#پیامبر_اکرم(صلیالله علیهوآله)
🔰کار مهم پیامبر خدا، دعوت به حق و حقیقت و جهاد در راه این دعوت بود. درمقابل دنیای ظلمانی زمان خود، پیغمبر اکرم دچار تشویش نشد. چه آن روزی که در مکه تنها بود، یا جمع کوچکی از مسلمین او را احاطه کرده بود ..و چه آنوقتیکه حکومتی تشکیل داد، حکومت اسلامی و خود در موضع رئیس این حکومت، قدرت را بهدست گرفت.
۱۳۷۰/۷/۵
📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ دوم/ فصل اول، پیامبر اعظم
#اسوه_حسنه
#انسان۲۵۰ساله
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_علی(علیهالسلام)
▫️حضرت نامه نوشت به مردم کوفه که: بیایید که میخواهیم برویم با کسانی که بیعت را شکستند بجنگیم.
مردم اهل کوفه راه افتادند آمدند به لشکر امیرالمؤمنین پیوستند.
این کوفیها که شما میگویید: کوفیها! کوفیها! همهاش هم اینطور نبوده که امتحانهای بد داده باشند. نه! یک جاهایی هم امتحان خیلی خوب دادند، یکیاش همینجا بود.
در جنگ جمل، اهل کوفه آمدند اطراف امیرالمؤمنین را محکم گرفتند، مگر یک عدۀ معدودی؛ یعنی بعضی از قبایل نیامدند، بسیاری از قبایل آمدند. حضرت آمدند بصره را محاصره کردند.
..البته این جنگ را امیرالمؤمنین شروع نکرد، مگر وقتی که حجت را تمام کرده بود.
۱۳۶۵/۳/۹
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#اسوه_حسنه
#انسان۲۵۰ساله
#جهاد
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_محمدباقر(علیهالسلام)
🔰مبارزه با تحریف، در دوران امام باقر(علیهالسلام) از همیشهی پیش از زمان آن حضرت گستردهتر انجام شد... مبارزهی فرهنگی یعنی تلاش برای تغییر فرهنگ حاکم بر ذهنهای مردم، تا راه را برای حکومت الهی هموار و بر حکومت طاغوتی ببندند و امام باقر(علیهالسلام) این کار را شروع کرد. باقر علمالاولین یعنی این. ایشان شکافندهی حقایق قرآنی و دانشهای اسلامی بودند.
۱۳۶۶/۵/۹
#اسوه_حسنه
#مبارزهی_فرهنگی
#مبارزه_با_تحریف
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
جهاد تبیین امام محمدباقر علیهالسلام.mp3
590.1K
#امام_محمدباقر(علیهالسلام)
🔰 با تمام تلاش، تمام علوم قرآن و علوم اسلامی و حدیث و معارف اسلامی و اعتقادات و اخلاقیات و آنچه که مربوط به اندیشۀ اسلامی و تفکر اسلامی هست در کلام امام باقر ذکر شده؛ در روایات گوناگون در میان مجامع، در جمعهای کوچک، در جمعهای بزرگ؛ شما نگاه کنید کتابهای فقه و اخلاق و حدیث را، قال الباقر، قال الباقر پشتسرهم هست. لذا نسبت به آن بزرگوار تعبیر شد باقرالعلم، شکافندۀ علم، شکافنــدۀ دانش..
۱۳۶۱/۷/۲
#انسان_۲۵۰ساله
#جهاد_تبیین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_هادی(علیهالسلام)
🏴 زندگی امام هادی علیهالسلام یک زندگی سراسر مقاومت و مبارزه است، خصوصیات این امام بزرگوار عبارت است از: مرگ در جوانی، جهاد در سراپای عمر، کوشش در راه خدا، بیقید و شرط، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرتها و قدرتمندها، وقار و سکینهی در راه خدا، عبودیت و خضوع در مقابل خدا.
۱۳۶۰/۲/۱۸
#اسوه_حسنه
#مبارزه_مقاومت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
نقش امام هادی در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار.mp3
1.83M
امام هادی علیهالسلام
بیانات بعد از مراسم شهادت امام هادی علیهالسلام ۱۳۸۳/۵/۳۰
#انسان_۲۵۰ساله
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_موسی_کاظم(علیهالسلام)
🔰ما امروز نگاه میکنیم، خیال میکنیم موسیبنجعفر یک آقای مظلوم بیسروصدای سربهزیری در مدینه بود و رفتند مأمورین این را کشیدند، آوردند در بغداد، یا در کوفه، در فلانجا، در بصره زندانی کردند، بعد هم مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس!
قضیه این نبود.
قضیه یک مبارزۀ طولانی، یک مبارزۀ تشکیلاتی، یک مبارزهای با داشتن افراد زیاد؛ در تمام آفاق اسلامی بوده.
موسیبنجعفر کسانی داشت که به او علاقهمند بودند. ۱۳۶۴/۱/۲۳
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#مبارزه
#تشکیلات
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_جواد(علیهالسلام)
🔰 دنیاى اسلام، آن روز، بخش عظیمى متوجه به امام جواد بودند و هدف امام جواد علیهالصلاةوالسلام و ائمۀ بعد از حضرت رضا تا حضرت ولىّعصر ـ سه امام ـ این بود که زمینه را آماده کنند براى شکلگرفتن یک اعتقاد تمامنشدنىِ شیعى به لزوم ایجاد حکومت علوى و قرآنى؛
- یک تشکیلاتى درست کنند،
- یک طرز فکرى را در میان این تشکیلات رایج کنند،
- آنچنان این تشکیلات را محکم کنند، بههم پیوند بزنند که با غیبت امام عصر علیهالصلاةوالسلام، این تشکیلات متلاشى نشود؛
و این کارى بود که خلفاى آن زمان به شدت از این کار بیمناک بودند.
۱۳۶۴/۵/۲۶
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#تشکیلات
#حکومت_علوی_قرآنی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیالله علیهوآله)
▫️آیهی قرآن میفرماید: «محمّد رسول اللَّه و الّذین معه اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم». اشداء بر کفار معنایش این نیست که با کفار دائم در حال جنگند. اشداء، شدت، یعنی استحکام، استواری، خورده نشدن. یک فلزی زنگ میزند، خورده میشود، پوک میشود، از بین میرود؛ یک فلز هم قرنهای متمادی که بگذرد، دچار خوردگی و زنگزدگی و پوسیدگی و پوکی نمیشود. اشداء یعنی این. شدت یعنی استحکام. استحکام یک وقت در میدان جنگ است، یک جور بروز میکند؛ یک وقت در میدان گفتگوی با دشمن است، یک جور بروز میکند. شما ببینید پیغمبر در جنگهای خود، آنجائی که لازم بود با طرف خود و دشمن خود حرف بزند، چه جوری حرف میزند. سرتا پای نقشهی پیغمبر استحکام است؛ استوار، یک ذره خلل نیست. در جنگ احزاب پیغمبر با طرفهای مقابل وارد گفتگو شد، اما چه گفتگوئی! تاریخ را بخوانید. اگر جنگ است، با شدت؛ اگر گفتگو است، با شدت؛ اگر تعامل است، با شدت؛ با استحکام. این معنای اشداء علی الکفار است.
رحماء بینهم، یعنی در بین خودشان که هستند، نه؛ اینجا دیگر خاکریز نرم است، انعطاف وجود دارد؛ اینجا دیگر آن شدت و آن صلابت نیست. اینجا باید دل داد و دل گرفت. اینجا باید با هم با تعاطف رفتار کرد.
۱۳۸۷/۵/۹
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_جواد(علیهالسلام)
♦️در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده است. وجود وکلا و نواب و همین داستانهایی که از حضرت هادی و حضرت عسکری نقل میکنند نشاندهندهی این معناست. یعنی علیرغم محکوم بودن این دو امام بزرگوار در سامرا، و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوی، و حضرت رضا (علیهالسّلام) به نحوی، ارتباطات با مردم همینطور گسترش پیدا کرد.
۱۳۸۴/۵/۱۸
#تشکیلات
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_جواد(علیهالسلام)
🔰در دوران زندگى این سه امام آخر - یعنى امام جواد و امام هادى و امام عسکرى (علیهمالسّلام) - آنطور که بنده احساس میکنم از مجموعه روایاتى که در باب زندگى اینها هست، موج گرایش به اهلبیت و حکومت آلعلى در دنیاى اسلام گسترش بیشترى پیدا کرده، بیشتر از زمان امام صادق و امام باقر حتى.
۱۳۶۴/۵/۲۶
📚 از اسناد [حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله»]
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_موسی_کاظم(علیهالسلام)
🔰موسیبنجعفر قضایا را بیپردهتر مطرح میکرد. شاید نیاز اجتماعی آن روز اینطور ایجاب میکرد، مردم احتیاج داشتند که از مرکز قدرت امامت و رهبری عالی شیعه، تقویت خاطر بیشتری پیدا کنند؛ حرکاتی که امام هفتم انجام میدهد، مجادلات او با هارون عباسی و وضعی که در برخوردهایش با هارون - که خیلی صریح و قاطع است - پیش میگیرد، شاید تأثیری در تشجیع شیعیان دوردست داشته باشد. خبرها به آنها میرسید که امام اینطور گفت و اینطور با هارون حرف زد و اینها تشجیع میشدند.
۱۳۵۱/۱۱/۲۴
📚 کتاب حلقه سوم انسان ۲۵۰ساله
#اسوه_حسنه
#جهاد_تبیین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_علی(علیهالسلام)
💠 تمام ارزشها و صفاتی که انسان -چه بهعنوان انسان مؤمن به اسلام، چه بهعنوان انسان مؤمن به هر دینی، و چه بهعنوان انسان بیاعتقاد به هر دینی؛ هرجور انسانی- به آنها احترام میگذارد و تکریم میکند، در علیّبنابیطالب جمع است؛ یعنی علیّبنابیطالب (سلاماللهعلیه) شخصیّتی است که اگر شما شیعه باشید احترامش میکنید، اگر سنّی باشید احترامش میکنید، اگر اصلاً مسلمان نباشید و او را بشناسید و بروید دنبال احوالش احترام میکنید. افرادی از اهل سنّت که دربارهی فضائل امیرالمؤمنین در طول سالهای متمادی نوشتهاند بسیارند؛ جورج جرداق مسیحی،آن کتاب پنج جلدی را نوشته؛ یک مسیحی دربارهی امیرالمؤمنین سالها قبل عاشقانه کتاب مینویسد. همین شخصیّت آمد اینجا پیش من و راجع به کتابش صحبت شد، گفت من از دوران نوجوانی با نهجالبلاغه آشنا شدم، نهجالبلاغه مرا به شخصیّت علیّبنابیطالب هدایت کرد؛ این کتاب را نوشت: الامام علی صوت العدالة الانسانیّة. کسی که اصلاً دین هم نداشته باشد -یعنی به هیچ دینی معتقد نباشد- وقتی شخصیّت امیرالمؤمنین را بشناسد، در مقابل او خضوع میکند، تعظیم میکند.
۱۳۹۵/۰۶/۳۰
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_علی(علیهالسلام)
🟢 رابطهی ملت ما با امیرالمؤمنین(علیهالسّلام)، یک رابطهی عاشقانه است؛ مسأله، بالاتر از اعتقاد به ولایت و امامت آن بزرگوار است.
۱۳۷۰/۱۰/۲۹
#امیرالمؤمنین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#حضرت_زینب(سلاماللهعلیها)
🏴 این انسان باعظمت، این بانوی بزرگ اسلام بلکه بشریت، توانست در مقابل کوه سنگین مصائب، قامت خود را استوار و برافراشته نگه دارد، حتی لرزشی هم در صدای این بانوی بزرگ از اینهمه حادثه پدید نیامد.
▪️هم در مواجهۀ با دشمنان،
▪️هم در مواجهۀ با مصیبت و حوادث تلخ،
مثل یک قلۀ سرافراز استواری ایستاد، درس شد، الگو شد، پیشوا شد، پیشرو شد.
۱۳۹۲/۸/۲۹
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
13890407_2572_128k.mp3
2.81M
#حضرت_زینب(سلاماللهعلیها)
🏴خطبهی فراموش نشدنی زینب کبری در بازار کوفه یک تحلیل عظیم از وضع جامعهی اسلامی در آن دوره است که با زیباترین کلمات و با عمیقترین و غنیترین مفاهیم در آن شرائط بیان شده است. قوّت شخصیت را ببینید؛ چقدر این شخصیت قوی است. دو روز قبل در یک بیابان، برادر او را، امام او را، رهبر او را با این همه عزیزان و جوانان و فرزندان و اینها از بین بردهاند، این جمع چند ده نفرهی زنان و کودکان را اسیر کردهاند، آوردهاند در مقابل چشم مردم... در یک چنین شرائط بحرانی، ناگهان این خورشید عظمت طلوع میکند: «یا اهل الکوفه، یا اهل الغدر و الختل»؛ ای خدعهگرها، ای کسانی که تظاهر کردید! شاید خودتان باور هم کردید که دنبالهرو اسلام و اهلبیت هستید؛ اما در امتحان اینجور کم آوردید، در فتنه اینجور کوری نشان دادید. «هل فیکم الّا الصّلف و العجب و الشّنف و الکذب و ملق الاماء و غمز الاعداء»؛ شما رفتارتان، زبانتان با دلتان یکسان نبود. به خودتان مغرور شدید، خیال کردید ایمان دارید، خیال کردید همچنان انقلابی هستید، خیال کردید همچنان پیرو امیرالمؤمنین هستید؛ در حالی که واقع قضیه این نبود. نتوانستید از عهدهی مقابلهی با فتنه بربیائید، نتوانستید خودتان را نجات دهید... با بیبصیرتی، با نشناختن فضا، با تشخیص ندادن حق و باطل، کردههای خودتان را، گذشتهی خودتان را باطل کردید. ظاهر، ظاهر ایمان، دهان پر از ادعای انقلابیگری؛ اما باطن، باطن پوک، باطن بیمقاومت در مقابل بادهای مخالف. این، آسیبشناسی است.
۱۳۸۹/۲/۱
#انقلاب_زینبی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_علی(علیهالسلام)
💠 امیرالمؤمنین یکی از القابش «کرّار غیر فرّار» است... یعنی مهاجم، مقتدر، دارای فکر و بدون عقبگرد.... اگر به زندگی امیرالمؤمنین نگاه کنید، میبینید از اول تا آخر، زندگی آن بزرگوار اینگونه است. علاج ما هم در همین است.
مرحوم اقبال لاهوری میگوید:
میشناسی معنی کرّار چیست
این مقامی از مقامات علی است
امّتان را در جهان بیثبات
نیست ممکن جز به کرّاری حیات
فعال، کرّار، خستگیناپذیر و دنبال کنندهی اهداف خود؛ آیندهی چنین ملتی روشن است.
۱۳۸۴/۰۵/۲۸
#اسوه_حسنه
#امیرالمؤمنین
#کرّار_غیر_فرّار
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_سجاد(علیهالسلام)
🔹 کلمات امام سجاد، بیشترینش زهد است، بیشترینش معارف است، اما باز معارف را هم در لباس دعا. چون:
اختناق در آن دوران و نامناسببودنِ وضع، اجازه نمیداد که امام سجاد بخواهند با آن مردم بیپرده و صریح و روشن حرف بزنند.
نهفقط دستگاهها نمیگذاشتند، مردم هم نمیخواستند. اصلاً آن جامعه یک جامعۀ نالایق و تباهشده و ضایعشدهای بود که باید بازسازی میشد.
۱۳۶۵/۴/۲۸
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#دعا
#بازسازی_جامعه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_علی(علیهالسلام)
🔹شخصیت امیرالمؤمنین از لحظۀ ولادت تا هنگام شهادت، در همۀ این ادوار، یک شخصیت استثنائی است. ولادت او در جوف کعبه است؛ که نه قبل از آن حضرت و نه بعد از آن حضرت تا امروز چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. شهادت آن بزرگوار هم در مسجد و محراب عبادت است. بین این دو نقطه هم، همۀ زندگی امیرالمؤمنین جهاد است و صبر للَّه است و معرفت است و بصیرت است و حرکت در راه رضای الهی است.
در آغاز کودکی، دست تدبیر الهی، علیبنابیطالب را به آغوش پیغمبر میسپارد.
۱۳۸۹/۴/۵
#امیرالمؤمنین
#جهاد
#صبر_معرفت_بصیرت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_كاظم(علیهالسلام)
فرازی از صلوات حضرت موسیبنجعفر علیهالسلام
🔹 اَللهُمَّ صَلِّ عَلى مُوسَى بنِ جَعفَرٍ وَصیِّ الاَبرارِ وَ اِمامِ الاَخیارِ وَ عَیبَةِ الاَنوارِ
حَلیفِ السَّجدَةِ الطَّویلَةِ وَ الدُّموعِ الغَزیرَةِ وَ المُناجاةِ الکَثیرَة؛ اللٰهمّ صَلّ علیه و علی آبائه و ابنائه الطّیّبین الطّاهرین المعصومین و رَحمة الله و برکاته.
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_کاظم(علیهالسلام)
🏴 حضرت امام موسی کاظم(علیهالسلام) فرمود: «دنیا را خوار بشمارید. زیرا هر چه دنیا درنظر شما پستتر باشد، به همان نسبت برای شما گواراتر و دلنشینتر است.»
«دنیا» که میگوییم، یک چیز خیالی نیست. دنیا همین متاع زندگی ماست. همین لذّتهای ماست. همین خواستههای ماست. پول طلبی است. قدرتطلبی است. تجمّلطلبی است. زیادهطلبی است. دنیا اینهاست.
لذّات گوناگون است؛ اعم از حلال و حرامش. اینها همه دنیاست. استفادهی از اینها، شرعاً و عقلاً و از نظر دین، ایرادی ندارد و ممدوح است و مال انسان است. البته به شکل صحیح و قانونی و حلالش.
اما بزرگ شمردن آنها، اهمیت دادن به آنها، دعوا کردن بر سرِ آنها، خودکُشان کردن بر سرِ آنها، نکوهیده و مذموم است.
۱۳۷۲/۰۶/۲۱
#اسوه_حسنه
#سبک_زندگی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیاللهعلیهوآله)
🔸بعثت پیغمبر در واقع بعثت رحمت است. با این بعثت، رحمت الهی شامل حال بندگان خدا شد؛ این راه، جلوی انسانها باز شد؛ عدالت را مطرح کرد، امنیت و سلامت را مطرح کرد.
۱۳۸۹/۰۴/۱۹
#اسوه_حسنه
#بعثت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیاللهعلیهوآله)
🔷 بزرگترین و مبارکترین حادثه تاریخ، بعثت پیامبر اعظم(صلیاللهعلیهوآله) است
نسخه کامل، نهایی و همیشگی سعادت بشر در بعثت ارائه شد.
دعوت بعثت همچنان ادامه دارد؛ رشد و پیشرفت دنیا و سعادت آخرت در گرو اجابت این دعوت است.
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
#اسوه_حسنه
#بعثت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
💠 دهمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب
🔻این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند میسازد.
🔺این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار میگردد.
🟢 مزایا:
۱. بهرهمندی از اساتید برجسته
۲. امکان شرکت در دورههای تخصصی سطح۲، در رشتههای مختلف
۳. اعطای گواهینامه
🔸زمان ثبتنام: از یکم اسفند ۱۴۰۲ تا دهم فروردین ۱۴۰۳
🔹شروع دورۀ آموزشی: یکم اردیبهشت ۱۴۰۳
ثبتنام از طریق پیوند زیر🔻
https://tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/marefati10-pre
🟤 راه ارتباطی(ایتا):
@manzome1
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهدویت
🔰جامعهاى که در آن، نشانى از ظلم و طغیان و عدوان و ستم نیست... جامعهاى که در آن، همهى برکات و همهى نِعَم و همهى نیکىها و زیبایىهاى عالم بُروز میکند و در اختیار انسان قرار میگیرد... این همان جامعهاى است که مهدى موعود ما و امام زمان ما و محبوب تاریخىِ دیرین ما که هماکنون در زیر همین آسمان و بر روى همین زمین زندگى میکند و در میان انسانها است، به وجود خواهد آورد و تأمین خواهد کرد.
۱۳۵۹/۴/۶
#جامعهی_مهدوی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r