eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
409 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۱ فقـط اسـمش مردمی است. در یکی از سـفرهایی که یکی دوسـال قبل به یکی از همین کشورهاي سوسـیالیستی رفته بودیم، یکی از همراهان ما که از نمایندگان محترم مجلس شوراي‌اسـلامی بود، با مقامات مجلس ملی آن کشور راجع به مجلس صـحبت‌هایی کرده بود. اطلاعـاتی از مجلس ما به آن‌ها داده بود و اطلاعاتی هم از مجلس آن‌ها گرفته بود. ما نشسـته بودیم و راجع به موضوعی صـحبت می‌کردیم. ایشـان، بـا یـک قیـافه‌ي خیلی جـدي پیش مـا آمـد و گفت: ما چیزهاي مهمی از این آقایان- که میهمانشان بودیم- یاد گرفتیم. او گفت: وقتی که راجع به مجلس با این‌ها صحبت کردیم، از این‌ها پرسیدیم که مجلسِ شما چگونه است و چند عضو دارد و چـه مـواقعی تشـکیل می‌شـود و رئیسـش چگـونه انتخـاب می‌گردد؟ معلـوم شـد کـه مجلس ملی این‌هـا، متشـکل از افرادي اسـت که به وسیله‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های حزبیِ وابسته خودِ حکومت تشکیل می‌شود. یعنی مثلاً پانصد، ششصد نفر آدم به عنوان اعضا و نمایندگان کنگره، به وسیله‌ی همان دستگاه‌های حزبی انتخاب می‌شوند. بعد این افراد که نام تجمعشان کنگره‌ي ملی است، سالی دو مرتبه جلسه تشـکیل می‌دهنـد! شـما ببینیـد در این کشور که فقط سالی دو مرتبه مجلس قانونگذاریشان تشـکیل می‌شود، قانون را چه کسـی وضع می‌کنـد؟ اختیار قانونگـذاري دست کیست؟ دست همان‌هایی است که در رأس تشـکیلات حکومت قرار دارند. اگر بپرسـید اسم حکومت شـماچیست می‌گویند: حکومت دموکراتیک‌ سوسـیالیستی؛ یعنی حکومت مردمی. اسمش مردمی است، در حالی که در هیـچ امري از امور آن کشور، مردم دخالت ندارنـد و این، همان مردمی هسـتند که انقلاب را به پیروزي رساندند. اسـم این کشورهـا هم کشور انقلابی است. همه‌ي انقلاب‌هـایی که مـا در دنیـا دیـدیم وکشورهایی که بر اساس یک انقلاب، نظامی را به وجود آوردند، تقریباً به همین شکلی بودند که مطرح کردم. خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي تهران۱۳۶۸/۱۱/۲۰ @t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی امام خمینی "رحمه‌الله": یأس، از جنود شیطان است و امید، از جنود خداست؛ همیشه امیدوار باشید. #تبیین @t_manzome_f_r
برشی از کتاب اسلام از اول در یک قالب صدرصد هنری ارائه شده است. همه صاحب نظران ادبیات و هنر، درمقابل اوج هنری قرآن اظهار عجز کرده‌اند. علاوه بر این خود رسول اکرم از شعر شعرا _که آن روز شعر رائج‌ترین و برنده‌ترین ابزار فرهنگی بود_ تا آن‌جایی که ممکن بوده استفاده می کردند. خب حالا ما در انقلاب خودمان هم، به ظرفیت‌های بالای هنری و توان بالای هنری نیازمندیم. @t_manzome_f_r
معرفی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی.m4a
10.37M
#معرفی کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" ▫️تهیه شده در طرح سراسری تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
بازنشر سراسر عبرت و بسیار شگفت‌انگیز و تاثیرگذار حضرت امام خمینی"رحمه‌الله" به آقای گورباچف در سالروز ارسال نامه به رئیس‌جمهور جماهیر شوروی خوانده و منتشر شود 👇 👇 👇 👇
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم جناب آقاي گورباچف "صدر هيأت رئيسه اتحاد جماهير سوسياليستي شوروي" با اميد خوشبختي و سعادت براي شما و ملت شوروي، از آنجا كه پس از روي كار آمدن شما چنين احساس مي‌شود كه جنابعالي در تحليل حوادث سياسي جهان، خصوصاً در رابطه با مسائل شوروي، در دور جديدي از بازنگري و تحول و برخورد قرار گرفته‌ايد و جسارت و گستاخي شما در برخورد با واقعيات جهان، چه‌ بسا منشأ تحولات و موجب به هم خوردن معادلات فعلي حاكم بر جهان گردد، لازم ديدم نكاتي را يادآور شوم. هر چند ممكن است حيطه تفكر و تصميمات جديد شما تنها روشي براي حل معضلات حزبي و در كنار آن حل پاره‌اي از مشكلات مردمتان باشد، ولي به همين اندازه هم شهامت تجديدنظر در مورد مكتبي كه ساليان سال فرزندان انقلابي جهان را در حصارهاي آهنين زنداني نموده بود قابل ستايش است. و اگر به فراتر از اين مقدار فكر مي‌كنيد، اولين مسأله‌اي كه مطمئناً باعث موفقيت شما خواهد شد اين است كه در سياست اسلاف خود داير بر «خدازدايي» و «دين‌زدايي» از جامعه، كه تحقيقاً بزرگترين و بالاترين ضربه را بر پيكر مردم كشور شوروي وارد كرده است، تجديدنظر نماييد؛ و بدانيد كه برخورد واقعي با قضاياي جهان جز از اين طريق ميسر نيست. البته ممكن است از شيوه‌هاي ناصحيح و عملكرد غلط قدرتمندان پيشين كمونيسم در زمينه اقتصاد، باغ سبز دنياي غرب رخ بنمايد، ولي حقيقت جاي ديگري است. شما اگر بخواهيد در اين مقطع تنها گره‌هاي كور اقتصادي سوسياليسم و كمونيسم را با پناه بردن به كانون سرمايه‌داري غرب حل كنيد، نه تنها دردي از جامعه خويش را دوا نكرده‌ايد، كه ديگران بايد بيايند و اشتباهات شما را جبران كنند؛ چرا كه امروز اگر ماركسيسم در روشهاي اقتصادي و اجتماعي به بن‌بست رسيده است، دنياي غرب هم در همين مسائل، البته به شكل ديگر، و نيز در مسائل ديگر گرفتار حادثه است. جناب آقاي گورباچف، بايد به حقيقت رو آورد. مشكل اصلي كشور شما مسئله مالكيت و اقتصاد و آزادي نيست. مشكل شما عدم اعتقاد واقعي به خداست. همان مشكلي كه غرب را هم به ابتذال و بن‌بست كشيده و يا خواهند كشيد. مشكل اصلي شما مبارزه طولاني و بيهوده با خدا و مبدأ هستي و آفرينش است. جناب آقاي گورباچف، براي همه روشن است كه از اين پس كمونيسم را بايد در موزه‌هاي تاريخ سياسي جهان جستجو كرد؛ چرا كه ماركسيسم جوابگوي هيچ نيازي از نيازهاي واقعي انسان نيست؛ چرا كه مكتبي است مادي، و با ماديت نمي‌توان بشريت را از بحران عدم اعتقاد به معنويت، كه اساسي‌ترين درد جامعه بشري در غرب و شرق است، به در آورد. حضرت آقاي گورباچف، ممكن است شما اثباتاً در بعضي جهات به ماركسيسم پشت نكرده‌ باشيد و از اين پس هم در مصاحبه‌ها اعتقاد كامل خودتان را به آن ابراز كنيد؛ ولي خود مي‌دانيد كه ثبوتاً اين‌گونه نيست. رهبر چين اولين ضربه را به كمونيسم زد؛ و شما دومين و علي‌الظاهر آخرين ضربه را بر پيكر آن نواختيد. امروز ديگر چيزي به نام كمونيسم در جهان نداريم. ولي از شما جداً مي‌خواهم كه در شكستن ديوارهاي خيالات ماركسيسم، گرفتار زندان غرب و شيطان بزرگ نشويد. اميدوارم افتخار واقعي اين مطلب را پيدا كنيد كه آخرين لايه‌هاي پوسيده هفتاد سال كژي جهان كمونيسم را از چهره تاريخ و كشور خود بزداييد. امروز ديگر دولتهاي همسو با شما كه دلشان براي وطن و مردمشان مي‌تپد هرگز حاضر نخواهند شد بيش از اين منابع زيرزميني و رو زميني كشورشان را براي اثبات موفقيت كمونيسم، كه صداي شكستن استخوان‌هايش هم به گوش فرزندانشان رسيده است، مصرف كنند. آقاي گورباچف وقتي از گلدسته‌هاي مساجد بعضي از جمهوري‌هاي شما پس از هفتاد سال بانگ «الله‌اكبر» و شهادت به رسالت حضرت ختمي‌ مرتبت _صلي‌الله عليه و آله‌_ به گوش رسيد، تمامي طرفداران اسلام ناب محمدي (صلی‌الله‌علیه و آله) را از شوق به گريه انداخت. لذا لازم دانستم اين موضوع را به شما گوشزد كنم كه بار ديگر به دو جهان‌بيني مادي و الهي بينديشيد. ماديون معيار شناخت در جهان‌بيني خويش را «حس» دانسته و چيزي را كه ماده ندارد موجود نمي‌دانند. قهراً جهان غيب، مانند وجود خداوند تعالي و وحي و نبوت و قيامت، را يكسره افسانه مي‌دانند. در حالي كه معيار شناخت در جهان‌بيني الهي، اعم از «حس و عقل» مي‌باشد، و چيزي كه معقول باشد داخل در قلمرو علم مي‌باشد گرچه محسوس نباشد. لذا هستي اعم از غيب و شهادت است، و چيزي كه ماده ندارد، مي‌تواند موجود باشد. و همان‌طور كه موجود مادي به «مجرد» استناد دارد، شناخت حسي نيز به شناخت عقلي متكي است. قرآن مجيد اساس تفكر مادي را نقد مي‌كند و به آنان كه بر اين پندارند كه خدا نيست و گرنه ديده مي‌شد. لن‌ نومن‌لك حتي نري‌الله جهره مي‌فرمايد: لاتدركه الابصار و هو يدرك الابصار و هو اللطيف‌الخبير.
از قرآن عزيز و كريم و استدلالات آن در موارد وحي و نبوت و قيامت بگذريم، كه از نظر شما اول بحث است، اصولاً ميل نداشتم شما را در پيچ و تاب مسائل فلاسفه، بخصوص فلاسفة اسلامي، بيندازم. فقط به يكي دو مثال ساده و فطري و وجداني كه سياسيون هم مي‌توانند از آن بهره‌اي ببرند بسنده مي‌كنم. اين از بديهيات است كه ماده و جسم هر چه باشد از خود بيخبر است. يك مجسمه سنگي يا مجسمه مادي انسان هر طرف آن از طرف ديگرش محجوب است. در صورتي كه به عيان مي‌بينيم كه انسان و حيوان از همه اطراف خود آگاه است. مي‌داند كجاست؛ در محيطش چه مي‌گذرد؛ در جهان چه غوغايي است. پس، در حيوان و انسان چيز ديگري است كه فوق ماده است و از عالم ماده جدا است و با مردن ماده نمي‌ميرد و باقي است. انسان در فطرت خود هر كمالي را به طور مطلق مي‌خواهد. و شما خوب مي‌دانيد كه انسان مي‌خواهد قدرت مطلق جهان باشد و به هيچ قدرتي كه ناقص است دل نبسته است. اگر عالم را در اختيار داشته باشد و گفته شود جهان ديگري هم هست، فطرتاً مايل است آن جهان را هم در اختيار داشته باشد. انسان هر اندازه دانشمند باشد و گفته شود علوم ديگري هم هست، فطرتاً مايل است آن علوم را هم بياموزد. پس قدرت مطلق و علم مطلق بايد باشد تا آدمي دل به آن ببندد. آن خداوند متعال است كه همه به آن متوجهيم، گرچه خود ندانيم. انسان مي‌خواهد به «حق مطلق» برسد تا فاني در خدا شود. اصولاً اشتياق به زندگي ابدي در نهاد هر انساني نشانه وجود جهان جاويد و مصون از مرگ است. اگر جنابعالي ميل داشته باشيد در اين زمينه‌ها تحقيق كنيد، مي‌توانيد دستور دهيد كه صاحبان اين‌گونه علوم علاوه بر كتب فلاسفه غرب در اين زمينه، به نوشته‌هاي و _رحمت‌الله عليهما_ در حكمت مشاء مراجعه كنند، تا روشن شود كه قانون عليت و معلوليت كه هرگونه شناختي بر آن استوار است، معقول است نه محسوس؛ و ادراك معاني كلي و نيز قوانين كلي كه هرگونه استدلال بر آن تكيه دارد، معقول است نه محسوس، و نيز به كتابهاي _رحمت‌الله عليه_ در حكمت اشراق مراجعه نموده، و براي جنابعالي شرح كنند كه جسم و هر موجود مادي ديگر به نور صرف كه منزه از حس مي‌باشد نيازمند است؛ و ادراك شهودي ذات انسان از حقيقت خويش مبرا از پديده حسي است. از اساتيد بزرگ بخواهيد تا به حكمت متعاليه _رضوان‌الله تعالي عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين_ مراجعه نمايند، تا معلوم گردد كه: حقيقت علم همانا وجودي است مجرد از ماده؛ و هرگونه انديشه از ماده منزه است و به احكام ماده محكوم نخواهد شد. ديگر شما را خسته نمي‌كنم و از كتب عرفا و بخصوص نام نمي‌برم؛ كه اگر خواستيد از مباحث اين بزرگمرد مطلع گرديد، تني چند از خبرگان تيزهوش خود را كه در اين‌گونه مسائل قوياً دست دارند، راهي گردانيد، تا پس از چند سالي با توكل به خدا از عمقِ لطيفِ باريكتر از مويِ منازل معرفت، آگاه گردند، كه بدون اين سفر، آگاهي از آن امكان ندارد. جناب آقاي گورباچف، اكنون بعد از ذكر اين مسائل و مقدمات، از شما مي‌خواهم درباره اسلام به صورت جدي تحقيق و تفحص كنيد. و اين نه به خاطر نياز اسلام و مسلمين به شما، كه به جهت ارزشهاي والا و جهان شمول اسلام است كه مي‌تواند وسيله راحتي و نجات همه ملت‌ها باشد و گره مشكلات اساسي بشريت را باز نمايد. نگرش جدي به اسلام ممكن است شما را براي هميشه از مسئله افغانستان و مسائلي از اين قبيل در جهان نجات دهد. ما مسلمانان جهان را مانند مسلمانان كشور خود دانسته و هميشه خود را در سرنوشت آنان شريك مي‌دانيم. با آزادي نسبي مراسم مذهبي در بعضي از جمهوري‌هاي شوروي، نشان داديد كه ديگر اين‌گونه فكر نمي‌كنيد كه مذهب مخدر جامعه است. راستي مذهبي كه ايران را در مقابل ابرقدرت‌ها چون كوه استوار كرده است مخدر جامعه است؟ آيا مذهبي كه طالب اجراي عدالت در جهان و خواهان آزادي انسان از قيود مادي و معنوي است مخدر جامعه است؟ آري، مذهبي كه وسيله شود تا سرمايه‌هاي مادي و معنوي كشورهاي اسلامي و غيراسلامي، در اختيار ابرقدرتها و قدرتها قرار گيرد و بر سر مردم فرياد كشد كه دين از سياست جدا است مخدر جامعه است. ولي اين ديگر مذهب واقعي نيست؛ بلكه مذهبي است كه مردم ما آن را «مذهب امريكايي» مي‌نامند. در خاتمه صريحاً اعلام مي‌كنم كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان بزرگترين و قدرتمندترين پايگاه جهان اسلام به راحتي مي‌‌تواند خلأ اعتقادي نظام شما را پر نمايد. و در هر صورت، كشور ما همچون گذشته به حسن‌ همجواري روابط متقابل معتقد است و آن را محترم مي‌شمارد. والسلام‌ علي‌من‌اتبع الهدي. ۶۷/۱۰/۱۱روح‌الله الموسوي‌الخمينی @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کتاب دغدغه‌های فرهنگی
#دغدغه‌های_فرهنگی اگر انسانی باایمان باشد، قدر و ارزش و مقدار پدیده‌های مادی و توانایی‌‌های آن‌ها را می‌شناسد و درباره آن‌ها نه زیاده‌روی می‌کند و نه کوتاهی. فصل دوم: منشا انقلاب #استاد_سید_علی_خامنه_ای #تبیین @daghdaghehayefarhangi
برشی از کتاب ملت ایران واقعا سرشار از برجستگی‌ها و درخشندگی‌ها است. اگر به تاریخ مراجعه کنیم در سطر سطر تاریخ دنیا توانایی، نبوغ و حق و محنت ملت ایران بر همه دنیا مسطور و مضبوط است. اما این ملت امروز از لحاظ فرهنگی، آن پختگی و بلوغ کافی را ندارد. در معیار تاریخ کسانیکه تازه‌کارند از ما جلو افتاده‌اند. لیکن ما آن زمینه را داریم. یقینا منبع عظیم فرهنگ و فکر و رشد و نبوغ، در سینه این ملت موج می‌زند. باید از آن استفاده کرد و بهره برد. @t_manzome_f_r
#مطالبه‌گری #رهبر_انقلاب #فرمانده آنچه من بر آن تأکید می‌کنم، این است که ما امروز در جامعه‌مان نیاز مبرم داریم به اینکه #آرمان_ها را مدام تکرار کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این #مطالبه‌_گری خیلی چیز خوبی است. #مطالبه‌_گریِ آرمان‌ها از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت. اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این #مطالبه‌گری‌ها مواجه نشود، قطعاً #ویرانگری خواهد کرد. یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها‌، #طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی _که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند_ و فضاهای مدیریّتی؛ که در مواردی هم متأسّفانه بی‌تأثیر نبوده. اینجا یک #لشکری از جوانهای مؤمن و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این #آرمان_ها. بنابراین، احتیاج است به یادآوری این #آرمان‌_ها با همان زبانِ ویژه‌ی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه #شجاعانه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همین‌جور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزه‌ی شجاعانه‌ای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. بایستی این ارزشها به‌صورتِ صریح، هوشیارانه، دائماً #مطالبه‌ بشود؛ از سوی جوانِ پای کار. ۹۷/۳/۷ آغاز به کار #مطالبه_گری طرح تبیین منظومه فکری رهبری. جهت ثبت‌نام در لشکر #مطالبه_گری و #آموزش به این آیدی مراجعه کنید @Jahadmm1059 #تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۲ شهیـدي که زیر آفتـاب مانـده بـود در یکی از همین روزهـایی که مـا در خطوط جبهه حرکت می‌کردیم، یـک نقطه‌اي بود که قبلا توسط دشـمن متصرف شده بود، بعد نیروهاي ما رفته بودند آن‌جا را مجددا تصرف کرده بودند، بنده داشتم از این خطوط بازدید می‌کردم و بـه یگان‌هـا و به سـنگرها و به این بچه‌هـاي عزیز رزمنـده‌مان سـر می‌زدم، یـک وقت دیـدم یکی دو تـا از برادران همراه من خیلی ناراحت، شـتابان، عرق ریزان، آشـفته، آمدنـد پیش من و من را جـدا کردنـد از کسانی که داشـتند به من گزارش می‌دادنـد، دیـدم که این‌ها ناراحتند گفتم چیه؟ گفتند که بله ما داشتیم توي این منطقه می‌گشتیم، یک وقت چشممان افتاده به جسـد یک شـهیدي که چند روز است این شـهید بدنش در زیر آفتاب این‌جا باقیمانده. من به شدت منقلب شدم و ناراحت شدم و به آن برادرانی که مسئول بودنـد در آن خـط و در آن منطقه، گفتم سـریعا این مسأله را دنبال کنیـد، جسـد این شـهید را بیاوریـد و جسد شـهداي دیگر را هم که در این منطقه ممکن است باشند جمع کنید. اما در همان حال در دلم گفتم قربان جسد پاره پاره‌ات یا اباعبـدالله، این‌جـا انسـان می‌فهمـد کـه به زینب کـبري چقـدر سـخت گـذشت، آن وقـتی که خـودش را روي نعش عریـان برادرش انـداخت، و با آن صـداي حزین، با آن آهنگ بی‌اختیار، کلمات را در فضا پراکنـد و در تاریخ گذاشت فریاد زد: "بأبی المظلوم حتی قضا... پـدرم قربان آن کسـی که تا آن لحظه‌ي آخر تشـنه ماند و تشـنه لب جان داد. بیانات در خطبه‌هاي نماز جمعه ۱۳۶۷/۶/۴ @t_manzome_f_r
قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. در روایات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان می‌شوید، فشار داده می‌شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدان‌های مجاهدت، انسان‌های پاک امتحان می‌شوند. در کوره‌های آزمایش وارد می‌شوند و سربلند بیرون می‌آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر می‌شود، این، آن امید بزرگ است. بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ #مهدویت #امام_خامنه‌ای #تبیین @t_manzome_f_r
با سلام خدمت همراهان گرامی مهم‌ترین هدف "طرح تبیین منظومه فکری رهبری" نشر اندیشه‌های حضرت‌آیت‌‌الله العظمی‌خامنه‌ای _رهبر انقلاب اسلامی_ با شیوه‌های مختلفِ رسانه‌ای و هنری است. از ابتدایِ شروع طرح تاکنون، تولید محتواهای مختلفی از جمله تالیف ، عکس‌نوشته‌های کتب سیر مطالعاتی، فلش‌کارت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، اینفوگرافیک زندگی سیاسی_اجتماعی بعضی از امامان معصوم، اینفوگرافیک زندگی‌نامه رهبرانقلاب، عکس‌نوشته‌ی بیانات رهبر انقلاب در دیدار های مختلف و... تولید و منتشر شده است. شما می‌توانید عکس‌نوشته‌های کتب سیر مطالعاتی را از لینک‌های زیر دریافت نمایید. @t_manzome_f_r
لینک دسترسی به کانال کتاب‌های سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در پیام‌رسان‌ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/ketabetarhekoli کتاب ولایت و حکومت 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/Velayatvahokomat کتاب انسان ۲۵۰ ساله 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/ensane250saale کتاب میراث فاطمی 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mirathefatemi کتاب ولایت فقیه 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/velayat_faghih کتاب تشکیلات 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/ketabetashkilat کتاب انسان در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/ketab_ensan کتاب معیشت پرهیزکارانه 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/maishat_parhizkarane کتاب دغدغه‌های فرهنگی 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r
برشی از کتاب در یک کشور مساله ادبیات و فرهنگ، مساله اصلی است؛ درهمه دوران‌ها چه در دورانی که کشور و ملتی در حال یک تحول اساسی است و چه در دوره بازسازی و بازپروری ذخایر ملی و پس از آن، گره گشایی اصلی، به وسیله فرهنگ است؛ که پایه‌های اساسی فرهنگ هم، همین ادبیات وهنر است. این‌هاست که در ذهنیت و عمل مردم تاثیراتی دارد. حتی فرهنگ عامیانه مردم محصول و شکل گرفته به‌وسیله همین ادبیات و هنر است. @t_manzome_f_r
استاد سیدعلی خامنه‌ای که حالا رهبری بسیاری از بر عهده‌ی اوست، قریب به ۶دهه است که بس بزرگ در موضوع معارف اسلام به شمار می‌رود. خصوصیت بارز استاد، درست و دقیق معارف دینی که در راس آنها است، می‌باشد. نگاه استاد سیدعلی خامنه‌ای به مساله نه یک نگاه صرفا ذهنی و تئوری است، بلکه ایشان معتقدند که یک مقوله‌ی تمدن ساز است. از سلسله سخنرانی‌های او در رمضان المبارک سال۵۳شمسی که در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مشهد ایراد می‌کرد، کاملا پیداست که او بر این باور است که توحید از یک انسانِ معتقد _ بر اساس تئوری توحید که تعهدزا و عمل آفرین است_ یک انسان و حاضر در صحنه‌ی اجتماع، و یک الی‌الله می‌سازد. ایشان معتقد است: توحید مثل روحی در کالبد تمام مقررات اسلامی هست. مثل هوای رقیق و لطیفی در تمام اجزای این ساختمان و پیکره‌ای که نامش اسلام است، هست. در همه‌ی مویرگ‌ها حتی هست، یک دانه حکم را در اسلام شما نمی‌توانید پیدا کنید که رنگی و نشانی از توحید در آن نباشد. ما به خیال‌مان می‌آید که توحید یک چیزی است که فقط در مغزمان بایستی روشن کنیم، [لکن] به زندگی که رسیدیم این توحید در زندگی دیگر هیچ اثری ندارد، اگر هم اثر داشته باشد، در زندگی شخصی‌ست، در زندگی اجتماعی نیست. آن توحیدی که اسلام به آن دعوت می‌کند، توحیدی‌ست بالاتر از حد یک پاسخ به یک سوال، به یک استفهام. پس چیست؟ توحید اسلامی الهامی‌ست در زمینه‌ی حکومت، در زمینه‌ی روابط اجتماعی، در زمینه‌ی سیر جامعه، در زمینه‌ی هدف‌های جامعه، در زمینه‌ی تکالیف مردم، در زمینه‌ی مسئولیت‌هایی که انسان‌ها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیده‌های دیگر عالم دارا هستند، توحید این است. (برشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) و اینک می‌خواهم کتابچه‌ای ، با حجمی در موضوعی که با قلمی ، که سال‌ها از می‌گذرد _اما متاسفانه مثل بسیاری از آثارِ استاد و حتی خود استاد است_ را به شما معرفی کنم. بنظرم این کتابچه است و نه . نوش جانتان. @t_manzome_f_r
کتاب روح توحید.pdf
2.73M
فایل pdf کتاب روح توحید عبودیت غیرخدا مقاله‌ای از مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای. تهیه شده در طرح سراسری تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
آینده در قلمرو اسلام.pdf
1.25M
🔹کتاب تالیف سید قطب 🔹با ترجمه‌ی ، رهبر انقلاب اسلامی تهیه شده در طرح تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
دو کتاب "آینده در قلمرو اسلام" و "روح توحید نفی عبودیت غیرخدا" را حتما در کنار کتاب مطالعه فرمائید. @t_manzome_f_r
استیکرهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی‌ به مناسبت ✔️بهترین مرجع استیکرهای 🆔 @stiker_tabyin @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۳ علاقه‌ي امـام خمینی به دعـاي کمیـل و مناجـات شـعبانیه یـک بـار از ایشان (امام خمینی) سؤال کردم که در میان دعاهاي معروف، به کـدام یک از آن‌ها بیشتر اُنس یا اعتقاد دارید؟ ایشان بعد از تأملی فرمودند: «دعاي کمیل و مناجات شـعبانیه». وقتی که شـما به این دو دعا مراجعه می‌کنیـد، با این که دعاهاي دیگر هم- مثل ابوحمزه‌ي ثمالی و یا دعاي امام حسـین در روز عرفه و دعاهاي فراوان دیگر - برقراري رابطه با خداست؛ اما در این دو دعا و مناجات، حالت اسـتغفار و انابه و استغاثه و تضرع به پروردگار را به شکل عاشقانه‌ي آن مشاهـده می‌کنیـد. دعاي کمیل هم مناجاتی با خـداي متعال است و رابطه‌ي محبت و عشق میان بنده و معبود را ترسـیم می‌کند و این همـان چیزي بود که امـام بزرگوار مـا، روح و دل خود را از آن روشن و منوّر می‌داشت. سـخنرانی در دیـدار بـا جمع کـثیري از پاسداران ۶۸/۱۲/۱۰ @t_manzome_f_r