📍 یادداشت | بررسی شیوه تبیین مذهب در رسانه ملی
امروز تعریف رسانه ما از حقیقت، مصلحت، منافع اجتماعی و مصالح اجتماعی عوض شدهاست.
✍🏻 حسن رحیمپور ازغدی
📂 پرونده : آداب دینورزی در رسانه
🔹 در قیاس شیوه تبیین مذهب در زمان قبل و بعد از انقلاب تفاوتهایی وجود دارد که بیش از آن که به دانش مربوط باشد، به بینش مربوط است. قبل از انقلاب، امام و بعضی از متفکران بزرگ، دانش جدیدی به نسل ما ندادند، اطلاعاتی که آنها به ما دادند از سنخ بینش بود و آنها بینش ما را عوض کردند.
⚜️ @Taammolat74
👇👇👇
تاملات
📍 یادداشت | بررسی شیوه تبیین مذهب در رسانه ملی امروز تعریف رسانه ما از حقیقت، مصلحت، منافع اجتماعی و
🔘 بخش 1 از 2
🔹 بیان دین وقتی که در قدرت نیستید یک طور اثر دارد و وقتی بعد از #انقلاب، همان حرفها را با داشتن ۴۰ شبکه و دهها هزار کارمند و بدون هیچ رقیب جدی میگویید، نتیجه دیگری دارد. اگر چهار پنج شبکه دشمن با چندصد و بعضا چند ده کارمند، مخاطب پیدا میکنند معنیاش این نیست که آنها حق میگویند و ما باطل. مسأله این است که آنها از زاویهای وارد میشوند که مخاطب به پیام و معنای حرف آنها توجه ندارد و فقط به #کارکرد حرفشان توجه میکند. شما اگر بهترین حرفها را هم بگویید، مخاطب بیشتر از معنا به کارکرد آن توجه میکند...
🔹 #رسانه وقتی به #قدرت میرسد و برمسند مستقر است و رقیب جدی هم ندارد، عیبهای خود را نمیبیند. اکنون رسانه ما در موضع قدرت است و رقیب ندارید. حال از کجا بدانیم مثلا این #برنامه_مذهبی را که شما ساختهاید، چند نفر دیدهاند؟ ما اکنون شاخصی برای تعیین مفید، مضر یا خنثی بودن برنامههای مذهبی مناسبتی نداریم.
🔹 در این حوزه رقابت شفاف و پاسخگویی مناسبی وجود ندارد. اغلب هم فکر میکنیم اگر موسیقی جوانپسند به برنامه اضافه کنیم یا برای حجاب و لباس مجری برنامه، رنگهای روشن انتخاب کنیم تمام مشکلات ما حل میشود البته چنین مواردی حتما موثر است، اما اصل موضوع چیز دیگری است
🔹 امروز مدیران رسانه این جمله امام که گفته بودند: «شما دو روز رادیو را به دست ما بدهید و ببینید چه کار میکنیم.» را چماق میکنند و بر سر من و امثال من کوبیده و میگویند: «این رادیو متعلق به شماست، هر کاری که بلدید و میتوانید، انجام دهید.» در حالی که این حرف جواب دارد. آن حرفی را که امام میگفت اگر برای گفتنش رسانه داشته باشیم زلزله میشود، ایشان بدون رادیو و با اعلامیه گفت و زلزله شد؛ اما آن چیزی که امروز در رسانه گفته میشود، حرفهای امام نیست.
🔹 گاهی حرفزدن از مذهب، #رسالت است یعنی همان کاری که امام انجام میداد، گاهی هم حرف زدن از مذهب شغل است و بابت آن حقوق میگیرند. خطابم کل مسئولان فرهنگسازی دینی جامعه است و در راس آن حوزه ها، منبریها، امامجمعهها و... در نهادهای مختلف و تشکیلات مشابهی که تعدادشان کم نیست. امروز تعریف رسانه ما از حقیقت، مصلحت، منافع اجتماعی و مصالح اجتماعی عوض شدهاست.
⚜️ @Taammolat74
تاملات
📍 یادداشت | بررسی شیوه تبیین مذهب در رسانه ملی امروز تعریف رسانه ما از حقیقت، مصلحت، منافع اجتماعی و
🔘 بخش 2 از 2
🔹 وقتی مجبور میشوید حرفهایی که ۴۰ سال پیش، بزرگترین #انقلاب تاریخ معاصر را ایجاد کرد را امروز در لفافه بگویید و آنها را کنار تعدادی #سلبریتی و موزیک و حرفهای بیربط مطرح کنید تا مخاطب پیدا کند، به این معنی است که این حرفها، حرفهای ۴۰ سال قبل نیست و کارکرد آن تغییر کردهاست.
🔹 این حرفها جنازه آن حرفهاست به این دلیل که آن حرفها در زمانهای که عصر رقاص، مطرب و سلبریتی بازیهای زمان شاه بود، جمعیتی را از پای مشروبفروشی و فاحشهخانه به مسجد کشاند. آن حرفها چه #جاذبهای داشت که با شنیدنش، جماعت بیحجاب و کمونیست باحجاب میشد و بچه سرمایهدارها که اسمهای اجق وجق داشتند، اسم خود را زینب و فاطمه میگذاشتند؟! اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ #حجاب به هویت انسانی و انقلابی تبدیل شد. یعنی دخترها با افتخار و با اراده خودشان باحجاب میشدند و اینطور نبود که بگویند ما به زور تن به قدرتی - ولو به شرع - دادهایم.
🔹زمان مناسبتهای مذهبی، صداوسیما دوربینهای خود را روی بارگاه و گنبد ائمه تنظیم میکند و با صحبت تعدادی #مداح و سلبریتی میخواهد به مخاطب بفهماند امروز روز عید یا عزای امامی است و ... در چنین مناسبتهایی نباید سخاوت به خرج داد و از هر گروه و دستهای خواست در مورد مذهب صحبت کنند. نباید کاری کنیم که تشنگی و عطش جامعه برای امور مذهبی از دست برود.🔻
🔹 اصلا ملاک نیست که ما چه تعداد برنامه مذهبی در سیما داریم. کارکرد این برنامهها و معنا و برداشتی که مخاطب از آنها دریافت میکند، مهم است. باید به دو قطبیهایی که معمولا میسازند توجه کرد و از خود پرسید این مذهب، مذهب حکومت است یا مردم؟ این مذهب، صادق است یا عوامفریب؟ این مذهب، پاسخ روشنفکران ضد دین را میدهد یا مسائل را ماستمالی میکند؟ این مذهب نگران عدالت اجتماعی هست یا نیست؟ خلاصه اینکه اگر مخاطب شما جزو خواص باشد ازخود میپرسد چرا این تفسیر از مذهب ارائه شده و به دنبال استدلال و برهان میگردد، اما اگر جزو عوام باشد، به حقانیت کار ندارد و به فایده کار دارد
⚜️ @Taammolat74
38.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کلیپ تصویری |«علیه تفسیر»
تاریخ روشنفکری ما در تفسیر قیام عاشورا شکست خورده است؛ اما چیزی بیشاز این هم میتوان گفت؟
حسین کچوئیان
بخش اول
۲۴ مهر ۹۵
سخنرانی پیش رو، بازنشری است از سخنان دکتر حسین کچویان در موضوع غیب و قیام عاشوراست. اینجا استاد جامعه شناسی متعرض تفسیر مدرن و حتی تلاشهایی میشود که در دوران مدرن برای بازتعریف حرکت امام حسین (ع) صورت گرفته است.
🔹 «عزاداری برای امام حسین (ع) چنان در تار و پود جامعه ما هست که جامعه شناسی به عنوان علمی که به رفتار اجتماعی نظر دارد، نمیتواند و نباید از آن بگذرد.»
🔱 @Taammolat74
تاملات
#اختصاصی #نسخه_کامپیوتری 💥 نشریه دیدهبان اندیشه (شماره ۴۹) 💠 وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآ
✅✅✅ بازنشر نشریه دیدهبان اندیشه در خبرگزاریها و سایتها:
خبرگزاری ایبنا
خبرگزاری ایلنا
خبرگزاری حوزه
خبرگزاری شبستان
سایت فکرت
✍️ نظرات و پیشنهادات خود رو درباره این شماره و نیز موضوعات پیشنهادی خودتان را برای شمارههای بعدی، برای ما ارسال کنید. 🌹
⚜️ @Taammolat74
افسوس که زبان #عاشورا آنسان که باید فهمیده بشود نشد و کسان از نزد خویش برای پیام عاشورا واژه ساختند و همان را که #وارثان_عاشورا در "زیارت عاشورا" آموخته بودند یعنی دشمنی با ستمگران (حرب لمن حاربکم) نیز -چنانکه باید- نیاموختند و چهرههای ستمگران اصلی را نشناختند و نشناساندند و گاه پنهان داشتند...
واژههای عاشورا تنها "#تشنگی", "#شهادت" و "#اسارت" نیست, "#نماز" و "#عدالت" نیز هست؛ بلکه واژههای اصلی همین دوتاست, نماز واژه شب عاشوراست, و عدالت واژه روز عاشورا...
یعنی پیام شب عاشورا نماز است و پیام روز عاشورا عدالت, و آن سه ( تشنگی, شهادت و اسارت) سکوی پرتاب است, لیکن چنین درک نشد و نمیشود و آنهمه زیارتهای آموزنده در متن آموزشها جای داده نشد و نمیشود, آن زیارت که میگوید: "اشهد انک قد امرت بالقسط و العدل و دعوت الیهما و انک صادق صدیق, صدقت فیما دعوت الیه" (زیارت روز اول رجب)
علامه محمدرضا حکیمی
قیام جاودانه
⚜️ @Taammolat74
📍 یادداشت | رسانه متحجر و رسانه متحرک
رسانهملی میخواهد مردم را رهبری کند یا میخواهد مسائل را توجیه کند و دنبال مردم راه برود؟
✍🏻 حسن رحیمپور ازغدی
📂 پرونده : آداب دینورزی در رسانه
🔹 بهترین روش تدریس و تبلیغ این است که پیش از گفتن هرنکتهای آن سوی میز بنشینیم و خودمان را جای مخاطب تصور کنیم که در حال شنیدن این سخنان هستیم، بعد ببینیم این حرفها در ما انزجار ایجاد میکند یا موجب اقبال و توجه بیشتر میشود. اینکه چگونه معنی کلمات مذهبی تغییر کردهاند را باید این گونه توضیح دهم که حتی قرآن را هم به دو گونه میتوان خواند، یک نوع آن قرآنی است که وقتی پیغمبر آیهای اخلاقی میخواند بنیقریش عصبانی میشود درحالی که آیه به طور مستقیم سیاسی نبود، اما پیامی دارد که به آنها میگوید این سبک زندگی بد است.
⚜️ @Taammolat74
👇👇👇
تاملات
📍 یادداشت | رسانه متحجر و رسانه متحرک رسانهملی میخواهد مردم را رهبری کند یا میخواهد مسائل را توجی
🔘 بخش 1 از 2
🔹 زمانی بزرگان باید اجازه حدیث میدادند و میگفتند هر کسی حق ندارد هر حدیثی را نقل کند. یعنی باید یک استاد مسلم نزدیک استاد مسلم میرفت تا به لحاظ دلالت و معنا وسند، درک و فهم او برای نقل حدیث سنجیده شود، بعد فقط به او اجازه نقل همان تعداد مشخص از حدیث که بررسی شده بود، داده میشد.
🔹 اکنون نقل حدیث و آیه با در نظر گرفتن این شرایط انجام نمیشود و این اشتباه است؛ اگر آیهای را به اشتباه در جواب یک سؤال به کار ببرید، ممکن است موجبات کافرشدن دیگران را فراهم کنید. حرفهای ائمه و انبیاء و آیههای قرآن جایگاه مشخصی دارد.
🔹متن حدود ۲۰۰سخنرانی امام (ره) را جمعآوری کردهام تحت عنوان «راه اینجاست». دهه ۷۰ گاهی این سخنان را بدون آنکه بگویم متعلق به ایشان است بازگو میکردم و با من برخورد میشد. میگفتند این حرفها ضدانقلاب و نظام است و ماهیت براندازی دارد. میگفتم از این ادعا اطمینان دارید؟ این سخنان متعلق به امام (ره) است. گاهی حتی قانون اساسی را که میخواندم، میگفتند، تضعیف نظام است. میگفتند امام (ره) که معصوم نیست. آن زمان ایشان چیزهایی گفت که متعلق به امروز نیست. خودتان میزان انحراف و تغییر ذائقه را ببینید! این افراد به جای اینکه خودشان را اصلاح کنند قصد اصلاح امام را داشتند!
🔹 مناظرهها در صداوسیما زیاد نیست. ادای مناظره درآوردن آسان و پخش #مناظره واقعی دشوار است. نمیگویم #صداوسیما تریبون آزاد بگذارد که هر کس هر چه به دهانش رسید، بگوید. هیچ جای دنیا این کار را نمیکنند و نباید هم بکنند. تمام رسانههای دشمن سانسورچی هستند و دراین کار بسیار از ما متخصصترند، اما آنها اخبار و مسائل را نه عوامانه که هوشمندانه تحریف و سانسور میکنند.
🔹 #رسانه_متحجر، رسانهای که حرفهایش کلیشهای است و اگر آنها را نشنوید، ضرر نکردهاید. در مقابل رسانهای متحرک است که حرفهایش درست است و حتی ضدانقلاب هم مجبور میشود به آن گوش دهد.
⚜️ @Taammolat74
🔘 بخش 2 از 2
🔹اگر رسانه #اعتماد_مردم را ازدستبدهد شاید مردم از حرفهای رسانه خوششان بیاید، اما قطعا از خود رسانه بدشان میآید. ما نمیتوانیم این توقع را داشته باشیم که بدون هیچ تلاشی تا ابد محبوب باقی بمانیم.
🔹در فضای مجازی هر روز شبهات جدیدی مطرح میشود و اخبار راست و دروغ میآید که ما جواب هیچکدام از آنها را نمیدهیم! نمیتوان زمان انقلاب و جنگ مدام خطبه جهاد و اخلاص و شهادت و زهد بخوانیم و وقتی تمام شد بگوییم شما دنبال کارتان بروید.
🔹بنا به #مصلحت خود، نشاندادن بیعدالتی را تضعیف نظام و ضدیت با انقلاب میدانند، اما وقتی نهی از منکر و امربهمعروف ادامه پیدا میکند، یکمرتبه همه شروع میکنند به گفتن همان حرفهایی که ما قبلا میگفتیم. دهه۷۰ در صداوسیما من حرفهایی زدم که میگفتند ضد اسلام و نظام است.
🔹آخر دهه ۸۰ همان حرفها و بیشتر از آن را آقا گفت و دیگران هم تکرار کردند و خود تلویزیون هم شروع به گفتن آن کرد. این حرفها همان حرفها و کارکردش همان بود! رسانهملی میخواهد مردم را رهبری کند یا میخواهد مسائل را توجیه کند و دنبال مردم راه برود؟
🔹 انبیا حق را سنجیدند و این حقیقت را فهمیدند که باید به مردم خدمت کنند، اعتمادشان را جلب کنند و درست حرف بزنند و عمل کنند. نباید به نام دین حرف نامربوط زد. صداوسیما باید به برنامهسازانش بگوید که فرض کنید کل سیستم نظام و صداوسیما دست دشمن است و به شما فقط اجازه ساخت یک برنامه را دادهاند، آنهم به مدت ۲۰ دقیقه برای پخش از یک شبکه فرعی در ساعتی که تلویزیون بیننده چندانی ندارد؛ در این شرایط چه میکردید و چه برنامهای میساختید؟ اکنون میخواهیم همان برنامه را بسازید.
⚜️ @Taammolat74
34.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کلیپ تصویری |«علیه تفسیر»
تاریخ روشنفکری ما در تفسیر قیام عاشورا شکست خورده است؛ اما چیزی بیشاز این هم میتوان گفت؟
حسین کچوئیان
بخش دوم
۲۴ مهر ۹۵
🔹لحن و گفتار دکتر کچویان در این صحنه، نشان از دشواری مواجهه دارد. اینکه جامعهشناسان ایرانی همواره غیب و شهود در عاشورا را نادیده گرفتهاند، جای دشوار ماجراست. نقطه غامض در روایت چرایی و چگونگی قرنها عزاداری شیعیان برای امام حسین (ع) آنجاست که حسین کچویان بر خلاف سادهدلانی که در سخنشان «نمیدانم» جایی ندارد، این کلمه را ناگزیر به کار میگیرد، و همین راهی است که برای ما باز مینماید. همین که میدانیم و میفهمیم؛ اینجا بسیار چیزها برای نفهمیدن هست.
🔱 @Taammolat74
حسین کچوییان - علیه تفسیر.mp3
25.37M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | غیب و شهود و تفسیرهای عاشورایی
🎙 دکتر حسین کچوئیان
سیمافکر
🔅«همیشه تاریخ رابطه مردم و قیام عاشورا فارغ از تفسیرهای مدرن بوده»
سخنرانی «علیه تفسیر؛ تاریخ روشنفکری ما در تفسیر قیام عاشورا شکست خورده است. اما چیزی بیش از این هم میشود گفت؟»
⚜️ @Taammolat74
هر که را نیست سر دادن سر، برگردد
زآن که خورشید در این معرکه بی سر گردد
#شب_عاشورا
به گفته علامه امینی (ره) قلب امام زمان در شب عاشورا تحت فشار قرار میگیرد پس لطفاً صدقه دادن برای سلامتی امام زمان رو فراموش نکنید.
⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | «چرا در سیاستگذاری امر اعتباری بر حقیقت مستولی شده است؟»
اولین برنامه #عصر_پرسش
🔶 موضوع | حاکمیت خیابان ؛
واکـاوی ظرفـیتها و چـالـشهای قـانون حجـاب
با حضور دکتر مهدی تکلو
👇👇
آپارات
یوتیوب
🔹پرسش اینجا است که چطور میشود در واقع در فرآیند اجتماعی ما به نقطهای میرسیم که مواجهه ما با جامعه در واقع یک مواجهه از ناحیه قانون میشود. به این معنا که ما در سابقهی چند دهه گذشته خودمان اگر نگاه کنیم، نیروی پیشران اجتماعی که نیروی مذهبی هم هست، بدون این که ذرهای از اصول و اعتقادات و مواضع شرعی و دینی خودش کوتاه بیاید در قالب گفتار اجتماعی به صورت عرصه عمومی پذیرفته میشود و صورت اجتماعی و رسمیت عمومی پیدا میکند و این گونه بوده است که اهداف خودش را پیش میبرده است.
🔹 اما ظاهراً گویی این نسبت بالعکس شده است و بعد از رفت و آمدهای مفصلی که از پارسال در مورد قانون حجاب شکل گرفت و لایحه عفاف و حجاب و بعدها به این نقطه رسید، گویی که این نسبت این که قانون باید حتماً باشد که شکی نیست اما مساله این است که معیار و منطق اصلی چه باشد. و قانون غلبه یافته است و در واقع ما به نوعی اعتبار بر حقیقت میبینیم که مستولی شده است.
⚜️ @Taammolat74
⚜️@Fekrat_Net
🔰 تنظیمگری اجتماعی با زمان
✍🏻 رسول لطفی
📍 مدتی است که بحث و نظر پیرامون تصمیمگیری بر افزایش تعطیلات در عرصه عمومی جریان دارد و حال بعد از کش و قوسهای فراوان به سرانجام رسید و قوه تقنین در کمال شگفتی و تعجب به تعطیلی شنبه رای داد. روشن است که مسئله گاهشماری و نظم تقویمی، انسجامبخش و شکلدهنده نظم فرهنگی و اجتماعی هم هست و از این روست که اهالی فکر و فرهنگ نیز با وسواس جدی به فرایند اتخاذ تصمیم نقد و نظر داشته و دارند. مسئله فقط تعطيلي یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است.
⚜️ @Taammolat74
⚜️@Fekrat_Net
👇👇👇
تاملات
🔰 تنظیمگری اجتماعی با زمان ✍🏻 رسول لطفی 📍 مدتی است که بحث و نظر پیرامون تصمیمگیری بر افزایش تعطی
🔹«زمان» به مثابه امر فرهنگی مسئله پراهمیت و مورد تأکیدی است که درونمایههای الاهیاتی و معرفتی نیز دارد. مسئله چنان پراهمیت است که متفکر طرازی چون آیت الله حسینی طهرانی در «رساله نوين درباره بناي اسلام بر سال و ماه قمري» صورتبندی مهمی پیرامون تقویم زمانی دارند و آنرا از منظر ادله عقلی و شرعی بررسی میکنند. جدا از حکمتهای زمان و تنظیمگیری آن، مسئله لایههای پیچیدهتری نیز پیدا میکند. اهمیت فرهنگی روز جمعه که اصالت و هویت نظم اسلامی را دارد موضوع دیگری است که مورد دقت اهل اندیشه اسلامی نیز بوده است. آیت الله حائری شیرازی دراین باره جمله مهمی دارند که «ما تعطیلی جمعهمان را آنقدر جدی نمیگیریم که آنها (یهودیان) تعطیلی شنبهشان را جدی میگیرند!»
🔸شهید مطهری(ره) پیرامون همین مسئله مینویسد:«ما باید توجه داشته باشیم به نغمههای که کم و بیش در مجلهها و در مقالات ادبی و به اصطلاح علمی و نیمه علمی شنیده میشود. مینویسند این برای ایران سبب رکود کارهاست که تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی که اکثریت مردم دنیا که ما با آنها سر و کار داریم تعطیلاتشان یکشنبه است...درباره تاریخ هم میگویند: اکثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب کردهاند ولی ما سال هجری را انتخاب کردهایم و این اسباب زحمت است که ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آنها به مسیحی، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ مسیحی تبدیل کنیم. اینها همه مقدمه جذب شدن و مقدمه هضم شدن فرهنگی در هاضمه دیگران است.»
🔹در هر صورت، به نظر میرسد در این مسئله و سایر مباحثی که بُعد فرهنگی ویژهای را در بردارد و خلاف ریتم سنتی سبک زندگی ایرانی است باید با دقتنظر برخورد کرد و پشتوانه نظری آنرا نیز مدنظر قرار داد. به ویژه آنکه جریان رسانهای پرقدرتی تلاش دارد ابعاد فرهنگی را تحت شعاع نگاه اقتصادی قرار دهد و اصل بحث را به بهبود روابط تجاری جهانی و افزایش هماهنگی با تعطیلات جهانی برای بالارفتن مبادلات اقتصادی تقلیل دهد که خود نگاه جدیتر به این موضوع را میطلبد.
🔸به نظر میرسد بررسی این مسئله بهانه خوبی است تا زمینه گفتگو و تبادل فکر پیرامون اهمیت زمان در نظم اجتماعی و همچنین بحث اوقات فراغت صورت بگیرد چراکه پرداخت این موضوع بهنوعی دچار آسیب شده و از منظری دچار سادهسازی هستیم. به علاوه آنکه از طرح پرسشهای بنیادین در این مسئله غفلت شده و بهنوعی تلاشی برای دیدن متفاوت امکانات و ارائه راهحلهای دقیقتر صورت نمیگیرد.
⚜️ @Taammolat74
⚜️@Fekrat_Net
گزارش تصویری از نمایشگاه کتاب تهران 🌹
گفتگوهای جذابی شد
ارتباطات خوبی شکل گرفت
مشروح مصاحبه ها رو در کانال فکرت دنبال کنید
⚜ @Taammolat74
⚜ @Fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ من فکر میکنم مسئله فراتر از فقدان شخص است، این واکنش به درک یک موقعیت است و آن موقعیت «خدمت صادقانه و خالصانه» است. این دریافت شهودی جامعه از موقعیت، لایههای باطنی را تکان داد و اینجاست که شاهد تبلور امر ملی هستیم
لذا میتوان این حادثه را روح جدیدی برای جامعه ایرانی درنظر گرفت...
دستگاههای نظری و معرفتی و چارچوبهای تحلیل اجتماعی چگونه میتوانند ابعاد این عظمت را تحلیل کنند؟!
⚜ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | «چرا در غرب، اعمال خشونت از ناحیه پلیس نوعی مشروعیت دارد اما کمترین برخورد در کشورهای دیگر موجه نیست؟!»
دومین برنامه #عصر_پرسش
🔶 موضوع | بنبســـــت آزادی؛
تاملی پیرامون دانشــگاه و امر سیــاسی
با حضور دکتر نیکونهاد
🔹تبعات واردات نصف و نیمه و ناقص ادبیات حقوقی مغرب زمین در کشور ما موجب شده که انگار یک آزادی بیان اتوپیایی در مغرب زمین وجود دارد.
پخش کامل به زودی در رسانه فکرت
⚜️ @Taammolat74