eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5821100520663682840.mp3
9.03M
💠 تلاوت تحدیر (تندخوانی) ⚜ قاری: استاد احمد دباغ پور 💐 هدیه به شهدای مقاومت ⏲ «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید» 📩 به دوستان خود هدیه دهید. 🕋 هر روز در کانال : @qomirib
هدایت شده از بیداری ملت
تحدیر(تندخوانی)جزء۲۸ قرآن‌کریم - <unknown>.mp3
3.99M
تندخوانی جزء بیست و هشتم قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی. • @bidariymelat
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️علت حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین چیست؟ (بخش اول) 🔷مسئله‌ی حمایت از و دشمنی با در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مسائل اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است. در چرایی اتخاذ این سیاست تحلیل‌های بسیاری مطرح است، اما دلیل اصلی و محرک اصلی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از ، مطلبی است که مقام معظم رهبری در چند سال قبل به آن اشاره کردند: «‌طرح مسئله_فلسطین براى یک امر تاکتیکى نیست؛ یک است، از ناشى می‌شود. وظیفه‌ى ماست که این را از سلطه و چنگ قدرت و پشتیبان‌هاى بین‌المللى‌اش در بیاوریم، به دست مردم فلسطین بسپاریم؛ این است، وظیفه‌ى همه‌ى مسلمان‌هاست؛ همه‌ى ملت‌هاى اسلامى، همه‌ى دولت‌هاى اسلامى وظیفه دارند که این کار را انجام بدهند؛ این یک وظیفه‌ى اسلامى است». [۹۱/۰۵/۲۵] 🔷در ابتدای بحث لازم است به این مسئله اشاره شود که طبق اعتقادات ما، یک دین تک بعدی که فقط به حوزه‌ی فردی و عبادات بپردازد نیست، بلکه و کامل است که در ‌تمام شئون زندگی اجتماعی و سیاسی، برنامه‌ی کامل و جامعی به مسلمین ارائه داده است. یکی از شئون سیاسی اسلام نیز مربوط به روابط خارجی می‌شود که در این رابطه ، پیاده کردن اصول و اعتقادات اسلامی در حوزه‌ی سیاست خارجی را از اهداف خود بیان می‌دارد. این مسئله باعث شده است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران - بر خلاف بسیاری دیگر از کشورها که مشی عمل‌گرایانه را در پیش گرفته‌اند و هدایت کننده‌ی سیاست خارجی‌شان فقط منافع آن‌هاست - سیاستی ایدئولوژیک باشد که اصول اعتقادی سیاسی اسلام به آن جهت دهد. در بخشهای بعدی نوشتار به اصول اعتقادی - سیاسی اسلام که حمایت از مردم فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی را به یکی از اعتقادات ما تبدیل می‌کند، پرداخته می‌شود. ... نویسنده: محمد خواجه‌علی منبع: راسخون @tabyinchannel
⭕️ امام خمینی (ره): 🔷کشورهای اسلامی و مستضعفان جهان قدرت اسلامی خود را بیابند و از عربده‌های شرق و غرب و وابستگان و تفاله‌های آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکال به و ایمان بپا خیزند و دست جنایتکاران را از کشورهای خود کوتاه نمایند. 📕صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۶۱ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ جنگ نرم و ابزارهای تغییر فرهنگی (بخش اول) 🔷دیر زمانی است که توهم منحصر بودن قدرت به سلاح آتشین، ابطال شده است. اگر افرادی تا اواخر قرن بیستم وجود داشتند که گسترش را تنها راه افزایش توان یک کشور قلمداد می کردند، امروز کسی در غلط بودن این نظریه شکی ندارد. رخدادهای چند دهه گذشته اثبات کرده که داشتن تانک مهم نیست؛ مهم این است که چه کسی و با چه درجه ای از ، پشت تانک نشسته است. بسیار اهمیت دارد که یک سرباز، تا چه اندازه قانع شده باشد که ، واقعا دشمن است و مستحق نابودی است. این اقناع به وسیله انجام میگیرد. از طرف دیگر، قدرت نرم موجب میشود که قبل از اینکه دست به اسلحه ببرد، را از دست بدهد و از مقاومت منصرف گردد. 🔷 دو کارکرد اصلی دارد: ۱) : مشروعیت بخشی به نیروی خودی (حق با ما است) و اقناع مردم برای پشتیبانی از صاحب قدرت. ۲) : مشروعیت زدایی از نیروی دشمن (این افراد شایسته نابودی هستند) و سلب مقاومت از انها. در جنگ سخت، تصرف «سرزمین» دشمن و «نابودی» نیروهای او هدف است؛ اما در ، هدف، تفوق بر و نیروهای طرف مقابل است. در جنگ های خونین نظامی، نیروهای دشمن کشته و زخمی می شوند تا یک منطقه به اشغال درآید که با عوارض و تبعاتی همراه است؛ مثلا دولت مهاجم، اشغالگر، منفور و نامشروع تلقی میشود. همچنین تهاجم به یک کشور هزینه بسیاری را به اشغالگر تحمیل میکند و هزینه تداوم اشغال به مراتب گزاف‌تر از هزینه اشغال است. 🔷تجربه جنگ ویتنام نشان میدهد که ممکن است حتی یک ابرقدرت با وجود تلاش و کوشش نتواند سرزمینی را تصرف نماید. هنوز هم جنگ ویتنام لکه ننگی بر دامان آمریکا محسوب میشود و فراموش نشده است. مبارزات مردم فلسطین گواهی زنده است بر اینکه حتی در صورت اشغال یک کشور، نمیتوان صاحب آن کشور شد. صهیونیست ها بیش از ۷۰ سال است که مردم فلسطین را سرکوب میکنند، اما نتوانسته اند آنها را وادار به تسلیم نمایند. این مثالها نشان میدهد که چرا قدرت سخت به تنهایی کافی نیست، و به چه دلیل توجه‌ به‌ افزایش یافته است. همچنین تحلیل براساس توضیح میدهد که چرا آمریکا در ظرف چند سال به عراق و افغانستان حمله کرد، اما جرات حمله به را ندارد و تمام کارشناسان اذعان دارند که حمله به ایران شکست سختی را برای او به دنبال خواهد داشت. ... منبع: حوزه‌ نت‌ به‌ نقل‌ از فصلنامه‌ ره‌آورد نور، شماره ۳۲، ص ۲ با اندکی تلخیص و تصرف @tabyinchannel
هدایت شده از بیداری ملت
(تحدیر)تندخوانی جزء۲۹ قرآن‌کریم - <unknown>.mp3
4M
💠 تلاوت تحدیر (تندخوانی) 💠 ⚜ ⚜ 📥توسط استاد معتز آقایی ⏲ «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید» 📩 به دوستان خود هدیه دهید. 🕋 هر روز ماه مبارک رمضان در کانال : @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️علت حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین چیست؟ (بخش دوم) 🔶 خصوص حمایت از فلسطین می‌فرمایند: «وظیفه‌ى ماست که این کشور را از سلطه و چنگ قدرت غاصب و پشتیبان‌هاى بین‌المللى‌اش در بیاوریم و به دست بسپاریم»؛ اما به راستی چرا این وظیفه بر عهده‌ی قرار گرفته است؟ 💠اما اصول اعتقادی - سیاسی اسلام که حمایت از مردم فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی را به یکی از اعتقادات ما تبدیل می‌کند، چه موضوعاتی است؟   1⃣نقش محوری ایران در ام‌القرای جهان اسلام   🔷 با قائل شدن رسالت‏ جهانی برای بشریت، همه‌ی هویت‏های قومی و نژادی، قبیله‏ای، ارتباطات خویشاوندی و فامیلی را تابع ‏_اسلامی قرار می‏دهد و مرزی برای مسلمین قائل نیست. بر این اساس اسلام، را به ۲ اردوگاه متمایز تقسیم می‌‌کند، «دارالاسلام» و «دارالکفر»؛ در این تقسیم به خوبی جایگاه عقیده و ایمان، در مرزبندی قدرت سیاسی ملاحظه می‌شود و قلمروی دولت اسلامی را قطع نظر از مختصات خاک، خون و غیره بر یک اصل معنوی (‌وحدت عقیده) استوار می‌گرداند. 🔷به این ترتیب تابعیت در بر اساس سرزمین نیست، بلکه براساس و عقیده است. در نتیجه هر جا مسلمان‏ هست، دولت اسلامی وظیفه دارد که به وضع آن‏ رسیدگی کند و اگر ظلمی بر آن شد درصدد احقاق‏ حقش برآید. [۱] در دنیای امروز مرزهای جغرافیایی باعث پیدایش دولت و ملت‌ها شده است که این موضوع مانع از تشکیل دولت واحد اسلامی می‌شود. به عنوان ، نقش محوری در توانمند‌سازی و بر عهده دارد.   2⃣اصل استکبارستیزی   🔷طبق این اصل، اجازه نمی‌دهد دولت کافری بر دولت مسلمانی سلطه‌ی خود را اعمال نماید، و نباید تحت باشند. قاعده‌ی فقهی تقویت کننده‌ی این اصل مهم در اسلام است. با توجه به معیار‌‌های اسلامی، دولت اسلامی نمی‌تواند نظاره‌گر اقدامات و مظالم مستکبران در دنیا باشد، [او] وظیفه‌ی خود می‌داند که از در برابر اقدامات حمایت کند. [۲] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] داوود فیرحی، نظام سیاسی و دولت در اسلام [۲] علیرضا ازغندی، چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نویسنده: محمد خواجه‌علی، کارشناس مسائل سیاسی منبع: راسخون @tabyinchannel
هدایت شده از بیداری ملت
AUD-20220415-WA0008.mp3
4.04M
💠 تلاوت جزء سی ام قرآن کریم @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ و ابزارهای تغییر فرهنگی (بخش دوم) 🔶اگر افرادی تا اواخر قرن بیستم وجود داشتند که گسترش قدرت نظامی را تنها راه افزایش توان یک کشور قلمداد می کردند، امروز کسی در غلط بودن این نظریه شکی ندارد. رخدادهای چند دهه گذشته اثبات کرده که داشتن تانک مهم نیست؛ مهم این است که چه کسی و با چه درجه ای از ، پشت تانک نشسته است. 🔷عمده‌ حوزه‌ عملکرد در است و با کارویژه ها را محقق میسازد. در جنگ‌ نرم، هدف‌ دستیابی‌ به‌ است. پیامهای فرهنگی‌ای که به طور عمده از پخش میشود، بر مبنای ساخته شده و احساسی‌ از سلطه‌ جویی‌ فرهنگی را القا می کند. [ولتون۱۳۸۷: ۱۵] بنا بر تعریف عبارت است از: «منبع دانش، تجربه، باورها، ارزشها، نگرشها، معانی، سلسله مراتب، مذهب، زمان، نقشها، روابط مفاهیم جهان و اشیای مادی که گروهی از مردم طی نسل ها از طریق تلاش های فردی و گروهی آن‌را کسب کرده اند. [ولتون ۱۳۸۷: ۱۰۴] 💠در مورد فرهنگ دو نکته قابل ذکر است: 1⃣ «فرهنگ، یک سامانه منسجم و هماهنگ است». در یک و پویا، مولفه‌های متضاد نباید وجود داشته باشد، زیرا ثبات این سامانه را تهدید میکند و ناچار باید یکی از این مولفه ها به نفع دیگری تغییر نماید. مثلا در اسلام، رعایت حجاب واجب است. حال اگر یک لباس مد شود که فاقد پوشش کافی باشد، با دو عنصر فرهنگی متضاد مواجه خواهیم بود و قاعدتا باید عنصر ضعیفتر حذف شود. خانواده‌ هایی که مذهبی‌تر هستند، از پوشیدن این مدل از لباس صرفنظر خواهند کرد و خانواده‌هایی که از عمق مذهبی زیادی برخوردار نیستند و پوشاک برای آنها، هویت فرهنگی عمیق‌تری تولید میکند، حجاب را قربانی استفاده از ان لباس خواهند نمود. 2⃣ «تغییر فرهنگی». مانند یک رودخانه است که مدام در جریان است. اگرچه در ظاهر یک کلیت ثابت به نظر میرسد، اما در هر لحظه در حال است. البته این روند بسیار کند، آرام و تقریبا غیر قابل لمس میباشد. گاهی این با روشها و ابزارهای خاص سرعت و جهت میگیرد و موجب میشود که فرهنگ به صورت مصنوعی و با سرعت غیرطبیعی تغییر نماید.  در ، معمولا به دنبال دستیابی به روشهای تحقق این تغییر سریع و جهت‌دار فرهنگ هستند. 🔷، معمولا دیرپا است و نمیتوان به سرعت آن را متحول کرد. برای حذف یک مولفه فرهنگی و تثبیت یک عنصر فرهنگی دیگر، ممکن است گذر نسل ها لازم باشد. البته بخشهایی از فرهنگ که عمق چندانی ندارند، میتوانند در کوتاه مدت، تحت تاثیر قرار گیرند و تغییر نمایند؛ مثلا دین به عنوان بخش فرهنگی عمیق بسیاری از مردم، به راحتی تحت تاثیر قرار نمیگیرد، اما سلیقه آنها در تغذیه و نوع پوشش، به عنوان بخش کم‌عمق فرهنگ، میتواند در کوتاه‌مدت تغییر نماید. ... منبع: حوزه‌ نت‌ به‌ نقل‌ از فصلنامه‌ ره‌آورد نور، شماره ۳۲، ص ۲ @tabyinchannel