♨️زمین لرزه ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، حوالی قم و جمکران را لرزاند.
🔻پ.ن: خواب ما که پرید. نماز آیات فراموش نشود.
آدم نمیفهمم باید چکار کنه
بریم بیرون کرونا در کمینه
نریم بیرون زلزله در زمینه😂
⚜ @taammolat74
🌹ناگـــزیرم از سـفر بــــی سرو سامان چون باد
بـــه گـــرفـتـار رهــــایـــی نتـــوان گــــفـت ازاد
کوچ تا چند؟! مگـر می شود از خویش گریخت
بــال تنهـــا غـــــم غــــربت بــه پرســتو ها داد
ایــن کـــه مردم نشــناسند تورا غربت نیست
غـــربت ان است کــــه یـــاران ببرنـــدت از یـاد🌹
👤 فاضل نظری
⚜️ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب ارتداد
▪️ مولف : وحید یامین پور
▪️ناشر کتاب : سوره مهر
▪️سال نشر : 1398
▪️تعداد صفحات : 248
🔸یامین پور در رمان «ارتداد» به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه مندان تدارک ببیند.
🔹در «ارتداد»، داستان از اوج شروع می شود و خواننده از شنیدن خبری شوکه می شود، او ما را به 22 بهمن 57 برده اما نه آن 22 بهمنی که انقلاب پیروز شد! بلکه یک 22 بهمن سیاه و خون آلود ... 22 بهمنی که رنگ و بویی از پیروزی ندارد ... سیاه تر از 17 شهریور.
🔸حالا شنیدن قصه هم جذاب است و هم غیر قابل تصور، در جای جای کتاب خودت را در خیابان های تهران تصور میکنی؛ در شرایطی که هنوز ده روز از جشن عمومی ورود امام به میهن نگذشته، عزادار شده است. مردم تمام امید خود را نابود شده می بینند و شیرینی پیروزی در کام آنها تلخ شده است.
🔹راوی قصه، مرد عاشقی است که عاشقانه های زندگی اش در دل این تاریخ معکوس رقم می خورد و حالا در جایی از تاریخ ایستاده که هیچگاه رخ نداده اما به ما نهیب می زند که ممکن بود امروز در جایی شبیه آنجا که او قرار گرفته، ایستاده بودیم.
#ارتداد
#وحید_یامینپور
⚜️ @taammolat74
🔰الهیات کرونا
(سوءاستفادههای فلسفی از یک ویروس عفونی)
✍️ مسعود زینالعابدین
🔸انسان سنتی میخواست مرگ آگاه باشد ولی طب، چنین قابلیتی نداشت. پزشکیِ امروز به انسان میگوید که مثلاً در چند ماه آینده خواهد مرد و همین آگاهی، زندگی را برای انسان مدرن سخت و بیمعنا میکند و رنج بیماری را به یک فرایند دردناکتر بدل میکند.
🔹 انسان سنتی تمایل بیشتری به مرگآگاهی داشت. او دوست میداشت ماهها قبل، از مرگ مطلع باشد و تمهیداتی بیندیشد؛ اما انسان مدرن وقتی به مرگ میاندیشد، زندگی را بیمعنا مییابد.
🔸 او طالب مرگ ناگهانی است. ما دوست میداریم اصلاً از مرگ خود باخبر نشویم؛ مرگ یکباره به سراغمان بیابد، تا آخرین لحظه فقط زندگی کنیم و مرگی در کار نباشد و در آخرین لحظه هم مرگ بیاید و زندگیای در کار نباشد.
🔹 برای انسان مدرن، اینکه هم زندگی کند و هم از مرگ خود پیشآگاهی داشته باشد، امری شکنجهآور است. نیچه میگفت مرگ پایان زندگی است اما مرگاندیشی آغاز آن.
🔸شما درست از وقتی که به یاد مرگ میافتید زندگی راستین و واقعیتان را آغاز میکنید. آلبر کامو میگفت مهمترین مساله فلسفی، خودکشی است، یعنی فلسفه باید به من بگوید که آیا زندگی، ارزش زیستن دارد تا به آن استمرار دهم یا ارزش زیستن ندارد و باید متوقفش کنم؟ رنج و درد ناشی از بیماری نیز غالباً معنای زندگی و هـدف از زیستن را مورد چـالش قـرار میدهد.
🔹مواجهه انسانِ ایرانی با کرونا چالشی نیمهمدرن و نیمهسنتی در برابر مرگآگاهی است. اضطراب او بیش از آنکه ناشی از مرگ باشد از تصور مرگ است. وحشت کرونایی وحشتی در جستوجوی معنا برای زندگی است. او دوست دارد بیاطلاع بمیرد و برای همین از مرگومیر جادهای که کشته بیشتری دارد، نمیهراسد اما از کرونا وحشت دارد.
♦️تقلای امروز انسان ایرانی برای فرار از کرونا، بیش از آنکه فرار از مرگ باشد، فرار از مرگآگاهی است. کسانی که برای حفظ شعائر همت کردهاند نماز جماعت حرم تعطیل نشود، برای چنین عارضهای هم نسخه دارند؟
#دین_و_کرونا
⚜ @taammolat74
♨️ دلیل قطعی ایتا از ظهر چه بود؟!
🔸به دلیل مراجعه بسیار بالا و افزایش بیش از حد ترافیک، یکی از سرورها از مدار خارج شد و همین امر باعث شد که دوستان ایتا برای ارتقاء و تغییر برخی موارد فنی از حوادث پیش رو و مشابه جلوگیری کند.
🔹لذا تصميم گرفته شد که برای ساعاتی ارتباط کاملا قطع شده تا بروزرسانی و بازگشت به مدار انجام شود.
⚜ @taammolat74
📮چه خوب گفت #سردار_دل_ها که «میزان فرصتی که در #بحران ها هست، در خود #فرصت ها نیست.» #کرونا یک بحران زیستی است که در خیلی کشورها از جمله کشور ما می تواند تبدیل به #بحران_اقتصادی و حتی #امنیتی شود.
🔸اما وقتی می بینیم در کنار این همه سختی و بحران، پژوهشگران و دانشگاهیان از فرصت استفاده کرده و دست به تولید زده اند و به فناوری اقلامی که تا به حال فقط در انحصار چند کشور بود، دست پیدا کرده اند و به خاطر نیاز فوری کشور، صنایع تولیدی سریع پای کار تولید انبوه آنان می آیند (چیزی که در شرایط عادی مدت ها زمان می برد یا حتی گاه کلا نادیده گرفته می شود) و کشور را در همان اقلام دچار کمبود شده، به خودکفایی می رسانند، انسان تبدیل تهدید به فرصت را با چشم خود مشاهده می کند.
🔸البته شرطش به قول سردار، نترسیدن و نترساندن است و همچنین چشم بریدن از وابستگی به غیر.
✍محمد عبدالهی
⚜ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب قربانی طهران
▪️مولف : حامد اشتری
▪️ناشر کتاب : دفتر نشر معارف
▪️سال نشر : 1398
▪️تعداد صفحات : 188
🔸یکی از چیزهایی که بارها شنیدهایم این است که در تاریخ مشروطه پیچیدگیهایی است که متوجه نمیشویم. این اثر از کتابهایی است که شاید بتواند به شناخت مقطع غبارآلود مشروطیت و آن پیچ تاریخی ایران در زمینه ورود به دنیای مدرن و تجدد کمک کند.
🔹 ورود تکنولوژی به ایران تغییرات عمیق سیاسی فرهنگی و اقتصادی به همراه داشت که زیست جهان مردم ایران را هم تحت تأثیر قرار داد. در این رمان سعی شده به این بپردازد که چه چیزهایی اتفاق افتاده و چطور این مسائل به بطن زندگی مردم وارد شده است.
🔸«قربانی طهران» اولین رمان بلند مولف است که سعی نموده نگاهی داستانی به اتفاقات مشروطه داشته باشد و می کوشد سیر تحول جوانی عدالت خواه را در آن دوران نشان دهد. جوانی که با رویای عدالت خواهی از وطن مهاجرت کرده و به مرکز تحولات سیاسی آن زمان یعنی تهران می آید و اوضاع را با آنچه در جراید می خوانده کاملا متفاوت می باید.
#قربانی_طهران
#حامد_اشتری
⚜️ @taammolat74
🔰ترامپ از کدام خدا حرف میزند؟
✍️ محمدعلی بیگی
ترامپ نوشته است: بهسراغ خدا رفتن «در زمانهایی مثل این».
🔹«تکنولوژی در یک معنا، به وسایل و ابزارهای تکنولوژیک گفته میشود. اما معنای عمیقتر آن، فارغ است از ابزارها و وسایل و بلکه تکنولوژی اصلا نمیتواند صرفا وسیله و ابزار باشد. مایکل آلن گیلسپی فیلسوف آمریکایی در مقالهاش باعنوان «ناسیونال سوسیالیسم ارسطویی»، راجعبه «امریکنیسم» از منظر هایدگر، توضیحاتی به این شرح دارد:
🔸«عالَمِ مدرن نزد هیدگر، تلاشیست فراگیر جهت کوبیدن طبیعت و تبدیل آن به [امری] «مورد تسلط» و «مورد تصرف». این فرآیند را هیدگر «تکنولوژی» میخواند و اوج آن را نیز اراده به تبدیل همهچیز، حتی خود انسانیت یا حیث انسانی(humanity) به مادۀ خامی میداند که میتواند مورد استثمار و بهرهکشی و مصرف در تولید وسایطِ تولید قرار گیرد.
🔹هیدگر بر آن است که خطرناکترین صورت این سائقه و هوسِ تکنولوژیک، امریکنیسم و مارکسیسم بوده است. او بر آن بود که اروپا میان این دو نیرو -که غرضشان اداره عالَمِ «انسانِ روزمره» برای بهرهکشی نامحدود از زمین و سایر انسانهاست- در حال تکهشدن است. در نظر هیدگر، هیچکدام [از مارکسیسم و امریکنیسم] تکنولوژی را وسیله تمهید شرایط نمیکند [و عاجز از آن است] چراکه هردو در این غفلت مشترکند که «تکنولوژی صرفا ابزار است». این طرز تلقی، تشخیص یا تدارک چنین تنزل و هبوطی را برای انسانها غیرممکن میکند...»
🔸گیلسپی در ادامه نشان میدهد هیدگر با مرور زمان دانست که ناسیونالسوسیالیسم نیز نتوانسته از سیطرۀ همین نظرِ تکنیکی برکنار بماند و بنابراین، سه ایدئولوژیِ روزگار او، یعنی مارکسیسم، امریکنیسم و ناسیونالسوسیالیسم، هر سه نسبت به ذات تکنیکْ کورند و راهی به نجات غرب نمیبرند.
اما نکتۀ مهم در متن گیلسپی این است که سیاست و حتی انسانیت [و نیز «خدا»] در امریکنیسم، چیزی جز ابزار بهحساب نمیآید. ابزارْ از خود شأنی و مرتبتی ندارد و شأنش در تحقق غرضیست که از آن انتظار میرود.»
🔹امریکنیسمْ محدود در امریکای جغرافیایی نیست و میتواند در نقاط دیگری از عالَم نیز پیدا شود -و در کشورهایی که از درِ رقابت با امریکا درآمدند و خواستند تا جایگزین آن شوند، کمابیش پیدا آمد- اما دیانت حقیقی امریکنیستی نیست و خدایش خدایِ مصرفی نخواهد بود؛ آن خدای متعالی که اُنس با او مستلزم خوف و هیبت است.
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انبار بذرهای قیامت
☣️ سال ۲۰۰۰ پروژهای تحت عنوان انبار جهانی بذر یا به عبارت دیگر انبار بذرهای قیامت توسط دو بنیاد صهیونیستی بیل و ملیندا گیتس و راکفلر کلید خورد که هدف از ساخت آن اینگونه عنوان شد:
" بک آپ غذای بشریت... "
🔸کنترل انسان ها از طریق غذا چگونه رخ داده است؟!
🔹از انبار جهانی گیاههای خاص چیزی شنیده اید؟!
⚜️ @mouodname
⚜️ @taammolat74
🔰کرونا بزرگترین فرصت برای طرح پرسشهای بنیادین
✍️ کمیل سوهانی
🔸کرونا نقطه انفعال ما نیست بلکه برعکس بزرگترین فرصت برای طرح پرسش های بنیادین از تمدن حاکم بر جهان است. یک #رویارویی_تمدنی.
کرونا، چه ریشه در تسویه حسابهای سیاسی قلدرهای حاکم برجهان با عنوان جنگ بیولوژیک داشته باشد که نشانه افول اخلاق و معنویت و انسانیت است و چه ریشه در سبک زندگی غلط بشری و تغذیه و بهداشت من درآرودی بشر باشد؛ در هر صورت فرصت طرح یک سوال بزرگ را در ذهن بشر فراهم می آورد و آن اینکه آیا بشر برای برنامه ریزی زندگی خودش کافی است و نیازی به راهنمایی الهی ندارد؟
چه کسی حق حاکمیت بر مردم را دارد؟ آیا علم تجربی برای سعادت دنیوی بشر کافی است؟ ریشه یکه تازی و حاکمیت صاحبان قدرت و ثروت در جهان چیست؟
#کرونا
#پرسش_های_تمدنی
⚜️ @taammolat74
🔰 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیکی
🔸اگرچه سابقه استفاده از جنگ افزارهای بیولوژیکی در قالب عوامل بیماری زا از قرنهای دور آغاز شده بود، اما در خلال جنگ های اول و دوم جهانی برنامه استفاده از این گونه تسلیحات وسعت زیادی پیدا کرد و نام سلاح میکروبی به تدریج در ادبیات نظامی به جنگ افزار بیولوژیک ارتقاء پیدا کرد.
🔹#جنگ_زیستی یا #جنگ_بیولوژیکی استفاده از عوامل بیولوژیکی از قبیل باکتریها، ویروسها، قارچها و سموم حاصل از موجودات زنده برای کشتن و یا ناتوان ساختن هدف مورد نظر است!
🔸جنگ افزارهای بیولوژیک به دلیل برخورداری از ویژگیهایی همچون سهولت دسترسی و تهیه، هزینه تولید پایین، تشخیص نسبتا مشکل منشاء حمله، عدم امکان حفاظت موثر علیه بسیاری از عوامل زیستی بیماریزا از شرایط خاصی برخوردار هستند و در کنار چالشهای بهداشتی و درمانی که ایجاد میکنند، باعث ایجاد هراس، ارعاب و هرج و مرج در یک جاممعه میشوند که باعث کاهش ضریب امنیتی جامعه میشوند. ترکیب این ویژگیها، دفاع در برابر این تسلیحات را به یکی از دغدغهها و چالشهای جدی تئوریسین های نظامی و امنیتی تبدیل کرده است.
♦️با ما همراه باشید، تا توضیحات خوبی را در مورد جنگ بیولوژیکی را ارائه دهیم 👇👇👇
⚜️ @taammolat74
☣️بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک
🔸در طی قرون گذشته، بسیاری از مردم (بیش از پانصدمیلیون نفر) بهعلت بیماریهای عفونی مردهاند. در بسیاری از جنگها (بهویژه در جنگجهانی دوم) این مرگها بهعلت انتشار عوامل بیماریزا یا سمّی بودهاند و اکنون این ترس وجود دارد که بسیاری از بیماریهای منجر به مرگ، توسط عوامل طبیعیِ دستکاری شده و تغییریافته، تحت عنوان سلاح بیولوژیک بهوجود بیایند. این جنگ بیولوژیک در عصر حاضر با وجود معاهدهای پیرامون سلاحهای بیولوژیک همچنان ادامه دارد. [1]
🔹این معاهده در سال 1975 تنظیم شد. این قرارداد (که بر اساس ممنوعیت اختراع، تولید، گسترش و ذخیره سلاحهای بیولوژیک و همچنین از بین بردن آنها بوده) بهعنوان معاهده «سلاحهای بیولوژیک و سمّی» شناخته شده و نتیجه تلاشهای طولانی جامعه بینالملل برای تکمیل پروتکل 1925 ژنو بوده است. همچنین، نخستین معاهده خلع سلاح چندجانبه برای ممنوعیت یک دستهِ کلی از سلاحها تلقی میشود. [2] [3]
🔸نخستین گزارش استفاده از سلاحهای بیولوژیک، استفاده رومیان از حیوانات مرده برای آلودهسازی ذخایر آبی دشمن بوده؛ که تأثیری دوگانه در کاهش تعداد افراد دشمن و کاهش روحیه جنگجویان داشته است. در مثالی دیگر، مغولان، با منجنیق اجساد مبتلا به طاعون را بهسوی جزیره کریمه پرتاب میکردند. برخی از مورخان بر این باورند که این رویداد، علت شیوع طاعون در اروپا در قرون وُسطا بود، که 25 میلیون کشته داد. [4]
——--منابع:
[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1326439/
[2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12197874
[3] http://www.pgaction.org/campaigns/bwc.html
[4] http://www.uhavax.hartford.edu/bugl/bio-war.pdf
💢در ادامه با کانال تاملات، همراهی کنید تا پرونده #جنگ_بیولوژیک را ارائه دهیم...
⚜️ @taammolat74
🔰جنگ بیولوژیک در تراث اسلامی ایرانی
🔸سید اسماعیل جرجانی جرجانی، پزشک و نویسنده ایرانی قرن پنجم و ششم(800سال پیش) است که آثار پزشکی مهمی به زبان فارسی تألیف کرد وی علاوه بر پزشکی آثاری نیز در موضوع فلسفه و اخلاق نوشته است.
🔹 کتاب «ذخیره ی خوارزمشاهی» اثر جرجانی، مباحثی درباره #جنگ_بیولوژیک مطرح کرده که می تواند پایه مسائل مبتلابه امروزی به شماربیاید. ذخیرهٔ خوارزمشاهی بزرگترین کتاب پزشکی به زبان فارسی بود که تا بدان تاریخ نوشته میشد.
🔸جرجانی خود در باب تفصیل کتاب در مقدمهٔ اثر گوید: این کتاب چنان جمع کرده آمدهاست که طبیب را اندر هیچ باب به هیچ کتاب دیگر حاجت نباشد و به سبب بازگشتن به کتابهای بسیار، خاطر پراکنده نشود.
🔻 پ.ن: پزشکی امروز ما با نادیده انگاشتن سرمایه هزاران ساله خودی، دلخوش به پروتکل های سازمان های صهیونیستی و تاجر(به ظاهر بهداشتی) بین المللی هستند. با این حال، #کرونا فرصتی است تا طلاب و دانشجویان انقلابی با احیای تراث اسلامی-ایرانی #سلامت بشریت را از تهدید طب شیمیایی خارج کنند.
⚜ @darseenghelab
⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه دوم
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر 2.mp3
17.53M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه دوم
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹وجه تمایز محقق بروجردی نسبت به دیگران، توجه ایشان به ابعاد تاریخی فقه است.
🔹مراد از عبارت آیتالله بروجردی که «فقه شیعه، یک فقه حاشیهای نسبت به اهل عامه هست» چیست؟!
🔹فقه قرینهای و تراکم ظنونی آیت الله بروجردی چیست؟!
🔹بررسی برخی اندیشههای فقهی آیت الله بروجردی
🔗 لینک جلسه قبل👇
🔺https://eitaa.com/taammolat74/1245
⚜️ @taammolat74
♨️ جاهلان درب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را شکستهاند و خیال میکنند که قلعه خیبر را فتح کردهاند.
در وهم غوطهور و در تاریکی غرق هستند، اما خیال میکنند که ایمان به غیب دارند.
ایمان به غیب اگر به وسیله عقل نباشد نوعی جنگیری است.
اینان به نوعی جنزدهاند و شیطان بر ایشان مسلط است.
انقلاب اسلامی دشمنان مختلفی دارد:
احمقهای درجه یک، احمقهای درجه دو، احمقهای درجه سه و...
اینها به نظر احمقهای درجه دو میرسند.
🔻پ.ن: هرچند با بستن حرمها موافق نبودیم اما این کار معنا ندارد.
⚜ @taammolat74
💠 خون دلی که پدر پیرتان از این دسته #متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است.
امام خمینی (ره)
۳ اسفند ۱۳۶۷
⚜ @taammolat74
🔰 فتنه تعطیلی حرم
✍ سیدحسین مخبر
🔸آن طور که به نظر میرسد بستن حرم دقیقا همانند سه برابر کردن یکباره بنزین است.
🔹همانطور که هدف #فتنه_بنزین شورش قشر مستضعف بود تا منافقین از تجمع و اعتراض به حق آنان سوء استفاده کنند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند ، این بار هم...
🔸این بار هم خط همان خط است هدف #بستن_حرم چیزی غیر از سوء استفاده منافقین از اعتراض به حق مومنین و دوست داران اهل بیت نیست
همانطور که در فتنه بنزین رهبری با تدبیر حکیمانه خود و با فداکاری جلوی تحقق هدف را گرفتند این بار هم تولیت آستان های مقدس آبروی خود را روی دست گرفته اند.
🔹آن موقع میخواستند تا دلسوزان نظام به شبیخون بنزینی اعتراض کنند تا تقصیر همه ناکارامدی ها را گردن آنان بیندازند و ... این بار هم میخواهند با اعتراض دلسوختگان اهل بیت تقصیر شیوع بیماری و ناکارامدی و نبود #ماسک و ... را گردن مومنین بیندازند
جگرمان میسوزد اما همانطور که در قضیه بنزین از خواسته بحقمان گذشتیم این بار هم اجازه سوء استفاده منافقین داخلی و خارجی را نخواهیم داد.
🔸همه قمی ها میدانند که کل زائران یک روز حرم در این ایام به اندازه مشتریان یک ساعت فروشگاه ها هم نبود.
🔹تجمع در کنار ضریح به اندازه تجمع در مقابل مراکز عرضه ماهی هم نبود.
سلام میدهم از بام خانه سمت حرم...
#فتنه_کرونا
#شیعه_انگلیسی
#متحجرین
⚜ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب قطاری از کلمات
▪️ مولف : احمد اکبرپور
▪️ناشر کتاب : شهرستان ادب
▪️سال نشر : ۱۳۹۷
▪️تعداد صفحات : ۱۶۲
🔸«قطاری از کلمات» کاروان قصههای روشن است؛ قصههایی از متن و بطن زندگی. کتابی که خودِ نوشتن و قصهگفتن، ماجرا و مسئلۀ قهرمانش میشود.
🔹این یک رمان برای نوجوانان ، قطاری است که راویاش دست ما را میگیرد و کوپهبهکوپه جلو میبرد و آدمها را با زندگیشان نشانمان میدهد. قصه آدمها را زندگی و زندگی آدمها را تبدیل به قصه میکند.
🔸مرز قصهگفتن و زندگیکردن در این کتابِ صمیمی و پاک، مرز باریکی است که گاهی نویسنده و حتی مخاطب دوست دارد همین مرز باریک را هم نادیده بگیرد و بگوید و بخواند که قصه همان زندگی است و زندگی چیزی جز قصههایی که ما میبافیم، نیست.
🔹وجه دیگر کتاب، حرکت اصلاحی قصه است در جهان واقعیت که نویسنده با شیوهای دلنشین و خوشساخت، قصه را مصلح اوضاع معرفی میکند.
🔸مسئلۀ مهم این است که، آنچه مقدم بر گفتن و نوشتن با صفت ایرانی است، ایرانی زیستن است، ایرانی اندیشیدن است. لذا هنرمند و از میان رشتههای هنری، هنر روایتگری جهان و زندگی، بیش از هرچیز به زیست فرهنگی و آن هم فرهنگ خویش نیازمند است. هنرمند مؤلف تا با فرهنگ میهن خود مأنوس نباشد و از ذخیرههای آن بهره نبرده باشد، اثرش مایهای از ایرانیبودن را عرضه نخواهد کرد.
#قطاری_از_کلمات
#احمد_اکبرپور
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از مدافعان حرم تا مهاجمان حرم
✍ رضا مهدوی
🔸بروید و در کارهایی که به آن علم ندارید، دخالت نکنید و فتواهای صد من یک غاز ندهید...
🔹فریادهای #مختار_ثقفی بر سر پیروان #تشیع_انگلیسی و جماعتی از #دینمداران_احمق که در مخالفت با بسته شدن موقت درب حرمهای مطهر در قم و مشهد، هجوم بردند و دربها را شکستند و....
#کرونا
#شیعه_انگلیسی
#سید_صادق_شیرازی
⚜ @taammolat74
HHRG-115-FA00-Wstate-ModellS-20170216.pdf
357.2K
♨️ بسیار مهم!
⭕️سند امنیتی سازمان سیا درباره نقش جریان شیرازی علیه انقلاب اسلامی و اسلام سیاسی
🔸اسکات مادل افسر ارشد امنیتی سازمان سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت صادق شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد.
#شیعه_انگلیسی
⚜ @taammolat74
📮خاتم سلیمان و عصای موسی را بردند تا معجزه بگیرند. به خیالشان خاتم وعصا بی رضای نبی اعجاز می کند.
توسل به در و دیوار و ضریح بدون رضای امام، ظاهرگرائی و بت پرستی است.
بقعه و رواق و ایوان و شبستان آنجاست که رضای اوست.
امروز نگاه حضرت معصومه کجاست؟ رضایش چیست؟
✍ محسن مهدیان
⚜ @taammolat74
🔰 آخوندی که می گوید تهران غلط کرده خود فتنه است/ می خواهند کشت و کشتار راه بیندازند.
✍ ابراهیم فیاض (عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران)
🔸امروز با فراگیر شدن کرونا در جهان، جهانیان نیز به مذهب بازمی گردند اما نه مذهبی که فرقه ای باشد.
🔹معترضانی که در مقابل حرم های قم و مشهد جمع شدند مذهبی فرقه ای دارند. افرادی که در مقابل حرم امام رضا(ع) شعار دادند «ما انقلابی هستیم» عین همان شعارهایی سردادند که خوارج می دادند. باید پرسید آیا آنها انقلابیتر از ولی فقیه و مراجع هستند؟ خوارج هم می گفتند ما می دانیم و شما نمی دانید و به زعم خود علی(ع) را به خاطر کفرش کشتند.
🔸اتفاقات دیشب قم و مشهد نیز قصه ای است که شروع شده و همان بحث اخباری گری است که دارد وجهی رادیکال پیدا می کند. همان اخباری گری که متاسفانه ما پس از انقلاب بازگرداندیم. این موضوع ریشه در اسماعیلیه و اشعری دارد. امروز برخی از متفکران قم هم گفته اند که حتی علامه طباطبایی هم اشعری است.
🔹ولی فقیه می گوید هرکسی به گسترش ویروس کرونا کمک کند، سیئه است و هرکس کمک به نابودیش کند حسنه است. این مساله را امروز همه علما، مراجع و رهبری اعلام می کنند. پس معترضان از چه کسی فتوا می گیرند؟
🔸آیا در فقه ما قاعده ولاضَرَرَ وَ لاضِرارَ فى الاسلام هست یا نه؟ آیا حفظ نظام اجتماعی و امنیت آن از اوجب واجبات هست یا نه؟
🔹متاسفانه قم تسخیر اخباری گری مشهد و تسلیم شهری در کنار خود از لحاظ عرفانی گری شده به نام کاشان و بدتر از همه از سوی پاردایم وحشتناک تحت عنوان فرهنگستان علوم اسلامی اداره می شود که صداوسیما به مسئولش علامه می گوید، تئوریزه شده است.
🔸معترضان شبیه منبری مشهوری هستند که در حرم حضرت معصومه(س)اکثرا به منبر می رود و حرفهایی از شیخیه می زند با این تفاوت که رادیکال شده اند.
🔹اولین کاری که فرهنگستان یا همان آکادمی علوم اسلامی کرده زیر سوال بردن فقه جواهری حضرت امام بوده است. امروز همین عرفان فقهی شده، درصدد ایجاد فرقه است. فرقه شیرازی دشمن سیدمحمدباقر صدر هستند و حتی تلاش کردند قبر ایشان را در نجف به آتش بکشند. آنها اصولی بوده و ضد روش و فقه هستند. مدافع عرفان فقهی شده ای هستند که خشونت ایجاد می کند و بدون شک این موضوع در آینده خطر بزرگی برای نظام ایجاد می کند.
🔹من سالها پیش هم گفته بودم که اگر این گونه افراد«معترضان» بر سر کار بیایند همین می شوند. یعنی علی(ع) را به حکم خدا می کُشند.
🔸بعید نیست که مراجع و علما از سوی این افراد تکفیر شوند و آنها دست به خشونت برند. زمانی که عرفان فقهی و رادیکال می شود نتیجه اش بهتر از این نمی شود. اتفاقا خود این یکی از نشانه های آخرالزمان است.
🔹یک آخوند در مشهد بلند میشود و می گوید رئیس جمهور غلط کرده، وزیر غلط کرده، تهران غلط کرده! تهران یعنی چه کسانی؟ کل نظام یعنی تهران. آن آخوندی که می گوید تهران غلط کرده خود فتنه است. چون نمی تواند مستقیم بزرگان را زیرسوال ببرد می گوید تهران غلط کرده است. این ها همان خوارج هستند و ماجرا بسیار جدی است. از امروز می بینیم که خارج نشینان پشت آنها را می گیرند. این همان فتنه آخرالزمان است. این افراد در این وضعیت کرونایی می خواهند کشت و کشتار راه بیندازند.
🔸ما نباید خط فقه، رهبری، فقها و مراجع را گم کنیم. همان خطر ضد فقاهتی که ریشه در مکتب عرفانی صوفیسم دارد و در آکادمی علوم اسلامی شروع شده، ادامه دارد و متاسفانه در آنجا هیچ دفاعی از فقاهت و نظام فقاهتی نمیکنند.
⚜ @taammolat74
تاملات
🔰 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیکی 🔸اگرچه سابقه استفاده از جنگ افزارهای بیولوژیکی در قالب عوامل بیماری زا
☣️بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک
🔘 بخش دوم
🔸عوامل بیولوژیک، میتوانند همانند سلاحهای نظامی بسیار مؤثر باشند. از همین جهت است که با شیوههای روانی، از جمله القای ترس، سردرگمی و عدم اطمینان در زندگی روزمره احساس خطر بهوجود آوردهاند. [1]
🔹از سلاحهای متعارف دیگر بهدلیل چندین خصوصیت منحصر بهفرد، متفاوت هستند. [2] زیرا:
* از ارگانیسمهای بیماریزا ساخته شدهاند، که میتوانند تولیدمثل و تکثیر داشته و منجر به بیماری و مرگ در میزبانهای زیادی شوند.
* ساعتها یا روزها طول میکشد تا علائم و نشانههای آن، در فرد مبتلا آشکار شود.
* سلاحهای بیولوژیک برای تولید، نسبتاً ارزان هستند.
* انتشار و پخش، کلید کاربردی مؤثر در سلاحهای بیولوژیکی است.
🔸این عوامل بیولوژیک، معمولاً در طبیعت یافت میشوند؛ اما این امکان وجود دارد که برای افزایش توانایی در ایجاد بیماری، افزایش مقاومت به داروهای جدید و یا افزایش انتشار در محیط، آنها را تغییر و یا جهش داد. از اینرو میتوان گفت این عوامل از لحاظ «منشأ» به دو دستهی: طبیعی (موجود در طبیعت) و غیرطبیعی (ساخته دستبشر) تقسیم میشوند. [3]
🔹برای نمونه، ایدز یکی از این بیماریهاست، که با نقص در دستگاه ایمنی ظاهر میشود و ویژگی آن، کاهش سلولهای ایمنی از نوع T به کمتر از دویست سلول در هر میکرولیتر است. با توجه به مجموعه مقالات منتشره، ایدز یک ویروس خاص، تغییر و تحولیافتهی آزمایشگاهی از ویروس ویسنا (Visna) است که برای اولینبار در گوسفندان ایسلندی مشاهده شد.
🔸در ماه آوریل سال 1984، دکتر رابرت گالو (Robert Gallo) درخواست حق ثبت اختراع خود (ویروس HIV) را در ایالاتمتحده ارائه كرد. وی، مقالهی خود در ارتباط با این ویروس را در سال 1971 منتشر كرده بود. بین سالهای 1978-1964، برنامه سرّی ویروس فدرال، 550 میلیون دلار از پول مالیات را به اختراع ایدز اختصاص داد. شواهد علمی کامل و قانعکنندهای وجود دارد که ویروس ایدز، یک طراحی دوجانبه از برنامههای ویروسی ایالاتمتحده است. طبق مطالعات صورت گرفته، ویروس ایدز بهمنظور کاهش جمعیت ساخته شده است. [4]
——--منابع:
[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1121425/
[2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3148622/
[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Bioterrorism
[4] http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_cooper12.htm
💢در ادامه با کانال تاملات، همراهی کنید تا پرونده #جنگ_بیولوژیک را ارائه دهیم...
⚜️ @taammolat74