🏴متن کامل زیارت اربعین:
اَلسَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلی خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلی صَفِیِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ
اَلسَّلامُ عَلیَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ علی اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّی اَشْهَدُ
اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ
بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ
وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلی خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ
عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنی وَشَری
آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّی فی هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ
الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّی سُفِکَ فی
طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ
اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً
وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ
وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فی سَبیلِهِ حَتّی اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ
ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّی اُشْهِدُکَ اَنّی وَلِیُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ
عاداهُ بِاَبی اَنْتَ وَاُمّی یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فیِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ
لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ
وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ
وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوی وَاَعْلامُ الْهُدی وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقی وَالْحُجَّةُ علی اَهْلِ الدُّنْیا
وَاَشْهَدُ اَنّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینی وَخَواتیمِ عَمَلی وَقَلْبی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْری
لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّی یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ
وَعلی اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
التماس دعا🙏
⚜️ @taammolat74
41.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مداحی حاج میثم مطیعی برای زائرین عراقی
به حق ام البنین به نیابت ما هم زیارت کنید...
.
.
#اربعین
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |تبلور محبت در اربعین
🎙آیت الله حائری شیرازی
اربعین جهانی دیگر
موسسه آفاق حکمت
⏰ سال 1398
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
neshast_hamayesh_arbaeen_haeri.mp3
8.52M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | #اربعین محبت در اربعین
🎙آیت الله #حائری_شیرازی
#اربعین_جهانی_دیگر
🔹 وضعیت مسلمانان با اسلام در مقابل کسانی که کهنههای خود را میخواهد نو جلوه دهند، در این است که آنها چیزی ندارند ولی ادعا دارند و سر عالم را گرم میکنند اما اسلام همه چیز دارد ولی نحوه عرضه کردن آن را کم دارد. مثل اسلام و رقیبش این است که هر دو میخواهند از عالم پذیرایی کند و اسلام محتوای پذیرایی را دارد اما رقیب او مواد کرم خورده و ضایعاتی دارد اما کارخانه نانوایی نیز دارد. این مظلومیت اسلام است که مسلمانان نتوانستند از اسلام علم استخراج کنند....!
🔹 اربعین به عنوان پرچم کشتی تمدن اسلامی است که باید به جهانیان نشان دهید...
🔗 برای شنیدن سخنرانی قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @taammolat74
📮این مراسم (#اربعین) را هر چه میتوانید و هر چه میتوانیم، باید پُربارتر و معنویتر کنیم؛ معنا و مضمون این مراسم را باید روزبهروز بیشتر کنیم؛ اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری، برای این حرکت عظیم بنشینند برنامهریزی کنند. امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد #تمدّن_اسلامی_نوین باشد؛ ما امروز این را میخواهیم. ملّتهای اسلامی ظرفیّتهای عظیمی دارند که اگر از این ظرفیّتها استفاده شود، #امّت_اسلامی به اوج عزّت خواهد رسید؛ ما باید به این بیندیشیم، به این فکر کنیم؛ ایجاد تمدّن عظیم اسلامی، هدف نهایی ما است.
✍️مقام معظم رهبری ، ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
بیانات در دیدار جمعی از موکبداران عراقی
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |جایگاه قیام حسینی در حرکت تاریخ
🎙آیت الله محسن اراکی
اربعین جهانی دیگر
موسسه آفاق حکمت
⏰ سال 1398
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
neshast_hamayesh_arbaeen_araki.mp3
10.78M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | جایگاه #قیام_حسینی در #حرکت_تاریخ
🎙آیت الله #محسن_اراکی
#اربعین_جهانی_دیگر
🔹 طلب خون کربلا یعنی آنچه این خون برای آن ریخته شد، به وسیله امام زمان(عج) به ثمر خواهد نشست و این هدف تحقق خواهد یافت و این تدارک خون حسین است و این قیام حسینی به وسیله این چنین رهبری به ثمر مینشیند.
🔹از ویژگیهای انرژی رها شده از شهادت امام حسین این است که یک انرژی جهتدار و هدفدار است. این انرژی، انرژی وحدتگراست و سمت و سوی افراد را به یک سمت میبرد و انرژیهای ارزشمند را یکدست میسازد. این انرژی بسیجکننده تمام استعدادهای انسانی است.
🔹امروزی جریانی وجود دارد که درصدد نفوذ به این انرژی هستند که سه هدف اساسی دارد: مبارزه با کارایی این انرژی، تحریف با هدف اصلی این انرژی، تبدیل حرکت وحدتساز به حرکت تفرقه آمیز.
🔗 برای شنیدن سخنرانی قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @taammolat74
🔰 تشیع امروز ایرانی
✍️ کمیل سوهانی
بخش 1 از 2
🔸هر سال در چنین ایامی، از میان کسانی که به پیادهروی اربعین میروند، برخی از زاویه دیدِ اجتماعی، سیاسی به تحلیلِ این پدیدهی شگفتانگیز و خلاف آمده عادتِ روزگار میپردازند. بزرگترین گردهمایی مردمی تاریخ که در آن همزمان، قدرتِ دولتها و تفاوت ملتها به حداقل میرسد.
🔹برخی از تحلیلگران از دخالتِ دولت ایران در شکلگیری این مراسم و به تعبیر ایشان دولتی شدنِ آن، گله و شکایت میکنند، برخی دیگر آن را محصول عدم حضور دولتِ قدرتمند مرکزی در عراق و ساختار اجتماعیِ قبیلهای این کشور میدانند، برخی دیگر هم این پدیدهی اجتماعی را نشانهای از آیندهی تاریخِ انسانی میدانند که بیحضور دولتها و فارغ از ملیتها به سامان امور خویش میپردازد.
🔸به نظر میرسد همهی این نظرات کمابیش واجد بخشی از حقیقتِ ماجراست. بهنظر نگارنده نه آمیختگیِ تشیع امروز ایرانی با مسالهی دولتِ مدرن جای تقبیح و افسوس دارد و نه باقی ماندن تشیع عراقی در ساختار عشیره و قبیله. نه حاشیهنشینی و قدرتِ غیررسمیِ تشیع لبنانی جای حسرت دارد و نه مجاهدهی عریان تشیع یمنی با طاغوت سعودی.
🔹آنچه امروز در همهجای جهانِ تشیع به عیان دیده میشود آمیختگی این مذهب با مسالهی قدرت و سیاست است. این آمیختگی در ایران بهگونهای تجربه میشود و در عراق و یمن و لبنان و کشمیر و ... بهگونهای دیگر.
🔸آنچه انکار شدنی نیست، خستگی و دلزدگی جهان امروز است از نوعی از سیاستورزی و تجمع قدرت که تعریفش از انسان، گرگِ انسان و از اجتماع، جنگلِ داروینیِ تنازع بر سر بقاست.
⚜️ @taammolat74
🔰 تشیع امروز ایرانی
✍️ کمیل سوهانی
بخش 2 از 2
🔹اگر تشیعِ ایرانی، عبور از دلِ ظلمتِ این پیشفرضها را برای آیندهای دیگرگون انتخاب کرده، شاید ریشه در تاریخ و فرهنگی دارد که حتی بزرگترین آثار ادبی و اسطورهایش هم با مساله حکومت و سیاست گره خورده است. شاهنامه آنچنانکه از نامش پیداست شرح چگونگیِ مواجههی انسان ایرانی است با مسالهی قدرت و سیاست.
🔸اگر تشیعِ امروزِ ایرانی بهغایت، درگیرِ چالشهای دولت مدرن است، شاید به دلیل ظرفیتی است که در تاریخ و فرهنگش برای این جدال و رویارویی دارد. آنچه مشخص است، جهان به الگویی دیگرگون از رابطهی قدرت، دولت و مردم تشنه و نیازمند است، اما با مسخشدگیِ انسان مصرفزده، سیاستزدایی و مسطح شدن جهان توسط نظام سوداگری استعماریِ مسلط، این تشنگی و نیاز در هیچ جای عالم بروز سیاسیِ عیان ندارد.
💢اکنون جهانِ تشیع تنها جای غیرِ مسطحِ عالم است، جایی که هنوز در آن مسالهی حق و باطل معنادار بوده و مجاهده و مبارزه بخشی از زندگی روزمره مردم است.
🔸پیادهرویِ اربعین فرصتی است برای بروز این شور و شعور سیاسی. سیاستی که همزمان از دل تجربهی سخت و نفسگیرِ مواجههی تشیع ایرانی با دولت مدرن و خلوصِ تشیع یمنی و عراقی و ... برای ساختنِ جهانی آلترناتیو برخواهد خواست.
🔹جهانی که نه حکومت و دولتش از جنس لویاتان است و نه مردمش بر سر منابع محدود بر سر رقابت. آنچه اربعین پیش چشم ما میگذارد، امکان سامانمندیِ امور بر بنایی غیر از رقابت و سود است. تجربهی شکست خوردهی نظام سود و سرمایه فرصتی است برای زمزمهی این شعر از حافظ شیرازی در میدان واقعیت پیادهروی اربعین؛
خللپذیر بود هر بنا که میبینی
مگر بنای "محبت" که خالی از خلل است
💢پیادهرویِ اربعین تصور آلترناتیوی از رابطهی قدرت و مردم را ممکن میسازد، که بر اساس "محبت" بناشده است. آنچه در ادبیات تشیع به آن پیوستگیِ "وِلایت" با "وَلایت" میگویند...
⚜️ @taammolat74
🔰چندخطی درباره مرحوم شجریان
✍️ نقدعلی
شجریان پدیده ای بود که آوازش تا سالیان سال بر کرانه موسیقی ایران یکه تازه ای خواهد کرد و عملا به موسیقی اصیل دربرابر موسیقی های وارداتی جانی تازه داد و این نقاط قوت را نه موافقان و نه مخالفانش نمیتوانند منکر شوند.
همانگونه که نقاط ضعفش را نمیشود منکر شد. نقاط ضعفی که به وضوح در مصاحبه با VOA نشان داد با وجود ربّنایش نمیتواند رابطه هنر و اسلام را جمع کند و مدّعی ضدیت این دو میشود درحالی که بزرگترین هنرمندان ما دقیقا در اوج گیری تمدن های اسلامی شکوفا شدند.
نقاط ضعفی همچون اینکه با وجود ادعای سیاسی نشدن در طول عمرش ولی در سال ۸۸ چنان اسباب دست فتنه شد که حتی صدایش را در اختیار جریان خاص قرار داد.
و برای دیدن شخصیت مرحوم شجریان باید این نقاط ضعف و قوت را با هم ملاحظه کرد...
⚜️ @taammolat74
📮در روزگار مرگ هنر، او (#شجریان) رونق بازار ادب و هنر اصیل ایرانی بود. از مواضع سیاسی هنرمندان چه موافق و چه مخالف، نباید چندان هیجان زده یا آزرده خاطر شد. آنها بیشتر اهل جهان احساس و عواطفاند. حق این است که به حرمت نسبتشان با هنر متعالی و اصیل تقدیر و تکریم شوند. آنها که هنرمندان را متاع سیاست و یارکشی های قدرت طلبانه خود می کنند، طرفدار هنر نیستند.
✍️ وحید یامینپور
⚜️ @taammolat74
• قسم بہ عصمت زهرا که تا زمان ظهور
عزای غربتِ مهدی کم از محرم نیست ..
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج💔
.
.
⚜️ @taammolat74
🔰 کمونیسم یا بربریت به همین سادگی!
🔸ابتدای بهار امسال، کتاب جدید #اسلاوی_ژیژک با موضوع شیوع #ویروس_کرونا در جهان، وارد ایران شد. این کتاب، یک کتاب فلسفی به معنای کلاسیک آن نیست و چهارچوب نظری و مفهومی مشخصی هم ندارد و بیشتر ساختاری ژورنالیستی دارد.
🔹او میگوید کرونا، علیرغم رنجهایی که بر ما تحمیل کرده است، فرصتی را فراهم کرده که درباره جهانی که در آن زندگی میکنیم بازاندیشی کنیم، کاستیهای آن را که در شرایط بحران بروز روشنتری دارد ببینیم و قطعاً بیش از پیش متوجه این مسئله باشیم که چرا فکر کردن به امکانهای جایگزین برای زندگی کردن مهم و البته شاید کمی دیر، اما همچنان ضروری است.
🔸اما چیزی که بخش اعظمی از بحث ژیژک در کتاب را شامل میشود نقد او به گسترش بحران کرونا با ارجاع به ساختار جامعهی غربی و به طور ویژه اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد است. ژیژک هشدار میدهد که چگونه بحران کرونا میتواند باعث قوت گرفتن راست افراطی در غرب شود. جایی که حالا نسبت دادن به ظاهر علمی شیوع کرونا به «دیگری شرقی» میتواند موضع راست افراطی در اروپا را برای مردم این قاره منطقی جلوه دهد.
🔹ژیژک علیرغم نقد خوشبینی چپ افراطی در مورد فروپاشی سرمایهداری به واسطه بحران کرونا، این وضعیت برزخی را دارای پتانسیلی میداند که میتواند دوباره ما را برابر این پرسش قرار دهد؛ کمونیسم یا بربریت! ژیژک مجبور است تا ایدهی خود از کمونیسم را به طور خلاصه شرح دهد؛ او از کمونیسمی صحبت می کند که همین حالا هم توسط سیاستمدارانی که حتی کمونیست هم نیستند در حال اجرا است:
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 کمونیسم یا بربریت به همین سادگی! 🔸ابتدای بهار امسال، کتاب جدید #اسلاوی_ژیژک با موضوع شیوع #ویروس_
🔰 کمونیسم یا بربریت به همین سادگی!
✍️ اسلاوی ژیژک
📮کمونیسم تصویری از یک آینده مشعشع نیست بلکه بیشتر نوعی کمونیسم فاجعه در واقع پادزهر سرمایهداری فاجعه است. دولت باید نقش فعالتری بر عهده بگیرد. تولید لوازمی ضروری مثل ماسک، کیتهای تست و دستگاه تنفسی را سازماندهی کند، هتل و سایر اقامتگاههای تفریحی را تعطیل کند. معاش حداقلی تازه بیکارشدهها را تامین کند، و کارهایی از این دست؛ منتها باید تمام این اقدامات را بدون اعتنا به سازوکارهای بازار انجام دهد. بیایید فقط دربارهی میلیونها نفری که کارشان لااقل برای مدتی منتفی و بیمعنی میشود فکر کنیم؛ مثل کسانی که در صنعت گردشگری مشغولند. سرنوشت آنها را نمیشود به امان سازوکارهای بازار یا مشوقهای استثنائی، رها کرد … وقتی از کمونیسم حرف میزنم منظورم این قبیل پیشرفتها است و در عوض آن، هیچ گزینه بدیلی جز بربریت نوین نمیبینم. اما این کمونیسم تا کجا پیش میرود؟ نمیتوانم بگویم، فقط میگویم نیاز مبرم به آن احساس میشود.
📚 عالمگیر، ص 85
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |اربعین و مسئلهیابیهای جامعهشناسان
🎙 دکتر علیرضا شجاعیزند
اربعین جهانی دیگر
موسسه آفاق حکمت
⏰ سال 1398
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
Arbaeen_jahanidigar2_shojaeezand_01-1.mp3
10.88M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | #اربعین و مسئلهیابیهای جامعهشناسان
🎙دکتر #علیرضا_شجاعیزند
#اربعین_جهانی_دیگر
🔹 پدیدههایی مانند اربعین و نقش علوم انسانی و جامعهشناسی
.
.
🔗 برای شنیدن سخنرانی قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
#اختصاصی
🔶 موضوع | کربلا باز جست سعه صدر گمشده
🎙استاد اصغر طاهرزاده
جلسه پنجم
لب المیزان
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
XQ8_Moharam_99_-5(Karbala_bazjoste_sesadre_gomshodeh)_lobolmizan[H].mp3.mp3
14.13M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | #کربلا؛ باز جست سعه صدر گمشده
🎙استاد اصغر #طاهرزاده
جلسه پنجم
🔹معنای زندگی در مأواگزیدن در رازها و سنت ها است که افق های معنایی را مدّ نظر می آورد. امویان و سلفی گری به کلّی از این نحوه بودن در غفلت اند، چیزی که امروزه ما در فرهنگ مدرنیته و روحیه ی پوزیتیویسم و حس گّرایی با آن روبه رو هستیم. پیامبران خدا آمدند تا افق های معنایی را در مقابل بشر بگشایند تا انسان برای خود معنا پیدا کند و از احساس پوچی رها شود و کربلا در این راستا توانست فرهنگ سازی کند و جهان بشری را متوجه ی غفلت خود بنماید.
🔗 برای شنیدن قسمت قبل، اینجا رو کلیک کنید.
⚜️ @taammolat74
🔰 اربعین مرکز قدسی دارد
✍️موسی نجفی
🔸تمدنها سه ویژگی دارند: ابزار، عقلانیت و فضایل اخلاقی. تمدن غربی در فضائل اخلاقی تک بُعدی است، تمدنی مادی و ناسوتی است. بزرگترین شعار آن هم، قدسیتزدایی از عالَم بوده است، منتها راهپیمایی اربعین، قُدسی است. نقطهی آخر و مرکزیِ آن، زیارت امام حسین(علیهالسلام) است و خودِ این زیارت، یک کانون قُدسی است.
🔹تمدن اسلامی، یک مرکز قُدسی دارد. در راهپیمایی اربعین، مرکز قُدسی همان امام حسین(علیهالسلام) است. در طول مسیر نیز، اگر آب و غذا میدهند برای امام حسین(علیهالسلام) است، هر کاری که میکنند، به خاطر امام حسین(علیهالسلام) است. این قُدسیت در همهی آن دیده میشود.
🔸پس، اینجا دقیقاً مقابلِ تمدن غرب قرار میگیرد، آن، قُدسیتزدایی از عالم میکند و این، نه به شکل یک فرهنگِ فردیِ بسته بلکه به شکل یک فرهنگِ اجتماعیِ عظیم در قالب راهپیمایی و تظاهرات -که خودش امر جدیدی است- بروز قُدسی پیدا میکند.
🔹این، حرف جدیدی در عالَم است. این سبک راهپیمایی قبل از انقلاب اسلامی نبوده است. این راهپیمایی، قُدسی است. خود این قُدسیت نشان میدهد که راهپیمایی اربعین، فرهنگی چند ساحتی دارد. این، در مقابل تمدنِ تکساحتی غرب قرار میگیرد.
💢علیرغم اینکه تمدن غربی قُدسیتزدایی کرده و سُنت را تمام شده میدانسته است، این سُنت –راهپیمایی اربعین- بعد از مدرن دوباره زنده شده است. راهپیمایی اربعین، راهپیمایی ملی نیست؛ نه برای عراقیهاست، نه برای ایرانیها و نه برای لبنانیها. در واقع، برای کشور خاصی نیست و جنبهای فراملی دارد. این خود، نشاندهنده یک زیست تمدنی است...
⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع | بازخوانی کتاب حدیث پیمانه
🎙رسول لطفی
سلسله نشست مجازی جمعههای اندیشه
جلسه چهارم
⏰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
حدیث پیمانه ج 4.mp3
15.26M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع | بازخوانی کتاب #حدیث_پیمانه
🎙رسول لطفی
سلسله نشست مجازی #جمعههای_اندیشه
جلسه چهارم
🔹 ترسیم نظام عقیدتی تشیع به عنوان نیرو مذهب در جامعه ایرانی
🔹 حرکت سیاسی تشیع در طول تاریخ از آل بویه تا صفویه و قاجار
🔹دوگانه مذهب و استبداد در تاریخ جامعه ایرانی
🔗 لینک جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
🔰 دنیای ما را احساسات ساخته است، نه عقلانیت
🔸در انتخابات، کسی رأی میآورد که احساسات بیشتری را تحریک کند یا کسی که آمارها و برنامههایی منطقیتر ارائه میکند؟ ویلیام دیویس، در کتاب «احساسات چگونه بر دنیای ما مسلط شد؟!» میگوید دستگاه عصبی درد و استرس و ترس تولید میکند و آنچه تصمیمهای سیاسی و اجتماعی ما را تعیین میکند نه عقل، که همین دستگاه عصبی است.
🔹دنیای مدرن سعی داشت خود را روی چیزهایی بنا کند که مستحکمترین و پسندیدهترین مفاهیم قلمداد میشدند: حقیقت و پیشرفت. فلاسفه و دانشمندان از سدۀ هفدهم به بعد، طبق همین برنامه، برای تعیین قوانین از احساسات انسانی فراتر رفتند تا توصیفی عینی از جهان به دست دهند و «مبنایی برای اجماع صلحآمیز» فراهم آورند
🔸سیستم عصبی که مولد درد، برانگیختگی، استرس و هیجان است به اندام اصلی فعالیت سیاسی تبدیل میشود. ما درمعرض احساسات مسری قرار داریم، بهخاطر اینکه موجوداتی بااحساسیم، نه بهدلیل اینکه روشنفکر، منتقد، دانشمند یا حتی شهروندیم.
🔹پس «بقیۀ ما» باید چگونه پیشرفت کنیم؟ دیویس مینویسد: «امروز چالش پیش روی ما این است که چگونه میتوانیم در آینده دنیایی مشترک تأسیس و کشف کنیم که ساکنانش موجوداتی بااحساس و متفکرند». بهباور دیویس، پاسخ این سؤال را نباید در نوعی بازگشت به گذشته یا حتی خردورزی جستوجو کرد، چون حالا دیگر «فکتها بهتنهایی نجاتمان نمیدهند». شاید راه روبهجلو در این باشد که احساساتمان را تصدیق کنیم اما واکنشها و کوششهایمان را در راستای رنج مشترکمان متمرکز و هماهنگ کنیم.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |مؤلفههای مؤثر در شکلگیری پدیده اربعین
🎙 حجت الاسلام احمد مبلغی
اربعین جهانی دیگر
موسسه آفاق حکمت
⏰ سال 1398
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
Arbaeen_jahanidigar2_mobaleghi_01-1.mp3
7.53M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |مؤلفههای مؤثر در شکلگیری پدیده #اربعین
🎙 حجت الاسلام #احمد_مبلغی
#اربعین_جهانی_دیگر
.
.
.
🔗 برای شنیدن سخنرانی قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @taammolat74
🔉 گفتگو
#اختصاصی
🔶 موضوع | ردپای عقل و عشق در عاشورا
🎙استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی
جلسه اول | نقش عقل و عشق در زندگی
برنامه معرفت
⚜️ @taammolat74 👇👇👇