تبیین منظومۀ فکری رهبری
انسان برای این که آزاد باشد، کافی نیست که زیر سلطهی یک انسان دیگر یا یک حکومت جبار نباشد؛ بلکه برا
در لیبرالیسم غربی چون حقیقت و ارزشهای اخلاقی نسبی است، لذا "آزادی" نامحدود است. ...چون شما که به یک سلسله ارزشهای اخلاقی معتقدید، حق ندارید کسی را که به این ارزشها تعرّض میکند، ملامت کنید؛ چون او ممکن است به این ارزشها معتقد نباشد. بنابراین از لحاظ معنوی و اخلاقی، هیچ حدّی وجود ندارد. منطقاً "آزادی" نامحدود است. ...چون حقیقت ثابتی وجود ندارد؛ چون به نظر آنها، حقیقت و ارزشهای اخلاقی نسبی است. [در حالی که] "آزادی" در اسلام اینگونه نیست.
#کتاب_پانزدهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_آزادی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اگر ما جامعهى بشرى را در طول تاریخ به کاروانى تشبیه کنیم که دارد یک مسیرى را میرود، [این] سؤال مطر
سلطنت یک ایدئولوژى دارد. ایدئولوژى سلطنت همان چیزى است که شما در همه سلطنتهاى دنیا با انواع و اقسامش مشاهده مىکنید؛ یعنى استبداد، بهرهمندیهاى اختصاصى و زورگویى؛ آنجایى که به زورگویى نیاز داشته باشند. یک روز هم پیدا مىشود که همین انوشیروان - که سعى کردند اسم او را عادل بگذارند - بهخاطر یک کینه شخصى از دوره جوانى، در یک روز دهها هزار مزدکى را به قتل مىرساند! نقل مىکند که در دوره جوانى، پدرم - قباد - گفت به پاى مزدک بیفت (چون قباد، مریدِ مزدک بود)؛ هنوز بوى گند پاىِ مزدک در شامّه من هست و اکنون که به سلطنت رسیدهام، انتقام مىگیرم؛ نه از خودِ مزدک، از دهها هزار مزدکى
#کتاب_شانزدهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_تاریخ
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
السلام علیک یا اباعبدالله
▪️دنیا بیعشق مولا
▪️چون خانهای ویران است...
🏴 لبیک یا حسین
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
کار امام زمان مبارزه با قدرتهای ظالم است
رهبرانقلاب اسلامی:
امام زمان"عجاللهفرجه" اکتفا نمیکند که یک جامعهای داشته باشد و حصاری به دورش بکشد. امام زمان با هر حرکت ظالمانهای در دنیا مقابله میکند.
#مهدویت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#افتتاحیه چهارمین دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فخریان
زمان: شنبه ۲۹ آذرماه، ساعت ۱۸:۳۰
این جلسه در بستر فضای مجازی انجام میشود و لینک ورود به جلسه در گروههای مطالعاتی ارسال شده است.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین، تحلیل و اجتهاد
با توجه به صبغهی اخلاقی که از آقای امجد، از سالهای دور به یاد دارم، دوست داشتم موضعگیریها و رفتارهای ایشان در سالهای اخیر را بگذارم به حساب ساده اندیشی ایشان و نداشتن بصیرت و قدرت تحلیل مسائل. دوست داشتم او را بگذارم در ردیف آن دسته از خشک مقدسهایی که از روی جهل، امیرالمومنین (علیهالسلام) را در جنگ صفین متهم به مسلمان کشی کردند. دوست داشتم باور کنم که مشکل آقای امجد، تنها سادهاندیشی است.
اما نه، نمیشود.
کدام طلبهی مبتدی است که نداند معنای "مَن قُتِل مظلوماً، قُتِلَ شهیداً" در حقیقت "مَن کانَ مسلماً و قُتل مظلوماً فی سبیل الله کانَ شهیداً" است؟!
آقای امجد!
زمِ معدوم، در راه خدا و به دست دشمن خدا مظلومانه کشته شد که او را شهید خطاب کردید؟
یعنی واقعا زمِ جانی را نمیشناختید؟! مگر میشود!
طبق استدلال شما پس تمام مجرمانی که در زندان هستند، مظلوم و هر مجرم مقتولی هم لابد شهید است دیگر!
شما که رهبری را مقصر خونهای ریخته شده در فتنهها میدانید، در این ادعا، با چه کسانی همسو و همراه هستید؟! با دوستان خدا یا دشمنان خدا؟ امروز چه کسانی درپی تهمتزنی به نظام اسلامی و رهبر انقلاب هستند؟! خدا کند توجه به همجبهگیتان با دشمنان خدا داشته باشید. با کدام منطق و برهان، با افتخار نایب امام زمان(علیهالسلام) را مقصر در خونهای ریخته شده در فتنهها میدانید؟!
واقعاً مقصران اصلی فتنه۸۸ و ۹۶ و ۹۸ را نمیشناسید یا چشمتان را بر روی حقایق بستهاید؟!
سالهاست بزرگانمان گفتهاند که دیانتِ بدون سیاست، سفاهت است. امروز عینیت این گزاره را در رفتار و گفتار شما و امثال شما میبینیم.
اسلام به ما آموخت، درس اخلاقی که ما را به امامِ حق نزدیکتر و نسبت به او مطیعتر نکند، اخلاق الهی نیست، درسهای شیطانی است. بر مبنای کدام اخلاق، بیاخلاقی فاحش میکنید؟!
ما نمیتوانیم باور کنیم که شما سادهاندیش هستید. رفتار شما بیشتر به تسویه حسابهای حق به جانب شبیه است تا ساده اندیشی.
اسماعیل فخریان
۹۹/۹/۲۸
@tabyin_tahlil_ejtehad
#پیام_صبحگاهی
#حیات_طیبه_وعروج_انسان🔻
🔸در اسلام همه چیز مقدّمه خودسازی انسان است. همه فرائض، احکام، تکالیف، واجبات، اجتناب از گناهان و نوافل و مستحبّات و احکام اجتماعی و فردی، همه و همه مقدّمه حیات طیّبه است؛ مقدمه زنده شدن انسان با روح انسانی است؛ مقدمه عروج انسان از عالم بهیمیّت و حیوانیّت و توحّش است. اگر بشر تحتِ تربیت الهی -که با اراده خود او قابل تحقّق است- قرار گیرد، این حیات طیّبه در نفس او به وجود خواهد آمد و محیط را هم طیّب و طاهر خواهد کرد و اگر این تربیت الهی نباشد و عزم و ارادهای را که انسان برای پیمودن راه خدا با آن، احتیاج دارد از دست بدهد و خود را در دست هواها و هوسهای بشری رها کند، در حدّ حیوانیّت باقی خواهد ماند و حیوانی خطرناکتر از حیوانهای دیگر خواهد شد.
۱۳۷۷/۱۰/۲۸
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری