خونِ جوشانِ #حسین_بن_علی...
#انسان_۲۵۰_ساله
اگر مردم بدانند که #حسین کشته شد و چرا کشته شد و چگونه کشته شد، آیندهی #اسلام و آیندهی دعوتِ #اهل_بیت به نوعی خواهد بود و اگر ندانند نوعِ دیگری.
بنابراین برای آگاهی و گسترش این شناخت در سطح جامعه، باید همهی سرمایه ها را به کار انداخت و تا هر جا ممکن است این کار را انجام داد.
کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۲۰۱
#جلسه_نوزدهم
#زینب_کبری
@t_manzome_f_r
حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: بالاتر از هر عبادتی به کار انداختن نیروی تفکر و تعقل است.
سلااام دوستان. روزتون پر از اندیشه های نو
@Manzome_fekri110
ادمین هستم، منتظر پیشنهادها و نظرات شما
اختناق شدید در منطقه نفوذ اهل بیت...
#انسان_۲۵۰_ساله
هنگامی که حادثه #عاشورا رخ داد، در سراسر عالم اسلام تا آنجایی که خبر رسید، بخصوص در حجاز و عراق، حالت رعب و وحشتی میان شیعیان و طرفدارانِ ائمه بوجود آمد، زیرا احساس شد که حکومت یزید تا آن حد هم آماده است که حکومت خود را تحکیم کند، یعنی تا حد کشتنِ #حسین_بن_علی (علیه السلام) که فرزند #پیامبر و در همهی جهان اسلام به عظمتِ اعتبار و قداست شناخته شده بود.
ارتباطات، ضعیف شد و کسانی که طرفدار ائمه بودند و مخالفان بالقوهی دستگاه خلافت بنیامیه به شمار میآمدند، در حال ضعف و تردید به سر میبردند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۵
#جلسه_نوزدهم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
لعنت در دنیای اسلام کار معاویه است و کار اخلاق معاویه است. #امیر_المومنین (علیه السلام) را، #علی_بن_
پایان #عکس_نوشته از ۹صفحه چهاردهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
هدایت شده از تولیداتِ طرح
19_Jalase-16.mp3
3.2M
📗بریدهای از جلسۀ شانزدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
رستاخیز اجتماعی نبوت
در تمام جامعههايى كه پيغمبرى ظهور كرده، با اين داعيه ظهور كرده؛ يعنى آمده تا جامعه را از شكلى غلط، از شكلى ناموزون، از شكلى توأم با ظلم و جُور و ستم، تبديل كند بهشكلى موزون، بهشكلى زيبا، بهشكلى عادلانه؛ اين يك مطلب. رستاخيز نبوت اين است. هر نبىاى كه در هر اجتماعى مبعوث شده و ظهور كرده، سر اين ظهور كرده، اين را بدانيد. بهطوركلى، هيچ پيغمبرى نبوده كه آمده باشد تا براى مردم، يك مقدار مسائل فرعى و جزئىِ زندگى را بيان بكند.
البته پيغمبران بزرگ كه پيغمبران اولوالعزم مىناميم و بهاينعنوان آنها را مىشناسيم، اينها قطبهاى انقلابات الهى بودند، و پيغمبران ديگر، بعضى مىآمدند دنبالۀ انقلاب آنها را مىگرفتند، بعضى مىآمدند كار آنها را تكميل مىكردند، بعضى مىآمدند كار آنها را به ثمر مىرساندند، بعضى مىآمدند رجعتهايى كه بعد از انقلابهاى به ثمر رسيدۀ آنها بهوجود مىآمده، برگردانند، باز يك انقلاب نوينى بهوجود بياورند؛ همان كارى كه اوصيایِ پيغمبر ما، بعد از رحلت پيغمبر ما انجام مىدادند؛ كار اميرالمؤمنين، كار امام حسين، كار ائمۀ ديگر، كار علماى امت اسلام و كارِ بالاخره صاحبالزمان، ولىعصرصلواةاللهوسلامهعليه.
#خلاصه
#کتاب_اول
#جلسه_شانزدهم
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
@t_manzome_f_r
تشکیلات پنهانی شیعه...
#انسان_۲۵۰_ساله
بعد از حادثه #شهادت امام حسین علیه السلام مقداری مردم مرعوب شدند، لکن آن چنان ترسی نبود که به کلی نظام #تشکیلات پیروان اهل بیت را بر هم بریزد. دلیلش هم این است که ما می بینیم حتی در هنگامی که اسرای کربلا را به کوفه آوردند، حرکاتی مشاهده می شود که این حرکات حاکی از وجود #تشکیلات_شیعه است.
البته وقتی از #تشکیلات_شیعه سخن می گوییم منظور یک #تشکیلات منسجم کامل به شکلی که امروز در دنیا معمول است، نمی باشد؛ بلکه منظورمان رابطه های #اعتقادی است که مردم را به یکدیگر متصل می کند و وادار به فداکاری می نماید.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۶
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
نمونه های کم نظیر کشتار در تاریخ اسلام...
#انسان_۲۵۰_ساله
عبداللهبنحَنظَله یکی از مردمان با شخصیت و موجه #مدینه بود که پیشاپیش مردم علیه یزید قیام کردند و یزید را خلع و مردم را به سوی خود دعوت نمودند.
این حرکت موجب آن گردید که یزید از خود عکس العمل نشان دهد و در نتیجه یکی از سرداران پیر و فرتوت بنی امیه به نام مسلمبنعُقبه را همراه با عده ای به مدینه فرستاد و از او درخواست کرد که مردم #مدینه را خاموش کند. مسلمبنعقبه به #مدینه آمد و چند روزی شهر را به منظور در هم شکستن مقاومت مردم محاصره کرد. سپس وارد شهر شد و آن قدر کشتار و ظلم کرد و فجایع به بارآورد که در تاریخ #اسلام جزءِ نمونه های کم نظیر است.
او چنان در کشتار و ظلم زیاده روی کرد که پس از آن حادثه او را مُسرف نام گذاشتند و به او مُسرف بن عُقبه می گفتند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۹
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
ایستادگی قاطعانه حکومت...
#انسان_۲۵۰_ساله
واقعه ی حرّه، بزرگ ترین وسیله ارعاب دوستان و پیروان اهل بیت شد، به خصوص در مدینه که عده ای گریختند، عده ای کشته شدند و گروهی از یاران خوب اهل بیت همچون عبدالله بن حنظله و دیگران به شهادت رسیدند و جایشان خالی ماند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۰
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
«امام موسيكاظم(عليهالسلام)»:
مَن حَمِداللهَ عَلي النِّعمةِ فَقد شَكَرهُ وَ كانَ الحمدُ اَفضَل مِن تِلكَ النِعمةِ.
كسي كه بر نعمتي حمد خدا را كند و الحمدلله بگويد او را شكرگزاري كرده است و اين حمد او از آن نعمتي كه به او داده أفضل و بالاتر است.
(بحار، ج ٧١، ص ٣١)
@Manzome_fekri110
سلااام. ادمین هستم، منتظر نظرات شما عزیزان
نظر کاربر " فدایی ولایت " در مورد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔰🔰
سلام علیکم
بنظر میرسد طرح کلی کتابی است مرجع، که پایه ی سایر کتب هست و در مطالعه سایر نمیتوان به آن رجوع نکرد....
سپاس از شما 🌹
@t_manzome_f_r
عزیزان، گزارش برنامه های اجرایی در شهر کرمانشاه ( منطقه ی سر پل ذهاب ) را در کانال کرمانشاه دنبال کنید . 🔰🔰
@kermanshah313
لینک کانال کرمانشاه ☝️☝️
هدایت شده از تولیداتِ طرح
20_Jalase-17.mp3
4.44M
📗بریدهای از جلسۀ هفدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
هدفهای نبوت
آنىكه ما از قرآن مىفهميم اين است كه انبيا پاسخشان به اين سؤال كه چگونه مىشود انسانها را ساخت؟ يعنى پيراست و آراست، پاسخشان به اين سؤال اين است كه بايد #جامعۀ_الهى، #جامعۀ_توحيدى، محيط متناسب درست كرد، تا انسان در اين محيطِ متناسب، نه يكياش، نه دهتايش، نه هزارتايش بلكه گروهگروهش ساخته بشوند به خودىِ خود، با حرارت طبيعىِ نور نيّر معارف اسلامى.
«اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ * وَ رَاَيتَ النّاسَ يَدخُلونَ في دينِ اللهِ اَفواجاً»؛ در محيط جاهلى مكه، پيغمبر وقتى مىخواهد آدم درست بكند، مجبور است يكىيكى درست كند؛ براى خاطر اینکه از براى ايجاد آنچنان نظامى، يك عده خواص لازمند، يك عده سنگِ زاويه و زيربنا لازمند، اينها قبلاً دانهدانه درست مىشوند؛ اين منافات ندارد با نقشۀ كلى انبيا. پيغمبر براى اینکه سنگهاى زاويۀ جامعۀ مدنى را درست بكند و بتراشد، مجبور است در مكه آدمسازىِ فردى بكند؛ يكدانه ابوذر؛ يك عبداللهمسعود، يكى ديگر، يكى ديگر و ازاينقبيل، صد نفر، دويست نفر فوقش آدم درست مىكند. اينها مىشوند سنگهاى بنا از براى تشكيل جامعۀ مدنى آينده، يعنى جامعۀ توحيدی و اسلامى. پيغمبر آنجا آنجورى يكدانه يكدانه آدم درست مىكند، با چه زحمتى، با چه رنجى، با چه خوندلى! پدرها مانع مىشوند پسرها چيز بفهمند، پسرها دل به دنيا مىبندند، نمىآيند دنبال پيغمبر حرف ياد بگيرند، هركسى كه يك مقدارى گرايش پيدا مىكند، رنجها و زحمتها و خوندلهاست. اين كارها همه انجام مىگيرد، اما وقتى نوبت به مدينه مىرسد؛ آن جامعۀ الهى و اسلامى در مدينه تشكيل مىشود، پيغمبر در رأس آن جامعه است و حاكم به احكام و فرمانهاى خداست. آنجا، آنوقت خداى متعال اينجورى حرف مىزند: «اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ» چون به يارى و پيروزى خدا برسد و فتح بيايد، «وَ رَاَيتَ النّاسَ يَدخُلونَ في دينِ اللهِ اَفواجاً» و ببينى مردم را كه فوجفوج به دين خدا داخل مىشوند.
#خلاصه
#کتاب_اول
#جلسه_هفدهم
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
@t_manzome_f_r