eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
409 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️جلسۀ جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب «اصول و قواعد تشکیلات اسلامی» ویژه فراگیران پنجمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری 🔸مدرس: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔹زمان: شنبه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۷ 🔸لینک ورود به جلسه در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است و اتاق جلسه قبل از ساعت ۱۷ باز می‌شود. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
جهاد عظیم روزگار آیت‌الله خامنه‌ای در مقدمۀ مباحث «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن » می‌فرماید: «طرح اسلام به‌صورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یک‌آهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسان‌ها، یکی از فوری‌ترین ضرورت‌های تفکر مذهبی است.» ایشان معتقد است تبیینِ اسلام به‌صورت یک نقشۀ جامع، کلی و عملیاتی که هم چشم‌انداز روشنی دارد، هم مسیر را کامل بیان کرده و هم وظیفۀ پیروانش را تبیین کرده، و از طرفی این نقشه، یک شبکه مسائل درهم‌تنیده و کاربردی دارد، مهم‌ترین کارِ یک مسلمان است. ایشان معتقد است اولین وظیفۀ یک مسلمان مکتبی، فهمِ اسلام به‌صورت یک مسلک اجتماعی که دارای اصولِ منسجم و یک‌آهنگی است که وظیفه‌اش سامان دادن به زندگی جمعی انسان‌هاست، می‌باشد. این مسلمان آنگاه که اسلام را اینچنین فهمید، بعد از آن، نوبت به تبیین برای دیگران می‌رسد. ایشان از اوایل دهۀ ۵۰ جهاد تبیین را فریضۀ قطعی و فوری و جهاد عظیم روزگار می‌دانستند. ▫️برشی از سلسله جلسات استاد فخریان @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
نماز توبه 📝 عمل یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده ❇️ کیفیت و شرایط نماز: ▫️غسل و وضو ▫️دو نماز دو رکعتی؛ در هر رکعت، یک مرتبه سورۀ حمد، سه مرتبه سورۀ توحید، یک مرتبه سورۀ فلق و یک مرتبه سورۀ ناس ▫️بعد از نماز، ۷۰ مرتبه استغفار ▫️یک مرتبه: لا حولَ و لا قوةَ الّا بالله العلیّ العظیم ▫️یک مرتبه: یا عزیزُ یا غفارُ إغْفِر لِی ذُنوبی و ذُنوبَ جمیعِ المؤمنینَ و المؤمنات؛ فإنّه لا یَغفِرُ الذنوبَ الا انتَ. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
اولین جلسه تدریس کتاب «ولایت و انسان‌سازی» 🔸توسط استاد محترم: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔹زمان: یکشنبه ۲۲خرداد، ساعت ۱۶ پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه الزامی است. پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس ذیل برگزار می‌گردد. پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند. پ.ن۴: اتاق جلسه قبل از ساعت ۱۶ باز می‌شود. [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری] @t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه‌‌_مهم #جلسات‌‌_جمع‌بندی ♦️جلسۀ جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب «اصول و قواعد تشکیلات اسل
اومانیسم اسلامی و غیراسلامی _________________ 🏷 به تعبیر شهید مطهری و رهبر انقلاب، هم اسلام و هم غرب، هر دو قائل به «اومانیسم» و «انسان‌محوری» هستند، لکن انسان‌محوری در اسلام به کلی با انسان‌محوری در غرب متفاوت است. «انسان‌محوری» در غرب یعنی انسانْ منهای خدا، منهای معنویت، یعنی فقط توجه به حیات مادی بشر. «انسان‌محوری» در اسلام یعنی انسان ذیل ولایت و قانون خدا. یعنی توجه به روح و جسم انسان. یعنی توجه به ماده و ماوراء ماده. ⇱ غرب و اسلام هر دو قائل هستند که تربیت انسان به صورت فردی و جزئی اتفاق نمی‌افتد و تنها مدل تربیتی که در عالم امکانِ تحقق دارد، تربیت ساختاری/ تربیت محیطی/ تربیت در جامعه است، یعنی در حقیقت این ساختارها هستند که انسان‌ها را تربیت می‌کنند. تفاوت اسلام و غرب در ساختارسازی، در مبانی و جهان‌بینی است. «ارزش‌های ساختاری» در اسلام و غرب متفاوت است، چون جهان‌بینی این دومکتب متفاوت است. ⇱ ساختار‌سازی، بدون تشکیل و ایجاد حکومت امکان پذیر نیست. این حکومت‌ها هستند که ساختار‌ها را می‌سازند. باز مدل «حکمرانی» اسلام با مدل «حکمرانی» غرب به‌کلی متفاوت است. ⇱ در اسلام، حکومت به کمک تشکیلات مردمی و حضور مردم به وجود می‌آید و حفظ می‌شود. پس نقش تشکل‌های مردمی و بلکه جبهه‌ی مردمی، در بنا و بقای حکومت دینی کاملاً برجسته است. ▫️برشی از جلسۀ تدریس کتاب «اصول و قواعد تشکیلات اسلامی» • توسط: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان • تاریخ: شنبه ۲۱ خرداد @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
آئین‌نامه‌ انقلاب اسلامی نهج‌البلاغه کتاب تدوین شدۀ انقلاب اسلامی است و آئین‌نامۀ این انقلاب می‌توان به حسابش آورد. خود نهج‌البلاغه هم دارای همین خصوصیت است، یعنی در او میدان‌های وسیع زندگی انسان و بعدها و جانب‌های گوناگون وجود انسان که همه در اسلام هست، منعکس است. ۱۳۵۹/۰۲/۱۳ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
دوره آموزشی_مهارتی #چراغ #جلسه_هشتم 🔸موضوع: چگونه باید تبیین کرد؟ 🔹مدرّس: دکتر مهدی جمشیدی 🔸چهارشن
بسم الله الرحمن الرحیم | 💡هشتمین جلسه دوره آموزشی چراغ • تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ • مدرس: دکتر مهدی جمشیدی • موضوع: چگونه باید تبیین کرد؟ ____________ 📔 گزیده‌ای از اصول و قواعد مطرح شده در جلسه ◇ در جهاد تبیین بایستی صریح وشفاف، گویا و واضح، آشکار و روشن نوشت وسخن گفت، لازمه انقلابی بودن صریح و روشن صحبت کردن است. • تبیین باید به هنگام و در لحظه باشد نه دیر هنگام. از زمانش که گذشت، یا نتیجه ندارد و یا نتیجه اندک دارد. ◇ تدوام، تکرار و استمرار که نقطه‌ی مقابل گسستگی و فرسودگی است. خالی نکردن میدان، تحکیم، وابسته به استمرار و استمرار وابسته اراده است. • شما یا توده‌اید و یا خواصید، از خودتان نخبه بسازید. برجسته و سرآمد شوید. پیش‌آهنگ کار فرهنگی بشوید چون خواص بسیار مؤثرند. زیرا اثر گذاری خواص بسیار بیشتر از دیگران است. در منطق رهبر، ما نیازمند نیرو‌های اجتماعیِ پیشران هستیم. زیرا نیروی پیشران همّت بلند دارند و می‌توانند روایت‌های جدّی و اثرگذار بسازند. • سه مرحلۀ عنوان شده در بیانیه گام دوم ۱.خودسازی ۲.جامعه سازی ۳.تمدن سازی خودسازیِ انقلابی باید طوری باشد که از فرد، نیروی اجتماعی پیشران بسازد که هم مهم و هم ممکن است. ◇ محتوایی که تولید می‌شود یا سطحی و قشری وکم‌مایه است یا اقناعی، عمیق و عالمانه است، جهاد تبیین وقتی اثرگذار است که ما قدرت آوردن استدلال وحجت داشته باشیم. همانند شهید آوینی که کار عمیق و اثرگذار داشت. کار پخش و پراکنده، کار فاخر و عمیق نمی‌شود. از حالت شعاری و سطحی عبور کنید. • دو عامل در شعار زدگی در جهاد تبیین: ۱.نداشتن بار علمی وعمق معرفتی ۲.داشتن بار علمی ولی اسیر تعصب بودن @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تولید عمل صالح با اتکاء به ایمان ▫️• در همان ابتدای سخنرانی، آیةالله خامنه‌ای زاویۀ نگاه خود به موضوع «امامت» را روشن می‌سازد. ایشان به دنبال ایجاد جریان است. به دنبال ایجاد یک حرکت عمومی در کشور است. به دنبال تحقق قیام و انقلاب است، بنابراین موضوع خود را در مبحث امامت، «نقش و کارکرد ائمه(علیهم‌السلام) در انقلابِ اسلامیِ پیامبر» قرار می‌دهد. آیةالله خامنه‌ای قصد دارد از ایمان مردم، عمل صالح تولید کند و چه عملِ صالحی بزرگ‌تر و مهم‌تر از «جهاد» و «قیام»؟ ایشان قصد دارد با تبیینی صحیح و جامع از نقش امامان شیعه در طول دوران امامت، از حقیقتی به نام «زندگیِ سراسر جهاد و مبارزۀ حادِّ سیاسیِ خستگی‌ناپذیر و تشکیلاتیِ» ائمه پرده‌برداری کند که نتیجۀ آن، این شود که مردمِ مؤمنِ به اهل‌بیت در همان مسیرِ پُرحماسه‌ای که آنها رفتند، قدم بردارند. ▫️گزیده‌ای از سلسله جلسات استاد فخریان پ.ن: زمان زیادی تا فرارسیدن ایام محرم و صفر که ظهورِ اوج دلدادگی مردم به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است، نمانده است، سخنرانان، مداحان و برگزار کنندگان مراسمات دینی چه برنامه‌ای برای تولید عمل صالح با اتکاء به ایمان مردم دارند؟ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔹سی‌ویکمین جلسۀ دورۀ آموزشی سطح۲ ▫️با موضوع: فرهنگ در اندیشۀ آیت‌الله خامنه‌ای 🔸توسط استاد: دکتر مهدی جمشیدی ▫️زمان: سه‌شنبه ۲۴ خرداد، ساعت ١۶ 🔹این جلسات ویژۀ فراگیران سطح۲ می‌باشد. 📌جلسۀ تدریس، در سامانۀ آموزشِ الکترونیکی مجموعۀ تبیین (lms) انجام می‌شود. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️هیئت اصحاب‌الحسین(علیه‌السلام) برگزار می‌کند سلسله جلساتِ تبیینِ «هویّت‌زایی و هویّت‌زدایی» 🔹با
تبیینِ هویت‌زایی و هویت‌زدایی [1]. سرنوشت انسان در گرو عمل اوست. «لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» (تنها سرمایه انسان سعی اوست) (نجم/۳۹) انسان در دنیا، برزخ و قیامت مهمانِ سفرۀ علم و عمل (سعی) خویش است. عمل یک حقیقت «زنده» و «ممتدّ» است؛ چون حقیقت عمل، در جان انسان جمع می‌شود و جان انسان زنده است. محل تجلّی/ تجسّم اعمال، جان انسان است که در قیامت با کنار رفتن حجاب، در باطن انسان تجلّی می‌کند. [2]. مجموعه رفتارهای ما، سبک زندگی‌مان را می‌سازد. سبک زندگی ما از شاکله/هویّتِ ما نشأت می‌گیرد. «كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِهِ» (اسراء/۸۴) آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: از سرمایۀ ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید(۱۴ خرداد۱۴۰۱). با «شاکله» که همان هویّت و «خطِّ تولید» عملِ خوب یا بد است می‌توان ایمان را به عمل صالح تبدیل کرد. شاکله قابل تغییر و ساختن است. [3]. ملّت‌ها هم مانند انسان‌ها شاکله دارند، شاکلۀ جمهوری اسلامی است که مردم را اهل «مقاومت» کرده است. شاکله است که حاج قاسم می‌سازد. شاکله است که یک ملت را «قهرمان و مقاوم» می‌کند. جوانان ما با شخصیّت و مکتب امام که «هویّت‌ساز» است هنوز آشنایی کامل ندارند. وظیفۀ ما معرفی امام و مکتب ایشان به عنوان یک مکتب «هویّت‌ساز» است. [4]. ایدئولوژی، هویّت/شاکله می‌سازد و این ایدئولوژی از جهان‌بینی نشأت می‌گیرد. با ایدئولوژی می‌توان هویّت‌زایی و هویّت‌زدایی کرد. انقلاب اسلامی «هویّت‌زایی» کرد، مراقب باشید دشمن با «ایدئولوژی‌زدایی» از آن، هویّت‌زدایی نکند. ✍ گزیده‌ای از اولین جلسۀ تبیینِ «هویّت‌زایی و هویّت‌زدایی» حجةالاسلام‌و‌المسلمین فخریان ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
اهمیت صحیفۀ سجادیه در ردیف قرآن و نهج‌البلاغه است. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️با توجه به ضرورت و اهمیّت تولید رسانه‌های فراگیر در مسیر تحقق جهاد تبیین، مجموعۀ تبیین درصدد تولید یک نشریۀ اثرگذار می‌باشد. از افرادی که در بخش‌های مختلفِ نشریه از قبیل: هیئت تحریریه، ویراستار، ماشین‌نویسی(تایپیست)، صفحه‌آرایی، مصاحبه‌گری، گزارشگری و خبرنگاری‌، طنز و کاریکاتور، داستان و شعر و عکاسی، به‌صورت حرفه‌ای فعالیت داشته و علاقه‌مند به همکاری با مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری می‌باشند، طبق شرایط زیر دعوت به عمل می‌آورد🔻 ۱. اهل فکر ۲. توانمندی در هریک از بخش‌های نشریه ۳. داشتن فرصت کافی ۴. آشنایی با بیانات رهبری و روش‌های جستجوی مطالب در سایت توجه: اولویت با افرادی است که در بخش‌های دیگرِ مجموعۀ تبیین مسئولیت نداشته باشند. 💢علاقه‌مندانی که دارای شرایط فوق می‌باشند، جهت همکاری، نام و نام‌خانوادگی و رزومۀ خود را به همراه شماره تماس به شناسه(آیدی) زیر ارسال فرمایید🔻 @EngelabiZ ------------------------ [واحد رسانۀ مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری] @t_manzome_f_r
♦️سلسله جلسات جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب «زن و خانواده» ویژۀ فراگیران پنجمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری 🔹جلسه اول 🔸مدرس: سرکار خانم دکتر فاطمه شجاعی 🔹زمان: پنچشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۱۹ 🔸لینک ورود به جلسه در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
آزمون کتاب‌ «تمدن ‌اسلامی» در سایت مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری برگزار می‌گردد. 🔹مدت زمان پاسخ‌گویی به سؤالات از ساعت۲۱ روز چهارشنبه ۲۵ خرداد، تا ساعت ۲۱ روز جمعه ۲۷خرداد می‌باشد. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
اگر این شهادت‌ها نبود، نظام باقی نمی‌ماند! ▫️ما برای شهدا همان ارزش‌هایی را باید قائل باشیم که خدای متعال برای این‌ها قائل است که [فرمود]: یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلونَ وَعداً عَلَیهِ حَقًّا فِی التّوریٰةِ وَ الاِنجیل وَالقُرآن؛ این کسانی که در راه خدا مجاهدت می‌کنند و جان خودشان را در کف دست می‌گیرند، هم دشمن کشتنشان، هم کشته‌شدنشان ارزش دارد؛ پیش خدای متعال وعده‌ی الهی بر رحمت به این‌ها است. حالا آن‌ که جانش را در این راه از دست می‌دهد، در روایات داریم که هنوز از این نَشئه خارج نشده، علائم رحمت الهی را مشاهده می‌کند؛ یعنی در روایات دارد بمجرّد این‌که شهید از اسب می‌افتد -آن‌وقت با اسب می‌جنگیدند- هنوز به زمین نرسیده، وعده‌ی الهی را دریافت می‌کند؛ یعنی حتّی در این نشئه چشمش باز می‌شود و حقیقت را می‌بیند و رحمت الهی را، فضل الهی را به‌طور ملموس درک می‌کند و دریافت می‌کند؛ این ارزش شهدا است. اگر این شهادت‌ها نبود، اگر این فداکاری‌ها نبود،‌ این نظام باقی نمی‌ماند؛ این نهال، مورد تهاجم طوفان‌های سخت بود. علّت این‌که این نظام باقی ماند و این نهال از بین نرفت و بحمدالله به این درخت تناور تبدیل شد، فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و شهادت‌طلبی‌ها و واردمیدان‌شدن‌ها بود؛ این را باید نگه داشت. دشمن را باید شناخت، کید دشمن را باید شناخت. ۱۳۹۵/۹/۱۵ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه #جلسات‌_تدریس #ششمین‌_دوره‌_آموزشی_منظومه_فکری_رهبری اولین جلسه تدریس کتاب «ولایت و انسا
بسم الله الرحمن الرحیم | اولین جلسۀ تدریس کتاب «ولایت وانسان‌سازی» (ویژۀ فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومۀ فکری رهبری) • مدرس: حجةالاسلام فخریان • موضوع: جایگاه ولایت در انسان‌سازی و سعادتِ انسان ____________ 🔖 اگر در نظر دارید که افرادی را با منظومه معرفتی دین و یا اسلام آشنا کنید، کتاب ولایت و انسان سازی را به آن‌ها معرفی کنید. • دین یعنی صراط زندگی و برنامه‌ای برای جهت دادن به زندگی مردم که بیشترین بهره برداری از دنیا را برای آباد کردن آخرت فراهم می‌کند. •• دین برنامه سعادت بشر در دنیا و آخرت است که آخرت انسان‌ها در دنیا رقم می‌خورد، پس تمام برنامه‌های دین، ناظر به زندگی دنیوی است برای کسب حیاتِ خوب اُخروی. ••• کسانی که دین گریزند؛ یا غافلند و یا غیرعاقلند. ناگفته نماند بخشی از دین‌گریزی‌ها، دلیلش کوتاهی کردن در معرفی درست دین است. ◇• اقتصاد، سیاست، فرهنگ، آموزش، وتمام مسائل کلانِ زندگی انسان، در درجۀ اول اهمیّت برای دین قرار دارد و دین یعنی مدیریت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، تربیتی، قضایی، حقوقی، دفاعی. در دنیای خراب، آخرت آباد نمی‌شود. می‌بایست دنیا را آباد کنیم برای کسب زندگی برتر در آخرت. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از نوشته‌های انقلابی
🔖 هویّتی در امتدادِ تاریخ [۱]. برخی انسان‌ها، چه خوب می‌توانند با فهم دقیق از هدف آفرینش‌شان، از ظرفیت وجودی خود، برای ایجاد ظرفیت‌های بزرگ استفاده‌ کنند. گویی ظرف وجود‌شان از انعکاس صفات الهی پر‌است برای آفرینش جهانی که همگان به لطف نفس‌های گرمِ او پای کارِ انقلابی شوند تا بنایی عظیم و استوار بیافرینند که تا به حال نظیرش را کسی ندیده‌است. کسی‌که توانسته مردم را با پیوند دادنِ دل‌هایشان به اسلام به حرکت‌درآورد تا این‌چنین بخروشند و پایه‌های نظام شاهنشاهی را با سرپنجهٔ ایمان‌شان به لرزه درآورند، خواب استعمارگران را برآشوبند، و «مردم‌سالاری‌ اسلامی» را تحقق بخشد. گویی این دریای آرام و راکد که مدّت‌ها بود طعم غُرّیدن امواجش را نچشیده‌، نیازمندِ یک نهیبِ پرمعناست تا جزرهایِ به دریا کشیده را با اراده‌ای مصمم به مدّی بلند و خروشان برای مدفون‌کردنِ ویرانه‌های استکبار در اعماقِ بی‌امواج‌شان تبدیل‌کند. چنین خروشِ بااقتداری تنها از دل و جان کسی بر‌می‌خیزد که خود را در «محضر خدا» می‌بیند و متصل است به منبع قدرت الهی. او کسی نیست جز «امام‌خمینی». [۲]. ایشان با توکل و اعتماد برخدا، اعتقاد به راه و هدف و اعتماد به مردم، نقشه راه خود را که برگرفته از «اسلامِ نابِ محمّدی» و تعالیم انبیا (علیهم‌السلام) است با کمک «حلقات میانی» انقلاب، برای مردم «تبیین» کردند و با تشخیص «میدانِ مبارزه»، حضورِ دائمی در آن برای سرنگونی باطل و «هویّت دادن» به انقلاب و مردم، «ذوالفقارِ قاطعی» شدند برای حاکمیتِ حق و انقلابی اسلامی تا کشورِ ایران و جهانیان ذیلِ «فرهنگِ منحطِّ غربی» اداره ‌نشود. او که از «خمین» است و در مدرسهٔ اراده، کارنامه تلاش و مجاهدتش به مُهر «قیام لِللّه» مزیّن است، هدفش در این راه به زبان گویای آیت‌الله‌خامنه‌ای (حفظه‌الله‌)، «اقامهٔ حق»، «قسط و عدل» و «ترویجِ معنویت» بوده‌است.(۱۴خرداد۱۴۰۱) [۳]. امام‌ خمینی اقیانوس آرامی بود که با شعارِ «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» ، خروشی در جهان ایجاد‌کردند که صدای امواجِ انقلابش سال‌های سال بعد از رحلت جانسوزشان پایه‌های استکبار را که در لجن‌زارِ جاهلیتِ مدرن غوطه‌ور است به لرزه درآورد و نام و یادش را در دل‌های مردمِ جهان که مقاومت را با نام ایشان، مشق می‌کنند زنده نگه‌داشت. او با «انقلاب اسلامی» زلزله‌ای در نظام‌های دنیا به وجود آورد و عصر جدیدی را اعلام نمود که با مطرح شدن ِدین و دنیا در کنار هم، نقشه سیاسی دنیا را عوض کرد، اسلام را دوباره به ذهن انسان‌ها، به عملِ آن‌ها و به صحنه جهان برگرداند؛ اسلام را بار دیگر زنده کرد. با ریشه‌کن‌کردنِ نظام فاسدِ وابستهٔ دیکتاتور، کار را به دست مردمی سپرد که مشتاق و عاشق حکومتی اسلامی بودند؛ چرا که راه امام قابل تحقق در میدان عمل بود. [۴]. با ارتحال امام، نه تنها مردم ایران احساس یتیمی کردند، بلکه مسلمان‌های دیگر کشورها که امام خمینی با «عظمتِ شخصیتِ خود» توانسته بود به آن‌ها «هویت» و امید بدهد در این احساس شریک بودند. «امام با سخنان خود، با رفتارِ خود یک هدایت مستمری را برای امت خود به جای گذاشته است. یعنی دستِ امام، انگشت اشارهٔ امام در همهٔ پیچ و خم‌های زندگی ما را راهنمایی می‌کند و یکی از قوی‌ترین و بهترین موارث معنوی امام همین وصیت‌نامهٔ اوست» .(آیة‌الله‌خامنه‌ای، ۱۴خرداد۱۳۸۷). [۵]. امام خمینی مانند پیغمبران هویتش در امتداد تاریخ است که وجودشان بعد از رحلت‌شان در تعلیم و دین و راهشان ادامه پیدا‌ می‌کند. شخصیت بزرگی مثل امام به فرمودهٔ آیة‌الله‌خامنه‌ای، نباید مثل اشیاء پُربها در «ویترین تاریخ» گذاشته شود که ما و دیگران آن را تماشا، تعریف و تمجید کنیم. بلکه «خطِّ امام»، پرچم هدایت‌گری است برای کسانی که به دنبال حفظِ هویت و استقلال خود هستند تا با تمسک به تفکرات و شیوهٔ او در مجرای زندگی، عمل و فکر، راه سعادت را بپیماید. ✍ فاطمه مباشرامینی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله • حسین جان • یا مظلوم @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگی می‌کند؛ مردم را می‌بیند؛ با آن‌هاست؛ دردها‌‌ی آن‌ها، آلام آن‌ها را حس می‌کند. ۱۳۸۷/۵/۲۷ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ (۱) الْحَمْدُ لِله رَبِّ الْعَالَمِينَ (۲) الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ (۳) • به نام خداوند رحمتگر مهربان • ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان • رحمتگر مهربان ▫️این سوره مثل همۀ سوره‌های دیگر بجز سوره‌ی برائت، با نام خدا شروع می‌شود؛ بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ. علّت این‌که سورۀ برائت با این جمله‌ی گویا و بزرگ شروع نمی‌شود، به طور اجمال این است که این نام‌آوری - (بِسمِ‌الله) - حاکی است از رحمت و لطف و عنایت، و آیات اوّل سورۀ برائت حاکی است از خشم، قهّاریّت و انتقام، برائت و بیزاری، لذا آن سوره با (بِسمِ‌الله) مناسبتی ندارد. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم 🔖موضوعاتی که در هفته جاری، در سه کانال ، و بصورت هماهنگ بارگزاری می‌شود. 🔻 🗓شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۱ ♦️ کار جهادی 🗓یکشنبه ۱۴۰۱/۳/۲۲ ♦️ توطئه دشمن 🗓دوشنبه ۱۴۰۱/۳/۲۳ 🔸 شهادت زائران رضوی علیه‌السلام به دست ایادی آمریکا (عاشورای ۱۳۷۳ه‌ش) 🗓سه‌شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۴ 🔸 شهادت دکتر مصطفی چمران 🔸 روز بسیج استادان 🗓چهارشنبه ۱۴۰۱/۳/۲۵ 🔸 روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی(سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی ره بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۶۰ه‌ش) 🗓پنجشنبه ۱۴۰۱/۳/۲۶ 🔹 شهادت امام رضا علیه‌السلام به روایتی 🗓جمعه ۱۴۰۱/۳/۲۷ ♦️ قدر شهدا @khamenei_voice کانال @video_khamenei کانال @stiker_tabyin کانال @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🔻سلسله جلسات «الگوی زن ترازِ انقلاب اسلامی» 🔸با موضوع: نقش زنان در تمدن‌سازی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب 🔹توسط استاد: سرکار خانم دکتر زاهره سادات میرجعفری • رهبر معظم انقلاب: امام نقش زنان را فهمید؛ واِلّا بودند بزرگانی از علما که ما با این‌ها بگومگو داشتیم، که اصلاً زن‌ها در تظاهرات شرکت بکنند یا نکنند! آن‌ها می‌گفتند زن‌ها در تظاهرات شرکت نکنند. آن حصار محکمی که انسان به او تکیه می‌داد، خاطرجمع می‌شد، تا بتواند در مقابل اینجور نظراتی که از مراکز مهمی هم ارائه می‌شد، بایستد، حصار رأی امام و فکر امام و عزم امام بود. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ 📌این جلسات به‌صورت زنده و در اسکای‌روم برگزار می‌گردد و شرکت برای عموم آزاد است. ▫️لینک ورود🔻 https://www.skyroom.online/ch/tmfr/tahlil با گزینۀ وارد شوید🔺 @t_manzome_f_r [مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
تبیین منظومۀ فکری رهبری
جهاد عظیم روزگار آیت‌الله خامنه‌ای در مقدمۀ مباحث «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن » می‌فرماید: «طرح
اسلامِ انقلابی ایشان با این تعریف از اسلام، به‌دنبال پرده‌برداری از «اسلام ناب» است. اسلامی که «انقلاب» می‌کند. اسلامی که آمده برای زیر و کردن جامعه. اسلامی که در متن زندگی اجتماعی مردم، حضور فعّالانه و فاعلیّت دارد. اسلامی که قدرت جهت‌دهی به همۀ رفتارهای فردی و جمعی و اجتماعی را دارد. اسلامی که توان «ساختارسازی» دارد. اسلامی که توان «عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری» را دارد. پس شما در کتاب ««طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن» با یک قرائت زیبا و جدید از همان اسلامی که پیغمبر با آن، به جان تمامِ «نظام سلطه» افتاد، مواجه هستید. ▫️گزیده‌ای از سلسله جلسات حجت‌الاسلام فخریان @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
نماز توبه 📝 عمل یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده ❇️ کیفیت و شرایط نماز: ▫️غسل و وضو ▫️دو نماز دو رکعتی؛ در هر رکعت، یک مرتبه سورۀ حمد، سه مرتبه سورۀ توحید، یک مرتبه سورۀ فلق و یک مرتبه سورۀ ناس ▫️بعد از نماز، ۷۰ مرتبه استغفار ▫️یک مرتبه: لا حولَ و لا قوةَ الّا بالله العلیّ العظیم ▫️یک مرتبه: یا عزیزُ یا غفارُ إغْفِر لِی ذُنوبی و ذُنوبَ جمیعِ المؤمنینَ و المؤمنات؛ فإنّه لا یَغفِرُ الذنوبَ الا انتَ. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری