وبینار استاد شهید 1.mp3
33.47M
🔉 نشست علمی
🔶 موضوع |ظرفیتهای فقه برای تحقق #علوم_اسلامی
▪️ استاد #امین_اسدپور (استاد سطح عالی حوزه علمیه)
▪️دکتر #محسن_برهانی (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)
🔹برگزار شده در پنجشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰، در اسکای روم، توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
🔹به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهیدمفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#علوم_انسانی_اسلامی
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @almorsalaat
📸مزار سردار شهید سلیمانی در شب یلدا
تصویری از حال و هوای مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شب یلدا را مشاهده میکنید.
.
.
⚜️ @Taammolat74
🔰چرا تجربه امروز #فردوسی_پور مفید است؟
✍️سید مهدی حاجی آبادی
اولا جامعهای که عادت کرده به دو قطبی دیدن و دو قطبی زیستن، طبیعی است که نتواند هضم کند مخالفت با یکی به معنای موافقت با دیگری نیست. چه سیما چه عادل!
تجربه امروز بسیار باارزش بود؛ از طرفی صدا و سيما با يك ائتلاف گسترده از رسانههاي رقيب، AFC ، سلبريتي ها و فردوسي پور مواجه شد و ديد كه در آينده ممكن است با چه ريسكي مواجه است. از طرف ديگر جمع امكانات فني فعلي، مشكلات مديوم و مانند آن باعث شد عملا تعداد بينندههاي كاسته شده از صدا و سيما كمتر از ٥٠٠ هزار تا باشد.
تجربه امروز نشان داد كه اگر چه زمان به ضرر صدا و سيماست ولي هنوز تا نقطه غير قابل بازگشت فاصله بسيار است.شاید اين تجربه باعث شود سیما قدر موقعيت بدست امده ناشي از رسميت، راحتي، انحصار و توان فنى را بدانند و در آينده اصلاح رويه كنند.
این حق يك مدير شبكه است كه تهيهكنندگان برنامههايش را تغيير دهد. سلب اين حق تحت فشار رقباي رسانهاي و نهادهاي خارجي طبعا غلط است. اما در مقابل اين حق يك مسئوليت هم بايد برقرار باشد. ملاك هايي كه معمولا براي سنجش عملكرد يك شبكه استفاده مي شود خيلي قديمي و همزمان غيرشفاف است. استفاده از ملاكهاي سنجش بخش خصوصي براي شبكهها نه تنها مفيد است بلكه عميقا توصيه مي شود. مثال استفاده از سنجه هاي GE براي دولت دبي مثال قابل توجهي است. اگر تغيير تهيه كننده ٩٠ ( عليرغم حفظ فوتبال ١٢٠ و پيشنهادات گزارشگرى متعدد) اثر منفي روي اين ملاك هاي شفاف اعلام شده دارد طبعا مدير شبكه بايد تغيير كند( هر كه از جمله #علی_فروغی )
لازم است #صداوسیما به سمت استقلال مالي برود. اين عدم استقلال مالي بين دولت و ساير ذينفعان صدا و سيما را به وضوح دچار گيجي كرده است.
هيچ اشكالي ندارد كه صدا و سيما همزمان هم تنظيم گر باشد و هم خود يك رسانه رقيب باشد. اين مدل تنظيم گرى بي سابقه نيست و حتي در ساحات ديگر هم هست( از جمله مثال BOE) اما بسيار مهم است كه بين اين دو وظيفه تفكيك كامل مديريتي و راهبردي باشد.
در ايران بدليل رسميت تصوير داخل قاب تلويزيون فعلا( ولو موقتا) تلويزيون داراي انحصار نسبي است. در اين شرايط خصوصي سازي ابدا توصيه نمي شود اما آزادسازي قابل پيشنهاد است.
.
در عمل تبديل ساختار صدا و سيما به SBU است به نحوي كه شبكه ها همزمان عمومي، آزاد و مستقل باشند. چنين ساختاري زمينه بررسی را براي تاسيس #تلويزيون خصوصى در ده سال آينده را هم فراهم میکند.
بزرگترین خطا آن است كه پاسخ به تجربه امروز را در سطح آوردن و نياوردن عادل بدهيد.
⚜️ @Taammolat74
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انتقاد شدید وحید جلیلی از سانسور در سینمای ایران
🔹 چرا حاج قاسم سلیمانی، محسن حججی و مدافعان حرم در سینمای ایران سانسور و انکار می شوند؟
🔹 قاچاقچی ها، معتادها و دزدها در سینمای ایران سهم دارند اما ده ها هزار دانشمند متخصص ایرانی حتی یک قاب در سینمای ایران ندارند!
🔹 همان جریانی که دیگران را به سانسور متهم می کند، خودش بزرگترین سانسورچی است.
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |گفتاری در باب وحدت حوزه و دانشگاه
🎙حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده
به مناسب سالروز وحدت حوزه و دانشگاه
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
نکاتي در باب وحدت حوزه و دانشگاه.mp3
6.98M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |گفتاری در باب وحدت حوزه و دانشگاه
🎙حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده
🔹 جایگاه بحث وحدت در نظام اندیشه حضرت امام خمینی (ره)
🔹جایگاه بحث وحدت حوزه و دانشگاه علت طرح این مساله در ابتدای انقلاب
🔹بررسی معنای وحدت حوزه و دانشگاه در زمانه کنونی و دخالت آن در علوم انسانی
📝بخشی از جلسات تدریس نظام حقوق زن و مرد
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @shmotahari
🔰 علم مستبد است!
✍️ رضا داوری اردکانی
🔸از حدود ٣٠٠ سال پيش به عبارات مختلف گفته شده است كه علم مستبد است و مراد اين بوده است كه به علم فرمان نمي توان داد و علم از هيچ چيز و هيچكس فرمان نمي برد. البته مي توان با علم همراه و همداستان شد. اگر مي گوييد تعبير مستبد چندان مناسب نيست، حق داريد زيرا علم اگر فرمان نمي برد به كسي هم فرمان نمي دهد.
🔹شايد بهتر باشد كه بگوييم علم سركش است. امر مهم اين است كه جهان كنوني به اين علم سركش نياز دارد ولي شايد همه، اين نياز را كه در مناطق مختلف جهان كم و بيش متفاوت است نشناسند. با درك اين نياز و شناخت شان و مقام علم و اوصاف خاص آن است كه مي توان از همراهي و ياري اش بهره مند شد.
🔸اولين نكته اي را كه در اين خصوص بايد بدانيم اين است كه علم مقوم جهان كنوني است و حكم خون در رگ هاي آن دارد. ديگر اينكه علم جديد، علم تغيير جهان است و البته اين تغيير صرفا در جهت بهبود زندگي نيست. اما بعضي مشكلات زندگي نيز با آن رفع مي شود. سوم اينكه علم جديد گرچه وسيله نيست اما كارساز كار اين جهان است بي آنكه شرف ذاتي داشته باشد و آن را براي كسب فضايل اخلاقي بياموزند.
🔹مع هذا هيچ كشوري بدون علم نمي تواند جايي در اين جهان داشته باشد. هر كشور برحسب مقامي كه در علم دارد در قدرت جهاني سهيم است ( به شرط آنكه مقام علم را با مقاله شماري تعيين نكنيم، زيرا علم با توسعه مناسبت دارد و در همراهي با آن است كه مي توان راه توسعه را پيمود). و بالاخره علم با سياست مي تواند همراهي و هماهنگي كند، اما وسيله آن نمي شود و به استخدامش در نمي آيد.
⚜️ @Taammolat74
🔰 در خدمت و خیانت روشنفکران
✍️ روح الامین سعیدی
📍اگر بخواهم مبتنی بر تجربیات شخصیام اقدامات روشنفکران سرزمینم در محافل فکری و نخبگانی را دستهبندی کنم، میتوانم از چهار دسته یاد کنم. حال قضاوت درباره اینکه چنین اقداماتی خدمت به ایران و ایرانی است یا خیانت، طبیعتاً نیاز به منظر دارد و چهبسا منظر خواننده این سطور با منظر من همسو نباشد.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 در خدمت و خیانت روشنفکران ✍️ روح الامین سعیدی 📍اگر بخواهم مبتنی بر تجربیات شخصیام اقدامات روشنف
✔️ [ادامه...]
🔘 بخش 1 از 2
🔸الف. از جمله خدمات / خیانتهای روشنفکران وطنی، ترویج این باور در جامعه است که نظام سیاسی حاکم بر جهان با محوریت آمریکا ویژگی تثبیتشده، غیرقابل تغییر و بلامعارض دارد و لذا چارهای جز پذیرش واقعیت آن، پرهیز از هرگونه مخالفت، و تمکین در برابر ارادة ابرقدرتهای غربی نیست. به زعم ایشان در شرایطی که منظومة اقتصاد و سیاست جهانی برمدار قدرتهای بزرگ غربی میگردد و نظم و نظام جهان کنونی ماهیتاً غربمحور است، هیچ راهی جز قبول سیادت غرب وجود ندارد زیرا سامان دنیایی ما با غرب گره خورده است و لذا در این منظومه بهطور طبیعی اعتراض و تعارض هزینههای سیاسی و اقتصادی برای معترضین به همراه خواهد داشت.
🔹از این منظر وقتی هدف غایی ما کسب قدرت و ثروت مادی و نیل به توسعة اقتصادی است، کشورها باید با تبعیت کامل از رهبری سیاسی قدرتهای بزرگ غربی در نظام جهانی، از هرگونه ورودِ بیمورد و هزینهآفرین به عرصة سیاست جهانی بپرهیزند و حتی پذیرای حقیقتِ لزومِ مداخلة غیرمستقیم و اعمالنظر ابرقدرتها در امور داخلی و تصمیمات سیاسی کشور خود باشند.
🔸ب. یکی دیگر از اقدامات روشنفکران سرزمین من ترویج گفتمان لیبرالیسم و به تبع آن اعتبارزدایی از مفاهیم و گزارههای گفتمان ملی و رسمی حاکم بر جامعه است. بیتردید چنین اقدامی به شیوع احساس بیاعتمادی و ظن نسبت به کارایی گفتمان ملی و فاصله گرفتن مردم از داشتههای فرهنگی و هویتی خود و رغبت آنها به فرهنگ و هویت غربی منجر خواهد شد. برای مثال امروز در جامعة ایرانی گفتمان انقلاب اسلامی در جایگاه مسلط قرار دارد و مفاهیمی مانند استقلال، آزادی، عدالت، استکبارستیزی، مقاومت و حمایت از مستضعفان جهان را به پیروان خود عرضه میکند. اما جریان روشنفکری غربگرا با زیر سؤال بردن این مفاهیم محوری و تبلیغ مفاهیم گفتمان لیبرالیسم مانند فردگرایی، سکولاریسم، غربمحوری، مادیگرایی، رفاهطلبی، فایدهباوری و لذتجویی، چیرگیِ گفتمان انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار میدهند.
💢به عبارت دیگر روشنفکران غربگرا از منظر گفتمان لیبرالی به جهان مینگرند و تنها کشوری را قدرتمند میدانند که مانند آمریکا حجم بیشتری از منابع مادیِ مولّد قدرت مانند تسلیحات نظامی و سرمایة اقتصادی را نسبت به سایرین در اختیار داشته باشد. لذا مشتاقانه حاضرند رهبری و سیادت این کشور را با وجود آگاهی از ماهیت ظالمانه و استکباریاش بپذیرند و برای بهرهمندی از امکاناتِ در اختیار آن حتی از استقلال سیاسی و ارزشهای بومیشان چشم بپوشند.
⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...]
🔘 بخش 2 از 2
🔸ج. روشنفکران غربگرا معمولاً بر اثر مرعوب و مسحور شدن در برابر پیشرفتهای مادی و تکنیکی غرب دچار حالت خودکمبینی، خودباختگی و ضعف اعتماد به نفس میشوند و لاجرم این روحیه را به مردم نیز تزریق میکنند. آنها همواره زبان به ستایش دستاوردهای فرهنگ و تمدن غربی گشوده اما داشتههای ملت خود را نادیده میانگارند و هویت ملی و فرهنگ و تمدن سرزمین مادریشان را به چشم تحقیر مینگرند.
🔹برای مثال دو روشنفکر ایرانی(نراقی و فراستخواه) جالب این جاست که این قبیل روشنفکران در کنار تحقیر ملت خود و ستایش غرب هیچگاه اشارهای به فجایع اخلاقی جوامع غربی مانند قتل، غارت، نژادپرستی، بزهکاری، خشونت علیه زنان، کودکآزاری، تجاوز به عنف، همجنسگرایی، ناهنجاریهای جنسی، خیانت، کشتار در دانشگاهها و مدارس، ازهمپاشیدگی کانون خانواده، پوچگرایی و یا روی آوردن جوانان به فرقههای انحرافی شیطانی و دینستیز چیزی نمیگوید. اصولاً این روشنفکران ارگانیک به واسطة عینک عقلانیت ابزاری که بر چشم دارند، قادر به دیدن نازیباییها و آلام جهان غرب نیستند.
🔸د. روشنفکران وطنی را میتوان از جمله مهمترین موانع تولید دانش و نظریات بومی در کشور قلمداد کرد که به تداوم وضعیت وابستگی علمی ایران به دانشگاهها و محافل فکری غرب دامن میزنند. اصول و مبانی نظری و فرانظری جریان مسلط دانش غربی آنچنان در ذهن این روشنفکران رسوب کرده است که آنها را ابدی و خدشهناپذیر میپندارند و هرگونه تخطی از این اصول و مبانی را خارج شدن از دایرة علم و افتادن به ورطة وهم و خیال میدانند. بهعنوان نمونه دیدگاه غالب آکادمیک در ایران این است که نظریههایی که در غرب در این حوزه تولید شده همگی علم است و بدون تغییر و دخل و تصرف باید به داخل ایران منتقل شود.
🔹غلبة این دیدگاه سبب شده است هیچگونه تلاشی برای تعدیل نظریههای غربی و اقدامی برای بومیسازی صورت نگیرد زیرا هر نظریه یا گزارة معرفتی ـ از جمله معارف دینی و متافیزیکی ـ که با ملاکهای علم غربی سازگار نباشد، بلافاصله با دریافت برچسب «غیرعلمی» کنار گذاشته میشود.که به جامعهشناسی ایران پرداختهاند، در کتب خود خلقیات و روحیات ایرانیان را شدیداً مورد نقد و توهین قرار داده و انبوهی از صفات ناپسند مانند حقیقتگریزی، پنهانکاری، ظاهرسازی، قهرمانپروری، استبدادزدگی، خودمحوری، برتریجویی، بیبرنامگی، ریاکاری، فرصتطلبی، شعارزدگی، مسئولیتناپذیری، قانونگریزی، حسادت، میل به تجاوز، ضعف فرهنگ کار جمعی، انتقادناپذیری، عدم شفافیت، دروغگویی و غلبة احساسات بر خردورزی را به ملت ایران نسبت میدهند.
⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |گستره دین
🎙آیت الله مصباح یزدی
جلسه دوازدهم (نهایی)
⏰ 18 آذر 1380
⚜️ @taammolat74 👇👇👇