eitaa logo
تاملات
744 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
تاملات
🔰 قربانیان انفعال مدیریت ✍ میکائیل دیانی ♦️اقتدار در تصمیم‏گیری از سوی رئیس‌جمهور می‌توانست در این
🔰 قربانیان انفعال مدیریت ✍ میکائیل دیانی 🔸جناب روحانی پس از شیوع در ایران هفته طلایی جلوگیری از اپیدمی شدن این پدیده را با ساده‌انگاری و همه چیز از شنبه عادی می شود، از دست داد! 🔹پس از آن با تاکید بر درمان آزمایشگاهی و کشف قطعی بیماری و بی‌توجهی به درمان تشخیصی و بالینی؛ فرصت دیگری را برای جلوگیری از شیوع از دست داد و فشار بر ساختار بهداشت و درمان را وحشتناک کرد، تا جایی که صدای جامعه پزشکی و پرستاری درآمد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد «ظرف ۲۴ساعت آینده خیابان ها و جاده ها خلوت می شود» نگاه غلط و ذهنیت «مصونیت گله‌ای» باعث شد در رأس دستگاه اجرایی انفعال در عمل اتفاق بیفتد! 🔸بی‌توجهی به اهمیت مسأله شیوع کرونا و تصمیمات قاطع برای جلوگیری از آن را می‌توان در صحبت‌های رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از عید مشاهده کرد؛ آنجا که روحانی از وزیر بهداشت می‌پرسد: «در استان‌هایی که احتمالا مقصد ایام تعطیلات کشور خواهد بود، پیش‌بینی تخت به اندازه کافی وجود دارد؟» این بدان معناست که تا آن لحظه نیز حاضر نیست با دستوری مقتدرانه به مردم بگوید «در خانه بمانید» و به سفر نروید؛ اما سخن دیگر روحانی در آن جلسه که تعجب وزیر بهداشت را هم در پی داشت این بود: «برای مردم شفاف بگوییم که وقتی می‌گوییم کسی بیرون نیاید منظور کدام فرد است، من‌باب مثال عرض می‌کنم افراد سالخورده، آنان که بیماری ریوی یا قلبی دارند، آنهایی که دیابت دارند، این باید شفاف گفته شود تا به آن عمل شود» که در پاسخ وزیر بهداشت می‌گوید: «اگر قرار باشد زنجیره قطع شود باید همه در خانه بمانند!» 🔹یک هفته رها شدن مسئله و اجازه به سفر باعث شد مسیر شیوع ادامه یابد و تازه از هفته دوم یک برخورد اولیه با پدیده صورت گرفت اما آیا کافی است!؟ ⚜ @taammolat74
📮 روند رو به رشد گفت‌وگوهای زنده در اینستاگرام، قبل از اینکه رقیب برنامه‌های گفت‌وگو محور صداو سیما باشد، برای رسانه ملی یک گرا و نشانه است. نشانگر تقاضا و ابراز نیاز است. جامعه دارد می‌گوید نیاز دارم درباره مسئله‌هایم حرف بزنم و حرف بشنوم. نیاز جامعه را به رسمیت بشناسیم. ✍️ حبیب ازغدی ⚜️ @taammolat74
‍ 🔰 در نقد پایتخت ۶ ✍عبدالحسین خسروپناه به نام حکیم مطلق و خالق هنر و زیبایی 🔸دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره می‌کنم. 🔹 البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله: اختلاط نامحرم، ترویج بی‌حدرقص و موسیقی، تعابیر بی‌ادبانه مخصوصاُ نسبت به والدین و بزرگترها، بی‌احترامی به نماز و حج و غیره ولکن نقد ریشه‌ای‌تر این سریال به نظر بنده، رویکرد ایران‌گریزی و ایران تضعیفی است که متاسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال می‌شود و کتاب‌ها در باب ناتوانی و مجمع‌الرذایل بودن ایرانیان نوشته می‌شود. 🔸این سریال با نشان دادن ایرانیانی که یا قاچاق‌چی(ارسطو) هستند یا روانی(بهبود) یا مسئول ناتوان و بی‌عرضه و منفعل(نماینده مجلس) یا دارای کمبود شخصیت(بهتاش) یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی(دختران دوقلو) یا مدعیان پرادعای هیچ‌کاره و فرصت‌طلب(نقی) یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب(رحمت و فهیمه) یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می‌کند(هما) که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران می‌سازد. 🔹سوال این است که چرا عده‌ای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش می‌کنند تا ایرانی را با موفقیت‌ها، مقاومت‌ها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بی‌عرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند. 🔸انتظار این بود لااقل واقعیت‌های ایران اعم از ضعف‌ها و قوت‌ها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد. ♦️نکته قابل تامل اینکه چرا پایتخت۶ بعد از پایتخت۵(مقابله با داعش) ساخته می‌شود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریان‌شناسی سریال‌های ایرانی دقت بیشتری نمایند‌. ⚜ @taammolat74
•••• 💐آنقدر حضرت علےاکبر شفاعت میکند که نوبت به امام حسین (ع) نمیرسد.‌‌.. 💫پیامبر رحمت (ص)می فرمایند: خداوند دوستدارِ جوانـــــى است كه جوانى اش را به اطاعت خداوند مى‌گذراند. 🌸 میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد 🌸 ⚜️ @taammolat74
🔰 گذار از علوم پزشکی مدرن ✍️ حجت الاسلام والمسلمین رهدار 🔘 بخش ۲ 🔸در جهان امروز، ارزیابی پزشکی مدرن با یکی از دو دیدگاه ذیل صورت می‌گیرد: 1️⃣ دیدگاه نخست پزشکی را با رویکرد پدیدارشناسانه تحلیل ‌کرده و آن را صرفاً از حیث نتایجی که مستقیماً بر خودش مبتنی است ارزیابی می‌نماید نه از حیث ربط‌هایی که به دیگر اجزای عالم کنونی دارد. 2️⃣دیدگاه دوم ـ‌که مورد پذیرش ما نیز می‌باشد ـ‌ بر این باور است که علم پزشکی را باید در درون یک بسته به نام مدرنیته و خود مدرنیته را به صورت یک نظام‌واره تحلیل کرد. بر این اساس، پزشکی مدرن از فلسفه مدرن، از ریاضیات مدرن، از تکنولوژی مدرن، از اقتصاد مدرن و از سیاست مدرن جدا نخواهد بود و لذا با این درک که پزشکی مدرن درون یک اُرگانیسم عمل می‌کند، نقدهایی که به کلیت عالم مدرن وارد است، به اجزای آن نیز تسرّی پیدا می‌کند. به عبارت دیگر؛ هرچند بسیاری از اشکالاتی که متوجه پزشکی مدرن است، ارتباط مستقیمی به آن ندارد، اما نمی‌‌توان آن را کاملاً از این نتایج دور انگاشت. 🔹از سوی دیگر، اگر به لحاظ روشی علم پزشکی را تحلیل کرد، باید آن را در حوزه انسان‌شناختی فلسفی نیز بررسی نمود؛ زیرا موضوع پزشکی، انسان است،‌ هر تعریفی از انسان در انسان‌شناسی غربی، امتداد آن در حوزه بدن که مربوط به پزشکی هست نیز سرایت می‌کند. به عنوان مثال؛ اگر «ماکیاولی» انسان مفید را به انسانی که مثل روباه، جوهر مکرش فعال شده است تعریف می‌کند، اگر «توماس هابز» انسان‌ها را گرگ یکدیگر تعریف می‌کند، اگر «لامارک» و «داروین» انسان‌ها را در ادامه تطور میمون تلقی می‌کنند، اگر «نیچه» در جمع‌بندی خود از انسانی که می‌تواند روباه، گرگ و میمون باشد‌، آن را ابرحیوان تعریف می‌کند و…، نتیجه عملی همه این دیدگاه‌ها، در روش‌های درمانی انسان این می‌شود که انسان به جسم تقلیل یابد و جسم او نیز با جسم حیوان مشابهت‌انگاری ‌‌شود. از همین روست که بسیاری از داروها و درمان‌های اکتشافی پزشکی مدرن، بدون هیچ مانع جدی انسان‌شناسانه ابتدا روی سگ، گربه و دیگر حیوانات تست و در صورت پاسخ مثبت، به بدن انسان نیز تزریق می‌شود. ⚜️ @taammolat74
🔰بحران خلوت و انزوا ما در دورانی زندگی می‌کنیم که اکثرمان به‌حال خودمان واگذاشته نشده‌ایم و مکالمات تلفنی، پیغام‌های نوشتاری، توئیتر، فیسبوک و اسکایپ ضامن ارتباط و تعاملمان با دیگران هستند. دسترسی به‌خلوت و انزوا نادرتر و دشوارتر از پیش شده است، علی‌الخصوص به‌این دلیل که ما خودمان انتخابمان این بوده است که معاشرت‌ها را جایگزین خلوت و خلوت‌گزینی کنیم. شاید بزرگترین مسئله دوران ما احساس تنهایی مفرط نیست بلکه فقدان خلوت و انزواست. 📚 کتاب فلسفه تنهایی اثر لارس اسونسن – صفحه ۱۷۳ ⚜️ @taammolat74
🔰واقع‌نمایی رسانه‌ای در مواجهه با بحران ✍️ رسول لطفی 🔸چند روزی است که یک مهمان ناخوانده‌، ما را آشفته کرده و آرامش زندگی روزمره‌مان را به اضطراب و ترس کشانده است. گویی طبیعت بار دیگر به خروشان افتاده تا نهیبی بر زندگانی انسانی باشد که به خود غرّه شده است. اکنون که انسان از خروش طبیعت به قرنطیه روی آورده، این رسانه‌هایند که مأمن و مأوا او شده‌اند. 🔹ما در یک جهان اشباع شده از رسانه‌ها زندگی می‌کنیم که جهان پیرامون ما را احاطه کرده‌اند و با زندگی روزمره ما عجین شده‌اند به نحوی که آنها را جزئی از جریان عادی زندگی تلقی می‌کنیم. سیل مستمری از تصاویر و اطلاعات از رسانه‌های مختلف به مردم روانه شده که درک جهان اطرافشان را تشکیل می‌دهد. تکنولوژی امروزه واسطه بین انسان و جهان شده است. 🔸در هر حادثه‌ای نظیر بحران کنونی جهان 2020، رسانه‌ها نقش برجسته‌ای پیدا می‌کنند و مهمترین وسیله دسترسی برای کسب آگاهی از جهان بیرون می‌باشند. حال پرسش این است که رسانه‌ها چه نسبتی با واقعیت برقرار می‌کنند و چه میزان اطلاعاتی که از طریق رسانه‌ها ارائه می‌شود، در درک و ساخت تصویر جهان برای ما موثرند؟ ادامه یادداشت را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 rasanews.ir/002iHn@taammolat74
⚠️ توجه! 🔸دوستان و همراه عزیز کانال تاملات؛ به دلیل اختلالات ایجاد شده در ایتا از این به بعد میتوانید در پیام رسان تلگرام و بله نیز ما را دنبال کنید: ♦️لینک ما در تلگرام👇 https://t.me/taammolat74 ♦️ لینک ما در بله👇 https://ble.im/taammolat74 💠 با همین آدرس ما را دنبال کنید👇 ⚜ @taammolat74
🔰 به فکر طرح و برنامه باشید. ✍ سیدجواد نقوی 🔸 از دیشب موجی بین دوستان انقلابی افتاده که فلان سریال که حالا هرشب هم خودشان کلی باهاش حال میکردن و خوش بودن فلان سکانسش شبیه به فیلمی در دوره پهلوی است ابتدا خدمت با سعادت عزیزان عرض کنم بعد از چهل یک سال چندتا از حرف ها شما در دل جامعه نفوذ کرده و چقدر توانستید پهلوی را خوب معرفی کنید ؟ 🔹به نظرم شواهدی مثل رضا شاه روحت شاد و پیدا شدن جسد او نشان میدهد حداقل خیلی موفق نبودید یا از آنچه که فکر میکردید که کار پهلوی را یکسره کردید فاصله دارد!!! 🔸اما بحث اصلی چیست بحث اصلی این است که کجای کار درست است که حالا شما گیر دادید به یک سکانس یک مجموعه مثلا الان ساختار سیما ملی واقعا در حدی هست که بتوانید در این بحران به او اکتفا کرد یا اصلا میتواند با این روند در آینده به کشور کمک کند چند برنامه سیما ملی واقعا در خانواده‌های ما نفوذ دارد و تا چه حدی تاثیر میگذارد. 🔹سیما ملی که مجریان برنامه هایش سلبریتی‌ها هستند و هیچ برنامه ای با محوریت تغییر در ساختار فعلی کشور هم ندارد و یا سانسور است یا تحریف حرف های که لحظه به لحظه در فضای مجازی در حال پخش است چه برای دفاع دارد؟ اصلایکم بیشتر دقت کنیم این وضع صدا و سیما علتش چیست ؟ آیا غیر از این است که هم مدیریت و قرداد های اقتصادی باعث شده که دست و پا بسته در اختیار رژیم سرمایه داری کشور باشد و فقط با پوسته ای از انقلاب بتواند مانور دهد حال این رژیم سرمایه داری بعد از چهل و یک سال در این کشور چکار میکنند و ایافقط در یک سازمان ما نفوذ دارند و در دیگر دستگاه های کشور با مدل آنها اداره نمیشود ؟ 🔸اگر انصاف داشته باشیم متوجه میشویم که خیلی ام فرقی بین سیما و دیگر دستگاه نیست امروز مردم خواستار قرنطینه هستند اما دولت برای آنها طرح هوشمند سازی فقط قرار میدهد یعنی اقتصاد و سرمایه بیشتر اهمیت دارد اما نباید همین جا ایستاد و بگوئیم با رفتن این دولت و این مجلس مسئله حل خواهد شد خروجی مجلس جدید که فعلا شده از شهرستان ها کم کنیم و به کلان شهرها دهیم تقریبا میتوان گفت پس اینجا هم فعلا امیدی نیست دولت بعدی ام هم که من تا اینجا کار از هیج یک از رجل کشور ندیده ام که دارای نظریه و طرحی برای اداره کشور باشد پس آنجا هم میتوان حدس زد که خبری نیست ♦️حال به حتی این همه سر و صدا الکی کمی با اصل داستان مقابله کنیم نه فلان سکانس و فلان بازیگر اصل داستان یعنی دارای طرح و برنامه برای عبور از اوًضاع بدجور است. ⚜ @taammolat74
💠 خروج را باید روی پرده بزرگ دید، با صدای دالبی و هیجان لحظات جذاب این فیلم جاده‌ای جنجالی. اما حیف که بلیه این لذت و فرصت را از مخاطب گرفته است و حالا که و اوج با فداکاری، از اکران عمومی فیلم صرف‌نظر کرده‌اند و آن‌را به سینمای خانگی برده‌اند، و خروج را ببینیم. ⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی | جریان‌شناسی تحول فقه در عصر حاضر 🔶 درسگفتاری از حجت الاسلام امین اسدپور 🔸بررسی جریانات متعددی که در راستای کارآمدی و تاثیر فقه بعداز انقلاب اسلامی شکل گرفت. 🔘 بخش نخست ⏰ آذرماه ۱۳۹۸ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
جریان‌شناسی تحول در فقه.mp3
14.78M
🔉 جریان‌شناسی تحول فقه در عصر حاضر 🔘 بخش نخست 🔶 سخنرانی حجت الاسلام امین اسدپور 🔹در باب فقه معاصر/فقه پویا/فقه روز/فقه فعال و این اصطلاحات، سوالی مطرح می‌شود که این عناوین دقیقا چه تحولی را در فقه رقم می‌زند؟! کجای این مبانی و استنباط می‌خواهد متحول شود تا به برایند و خروجی کارآمد تبدیل شود؟! تحول در کجای این فقه رقم می‌خورد؟! 🔹 جریاناتی که در این صوت پرداخته شده: نگاه توسعه در مسائل دیدگاه توسعه در ابواب فقهی دیدگاه فقه‌های مضاف دیدگاه توسعه در منابع اجتهاد دیدگاه تحول در روش اجتهاد و مباحثی که جریان روشنفکری دینی به دنبال او هستند که از سوی آقای ملکیان در دفتر تبلیغات مطرح گشت. ⚜️ @taammolat74
•••• [ إِلَهِي انْظُرْ إِلَيَّ نَظَرَ مَنْ نَادَيْتَه‌... وَ اسْتَعْمَلْتَهُ بِمَعُونَتِكَ فَأَطَاعَكَُ ] 🔸خدايا بر من نظر كن، نظر به كسے كہ صدايش كردى و پاسخت داده، و به یاری‌ات انتخابش کردی پس فرمانبریت کرده ...🌷 @taammolat74
🔰 گذار از علوم پزشکی مدرن ✍️ حجت الاسلام والمسلمین رهدار 🔘 بخش 3 از زاویه‌ای دیگر می‌توان در اصالت مبنا و روش پزشکی مدرن تردید نمود. 🔸از گذشته دور، طبقه‌بندی علوم بر محور این پرسش که «کدام علم باید پایه علوم دیگر قرار گیرد»، در بین دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان مسأله مهمی بوده است. امروزه در دانشکده‌های علوم پایه، ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست تدریس می‌شوند. مسأله این است که بر اساس چه منطقی، ریاضی علم پایه تلقی شده است؟ این‌که ریاضی به عنوان علم پایه محسوب می‌شود، ریشه در قرن نوزده و نیم‌قرن نزاع علمی میان اصحاب ریاضی و فیزیک دارد. 🔹در آن نزاع‌ها در نهایت، ریاضی با جوهر «عدد» علم پایه تلقی شد. این انتخاب، پیامدهایی به دنبال داشته است؛ چرا که کارویژه علم پایه، تعیین مبانی و مبادی علوم زیرمجموعه‌اش می‌باشد. از آن‌جا که جوهر ریاضی «کَم و عدد» می‌باشد، همین کم‌گرایی، روح همه علوم مادون ریاضی می‌شود. مهم‌ترین معضل علمی زمان ما، همین است که همه علوم، حتی کیفی‌ترین آن‌ها هم تا حدودی کمی شده‌اند. 🔸این سؤال مهمی است که بدانیم، «پزشکی در طبقه‌بندی علوم مدرن کجا قرار دارد»؟ نمی‌توان بدون در نظر گرفتن طبقه‌بندی علوم در غرب، مدعی ارزیابی پزشکی شد؛ چرا که برخی پیامدها و نتایج، اساساً در اختیار پزشکی نیست، هم‌چنان که دست اخلاق هم نیست. اخلاق، پزشکی و هر علم دیگری که ذیل ریاضی قرار بگیرند، قهراً کمی می‌شوند. نجات این علوم، مستلزم رها کردن تیر به جایگاه ریاضی است؛ نه به مسایل و روش خود این علوم. ⚜️ @taammolat74
🔰 بازیکن شماره یک آماده؛ سواد رسانه‌ای به روایت اسپیلبرگ ✍ محمدعلی عبداللهی ♦️آنچه در مورد فیلم لازم است بدانیم: این فیلم بسیار ظریف به پدیده ، اشاره کرده است، کسانی که به علت خاص بودن در این فضا معروف می‌شوند و این موضوع در این فیلم تا حدی مثبت جلوه داده می‌شود. ⚜ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 بازیکن شماره یک آماده؛ سواد رسانه‌ای به روایت اسپیلبرگ ✍ محمدعلی عبداللهی ♦️آنچه در مورد فیلم لا
🔰بازیکن شماره یک اماده؛ سواد رسانه‌ای به روایت اسپیلبرگ ✍ محمدعلی عبداللهی 🔸فیلم بازیکن شماره یک آماده وضعیت اسفناک جهان در سال 2045 را نشان می‌دهد. در آن زمان بیشتر مردم به وسیله تکنولوژی VR یا واقعیت مجازی غوطه‌وردر دنیایی مجازی هستند و طبق چیزی که ابتدای فیلم گفته می‌شود مردم دیگر مشکلات خود را حل نمی‌کنند، بلکه با آن زندگی می‌کنند و چون واقعیت آزار دهنده است، همه به دنبال راهی برای فرار از آن هستند. این راه فرار همان دنیایی واقعیت مجازی یعنی «واهه یا اوسیس» است که مردم در آنجا آواتار مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و هر کاری که دوست دارند، انجام می‌دهد و فقط برای خوردن، خوابیدن و دستشویی رفتن از «اوسیس» خارج می‌شوند. به همین علت اکثر مردم به طرز رقت انگیزی در کانکس‌ها زندگی می‌کنند و غوطه‌وری در فضای مجازی به زندگی حقیقی آنها لطمه زده. 🔹در این زمان قهرمان فیلم و تیمش و در مقابل شرکتی به نام IOI در حال رقابت برای برنده شدن در مسابقه‌ای هستند که نتیجه آن به دست گرفتن کنترل «اوسیس» است. 🔸اعتیاد و غرق شدن در فضای (واقعیت) مجازی به خصوص اگر بدون فکر و هدف باشد در این فیلم بد دانسته می‌شود. اگرچه معایب اعتیاد و استفاده بیش از حد از فضای مجازی در این فیلم نمایش داده می‌شود اما به دنبال تخریب و مطلقا بد جلوه دادن آن نیست، بلکه تاکید می‌کند حضور در این فضا نباید جایگزینی برای ارتباط با دیگران به خصوص خانواده شود. 🔹همچنین نسبت به افشای اطلاعات در دنیای مجازی و اعتماد به افراد در آن هشدار داده می‌شود و همچنین بر روی مسئله هویت مجازی و امکان تفاوت آن با هویت حقیقی افراد تاکید می‌شود. 💠در صحنه پایانی فیلم، قهرمان داستان که برنده مسابقه و مالک دنیای مجازی شده، این فضا را دو روز در هفته تعطیل می‌کند. این نکته مهمی است که در به آن می‌گوییم. 🔸 اگرچه خشونت دراین فیلم وجود دارد اما حقیقی و آزاردهنده نیست، در بخشی از فیلم نیز صحنه‌ای از یک فیلم ترسناک نمایش داده می‌شود که این مورد نیز بسیار کوتاه است. 🔹نکته‌های مثبتی مانند: ترویج کارگروهی، پزوهش و تمرین، مطالعه و تلاش برای متخصص شدن در یک زمینه خاص به چشم می‌خورد. @Media_arma@taammolat74
📮سركار بروي از كرونا مي ميميري،در خانه بماني از گرسنگي ! نتيجه ساختن يك دولت طرفدار سرمايه داري را ببينيد ؛ دو راه برايت مي گذارد ، آزادي كه شيوه مردنت را انتخاب كني ! حالا فهميديد آزادي دولت ليبرال چيست؟ داري ✍ مجید حسینی ⚜ @taammolat74
♨️ رضا بابایی درگذشت. 🔸این نویسنده و پژوهشگر سرشناس دین و ادبیات، صبح امروز بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. او پژوهشگر حوزه دین‌شناسی و استاد حوزه و دانشگاه بود. پژوهش‌های او در حوزه مثنوی معنوی در جامعه ادبی کشور بسیار مهم و اثرگذار بود. از او به عنوان یکی از سرشناس‌ترین اساتید ادبیات فارسی در حوزه علمیه قم نام می‌بردند. 🔹هرچند که قلم او بسیار قابل توجه بود، اما گرایشات سیاسی بعضا تندی که داشت موجب شده بود در یادداشت‌ها، تحلیل‌ها و مصاحبه‌های خود جهت‌داری خاص آن به طیف اصلاحات را نشان دهد. او در کانال تلگرامی خود به اسم «یادداشت‌ها»، انتقادات خود را نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی می‌نگاشت. در سالیان اخیر عمرش، در یادداشت‌های تندی به انتقاد از حاکمیت می‌پرداخت که موجب توجه اصلاح طلبان به ایشان شده بود. ♦️او در آخرین یادداشت خود در تاریخ 19 بهمن 1398 نوشته بود:« بر خود ببالید ما امیدوارترین مردم دنیا بودیم. هیچ ملتی همچون ما آسان دل نمی‌بست و معصومانه اعتماد نمی‌کرد. شمشیرهای خطا و خنجرهای جفا رشته امید ما را نبرید. در تندباد حوادث، از جان برای شمع امیدمان سرپناه می‌ساختیم. هزاران روز را به انتظار لبخندی می‌گذراندیم، اگرچه جز خشم و خشونت نمی‌دیدیم. آنان که اکنون ما را از هر تغییری ناامید کردند بر خود ببالند که مردمی شیدا و عاشق را بر خاکستر افسردگی نشاندند. شناسنامه‌ام را می‌بینم. جایی برای مُهر جدید نمانده است. ما را شرمنده شناسنامه‌هایمان هم کردید. فردا نسلی از راه می‌رسد که چراغ امیدش را در جایی دیگر روشن می‌کند؛ آنجا که دست شما به آن نمی‌رسد.» ⚜️ @taammolat74
🔰نخبگان علوم انسانی با کرونا از سر تأمل برخورد کنند! (با تلخیص) ✍️ سیدمهدی ناظمی 🔸ما در حال تجربه یکی از شگفت‌ترین برش‌های تاریخ حیات کشور خود هستیم. این شگفتی‌ها فقط به‌خاطر ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نیست، بلکه از نظر حیات طبیعی نیز وضع سخت و صعبی یافته‌ایم. این وضع سخت نیازمند تفسیر است، ولی تفسیر قابل توجهی در عرصه عمومی حضور ندارد… عادی جلوه‌دادن وضع، همیشه بهترین راه نیست، زمانی که تفاسیر رایج، ضعف‌وناتوانی خود را نشان می‌دهند، باید تلاش کرد برای ظهور تفاسیر راهگشاتر زمینه سازی کرد. 🔹واکنش اولیه آدمیان به این بحران‌ها، واکنشی که بنابر طبع مألوف و اولیه انسان‌ها، امر قابل انتظاری هم هست، تلاش برای تقلیل بحران و فکر نکردن به وجوه تاریک و شناخته نشده آن است. انسان تمام داشته‌های خود را بکار می‌گیرد تا در برابر فهم امر «جدید» مقاومت و بحران‌ها را به یکی از خدایان منتسب کند. 🔸اینکه می‌بینیم همه روزه در شبکه‌های اجتماعی یا هر رسانه دیگری (چه فرقی دارند با هم وقتی دیگر رسانه مرجعی وجود ندارد؟) هزاران نفر در حال بازتولید ارتجاعی دیدگاه‌های قبلی خود هستند تا وضع موجود را به شکلی توجیه کنند و آن را در چارچوبهای از پیش تعیین شده و عادی قرار بدهند، نه از سر این است که نخواهند کمکی به هم نوعان کرده باشند، بلکه از این روست که راهی پیش چشم خود نمی‌بینند و چون تنها یک راه می‌بینند، هر بن بستی را باز با همان راه همیشه رفته و جواب ناگرفته، تأویل و تفسیر می‌کنند. 🔹تفسیر نکردن ماجرا یا تکرار اقاویل سطحی مندرج در جزوات و شبه-کتابهای دینی، دینی برای مردم باقی نخواهد گذاشت. متولیان امور باید راه را باز کنند و تریبون‌های انحصاری خود را در اختیار دانشمندان دینی قرار دهند تا تفاسیر مذهبی دیگر هم بیان شود، شاید که این کار، از دین و معنویت چیزی را نگه دارد. شرور، از مهمترین عوامل بی دینی در سرتاسر جهان است و پاسخ‌های سطحی رایج به این مسأله که خود برآمده از تعالیم سطحی برخی از دانش آموختگان پس از انقلاب است، در حال آسیب زدن جدی به ایمان مردمان است. 🔸از سوی دیگر، نخبگان علوم انسانی نیز بهتر است به ساحت زبان نزدیکتر آیند و با تأسی به استاد بزرگوار دکتر رضا داوری اردکانی که در مدت کوتاهی سه یادداشت قابل توجه نگاشت، با این ماجرا از سر تأمل برخورد کنند و در میانه سخنان قبلی خود و جزوات دانشجویی و … به دنبال پاسخ نگردند. کرونا یک پدیده پیچیده و چند وجهی است که حیات کلی و نه فردی انسان و نیز تمدن مدرن را تهدید می‌کند. ♦️کرونا علنی شدن بحران عالم و آدم امروز است و این بحران اجازه بی اعتنایی و نادیده گرفته شدن را به کسی نمی‌دهد. ⚜️ @taammolat74
34.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥من معتقدم بعد از کرونا وارد عصرجدیدی از حکمرانی خواهیم شد. 🔸 صحبت‌های جدید علی‌اکبر درباره و مسائل پیرامون آن 🔺 کشوری مثل چرا آمار بالایی از افراد مبتلا به کرونا دارد؟ 🔺چه منافع اقتصادی پشت این داستان وجود دارد؟ ها به دنبال چه منافعی هستند؟ 🔺 اقایان! به جای توییت‌بازی تا صبح به فکر حل مشکل باشند‼️ ⚜ @taammolat74
🔰 رفت. اما سوالی که باقی می‌ماند: 💥 اختصاصی 🔸بابایی را به نوعی می‌توان به حساب آورد که به نوعی منتقد اسلام سیاسی بود و حضور روحانیت در عرصه سیاسی را تضعیف می‌نمود. او معتقد بود، ماهیت روحانی در نسبت با قدرت و سیاست، ماهیت انتقادی بوده ، نه مسئولیت‌پذیری؛ لذا اگر روحانیت در موضع داور و منتقد باقی می‌ماند، بهتر می‌توانست خدمت کند تا اکنون که در مسئولیت‌های مختلف قرار گرفته و باید پاسخگو باشد!! در آثار و یادداشت‌های ایشان انتقادات بسیاری از جمهوری اسلامی وجود دارد. برخی از مواضع فکری ایشان را می‌توان در برنامه زاویه شبکه 4 در مناظره با دکتر ابوطالبی، مشاهده کرد که آرمان‌های انقلاب را تحریف کرده و منتقدانه بر تمدن اسلامی می‌تازد. ♦️از این دست تفکرات و گرایشات مسلک در حوزه علمیه کم نبوده و نیست، اما مساله اصلی رسانه‌هایی است که مروج این مسلک و این افراد هستند. آنهم رسانه‌هایی که به نوعی مربوط به حوزه علمیه و رسانه‌‌های اختصاصی دین و شیعه هستند. 🔹به عنوان نمونه بنده سایت و را بیان کرده‌ام. این دست از رسانه‌ها که رسالت خود را رسانه‌ی دین و دینداران می‌دانند و به بازنمایی اندیشه‌های شیعه برای عموم جریانات فکری و اندیشه‌ای می‌پردازند؛ با ترویج این اندیشه‌های منتقدانه و روشنفکرانه و ترویج این دست از شخصیت‌ها که موضع و گرایش سیاسی مشخصی دارند، چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟! 🧐به راستی در پشت پرده این سایت‌ها چه می‌گذرد؟ و از کجا تامین می‌شوند؟؟!❌ ⚜️ @taammolat74
🔉 فایل صوتی | جریان‌شناسی تحول فقه در عصر حاضر 🔶 درسگفتاری از حجت الاسلام امین اسدپور 🔸بررسی جریانات متعددی که در راستای کارآمدی و تاثیر فقه بعداز انقلاب اسلامی شکل گرفت. 🔘 بخش دوم ⏰ آذرماه ۱۳۹۸ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
جریان‌شناسی تحول در فقه2.mp3
14.13M
🔉 جریان‌شناسی تحول فقه در عصر حاضر 🔘 بخش دوم 🔶 سخنرانی حجت الاسلام امین اسدپور 🔹در باب فقه معاصر/فقه پویا/فقه روز/فقه فعال و این اصطلاحات، سوالی مطرح می‌شود که این عناوین دقیقا چه تحولی را در فقه رقم می‌زند؟! کجای این مبانی و استنباط می‌خواهد متحول شود تا به برایند و خروجی کارآمد تبدیل شود؟! تحول در کجای این فقه رقم می‌خورد؟! 🔹نسبت سایر علوم و دانش‌ها بر فقه ⚜️ @taammolat74
•••• [ إِلَهِي كَأَنِّي بِنَفْسِي وَاقِفَةٌ بَيْنَ يَدَيْكَ ]🍃 خدایا! گویی من با همه‌ی هستے‌ ام در برابرت ایستاده‌ام. - با حسین (ع)آمده‌ام ...🌸 @taammolat74
✅شهید صدر در پاسخ به کسی که به او پیشنهاد داده‌ بود خودش زندگی‌نامه‌اش را بنویسد: "خون من سرگذشت مرا شرح خواهد کرد، من جز خدمت به اسلام چیز دیگری نمی‌خواهم و اسلام امروز به خون من محتاج‌تر است تا شرح حال زندگی‌ام."❣ 💠 در وصف این شاگرد متفکر خود گفتند: سید محمدباقر مظلوم است چون در شرق به دنیا آمده، اگر در غرب به دنیا می‌آمد میدید غرب درباره او چه می‌گفت! 🌷 ١٩ فروردین، چهلمین سالگرد شهادت شهید صدر ⚜ @taammolat74