ماجرایِ ترور(۱)
گروهک فرقان به سرکردگی جوانی به نام «اکبر گودرزی» در سالهای ۵۶ و ۵۷ تشکیل میشود. او با راهاندازی جلسات تفاسیر قرآن، برداشتهای مادی از منابع دینی را مطرح میکرد. فراگیری تبِ تفاسیرِ مادی و مارکسیستی درسالهای منتهی به انقلاب که توسط افراد و جریانهای التقاطی ارائه میشد، حساسیت برخی چهرههای فکری انقلاب مثل «شهید مطهری» را برانگیخت. کار آنقدر بالا گرفته بود که گودرزیِ جوان بیست و چند ساله، بیست جزوهی تفسیر قرآن، شرح صحیفهی سجادیه و نهجالبلاغه نوشته بود.
شهید مطهری در مباحث خود در سالهای ۵۶ و ۵۷ اقدام به پاسخگویی به این تفاسیر مادی کرده بود و در چاپ هشتم کتاب «علل گرایش به مادیگری» مقدمهای را با همین عنوان اضافه میکند. شهید مطهری با انتقاد از بابشدن تفاسیر مادی و التقاطی به نام اسلام، به آنها لقب «ماتریالیسمِ منافق» داد: « مطالعه نوشتههای به اصطلاح تفسیری که در یکی دو سال اخیر منتشر شده و میشود تردیدی باقی نمیگذارد که توطئه عظیمی در کار است. در اینکه چنین توطئهای از طرف ضد مذهبها برای کوبیدن مذهب در کار است من تردید ندارم. آنچه فعلاً برای من مورد تردید است این است که آیا نویسندگان این جزوهها خود اغفال شدهاند و نمیفهمند که چه میکنند؟ و یا خود اینها عالماً عامداً با توجه به اینکه با کتاب مقدس هفتصد میلیون مسلمان چه میکنند، دست به چنین تفسیرهای ماتریالیستی زده و میزنند. ما نظر به اینکه در این نوشتهها آثار و علائم خامی و بیسوادی را فراوان میبینیم و به چند نمونه اشاره خواهیم کرد ترجیح میدهیم که فعلاً ماتریالیستی را که به صورت تفسیر آیات قرآن در این یکی دو سال اخیر تبلیغ میشود، ماتریالیسمی اغفال شده بنامیم و اگر پس از این تذکرات، باز هم راه انحرافی خود را تعقیب کردند ناچاریم آن ماتریالیسم را «ماتریالیسم منافق» اعلام نماییم.»
منبع: پایگاه KHAMENEI.IR
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه ▫️رهبر انقلاب اسلامی: تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواد
• سومین جلسه از سلسله جلسات تبیین مباحث جمعیتی، هم اکنون در حال برگزاری است.
#اعلام_برنامه
برنامهها و جلسات مدیر محترم مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری در مرکز خراسان جنوبی(بیرجند)
از چهارشنبه ۸ تیر تا شنبه ۱۱ تیر
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
سلسله جلسات تبیینی «مکتب امام خمینی رحمةاللهعلیه»
▫️رهبر انقلاب: امام بزرگوار (رحمةاللهعلیه) روح جمهوری اسلامی است. اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود نقشی بر دیوار خواهد ماند.
سرفصلهای جلسات:
▫️جوهرۀ اصلی مکتب امام (رحمةاللهعلیه)
▫️لوازم هویّتزایی و راهکارهای مقابله با هویّتزدایی
▫️حقوق متقابل امام و امت
🔻سخنران:
حجتالاسلاموالمسلمین اسماعیل فخریان
(مدیر مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری)
🔸زمان: ۹لغایت ۱۱ تیرماه، ساعت ۱۷ الی ۱۹
🔹مکان: بیرجند، پاسداران، مجتمع فرهنگی غدیر، سالن امام علی(علیهالسلام)
🔻جهت شرکت در جلسات و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس:
۰۹۱۵۶۶۳۵۸۲۱
و یا شناسۀ:
@tabyen_khj
در پیامرسان ایتا ارتباط برقرار کنید.
#مکتب_امام
#جهاد_تبیین
#بیرجند
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
ایشان با بهکار گرفتنِ یک بلندگویِ پرقدرت به نام «منبر»، با صدایی رسا اعلام میکند که ای مسلمان! تو
هنوز ضروریترین مسائل زندگیمان را نمیدانیم
در گفتار اولِ کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام) میفرماید:
«این یک ضابطۀ کلّی است که عرض میکنم: بعضی چیزها هست که اعتقاد به یک طرفش أثری در زندگی ندارد، اعتقاد به آن طرف دیگر هم أثر مخالف ندارد. شما هر مسئلهای که برای ذهنتان مطرح شد اول نگاه کنید ببینید آیا این مسئله، مسئلهای است که برای زندگی شما، برنامۀ شما، خطمشی شما، آیندۀ شما تأثیری دارد یا ندارد؟ جهتبخش است یا نیست؟ اگر نیست، رهایش کنید.
امروز آن روزی نیست که ما هر مسئلهای را بخواهیم بفهمیم و هر مشکلی را بخواهیم حل کنیم؛ برای خاطر اینکه ما اوّلیترین مشـکلاتمان را هم هنوز ندانسـتهایم. ما هنوز ضروریترین مسائل زندگیمان را نمیدانیم؛ تعارف هم نداریم. هنوز در دست اوّل اعتقادات عالی اسلامی، عامل تحریف وجود دارد و بسیاری از حقایق از نظر ما پوشیده است».
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔹سیوسومین جلسۀ دورۀ آموزشی سطح۲
▫️با موضوع: فرهنگ در اندیشۀ آیتالله خامنهای
🔸توسط استاد: دکتر مهدی جمشیدی
▫️زمان: سهشنبه ۷ تیر، ساعت ١۶
🔹این جلسات ویژۀ فراگیران سطح۲ میباشد.
📌جلسۀ تدریس، در سامانۀ آموزشِ الکترونیکی مجموعۀ تبیین (lms) انجام میشود.
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
-212394237_-1277480236.mp3
15.21M
#بشنوید
🎙صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷
🏷 #دیدار_قوه_قضائیه
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
ماجرایِ ترور(۱) گروهک فرقان به سرکردگی جوانی به نام «اکبر گودرزی» در سالهای ۵۶ و ۵۷ تشکیل میشود.
ماجرایِ ترور(۲)
گروه فرقان از اردیبهشت ۵۸ موج ترورهای خود را با به شهادت رساندن شهید قرنی - رئیس ستاد مشترک ارتش - آغاز میکند. شهید مطهری در ۱۱ اردیبهشت، حجتالاسلام هاشمی رفسنجانی ۳ خرداد، شهید تقی حاجیطرخانی ۱۶ تیرماه، ۲۴ تیر آیتالله سیدرضی شیرازی، ۴ شهریور شهید عراقی و فرزندش حسام، ۱۰ آبان شهید قاضی طباطبایی امامجمعۀ تبریز و ۲۷ آذر شهید مفتح در دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران توسط فرقان ترور میشوند. فرقان در صحنۀ هر ترور تعدادی جزوه که در آن به چرایی علت ترور پرداخته پخش میکرد و اینگونه مسئولیت ترور را برعهده میگرفت. این ترورها دارای جنبههای مختلفی بودند؛ ترورهای سیاسی که شخصیتها را هدف گرفته بود و ترورهایی که برخاسته از ایدئولوژی فرقان بودند و گاهی هم ریشه در دشمنی شخصی گودرزی داشت؛ مثل ترورهای شهید مفتح و حاجیطرخانی که از افراد اصلی مسجد قبا بودند که گودرزی را طرد کرده بودند.
دستگیریها توسط تیم بررسی - که به دستور امام شروع به کار کردهاند - از همان اردیبهشتماه شروع میشود و چندماه کار اطلاعاتی منجر به شناسایی بیش از ۱۰ خانۀ تیمی فرقان میشود. نهایتاً طی عملیاتی در ۱۸ دیماه ۱۳۵۸ عناصر اصلی فرقان از جمله اکبر گودرزی رهبر این گروهک دستگیر میشوند. با توجه به اینکه اغلب اعضای فرقان جوانان فریبخورده بودند، بنابراین دستاندرکاران پرونده با برگزاری جلسات صحبت و پرسش و پاسخ کوشیدند ذهن آنها را روشن کرده و از گمراهی نجات دهند. رسیدگی قضایی به جرائم افراد و بحثهای عقیدتی که ساعتها به طول میانجامید به طور موازی دنبال میشدند. بحثها و پرسش و پاسخها در نهایت منجر به بازگشت تعداد قابل توجهی از فرقانیها و توبۀ آنها شد.
اکبر گودرزی نهایتاً ۳ خرداد ۵۹ به همراه جمعی دیگر از اعضای فرقان اعدام شد. تعدادی از اعضای فرقان نیز که دستشان به جنایت و قتل آلوده نبود به حبس محکوم شدند. برخی توّابین هم به جبهه رفتند و بعدها شهید شدند. پس از اعدام گودرزی، فرقان شمارۀ ۲۵ نشریه را به گودرزی اختصاص داد و با چاپ تصویری از وی در ذیل عکس، عبارت: «مجاهد تشیّع مظلوم، شهید ششم ایدئولوژیک شیعه اکبر گودرزی!» را درج نمود. فرقان پیش از این پس از شهید اول، شهید ثانی و شهید ثالث؛ «مجید شریف واقفی» را شهید چهارم و «شریعتی» را شهید پنجم نامیده بود.
ادامه دارد...
________________
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بحر موّاج معارف اسلامی
این دعاهای صحیفۀ سجّادیّه بحر موّاج معارف اسلامی است. شما این دعای اوّل صحیفۀ سجّادیّه را که دربارۀ توحید است نگاه کنید، دعای دوّم را که دربارۀ پیغمبر است نگاه کنید، دعای سوّم را که دربارۀ مؤمنین است نگاه کنید، ببینید اصلاً چه هست؛ دعای پنجم صحیفۀ سجّادیّه: «اللَّهُمَّ أَغْنِنی عَنْ هِبَةِ الْوَهَّابِینَ بِهِبَتِک، وَ اکفِنی وَحْشَةَ الْقَاطِعِینَ بِصِلَتِک» اینها حرفهای خیلی مهمّی است؛ قطع قاطعین شما را وحشتزده نکند وقتی به خدا متّصلید. اینکه میگوید «وَ اکفِنی» این در واقع دارد درس میدهد به ما؛ فقط خواستن از خدا نیست، خواستن از خدا هم هست امّا فقط آن نیست. دارد به ما میگوید شما اکتفا کن به صلۀ با پروردگار. بگذار همهی دنیا ارتباطشان را قطع کنند، به قول خودشان تو را منزوی کنند. به دَرَک! انزوای آنها چه ضرری به ما میزند؟ حالا از انزوا خارج شدیم، چه خیری بردیم؟ حالا مثلاً از انزوا خارج شدیم، کجاست آن منفعت؟ چه فایدهای را از خروج از انزوا بردیم؟ اینها ببینید معارف اسلامی است. «أَغْنِنی عَنْ هِبَةِ الْوَهَّابِینَ بِهِبَتِک» هبۀ تو مهم است، بخشش تو مهم است، هبۀ وهّابین چه اهمّیّت دارد که به ما هبه کنند و بخشش کنند و کمک کنند؟ غرض اینکه اینها یک دنیایی است. این دعای مکارم الاخلاق که دعای بیستم صحیفۀ سجّادیّه است همینجور. آن دعای ظاهراً سی و دوّم که دعای بعد از نماز شب است که یک دریایی است، دعای عجیبی است که بعد از نماز شب و تهجّد خوانده میشود. و از این قبیل دعاهایی که در صحیفۀ سجّادیّه است. اینها معارف است. این معارف را بخوانید، اینها را یاد بگیرید تا بتوانید انشاءالله وظیفه را انجام بدهید.
▫️گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران مذهبیسرا
۱۳۹۵/۱۲/۰۵
#صحیفۀ_سجّادیه
@t_manzome_f_r
▪️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیینگر (۶)
مهمترین عناوین مطرح شده در دیدار رهبر انقلاب با رئیس و مسئولان قوه قضائیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷
#بیاناتنامه
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
Negar_۲۰۲۲۰۶۲۹_۱۶۴۵۳۰.jpg
3.82M
تبیینگر (۶)
مهمترین عناوین مطرح شده در دیدار رهبر انقلاب با رئیس و مسئولان قوه قضائیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷
#فایل_چاپی
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
رضای الهی و بهشت، پاداش مجاهدت در راه خدا است
◇• خدای متعال میفرماید: «إِنَّ الله اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الله فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ» آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است، رضای خدا است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
#ارزش_شهدا
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
السلام علیک یا اباعبدالله
• دنیا محلِ گذره
عزیزم حسین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از چهارده معصوم "علیهمالسّلام"
#مهدویت
زندگی اصلی بشر از دوران ظهور آغاز میشود
بشریت دارد همینطور این راه را طى میکند تا به اتوبان برسد؛ این اتوبان، دورانِ مهدویت است، دوران ظهور حضرت مهدى (سلام الله علیه) است. اینجور نیست که وقتى به آنجا رسیدیم، یک حرکت دفعى انجام بگیرد و بعد هم تمام بشود؛ نه، آنجا یک مسیر است. در واقع باید گفت زندگى اصلى بشر و حیات مطلوب بشر از آنجا آغاز میشود و بشریت تازه مىافتد در راهى که این راه یک صراط مستقیم است و او را به مقصد آفرینش میرساند؛ «بشریت» را میرساند، نه آحادى از بشریت را، نه افراد را، مجموعهها را میرساند.
❇️بیانات در دیدار پژوهشگران و کارکنان مؤسسه «دارالحدیث» و پژوهشگاه «قرآن و حدیث»
۱۳۹۳/۰۳/۲۱
#سبک_زندگی
#سخن_ناب
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#عکسنوشت
چند «عکسنوشت» از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه
۱۴۰۱/۴/۷
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری