هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
بسماللهالرحمنالرحیم
با توجه به اتمام مقدار زمان تعیین شده جهت مطالعهی کتاب #انسان در اندیشهی آیتاللهالعظمیخامنهای، ان شاءالله مطالعهی کتاب #معیشت_پرهیزکارانه از تاریخ شنبه۱۲ آبان۹۷ شروع و در تاریخ پنجشنبه ۱آذر۹۷ به اتمام خواهد رسید.
✔️در فاصلهای که تا شروع کتاب #معیشت_پرهیزکارانه وجود دارد، میتوانید کتب قبلی را بازبینی و خلاصه نویسیها و مباحثات را تکمیل نمایید.
✔️در این فاصله حتما برای تهیهی کتاب #معیشت_پرهیزکارانه اقدام نمایید.
و مناللهالتوفیق
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
شروع مطالعه #هفتمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز در تاریخ ۱۲ آبان خواهد بود.
#معیشت_پرهیزکارانه
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتالله خامنهای
در نگاه اومانیسم غربی، آزادی با قانون محدود میشود اما خود آن قانون هم محصول آرزوها و تمنیات و تمایلات افراد است، آرزوها و تمنیات اکثریت افراد جامعه، قانون و نظام را به وجود میآورد و این قانون و نظام، آزادیهای عمومی را در چهارچوب خود محدود میکند. البته در عمل همین رأی و میل اکثریت را هم یک دسته مخصوصی از مردم - طبقات ممـتاز جامعـه، سرمایهدارها، صاحبان شرکتها، صاحبان کارتلها و تراستهای فعال اقتصاد بینالمللی، شرکتهای چندملیتی، باندهای اقتصادی و باندهای سیاسی- به وجود میآورند. پس در عمل ریشه طبیعی این آزادی که قانون و نظام را به وجود میآورد، خواستهای کمپانیدارها و تراستها و کارتلها و شخصیتهای اقتصادی و باندهای گوناگون سیاسی و اقتصادی است.
#آزادی
صفحه ۱۷
#تبیین
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتالله خامنهای
ریشه آزادی در اسلام جهانبینی توحیدی است. اصل توحید آزاد بودن انسان را تضمین میکند یعنی هر کسی که معتقد به وحدانیت خدا است و توحید را قبول دارد باید انسان را آزاد بگذارد. روح توحید عبارت است از اینکه عبودیت غیرخدا باید نفی بشود و فقط از خدای متعال اطاعت شود.
#آزادی
صفحه ۱۸
#تبیین
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتالله خامنهای
ریشه آزادی در اسلام عبارت است از شخصیت و ارزش ذاتی انسان که بنده هیچکس غیرخدا نمیشود و در حقیقت ریشه آزادی انسان، توحید و معرفت خدا و شناخت خداوند است.
ریشه آزادی اسلامی، آزادی انسان از عبودیت هر آنچه غیرخدا است در حالی که ریشه آزادی غربی عبارت از تمنیات و تمایلات و خواستهای پست انسانی یا همه جور خواست انسانی است.
#آزادی
صفحه ۱۸
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از صوتهای رهبر انقلاب
مجاهدت زینب کبری، آزمون صداقت.mp3
6.34M
#مجاهدت_٢
#حضرت_زینب_کبری_س
بعد از قیام امام حسین علیه السلام
در کلام استاد #سید_علی_خامنه_ای
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
#اربعین
ایام اربعین است و خوشا به حال آن کسانی که در حال پیادهروی هستند و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمون روز اربعین را انشاءالله خطاب به حضرت خواهند خواهند.
#تبیین
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتالله خامنهای
در لیبرالیسم غربی که بر مبنای تفکر اومانیسم غربی بنا شده است؛ حقیقت و ارزش اخلاقی نسبی است لذا آزادی نامحدود است و شما که به یک سلسله ارزشهای اخلاقی معتقدید؛ حق ندارید کسی را که به این ارزشها تعرّض میکند؛ ملامت کنید چون او ممکن است به این ارزشها معتقد نباشد. بنابراین هیچ حدی برای آزادی وجود ندارد یعنی از لحاظ معنوی و
اخلاقی، هیچ حدّی وجود ندارد، منطقاً آزادی نامحدود است چون حقیقت ثابتی وجود ندارد و ارزشهای اخلاقی نسبی است. اما در اسلام و بنابر انسانشناسی اسلامی ارزشهای مسلّم و ثابتی وجود دارد و حرکت در سمت آن ارزشها است که ارزش و ارزشآفرین و کمال است. بنابراین آزادی با این ارزشها محدود میشود.
#آزادی
صفحه ۱۸
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
کتاب صوتی، انسان۲۵۰ساله.mp3
10.49M
#کتاب_صوتی انسان ۲۵۰ساله.
بخش #امام_حسین علیهالسلام
جهت استفاده در #اربعین
تهیه شده در طرح تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
در لیبرالیسم غربی، به دلیل اینکه ارزشها نسبی هستند؛ آزادی نامحدود است ، اما وقتی انسانها در یک اجتماعی زندگی میکنند؛ این آزادی نمیتواند بی حد و مرز و نامحدود باشد. چه اینکه در این صورت بین افراد بشر تزاحماتی به وجود میآید و آزادیها خواه ناخواه محدود خواهد شد. از این رو باید دارای مرز و حدی باشد. به همین خاطر ضرر رساندن به آزادی دیگران و منافع مادی را حد و مرز آزادی تعریف کردهاند اما ارزشهای اخلاقی مطلقاً حد و مرزی را برای آزادی معین نمیکند.
#آزادی
صفحه ۱۸
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
🔘سال ۴۲ امام جرقه حکومتی که خدا مدّ نظرش بود را زد. سال ۵۷ نتیجه گرفت. امام گفت من میخواهم جامعهای تشکیل بدهم، جامعهی بین المللی که در تراز نگاه خداوند باشد. که قوه قضائیهاش الهی اداره شود، که قوه مجریهاش الهی اداره شود، که قوه مقنّنهاش الهی اداره شود. الهی اداره شود یعنی چه؟ یعنی ابتدا دنیای مردم را خوب کنیم؛ از گذرگاه دنیای مردم برسیم به آخرت خوب. اسم این را مقام معظم رهبری و خود حضرت امام گذاشتند " تمدن نوین اسلامی"... ادامه در فایل 🔻🔻