eitaa logo
تاملات
763 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
وبینار استاد شهید 1.mp3
33.47M
🔉 نشست علمی 🔶 موضوع |ظرفیت‌های فقه برای تحقق ▪️ استاد (استاد سطح عالی حوزه علمیه) ▪️دکتر (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) 🔹برگزار شده در پنجشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰، در اسکای روم، توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران 🔹به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهیدمفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @almorsalaat
📸مزار سردار شهید سلیمانی در شب یلدا تصویری از حال و هوای مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شب یلدا را مشاهده می‌کنید. . . ⚜️ @Taammolat74
🔰چرا تجربه امروز مفید است؟ ✍️سید مهدی حاجی آبادی اولا جامعه‌ای که عادت کرده به دو قطبی دیدن و دو قطبی زیستن، طبیعی است که نتواند هضم کند مخالفت با یکی به معنای موافقت با دیگری نیست. چه سیما چه عادل! تجربه امروز بسیار باارزش بود؛ از طرفی صدا و سيما با يك ائتلاف گسترده از رسانه‌هاي رقيب، AFC ، سلبريتي ها و فردوسي پور مواجه شد و ديد كه در آينده ممكن است با چه ريسكي مواجه است. از طرف ديگر جمع امكانات فني فعلي، مشكلات مديوم و مانند آن باعث شد عملا تعداد بيننده‌هاي كاسته شده از صدا و سيما كمتر از ٥٠٠ هزار تا باشد. تجربه امروز نشان داد كه اگر چه زمان به ضرر صدا و سيماست ولي هنوز تا نقطه غير قابل بازگشت فاصله بسيار است.شاید اين تجربه باعث شود سیما قدر موقعيت بدست امده ناشي از رسميت، راحتي، انحصار و توان فنى را بدانند و در آينده اصلاح رويه كنند. این حق يك مدير شبكه است كه تهيه‌كنندگان برنامه‌هايش را تغيير دهد. سلب اين حق تحت فشار رقباي رسانه‌اي و نهادهاي خارجي طبعا غلط است. اما در مقابل اين حق يك مسئوليت هم بايد برقرار باشد. ملاك هايي كه معمولا براي سنجش عملكرد يك شبكه استفاده مي شود خيلي قديمي و همزمان غيرشفاف است. استفاده از ملاكهاي سنجش بخش خصوصي براي شبكه‌ها نه تنها مفيد است بلكه عميقا توصيه مي شود. مثال استفاده از سنجه هاي GE براي دولت دبي مثال قابل توجهي است. اگر تغيير تهيه كننده ٩٠ ( عليرغم حفظ فوتبال ١٢٠ و پيشنهادات گزارشگرى متعدد) اثر منفي روي اين ملاك هاي شفاف اعلام شده دارد طبعا مدير شبكه بايد تغيير كند( هر كه از جمله ) لازم است به سمت استقلال مالي برود. اين عدم استقلال مالي بين دولت و ساير ذينفعان صدا و سيما را به وضوح دچار گيجي كرده است. هيچ اشكالي ندارد كه صدا و سيما همزمان هم تنظيم گر باشد و هم خود يك رسانه رقيب باشد. اين مدل تنظيم گرى بي سابقه نيست و حتي در ساحات ديگر هم هست( از جمله مثال BOE) اما بسيار مهم است كه بين اين دو وظيفه تفكيك كامل مديريتي و راهبردي باشد. در ايران بدليل رسميت تصوير داخل قاب تلويزيون فعلا( ولو موقتا) تلويزيون داراي انحصار نسبي است. در اين شرايط خصوصي سازي ابدا توصيه نمي شود اما آزادسازي قابل پيشنهاد است. . در عمل تبديل ساختار صدا و سيما به SBU است به نحوي كه شبكه ها همزمان عمومي، آزاد و مستقل باشند. چنين ساختاري زمينه بررسی را براي تاسيس خصوصى در ده سال آينده را هم فراهم می‌کند. بزرگترین خطا آن است كه پاسخ به تجربه امروز را در سطح آوردن و نياوردن عادل بدهيد. ⚜️ @Taammolat74
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انتقاد شدید وحید جلیلی از سانسور در سینمای ایران 🔹 چرا حاج قاسم سلیمانی، محسن حججی و مدافعان حرم در سینمای ایران سانسور و انکار می شوند؟ 🔹 قاچاقچی ها، معتادها و دزدها در سینمای ایران سهم دارند اما ده ها هزار دانشمند متخصص ایرانی حتی یک قاب در سینمای ایران ندارند! 🔹 همان جریانی که دیگران را به سانسور متهم می کند، خودش بزرگترین سانسورچی است. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |گفتاری در باب وحدت حوزه و دانشگاه 🎙حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده به مناسب سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
نکاتي در باب وحدت حوزه و دانشگاه.mp3
6.98M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |گفتاری در باب وحدت حوزه و دانشگاه 🎙حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده 🔹 جایگاه بحث وحدت در نظام اندیشه حضرت امام خمینی (ره) 🔹جایگاه بحث وحدت حوزه و دانشگاه علت طرح این مساله در ابتدای انقلاب 🔹بررسی معنای وحدت حوزه و دانشگاه در زمانه کنونی و دخالت آن در علوم انسانی 📝بخشی از جلسات تدریس نظام حقوق زن و مرد ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @shmotahari
🔰 علم مستبد است! ✍️ رضا داوری اردکانی 🔸از حدود ٣٠٠ سال پيش به عبارات مختلف گفته شده است كه علم مستبد است و مراد اين بوده است كه به علم فرمان نمي توان داد و علم از هيچ چيز و هيچكس فرمان نمي برد. البته مي توان با علم همراه و همداستان شد. اگر مي گوييد تعبير مستبد چندان مناسب نيست، حق داريد زيرا علم اگر فرمان نمي برد به كسي هم فرمان نمي دهد. 🔹شايد بهتر باشد كه بگوييم علم سركش است. امر مهم اين است كه جهان كنوني به اين علم سركش نياز دارد ولي شايد همه، اين نياز را كه در مناطق مختلف جهان كم و بيش متفاوت است نشناسند. با درك اين نياز و شناخت شان و مقام علم و اوصاف خاص آن است كه مي توان از همراهي و ياري اش بهره مند شد. 🔸اولين نكته اي را كه در اين خصوص بايد بدانيم اين است كه علم مقوم جهان كنوني است و حكم خون در رگ هاي آن دارد. ديگر اينكه علم جديد، علم تغيير جهان است و البته اين تغيير صرفا در جهت بهبود زندگي نيست. اما بعضي مشكلات زندگي نيز با آن رفع مي شود. سوم اينكه علم جديد گرچه وسيله نيست اما كارساز كار اين جهان است بي آنكه شرف ذاتي داشته باشد و آن را براي كسب فضايل اخلاقي بياموزند. 🔹مع هذا هيچ كشوري بدون علم نمي تواند جايي در اين جهان داشته باشد. هر كشور برحسب مقامي كه در علم دارد در قدرت جهاني سهيم است ( به شرط آنكه مقام علم را با مقاله شماري تعيين نكنيم، زيرا علم با توسعه مناسبت دارد و در همراهي با آن است كه مي توان راه توسعه را پيمود). و بالاخره علم با سياست مي تواند همراهي و هماهنگي كند، اما وسيله آن نمي شود و به استخدامش در نمي آيد. ⚜️ @Taammolat74
47.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🧠 💠سالی که گذشت گویی یک قرن گذشت...! . . ⚜️ @Taammolat74
🔰 در خدمت و خیانت روشنفکران ✍️ روح الامین سعیدی 📍اگر بخواهم مبتنی بر تجربیات شخصی‌ام اقدامات روشنفکران سرزمینم در محافل فکری و نخبگانی را دسته‌بندی کنم، می‌توانم از چهار دسته یاد کنم. حال قضاوت درباره این‌که چنین اقداماتی خدمت به ایران و ایرانی است یا خیانت، طبیعتاً نیاز به منظر دارد و چه‌بسا منظر خواننده این سطور با منظر من همسو نباشد. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 در خدمت و خیانت روشنفکران ✍️ روح الامین سعیدی 📍اگر بخواهم مبتنی بر تجربیات شخصی‌ام اقدامات روشنف
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 1 از 2 🔸الف. از جمله خدمات / خیانت‌های روشنفکران وطنی، ترویج این باور در جامعه است که نظام سیاسی حاکم بر جهان با محوریت آمریکا ویژگی تثبیت­شده، غیرقابل تغییر و بلامعارض دارد و لذا چاره­ای جز پذیرش واقعیت آن، پرهیز از هرگونه مخالفت، و تمکین در برابر ارادة ابرقدرت­های غربی نیست. به زعم ایشان در شرایطی که منظومة اقتصاد و سیاست جهانی برمدار قدرت­های بزرگ غربی می­گردد و نظم و نظام جهان کنونی ماهیتاً غرب­محور است، هیچ راهی جز قبول سیادت غرب وجود ندارد زیرا سامان دنیایی ما با غرب گره خورده است و لذا در این منظومه به­طور طبیعی اعتراض و تعارض هزینه­های سیاسی و اقتصادی برای معترضین به همراه خواهد داشت. 🔹از این منظر وقتی هدف غایی ما کسب قدرت و ثروت مادی و نیل به توسعة اقتصادی است، کشورها باید با تبعیت کامل از رهبری سیاسی قدرت­های بزرگ غربی در نظام جهانی، از هرگونه ورودِ بی­مورد و هزینه­آفرین به عرصة سیاست جهانی بپرهیزند و حتی پذیرای حقیقتِ لزومِ مداخلة غیرمستقیم و اعمال­نظر ابرقدرت­ها در امور داخلی و تصمیمات سیاسی کشور خود باشند. 🔸ب. یکی دیگر از اقدامات روشنفکران سرزمین من ترویج گفتمان لیبرالیسم و به تبع آن اعتبارزدایی از مفاهیم و گزاره­های گفتمان ملی و رسمی حاکم بر جامعه است. بی­تردید چنین اقدامی به شیوع احساس بی­اعتمادی و ظن نسبت به کارایی گفتمان ملی و فاصله گرفتن مردم از داشته­های فرهنگی و هویتی خود و رغبت آن­ها به فرهنگ و هویت غربی منجر خواهد شد. برای مثال امروز در جامعة ایرانی گفتمان انقلاب اسلامی در جایگاه مسلط قرار دارد و مفاهیمی مانند استقلال، آزادی، عدالت، استکبارستیزی، مقاومت و حمایت از مستضعفان جهان را به پیروان خود عرضه می­کند. اما جریان روشنفکری غرب­گرا با زیر سؤال بردن این مفاهیم محوری و تبلیغ مفاهیم گفتمان لیبرالیسم مانند فردگرایی، سکولاریسم، غرب­محوری، مادی­گرایی، رفاه­طلبی، فایده­باوری و لذت­جویی، چیرگیِ گفتمان انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار می­دهند. 💢به عبارت دیگر روشنفکران غربگرا از منظر گفتمان لیبرالی به جهان می­نگرند و تنها کشوری را قدرتمند می­دانند که مانند آمریکا حجم بیش­تری از منابع مادیِ مولّد قدرت مانند تسلیحات نظامی و سرمایة اقتصادی را نسبت به سایرین در اختیار داشته باشد. لذا مشتاقانه حاضرند رهبری و سیادت این کشور را با وجود آگاهی از ماهیت ظالمانه و استکباری­اش بپذیرند و برای بهره­مندی از امکاناتِ در اختیار آن حتی از استقلال سیاسی و ارزش­های بومی­­شان چشم بپوشند. ⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 2 از 2 🔸ج. روشنفکران غربگرا معمولاً بر اثر مرعوب و مسحور شدن در برابر پیشرفت­های مادی و تکنیکی غرب دچار حالت خودکم­بینی، خودباختگی و ضعف اعتماد به نفس می­شوند و لاجرم این روحیه را به مردم نیز تزریق می­کنند. آن­ها همواره زبان به ستایش دستاوردهای فرهنگ و تمدن غربی گشوده اما داشته­های ملت خود را نادیده می­انگارند و هویت ملی و فرهنگ و تمدن سرزمین مادری­شان را به چشم تحقیر می­نگرند. 🔹برای مثال دو روشنفکر ایرانی(نراقی و فراستخواه) جالب این جاست که این قبیل روشنفکران در کنار تحقیر ملت خود و ستایش غرب هیچ­گاه اشاره­ای به فجایع اخلاقی جوامع غربی مانند قتل، غارت، نژادپرستی، بزه­کاری، خشونت علیه زنان، کودک­آزاری، تجاوز به عنف، همجنس­گرایی، ناهنجاری­های جنسی، خیانت، کشتار در دانشگاه­ها و مدارس، ازهم­پاشیدگی کانون خانواده، پوچ­گرایی و یا روی آوردن جوانان به فرقه­های انحرافی شیطانی و دین­ستیز چیزی نمی­گوید. اصولاً این روشنفکران ارگانیک به واسطة عینک عقلانیت ابزاری که بر چشم دارند، قادر به دیدن نازیبایی­ها و آلام جهان غرب نیستند. 🔸د. روشنفکران وطنی را می­توان از جمله مهمترین موانع تولید دانش و نظریات بومی در کشور قلمداد کرد که به تداوم وضعیت وابستگی علمی ایران به دانشگاه­ها و محافل فکری غرب دامن می­زنند. اصول و مبانی نظری و فرانظری جریان مسلط دانش غربی آن­چنان در ذهن این روشنفکران رسوب کرده است که آن­ها را ابدی و خدشه­ناپذیر می­پندارند و هرگونه تخطی از این اصول و مبانی را خارج شدن از دایرة علم و افتادن به ورطة وهم و خیال می­دانند. به­عنوان نمونه دیدگاه غالب آکادمیک در ایران این است که نظریه­هایی که در غرب در این حوزه تولید شده همگی علم است و بدون تغییر و دخل و تصرف باید به داخل ایران منتقل شود. 🔹غلبة این دیدگاه سبب شده است هیچ­گونه تلاشی برای تعدیل نظریه­های غربی و اقدامی برای بومی­سازی صورت نگیرد زیرا هر نظریه یا گزارة معرفتی ـ از جمله معارف دینی و متافیزیکی ـ که با ملاک­های علم غربی سازگار نباشد، بلافاصله با دریافت برچسب «غیرعلمی» کنار گذاشته می­شود.که به جامعه­شناسی ایران پرداخته­اند، در کتب خود خلقیات و روحیات ایرانیان را شدیداً مورد نقد و توهین قرار داده و انبوهی از صفات ناپسند مانند حقیقت­گریزی، پنهان­کاری، ظاهرسازی، قهرمان­پروری، استبدادزدگی، خودمحوری، برتری­جویی، بی­برنامگی، ریاکاری، فرصت­طلبی، شعارزدگی، مسئولیت­ناپذیری، قانون­گریزی، حسادت، میل به تجاوز، ضعف فرهنگ کار جمعی، انتقادناپذیری، عدم شفافیت، دروغ­گویی و غلبة احساسات بر خردورزی را به ملت ایران نسبت می­دهند. ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |گستره دین 🎙آیت الله مصباح یزدی جلسه دوازدهم (نهایی) ⏰ 18 آذر 1380 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇