرهنگ علمی که در مورد سختافزارها و نرمافزارهای تمدن بحث میکند.
🌀غربیها تمدن غرب را با گفتمانسازیِ فرهنگ غربی و ترویج فرهنگ غربی به وجود آوردند.
☄مهمترین مسألۀ بلندمدت انقلاب اسلامی، بحث تمدنسازی است.
🔍مباحثی که در جلسه آینده مطرح خواهد شد👇
تحول چیست؟
تحول چگونه اتفاق میافتاد؟
ارتباط تحول و پیشرفت چیست؟
و...
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🌸این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیتشدهی دامان اهلبیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهمالسّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهلبیت (علیهمالسّلام) در آن دورهی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهلبیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.
رهبر انقلاب اسلامی ۲۹/مهر/۱۳۸۹
#میلاد_حضرت_معصومه
#روز_دختر
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️ما در مساجد و منابر، در مجالس قرآن و در همهی اجتماعات دینی که مردم دارند، باید مردم را انذار کنیم ... باید روح معنویت را در مردم بیدار کرد ... از خودمان هم باید شروع کنیم. مردم به عمل ما نگاه میکنند. روحانی، آن وقتی سخن نافذ خواهد داشت که عملا نشان بدهد به زخارف دنیا بیاعتناست و آن حرصی که بر دلهای دنیاداران و دنیامداران حاکم است، بر او حاکم نیست. این را باید به مردم نشان بدهیم.
#کتاب_اخلاق_و_تربیت
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
دوره آموزشی_مهارتی #چراغ
#جلسه_هفتم
🔸موضوع: تبیین هوشمندانه چیست؟
🔹مدرّس: کمیل خجسته
🔸چهارشنبه ۱۱ خرداد، ساعت ۱۷:۳۰
🔹مدت زمان جلسات حداکثر یکساعت و سیدقیقه میباشد.
▫️این جلسات بصورت زنده و برخط در اسکایروم، از طریق سامانه آموزش الکترونیکی مجموعهی تبیین برگزار میگردد.
💢توجه: حضور در جلسات لازم است و صوت در اختیار فراگیران محترم قرار نمیگیرد.
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
#جلسات_تدریس
#ششمین_دوره_آموزشی_منظومه_فکری_رهبری
🌴دومین جلسه تدریس #مباحث "معاد وانسان شناسی"
🔸مدرس محترم: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔹زمان:چهارشنبه ۱۱خرداد، ساعت ۱۶
پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه لازم است.
پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس ذیل برگزار میگردد.
پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند.
پ.ن۴: اتاق جلسه از ساعت ۱۵:۳۰ باز میشود.
[واحد آموزش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔹بیست و نهمین جلسۀ دورۀ آموزشی سطح۲ ▫️با موضوع: فرهنگ در اندیشۀ آیتالله خامنهای 🔸توسط استاد دکتر
بسمالله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح
🔰بیست و نهمین جلسۀ دورۀ آموزشی سطح۲
▫️با موضوع: درآمدی بر اندیشۀ فرهنگی آیتالله خامنهای
👤استاد: دکتر مهدی جمشیدی
____________
🏷تکلیفِ نیروهای خودجوش مردمی ارتقاء شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه است که البته بدون همراهی حکومت توفیق چندانی نخواهد یافت.
🔖 اصل اساسی عبارت است از حرکت
حلقههای خودجوش فرهنگی (کار اساسی مربوط به حلقههای میانیست و کار حکومتی، کار فرعی است که باید به آن ضمیمه شود)
📌حکومت باید سوگیری و جهتگیری فرهنگی داشته باشد.
واگر زمانه، زمانه جنگ نرم و نبرد فکری و تهاجم فرهنگی باشد، به طریق اولی همراهی حکومت یک ضرورت است.
📎اگر ساختارهای رسمی برمدار توحید باشد، شرایط اجتماعی خواهناخواه هدایتگرند.
ساختارها🔻
ساختارهای سیاسی
ساختارهای رسانهای
ساختارهایآموزشی
و فرهنگ عمومی
واگر ساختارهای اجتماعی در جهت دین اصلاح شوند، دینداری تقویت میشود.
⁉️آیا ما در شاخصهایی که طراحی میکنیم اعتنایی به این میکنیم که ساختارهای اجتماعی ما توحیدی است یا نه؟
🏷فلسفه تشکیل حکومت اسلامی🔻
علت اینکه در دوره نهضت اسلامی، امام خمینی آن همه بر برپاییِ «حکومت اسلامی» اصرار ورزید، این بود که در صورت استقرار حکومت اسلامی، «جامعه اسلامی» نیز شکل خواهد گرفت و در نتیجه «روال کلی حرکتِ معنوی انسانها» در چنین جامعهای به طرف ارزشهای الهی خواهد بود.
هر حرکت اصلاحی بدون در اختیار داشتن حکومت در عرصه اجتماعی، فلج و عقیم میماند و به نتیجه نمیرسد.
🔖اصل کمال فرد انسان است منتهی باید بیشترین و عمیقترین کمال فرد انسان تحقق پیدا کند که وابسته به در دست داشتن ساختارهای اجتماعیست.
☑️ ما هر چه بیشتر باید ساختاری فکر کنیم و به سمت کارهای عظیم و پر اثر و نافعیت ساختاری داشتن برویم.
جنبه اثباتی👈 تحولات ساختاری، اصلاحات بزرگ و حرکتهای کلی را رقم بزنیم.
جنبه منفی👈 مهمترین نهی از منکرها، نهی از منکرهای ساختاریست. ساختار هایی که ضد ارزش ها را تولید میکنند.
🏷البته لازمۀ تحقق آن چه گفته شد این است که جوان مومن انقلابی به حوزه مدیریتهای کلان و رسمی فرهنگی وارد شوند.
🔴«علاج مشکلات کشور» این است.
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️تقوای کامل این است که انسان به طور دائم خود را تحت مراقبت داشته باشد؛ مثل کسی که در یک محوطهی پوشیدهی از خارهای دامنگیر دارد حرکت میکند باید دائم حواسش باشد. اگر غفلت کنید، خار دامن شما را میگیرد، پای شما را مجروح خواهد کرد. تقوا را تشبیه کردهاند به حرکت در خارستان.
#کتاب_اصول_و_قواعد_تشکیلات_اسلامی
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#انسان_شناسی #معاد #جلسه_اول سلسله جلسات تدریسِ مباحث «انسانشناسی» و «معاد» توسط: حجةالاسلاموالمس
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح
✴️اولین جلسه مباحث معاد و انسانشناسی (ویژۀ فراگیران ششمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری)
👤مدرس: حجةالاسلام فخریان
📆تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
_______________
❇️درک و باور عمیق انسان از وجود خودش از جنس علم حضوری است نه حصولی.
فرق است بین علم حضوری وحصولی⬇️
🔸علم حصولی کسبکردنی و یادگرفتنی است.
🔸علم حضوری کسبکردنی نیست و وجدانی است.
👤اولین درک انسان از خودش این است که: «من هستم»
بعد از این که وجداناً یافتم که من هستم، سؤال بعدی این است که من کیستم؟
پاسخِ به این سؤال، نیاز به بررسی وکنکاش دارد و نیاز به خودشناسی وانسان شناسی دارد. (انسان شناسی یا خودشناسی)
✅همه کتابها و رسالههای علامه حسنزاده آملی (رحمةاللهعلیه) را اگر جمع کنیم پاسخ به این سؤال است که: انسان کیست؟
سؤال بعدی این است: من از کجا آمدهام؟ وکجا بودم؟ (مبدأ شناسی)
سؤال بعدی این است: چگونه آمدهام؟ (هستی شناسی)
سؤال بعدی این است: جایی که الان هستم کجاست؟ (هستی شناسی)
سؤال بعدی این است: برای چه آمدهام؟ (هدف شناسی)
سؤال بعدی این است: به کجا میروم؟ (مقصد شناسی و معاد)
و...
همۀ انسانها دانسته یا نادانسته، درست یا نادرست، پاسخهایی به این سؤالات دارند.
(پاسخ کامل یا ناقص، مقلدانه یا آگاهانه)
👌پاسخ به این سؤالات = جهانبینی انسان
🌍جهانبینی = زیر بنای شخصیت وهویًت وشاکله هر انسان
⚡️تمام رفتارها و خلقیات انسان از جهانبینی انسان سرچشمه میگیرد.
💥انسانها از سفره جهانبینی خود ارتزاق میکنند و انسان یعنی جهانبینی او.
▫️ مهمترین عامل شکلدهندۀ هویّت هر انسان، جهانبینی اوست.
▫️بهترین علمٌ پاسخگو به سؤالاتِ مرتبط با جهانبینی، فلسفه اسلامی است.
در نامۀ امام خمینی به گورباچف (رئیس جمهور شوروی و دارای تفکر مارکسیستی) آمده است که بیایید کتابهای ملاصدرا، ابنعربی و شیخ الرئیس را بخوانید.
دعوت به فرا گرفتن فلسفه اسلامی میکند.
تمدن غرب مبتنی بر یک فلسفه فراگیر است و توانستند براساس آن، زمینه را برای پذیرش ایدئولوژی وسبک زندگی خودشان فراهم کنند.
تفاوت مکتبها باهم، در نوع ومدل پاسخگویی به سؤالاتِ مرتبط با جهانبینی است.
🌱محور همۀ معارف عالم، انسان و انسانشناسی است.
حضرت علی (علیهالسلام) فرمودند: «من عرف نفسه فقد عرف کلالاشیاء»
انسان دارای سه بعد است:
🔅جسم «بدن»
🔅روح«جان، نفس، قلب، دل»
🔅علاوه بر این دو بعد، انسان دارای فطرت هم است.
⬇️مراتب نفس«روح»
🔹باصره 🔸سامعه 🔹 شامه 🔸ذائقه 🔹لامسه وعلاوه بر این 🔸شهویه🔹 غضبیه ⬅️به نام(قوای سبعه یا قوای خمسه)
شهویه=مطلق تمایلات
چشم (ابزار قوه باصره) وگوش (ابزار قوه سامعه) ودست و پا (ابزار قوه لامسه) بینی( ابزار قوه شامه) دهان (ابزار قوه ذائقه)
🌸بدن، ابزار روح است.
مرتبهی بعدی قوه خیال است.
🔸قوۀ خیال، پرکاربردترین بخشِ نفس و کارش صورتگری و صورتسازی است.
قوه خیال از هفت قوه ظاهره، محتوا را میگیرد و صورتگری میکند.
👀هر چیزی را که قوۀ باصره بوسیله چشم میبیند، و هر چیزی را که قوه سامعه بوسیله گوش میشنود، وهرچیزی را که قوه لامسه بوسیله پا و دست حس میکند، و هرچیزی را که قوه شامه بوسیله بینی میبوید، همه را در حوضچۀ قوۀ خیال میریزد و بایگانی میشود.
💫همۀ مُدرَکات ما در حوضچه قوه خیال جمع میشود قوه خیال در آنجا صورتسازی کرده و تصویرپردازی میکند.
💟عشق و تنفر و دعوا و تنبلی و... همه به قوۀ خیال برمیگردد، تمام زندگی ما در این قسمت میچرخد.
✨یکی از کارهای علمای سلوک، مدیریت قوۀ خیال شاگردانشان است.
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#انسان_شناسی
#معاد
#جلسه_سوم
سلسله جلسات تدریسِ مباحث «انسانشناسی» و «معاد»
توسط: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔸زمان: پنجشنبه ۱۲ خرداد، ساعت ۱۸
▫️ویژۀ فراگیران ششمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری
▫️این جلسات در سامانۀ آموزش الکترونیکی مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری برگزار میگردد.
@t_manzome_f_r
واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
السلام علیک یا اباعبدالله
• ای شورِ شیرینِ من، یا حسین
• ای یارِ دیرینِ من، یا حسین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از چهارده معصوم "علیهمالسّلام"
#مهدویت
اگر به سمت صلاح نزدیک بشویم ظهور نزدیک خواهد شد.
شما مردم عزیز – بخصوص شما جوانها – هر چه که در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و کسب صلاحیتها در وجود خودتان بیشتر تلاش کنید این آینده را نزدیکتر خواهید کرد، اینها دست خود ماست اگر ما خودمان را به صلاح نزدیک کنیم، آن روز نزدیک خواهد شد همچنان که شهدای ما با فدا کردن جان خودشان آن روز را نزدیک کردند، آن نسلی که برای انقلاب آن فداکاریها را کردند، با فداکاریهای خودشان آن آینده را نزدیکتر کردند هر چه ما کار خیر و اصلاح درونی خود و تلاش برای اصلاح جامعه انجام بدهیم آن عاقبت را دائما نزدیکتر میکنیم.
❇️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان(عجلاللهفرجه)
۱۳۷۹/۰۸/۲۲
#سبک_زندگی
#سخن_ناب
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
1_1044985415.pdf
1.03M
📖 #فایل
▫️متنِ کامل وصیتنامۀ امام خمینی
بروید «وصیتنامۀ امام» را بخوانید.
امامی که دنیا را «تکان» داد، امامی است که در این «وصیتنامه» منعکس است.
رهبر انقلاب اسلامی ۱۳۸۹/۳/۱۴
▪️به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
@t_manzome_f_r
💢مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از ویدیوهای رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ما رهبرمان را دوست داریم یعنی باید مثل او زندگی کنیم...
خاطرۀ حضرت آیتالله خامنهای از آخرین لخظات حیات حضرت امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
#رحلت_امام_خمینی
@video_khamenei
@t_manzome_f_r
سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمةاللهعلیه) آغاز شد.
📲 پخش زنده از شبکههای سیمای جمهوری اسلامی ایران
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
-1552146686_-2140853424.mp3
14.2M
#بشنوید
🎙صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
📖 #فایل ▫️متنِ کامل وصیتنامۀ امام خمینی بروید «وصیتنامۀ امام» را بخوانید. امامی که دنیا را «تکان»
برشی از وصیتنامۀ امام
امروز بر ملت ايران خصوصاً، و بر جميع مسلمانان عموماً، واجب است اين
امانت الهی(جمهوری اسلامی) را كه در ايران به طور رسمی اعلام شده و در مدتي كوتاه نتايج عظيمی به بار آورده، با تمام توان حفظ
نموده و در راه ايجاد مقتضيات بقای آن و رفع موانع و مشكلات آن كوشش نمايند.
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
▫️تحلیل بیانات مهم و راهبردی رهبر انقلاب در بزرگداشتِ سیوسومین سالگرد ارتحال امام خمینی
🔹توسط: حجهالاسلام والمسلمین فخریان
🔸زمان: یکشنبه ۱۵ خرداد، ساعت۱۷
📌این جلسه بصورت مجازی و در بستر اسکایروم برگزار میگردد و شرکت برای عموم آزاد است.
🔸لینک ورود به جلسه🔻
https://www.skyroom.online/ch/tmfr/tahlil
با گزینه #میهمان وارد شوید.
@t_manzome_f_r
[واحد تبیین و تحلیل مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
▪️زیربنای مکتب امام چه در دوران مبارزه و چه در دوران انقلاب «قیام لله» بود و این زیربنا مبنای قرآنی داشت.
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیینگر
شماره۳
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🎙 سخنرانی تحلیلی حضرت آیتالله خامنهای درباره قیام پانزده خرداد، در خطبه نماز جمعه تهران در سال ۶۱
🔍 بخوانید👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=1518
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
▫️تحلیل بیانات مهم و راهبردی رهبر انقلاب در بزرگداشتِ سیوسومین سالگرد ارتحال امام خمینی
🔹توسط: حجهالاسلام والمسلمین فخریان
🔸زمان: یکشنبه ۱۵ خرداد، ساعت۱۷
📌این جلسه بصورت مجازی و در بستر اسکایروم برگزار میگردد و شرکت برای عموم آزاد است.
🔸لینک ورود به جلسه🔻
https://www.skyroom.online/ch/tmfr/tahlil
با گزینه #میهمان وارد شوید.
@t_manzome_f_r
[واحد تبیین و تحلیل مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]